بوگاتیفراری

فراری و بوگاتی شاسی بلند: غیرممکن‌های ممکن!

زمانی بود که حتی تصور یک پورشه شاسی‌بلند هم دور از ذهن بود اما امروزه نه تنها پورشه در جایگاه رفیعی در این کلاس حضور دارد، بلکه محصولات بنتلی و رولزرویس را هم می‌توان در قامت شاسی‌بلندهای اشرافی خریداری نمود.

با این حال همین چند سال پیش، ساخت شاسی‌بلند برای فراری و بوگاتی خط قرمز بود اما اکنون که لامبورگینی با اوروس خود توانسته تعادلی عالی بین پرفورمنس و جذابیت‌های یک شاسی‌بلند اسپرت ایجاد کند، دیگر غیرممکنی وجود ندارد و شاید حتی بتوان در آینده بوگاتی و مک لارن را نیز به صورت SUV یا چیزی شبیه به آن در خیابان‌ها ملاقات کرد.

از این جمع، تاکنون شاسی‌بلند پورسانگ (Purosangue) فراری قطعیت یافته است و در مورد بوگاتی فقط حدس و گمان وجود دارد و مک لارن نیز اخیراً شایعاتی را دامن زده است.

شاسی‌بلند فراری تا آنجا که می‌دانیم فرمی خاص و متفاوت با اوروس و سایر SUV ها و کراس‌اوورها خواهد داشت و احتمالاً یک کوپه GT بلندقامت خواهد بود. در مورد مشخصات این خودرو اطلاعاتی وجود ندارد اما حدس زده می‌شود از موتور هشت سیلندر توربوشارژر یا یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در آن بهره برده شود. حتی دیدن یک نسخه هیبریدی با توجه به تجربه فراری در مدل لافراری نیز بعید نیست و با توجه به قدرت ۶۲۱ اسبی بنتلی بنتایگا و ۶۴۱ اسبی لامبورگینی اوروس یا حتی ۵۴۲ اسبی آستون مارتین DBX اگر قوایی مشابه ۹۵۰ اسب بخار لافراری را در این خودرو داشته باشیم با یک هیولا روبرو خواهیم شد.

موتورهای برقی در سیستم هیبریدی علاوه بر افزایش قدرت به شتاب بهتر هم کمک خواهند کرد و بعلاوه روی مصرف سوخت نیز تأثیر مثبتی می‌گذارند. این مدل از فراری همچنین می‌تواند برای نخستین بار میزبان سیستم‌های کمک‌راننده نظیر ترمز خودکار و تشخیص عابر پیاده و کروز کنترل تطبیقی باشد.

فراری شاسی‌بلند تا سال ۲۰۲۲۲ رونمایی خواهد شد و احتمالاً قیمت شروع آن ۳۵۰ هزار دلار خواهد بود.

بوگاتی برای تولید یک هایپر SUV می‌تواند فرمول‌های خاص خود را به کار بندد. این موضوع هزینه‌های تولید را بسیار بالا خواهد برد. طبیعی است که شاسی‌بلند بوگاتی با قیمت احتمالاً میلیون دلاری را کسی به آفرود نخواهد برد تا قسمت‌های گران قیمت فیبرکربنی بدنه آن آسیب نبیند. طراحی این خودرو با المان‌های آشنای بوگاتی همچون جلوپنجره نعل اسبی و انحنای ستون C و چراغ‌های مشابه شیرون بسیار گیرا و میخکوب کننده خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که پیشرانه‌ای مشابه با شیرون با ۱۶ سیلندر و چهار توربوشارژر و قدرتی بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار در زیر کاپوت این خودرو قرار گیرد. انتقال نیرو هم همانند شیرون به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. اما بهتر است تا آن زمان بوگاتی با موتورهای الکتریکی و هیبریدی سازی این خودرو، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توانایی‌های آن را نیز افزون نماید. طبیعی است که گروه فولکس واگن برای این ابرخودرو از بالاترین تکنولوژی‌ها استفاده خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    مک لارن گفته بود شاسی بلند نمیزنه پس جریان این شایعات چیه؟
    تقریباً مطمئنم فراری از موتور دوازده سیلندر توی شاسی بلندش استفاده نخواهد کرد هم بحث الایندگی هست هم هزینه
    از اونور افرادی که دنبال شاسی بلند هستن معمولا دنبال صدا و پاسخگویی موتور و اینا نیستن پس بهترین گزینه همون هشت سیلندر توئین توربوس به نظرم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. فورد

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (891 ديدگاه)

      وانتشون یه وقت درنیاد

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. ممد ژانگولر

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      فعلا که تو شاسی بلند زدن به نظر مایباخ از همشون معقولانه تر و بهتر در امده .

    3. سورنا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      گفتنو ولش کن همشون یه روزی دیر یا زود میسازن

      فراری رو دوس دارم بسازه و مستقیم بره واس رقابت با اوروس وااااای چه شود

      ولی بوگاتی چون کوه مهندسیه اصلا دوس ندارم کوهش خراب بشه چون مطمعنم مثلا بسازه میاد یه سانت بالا بردن ماشینو میکنه اپشن و چند میلیون دلار باید بهش بدی اضافه

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    مسخره‌بازیه ممکن برای دو غول‌ساز ممکن

  3. ممد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    فقط فرانسه اینا چیه بابا

  4. MOHAMADjesko

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    بنظرم خیلی بد و ضایع است برای این دو شرکت و اصلا حرکت جالبی نیست شاسی بلندِ فراری و بوگاتی?

  5. امیر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خیلی نگرانم

  6. ایمان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    سه گزینه برای انجین شاسی بلند فراری وجود داره
    V۶ هیبرید ، V۸ تویین توربو ، V۱۲ تنفس طبیعی
    بنا به گفته مدیرعامل فراری پلتفرم این ماشین بسیار منعطف و توانایی استفاده از انجین های نامبرده رو داره
    محتمل ترین گزینه ها V۶ هیبرید و V۸ تویین توربو هستن

    1. مانی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      کاش V12 تویین توربو و هایبرید باشه

  7. مسعود

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    فراری شاسی بلند باید کاربردی تر از سوپر اسپورت باشه.
    برا همین از کم استهلاک ترین موتورش استفاده خواهد کرد .مثلا ۶ سیلندر هیبرید

    1. ز

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (18 ديدگاه)

      واقعا یعنی فکر میکنی کسی با این ماشین میره سر کار یا پنجشنبه ها ساک میبندند میرن شمال که بخواد کم استهلاک باشه تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم که چقدر فکرمونم فقیره

      1. Ferrari

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        اتفاقا نظردرستی بود. برای من یکی از ویژگی های مهم ماشین خانوادگی نرم و راحت بودن و استهلاک مناسب هستش ماشین که هر ماه نباید تو تعمیرگاه باشه

  8. Alireza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (639 ديدگاه)

    هایپر suv بوگاتی؟ اون روزی که همچین چیزی ساخته بشه دیگه باید رفت سمت سوپربایک و موتورسیکلت

  9. Serjik

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خیلی هم عالی میشه کی فکر میکرد اوروس انقد خوب فروش کنه و ثبت نام اوروس از کوپه لامبو بیشتر بشه اینم اتفاق میفته و ما هم به تغییرات عادت میکنم سبک طراحی خودروها عوض شده

  10. Garmanarnar

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظرم که فراری تو زمینه طراحی تکه
    واقعا نمی دونم چرا شاسی بلند ساختن فراری و امثالشو فاجعه می دونن
    شخصا علاقه زیادی به شاسی بلند ندارم ولی فک کنید زیبایی فراری رو سوار بر یه حجم عظیم تر ببینید. قدرت که بماند

  11. Farzad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اسم اصلیش در واقع پوروسنگو (Purosangue) هستش که در زبان ایتالیایی “اصیل” معنی میده ، و به نظرم همه ی رندر هایی که تا حالا ازش دیدیم در حد نام فراری نبودن !!!

  12. Obscured

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بی ربط به این پست:
    پدال خیلی وقته یک تحلیل از بازار داخلی نذاشتی. در غیاب تحلیل های بی طرف دلمون برای گزارشات شما تنگ شده.
    اگر دوباره هر چند روز یک تحلیل در این زمینه قرار بدید مخاطبان خوشجال می شن.
    ممنون

    1. Farzad

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      بازار داخلی ؟ ?

      1. فری

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        شیب بام

      2. Obscured

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        منظورم همین بلوشویی هست که شاهدیم. چی میشه تهش؟ چیکار می شه کرد؟

  13. مهرآیین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    معمولا افراد از ریسک و تغییر دوری می کنند حتی زمانی که این تغییر تنها راه نجات شرکت یا مغازه یا کسب و کارشان یا هر چیز دیگری باشد باز هم ترجیح می دهند که تغییری در روند کارشان ندهند . در واقع غیر ممکن پنداشتن کارها به ترس افراد بر می گردد چون تغییر در هر چیزی باعث هراس افراد می شود و این اتفاق در کسب و کارها بیشتر است تا جایی که شرکت ها و سازمان ها سعی دارند با اعتدال جلو رفته و  سراغ غیر ممکن ها نروند …… ولی به نظر من غیر ممکن وجود ندارد و برای هر چیزی و هر کاری باید بار اولی وجود داشته باشد چون نباید ترسید و باید امتحان کرد

  14. zeg

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    خیلی زشت از آب در اومدند!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  15. حسین دهمرد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    به جلوپنجره کلاسیک بوگاتی میخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا