در ادامهٔ روند برگزاری دور نهم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به جذابترین گروه رقابتها یعنی گروه هایپراسپرتها رسیدهایم. گروهی که دوئلهای آن از ابتدا با جینش جدید رقبا در حال برگزاری است و در دور قبلی نخستین دوئل آن بین پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری برگزار شد. در این دوئل، در زمان نگارش این مطلب، تعداد آراء دو خودرو در نظرسنجی سایت دقیقاً مساوی است؛ بنابراین نظرسنجی تلگرام نقش کاملاً تعیینکنندهای در مشخص شدن پیروز دوئل دارد. در آن نظرسنجی اما لافراری آراء بیشتری کسب کرده و بنابراین درمجموع هایپرکار ایتالیایی با دریافت ۱۲۳۲ رأی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی پیروز این رقابت جذاب و حساس لقب میگیرد درحالیکه ۹۱۸ موفق به دریافت ۱۱۲۱ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه هایپراسپرتها شاهد نبردی بسیار جذاب بین دو ابر ماشین خارقالعاده یعنی بوگاتی شیرون و کوئنیگزگ رگرا خواهیم بود.
پورشه ۹۱۸ | فراری لافراری | مکلارن P1 | جگوار C-X75 |
فراری لافراری | ؟ | ||
مکلارن سنا | آستونمارتین ولکان | پاگانی هوآیرا | لامبورگینی سنتناریو |
؟ | ؟ | ||
هنسی ونوم F5 | کوئنیگزگ آگرا | بوگاتی شیرون | کوئنیگزگ رگرا |
؟ | ؟ |
بوگاتی شیرون
پسازاینکه گروه فولکسواگن شرکت بوگاتی را به تملک خود درآورد، تصمیم گرفت با ساخت هایپرکاری از طریق این شرکت فرانسوی رکورد سرعت خودروهای تولیدی دنیا را بشکند. نتیجهٔ چنین کاری بوگاتی ویرون بود که پس از چندین سال توسعه و ساخت پروتوتایپهایی نهایتاً در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. این هیولا به یک پیشرانهٔ ۸ لیتری شانزده سیلندر با آرایش W شکل مجهز شده بود که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشت. سپس چند سال بعد نسخهٔ قویتری از این ویرون با نام سوپراسپرت معرفی گردید که با دستیابی به سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت توانست رکورد سریعترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کند؛ اما کمکم با بالا رفتن سن ویرون، مدعیانی ادعای شکستن رکورد سرعت آنرا مطرح کردند. به همین دلیل وقت معرفی جانشین ویرون رسیده بود تا تمامی این ادعاها را سرکوب کند. این خودرو که شیرون نام گرفته، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی گردید. این شاهکار مهندسی و تکنولوژی، جانشین خَلَفی برای ویرون است و قصد دارد رکورد سرعت پدر خود را بهبود بخشد. شیرون اما از همان نیروگاه ۸ لیتری W16 خارقالعادهٔ ویرون با چهار توربوشارژر استفاده میکند که با ایجاد تغییراتی قدرتش به رقم ویرانگر ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاورش به عدد خردکنندهٔ ۱۶۰۰ نیوتن متر رسیده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و شیرون را قادر میسازد ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این اعجوبه اما روی ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده ولی قطعاً توانایی دستیابی به سرعتهای بالاتری را دارد بهگونهای که پیشبینی میشود بتواند بهزودی رکورد سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند. از شیرون تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۳ میلیون دلار قیمت دارند.
