بوگاتی

چیرگی شیرون بر ابرخودروها، هیولا وارد می‌شود…

به اعداد خوب دقت کنید: ۱۵۰۰ اسب بخار، ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت، ۲.۶ میلیون دلار! چشم‌ها گرد می‌شود این‌طور نیست؟!

Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
شیرون اینجاست و آمده تا ادعای سریع‌ترین و بی‌باک‌ترین خودروی دنیا را داشته باشد و رکورد جدید سرعت و قیمت نجومی خود را به رخ بکشد!
بوگاتی مشخصات رسمی و تصاویر این خودرو را منتشر کرده است و معرفی رسمی آن روز سه‌شنبه در نمایشگاه خودروی ژنو خواهد بود.

Bugatti-Chiron-42

Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
1500 اسب بخار به همراه ۱۶۰۰ نیوتون متر گشتاور از دل نیروگاه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر جدید بیرون می‌آیند. تخمین زده‌شده که شتاب صفرتا صد این ابر خودرو کمتر از ۲.۵ ثانیه و سقف سرعت آن ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد. بوگاتی می‌گوید که شیرون می‌رود تا پرچم‌دار رکورد سرعت باشد بنابراین برای نیل به این هدف ۴ توربوچارجر وجود دارند که “سیستم توربوچارجری دومرحله‌ای” را می‌سازند که این سیستم هرگونه لگ توربو را خنثی می کند.
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
به منظور تحمل چنین حجم عظیمی از گشتاور، بوگاتی می‌گوید که “بزرگ‌ترین و بهترین کلاچ” خودروهای مسافری را تدارک دیده است. شرط می‌بندیم که برخی کامیون‌ها ممکن است به کلاچ گیربکس ۷ سرعته این خودرو رشک بورزند!
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
شیرون ساختار فیبر کربنی جدیدی را دریافت کرده است و برای اولین بار قسمت عقبی خودرو هم طبق گفته‌ی بوگاتی از فیبر کربن ساخته‌شده است. همچنین یک شاسی انطباقی جدید با ۵ حالت تنظیم مختلف برای سازش بهتر خودرو با جاده‌ها وجود دارد. البته، زمانی که شما نیاز به توقف داشته باشید، کالیپرهای ۸ پیستونه در جلو (۶ پیستون در عقب) برای تایرهای ۲۰ اینچی جلو و ۲۱ اینچی عقبی آماده‌ی خدمت هستند.
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
همچنین بوگاتی ظاهراً به حرف خریداران ویرون گوش کرده و می‌گوید که لاستیک‌های میشلن در شیرون “برای نصب آسان هستند و خرج کمتری برای تعویض دارند”.


تولید ۵۰۰ دستگاهی برای این اسطوره در نظر گرفته‌شده است و بوگاتی خاطرنشان می‌سازد که قبلاً برای یک‌سوم شیرون‌ها باوجود قیمت ۲.۶ میلیون دلاری، مشتری پیداشده است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸۴ دیدگاه‌ها

  1. مسعود مقدم

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم اخ قلبم

    1. سامان اذری

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      این دیگه اخرشه
      من یه جایی خوندم که با حداکثر سرعت اکه بره باکش فقط برای 9 دقیقه کفاف میده

      1. رضا

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        خب تو ۹ دقیقه مسافت یک ساعت ماشین معمولی میره
        ۶۳ کیلومتر

      2. Nissan...Japan

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (208 ديدگاه)

        از نطر فنی که جای حرفی نذاشته از نظر ظاهری من جلوی شیرون رو میپسندم ولی عقب ویرون رو.

    2. ارش

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اول صبحی تپش قلب گرفتم

    3. محمد

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      داخلش رو خیلی دوست دارم ،قیافه بیرونیشم خیلی بهتر شده ولی قیافه بیرونش به پای لافراری و مک لارن p1 نمیرسه.

  2. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خوشگلتر از اونیه که فک میکردم!
    مخصوصن داخلش.

  3. Lmbx

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    نمای جلوش خیلی زیباتر شده ولی مگه قرار نبود ۴۶۰ تا بره ۴۲۰ کیلومتر که کمتر از مدل قبلیشه!
    باید ببینیم تو پیست چیکار میکنه

    1. Pooya_SK

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      این فقط یه عدد، همون طور که سقف سرعت ویرون سوپراسپرت رو 420KMH گفته بودن ولی تا 432KMH رفت.

