آلِخاندرو سالومون (Alejandro Salomon) فیلمساز نامآشنای خودرو بهتازگی ۵ هایپرماشین افسانهای دنیا یعنی فِراری لافراری، پاگانی هوآیرا، بوگاتی ویرون سوپراسپورت، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مکلارن P1 را گردهم آورده و رقابتی نادر و معرکه را استارت زده است.
این اولین قسمت از مجموعهی سه قسمتی جدال بسیار هیجانانگیز این اَبرخودروهاست. دوتایشان بیشتر حس بهاصطلاح اولداِسکول (Oldschool) دارند و تجربه رانندگی فیزیکیتری بهدست میدهند، درحالیکه بقیه با داشتن فناوری قوای محرکه هایبرید کوکِ موافقتری با قرن ۲۱ دارند؛ باید دید که در آینده وضعیت به چه شکل خواهد بود! ویرون سوپراسپورت (SS) از پیشرانه W16 میانی ۸ لیتری مجهز به ۴ توربو شارژر و سامانه چهارچرخ متحرک سود میبرد. قلب مذکور برای این نسخه مورد بهروزرسانی قرارگرفته که طی آن حداکثر قدرت از ۱۰۰۱ به ۱۲۰۰ اسب بخار افزایشیافته و بیشینه گشتاور به ۱۵۰۰ نیوتونمتر رسیده است، پس از این نظر در صدر گروه جای میگیرد. همچنین ۲.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت توقف کامل به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. درواقع میتوانیم بگوییم که فولکسواگِن با ارائهی این مدل قوانین گروه هایپرماشینها را به خوبی وضع کرد! هوآیرا که نامش را از الهه باد در داستانهای افسانهایِ آیمارا گرفته در سال ۲۰۱۲ با قلب میانی و چرخهای متحرک عقب جایگزین مدل بهیادماندنی زوندا شد. پیشرانهی آن نمونه توسعهیافته ۶ لیتری توربو دوقلوی V12 مرسدس-آاِمگ است که خروجی ۷۲۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتونمتر را در اختیار قرار میدهد تا شتاب اولیه تنها در ۳ ثانیه ثبت شود و سقف سرعت به ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت (۲۳۰ مایل بر ساعت) برسد. P1 اولین تجربه خودروساز انگلیسی در ورود به ورطه قوای محرکه هایبرید است که دو سال پیش (۲۰۱۳ میلادی) در نمایشگاه بینالمللی ژنو پرده از چهره برداشت. در تولید آن توجه زیادی به مقام جانشینی مدل ارزشمند F1 شده است. قوای فنیاش بلوک V8 توربو دوقلوی ۳.۸ لیتری و یک موتور الکتریکی است که درمجموع ۹۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۷۸ نیوتونمتر گشتاور تولید میکنند. مدلهای دیفرانسیل عقب شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۸ ثانیه لمس کرده و میتوانند تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده بهصورت الکترونیکی) به گردوخاک کردن ادامه دهند. 918 اسپایدر ۶ سال پس از توقف تولید کاررا جیتی متولد شد. قلب ۴.۶ لیتری V8 میانی به همراه یک موتور الکتریکی، سامانه چهارچرخ متحرک، بیشینه ۸۸۷ اسب بخاریِ قدرت و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتونمتری همه و همه شتاب اولیه را در مدتزمان ۲.۵ ثانیه میسر میکنند و سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده بهصورت الکترونیکی) را به ارمغان میآورند. در آخر نوبت به “لافِراری” میرسد که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شد و وظیفه سنگین جانشینی مدل جاودان “اِنزو” را بر عهده گرفت. قلب V12 تنفس طبیعی آن ۶.۳ لیتر حجم دارد و در کنار فناوریِ های-کِرس (HY-KERS) و یک پیشرانه مدرن برقی مجموعاً حدود ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتونمتر گشتاور را روانهی چرخهای عقب میکند. حاصل کار نیز دستیابی از حالت ایست کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۳ ثانیه و تماشای بیشینه ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۱۷ مایل بر ساعت) داخل نشاندهندههای پشت فرمان است. با پدال همراه باشید تا در قسمتهای بعدی به تماشای تاختوتاز رخ در رخ این هیولاها بنشینیم.۸۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۳۹۴Just bugi
پژمان
۲۴ آبان ۱۳۹۴اقای امین قوامصفری اطلاعاتی که درباره لافراری دادی اشتباه هستش شتاب 0 تا 100 لافراری بنابر تست موتورترند که فیلمش هم موجوده 2.6 ثانیس و حداکثر سرعتش هم 350< یعنی بیشتر از 350 کیلومتر اعلام شده و کیلومترشمارش هم تا 400 کیلومتر زده شده
لانتا
۲۴ آبان ۱۳۹۴اطلاعات شرکت سازنده مد نظر دوست عزیز وگرنه خیلی تست های دیگم انجام شده که ماشینای فوق بهتر از اون چیزی که نشون دادن هستن اما در نهایت اطلاعات کارخانه سازنده مد نظر نه اطلاعات یک مجله .
enzo
۲۵ آبان ۱۳۹۴اتفاقاً رکوردهای واقعی برای شتابگیری و… تو همین تستهای مجلات معتبر تو حالت استادارد ماشین به دست میاد و خیلی هم معتبرتر وقابل استناد تر از از ارقام رو کاغذ کمپانیای سازنده هستش
فرضاً یه کمپانی ادعا کرد 0 تا 100 زیر 2ثانیه باید راحت به عنوان فکت قبولش کرد؟
shahab
۲۴ آبان ۱۳۹۴اول بوگاتیه
Nissan...Japan
۲۴ آبان ۱۳۹۴پاگانی
لافراری
۹۱۸
بوگاتی
مک لارن
احمد باقری
۲۴ آبان ۱۳۹۴اول: بوگاتی
دوم: فراری
سوم: پاگانی
چهارم: مکلارن
و اگه بشه جایگاهی در نظر گرفت، میرسه به پورشه. ببینید این چهار ماشین، چه طراحیهای زیبا، پر ابهت و چشم نوازی دارن، حالا پورشه رو نگاه کنید، سالهاست که همین است و سالهاست که با شماست. هر چقدر هم یک ماشین از نظر فنی بالا باشه، باید طراحی جالبی هم داشته باشه و فقط تلاش در جهت افزایش کارایی فنی به نظر من چیز خوبی نیست.
سعید
۲۴ آبان ۱۳۹۴اول : پاگانی
دوم : مک لارن
سوم :لافراری
چهارم : پورشه
پنجم : بوگاتی
از کلیه جهات این دسته بندی بهتره ، نه؟؟؟
shahab
۲۴ آبان ۱۳۹۴بوگاتی پنجم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
شما ماشین باز هستی؟؟؟؟
من دیگه حرفی ندارم
Carbonado Aventador
۲۴ آبان ۱۳۹۴اره عزیزم چون ماشین بازیم میگیم بوگاتی پمنجم///
چون تو پیست تاپ گیر بوگاتی از هوایرا . سستو المنتو . هوراکان . اونتادور و mp4 عقب تره!!!
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۴حرف مفت نزنید.
طراحی 918 بر اصول ارگونومی و بهترین درصد در تونل باد رو گرفته،به نظر من چراغ های زیبایی هم داره و اصالت رو میشه توش پیدا کرد
shahab
۲۴ آبان ۱۳۹۴918 یه آلمانیه و حرف واسه گفتن زیاد داره
Zonda R
۲۴ آبان ۱۳۹۴@.F
دیدن این 5 تا تو یه مکان کنار هم =اوردوز
اول یه تشکر از امین عزیز
واقعا کلام قاصر و حروف ناتوان برای توصیف این اثار هنری یا بهتره بگم خودرو هایی که میشه جزو عجیب هفتگانه خوندشون
اما انتخاب یه مولتی میلیاردر برای خرید:
جواب همشون
البته دیگه برای فروش وجود ندارن و تموم شدن
اما انتخاب من:
من به عنوان یه عاشق دنیای خودرو نمیتونم انتخاب کنم چون برای داشتن لافراری باید 4 یا 5 تا فراری داشته باشم که ندارم
بوگاتی که تموم شده ایضا مکلارن و پورشه
پس مجبورم پاگانی رو بردارم بله فارغ از سرعت قدرت تکنولوژی و……که شاید پاگانی از همه اینا پایین تر از بقیه باشه
ولی از همه خاص تر هستش و من خاص بودن رو ترجیح میدم
منتظر قسمت بعدی هستیم
ارادت
reza
۲۴ آبان ۱۳۹۴صنعت خودروسازی دنیا به کجا رسیده . ما هم اندر خم یک کوچه
peyman
۲۴ آبان ۱۳۹۴مثل اینه که از آدم بپرسن پدرتو بیشتر دوس داری یا مادرتو
همشون عالی اندhigh end
احمد باقری
۲۴ آبان ۱۳۹۴شرکتی که از طراحی جدید و هزینه در این بخش، بترسه، به نظر من اصلا شرکت خوبی نیست.
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴اقای باقری تا حالا 911 مشکل داشت حالا شد 918 ………
یعنی میگی طراحی 918 بده ؟ نکنه میخوای بگی شبیه 911 ست
بابا دست بردار یکم منطقی نظر بده دوست عزیز ………………….
یعنی شما به 918 هم ایراد میگیری عجببببببببببببببب بابا …………..
shahab
۲۴ آبان ۱۳۹۴باشه آقا شما درست میگی
الان با حرف شما پورشه گیربکس گذاشت زمین و خودروسازیو تعطیل کرد
آخه برادر من شما در مورد ساپا که صحبت نمیکنی
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴واویلا سلطان 918 رو دیدین چقدر این ماشین باحاله درسته ارزوی دست نیافتنیه ولی اگه اون دنیایی در کار باشه اگه بهشتی در کار باشه اگه من بهشتی باشم یه 918 میخوام ازشون ا ی ی ی ی خداااااااااااااااا
راستی 918 شتابش 2.2 نه 2.5 ……………..
لا فراری و p1 هم خدایی جذبت میکنن بوگاتی که اصلا حرفی در باره اش نمیشه زد پاگانی هم عالی
918 هم که تاج سره دوستان کدوم رو بخریم چون سخت ترین قسمت کار انتخابه پول که مهم نیست
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۴کونیخزگ one:1 کو؟؟
مگاکار یا هایپرکار؟؟
ali
۲۴ آبان ۱۳۹۴آره مهدی جان
جای کونیگزگ خیلی خالیه
اصلا مگه میشه صحبت از هاپر کار باشه ولی کونیگزگ نباشه؟
yahya
۲۴ آبان ۱۳۹۴اول ویدئو میگه دیکه ، این فیلم بدون دخالت هیچ کمپانی ساخته شده ، تمام ماشین های به کار رفته ، مال مشتریان کارخونه ها هستن و هیچ ارتباطی با کمپانی سازنده ندارن مگر این که مشتریشونن . علت این که کوئنیگ زگ regera یا آستریون نیست ، اینه که اینا هنوز روانه بازار نشدن .
سعید
۲۴ آبان ۱۳۹۴سلام ، جای KOENIGSEGG AGERA و LAMBORGHINI AVENTADOR SV خالی است .
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۴پس آگرا کجاست ؟ حیفه که نباشه
Sina
۲۴ آبان ۱۳۹۴مگه مکلارن واسه انگلیس نوشته p1 اولین …؟
مهرداد
۲۴ آبان ۱۳۹۴این ک بوگاتی اول باشه، واقعا واسش یه افتخار ک بعد از این همه سال و بین این همه هایپرکار با تکنولوژی های جدید هنوز حرف اولو میزنه… ولی به نظر من بعد بوگاتی، 918 میتونه عملکرد بهتری داشته باشه، بعدم شاید پاگانی..
لافراری و مکلارن میشه گفت تقریبا هم سطح همن.