کوئنیگزگ رگرا
پس از معرفی سه هایپرکار هیبریدی توسط مکلارن، پورشه و فراری، شرکت سوئدی کوئنیگزگ هم تصمیم به ساخت چنین خودرویی گرفت. این هایپرکار که رگِرا نام گرفت، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد. رگرا را میتوان بهنوعی جایگزینی برای مدل آگرا دانست. کوئنیگزگ اعلام کرده که از این هایپرکار هیبریدی فقط ۸۰ دستگاه ساخته خواهد شد که هریک قیمتی در حدود ۲ میلیون دلار داشته و تا مارس ۲۰۱۶ تعداد ۴۰ دستگاه آنها فروخته شدند. رگرا هم مانند سلفش آگرا، از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی بنزینی استفاده میکند که بهتنهایی ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در کنار این موتور درونسوز، سه موتور الکتریکی هم قرار گرفته است که یکی از آنها بهعنوان استارت، ژنراتور و پُرکنندهٔ خلأ گشتاور موتور بنزینی عمل میکند درحالیکه دو موتور دیگر هرکدام در یکی از چرخهای عقب نصب شدهاند. موتور الکتریکی اول که بر روی میللنگ عمل میکند، ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه دو موتور الکتریکی نصبشده در چرخهای عقب هریک ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارند؛ بنابراین مجموع قدرت این سه موتور الکتریکی ۷۰۰ اسب بخار است اما خروجی نهایی و کلی این قوای محرکهٔ هیبریدی که به چرخهای عقب میرسد ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ویرانگری برابر با ۲۰۰۰ نیوتن متر است. موتورهای الکتریکی رگرا توسط یک پک باطری لیتیوم یون ۴.۵ کیلووات ساعتی آبخنک با وزن ۷۵ کیلوگرم تغذیه میشوند که توسط شرکت ریماک ساخته شدهاند. انتقال این نیروی عظیم نیز توسط یک گیربکس منحصربهفرد تک سرعته اتوماتیک انتقال پیدا میکند که کوئنیگزگ آنرا Direct Drive مینامد و ابداع این شرکت است. طبق اعلام کوئنیگزگ، این غول هیبریدی میتواند ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن نیز روی ۴۱۰ کیلومتر در ساعت بهصورت الکترونیکی محدود شده است.
مشخصات فنی
بوگاتی شیرون | کوئنیگزگ رگرا | |
ترکیب | موتور وسط | موتور وسط |
پیشرانهٔ بنزینی | ۸ لیتری W16 | ۵ لیتری V8 |
تنفس | چهار توربو | توئین توربو |
موتور الکتریکی | – | ۳ عدد |
قدرت موتور بنزینی | ۱۵۰۰ اسب بخار | ۱۱۰۰ اسب بخار |
گشتاور موتور بنزینی | ۱۶۰۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر |
قدرت موتور الکتریکی | – | ۷۰۰ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۱۵۰۰ اسب بخار | ۱۵۰۰ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر | ۲۰۰۰ نیوتن متر |
باطری | – | ۴.۵ کیلووات ساعت |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۱ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا صد | ۲.۴ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
شتاب صفر تا دویست | ۶.۰ ثانیه | ۶.۶ ثانیه |
شتاب صفر تا سیصد | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۹.۳ ثانیه | ۹.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۴۲۰ کیلومتر/ساعت | ۴۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲۳ لیتر (ترکیبی) | ۱۴ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۸۲ لیتر |
طول | ۴.۵۶ متر | ۴.۵۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۱ متر | ۲.۶۶ متر |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم | ۱۶۲۰ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۷۵۰ اسب بخار/تن | ۹۲۵ اسب بخار/تن |
قیمت پایه | ۳ میلیون دلار | ۲ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9951508]
(Ali (Chevy nova
۱۳ اسفند ۱۳۹۶مقدار گشتاور رگرا بى نظىره
2000!!!!! نىوتن
از اونور قدرت بوگاتى عالىه
1500 اسب
KING 918
۱۳ اسفند ۱۳۹۶مجموع قدرت هر کدوم 1500 اسبه فرقی از نظر قدرت ندارن ….
Roham
۱۳ اسفند ۱۳۹۶فرقش اینه که رگرا با 4 موتور این خروجی رو میده و شیرون با یه موتور!!!
MoNsTeR
۱۳ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز
ویرونم فرقش اینه که موتورش 16 سیلندر 8 لیتریه 4 توربو شارژه
Roham
۱۴ اسفند ۱۳۹۶خب چه ربطی داره؟!!!
یه جور می گی انگار رگرا با موتور تنفس طبیعی داره این راندمان رو میده!!