  4. reza

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    غولیه واس خودش

  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    اول از همه تشکر میکنم از شاهین عزیز بابت مطلب خوبش .
    انصافا بوگاتی در جا به جایی رکوردها ، جای هیچ حرفی را باقی نذاشته و به نظر من بهترین بازیگر در این سگمنت خودرویی است .
    همه خودرو یک طرف ، اون خط نیم دایره که بین صندلی های راننده و سرنشین کناری است یک طرف . البته اگر اشتباه نکنم یک چراغه .
    در کل این بوگاتی ، به خوبی توانست جانشین مدل قبلی شود .
    البته اطلاعات دیگری هم بود که نمیدونم چرا داش شاهین ننوشته همچون :

    1- ظرفیت باک خودرو که در حداکثر سرعت ، فقط 9 دقیقه دوام میاورد .
    2- اگر اشتباه نکنم برای اولین بار تو صفحه کیلومتر رقم 500 کیلومتر در ساعت برای چنین خودروهایی و یا تولید انبوه .
    3- موتور 8 لیتر . 16 سیلندر . با 10 رادیاتور آب و 6 عدد اگزوز . ( دو عدد اگزوز مخفی هستند )
    در هر حال به معنای واقعی و اعجاب آوری فاصله خودش را با دیگر رقبا در این کلاس خودرویی زیاد کرده .

    1. علي

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      باید از شرکت مادر فولکس تشکر کرد که با مدیریت دقیق و اثر گذاری که دارن باعث تحول در تولید بسیاری از برندهای خریداری شده که بیشترشون توان ادامه حیات و بروزرسانی نبودند باشیم. اگر این ماشین از بقل ی مک لارن (با طراحی شلوغ ) پر ادعا عبور کنه شما شاهد خاموش شدن موتور مک لارن خواهید شد و به کنار جاده رفتن آن و کمال احترام به این خودرو.

      1. great britain

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        علی دیگه حرفات بدجور داره میره رو اعصاب.
        اگه این ماشین از بغله مکلارن عبور کنه و باعث خاموش شدنه مکلارن بشه
        شک نکن اگه این ماشین از بغل تمامه ماشین های آلمانی عبور کنه باعثه محو شدن صنعت خودروسازی آلمان میشه.
        در ضمن این ماشین هیچ ربطی به فولکس و آلمانی ها نداره
        فولکس اگه عرظه داشت خودش یه هایپرکار میزد.
        نه اینکه یه برندی رو بخره به نامه خودش ثبت کنه و آدم هایی عینه تو به طرز کاملا اشتباه فکرکنن این ماشین آلمانیه.
        در ضمن یادت نره مکلارن نزدیک به 7 سال رکورد سرعت دستش بود.منظورم f1 افسانه ای هستش.
        همون مرسدس بخواد هایپرکار بزنه از مکلارن کمک میگیره.
        علی باور کن یه ذره مطالعه بد نیست به خدا………..
        در ضمن یادت نره مکلارن رو همه به عنوان مهندسی برترش میشناسن.

        1. مهدی

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (79 ديدگاه)

          آقای بریتانیای نه چندان کبیر بدجور جو گرفته تو رو.بوگاتی قبل از تملک فولکس واگن کجا بود؟چه رکوردی داشت؟سرمایه عظیم فنی مهندسی فولکس واگن در کنار هزینه های فوق العاده تحقیقاتی این ابرشرکت این شاهکار خودروسازی رو به وجود آورده.مک لارن خوبه ولی هرگز همپای این اعجوبه نبوده و نیست

    2. mehran911

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      با سلام
      ببین کی اینجاست
      آقا میلاد گل !!!
      خیلی وقته کامنت نذاشتی گل پسر
      بیشتر سر بزن دوست قدیمی

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود . نوکرم محسن جان . ممنون از لطف شما . دلم برات تنگ شده

  6. محمدحسین پورکیوان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام.
    عجیب ولی واقعی! یکمی هم دست نیافتنی ولی واقعی!یه مقداری هم عظمت برای اقلیت!
    یه ذره هم اه وافسوس و وصد حیف از سر ناچاری و حسادت!چرا من ندارم!!!

    شوخی کردم بخندیم ولی به هر حال میدونم اولین ایرانی که اینو میخره حتما آقای مانی خوشبین هست شاید هم اولین در دنیا کسی چمیدونه؟!

  7. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اگر به دلار 3500 بزنی میشه نه میلیاردوصد میلیون که 6تا از آپارتمانای خالیموبفروشم که فروش نرفته میتونم بخرمش امیدوارم رکود مسکن آب بشه

    1. مجتبی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ***

      1. edris

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        جناب مجتبی و امثالش که به امیر دیسلایک دادین!
        واقعا برام سواله چرا اینقدررررر حسودین؟ چشم ندارین ببینین یکی پیشرفت کرده؟ چشم ندارین ببینین یکی با تلاشش (البته امیدوارم) به یه جایی رسیده؟ مثه من و تو ننشسته پشت لپتاپ از این سایت به اون سایت ول بچرخه رفته کارکرده حالا هم نوش جونش. حالم به هم میخوره میبینم امثال شما خودتون تلاش نمیکنین ، تا میبینین یکی به یه جایی رسیده فوری برچسب کلاه بردارو مال مردم خور میزنین بش. جم کنین این اخلاق مسخرتون رو عه

      2. امیر

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (392 ديدگاه)

        شما منو میشناسی میدونی کیم تو فک کن خواب میبینم حداقل ندونسته حرف نزن اینجوری موضع گرفتن نشان از بخل وحسادته درضمن فقطم شیش تا خالی نیست بسیاربیشتره کارمن ساختوسازه الحمدالله وضع خوبیم داریم شماهم موفق باشی چه مادی چه معنوی

  8. ali ayat

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    به طراحی به شدت بی اصالت و بی روح بوگاتی سلام کنید واقعا اونی که ماشین باز باشه میفهمه وگرنه افراد معمولی که نشونشون بدی شاخ در میارن اصالت بخوام براتون ازش بگم مثل مقایسه طراحی مورسیه لاگو و آونتادور مثل دی بی نه و یازده مثل چلنجر مثل سلاطین اصالت پورشه و بی ام ووو

    1. آریا

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جک نگو

    2. موسی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی مثلا خودتو ماشین باز میدونی ؟ این ماشینا که گفتی در مقابل این سوپر کار عددی هستن ؟؟ نخندون مارو داداش

      1. ali ayat

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        من بعضی وقتا که حالم بد میشه برای گرفتن اعتماد به نفس میام نظر میدم حال میکنم میرم آخه من میگم طراحی چه ربطی به سوپر کار بودن داره اصلا بحث چیز دیگه ای بود هیچ ربطی بع هم نداره به سلامت

    3. Pooya_SK

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      اصالت در هر کمپانی متفاوت هست و در ویرون جلو پنجر U شکل برعکس نشانه ی بوگاتی بودن و یا همون اصالت کمپانی هست.
      برای مثال اصالت کمپانی BMW با دو جلوپنجره جدا از هم مشخص میشه. یا مرسدس که سبک خاصی برای طراحی جلو پنجره داره. و…
      اگه تمام ماشین ها قرار بود اصالت داشتن شون رو با شبیه طراحی کردن ماشین هاشون داشته باشن که دنیای خودرو خیلی تکراری میشد.
      حتی پورشه ی که مثال زدید با حفظ طراحی اصلی و بروز کردن ظاهر ماشین اصالت رو حفظ کرده و استون مارتین هم همینطور لامبورگینی هم که همه می دونن اصالتش چه جوری هست.

      1. ali ayat

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        قبول حسین جان ولی خدایی از حق نگذریم دوتا چراغ عقب گرد کجا رفت چراغ جلو یه خط به سه خط ختم میشد کجا رفت طراحی داخلی خیلی بده نشان گر ها از آئودیه انگار که البته در نهایتم همینه

    4. javad

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوستمون مطمئناً مزاح فرمودند…

      1. ali ayat

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        اگه پست از کیونیخ زگ بود کل لایکا برعکس میشد چون این پست بوگاتیه به کشور جو زده ایران خوش اومدی

    5. مهران

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (191 ديدگاه)

      علی جان من هم انتظار طراحی خیلی بهتری داشتم و پیشاپیش به دوستان جو زده ای که دیسلایک دادن بگم که :
      در طراحی جلو فقط چراغا عوض شده
      نمای جانبی هم 90 درصد همون قبلیه
      این در اصل یه فیس لیفته نه یه بوگاتی جدید
      البته رو موتور بوگاتی حرفی نیست

  9. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خدای سلطان جاده هاست.ولی چرا سرعتش کمتر از محصول قبلی؟

  10. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بوگاتی 1200 اسب بخار بود 431 کیلومتر سرعت داشت پس چطور این مدل جدیدش که 1500 اسبی 420 کیلومتر در ساعت سرعت داره؟؟؟؟؟؟
    بدجور محدودیت سرعت براش قائل شدن

  11. محمد حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    این قضیه ماکزیمم سرعت 420 چیه ؟!!!!!
    ویرون رکورد 437 داشت که !

    1. Pooya_SK

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      این فقط یه عدد، همون طور که سقف سرعت ویرون سوپراسپرت رو 420KMH گفته بودن ولی تا 432KMH رفت.

    2. حسين

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. در منابع گفته شده که سرعت نهایی این خودرو در 420 محدود شده برای استفاده در جاده و این پایان راه برای شیرون نیست.

  12. Pooya_SK

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    من یکی که عاشقشم، منتظرم تو یکی از بازی های رانندگی واقعی اضافه بشه تا بتونم تجربه کم نظیر رانندگی با این ابر خودرو رو داشته باشم.

  13. بهنام

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی زیباست

  14. علي چايچي

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این که آلان پولم نمیرسه همچین ماشینی بخرم و شاید هم هرگز پولم نرسه، ولی بنده به عنوان یک جوان ماشین باز خوشحال میشم میبینم همچین ماشینی تولید شده و اگه روزی در خیابون همچین ماشینی از کنارم رد شه بجای حسرت و غصه خوردن، لذت میبریم که از نزدیک یک سوپر ماشین میبینم

  15. 창세기

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    کابینش عجب کیفیتی داره تا حالا همچین چرمی ندیده بودم! پوست گاوو مستقیم بلند کردن گذاشتن رو داشبرد ماشین خخخخ

  16. Amir amini

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    درباره بوگاتی حرفی نیست ولی طراحیش به زیبایی اونتادور و کونیخ زگ وان و مکلارن p1 نمیرسه این سه شرکت واقعا طراحیاشون خیلی سر تر ولی اینم نتونست به اون رکورد سرعت 1.8 در صد کیلومتر برسه که براش میگفتن مثل اینکه تو 2.4 میرسه

  17. bingo

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    در متن ترجمه ، اصطلاح ” توربو چارجر” به ذوق میزد و بهتر بود همون توربو شارژر یا پرخوران استفاده میشد .

  18. کارال

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واییییی خدا . همه چیش عالی . مخصوصا او ن قوس داخلی ک از وسط کنسول تا سقف کشیده شده اون منو هلاک کرده.

  19. Amin

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ?????واااای قلبم

  20. مهدی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    این ماشین تو پیست هیچ حرفی در مقابل رقباش نداره. یه موجود با اتلاف انرژی بیخود که فقط میشه با اعداد و ارقامش سرگرم بود

    1. moein

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      داداش هنوز تولید نشده شما سواری گرفتی نظر کارشناسی هم دادی واقعا دمت گرم!!!

  21. CORVETTE Z06

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    تو یه برنامه مستندی که داشتند با مسئولان بوگاتی مساحبه می کردند می گفت بوگاتی ویرون در حقیقت 3000اسب بخار نیرو تولید میکنه که 2000آن تبدیل به گرما و…میشه حالا ببینین این شیرون که 1500 اسب تولید میکنه در حقیقت چند اسب بخار نیرو تولید میکنه!!!!!

  22. mehran911

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    با سلام
    طراحی شو دوست دارم با حفظ موارد اصلی بروز رسانی خوبی داشته
    از لحاظ فنی هم با توجه به پشتیبانی های کمپانی مادر ( فولکس واگن ) باید خوب باشه
    میشه گفت در کلاس خودش بهترینه
    منتظرم ویدیو های تستش بیاد

  23. MjM

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    بازگشت پادشاه قلمرو سلطنتی خودروهای درونسوز!

