شما هر چند وقت یک بار به نگاه کردن نبرد دو سوپر اسپرت تولیدی بر روی کرهٔ زمین میپردازید، نبردی که میتواند عقاید خیلیها حتی شما را تغییر دهد! حالا بحث در مورد بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس فرانسوی و کونیگ زگ آگرا R سوئدی است، شما چه پیش بینی میکنید؟
با کمی راهنمایی حدس بزنید: بر روی کاغذ بوگاتی دارای موتور غول آسای ۸ لیتری W16 به همراه چهار توربو است که قدرت را به هر چهار چرخ منتقل میکند و جمعاً میتواند ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما رقیب آن با موتور توئین توربو ۵ لیتری V8 در برابر این خودرو خنده دارد به نظر میرسد اما همین موتور نسبتاً کوچک (در مقایسه با موتور ویرون) قادر است ۱۰۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد این قدرت به چرخهای عقب میرسد.
[jwplayer mediaid=”۴۹۵۲۱″] اگر راهنمایی بیشتر نیاز دارید باید بدانید عملکرد ویرون نیز بهتر است چرا که شتابش ۰.۳ ثانیه سریعتر و ۲.۶ ثانیه است همچنین آخرین سرعت آن ۴۱ کیلومتر بر ساعت از آگرا آر بیشتر است و به ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت میرسد.اما واقعاً تا این اینجا قادر به تصمیم گیری شدهاید؟ واضح است که برای نتیجه گیری باید فیلم رقابت و کل انداختن این دو خودرو را ببینید، شاید آسفالت به شما کمک بیشتری کند! [دانلود ویدئو]
گرگعلی
۱۷ مهر ۱۳۹۲این آگرا واقعا عالیه، جدا از عملکرد عالیه فننیش ،نحوه بازو بسته شدن دراش معرکس ( طراحش خود اقای کونیگزگه)
با برف پاک کنشم که وسط شیشه جلو وایساده هم خیلی حال میکنم
دوستان مستند ابر کارخانه ها کونیگزگو پیشنهاد میکنم حتما ببینید
mojtaba..designer
۱۷ مهر ۱۳۹۲بیا باز شروع شد….
اسم بوگاتی رو نباید گذاشت سوپر کار…دو جفت موتور 8سیلندر v شکل داره که جمعا میشه w16 که رو هرجفت از این 8سیلندر ها 2تا توربو داره که اونم در جا میشه 4تا توربو….بعد انتظار ندارین که 1200 اسب قدرت داشته باشه و 431 کیلومتر برساعت سرعتش نباشه…خوب معلومه دیگه دیگه نیازی به قر و فر دادن نداره..همچنین گونیخ زگ
اینجور ماشینارو باید تو رنج خودشون قیاس کرد….مثلا اون سوپر اسپرت هایی که تماما توربو دارن اونا فقط با هم قیاس شن..
هیچ وقت نمیشه اینجور ماشینارو با هایپر کار هایی مثل فراری و لامبورگینی و اونایی که توربو ندارن و تنفس طبیعی هستن مقایسه کرد…کافیه فقط رو همین تکنولوژِیه لافراری یا برلینتا یا آونتادور اینا 1جفت توربو گذاشت تا اونوقت هرچی بوگاتی و کونیخ و مکلارنه در خط تولیدشونو گل بگیرن….
پژمان
۱۷ مهر ۱۳۹۲اقای سردبیر این کونیگزگ 1140 اسب بخار قدرت داره یه خودرو v8 و 5 لیتری تویین توربو با فشار بالاست . فراری f12 و لامبورگینی اونتادر هم جدیدا به همین صورت درگ گذاشتن و کل انداختن اگه امکان داره اون کلیپ رو هم بزارید
mojtaba..designer
۱۷ مهر ۱۳۹۲راست میگه پژمان…جناب سردبیر اگه امکانش باشه اون کلیپ رو آپ کنین..
محسن.د
۱۷ مهر ۱۳۹۲من عاشق کوئینگسگ آگرا هستم.فوق العادس.
slr722
۱۷ مهر ۱۳۹۲چه کلیپ بیخودی…
اصلا معلوم نیود چی به چیه…
حداقل یکم حرفیه تر فیلم برداری میکردین…
km
۱۷ مهر ۱۳۹۲به نظر من اصلیترین رقیب بوگاتی ویرون اگرا آر هست و آرزومه که یه روز بخرمش… ولی به نظرم من قیافه ی یه سوپر اسپرت رو داره و از بوگاتی قشنگتره و مث بوگاتی 10 تا ادیشن نداره والا ما که فقط تو NFS خریدیمش
mehran911
۱۷ مهر ۱۳۹۲هیچکدوم پراید 132 نمی شن!!!!!!!!!!!
مجید
۱۷ مهر ۱۳۹۲سلام به پدال عزیز
نظره بنده : با این نوع مسابقه نمیشه گفت که بوگاتی سر تره یا کوئینگ ، چون وقتی دو خودرو با یک سرعت ثابت حرکت میکنن به این میگم شتاب ثانویه و مشخص هست که کوئینگ زگ می بره به خاطر وزن کمترش اگر مسابقه شبیه گروه درگ تایمز روسیه بود اون موقع میشه گفت که کدم از نظر فنی قابلیت های بالاتری داره در کل باید گفت که بوگاتی در شتاب اولیه و سرعت نهایی از کوئینگ سر تره ولی تو شتاب ثانویه به خاطر وزن زیادش کم میاره
ali
۲۱ آبان ۱۳۹۳تاپ اسپید اگرا ار 440 تا هست ؟؟
carbonado aventador
۱۷ مهر ۱۳۹۲اگه کونیگ زگ چهار چرخ متحرک بود شتابش حتی از بوگاتی بهتر می شد. انتقال نیرو به خاطر چهار چرخ خیلی بهتر می شه . در ضمن درگ بین آونتادور و f12 به خاطر شتاب ثانویه ی بهتر فراری برنده شد . اگه هردو روی خط می ایستادند آونتادور می برد!!!!!!
mojtaba..designer
۱۷ مهر ۱۳۹۲carbonado……دوست من فراری برلینتا و لامبو اونتادور چندین بار با هم مسابقه داشتن که فراری با اقتدار پیروز شده..در ضمن به استناد حرف خودت لامبو 4چرخ متحرکه ولی…..
اینو یادت باشه که تکنولوژی های فراری تو همه ی ماشیناش یه سر و گردن از هم حریفاش بالاتره!
اینو یادم میاد که وقتی فراری F430 و لامبورگینی Gallardo چندین بار با هم دیگه اون اولا مسابقه داشتن که فراری با موتور v8 خودش که تو حجم موتور و قدرتش از گالاردو کمتر بود تونست گالاردو(گایاردو) v10 که همه چیش از فراریه بیشتر بود شکست بده…
اینه تکنولوژی Ferrari
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۲من که از کلیپ چیزی سر در نیاوردم وللللللی عشق است بوگاتی سلطان.
رامتین
۱۷ مهر ۱۳۹۲واقعا نمیدونم چرا همه از بوگاتی تعریف میکنند! وقتی یه چیزی الکی سر زبانها بیوفته ما ایرانیها اون را برای همیشه بهترین میدونیم.. اولا آگرا 1140 قدرتشه، بعد اینکه در این رقابت بوضوح عملکرد آگرا بهتر بود. اصولا هنسی ونوم-کوئینگ و ssc قابلیتهای سرعتش بیشتر از کلیه هایپر کارهای دیگره. در این 2 سال حداکثر سرعت متعلق به هنسی با 447 کیلومتر بوده (نمیدونم چرا 431 بوگاتی را همه تعریف میکنند! شاید ریاضی ما ضعیفه و 431 بزرگتر از 447 هست!) در سال 2014 هم آگرا با قدرت 1400 سرعت 455 را قول داده ولی بنظرم باز هم هنسی شاهکاری دیگر خلق میکنه. خود بوگاتی تا سال 2016 میخواد صبر کنه تا بتونه اتومبیلی بهتر ایجاد کنه.
امین
۱۷ مهر ۱۳۹۲به نظر من آگرا برندس!
اگه این حجم موتور 8 لیتر رو به کونیخ زگ میدادی حتما بهتر از این نتیجه میداد ….
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۷ مهر ۱۳۹۲درود.
من که اخرشم نفهمیدم چیشد!!!!!اصلا هدف چی بود؟؟؟فقط گاز و ترمز؟؟؟؟
((( ایران و المان )))
مجید
۱۷ مهر ۱۳۹۲رامتین خان شما کجا دیدی که هنسی 447 رفته ، گروه هنسی گفت که ما یک ماشین که پلتفرمش هم لوتوس هست ساخته و آزمایشی که خودشون انجام دادن و به هیچ کسی هم نشون ندادن گفتن 447 رفته حالا خوبه من بگم که پراید رو تقویت کردم و باش 300 تا رفتم شما باور میکنی !!!!؟؟؟؟؟
جفر
۱۸ مهر ۱۳۹۲عشق است فقط لامبو اونتادور ی همون گاو وحشی لامصب خدای ماشینه
Azarbaycan
۱۸ مهر ۱۳۹۲فقط پراید 1300 سی سی………………….خخخخخخ
رامتین
۱۸ مهر ۱۳۹۲آقا مجید حرفتون صحیح ولی هنسی 3 ماه پیش سرعت 428 را طی 2 مایل زد. خواستی کلیپشو برات میفرستم. در حالیکه بوگاتی طی 4 مایل به سرعت 415 رسیده و اون سرعت 431 فقط 1 بار اتفاق افتاده که خود راننده و مسئولین بوگاتی از ثبت این سرعت در تعجب بودند و دیگر هیچ گاه تکرار نکردند.
خب وقتی بعد تنها 2 مایل به سرعت 427.6 رسیده (هنسی) سرعت 447 کاملا در دسترسه. بعبارتی با همین 428 هم در حال حاضر سریعترین اتومبیل دنیاست.
از طرفی صنعت آمریکا که شاتل با سرعت 70000 میسازه مطمئنا بسیار فراتر از کشور فرانسه است که اصلا توانایی ساخت شاتل را در اون حد نداره.
علیزضا الف
۱۸ مهر ۱۳۹۲با نظر slr722 کاملا موافقم.کلیپ مسخره ای بود.حیف 40 مگ حجمی که حروم کردم.
carbonado aventador
۱۹ مهر ۱۳۹۲برای اون هایی که طرفدار بوگاتی هستند دیدن باختن بوگاتی سخته . منم اگه طرفدار بوگاتی بودم می گفتم که ویدئو آشغال بود!!!!!!
saied
۲۳ مهر ۱۳۹۲بعضیا همچین در مورد بوگاتی نظر میدن که فکنم مهندس سازندش الان داره گریه میکنه :D
علی
۱۰ آبان ۱۳۹۲آکرا این رو میخوره!
اطلاعات شما غلطه کونیگ سگ 440 تا میره و بوگاتی 430 و هسنی ونمو 420 فعلا که اینطوریه تا بعد ببینیم که بوگاتی به وعد اش عمل میکنه تا در آینده 450 تا رو بزنه!!
علی
۳ دی ۱۳۹۲همه دارن از اگرا طعریف میکنن ولی بوگاتی از نظر قدرت از اگرا سر تره ممکنه اگرا تو شتاب اولیه از بوگاتی جلو بزنه ولی تو دنده های بالاتر بوگاتی اگرا رو سوسک میکنه
V12-wrecker
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳این کلیپ بیشتر شبیه تست سلامت بود تا مسابقه…
امین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳بوگاتی می تونست تودنده های بالاتراگراروشکست بده
امین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳اگه میشه این فیلمهارو بیشتر بزارید
امین
۱۷ خرداد ۱۳۹۳اگراواقعاخیلی خوب بودولی ای کاش اینقدرترمزنمیکرد
امین
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ولی سمندیک چیزدیگست
F.b
۷ مهر ۱۳۹۳از کجا معلوم این ویدیو ساخته گی نیست!!
سرعت ۴۳۱ بر ساعت علکی نیست. ۴۳۱ رو به ۴۳۵ رسوندن به اندازه ای سخته که بخان سرعت پراید رو به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت برسونن .