البته اینا نظر شخصی من بود
باید منتظر بود…
ali ayat
۲۴ آبان ۱۳۹۴جای دو بردار عصبی خالیه
one:one
regera
مهرداد
۲۴ آبان ۱۳۹۴اول بوگاتی
918
پاگانی
لافراری
مکلارن
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴رگرا
بوگاتی
اگرا
918
پاگانی
p1
لافراری
مهرداد
۲۴ آبان ۱۳۹۴رگگگگگگگرا که واقعا قویترین هایپرکار تولید شده رو زمینه…
nissan
۲۴ آبان ۱۳۹۴مقایسه کنید…
dodge calanger srt helcat…707 hp **60000$
ford mustang shelby gt 350…664 hp **59000$
chevrolet camaro zl1…650hp**70000$
dodge chacharger srt helcat…707hp**60000
nissa gtr…560 hp**100000$
posche 911 turbo s…560hp**160000
audi r8 …430hp**129000$
mazerarti QUATTROPORTE GTS…530hp**140000$
aston martin vantage…570hp**300000
با پول یک مکلارن میشه 9 تا ماشین بالای 500 اسب بخار خرید…ارزششو داره…
نيما
۲۴ آبان ۱۳۹۴قوى ترین ها و ارزون ترین ها آمریکایى هستن
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴دادش 911 توربو اس بالای 200 هزار دلاره تازه اونم مدل بیس کارخونه
ali
۲۴ آبان ۱۳۹۴طبق معمول p1 اول میشه
بقیه هم زیرش
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴طبق کدوم معمول یکی از اون معمول هارو یاد اوری کن ………
great britain
۲۴ آبان ۱۳۹۴قشنگ معلوم بود این مرد از p1 خیلی خوشش اومد. بعدشم لافراری. ماشین قرن از نظر مهندسی p1 وشرکت قرن از لحاظ مهندسی mclaren. ولی در کل همشون خوب بودن.
Zonda R
۲۴ آبان ۱۳۹۴@.F
جناب great britain
عجب اواتاری تبریک
من از طرفدارای دو اتیشه ی شوالیه تاریکیم
ارمان
۲۵ آبان ۱۳۹۴داداش اگر همه مثل شما اطلاعات داشتن که خوب بود…مکلارن یک هیولایی هست که اون 4 تا یه طرف مکلارن یه طرف مکلارن سنگینی میکنه به 4 تاشون
Rouzbeh
۲۴ آبان ۱۳۹۴لا فراری و رو عشقه
great britain
۲۵ آبان ۱۳۹۴ZONDA R منم دقیقا اینه تو عاشق بتمنم. ومعتقدم هیچ کس جز نولان نمیتونه بتمن بسازه. بازیه بتمن هم فقطrocksteady میتونه بسازه. درضمن اساسینم خیلی باحاله. من باشماره یکش خیلی حال کردم اتزیو هم باحال بود.
منصور
۲۴ آبان ۱۳۹۴خداوندا! بهشتت را نمیخواهم اگر مادرم و یه عدد بوگاتی آنجا نباشد…..
ahmad
۲۴ آبان ۱۳۹۴لافراری
پی وان
اسپایدر
هوایرا
بوگاتی
تو سوپر اسپرتها حرف اولو هندلینگ و فرمان پذیری میزنه و لافراری با پی وان رقابت نزدیکی دارن با هم
american and japan
۲۴ آبان ۱۳۹۴کونیگ زگ کو؟؟؟هنسی کو؟؟؟؟فورد جیتی جدید هم جاش خالیه
Archi KHAN
۲۴ آبان ۱۳۹۴“” صنعت خودرو سازی یعنی فِراری و پورشه “”
dawood
۲۴ آبان ۱۳۹۴سلام باید بگم که لا فراری و پاگانی اگه تو پیست نه مسیر مستقیم تست بشن قطعا پاگانی برندس چون تو تاپگیر 1:13 رکوردش بود لا فراریرو هم تست کردن ولی بعد اینکه جرمی رفت با مجری جدیدش فیلمش تو آپارت هست رکورد لا فراری 1:14 شد اونم با 950 اسب در برابر 730 اسب هوایرا!!!!
فلپ های هوایرا جادو میکنن بوگاتیم که قطعا تو پیست به همه باخته چون بالای 1900 kg وزن داره . به نظرم تو مسیر مستقیم بوگاتی اوله تو رکورد پیستو هندلینگ هوآیرا صدای موتورم فراری
نيما
۲۴ آبان ۱۳۹۴دوستان تمام اینا عالى هستن
ولى خداییش کوروت نسبت به قیمتش نگاه کنین چه عالیه:
Chevrolet corvette Z06
130000$
0-100: 2.95
Top speed: 340
انصافا من باشم با پول یک دهم اونا کوروت رو میخرم.بازده رو نگاه کنین!
