اتوره بوگاتی (Ettore Bugatti) در ۱۸۸۱ در میلان متولد شد. در سنین جوانی استعداد زیادی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد و در سن ۱۸ سالگی با خودروی ۲ سیلندر خود در مسابقهای پیروز و ۲ سال بعد موفق به ساخت خودرویی ۴ سیلندر شد.

او به عنوان طراح برای چندین شرکت کار کرد و سرانجام به دلیل طراحی و ساخت خودرویی کوچک با موتور ۴ سیلندر ۱۲۰۸ cc مشهور شد.

در مرحله بعد، بوگاتی خودرویی کوچک با موتور ۸۵۵ cc ساخت که توسط شرکت پژو خریداری شد و در سال ۱۹۱۳ هم یک اتومبیل با موتور ۵۰۰۰ CC تولید کرد.

با وجود اینکه از آن فقط ۳ نمونه ساخته شد؛ اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع ۳۰ و ۳۷ در دهه ۱۹۲۰ گردید.
یکی دیگر از تولیدات شرکت مدل ۱۳ بود که تا جنگ جهانی اول تولید آن ادامه داشت. در طول جنگ بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد.
بوگاتی در سال ۱۹۲۲ با مدل ۸ سیلندر و ۲۰۰۰ cc به نام ۳۰ در بازار موفقیت چشمگیری به دست آورد. در همان سال مدل ۳۵ نیز ساخته شد. در فاصله بین ۲ جنگ جهانی، مدل ۳۰ موفقترین اتومبیل مسابقهای بوگاتی بود و تا سال ۱۹۲۶ موفق به پیروزی در ۱۲ مسابقه شد.
از سال ۱۹۱۳ بوگاتی، رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند. رویای او در سال ۱۹۲۶ با مدل ۴۱ Royale به حقیقت پیوست.
پسرش در کارخانه راه پدر را ادامه داد. او در ابتدای ورود خود به کارخانه مدل ۵۷ دارای موتور ۸ سیلندر ۳۳۰۰ CC را تولید و در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه کرد.
در سال ۱۹۳۹ تعداد ۶۸۳ دستگاه از این خودروساخته شد. بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت روی چند پروژه شد. با کمک پسر کوچکترش، مدل ۷۳ با موتور ۱۵۰۰ cc را ساخت.

اگرچه تا زمان مرگش در آگوست سال ۱۹۴۷ فقط تعداد اندکی از این خودرو تولید شد. برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال ۱۹۸۷ نام Bugatti را خریداری کردند.

شرکت جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه ۱۹۹۰ خودروی فوق سریع V12 با سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت و موتوری ۳۵۰۰ ccبا قدرت ۵۵۰ hp را تولید کرد. اکنون مدل Veyron، سریعترین و قدرتمندترین خودروی جهان با موتور ۱۲۰۰ اسب بخاری و ۴۳۰ کیلومتر سرعت، ساخت این شرکت است.
آزاده سید میرزایی – منبع روزنامه جام جم
هادی
۳۱ تیر ۱۳۹۰فقط میتونم بگم براوو…
میسازن شکست میخورن…میسازن شکست میخورن…نهایتا موفق میشن…بعد عرضه میکنن به مردمشون…
کشور ما…سر هم میکنن…میخریم…کشته میشیم…خدا رحمتش کنه! قسمتش بود…!
عشق بوگاتی
۲۲ اسفند ۱۳۹۲قشنگتر از این نمیشد گفت! براوو
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۴فارسی را پاس بداریم
وحید
۱۰ بهمن ۱۳۹۰بوگاتی بی نظره…………….
mehrdad
۲۳ فروردین ۱۳۹۱بوگاتی چیزیه که تو کارش ریسک نیست بر عکس ایرانی ها
سید علیرضا
۲ مرداد ۱۳۹۱بوگاتی از همان اول در بین ماشین ها شاهنشاهی می کرده
عشق بوگاتی
۲۲ اسفند ۱۳۹۲و خواهد کرد .
lambo
۷ مرداد ۱۳۹۱بوگاتی جزء خودرو های فرانسوی ولی سایت پدال اونو جزء خودروهای ایتالیایی میدونه!!!اینم مدرک…
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti
Automobiles E. Bugatti was a French car manufacturer of high-performance automobiles, founded in 1909 in Molsheim
که الان wv اونو خریده.
ali
۱۸ فروردین ۱۳۹۲سایت ویکی یه سایت گروهی هر چیزی توش میتوان نوشت مثل همین جا ممکنه اشتباه هم بشه البته تقریبا مطالبش ۹۰ درصد صحیحه ولی اشتباه هم داره مثلهمین یا ۳۰ تا طرفدار استقلال که ۱۰ تاش اشتباه بود ده تاشم نا معلوم بود
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۱به نظر من یک سری به خود سایت بوگاتی وقسمت پیشینه اش(tradition)بزنید.خیلی چیز باحالیه.
farshad
۷ شهریور ۱۳۹۱سلام به شما عزیزان.
یه اشتباهه کوچولو توی وبسایتتون دیدم که اینجا براتون نظر گذاشتم.
برند بوگاتی متعلق به کشور فرانسه هست، البته توی یه دوره ی خاص توی ایتالیا فعالیت میکرده، و حتی مدتی هم در آلمان بوده، ولی حدود ۱۰ ساله که فولکس واگن بوگاتی رو خریده و کارخانه اصلی این شرکت رو به شهر molcheim فرانسه منتقل کرده.
فکر کنم بهتره بوگاتی رو از دسته بندی ماشین های ایتالیایی خارج کنین، چون فرانسوی هستش.
عشق بوگاتی
۲۲ اسفند ۱۳۹۲مالکش شرکت ولکس واگن آلمان و پس از خریدنش توسط این شرکت بوگاتی به واقع شد بوگاتی. و به حق که مفهوم اتومبیل و دنیای ماشین از روز اول تاریخ متعلق به آلمان بوده هست و خواهد بود.
حسام
۲۵ بهمن ۱۳۹۱واقعا خیلی عالیه لطفا عکس های زیادی بگذارید…
rebvae
۵ مرداد ۱۳۹۳بوگاته حرف نداره
ali
۲۴ شهریور ۱۳۹۳{ لطفا حرفهای من رو تا آخر بخونید و بعد نظر بدید . راستی تا یادم نرفته این رو هم بگم که هر شخصی که طرفدار خودروهای اروپاییه نباید به نظر من رای مخالف بده . هر کسی اگه با نظر من مخالفه فقط در همین صفحه نظر بده .} من خیلی از خودروهای اروپایی متنفرم . ولی این اصلا و ابدا دلیل نمیشه که من از سر حسادت یا تنفر به ابن ماشینها نظر بدم چون این خودروها هیچی ندارن که بهشون حسودی کنم و …. . من بیشتر از هر کسی در دنیا طرفدار خودرهای ژاپنی و آمریکایی هستم و وقتی نظرات برخی دوستان را دیدم خیلی خیلی تعجب کردم . چرا؟ چون متاسفانه یا خوشبختانه برخی از این افراد علاقه دارن فقط خودروسازان اروپایی را به عنوان پیشتاز و سردمدار تولید خودروهای لوکس و سوپرلوکس و سوپراسپرتها و رکوردشکنان سرعت و …. معرفی کنن . اصلا بزارید یه مثال براتون بزنم . در دهه 80 میلادی کمپانی پورشه [ با تلفظ صحیح پورش ] مدل 959 را تولید کرد و روی سیستم 4 چرخ متحرک مثلا فوق هوشمند و آیرودینامیک مثلا پیشرفته و قابلیتهای حرکتی شهری و مسابقه ای این ماشین خیلی مانور داد . رکورد پیست nur [ مخفف پیست نوربرگرینگ ] در اون زمان با 45/8 ثانیه در اختیار پورش 959 بوده ولی راننده تست نیسان با نیسان اسکایلاین آر32 جی تی آر تونست رکورد 20/8 را ثبت کنه . خیلی دوست داشتم چند تا مثال دیگه هم بزنم ولی یه کار خیلی مهمی برام پیش اومده که باید برم
[ سابق only cadillac [ ali
۲۵ شهریور ۱۳۹۳من دیروز برای اینکه نظرم رو درباره بوگاتی بگم بحث پورش را پیش کشیدم و …. بگذریم . من وقتی نظرات برخی از دوستان رو دیدم اصلا نمیدونستم چی باید بگم . مثلا آقا سید علیرضا میگه بوگاتی از همون اول در بین ماشینها شاهنشاهی میکرده . یا مثلا آقای عشق بوگاتی میگه مفهوم ماشین از همون اول تاریخ خودروسازی متعلق به آلمانیها بوده و ….. . من خیلی دوست دارم طرز تفکر شماها رو نسبت به خودروهای لوکس و ….. تغییر بدم . میدونید چرا ؟ چون در زمینه خودروهای لوکس بوگاتی و رولزرویس و مرسدس بنز و ب ام و و …. نیستن که اصطلاحا شاهنشاهی و پادشاهی و …. میکنن . باور کنید خودروسازان دیگه ای هم هستن که خودروهای لوکس تولید میکنن و در زمینه تولید خودروهای لوکس بدعتگزاریها و نوآوریهای بسیار زیادی را ثبت کرده اند . فقط میتونم به همین چند جمله اکتفا کنم . کدیلاک : نخستین در همه چیز .