بوگاتی شیرون نشان داد که میتواند فرزند خلفی برای ویرون افسانهای باشد و همانند پدر خود، رکورددار سرعت خودروهای جادهای جهان باشد.
هرچند بوگاتی پیش از این اعلام کرده بود که با شیرون، قصدی برای کسب عنوان سریعترین خودروی جهان و رکوردشکنی ندارد اما تاپ گیر بهصورت انحصاری این رکوردشکنی را با بوگاتی تجربه کرد.
بوگاتی شیرون نخستین خودروی استاندارد جادهای جهان است که از سد سرعت ۳۰۴ مایل بر ساعت عبور نمود. دستگاه سرعتسنج Vmax خودروی شیرون به رانندگی اندی والاس عدد ۴۹۰.۴۸ کیلومتر بر ساعت را ثبت نمود و البته این سرعت مورد تأیید TÜV آلمان نیز قرار گرفت.
مهندسان بوگاتی به همراه میشلن در طول شش ماه این خودروی رکوردشکن را توسعه دادهاند که البته به نظر میرسد حدود ۲۵ سانتیمتر کشیدهتر شده و ارتفاع سواری آن نیز با افزایش سرعت، کاهش مییابد. دنباله بلند خودرو با کاهش سطح مقطع باعث کاهش ضریب درگ میشود و خروجیهای اگزوز کشیده هم باعث میشوند تا گازهای خروجی تا حد ممکن دورتر تخلیه شده و توربولانس کمتری ایجاد کنند. هرچند این تغییرات ممکن است از نظر زیباییشناسی به شیرون صدمه وارد کرده باشد.
در داخل کابین این خودرو نیز از قفسهبندی ایمنی استفاده شده و البته صندلی سرنشین کناری هم حذف شده است. علاوه بر افزودن سیستمهای رایانهای و اندازهگیری، برای صرفهجویی در وزن هم تغییراتی صورت گرفته است. شاید این تغییرات منجر به تولید نسخه سوپراسپرت شیرون شوند هرچند که این موضوع تأیید نشده است.
در مورد پیشرانه، موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل کواد توربوی این خودرو میتواند ۱۵۷۸ اسب بخار نیرو را تحویل هر چهار چرخ خودرو دهد.
استفان وینکلمن درباره این رکوردشکنی گفت:
هدف ما این بوده که اولین تولیدکنندهای باشیم که به عدد جادویی ۳۰۰ مایل بر ساعت میرسد و ما به این مهم دست یافتهایم. ما چندین بار نشان دادهایم که سریعترین اتومبیلهای جهان را میسازیم و در آینده به موضوعات دیگری خواهیم پرداخت.
خوب به نظر شما این رکوردشکنی با جواب هنسی و کونیگ زگ همراه خواهد بود؟ منتظر میمانیم تا ببینیم…
R
۱۱ شهریور ۱۳۹۸بالاخره رکوردرو زد آفرین شیرون چه سرعتی ۴۹۰ !!اوف
گفته بودم اون نوشته ۵۰۰ رو کیلومتر الکی نیست دمشون گرم
LEWIS HAMILTON (مجید)
۱۱ شهریور ۱۳۹۸رفیق شما باورت شد این عددو؟
من هنوز تو کَفِشَم !
چند دور خوندمش تا تونستم هضمش کنم !
ماشالله بوگاتی کارش واقعا درسته
یانکی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸دسته به عدد 300 مایل رسیده و رد کرده ولی توجه کنید که ماشین تولیدی نیست و کلی تغیر داده شده و حتی دالارا شاسیش رو دست کاری کرده و کاهش وزن داشته این همه تغیرات باعث میشه رکوردش برا ماشینهای تولیدی ثبت نشه.وگرنه خیلی وقت پیش یا فورد جی تی به این سرعت رسیده بودن.اگر میشد قطعا با نمونه تولیدی این کار رو میکرد
mehran911
۱۱ شهریور ۱۳۹۸خداییش این چیزایی که میگید خودتونم قبول دارید ؟؟؟
شما هنوز تفاوت خودرویی که توسط ی تیونر داغون تیون شده رو با خودرویی که توسط سازنده توسعه پیدا کرده رو نمیدونید …
.
(((دسته به عدد 300 مایل رسیده و رد کرده ولی توجه کنید که ماشین تولیدی نیست و کلی تغییر داده شده و حتی دالارا شاسیش رو دست کاری کرده و کاهش وزن داشته )))
.
نوشتی شاسی رو دالارا دستکاری کرده
سوالم اینه ازت
کدوم خودروساز مطرح در جهان رو میشناسی که بدون کمک بوش ZF کنتیننتال denso و borgwarner و … خودرو توسعه داده باشه
دقیقتر می پرسم کدوم خودرو رو میشناسی که صد درصد قطعاتش توسط خود کمپانی تامین بشه ؟؟؟؟
حالا با توجه به گفته ی شما پس همه ی خودروها توسط شرکت های دیگه دستکاری و تیون شدن !!!
.
دالارا ی توسعه دهنده و تامین کنده ی شاسی های هایتک برای مسابقات و خودروهای پرفورمنس سطح بالا و تولید محدود هستش
حالا بوگاتی مثل هر خودروساز دیگه ای اومده از این “تامین کننده ” برای توسعه شاسی استفاده کرده شما اسم اینکارو میذاری تیون کردن ماشین ؟؟؟
اون فورد جی تی هیچ ربطی به نمونه ی کارخونه ای نداره و توسط ی تیونر داغون صرفا برای اینکه در طول عمرش یکی دوبار بتونه به رکورد برسه دستکاری شده
.
توسعه ی این ماشین توسط بوگاتی ۶ ماه زمان برده و جایی ذکر نشده چند عدد تولید خواهد شد
و همینطور که در متن نوشته احتمالا این تغییرات رو در نمونه ss ببینیم
.
نمی دونم این تلاش برای تخریب شاهکاری مثل بوگاتی از کجا میاد
از زمانی که یادمه بحث در مورد زیر سوال بردن بوگاتی در سایت وجود داشته
ی مدت همش جواب می دادیم اما ی چند وقته که خیلی حوصله سر بر شده
من خودرویی سراغ ندارم که از همه نظر رقیب قدرتمندی برای بوگاتی باشه
امثال ونوم و تواتورا و… رو خودرو نمیدونم چه برسه به مقایسه داستان کوئنیگزگ جداست اما باز هم از همه نظر با بوگاتی قابل قیاس نیست
درمورد توسعه بوگاتی بیشتر بخونید
یانکی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اگر دالارا شاسی دیگر بوگاتیها رو تنظیم میکرد درست میگز ولی اختصاصا رو این ماشین کار کردن 6 ماه زمان گذاشتن تا بتونن با کلی تغیرات رکورد بزنن.اگر میتونستن با شیرون این رکورد رو بزنن پس چرا این همه زمان و هزینه گذاشتن برا این یکی.هیچ کس نمیخواد بگه بوگاتی بده شخصا ببینمش ساعتها جز ب جزش رو نگاه میکنم بوگاتی اصلا لازم نداره که ما تاییدش کنیم.حرفم اینه که نمیشه رکوردش رو برا ماشینه سری کارخونه در نظر گرفت ولی شک ندارم در اینده کار درست رو انجام میده و اینکه هنسی و تواتارا و کونیخزگ میشینن نگاه کنن اونا هن گام بزرگی بر میدارن در ضمن هنوز ونوم اف5 تواتارا جسکو وارد کار زار نشدن.و اینکه بعضی میگن بوگاتی در عین آرامش سرعت میگیره مگه بقیه چیکار میکنن.برید فیلم رکورد حداکثر سرعت ونوم کروک رو ببینید که بدونه سقف چه رکوردی زده و در عین آرامش رکورد رو زد
soroush
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اقا یه سوال چرا بوگاتی برای اینکه رکوردش تو گینس ثبت بشه نباید مسیر رو رفت و برگشت بره؟ یا مثلا چرا نباید حداقل ۲۰ تا ازین نسخه ی غیر استانداردش تولید کنه؟ مگه ماله کوئنیگزگ و هنسی خار داره؟ ?
car lover
۱۱ شهریور ۱۳۹۸عاااارهه
بوگاتی یه مافیای پشت پرده داره که تو همه تصمیم گیریا ب نفع بوگی رای میدن
گینسم ادمای وینکلمنن حالا مصلا اگه این چیزایی که شما میگی بود مکس اسپیدش میشد سیصدو ده؟؟؟؟رفیق توهم توطئه داری مگه؟
تهش باهمه این ایراداته بقول دوستمون بنی اسرائیلی بشه چهارصدو هشتاد(میانگین رفتوبرگشت کوئینی که شش هفتا کم شد ما میگیریم دهتا بقیشم بخاطره جاده و بقیه… این ارامشه کابینو چیمیگی دیگه؟؟)
البته کوئینیو هنسیم کارشون درسته خیلی.بدونه پشتوانه مالی درستوحسابیی مث فولکس دارن هایپر کار میسازن اما اگه واقعیتو قبول کنیم رقابت شکل میگیره
مهراد
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ببخشید که به کامنت شما ریپلای میزنم ولی هدفم یه روشنگری کوچیکه برای اونایی که نمیدونن
اولا دست مریزاد به بوگاتی که فوق العاده کار کرد و رکورد شاهکار 490 کیلومتر بر ساعت خیلی خفنه و برگام ریخته
و اما پاسخ سوال برخی دوستان که میگن چرا رفت و برگشت نزد : هدف از رفت و برگشت بودن رکورد سرعت : بخاطر نقص و صاف نبودن کامل جاده در زمان سرعت گیری امکان اینکه شیب رو به پایین به کمک ماشین بیاد هست بنابراین میگن همون مسیر رو باید برگرده(مسیر سر بالایی و یا بالعکس البته توجه بفرمایید که این شیب حداکثر ۵ درجس) و هر دو سرعت رو با هم جمع میزنن و تقسیم بر دو میکنن
مهراد
۱۲ شهریور ۱۳۹۸قسمت دوم پاسخ (قسمت کوتاه) (ممکنه قسمت اول هنوز تو اجازه چاپ باشه و بعد از این کامنت چاپ شه)
پیست معروف گروه فولکس واگن با بالاترین استاندارد ها ساخته شده و شیب نداره و به همین دلیل نیازی به مسیر رفت و برگشت نیست
امیر
۱۱ شهریور ۱۳۹۸بسیار عالی
دوباره رقابت جذاب شد !!!!
Amir Machine
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اینم از رکورد سلطان سرعت
هیچ حرفی باقی نذاشت
جواب محکمی به اونایی که میگفتن شیرون توان زدن رکورد سرعت نداره
فقط اختلاف با رکورد کوئنیگزگ رو ببینید
نه 10 تا نه 20 تا 40 تا اختلاف!!
نابود کرد رگرا رو!!!
هدف هنسی و SSC زدن 300 مایل بود که شیرون حتی از این مرز هم رد شد، حالا بقیه بدوین تا شاید بتونین به نزدیکیهای رکورد شیرون برسین
زنده باد شیرون، زنده باد گروه فولکسواگن
Mclaren 720s
۱۱ شهریور ۱۳۹۸انگار نه انگار داره با سرعت 490 کیلومتر میتازونه دم بوگاتی گرم رسیدن به این سرعت واقعا تحسین برانگیزه حالا میخواد نسخه استاندارد باشه یا نه…
OMID
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اون ماله صافی کف پیسته
کفش مثل ایینس
H
۱۱ شهریور ۱۳۹۸توی همین پیست صاف اگه جیپ باشه لرزش فرمون میگیره?????
OMID
۱۱ شهریور ۱۳۹۸کلا بالش رو هم حذف کردن😂
چقد نا امید شده بودن که اینهمه تغییر ایجاد کردن که رکورد بزنن
صندلی هم که نداره:)
car lover
۱۱ شهریور ۱۳۹۸خیلی دلتونو خوش نکنید;)
ب قولی هایپر کار 1000 اسبیه جی آر میخاد بیاد همرو قلو قم کنه
فک کن خخخخخخخ….:)))))))
تویوتا عصبانی میشود…..
#خشم_پشه
Mohammadreza
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اگه بری یکم مطالعه کنی متوجه میشی هر خوردو اسپرت برای هدف خاصی تولید میشه مثلا همین شیرون با بیش از 1500 اسب بخار تو پیست از یه خودرو اسپرت مخصوص پیست با 500 اسب بخار شکست میخوره.
چه ادما جالبی رو تو این سایت میشه دید!
Car lover
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ع بازم تو
نه بابا من چیزی ک تا الان از تویوتا دیدم چیزی فراتر از این حرفاس
هایپر کار جدید هم تو پیست درجه یکه هم تو درگ هم تو تاپ اسپیدو لذت رانندگی
مثلا همین سوپرا تو همه این موارد دست برترو داره مخصوصا تو نسخه چهار سیلندرش????
Mohammadreza
۱۱ شهریور ۱۳۹۸این بحث ارزش تایپ کردن نداره ولی برا اینکه توهم برت نداره چند پارگراف رو برات کپی پیست میکنم.
“مدل توربوشارژ با قدرت ۳۲۰ اسببخار و گشتاور ۴۲۷ نیوتنمتر و برای اولینبار جعبهدندهی ششسرعتهی دستی همراه بود تا پورشه 911 کاررا را کنار بزند و در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد.
این مدل، ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسید و نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتربرساعت فراهم میکرد تا برتری محسوسی نسبت به خودروهای اسپرت آلمانی داشته باشد. سوپرا A80 تا شروع قرن بیستم، توسط بسیاری از مجلات معتبر دنیا بهعنوان بهترین مدل اسپرت جهان رسید”
car lover
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اول از همه از همه معذرت خواهی میکنم که تو بوگاتی از تویوتا حرف میزنم
و دیگه اینکه من که عقده دیده شدن ندارم ک بحث الکی و نامربوط راه بندازم این ادعا تویوتا فنا( هایپر جی آر) خیلی گندس
استون با اون همه جیتی سازی پر تکنولوژی تونسته والکری بسازه
چجوری تویوتا با ساختن چارتا سوپرا و جک و جونور دیگه میخاد ی هایپر قدر بسازه؟
ال اف ای تو بحث جذابیتو لذت خیلی خوب بود و سرعتشم خوب بود(بعدچهارده سال تحقیق توسعه دست مریزادواقعا)ولی غیر اون چی؟؟؟ال سی و ارسی خخخ؟؟؟؟ اوه اوه تو مدل افشو که نگو….
