علاوه بر قیمت خرید هفترقمی، هزینههای نگهداری بوگاتی ویرون نیز بسیار بالاست. دو جفت لاستیک این خودرو ۴۲ هزار دلار قیمت دارد ولی میخواهیم بدانیم دلیل این قیمت هنگفت برای لاستیکهای ویرون چیست.
ویرون از لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت PAX استفاده میکند، لاستیکهایی که بهصورت سفارشی برای بوگاتی تولید شدهاند و خودروی دیگری از آنها استفاده نمیکند. میشلین این لاستیکها را به رینگها میچسباند و به منظور حفظ موم بندی مناسب باید هر ۱۸ ماه یکبار این چسب را تعویض کرد که البته زمان تعویض ربطی به راندن یا نراندن خودرو ندارد. همچنین مالک ویرون باید پس از سه بار تعویض لاستیکها رینگها را نیز با نمونههای جدید تعویض کند.
لاستیکهای بوگاتی همچنین بسیار بزرگ هستند بهگونهای که عنوان پهنترین لاستیکهای استاندارد تاریخ را یدک میکشند.
بخشی از نام PAX به سیستم ران فلت میشلین مربوط میشود که پلی اورتان و لاستیک را بین لایه داخلی تایر و رینگ قرار میدهد. اگر لاستیک پنچر شود این بخش میتواند از لاستیک پشتیبانی کرده و راننده همچنان بتواند خودرو را براند.
برای اینکه لاستیکهای ویرون بتوانند در سرعتهای بسیار بالا دوام بیاورند باید این تکنولوژیها را بکار برد. هرچه سرعت افزایش مییابد اصطکاک بیشتری هم وجود دارد و این امر باعث افزایش دمای هوای داخل لاستیک شده و بنابراین فشار هم بیشتر میشود. در حداکثر سرعت، لاستیکها با نیروی ۵.۴ جی روبرو میشوند و میتوانند فقط ۱۵ دقیقه در برابر این فشار دوام بیاورند.
لاستیکهای ۴۲ هزار دلاری ویرون تنها بخشی از هزینههای نگهداری هنگفت این خودروی افسانهای است. تعویض تمامی روغنها و مایعات ویرون هزینه ۲۵ هزار دلاری داشته و اگر بخواهید باک سوخت را عوض کنید باید ۲۲ هزار دلار بپردازید درحالیکه هزینه خرید باک سوخت خودش ۲۰ هزار دلار است!
amg 63
۲۵ مهر ۱۳۹۹دیگه خاصه این ماشین. نباید با دید ماشین های معمول بازار مقایسه بشه .
SRT
۲۵ مهر ۱۳۹۹اگه میلیونر بودم،(میلیونر دلاری ن ریالی?)قطعا این ماشین انتخاب اولم میبود،حتی قبل شیرون.نمیدونم چرا این یه حس دیگه داره.
Maserati
۲۵ مهر ۱۳۹۹موقعی که میخوان اینو تحویل مشتری بدن صد تا اخطار هم میدن که هزینه هاش بالاس
محمد
۲۵ مهر ۱۳۹۹لاستیکاش به اندازه ساخت یک ماشین تکنولوژی داشت
Hm
۲۷ دی ۱۴۰۱تکنولوژی رو موافق نیستم ولی قیمتش رو موافقم
ارشیاSVJ
۲۵ مهر ۱۳۹۹دیگه ماشینه به این خوفناکی
به هزینه های خوفناک هم نیاز داره.
البته کسی که اینو میخره این هزینه ها براش اهمیتی نداره.
ارش
۲۵ مهر ۱۳۹۹اینروزها هزینه تعویض لاستیک پراید هم بالاست??
امیر
۲۵ مهر ۱۳۹۹قطعا این موارد در نوع خودش خاصه و بسیار تکنولوژیک اما برام جالبه ک کویینگ زگ و هنسی و…هم سرعت های بسیار بالارو تجربه کردن اما این داستانارو نداشتن!!! یا حداقل تو رسانه ها اینقد بولدش نکردن ….
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ مهر ۱۳۹۹در اینکه ویرون و کلا بوگاتی انتخاب خاصیه شکی نیست و شاید برای مالک مهم نباشه.
ولی واقعا هزینه هاش بالاست.
جالب میشه اگه با رقیب هاش تو هزینه سرویس و نگهداری مقایسه شه تا تفاوت ها مشخص بشه.
zeg
۲۶ مهر ۱۳۹۹باید بدونید که استهلاک خودروهای کوئنیگ زگ بسیار پایین تر است وقطعات بادوامی دارد. هزینه های نگهداریش هم پایینتر است. به این میگن نهایت مهندسی خودرو.
بوگاتی که اصلا آبروریزیه! هر 18 ماه چسب لاستیک فاسد میشه و باید عوض کنی!
حسن
۲۷ مهر ۱۳۹۹میشه منبع اطلاعاتتون رو ذکر کنید؟ من فکر می کنم ایم موضوع (هزینه نگهداری) در مورد بوگاتی خیلی بلد و تبلیغاتی شده و کلا نگه داری ماشین های خاص و گرون قیمت بالاست! چرا فکر می کنید هزینه تعویض لاستیک کویینگ زگ کم هست؟ اگر هم کم باشه، مطمیینن دوام و ماندگاری لاستیک های خاص رو نخواهد داشت، تنها چیزی که باعث میشه حس کم هزینه تر بودن رو بده استفاده بسیار کم از این ماشیناست. مطمین باش اگه بخوای از هر ماشینی نهایت پرفورمنس رو بگیری هزینه نگهداریش با توجه به شرایط ایمنی خیلی بالا میره! و اینکه شرکتی مثل بوگاتی این موارد رو در نظر گرفته یعنی احترام به مشتری. شما حق انتخاب داری که رینگ و لاستیک دلخواهت رو انتخاب کنی که کم هزینه باشه مثل کویینگ زگ، ولی شرکت پیشنهادش برای حفظ گارانتی و ایمنی خریدار چیز دیگه ای هست که حزینه بیشتری هم بهمراه داره، انتخاب با شماست!
TOYOTEX
۲۶ مهر ۱۳۹۹ولی انصافا خیلی زشته
مک وال
۲۶ مهر ۱۳۹۹زشت ترین هایپرکار تاریخ!
امیرمحمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۱نه
سورنا
۲۶ مهر ۱۳۹۹پدال لطفا زحمت بکش یه مقاله هم در مورد هزینه های نگهداری لامبورگینی و فراری هم بزار خیلی دوس دارم بدونم
امیرمحمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۱مگه چیهههههه
واسه پراید هم بالاس
لاستیکشو عوض میکنی میزنه به موتور کل ماشینی داغون میشه😐