سرانجام پس از خبرسازی فراوان بوگاتی از هایپرکار پیست محور و به شدت خوفناک خود با نام بولید Bolide رونمایی کرد. نسبت وزن به قدرت این هیولا تنها ۰.۶۷ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار است!
اول از همه اینکه بولید حداقل در مقطع کنونی یک طرح مطالعاتی و آزمایشی است. بوگاتی این خودرو را به این منظور ساخته که ببینید یک محصول بسیار سبکوزن با پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری نمادینش چه هیولایی از آب درخواهد آمد. استفان وینکلمن مدیرعامل این برند میگوید:
بولید فقط دارای چهار چرخ، پیشرانه، گیربکس، فرمان و دو صندلی لوکس است.
بولید در واقع حد نهایی محصول پرفورمنس این برند بوده و ترکیبی از نیروگاه ۱۶ سیلندر شیرون با حداقل بدنه و حداکثر داون فورس است.
این پیشرانه دارای قدرت ۱۸۵۰ اسب بخاری و گشتاور برابر ۱۸۵۰ نیوتون متری بوده و در واقع میتواند کوهها را جابجا کند. این قدرت را با وزن ۱۲۴۰ کیلوگرم بولید ترکیب کرده و آن موقع میفهمید پرفورمنس این هیولا تقریباً با خودروهای فرمول ۱ برابر است.
بوگاتی برای سبک کردن این شهابسنگ خطرناک از عناصر تیتانیوم و تکنولوژیهای پیشرفته، قطعات هوافضای تیتانیومی با تکنولوژی پرینت سهبعدی، ترمزهای سرامیکی و فیبر کربن زیاد در مونوکوک و دیگر بخشها استفاده کرده است. بوگاتی محصول خود را “خشنترین، سریعترین و سبکترین کانسپت تاریخ معاصر” خود نامیده است. از نظر تئوری بولید میتواند به حداکثر سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.
بر پایه شبیهسازیهای بوگاتی، بولید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۱۷ ثانیهای، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳۶ ثانیهای، شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳۷ ثانیهای، شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۲.۰۸ ثانیهای و شتاب صفر تا ۵۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۰.۱۶ ثانیهای دارد!
همچنین این خودرو میتواند به شتاب جانبی ۲.۸ جی دست یابد. بوگاتی همچنین میگوید هیولای جدیدش تنها در عرض ۳ دقیقه و ۰۷.۱ ثانیه میتواند یک دور پیست لمانز را طی کرده و رکوردش در نوربرگ رینگ نیز ۵ دقیقه و ۲۳.۱ ثانیه میباشد.
کمکحال بولید در دستیابی به چنین رکوردهای فوقالعادهای ورودی هوای روی سقف است که به بهبود عبور جریان هوا کمک شایانی میکند. زمانی که خودرو با سرعت کم حرکت کند سطح این ورودی هوا نرم باقی خواهد ماند. اما در سرعتهای بالاتر برخی حبابها بالا آمده و ضریب درگ آئرودینامیکی را تا ۱۰ درصد کاهش داده و باعث میشود نیروی بالا برنده دماغه ۱۷ درصد کمتر شود. همچنین جریان هوای بال عقب نیز بهینه شده است. در سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت داون فورس در بال عقب به ۱۸۰۰ کیلوگرم میرسد و در بال جلو نیز این میزان ۸۰۰ کیلوگرم خواهد بود.
در نظر داشته باشید که شاید بولید چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی باشد زیرا بوگاتی آنها را بر پایه الزامات ایمنی فیا تولید کرده است. ظاهر خودرو نیز بسیار شبیه خودروهای مسابقهای و استقامتی LMP1 است.
یکی از اعضای هیئتمدیره بوگاتی گفته است:
بولید پاسخ نهایی به این سؤال است که هایپرکار پیست محور بوگاتی چه شکلی خواهد بود؟ این خودرو بر پایه قوای محرکه ۱۶ سیلندر و حداقل ساختار بدنه و پرفورمنسی باورنکردنی تولید شده است. نتیجه هم ارائه پرفورمنسی نفسگیر است که باعث میشود نیروگاه ۱۶ سیلندر واقعاً دیده شود.
آیا بولید به تعداد محدود تولید خواهد شد؟ بوگاتی میگوید فعلاً تصمیمی دراینباره نگرفته اما با توجه به حجم تلاشهای صورت گرفته برای توسعه این هیولا شاید بولید شانس خوبی برای تبدیل شدن به مادر تمامی هایپرکارهای پیست محور داشته باشد.
[دانلود ویدئو]
mehran911
۸ آبان ۱۳۹۹این اعداد هر علاقمند به دنیای خودرو را از دیروز شوکه کرده
به دست آوردن این اعداد شگفت انگیز به توجه به پیشرانه 8 لیتری W16 با وزن بسیار زیاد و intake بالا و بهینه کردن چنین سیستمی برای ی هایپرکار پیست محور کار تیونرهای بی قابل نیست
پشت توسعه این ماشین بهترین ها هستن
هنوز غیر قابل هضمه که چطور این ماشین با دانفورس 1800 کیلویی در 320 کیلومتر بر ساعت و عدد حداکثر دانفورس 2.5 تنی توانایی رسیدن به سرعتی بیش از 500 کیلومتر بر ساعت را اونم در 20 ثانیه را داراست !؟؟!!
درگ در این سرعت ها بصورت تصاعدی تحت رابطه ای مرتبط با ساختار کلی سیال و با سرعت به توان 2 مرتبط میشه این یعنی کوچکترین قطعات درگ و توربولنس زیادی ایجاد میکنن از همه عجیبتر اینه که در ساختار آیرودینامیکی این خودرو قطعات متغیر زیادی بکار نرفته
و جالب اینجاست با همه این اوصاف بوگاتی ادعا کرده روی کاغذ این ماشین به حداکثر سرعتی حدود 520 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید !!!!!!!!!
.
بوگاتی دقیقا مثل 2005 که ویرون رو معرفی کرد مرز های پرفورنس جدیدی ایجاد کرد که دوباره مثل گذشته بقیه باید مدتها سرگرم رسیدن به این اعداد و ارقام باشن
دوباره تفاوت بکارگیری مهندسی پیشرفته در توسعه خودرو رو با اسباب بازی های بی ارزش جوجه تیونر ها برای همه اثبات شد
دم فولکس واگن گرم که با وجود هزینه های هنگفت الکتریکی سازی و شرایط سخت کرونا دست به توسعه همچین ابر خودرویی زد واقعا نمیدونم اگر شرایط عادی بود و بوگاتی دست به ارتقا گسترده پیشرانه میزد شاهد چه چیزی میبودیم
امیدوارم بوگاتی تصمیم به تست رسمی این خودرو و تایمگیری در پیست بگیره
.
Ever ahead
Amin-MC20
۸ آبان ۱۳۹۹حالا دیگه مطمئن تر شدم که یا برقی ها از بین میرن یا بیشتر از این صنعت خودروسازی رو درگیر نمیکنن
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۸ آبان ۱۳۹۹اقا ببخشید این ماشینه خدایی یا یک عنکبوت
M.A.S
۸ آبان ۱۳۹۹دوست عزیز فک کنم اسم اکانت اصلیتون پارسا عشق ماشین خالی بود
امیدوارم کمک کرده باشم یادتون بیاد
M.A.S
۸ آبان ۱۳۹۹یه سوال این ماشین الان رقیب پورشه 919 نیست مگه؟
اگه باشه به نظرم پرفورمنسش خیلیم هیجان انگیز نیست
با وجود چرخای تمام اسلیکی که داره
و همچین قدرت وداون فورس و طراحی ای
احتمالا این باید در برابر 919 قرار بگیره و اگه اینطور باشه
خیلیم هیجان انگیز نیست
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ آبان ۱۳۹۹بنظرم به طرز ترسناکی سبکه با این موتور و این میزان توان!
محمد
۸ آبان ۱۳۹۹خوفناک
Tommy
۸ آبان ۱۳۹۹دم بوگاتی گرم مبارک طرفدارانش و همه دوستداران ماشین و ماشین باز ها
واقعا خیلی عالیه . به نظر عالی تر از فراری fxx k evo لامبورگینی اسنزا و فولکس واگن Id r و مرسدس AMG one و … هست ولی در مقام مقایسه و بررسی میشه به این نکته اشاره کرد که ماشین های فرمول ۱ به ۳ الی ۴ جی میرسند در صورتی که توی متن هم اشاره شده که این ماشین تا ۲/۸ جی فشار رو میتونه تحمل کنه پس به اندازه فرمول ۱ نیست و یاد شکسته شدن رکورد مرسدس بنز همیلتن در پیست اسپا توسط پورشه ۹۱۹ Evo بیش از دو سال پیش میوفتم در صورتی که این بوگاتی هنوز یک طرح مطالعاتی بوده و تا ساخته شدنش فاصله داریم البته ادعا هایی از هر گوشه جهان مبنی بر ساخت هایپر کار های مختلف همواره عنوان میشه مثل هایپر کار خارقالعاده یونانی chaoshypercar که هنوز ساخته نشده ودر حد ادعاست
و از طرفی بوگاتی با پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری نوربرگ رینگ رو تو ۵.۲۳ میزنه ولی پورشه ۹۱۹ Evo با چهار سیلندر ۲ لیتری هیبریدی رکورد نوربرگ رینگ رو با ۵.۱۹ زده که مهندسی فوق خارقالعاده پورشه رو میرسونه البته باز هم میگم که بوگاتی خیلی عالیه
Sina
۸ آبان ۱۳۹۹عجب هیولایی.
چراغای جلوش شاید زیاد قشنگ نباشه ولی پرفورمنس وحشتناک و فوق العاده ای داره.
وزنش فقط ۱۲۰۰ کیلوگرمه.
با اون موتور وحشتناک قوی ۱۶ سیلندر??
عجب ماشینی
Alireza
۸ آبان ۱۳۹۹زشته? کلا بوگاتی بعد ویرون ماشین خوشکل نساخته
Khosrow
۸ آبان ۱۳۹۹الان میان میگن تسلا یه چی دیگس / درود به چنین مهندسیی / طبیعت شمارو دوست خواهد داشت ..
SF
۸ آبان ۱۳۹۹فقط با توجه به مصرف سوختی که داره و اطلاعاتی که از شیرون اومده بود که با حداکثر سرعت توی 20 دقیقه بنزین تموم میکنه امیدوارم این یکی قبل از دور زدن دور نربرگرینگ باکش خالی نشه
Hamed
۱۰ آبان ۱۳۹۹چجوری با این همه دانفورس قراره تا بالای 500 کیلومتر شتاب بگیره؟ صرفا شبیه سازی؟ تا تو واقعیت تست نشه هیچکدوم از ادعاها رو باور نمیکنم اگر تو یه تست واقعی تمام عیار ثابت کرد اون موقعس که همه باید تحسینش کنن
طبق این اعداد و ارقامی که دادن بیرون ماشینی که تو سرعت 200 مایل 1800 کیلوگرم دانفورس تولید میکنه پس باید بتونه حداقل رکورد 919 Evo رو بشکونه فرمول 1 حالا بحثش جداس
Omid622
۱۰ آبان ۱۳۹۹بوگاتی وقتی تونسته این وزن رو از این ماشین در بیاره
پس چرا برای شیرون های قبل همشون وزن های بالای دارن و شاید تنها نقطه ضعف بوگاتی به نسبت دیگر هایپر کارا وزن بسیار زیاده که دیگه در این مدل واقعا وزن ماشین رو بسیار کم کرده
پرهام و رهام
۷ بهمن ۱۳۹۹بابا عجب ماشینی یه فوقالعاده است من که عاشقشم
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹من دیگه رد دادم!!!!!!??????????????