بعدم مگه نمیگی ارزش نداره خوب تایپ نکن دیگه اخلاق بحث اینه که حوصله بحث کردنو داشته باشی نه اینکه بگی حوصلش نیست یا جواب اینو نمیدم خیلی بده بحثو نیمه کاره رها میکنیم اصلا حرکته خفنی نیس
یک نکته دیگه هم اینه که ایران 2500 سال پیش نصف جهانو در اختیار داشت الان چ وضعی داره تو بحث دنیای امروز؟؟؟تو گذشته نگرد انقد دهه پنجاه و شصت امریکایی ها قدرت یک خودروسازی بودن در هر زمینه ای از اسپرت تا سدان لوکس ولی الان متاسفانه تو بحث لوکس سازی با اختلاف اول نیست و سداناش به رغم برتریشون برترین فروشو ندارن
درضمن من خودم نیسانو دوست دارم چون هیچ وقت سبد محصولاتش از اسپرت خالی نشد چرا تویوتا رو درک نمیکنم؟چون اون زمانی که تویوتا سلیکا 2005 اینا رو خط تولید بود مدل افسانه ایه 350 زد رو نیسان میساخت بعدشم اون غول کش جی تی ار که بوگیو میزد(یچیزی مث کوروت در امروز تو سال 2008 ترکید این ماشین همه جا صحبت از ار 35 بود)بحثم سره تویوتاس به طور خاص
تویوتایی که بااین کپی پیست تو تفاوتی نکرده از بیست سال پیشش
بازم معذرت بابت نامربوط بودن
Mohammadreza
۱۱ شهریور ۱۳۹۸پورشه 919 اوو هیبرید رو که یادته؟ همون خودرویی که رکورد تاریخ پیست نوربرگ رینگ رو شکست.
919 که رکورد نوربرگ رینگ رو شکست نسخه تقویت شده از مدل مسابقیه پورشه 919 هیبریدی بود که در مسابقات لمان و در بالاترین کلاس این مسابقات یعنی lmp1 شرکت کرد.
در سال 2016 تویوتا هم در کلاس lmp1 دو خودرو داشت(TS050 هیبرید) که با پورشه برسر قهرمانی میجنگیدن.
اگه اون سال مسابقه رو پیگیری میکردی حتما میدونی که خودروی TS050 هیبرید تویوتا از خودروی 919 هیبریدی پورشه سریعتر بودن ولی متاسفانه…
متاسفانه یکی از خودرو ها تویوتا تصادف کرد و خودرو دیگه که اکثر زمان مسابقه رو پیشتاز بود و تا دور اخر اختلاف خوبی با پورشه باز کرده بود در دور اخر بخاطر از کار افتادن قطعه ای با ارزش کمتر از 10 دلار نتونست قهرمان بشه.
تویوتا مدل TS050 هیبرید رو در سالهای بعد بروز تر و قویتر هم کرد(البته دیگه پورشه مسابقات رو در کلاس lmp1 ترک کرده بود).
و حالا تویوتا قصد داره با موتور و پلتفرمی الهام گرفته از مسابقات لمان ( مدل TS050 هیبرید) خودرویی با قابلیت تردد در خیابان های عمومی تولید کنه که در حال حاضر در مرحله انجام تست های جاده ای قرار داره وتا معرفیش زمان خیلی زیادی نمونده.
این خودرو به جنگ مستقیم پروژکت وان و والکری خواهد رفت و من مطمئنم از پورشه gt2 rs بسیار سریعتر خواهد بود.(فک میکنم بتونه نوردشیلاف رو زیر 6 دیقه دور بزنه).
فقط امید وارم چون این خودرو در تعداد زیاد تولید نمیشه خود تویوتا اونو به پیست ها ببره و تایم لپش رو رسما اعلام کنه.
Mohammadreza
۱۱ شهریور ۱۳۹۸کامنتم ثبت نمیشد و وقتی با دقت نگا کردم متوجه کلمه والک یری در کامنتم شدم:)))))
هچیزی تو مایه های ک و ن یگزگه
car lover
۱۱ شهریور ۱۳۹۸متاسفانه این خودرو هارو تو نیویورک برای فروش نزاشتن(سلیکا رو میشه خرید:))
اما تو کلاس LMGT که سخت تر هست (از لخاظ اینکه قطعات مکانیکی و چالشای مکانیکیش بیشتره تا بقیه.مشکلات بقیه بیشتر برقی هستن و با وجود سخت بودن که واقعا سخته دیاگش میشه کرد بالاخره مشکلی که اشاره هم کردی خیلی ریز اما کار خراب کن اما مسایل مکانیکی خیلی دشوار تره حلش وگاهی اوقات فقط باید با مصائب مکانیکی کنار اومد و LMGT به نوعی سنتی تره) قهرمانش فورد جی تی بود که خودت دیروز پریروزا اشاره کردی چیز قابل داری نبوده…
حالا داری به قهرمانی تو لمان به عنوان افتخار اشاره میکنی؟؟
حالا وایسادیم دیگ….
سوپرا هم قرار بود اتیشی به پا کنه
پ.ن 1:ی چیزی ک خوشم اومد اینه که لمانزو لمان نوشتی احسنت(فرانسویا حرف اخرو نمیخونن)امیدوارم که با قصد زشو ننوشتی
دوم اینکه احتمال داره کامنتت بخاطر باگ های وردپرس ثبت نشده باشه تشویش نکن اذهان عمومی را…;)))))
Mohammadreza
۱۲ شهریور ۱۳۹۸“این ادعا تویوتا فنا( هایپر جی آر) خیلی گندس
استون با اون همه جیتی سازی پر تکنولوژی تونسته والکری بسازه
چجوری تویوتا با ساختن چارتا سوپرا و جک و جونور دیگه میخاد ی هایپر قدر بسازه؟”
من جواب این حرفتو دادم قصدم افتخار برای قهرمانی در لمان و… نبود.
میخواستم بدونی این خودرو که قراره شاخ شاخای مجازی رو بشکنه چه فلسفه و تکنولوژی پشت خودش داره.
در ضمن افتخارات تویوتا اینقد زیاده که دیگه واقعا حوصله ندارم تایپشون کنم ولی خلاصه بگم تویوتا در اکثر موار مالی و اعتباری، ارزش و اعتباری بیشتر از همه خودروسازای امریکایی رو همدیگه داره.(البته اخر کامنت چنتاشون خلاصه کپی پیست میکنم)
ولی درابطه باهمین جملت “چجوری تویوتا با ساختن چارتا سوپرا و جک و جونور دیگه میخاد ی هایپر قدر بسازه؟”
بازم اگه یکم مطالعه کنی متوجه میشی تویوتا با بیش از 10 میلیارد دلار بودجه تحقیق وتوسعه سالانه بیشترین بودجه رو برای تحقیق و توسعه در بین تمام خودروسازان دنیا داره که در عمل هم خودشو نشون داده مثلا امثال تویوتا بعنوان نو اورترین برند خودرو سازی در دنیا(بر اساس تعداد پتنت های ثبت شده در طول سال) شناخته شد.
و حالا چنتا مطلب خلاصه(مفصلش رو سر فرصت براتون میگم) که عظمت تویوتا در مقابل خودرو سازی های آمریک رو نشون میده:
ایمنی بالای خودروهای ژاپنی با بیش از 25 خودرو ژاپنی با امتیاز top safety و top safety + در مقابل تنها یک خودروی امریکایی کرایسلر پاسیفیکا در لیست iihs که یه موسسه امریکاییه
قابل اطمینان ترین برند خودروسازی بطوریکه بیش از ۸۰ درصد مدلهای تویوتا که در ۲۰ سال اخیر تولید شدهاند، هنوز در جادههای دنیا استفاد میشوند
_معتبر ترین برند خودروسازی به انتخاب مجله فوربس که یک مجله آمریکایی ست
در لیست مجله brandz که تا کنون 13 بار لیست ارزشمندترین برندها منتشر شده و تویوتا 11 بار عنوان ارزشمندترین برند خودرویی را به خود اختصاص داده است و ارزش برند تویوتا از مجموع ارزش برند تمام خودرو سازان امریکایی رو هم دیگه بیشتره
_ارزش بازار تویوتا به حدود ۱۹۹ میلیارد دلار میرسد که بیشتر ازمجموع جنرال موتورز (۵۴ میلیارد دلار) و فورد (۴۱.۱ میلیارد دلار) و فیاتکرایسلر (۲۰.۷میلیارد دلار) است
_سهم تویوتا از بازار خودرو های هیبرید جهان ( تویوتا بهتنهایی بیش از ۸۰ درصد فروش جهانی خودروهای هیبریدی را در اختیار دارد) و ازاد سازی حق استفاده از بیش از 24هزار پتنت های در زمینه خودروها ی هیبریدی
ارزش خالص سهام تویوتا که حدود 170 میلیارد دلاره و از مجموع ارزش سهام خودروسازان امریکایی بیشتره
car lover
۱۲ شهریور ۱۳۹۸اینارو ول کن
مرزای ذهنیتو بردار بدون تعصب
اگه چهل هزار دلار پول داشتی نمیرفتی سراغ چلنجروماستنگ
عاره یانه
این افتخاراتم بواسطه کرولا سازی تویتا بدست امده
همه اذعان دارند به اینکه تویوتا خوب کرولا میسازه
فورچونرو راوفورو کمری و اینا رو ساختن تخصصه تویوتا قبول ولی دیگه قبول کن اسپرت سازی کار امریکاییه اینو قبول داری یا نه؟؟؟؟
از کوروتو کامارو و ماستنگ و چلنجر و چارجر تا سی تی اس ویو غیره اسپرتا ارزون
Mohammadreza
۱۲ شهریور ۱۳۹۸سوال هایی میپرسی که جوابش مفصله.
دوباره فقط خلاصه جواب میدم
“مرزای ذهنیتو بردار بدون تعصب
اگه چهل هزار دلار پول داشتی نمیرفتی سراغ چلنجروماستنگ
عاره یانه؟ ”
این سوال رو اگه اون اوایل که با دنیای خودرو اشنا شده بودم (اصلا یکی از ماشین هایی که منو نسبت به دنیای خودرو سازی علاقه مند کرد موستانگ بود) ازم میپرسی جوابم احتمالا اره بود ولی الان نه!
دلایلی زیاد و محکمی دارده بطور خلاصه :
منطق اول :صنعت خودروسازی بعد از سوخت های فسیلی بزرگترین صنعت دنیاست. از طرفی همه میدونیم ارز اوری برای یه کشور و شرکت چقد مهمه. حالا سؤالی که پیش میاد اینکه اگه واقعا امریکا بهترین خودروهای اسپرت مقرون به صرفه رو میسازه چرا وارد بازارهای جهانیشون نمیکنه؟ چرا فعالیتشون رو از مرز های خودشون فراتر نمیبرن(دقت کن اکثر شرکت های آمریکایی محصولات و خدماتشون رو در سطح جهان ارائه میکنن مثل اپل و اینتل و کوالکام و گوگل و…)
چرا پورشه و لکسوس و… میتونن خارج از مرزهای خودشون موفق باشن اما کروت و کامارو اصلا جرعت اینکار رو هم بخودشون نمیدن؟ جوابش سادست
منطق دوم:من اینهمه برات نوشتم تا متوجه بشی تویوتا (و کلا شرکت های ژاپنی و آلمانی از لحاظ قدرت مالی و نیرو انسانی و تخصص و مهندسی از خودروسازان آمریکایی سر تر هستن. چطور خودروسازان آمریکایی میتونن از این خودروساز ها که منابع مالی و انسانی غنی تر و برتری دارن، خودروهای بهتری بسازن؟
منطق سوم:من اگه 60 هزارتا داشتم احتمالا یه پورشه باکستر میخریدم (اینم بدون که من با آلمان فن ها خیلی بیشتر از تو بحث داشتم) چرا؟
چون این خودرو توسط تعداد بسیار زیادی از مجلات(دقت کن نه یه مجله بلکه تعداد زیادی از مجلات) به عنوان برترین خودرو انتخاب شده ولی خودروهای آمریکایی اولا که جز موستانگ در بازار های جهانی اصلا حضور ندارن که بشه مقایسشون کرد و همون موستانگ هم که در بریتانیا آلمان و چند بازار محدود دیگه حضور داره مثلا توسط اتوکار تو لیست بهترین خودروهای اسپرت ارزون دهمه.
کلا حضور ذهن ندارم موستانگ توسط مجله ای غیر آمریکا یی به عنوان بهترین انتخاب شده باشه.
نتیجه :اعداد هیچوقت دروغ نمیگن ولی اعداد میتونن ناقص باشن. هیچ ارزونی بی علت نیست. مطمئن باش اگه اسپرت های امریکایی ارزونتر ان دارن در یه بخشی از کار که در” ظاهر” دیده نمیشه دزدی میکنن. اسپرت های امریکایی دارن رو اعدادی چشم گیر مانور میدن و از اونور از خیلی اعداد دیگه منتسب به خودرو دزدی میکنن(منطقم هام برای این حرف بیشتر از سه تاست ولی حوصله مجال نمیده مثلا اینکه وقتی سال 2006 از الن مولالی مدیر عامل وقت بزرگترین شرکت خودروسازی امریکا_فورد_ پرسیدن چرا به عنوان خودرو شخصی از لکسس LS500 استفاده میکنی اعتراف کرد که از نظر اون خودروی لکسوس بهترین خودرو دنیاست یعنی اگه مدیرعامل های خودشون حق انتخاب داشته باشن احتمالا آمریکایی انتخاب نمیکنن )
H
۱۱ شهریور ۱۳۹۸نه بابا دیمن میخواد رکوردشو بزنه تو خط درگ ???
AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸هر چند ممکن است این تغییرات به زیبایی شناسی شیرون لطمه بزند … ) واقعا خیلی به ابهت. جذابیت ماشین اضافه شده ، من اینو بیشتر از نسخه معمولی می پسندم ❤❤❤
قطعا تو پیست و درگ و رولینگ هم عملکرد خیلی بهتری از شیرون معمولی داره دم بوگاتی گگگگرم ??
car lover
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ولی ب نظر من نباید این کارو میکرد
حالا ی مشت نمی دونم چی میان میگن ن این مدل مدله استانداردش نبوده استانداردشو باید امتحان میکردین شاید مدل استانداردش این رکوردو نمیزدو این جور چیزا دیگ
AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸منم میگم شیرون معمولی نمی تونست این رکورد رو بزنه شاید میتونست رکورد کونیگزگ رو بشکنه اما نمی تونست به این رکورد برسه ، البته این دلیل نمیشه بوگاتی رو زیر سوال ببریم بالاخره هر چی باشه این هم مثل نسخه اسپرت یک شیرون و نماینده بوگاتی حالا با یه سری تغییرات …
شرکت های دیگه هم میتونن بسم الله …
حسینی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸یه مشت چی؟
خب نبوده دیگه. بوده؟
ایا مثل کوئنیگزگ لاستیک استتااندارد داشت؟
ایا مثل کوئنیگزگ تو یه جاده ی معمولی رکورد زد؟
ایا مثل کوئنیگزگ همون ماشینی که به مشتری میره رو برد تو پیست برا رکورد زدن؟
اینه فرق یه کوئنیگزگ و یه بوگاتی.
Amir Machine
۱۱ شهریور ۱۳۹۸مهم اینه که شیرون با همین موتور، همین گیربکس، همین سیستم تعلیق، همین تکنولوژی، همین کابین و… به خریدارها هم تحویل داده میشه
تغییر جای خروجی اگزوز و حذف صندلی شاگرد و حذف ترمز هوایی خیلی تغییرات بزرگیه؟!
مگه همه خریدارها میخوان با شیرون به 500 کیلومتر در ساعت برسن که رکورد گیری باید تو جاده عمومی انجام بشه؟ این چه حرف مسخرهایه؟ اصلاً پیست لازمه رکورد زنیه، توقع داری بیان تو اتوبان همت تهران 500 تا برن؟
بهتره بدون بهونه آوردن قبول کنید شیرون رکورد کوئنیگزگ رو له کرد اونم با اختلاف 40 کیلومتر
مهمتر از این، آرامش خارقالعاده شیرون تو این سرعت بود
اینه فرق یه بوگاتی و یه کوئنیگزگ
Seyed AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸خوب بگن ، اهمیتی نداره ، مشخصا شیرون معمولی طبق گفته بوگاتی بدون محدودیت میتونه راحت به سرعت 460 کیلومتر برسه اما یک اینکه بوگاتی هیچوقت نگفته میخواد با شیرون معمولی رکورد بزنه فقط منظورش توانایی شیرون بوده دوم اینکه هدف بوگاتی شکستن رکورد 300 مایل بر ساعت نه شکستن رکورد آگرا RS که یسری دوستان میان رکورد ها رو مقایسه میکنن … بقیه شرکت ها هم که فعلا فقط لب و دهنن …
خلاصه با این ایراد های بنی اسرائیلی چیزی از ارزش کار بوگاتی کم نمیشه
H
۱۱ شهریور ۱۳۹۸این چیزارو شما میگید نه کس دیگه
حالا فرض کن موستانگ به300 کیلومتر برسه واشر میزنه
محسنی
۱۲ شهریور ۱۳۹۸این کارایی که کرد کلا بوگاتی رو زیر سوال برد
الان تو خیلی از فرومهای انگلیسی دارن این کارای بوگاتی رو با ماشینای تیونینگ شده تو امریکا مقایسه میکنن که تو صحرای نمکی اریزوناتا هشتصد کیلومتر هم میرن.
نباید تغییر میداد ماشینو اونم تا این حد که کلا با ماشین دست مشتری فرق داره. و اینکه ماجرای بوگاتی و کوئنیگزگ از اونجایی شروع شد که دو سال قبل کوئنیگزگ درخواست داده بود تا تو همین پیست رکورد بزنه ولی چون پیست مال فولکس واگن هست یعنی مالک بوگاتی بهش اجازه ندادن. اون اقا کچله میگفت حتی جواب نامه نگاری رو هم نمیدادن.
کوئنیگزگ ماشینو برد تو امریکا تو یه جاده ی معمولی رکورد زد. اونم مدلی که مال مشتری بود نه اینکه بگیره کلی تغییرش بده و تو پیست رکوردبزنه
الان تو کارمگ که یه سایت معتبره همه دارن بوگاتی رو مسخره میکنن. 99 درصدشون دارن کوئنیگزگ رو تحسین میکنن
Mahdi911Turbos
۱۱ شهریور ۱۳۹۸رکوردش کاملا قابل احترامه
ولی این یه شیرون استاندارد نیست و شیرون های استاندارد نمیتونن نزدیک این رکورد هم بشن
همینطور که توی مقاله گفته شده شش ماه روی این ماشین کار شده و تغییرش دادن تا بتونه به این رکورد برسه
در صورتی که ویرون نسخه استانداردش میتونست به حداکثر سرعت ادعایی سازنده برسه
John
۱۱ شهریور ۱۳۹۸مطمئناً همینطوره، باید منتظر جواب نسخه های استاندارد کوئنیگ زگ و هنسی و بقیه باشیم.
Amirferrari
۱۱ شهریور ۱۳۹۸یه جور میگه نسخه استاندارد کونیگ زگ و هندسی هر کی ندونه فکر میکنه این دو خودروساز غیر از تیون کردن هم کار دیگه ای بلدن،طرف داره ۲۰ سال یه موتور رو تا خرخره تیون میکنه تا بلکه بتونه سری تو سرا در کنه…
OMID
۱۲ شهریور ۱۳۹۸انگار بوگاتی اینجور نیست
بیست ساله موتور بوگاتی همینه دیگه فقط تیون شده
انگار موتور ویرون وشیرون فرقی داره😂
AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اگر استاندارد نیست ، غیر استاندارد هم نیست ، هر تغییراتی هم داشته باشه باز هم یک شیرون ، بوگاتی هم هیچوقت صراحتا از از واژه شیرون معمولی استفاده نکرد.
من نمیدونم اون زمان که اگرا RS هم رکورد زد همچین ایراد هایی بهش می گرفتید… بالاخره اگرا هم مثل شیرون چند نسخه داره دیگه …
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۸کاملا با نظر AMG موافقم. رقباش هم واسه ثبت رکوردخودروهاشون رو آماده کردن. برای مثال اون کونیخ زگ که اون رکورد رو ثبت کرد یه ماشین واسه مسافرکشی که نبوده که سره راه یهو راننده بگه کاش برم یه رکورد بزنم!!!! اونم شرکتش تمام مهندسیش رو به کار گرفته تا اون خودرو رو واسه ثبت رکورد آماده کنه.بعدشم این خودرو بوگاتی شیرون هستش همونطور که چندین مدل دیگه هم داره.یکی عادی. یکی واسه پیست. ووو…
حسن
۱۱ شهریور ۱۳۹۸همه میدونن شما هم میدونی این یک ماشین خیابانی نیست هیچ مشتریی حاضر نیست ماشین با یک صندلی بخره حالا پول دادن برای ایتم های بهینه سازی شده بماند که نمیدن . یا کسی قبول کنه بغل دستش پر از سیم کشی و کامپیوتر باشه . اینها بهانه نیست واقعیتی ملموسه که شما نمیپذیرید . وگرنه همین کونیگ زگ صاحبش اتوبان بست و باهاش رکورد زد البته اگه یادتون باشه
حسینی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸شما منتظر نباش
رکورد سرعت قبلی که دست کوئنیگزگ بود با یه نسخه استاندارد و همون لاستیکای کارخونه بود. و اینکه تو پیست سرعت رو نزدن چون بهش ئیست ندادن. میدونی کی به کوئنیگزگ پیست نداد؟ همون فولکس واگنی که صاحب بوگاتیه. برا همین تو یه جاده معمولی تو امریکا رکورد سرعتو زدن. بوگاتی اگه راست میگه بیاد مثل کوئنیگزگ تو همون جاده تو امریکا رکورد بزنه
هر وقت با همون ماشینی که دست مشتری میدن اونم با لاستیک استاندارد و تو جاده ی معمولی رکورد زدن بیا بحرفیم
بهنام طیبی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸مهم اینکه رکورد زد
مگه بقیه خودروها توان رکوردی که در پیست زدن در خیابان یا جاده دارن اونا هم مدل خاص امتحان میکنن
بوگاتی همیشه ثابت کرده بهترین
Amirferrari
۱۱ شهریور ۱۳۹۸یعنی تو هر شرایطی میخوای بگی منم هستم،دیگه کم میارید نمیدونید چجور خودتون رو آروم کنید،این ماشین بدون هر گونه تیون فقط با چند مورد تغییر آیرودینامیک این رکورد رو زده،کونیگ زگ تا خرخره تیون شد تا تونست یه رکورد رو بعد از ۱۳ سال جابه جا کنه،بعدش مهم این نیست که شیرون باشه یا یه ماشین کاملا متفاوت تر از شیرون،مهم رکورد زدن و نشون دادن قدرت بوگاتیه تا ثابت کنه اگه بخواد هیچکس قدرت رقابت باهاش رو نداره،بعد تو میگی چون شیش ماه روش کار کردن کار خاصی انجام نداده؟توقع داشتی واسه همچین رکورد حیرت انگیزی هیچ تغییری تو ماشین ایجاد نشه و شب بخوابن و صبح که پا شدن بیان یه رکوردی بزنن و بای بای !؟?خودت خندت نگرفت وقتی داشتی اینو مینوشتی؟? کونیگ زگ از حالا ۶ ماه که هیچ۶ هزار سال فرصت داره ببینیم چه میکنه?اگه تونست من پدال رو میبوسم دیگه کامنت نمیزارم واسه همیشه،واسه همچین رکوردی باید سال ها مهندسی و هزینه کرد ۶ ماه که هیچه،این نشون میده مهندسی موتور بوگاتی اونقدر ضرفیت داره که میشه حالا حالاها رکورد جا به جا کرد باهاش،اینم بگم بوگاتی قراره نسخه ss شیرون رو با قدرت بالاتر و بر پایه همین رکورد تولید کنه اونوقت راحت ۵۰۰ کیلومتر هم ثبت میکنه…
MAHDI
۱۲ شهریور ۱۳۹۸بابا موتور ترند یک ماهه قراره یه درگ برگزار کنه تا الان اما هنوز انجامش نداده. بعد انتظار دارن یه ماشین که رو زمین داره با سرعت یه هواپیما حرکت میکنه قبلش برنامه ریزی نکرده باشن واسش.
هرخودروی دیگه ای اگه در سرعت 350 کیلومتر آرامش کابین بوگاتی شیرون در سرعت 490 رو داشته باشه واقعا واسه اونم باید احترام قائل بود خخخخخخخخ.
رسانه های خارجی همه متحیر موندن از این رکورد بعد یه عده اینجا طوری حرف میزنن انگارماشین مورد علاقه خودشون روزی یه بار این رکورد رو میزنه….
مجله CARWOW یه مقایسه گذاشته بین رکورد بوگاتی وکونیخ زگ که واقعا متعجب شده از این سرعت!!!!
Elmiraj
۱۱ شهریور ۱۳۹۸درسته…..
مهم اینه که شیرونی که بدست مشتری میدن می تونه با فعالسازی Vmax به سرعت 490 کیلومتر برساعت برسه……!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
.
همه رقبا می تونن با چند ماه کار و با کلی تغییرات نسبت به نسخه اصلی یک دستگاه برای ثبت رکورد بسازن……حتی دویل سیکستین هم می تونه…!!!!
.
هنسی پارسال اعلام کرد که یک نسخه ۲۰۰۰ اسب بخاری برای ثبت رکورد بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت میسازه…….
این جنگ سرعت زیباست ولی ای کاش این رکورد ها با نسخه استاندارد جاده ای صورت می گرفت…..
Seyed AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اره بابا اصلا چرا راه دور میری همین سایپای خودمون هم با چند ماه کار کردن میتونه رکورد سرعت رو بشکنه …
حرف خالی هم شد نون و آب ؟؟
Achtung
۱۱ شهریور ۱۳۹۸هنسی رقیب مرسدس رکورد واگنه بوگاتی شیرون یک جواهر سنگین و چالاکه
Seyed AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸آقای achtung ونوم رو داری با w125 مقایسه میکنی ؟؟؟
W125 تکرار نشدنیه و مقدس ، اسم هر ننه قمری رو کنارش نمیارن دوست عزیز …
BMW
۱۱ شهریور ۱۳۹۸Achtung دیگه پیاز داغشو زیاد نکن بوگاتیو چالاکی !!!! امکان نداره ???
ساسان
۱۱ شهریور ۱۳۹۸این خودرو مخصوص شکستن رکورد سرعت توسعه داده شده وزمان رونمایی از شیرون بوگاتی اعلام کرد که کار توسعه این مدل تمام نشده و هنوز مهندسین دارن روش کارمیکنن تا حداکثر پتانسیل این خودرو رو درچند مدل ارئه کنن..این مدلم مخصوص اینکار توسعه داده شده ودر خود کارخونه این اتفاق افتاده نه در یک کارگاه تیونینگ…الان این خودرو با این تغییرات تونسته نزدیم500کیلومتر بره…شک نکنید باقی خودروسازها وقتی قراره رکوردیو جابجا کنن مدتها رو خودرو کارمیکنن..من الان متوجه نمیشم مشکل شما چیه؟بوگاتی خودرویی تولید کرده که تونسته490بره.حالا با تغییرات یا بدون تغییرات…چه فرقی میکنه.مهم تکنلوژیساختیه که تونسته همچین فشاریو در تمام زمینه ها تحمل کنه.چرا دنبال مو توظرف غذا هستی همیشه شما.
علیx76
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اره راننده ش هم زیادی سبک بود باید یه وزنه ۳۰ کیلویی اضافه میزاشتن تو ماشین
Seyed AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸پدال جان ما رو اسکول کردی ؟??
دوستان ببخشید چند تا از نظر هام شبیه همن دیدم قبلی ها بعد از چند ساعت ثبت نشدن مجبور شدم دوباره تایپ کنم
فرید
۱۱ شهریور ۱۳۹۸خدایی این قیافش بیشتر به دلم نشست. دمشون گرم
مانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۸خخخخ منم با قیافه این بیشتر حال کردم
و دم درازش
فريد
۱۱ شهریور ۱۳۹۸قرار نیست استاندارد باشه این ماشین نماینده بوگاتی واسه رکورد زدنه
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۸احسنت.کاملا درسته. خوب رقباش هم واسه ثبت رکورد خودروهاشون رو توسعه دادن.این رکورد ثبت شده اونم توسط بوگاتی!!!!!