اونم تویین توربو هستش
در ضمن اونایی که دیس دادین …
کجای حرفم اشتباهه
خب شیرون یه موتور درون سوز داره و رگرا سه موتور الکتریکی و یه موتور درون سوز
مجتبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ببخشید اما کلا این مقایسه فعلا اشتباهه ودوم اینکه 0-200 بوگاتی 7 ثانیه هست مدونی چرا فعلا؟؟ چون بوگاتی تا حالا بارها ازمایش شده اما رگرا نه وتازه بوگاتی توسط ماشین رتبه سوم کونیکزگ لوله شد حالا باید دید این چه میکنه کونیکزگ اعلام کرده که احتمالا 0-400 این ماشین زیر 20 ثانیه هستو رگرا به راحتی به راحتی وایمن میتونه 450 تا بره چرا 410؟؟؟؟ این امار تو سایت خود کمپانی نوشته یود
مجتبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۶اینم یادم رفت بگم قیمت پایه رگرا از 2میلیون وشیرون از 2.5 میلیون شروع میشه حالا رو چه حسابی زدید 2و3 ؟ یه مدل خاص از one:1هست که 7 میلون دلار قیمت داره
orangotan
۱۴ اسفند ۱۳۹۶مقایسه آستریون و پی وان هم جالب نبود
جالب اینجا که آستریون رای آورد
مرحوم فروچیو لامبورگینی اگه بود خودشم پی وان رو انتخاب میکرد بعد دوستان اینجوری رای میدن?
یکم درگ نگاه کنین متوجه تفاوت حرف با عمل میشین?
Fericuda
۱۳ اسفند ۱۳۹۶حالا جالبش اینجاست که چلنجر دیمون تو ۴۰۰ متر رگرا رو میگیره :)))
مجتبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۶اقا خدایی در حق کونیکزگ ظلم کردید اولا 0-200 بوگاتی 7 ثانیه هست دوما 0-300 کونیکزگ زیر 10 هست و0-400 زیر بیست سوما بوگاتی تا حالا بارها رسمی وغیر رسمی ازمایش شده ولی رگرا نه چهارما اصلا شیرون به رگرا نمیخوره agera rsکه ماشین رتبه سومی کونیکزگ هست شیرون رو لوله کرد حالا شیرون به رقبت بااین میخوره؟؟؟؟؟ ورگرا به راحتی وخیلی ایمن تر از بوگاتی میتونه420 بره تازه قیمت پایه از 2 میلیون شروع میشه و بوگاتی از 2.5 چرا زدید سه میلون دلار؟؟
Hamid.Hellcat
۱۴ اسفند ۱۳۹۶تقریبا هرکسی که یکم ادعای ماشین باز بودن داشته باشه کمابیش فن آوریهای پیچیده ای که تو ویرون و شیرون بکار رفته رو میدونه. اما آیا کسی هست که درمورد سیستمهای کونیگزگ چیزی شنیده باشه؟
CNA
۱۳ اسفند ۱۳۹۶اقا به شخصه من موتور ۱۶ سیلندرو با ۱۰۰ تا رگرا عوض میکنم
Hamid.Hellcat
۱۳ اسفند ۱۳۹۶این یارو ورداشته یه ماشین با چارتا باطری تو خونش ساخته که نمیدونم چرا اسمشو گذاشته کونیگزگ. اینو که نباید با بوگاتی مقایسه کرد. جالبه یه عده هم که توهم ماشین شناسی دارن و دوست دارن مثل بقیه فکر نکن و خاص به نظر برسن میان ازش طرفداری میکنن. اینا همونایی هستن که بجای یک ماکسیمای ترتمیز میرن شاستتی بلند چینی میخرن.
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۶زمانی که بوگاتی مدل ویرون رو معرفی کرد، با عملکرد خیرهکننده، شوک بزرگی به بازار وارد کرد
و سالها طول کشید تا بقیه رقبا رو همپای خودش کنه
واسه همینم بیش از ۱۰ سال تاج پادشاهی رو به سر داشت
اما
امروز هم سطح توقع از بوگاتی بالاتر رفته هم رقبا محصولات قویتری دارن
همین امروز و نه ۱۰ سال دیگه خیلی از رقبا «ادعای» شکست شیرون رو دارن
یعنی کار شیرون در ادامه از ویرون واسه تولید ۱۱ ساله ۱ مدل و عقب نموندن از رقبا سختتره
البته
نکته اینه که بوگاتی همیشه قابل احترام و سنگ محک این رده خودروییه
و جهان ممنونش هست بخاطر تزریق هیجان بینهایت به ۴چرخههای زمینی (حتی با تماشای ویدیوهاش)
Just bentley continental
۱۳ اسفند ۱۳۹۶پدال در حق رگرا ظلم کردی
صفر تا سیصدش زیر ۱۰ ثانیست.
