ما در فرایند طراحی یک خودرو با مدلهای گِلی آشنایی زیادی داریم. این مدلها به طراحان و مهندسان کمک میکنند تا خودرو را قبل از رفتن روی خط تولید مشاهده کنند. مدلهای گلی همچنین به طراحان توانایی بازنگری در عناصر طراحی یک خودروی جدید را میدهند؛ اما به لطف ظهور تکنولوژی این وضعیت در حال تغییر است. حرفهایهای صنعت خودرو دیگر از این مدلها استفاده نمیکنند بلکه به استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی روی آوردهاند و بوگاتی یکی از چنین خودروسازانی است.
مدیر طراحی بوگاتی در مصاحبه با اتوکار گفته که عصر مدلهای گلی به پایان رسیده است. او گفته جایگزین تودهای از گِل تکنولوژی واقعیت مجازی است. مدیر بوگاتی اظهار داشته حدود ۲۰ سال است که از این تکنولوژی صحبت میشود اما این تغییر رویه هماکنون رخ داده است. در شرکت بوگاتی، جایگزین شدن روش واقعیت مجازی به جای مدلهای گلی در سال ۲۰۱۶ آغاز شده و این اتفاق زمانی رخ داده که بوگاتی در حال طراحی نسخههای سفارشی شیرون بوده است.
تکنولوژی واقعیت مجازی مزیتهای زیادی دارد و روشی سریع، ارزان و دقیق است. نیازی به گل قهوهای یا استودیوهای طراحی بزرگ نیست. همچنین شما فقط به کامپیوتر، هدست و خودرویی مجازی نیازی دارید. بجای صحبت درباره زمان طراحی مدل گلی جدید یا تغییر نمونه شکل گرفته، خودرو تقریباً میتواند در دنیای مجازی به فوریت تغییر شکل یابد و مهندسان و طراحان آزادی بیشتری در طراحی خودرو دارند.
تکنولوژی همچنان به تغییر فرایند طراحی و مهندسی خودرو ادامه خواهد داد. کافی است به تکنولوژی پرینت سهبعدی و تأثیری که میتواند روی تولید خودروهای پروتوتایپ بدون استفاده از فرایندهای پیچیده کنونی بگذارد فکر کنید. همچنین خودروسازان با همکاری هم میتوانند زمان طراحی خودرویی جدید را کاهش داده و آن زمان را صرف بهبود محصول خود کنند.
datsun
۲۳ اسفند ۱۳۹۸عصر موتورهای ۱۶ سیلندر با مصرف صدی ۳۰ هم خیلی وقته تموم شده
meysam
۲۳ اسفند ۱۳۹۸گل گفتی
علی"P.F"
۲۳ اسفند ۱۳۹۸دقیقا
GERMANY
۲۳ اسفند ۱۳۹۸اره دقیقا. ولی یه زمان هممون با همون مدل ها حال میکردیم…
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۸اون موتور 16 سیلندر بی نظیر برای من و شما که تو پول بنزین موتور 4 سیلندرمون هم موندیم تولید نشده. اون موتور یه شاهکار مهندسیه که صدای غرشش با هیچ نوع تکنولوژی الکتریکی و هیبرید قابل مقایسه نیست. هرچقدرم موتورهای الکتریکی همگانی بشن بازم موتورهای درون سوز و حجم بالا طرفدارای پر و پاقرص خودشونو دارن.
Mopar Or No Car
۲۴ اسفند ۱۳۹۸میشه علتشو بگی؟
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۸علتش فقط و فقط نوی عشق ماشین بودنه. من خودم بخاطر زندگی توی منطقه آزاد 4ساله کامارو 6سیلندر سوار میشم. لذت شنیدن صدای موتور یه پیشرانه ی حجیم از هر موزیکی برای من و امثال من لذت بخشتره.
datsun
۲۴ اسفند ۱۳۹۸داداش زیاد حرص نخور آمپرت بالا میره.کسی حرف الکتریک زد ، مهندسی کونیگزگ را دریاب.
Axl
۲۴ اسفند ۱۳۹۸خخخخخخخخخ….
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بوگاتی خاصترین و لوکسترین و گرانترین برند سوپر اسپرت +پلاس جهانه .
Hamidreza
۲۳ اسفند ۱۳۹۸توهمی نباش
بوگاتی فقط میخواد چشم آدمو دربیاره!!
قطعا لوکس ترین نیست ؛ بعدشم شاید خاص باشه ولی باید دقت کرد که حنای بوگاتی دیگه رنگی نداره!
اون عکس آخر رو ببینید که اسم عجیبی هم داره! خدایی اگه بوگاتی نمی ساختش و یه شرکت دیگه که خیلی معروف نبود همینو تازه بهتر میساخت چقدر بهش حمله میکردن؟ بدبخت ورشکست میشد؛ خدایی زیبا نیست در صورتی که شیرون حداقل زیباتره
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بیخودی حرس نخور حمیدرضا جون
بری بالا بیای پایین برند بوگاتی لوکس ترین و دست نیافتنی ترین برند جهانه
تعداد تولیداتش از خال روی صورتت کمتره ، فکر کن !!!
OMID
۲۳ اسفند ۱۳۹۸شیرون قراره حداقل 500 دستگاه تولید بشه
ویرون 405 تا
یعنی حمیدرضا روی صورتش 905 تا خال داره ؟???
Behzad
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بوگاتی خیلی پافشاری داره کل طراحی سیستم های پیشرفته ولی یک طراح هم تکنولوژی بکار میبره و هم روح چندین ساله و قدمت یک برند نه قدمت کارخانه قدمت یک ذهنیت از برند
مهزیار
۲۳ اسفند ۱۳۹۸همیشه آرزوم بود شغلم همین گل کارای ماشینا بشه
بسیار شغل جذاب و آرامش بخشیه
واقعیت مجازی مزیتهای خاصی داره ولی شما نمیتونه ماشینو لمسش کنی
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اسفند ۱۳۹۸مهزیار عزیز
دقیقاً درست میفرمایید ، حدوداً ۱۰ سال پبش که طراحی صنعتی گرایش خودرو میخوندم تجربه گل بازی را دارم ولی این گل با اون گل سفالی که شما فکر میکنید فرق میکنه و گل مدلسازی را دوستی داشتیم که مهندسی شیمی داشت و به صورت خودجوش و رفاقتی برای ما و بقیه هنرجوها میساخت ، البته که از اون سالها بسیار گذشته و فقط خاطراتش مانده? .