به نظر من یه رکورد دیگه هم ثبت کرده. رکورد بیشترین آرامش کابین در سرعت بیش از 300 کیلومتر خخخخخخخخ رقباش حتی توفیلم بیننده رو میترسوندن در سرعت بیش از 300 کیلومتر چون به شکل ترسناکی لرزش وصدا داشتن اما بوگاتی یه حس آرامش عجیبی داره. باور کن اولین بار که فیلمش رو دیدم فکر کردم سرعتش هنوز حدود حدود 250 کیلومتر هستش وتازه قراره شروع کنه به تخت گاز رفتن اما چششم که به عدد بیش از 400 افتاد باورم نمیش.در سرعت بیش از 300 مایل میشد حس کرد که توان 500 کیلومتر روهم داره!!!!!
ارش
۱۱ شهریور ۱۳۹۸نمی دانم بوگاتی رو بچسبم که هر ادعایی که میکنه به نحو احسنت انجامش میده یا کارخانه میشلن رو بچسبم که هرچی ازش میخوان مثل غول چراغ جادو برآورده میکنه یا اون راننده محشر که با ۵۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی میکنه ؟؟؟
محسن
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اندی والاس همونی هست که رکورد ۳۸۶ مک لارن رو هم ثبت کرد،همیشه اون میاد واسه رکوردگیری،البته من فکر میکنم بدون این تغییرات نهایت بتونه ۴۶۰ بره،حالا چرا بوگاتی اعلام نمیکنه نمیدونم
Amirferrari
۱۱ شهریور ۱۳۹۸خب اینم از این،همش ۴۹۰ کیلومتر ناقابل!!! فقط سکوت داخل کابین رو گوش بدید!انگار که نه انگار داره رو مرز ۵۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکنه،چنین سکوتی تو همچین سرعت دیوانه کننده ای فقط میتونه به دست بوگاتی ایجاد بشه،اینجوری که داشت سرعت میگرفت فکر کنم راحت بالای ۵۰۰ تا رو میزد،به احتمال زیاد بازم محدود کردن،اینبار نه به خاطر لاستیک بلکه به خاطر کمتر شکستن دل طرفداران کونیگ زگ?حالا حرفی حدیثی سخنی؟؟؟اندی والاس هم بعد از گذشت سالها از زدن رکورد سرعت با مکلارن f1 این بار با بوگاتی رکورد زد اونم با همچین پیشرفتی، کی بود میگفت بوگاتی نمیتونه و فلان و از این حرفا!؟
خدایی توقع داشتین سلطان بی چون و چرای سرعت خودشو از رقابت بکشه کنار تا ۴ تا خودروساز بی اصل و نسب بیان بشن رکورد دار!!! حالا دیگه مشکل لاستیک هم حل شده و میشلن لاستیک هم ساخته،کونیگ زگ و هنسی چرا بیکارید، بسم الله، بندازین ۴ تا لاستیک زیر هر ماشینی دوست دارید ببینیم چیکاره اید،بوگاتی با ۱۶۰۰ اسب رکورد زد شما که خداوندگار تیون هستین بگیرید یه ۳۰۰۰ هزار اسب از موتوراتون ببینیم میتونید به بوگاتی نزدیک شید،یکی از مهندسین نخبه به اسم هنسی تو پستی که چند هفته قبل راجب رکوردزنی بوگاتی بود نوشته بود که بوگاتی برای اینکه به سرعت بالای ۴۸۰ کیلومتر برسه باید ۳۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه ولی هنسی و کونیگ زگ نیازی به این قدرت ندارن?عجب!!!هنسی و کونیگ زگ دیگه این جمله رو بزارید کنار که(خودروهای ما به صورت تئوری میتونن به سرعت بالای ۴۸۰ کیلومتر دست پیدا کنن) اینجا دنیای واقعیه،یا میتونید انجام بدید یا حرفشم نزنید،کونیگ زگ نتونست دو سال رکوردشو حفظ کنه اونم رکوردی که ۱۳ سال دست بوگاتی بود! طرفداراشم که گوش عالم رو کَر کردن از بس قیافه گرفتن تو این مدت،تو مسابقه بزرگ درگی که چند روز پیش برگزار شده بود هم پوز ماشیناش به خاک مالیده شد و رگرا ادعا کارش از ۹۱۱ gt2 rs شکست خورد،آگراش هم توسط لافراری به خاک و خون کشیده شد و نشون داد تو شتاب و درگ در حد پراید ظاهر میشه? تو پیست هم که یه صفر گندستo،فقط دلش به همین تاپ اسپید خوش بود که اینم بوگاتی به فنا داد??
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ممنون از سایت پدال این مطلب رو از همه زودتر منتشر کرد!!!!
دوستان سرعت 490 کیلومتر دیوانوار هستش روی زمین.امااااااااا اما آرامش کابین این ماشین رو ببینید!!!!! باور کنید رقباش در سرعت 300 کیلومتر این آرامش کابین رو ندارن.طوریکه اونقدر صدا ولرزش دارن که حس میکنی الانه که تیکه پاره بشن. سرعت 490 کیلومتر که قطعا توان 500 رو هم داشت اونم باطراحی بسیار زیبا ولوکس وکابینی با بهترین کیفیت چرم وآرامش کابین مثل یه بنتلی. اینکه همه چیز رو باهم داره ارزشمنده….
((((((بازهم ممنون از پدال!!!!!)))))
بهنام طیبی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸دمت گرم احسنت
دقیقا درست
آریا ماشین
۱۱ شهریور ۱۳۹۸همین تاپ گیر اون اولا با شیرون تست تاپ اسپید گرفت که آخرش به ۴۲۱ کیلومتر رسید
حالا گیریم این تغییراتی که دادن تاثیر زیادی داشته ولی چطوری از ۴۲۰ به ۴۹۰
۷۰ تا زیاد شده
ولی اگه واقعی باشه ( خودم فکر می کنم واقعیه ) خیلی خوب کار کرده چون SSC تاپ اسپید تواتارا رو ۴۸۱ اعلام کرده
کونیگ زگ هم گفته جسکو تا ۴۸۲ میره
هنسی هم که ادعاش ۴۸۴ بود
این با ۴۹۰ واقعا کار بزرگی کرده
shirko
۱۱ شهریور ۱۳۹۸تمام رقبا رو به خواب زمستانی دعوت کرد !!
بهنام طیبی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸فقط میتونم بگم عالیه
حسن
۱۱ شهریور ۱۳۹۸کار بزرگی کرده اما رکوردار سرعت ماشینهای خیابانی نیست چون عمرا تولید بشه.
مالک کونیگ زک میدونه ماشینی که زیر پاشه 457 کیلومتر سرعت داره یعنی کارخانه ماشین فروخته داده دست مردم بدون کم وکاست.
اینجا یه ماشین را کارخانه رفته با هزاران ساعت کار تبدیل کرده به یه ماشین مسابقه بعد رکورد زده این نمیتونه رکورد دار باشه میتونه ماشینی برای زدن رکورد باشه قطعا چندتایی خودرو هست که بتونن این کارا انجام بدن . وقتی این ماشین را زد داد دست مشتری( که عمرا نمیتونه بزنه با اینهمه بهبود در ایتمها قیمت جت در میاد ) رفت تو خیابون اونوقت میشه رکورد دار سرعت وگرنه جاش تو موزه است .
تو این نوع ماشینهای بهبود یافته توربیناتور با رکورد 777 کیلومتر ثبت شده و 810 ده کیلومتر تست شده رکورد داره سرعته. Turbinator 2، سریعترین خودروی جهان با انتقال قدرت پیشرانه به چرخها است.
Ferrari Fxx K Evo
۱۱ شهریور ۱۳۹۸الله اکبر سبحان الله ???
Mad.z.Max
۱۲ شهریور ۱۳۹۸مرگ بر عمریکا عم میگفتی یبارکی :))
حسین
۱۱ شهریور ۱۳۹۸خب این که استاندارد نیست اینا واسه پیست تخصصی کار کردن ولی بازم واقعا محشره و منتظریم ببینیم جسکو چیکار میکنه
امیرحسین
۱۱ شهریور ۱۳۹۸واسه بستن دهن رقبا اونم بدون اتانول بسته!
MjM
۱۱ شهریور ۱۳۹۸بوگاتی بازم اومد و نشون داد لاستیک زیر کیه!
“پادشاه امپراطوری خودروهای درون سوز”
Just bentley continental
۱۱ شهریور ۱۳۹۸هع دهن همه رو بست?
چه حرفایی که پشت بوگاتی نزدن که همش ادعاست بیا اینم خشم شیرون.
ساسان
۱۱ شهریور ۱۳۹۸الان هدفش زدن رکورد نبود رکورد زد…تصمیم بگیره فک کنم نصف سرعت صوتو جابجا کنه!طراحی جدید عقبش خیلی گیراتر شده.به دوستان پیشنهاد میکنم درpcعکسهارو ببینن.
حسن
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اگه فروختن ازش و دادن دست مشتری میشه رکورد دار سرعت ماشینهای خیابانی وگرنه بدرد موزه میخوره . قطعا هم نمیشه تولیدش کرد چون با این تغییرات و بهینه سازی ایتمها قیمتش فضایی میشه .
H
۱۱ شهریور ۱۳۹۸باشه ماشین فقط دیمن
L-H-P-TT
۱۱ شهریور ۱۳۹۸دقیقا یه همچین چیزی میخام…..
عمل میخام . نه حرف و ادعا …..
به شدت منتظر عملکرد کوئنیگ و هنسی هستم ……
داره روز به روز داغ تر میشه این بحث…..
حسینی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸الان واقعا قدرت کوئنیگزگ اعظم رو درک میکنم. کوئنیگ زگ اول از همه میخواست تو یه پیست رکورد بزنه. دقیقا تو همین پیست فولکس واگن. اما بهش اجازه نددادن. بعدم با همون لاستیکای معمولی تو یه جاده ی معمولی تو امریکا رکورد زد.
اما بوگاتی رو ببین. تو یه پیست با جاده ی کاملا حرفه ایی و لاستیکای کاملا مخصوص اومده یه رکورد زده. تازه کوئنیگزگ رکورد قبلیشو با یه مدل قدیمیش زده بود نه جدیداش
قطعا تو اینده یه رکورد با مدل جدیدش میزنه. کوئنیگزگ نه اومده ماشینو تغییر بده و نه با شرکتای لاستیک سازی ماه ها وقت صرف کنه تا بتونه رکورد بزنه. با همون چیزی که دست مشتری میده اومد رکورد زد. ولی بوگاتی نشون داد باید اول از همه ماشینو از ریخت بندازی بعدم بری تازه یه شرکت لاستیک سازی پیدا کنی تا برا سرعت لاستیک مخصوص بسازه و بعد ماه ها وقت و ازمایش تازه یه رکورد بزنی
اینه فرق بوگاتی و کوئنیگزگی که حتی اگزوزش تکنولوژی خاص خودشو داره. گرچه میدونم این تکنولوژی ها شده خار چشم یه عده.
جواد
۱۲ شهریور ۱۳۹۸مال بابات نیست که این شرکت کوئنیگ زگ که این جوری طرفداری شو میکنی؟
یکم وا بدین بابا..
زده سرعتشو نوش جونش ..اونم سعی کنه بزنه
اون جوری که شما سینه چاک میدین …اونا نمیدن
منطقی باشین
مهدی اکرمی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ولی چه میکنه سوپرا :)
انصافا دم استفان وینکلمن گرم که هرجا میره میترکونه. اون از دوره اوج لامبورگینی، بعدش تاسیس آئودی اسپرت و حالا هم پروژه به اوج رسوندن بوگاتی که این تازه اولشه
Fk
۱۱ شهریور ۱۳۹۸نشد
تو این که بوگاتی فوق العاده هستش حرفی نیستً
اما خودشون دارن میگن برای رسیدن ب این سرعت چقدر تغییرات داشته ماشین !!!!
چرا با ماشین استوک تولیدی بدون تغییر اینکارو انجام ندادن ؟؟؟؟؟
حالا دوستان هر چقدر دلیل بیارن از نظر فنی قابل قبول نیستً
تنها چیزی که ثبت شده رسیدن ب این مرز سرعته
بی شک شیرون استاندارد اگه توان رسیدن ب این سرعت رو داشت این همه وقت انرژی هزینه برای رسیدنش نمیذاشت
Amir evolution
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ایااااابدون تغییراتم میتونست ب این سرعت برسسسه!؟
بعضی از دوستان فقط ب سرعتش فک میکنن…. شیرون فوق العاده هایپر کار خوبیه ولی امیدوارم این همون ماشینی باشه ک میده دس مشتری…ک صد البته نیس
من ب کونیگ زگ بیشتر ایمان دارم
ولی آرامش اتاق شیرون تو اون سرعت مو ب تن آدم سیخ میکنه ?
حسن
۱۱ شهریور ۱۳۹۸عمو ماشین المانیه تو ایرانم فروش نمیره تو چرا کامنت چاپ نمیکنی نونت میده سود میبری 5تا کامنت از من چاپ نکردی نه سیاسی بودن نه توهین داشتن خدایی شرم اوری .
تخم مرغ آبپز
۱۱ شهریور ۱۳۹۸جسکو رکوردشو میزنه
البته این شیرون خیلی مشکوک میزنه با این همه تغییراتی که روش انجام شده اصلا نمیشه با مدل کارخونه ای مقایسش کرد. به نظرم این مدل شیرون میره تو لیست خودروهای تیون شده.
در حال حاضر سریعترین خودروی جاده ای استوک دنیا کونیگزگ اگرا ار اس هست…
جسکو بیاد قطعا بالای 500 تا میره…
Amir evolution
۱۱ شهریور ۱۳۹۸چی میگی برادر گرام.. کسی اصن کامنت شمارو نخوند
چیزای ک گفتم ربطی ب کامنت شما نداشت
شما کار خودتو بکن آفرین ،سعی کن درباره مطلب سایت کامنت بدی ن این ک درباره کامنت بقیه ایده و نظر بدی