امین
۱۳ اسفند ۱۳۹۶با احترام به نظرات دوستان،به نظرم کوئنیخ زگ برتر هست.
حمیدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ادم به کدوم باید رای بده هیچ فرقی نمی کنن هم لوکس هم گرون قیمت هم شتاب بی نظیر هم حداکثر سرعت دست نیافتنی هم فضای کم صندوق یعنی هرچی که یه سوپرکار واقعی باید داشته باشه فکر کنم همینجوری باید یکی رو انتخاب کنم
سامان اذری
۱۳ اسفند ۱۳۹۶به نام خدا
من پشمام ریخت
خدانگهدار
KING 918
۱۳ اسفند ۱۳۹۶کلا پشم ریزونه ___________________——–
_________________.-‘…..&…..’-.
________________\………………./
_______________:…..o…..o……..;
______________(………(_…………)
_______________:…………………:
________________/……__……..\
_________________`-._____.-‘
___________________\`”””`’/
__________________\……,…../
_________________\_|\/\/\/..__/
________________(___|\/\/\//.___)
__________________|_______|
___________________)_ |_ (__
________________(_____|_____)
………… *•~-.¸,.-~**•~-.¸,.-~*………..
شاهين
۱۳ اسفند ۱۳۹۶???? حرف حق رو زدی
Sajjad
۱۳ اسفند ۱۳۹۶دقیقا
یه لحظه کلا خفه شدم
سروش
۱۳ اسفند ۱۳۹۶از نظر پرفورمنس بوگاتی بهتره و قابلیت اطمینان بیشتری داره. اما با توجه به اختلاف قیمت زیاد و مصرف بنزین به کوئنیگ زگ رأی دادم.
طراحی هم هر دو فوق العادس نمیتونم بگم کدوم بهتره
akrh78
۱۳ اسفند ۱۳۹۶خخخخ. یکم مطالعه کن پسر
مصرف بنزین و اختلاف قیمت؟؟؟؟
سروش
۱۳ اسفند ۱۳۹۶شما که دم از مطالعه میزنید خخخ را در کجا کدام کتاب ادبیات یا تکنولوژی خوانده ای؟؟!!
akrh78
۱۶ اسفند ۱۳۹۶خیلی نمکی گل من
اون طرف نمیشینه ماشین حساب برداره بگه مثلا سالی چقدر پول بنزین این میشه؟ اونیکی چقدر میشه؟ ? ? بعد انتخاب کنه
پشمشم نیست این پولا
محمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۶توی کلاس هایپر اسپورت مصرف بنزین کم اهمیت ترین موضوعاته
درمورد قیمت کسی که ۲ میلون دلار میده واسه یه خودرو که ماهی ۲بار شای باهاش بره بیرون ۳میلونم میده
سروش
۱۳ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز بر خلاف تصورتون بسیاری از سرمایه دار ها حساب و کتابشون دقیق تر از ما آدم های معمولیه وگرنه سرمایه دار نمیشدند و صحبت یک میلیون دلاره!!! مصرف بنزین لزوما بحث هزینه نیست بحث مصافت قابل طی کردن با خودرو رو پیش میاره!
آرمین
۱۳ اسفند ۱۳۹۶یکی از آپشن هایی که بوگاتی داره غیر فعال کردن سیلندر ها به نصف هستش یعنی راننده میتونه داخل شهر یا اکثر مسیرهایی که به تمام قدرت و گشتاور نیاز نداره تعداد سیلندرهارو از 16 به 8 برسونه و باعث کاهش مصرف سوخت بشه که این مقدار مصرف سوخت در مشخصات فنی ذکر نمیشه در صورتی که بیشتر مسافت طی شده داخل شهر و بدون نیاز و امکان سرعت بالا صورت میگیره
جنوب
۱۳ اسفند ۱۳۹۶شتاب و گشتاور و قدرت و نیوتون و گیربکس و موتور و ….به کنار. اما من محو کابین شدم .مبهوت طراحی داخلی و خارجی هردوتاشون
ahmad
۱۳ اسفند ۱۳۹۶من به بوگاتی رای میدم خیلی عالیه راستی دوستان نمیخوایید فرانسوی ها رو مستفیظ کنید مثل همیشه چون بوگاتی فرانسویه گفتم .
Alirezaasg5
۱۳ اسفند ۱۳۹۶باشه بوگاتی فرانسویه ? کدوم فرانسه مرد مومن صفر تا صدشو داره المان میسازه فولکس نخریده بودش الان بوگاتی نبود فقط لاستیکاشو از فرانسه میارن و مونتاژش هم اونجاس والسلام
محمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۶تکنولوژی بوگاتی کاملادمربوط به خودروسازی فولس واگن هست
Alirezaasg5
۱۳ اسفند ۱۳۹۶با احترام به کوئنیگزگ رگرا صد در صد بوگاتی چون خیلی از مرز هارو تو صنعت خودرو سازی جابجا کرد .حتی فولکس رو ضرری که رو هر ویرون میداد راضی بود فقط و فقط بخاطر اینکه این کمپانی بهترین باشه
امیر
۱۳ اسفند ۱۳۹۶با توجه به یک میلیون اختلاف قیمت قطعا اگرا
البته کسی ک این جور ماشینارو داره اون 1میلیون براش چیزی نیس
فقط طراحی کابین و طراحی بدنه شیرون عالیه
آرمین
۱۳ اسفند ۱۳۹۶نمای جلوی بوگ خوف ، خشن و زیبا شده و داخلش هم دلرباتره و کلا طراحی بوگ بی نظیر ، خاص و شیک شده ولی با توجه به قیمت و مصرف سوخت برتری به سمت رگرا متمایل میشه ولی یک میلیون دلار و 9لیتر بنزین بیشتر برای خریدارای همچین هیولاهایی اصلا مهم نیست و به نظر میاد با توجه به دو دف بودن بوگ هندلینگش بهتر باشه و کلا میخوام یه موضوعی رو عنوان کنم این هست که کسی در دنیا وجود نداره با دیدن بوگ به وجد نیاد و اگر بخواهیم به ماشین ها جنسیت بدیم لامبورگینی رو میتونیم به زنان زیبا و خوش اندام و بوگاتی رو به مردان خوشتیپ و جذاب تشبیه کنیم و این تشبیه برای کروک های پورشه و ماسل کار های آمریکایی هم میتونه صدق کنه
امیر
۱۳ اسفند ۱۳۹۶به نظر من کسی که به جای بوگاتی رگرا رو انتخاب میکنه باید واسه سلامتی شما دعا کرد
AMERICAN
۱۳ اسفند ۱۳۹۶این حرف شما توهین مستقیمه و کارت خیلی زشته
#تاسف
#تاسف
#تاسف
akrh78
۱۳ اسفند ۱۳۹۶نمیدونم چرا بعد از سه سال که از معرفی رگرا میگذره و اینهمه ادعا هنوز هیچی ازش ندیدم که ادعا هاشو ثابت کنه
کجاس بس
جالبه که همه هم براش به به و چه چه میکنن و خیلی دست بالا میگیرنش
خوب دیگخه موتور الکتریکی گذاشتن رو آگرای قبلی و قدرت و گشتاور رو بالا بردن که چیز شاخی نیست
از اون سال تا حالا شرکت چندین رکورد ثیت کرده ولی اصلا از رگرا استفاده نکرده
من که رگرا رو( البته با احترام بسیار زیادی که برا کریستین ون کونیگزگ قائلم) یه تبل تو خالی میبینم
دوستانی که اطلاعات بیشتری دارن توضیح بدن چرا
Hamid...Audi
۱۳ اسفند ۱۳۹۶خب وقتی مدل ضعیف تر آگرا داره به راحتی رکورد ها رو جابه جا میکنه چرا باید برگ برنده ش رو رو کنه؟!
akrh78
۱۶ اسفند ۱۳۹۶رگرا 140 اسب از rsی که رکورد تاپ اسگید رو زد(با آپگرید موتور one:1) بیشتر داره ولی 200 کیلو سنگین تره. نمیشه همینطور الکی تعمیم داد که رگرا قوی تره پس بهتره
من قانع نشدم با حرف شما
هنوز معتقدم رگرا همش حرفه نه عمل
Hamid...Audi
۱۵ فروردین ۱۳۹۷طبق سایت خود کوئنیگزگ آگرا آر اس 1160 اسب بخار توان و 1280 نیوتن متر گشتاور داره و وزنش 1295کیلوگرمه.
رگرا هم 1500 اسب بخار و 2000 نیوتن متر گشتاور داره و وزنش 1420 کیلوگرمه.
نسبت توان به وزن آگرا آر اس حدود 0.9 اسب بخار بر کیلوگرمه و رگرا 1.06 اسب بخار بر کیلوگرم.همین پرفورمنس بالاتره رگرا رو تایید میکنه.
amin
۱۳ اسفند ۱۳۹۶با توجه به اینکه در این کلاس رقم پرداختی و هزینه بی معنا میشه من به دلیل علاقه شخصی و خاص تر بودن طراحی شیرون به بوگاتی رأی میدم
در ضمن نمیتونم تصور کنم ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت یعنی چقدر!!!برام مثل رقم های ۳هزار میلیاردی اختلاس میمونه که اونم نمیتونم تصور کنم چقدره و ترجیح میدم کشش ندم!!!!
Khan
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ببخشید چطوره من میزنم نمایش نتایج، بعد برمیگردم و رای میدم اونوقت ثبت که میشه تا تعداد رای ها همونه که بوده؟
تازه رفرش کردم درجا، رای اون یکی گزینه دوتا رفت بالا، انتخاب من همون تعدادی که قبلا بوده موند!!
ایمان
۱۳ اسفند ۱۳۹۶???? Bugatti Chiron ????
Mohammadreza
۱۳ اسفند ۱۳۹۶از فرمون هردو ماشین میشه فهمید که با تمرکز روی شتاب گیری و تاپ اسپید طراحی شدن
ولی بهرحال گونیگ زگ خیلی بیشتر از بوگاتی با پیست اشناست. بوگاتی در پیست بخاطر وزن بیشتر و نقطه ثقل بالاتر و… در مقابل گونیگ زگ حرفی برای گفتن نداره
انتخاب بینشون خیلی سخته ولی به بوگاتی رای دادم
چون دم ودستگاه و سیستم ها و مهندس های بزرگ تر و گسترده تری پشتش هست
محمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۶از اکتشافات بعدیت هم باخبرمون کن
اصن بوگاتی تو مایه های ۴۰۵ خودمونه
ماتئوس
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ب
و
گ
ا
ت
ی
Hamid...Audi
۱۳ اسفند ۱۳۹۶فینال زودرس…
با احترام به بوگاتی من به رگرا رای دادم.
پدال جان من تو چند تا سایت معتبر خوندم که شتاب ۰-۳۰۰ رگرا حدود ۱۱ ثانیه س.
به تازگی برادر کوچیکتر رگرا هم رکورد تاپ اسپید رو جابه جا کرد.یعنی تاپ اسپید رگرا خیلی بالاتر از این حرفاس.