  24. HadiHitcheR

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سرعت این بوگاتی در حالت عادی ۳۸۰ تا هست، اگه دکمه مخصوصشو بزنید تا ۴۲۰ میره، سرعت نهاییش هم حدود ۴۴۵ هست که باید خود شرکت بوگاتی شرایط جوی و شرایط ماشین و … رو بسنجن و در شرایط خاص میشه به سر ۴۴۵ رسید، تایرهاش هم تا ۴۲۰ تا میتونن تحمل کنن و واسه سرعت ۴۴۵ باید تایرها عوض بشن، روندنش هم کار هر کسی نیست

  25. vahid956

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    به شخصه از طراحی عقبش اصن خوشم نیومد عقب ویرون خیلی قشنگ تر بود.اون طراحی کروی شکل فضایی بود .ولی بقیه قسمتاشو دوست داشتم

  26. moein

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اومده تا هرچی گاو پیر و اسب ماده رو سلاخی کنه!!!

    1. Mehdiii

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خداییش چه ربطی داره به گاو پیر و اسب ماده؟؟؟

  27. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بوگاتی هرکسی توان خریداری نداره.
    شاهزاده ها و سیاستمداران و فوتبالیست ها و هالیوودی ها و پادشاهان و امثال بیل گیتس و اورتگا و وارن بافت و کارلوس اسلیم و والتون و زاکربرگ و لری الیسون و خیلی از میلیاردرهای فوربس و بلومبرگ توان خرید بوگاتی شیرون دارن.
    البته شک ندارم ولید بن طلال ال سعود و شیخ خلیفه ال نهیان و شیخ حمد بن تمیم ال ثانی بطور قطعی مشتری بوگاتی شیرون خواهند بود

  28. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    البته یادم بگم حتما حتما یکی از 500 مشتری بوگاتی شیرون بطور قطعی که شک ندارم سلطان برونئی دومین سلطان و پادشاه ثروتمند جهان که بزرگترین کلکسیون اتومبیل تاریخ و جهان داراست با تعداد 7000 اتومبیل اسپرت و لوکس و مفهومی جهان بدست داره و هواپیما از طلا داره و قصر زندگی ایشون بیش از 1700 اتاق خواب و 257 سرویس بهداشتی و با هزینه 350 میلیون دلار ساخته شده.
    البته بوگاتی شیرون از طلا هم مشتری داره بنام شیخ منصور ال نهیان رئیس باشگاه منچستر سیتی.
    ایشون قصری ساخته که از فضا قابل مشاهده است و بوگاتی شیرون از بدنه طلا سفید میخواد.

    1. خسته شده

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      اون سلطان برونئی این همه پولو ار کجا اورده؟ آیا واقعا آدم درستی بوده کارش چی بوده؟ آیا اگه این ثروت حتی اگر از اجدادش بهش رسیده درست بوده آیا نباید قانونی باشه که وقتی کسی مرده بخشی از اموالش به دست دولت برسه و اون پول صرف زیر ساخت کشور و اشتغال بشه درسته برونئی جمعیتش به نیم میلیون هم نمیرسه و کشور ثروتنمدیه و درآمد سرانه بالایی داره ولی چرا باید این درآمد سرانه بره در جیبه یه سلطان و دورو اطرافیانش یا امارات و قطرو عربستان و یا همین جایی که ما هستیم شما نگاه کنید جز چند تا کشور بقیه کشورهایی که این ماده بد بودی کثیفو دارن درشون از مافیای سیاسی تا اقتصادی و نبض نفس کشیدن دستشونه چرا باید این طوری باشه مگه بقیه آدم ها در خاک اون کشور زندگی نمیکنن مگه سهم ندارن بهنام خان اینا افتخار نیست اینا ذلت یه شخصی و میرسونه که میخواد به این شکل زندگی کنه لوکس زندگی کردن ایرادی نداره من اگه خودم داشتم شک نکن شیک و لوکس زندگی میکردم ولی این شکل زندگی یعنی کمبود خانوادگی و بی فرهنگی محض ماشینی که آهن پارست چرا باید طلا باشه که چی من از طلا بخرم یه چیزیو بندازمش در انبار و پزشو بدم تهش چی بهم میرسه جز به به و ب ب کردن یه مشت جیره خوار با عذرخواهی از دوستان و کاربران

  29. Hamed

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    Regra بهتره

    1. بهنام طیبی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حمید عزیز چیه رگرا از بوگاتی بهتره؟؟؟؟؟
      والا توتست های انجام شده بوگاتی همیشه سرتر بوده

    2. Ashkan

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      مگه لاستکهای قبلی بوگاتی چه مارکی بوده؟

  30. AHMADREZA

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    شاهین جان یه مدت نیستی اما با اومدنت خوب گل کاشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا