پس از معرفی رولزرویس بُوت تیل 28 میلیون دلاری، بوگاتی لاووچیو نوا دیگر گرانترین خودروی دنیا نیست اما این باعث نمیشود که این هایپرکار تمام مشکی تک ساخت را فراموش کنیم مخصوصاً اکنونکه سرانجام نسخهٔ تولیدی آن معرفی شده است. البته این خودرو را نمیتوان تولیدی دانست زیرا فقط یک دستگاه از آن ساخته میشود که ۱۱ میلیون یورو معادل ۱۳.۴ میلیون دلار قیمت دارد.
این بوگاتی تک ساخت که نام فرانسوی آن به معنای ماشین سیاه است و ساخت آن دو سال طول کشیده، تعبیری امروزی از بوگاتی تایپ ۵۷ SC آتلانتیک گمشده متعلق به ژان بوگاتی است. حدود ۶۵ هزار ساعت مهندسی صرف ساخت این خودروی منحصربهفرد بر اساس شیرون شده است که بدنهای کاملاً سفارشی و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد.
فاصلهٔ محوری لاووچیو نوا ۲۵۰ میلیمتر نسبت به شیرون افزایش یافته و طول کلی آنهم ۴۵۰ میلیمتر بیشتر شده است. بدنهٔ اختصاصی این ماشین سیاه از سطوح فیبر کربنی و پوشش شفاف موسوم به کربن سیاه براق برخوردار است. در هرکدام چراغهای جلوی خودرو نیز بیش از ۲۵ عنصر فِرزکاریشدهٔ مجزا کار شده است. جلوپنجرهٔ این ماشین با چاپ سهبعدی ساخته شده است و در عقب نیز یک چراغ LED نواری عریض با قاب فیبر کربنی یکتکه کار شده است.
متأسفانه فعلاً تصویری از داخل لاووچیو نوا منتشر نشده ولی بااینوجود میدانیم که در اینجا از تودوزی چرمی به رنگ قهوهای هوانا استفاده شده و تریمهای آلومینیومی هم کنسول مرکزی و رو دریها را تزئین کردهاند. علاوه بر این، یک سوئیچ چوبی هم برای انتخاب حالات مختلف رانندگی تعبیه شده است.
به گفتهٔ بوگاتی، لاووچیو نوا چیزی فراتر از یک شیرون با لباس جدید است زیرا در این خودرو علاوه بر افزایش فاصلهٔ محوری، تغییرات دیگری هم صورت گرفته است. بهعنوانمثال، این هایپرکار تک ساخت از رینگهای متفاوت و سر اگزوزهای منحصربهفردی بهرهمند شده درحالیکه شخصیت کلی آنهم بیشتر به سمت یک گرند تورر متمایل شده است. لاووچیو نوا نهتنها در تونل باد عالی بوده است بلکه در پیستهای آزمایشی و با سرعتهای مختلف در محیطهای آزمایشی هم بسیار شبیه به یک شیرون معمولی عمل کرده است.
مهدی
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دوسال پیش که قیمتشو میخوندم شوکه شده بودم بنظرم خیلی خیلی خیلی گرون بود اما از وقتی که قیمت بوت تیل رو خوندم ۲۸ میلیون دلار این ۱۳ میلیون اصلا بنظرم زیاد نیست😐
BenzSLR
۱۴ خرداد ۱۴۰۰اونموقع فکر کنم میگفتن ۲۰ میلیون دلار ولی شد ۱۳ میلیون دلار رسما اون رولز رویس بوت تیل ۲۰ میلیونش اضافس اینم ۷ میلیونش
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰هم رولزرویس بوت تیل و هم بوگاتی لاووچیو نوا را هر چقدر نگاه میکنم اصلا با این قیمتها نمی ارزن !! یعنی چه آخه ؟؟
محمد امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دوستان در کل ماشین های تک ساختی که مدت زمان زیادی روشون کار میشه ، هزینه ی تحقیقات و آزمایش ها و هزینه های تیم های مهندسی و … زیاد پای شرکت میفته، و اینطور نیست که همه ی این پول سود باشه ، بلکه پای خودشون هم گرون در میاد
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰آقا حداقل ۱۰ میلیون دلارش سود هست مگر میخوان از طلا خودرو بسازن !!؟؟
محمد امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۰حقوق سالانه یک هر مهندس در آلمان اونم شرکتی مثل بوگاتی حداقل ۱۵۰ هزار دلار هست ، اگر فقد دستمزد مهندس ها رو حساب کنیم ،چیزی حدود ۲۰ تا مهندس روی این ماشین کار کردن و در دو سال میشه ۶ ملیون دلار ، اگر هزینه ی تحقیقات و آزمایش ها و تست ها و موادی که صرف ساختش شده در نظر بگیرید و اینکه من شنیده بودم موتور بوگاتی به تنهایی حدود ۱.۳ ملیون دلار هزینه میبره ، در بهترین شرایط چیزی حدود ۱ تا ۲ ملیون دلار سود داره ، که میشه کمتر از ۲۰ درصد
شاید بع عنوان یه ماشین گرون باشه ،و ماشین های تولید انبوه دیگه با یک دهم این قیمت این کارایی رو بدن ، ولی مطمن باشید اینطور نیست
در تاریخ رویداد هایی بوده که مثلا هزینه ی ساخت شمع مشتعل کننده ی راکت های اپولو حدود ۳.۵ ملیون پوند شده بوده ، فرض کنید برای ماشینتون یه شمع بخرید این قیمت ،از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه هستند ولی از نظر تکنولوژی ساخت ….
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰کی گفته ماهی ۱۵۰ هزار دلار حقوق میگیرن ؟؟؟ بشنو و اور نکن چون اینها همش حرفه
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰بشنو و باور نکن چون اینها همش حرفه
محمد امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۰نگفتم ماهی ، گفتم سالانه
Reza
۱۵ خرداد ۱۴۰۰باهاتون موافقم
NAVID۰۰۹۸
۱۴ خرداد ۱۴۰۰بسیار عالی
ممنون از پدال که این خودروی تک ساخت و ارزانتر از اون رولزرویس ۲۸میلیون دلاری را نمایش دادن که بشود یه مقایسهی ریز داشت از پولی که رولزرویس از مشتری چاپیده و پولی که بوگاتی از مشتری هدیه گرفته !!!!!!!
توجه کنید و دَرک کنید ! :
به تفاوت پیچیدگی بسیار زیاد طراحی این دو خودرو !
به تفاوت مشخصات فنی ب شاخص این دو خودرو !
به تفاوت تک بودن شاخص این دو خودرو !
به تفاوت نصف قیمت بودن بوگاتی نسبت به رولزرویس !
به تفاوت ارزش ماندگاری این دو خودرو !
بوگاتی همیشه خاص و تولید محدود بوده تا جایی که هیچ یک از محصولاتش افت قیمت نخوردهاند و حتی کلکسیونی در تمام مدلها هستند !
اما رولزرویس در اکثر مدلها مثل دیگر خودروهای تولیدی هست که پس از چند سال ارزشش را به کمتر از نصف میرساند مگر مدلهایی بسیار خاص که همان خاصها هم نسبت به زمان صفر بودنشان چنان که باید ارزش کلکسیونی و مزایدهای پیدا نکردند !
دیروز گفتم که اگر مثلاً یک میلیاردر با ۲۰۰ میلیارد سرمایه که داشتم و میخواستم رولزرویسی بخرم ، هیچگاه حتی یک میلیون دلار هم برای یک رولزرویس با اینکه ۳ عدد تولید بیشتر نداشته نمیدادم و نمیخریدم !
اما با جان دل و با التماس از شرکت بوگاتی این خودرو را میخریدم و میپرستیدم و تضمین به بوگاتی میدادم که هرچه را ادیشن تولید بکند و تک ساخت باشد فقط به من و با گرانترین حالت بفروشد !
پیچ به پیچ بوگاتی با ظرافت خاص طراحی و ساخته شده !
بوگاتیای که میدانیم و خود شرکت هم اعلام کرده در برابر تحقیق و توسعهای که برای ساخت خودروهایش میشود نسبت به مبلغ اعلامی ضرر هم میدهد و خداوکیلی بوگاتی نسبت به محصولی که تحویل میده چه در سادهترین حالت تا گرانترین حالت پولی نمیگیره و ارزشش بسیار فراتر از این حرفهاست !
فقط به فرآیند مستند ساخت بوگاتی و ساخت رولزرویس یه نگاه بندازید تا بدانید هر دو ناب و تک هستند اما با دو دنیای بسیار متفاوت !
venzooo
۱۶ تیر ۱۴۰۰یعنی یه جوری از بوگاتی حمایت کردی
که مدیران خودرو از خودرو های خودش حمایت نمیکنه
اگه هر شرکت خودرویی تو ایران اینجوری تبلیغ میکرد الان مردم با کله محصولاتشون رو میخریدن
BenzSLR
۱۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا منتظرش بودم ولی بازم عکس از داشبوردش نذاشتن 😑
ولی مهم نیست عالی هم هست فقط بوگاتی شاه یادم رفته چه مدلی بود و الان کجاست .
TAHA MALEK
۱۴ خرداد ۱۴۰۰آمریکا ست و یه مدل تک ساخته و جالبیش اینه که پلاکش هنوز پلاک ایرانه
rezars pc
۱۴ خرداد ۱۴۰۰خیلی زیباست
Ninja
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تنها بوگاتی بعد از بوگاتی های کلاسیک که میتونم بگم واقعا زیباست
rezars pc
۱۴ خرداد ۱۴۰۰نمی دونم چی توی طراحی باعث میشه کلاسیک ها دوست داشتنی تر باشند ولی خیلی دوستشون دارم منم
Ninja
۱۴ خرداد ۱۴۰۰در ضمن من منظورم رو اشتباه انتقال دادم بوگاتی ها زیبا بودن ولی هیچوقت به زیبایی کلاسیک نمیرسیدن بعد از ویرون این تنها بوگاتی هست که از نگاه کردنش سیر نمیشی و با سلیقه همه سازگاره مثلا بعضیا چندویچی هم دوست دارن ولی خیلی ندارن ولی کیه که اینو دوست نداشته باشه
Farzad
۱۴ خرداد ۱۴۰۰اگه نظر منو بخوایی این بوگاتی اصلا زیبا نیست .
Ninja
۱۴ خرداد ۱۴۰۰عهه پس اینم مثل چندویچی میمونه بعضیا هنوزم دوست ندارن
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۰هرچقدرم که ماشین خوبی باشه ولی به نظر من بوگاتی الکی گرونه
میثم
۱۴ خرداد ۱۴۰۰منم همین نظرو دارم
AHMET 2002
۱۴ خرداد ۱۴۰۰صاحبش کیه؟؟
Ninja
۱۴ خرداد ۱۴۰۰نامشخصه ولی میگن یکیه که عاشق بوگاتی هست و قبلا هم چندین بوگاتی داشته
خوشنام
۱۴ خرداد ۱۴۰۰کریستین رونالدو
یه بار تکذیب کرد ولی خود خودشه
مسعود
۱۴ خرداد ۱۴۰۰چه قیمت مسخره ای و مسخره تر از این قیمت اون رولزرویس دیروزی….
اون پولدارهایی که از اول پولدار بودن هیچوقت نمیرن سمت این چیزا و ۹۵% مشتری این محصولات کسایی هستن که طی ۱۰-۱۵ سال اخیر پولدار شدن
واقعا خیلی مسخرس قیمتش
Farzad
۱۴ خرداد ۱۴۰۰من واقعا نمیدونم این ۶۵ هزار ساعت مهندسی صرف چی شده اگه کسی میدونه توضیح بده .
حالا اگه کونیگزگ بود میشد چندین صفحه درباره مهندسیش صحبت کرد .
به نظرم بوگاتی بدجوری مشتری رو میچاپه .
ایران
۱۴ خرداد ۱۴۰۰گرون هست ولی زیباست ولی من از بوگاتی های ۱۰ یا ۱۵ سال پیش بیشتر خوشم میاد خیلی زیبا بودن
امیر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰یه ماشین مسخره و بی معنی دیگه از بوگاتی
100 جور ماشین معرکه دیگه مثل این میشه پیدا کرد. فقط پول برند میگیره بوگاتی
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰این حجم از دشمنی با بوگاتی واقعا برام جالبه انگار درمورد فیات یا دایهاتسو داره صحبت میشه
درحالیکه بوگاتی در دنیای خودرو مثل الماس می درخشه
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۰کاری به قشنگی یا زشتی این مدل ندارم ولی اون مدل کانسپت بوگاتی آتلانتیک جانشین واقعا شایسته تری برای جایگزینی خودرو گمشده هستش ، این هیچ چیزش به اون خودروی قدیمی شبیه نیست ولی بوگاتی آتلانتیک قشنگ ظاهر مدرن و امروزی از اون خودروی گمشده هستش نمی دونم چرا بوگاتی اون رو تولید نکرد، این رو هم به عنوان یه نمونه ویژه تولید می کردن نه به اسم جایگزین sc 57
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ خرداد ۱۴۰۰از همون اولم از این تیپ بوگاتی خوشم نمیومد،یه طراحی پر از خطوط شکسته و خیلی بی هدف و شلخته،الان مثلا اون ۶تا اگزوز به چه دردش میخوره؟ مشخصه همش نمایشیه،بعد از اون اینم شد ۱۳میلیون؟؟ از نظر من دیگه شاید هیچوقت افسانه ویرون دوباره تکرار نشه،زمان خودش غوغا به پا کرد،ترکوند همه جارو،اما این یا حتی شیرون یا سنتودیچی و دیوو همشون یه ماشین نمایشی بودن،از یه طرفم دیگه نمیدونن چجوری ماشینو خاص و منحصر به فرد کنن همش تو فاز ساخت دو سه نمونه رفتن!
من که اصلا دوست نداشتم یه ویرون سوپراسپرت رو به این ترجیح میدم…
محمد مختاری آذر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰به نظر من یکی از زیباترین طراحی را دارد و این خودرو برای افراد ثروتمند تولید شده و چون یک عدد ان هم شروع در 100 سالگی بوگاتی بوده پس 13 میلیون دلار ارزش داشته اگر ارزش نداشت کریستیانو رونالدو اینو نمیخرید حتما ارزش داشته که رونالدو خریده
مهدی
۱۵ خرداد ۱۴۰۰بالاخره ساختنش
چقدر طول کشید والا
بدبخت اون رونالدو