امیر دهقان
۱۳ اسفند ۱۳۹۶حداکثر سرعت رگرا بصورت الکترونیکی روی ۴۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده و این موضوع در مورد شیرون هم وجود داره
در مورد اعداد و ارقام شتاب اما مشخصات هردو ماشین از سایت Automobile-catalog گرفته شده است
Rezanst
۱۳ اسفند ۱۳۹۶از همه مظر رگرا البته بعضی مشخصات رو پدال اشتباه زده در مجموع شیرون ب گرد رگرا هم نمیرسه بابد با اگرا ار مقاییه بشه ۱۰۰درصد رگرا
شاهين
۱۳ اسفند ۱۳۹۶اصلا ما رو چه به این سگمنت…احتمالا هیچکدوم از ماشینای این سگمنتو از نزدیک هم نمیبینیم..حتی اونایی که حذف شدن رو …
فقط سلیقه ای به بوگاتی رای دادم و چاکر رگرا هم هستم
مبین پورمند
۱۳ اسفند ۱۳۹۶قطعا رگرا،،هیچوقت خوشم نیومد از بوگاتی؛از اینکه همه فکر میکنن بهترینه
شرایط ساخت یک بوگاتی:
۱_ قیمت
۲_استفاده از موادی که میشه با مواد ارزون تر با همون کارایی جایگزین کرد
۲_دوتا بچه ماشین باز
hamid
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ماشینی که گیربکس تک سرعته داره فک نکنم رانندگی باهاش لذتی داشته باشه. بوگاتی رو انتخاب میکنم
سپیدرود
۱۳ اسفند ۱۳۹۶واقعأ مصرف سوخت زگ رگرا با توجه به تمام مشخصاتش عالیه?
سورنا
۱۳ اسفند ۱۳۹۶با احترام به بوگاتی ولی رای رگرا
مهدی
۱۳ اسفند ۱۳۹۶1100+700=1500!!!
Hamid...Audi
۱۳ اسفند ۱۳۹۶۳ نیوتن نیرو به سمت شمال+۴ نیوتن نیرو به سمت شرق=۵ نیوتن نیرو به سمت شمال شرقی!!!!!
doubt
۱۳ اسفند ۱۳۹۶نظر شاهین که واقعا عالی بود. انصافا مارو چه به نظر دادن در مورد این سگمنت. اما من فکر میکنم یه بخش مهم پرفورمنس تو این سگمنت به سرعت 300 تا 400 مربوط میشه که اگه اگه اشتباه نکنم رگرا زیر 20 ثانیه به 400 میرسه و شیرون بالای 30. این مورد خیلی مهمه.
به لحاظ طراحی هم که واقعا سلیقه ایه، به نظرم در کل شیرون زیباتره. اما مهمترین قسمت اینه که قطعیتی در رای دادن وجود نداره (چون بقول پدال این دویلها قراره خودروی محبوبتر از نظر کاربرای سایتو نشون بده). به هر روی من برای انتخاب خیلی زیاد به دردسر نیفتادم چون رگرا رو بیشتر ستایش میکنم. اگه تو نظرم اشتباه هست عذر میخام از دوستان. اینم در نظر بگیرید من یه ماشین باز آماتورم.
“ویوا رگرا”
مهدی
۱۳ اسفند ۱۳۹۶قابلیت اطمینان مهمه… یه ریویو کامل درست حسابی هم از کوئنیگ زگ نیست همه جا حرف از خروجی و شتاب و سرعتش میزنن هنوز نفهمیدیم پدر و مادرش کیه …واسه همین ترجیح میدم به اعتبار بوگاتی رای بدم
akrh78
۱۶ اسفند ۱۳۹۶احسنت. حرف اصلی منم همینه. رگرا تا الان فقط حرف بوده. چیزی تو عمل رو نکردن.
اگه میگن خوبه بیاد رکورد 0-400-0 یا تاپ اسپید رو با رگرا بزنن نه که آپگرید موتور one:1 رو برا آگراrs بدن که بیاد رکورد بزنه
esi_cars
۱۳ اسفند ۱۳۹۶فقط بوگاتی . اوج قدرت و لوکس بودن در کنار هم
sevlan
۱۳ اسفند ۱۳۹۶رای من بوگاتی ، با تموم احترامی که برا کونیخزگ و شرکتش قائلم ، ولی هیچوقت از شکل و شمایل ماشیناش خوشم نمیاد ، رگرا هم که از نظر شکل و قیافه زمین تا آسمون با مدلای قبلی فرق داره ، همون موتور ۱۶ سیلندر واسه انتخاب شیرون واسم کافیه ، به هر حال چیزی که مشخصه هیچکدوم از این ماشینا از نظر هندلینگ و پرفورمنس و ثبت رکورد تو پیست به پای امثال GT2RS و پرفورمانته و ۹۱۸ نمیرسن!!!