تقریبا خیلى کم با لافرارى اختلاف داره و بقیشون!
هیورا 3 ثانیه اینم 3 ثانیه
بقیه هم 2.8-2.5 هستن
فوقش تو تاپ اسپید (جز بوگاتى) ۱۰-۲۰ تا اختلاف داره
خوب تازه میگین مثلا جنس موادش مثل اونا نیس خوب میدى منصورى هم تقویت موتور برات میکنه و هم لوکسش میکنه قیمتشم بالاى 250000 دلار مطمئنا نمیره.
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴چرا کوروت نیما جان من یه 911 توربو اس رو پیشنهاد میدم باکیفیت تر لوکس تر و سریع تر از کوروت …….
شتاب 2.6 مکس اسپید 345 البته میتونه بیشتر هم بره ……..
تو درگ و پیست خیلی از کوروت جلوتره تازه میدونی ماشین زیر پات حاصل 50 سال مهندسیه قیمتش هم از 250 هزار دلار بالاتر نمیره ………………..
البته پیشنهاد برای اونی که میخواد بخره و ما فیلماشو نگاه کنیم ………
نيما
۲۴ آبان ۱۳۹۴داداش فدات شم
خوب این که قیمتش شد 250000 دلار که
میشه همون منصورى کوروت(حتما شتاب و سرعتش هم بیشتر میشه)
راستى کوروت تو پیست سریع تره کوروت دقیقا 62 سالشه که داره میره تو 63
والا ما که نمیتونیم بخریم
بیخیال
راستى تازه جالبیش اینه که کوروت ZR1 که از Z06 قدیمى تره ولى تو پیست سریع تره
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴اقا نیما میدونی از چیت خوشم میاد تو این پدال برای هرکی نظر بدی یا پاسخ بدی به ندرت جوابت رو میدن یا دیگه اصلا به مطلب قبلی سر نمیزنن ببینن چی شد پاسخ اومد یا نه ولی شما حرف نداری یه دونه ایی ……….
تو مطلب بنتلی بنتیگا بود دیگه بحث مهندسیه انگلیس درسته که درست شد از اونجا کاملا این مطلب رو که بهت گفتم میشه فهمید براوو داداشه گلم این جوری خوبه ………….
Maysam..laferrari
۲۴ آبان ۱۳۹۴1_ Laferrari
2_p1
3_918 spyder
4_ pagani huayra
5_ veyron ss
مورد اول یه طرف بقیه شون یه طرف دیگه?
سعید رنجکش جهرمی
۲۴ آبان ۱۳۹۴بوگاتی از نظر قدرت و گشتاور از بقیه بهتره ولی هندلینگ ضعیف تری داره در ضمن لافراری در مجموعً۱۰۵۰ اسب بخار قدرت داره در اینجا ۹۵۰اسب قید شده
KING 918
۲۴ آبان ۱۳۹۴داداش کجا گفته 1050 اسب بخار قدرت داره احتمالا تو مجله ی تاریخ گذشته خوندی خود سایت فراری زده 950 شما 100 اسب بهش اضافه کردی………
دمت گرم ارادت
سعید رنجکش جهرمی
۲۴ آبان ۱۳۹۴اابته بهتر بود به جای لافراری فراری fxx k جایگزین میشد
سجاد
۲۴ آبان ۱۳۹۴سلام سعیددمت گرم کاشکی جای لافراری fxxk میوردن دهن همشو سرویس می کرد می رفت ایتالیا
آرمان بی ام دبلیو
۲۵ آبان ۱۳۹۴آره بعدش مکلارن جی تی آر میزد لافراری اف ایک ایکس کا سرویس میکرد
هیچ کجا نمیتونه از مکلارن فاصله بگیره
مهران
۲۴ آبان ۱۳۹۴دقت کردین مجریشم خیلی قوی و کاراکتریک بود
محسن.د
۲۴ آبان ۱۳۹۴~ 900 ps
0-100 = 2.5s
cons.= 3 L/100km
CO2 ~ 1/4 CO2 Laferrari
;-) “This is “Porsche