فرض کنید بالاخره موقعیتی نصیبتان شده و یک مولتیمیلیاردر شدهاید و میخواهید سهمی از ثروت خود را هم صرف یک سوپرماشین فوقالعاده کنید. حتماُ بوگاتی ویرون با رکورد حداکثر سرعت ۴۰۷/۱۶ کیلومتر بر ساعت یکی از گزینههای شما خواهد بود. ولی در عین حال، ما به شما به پیشنهاد میکنیم که اینقدر سریع تصمیم نگیرید. در ادامه، دلایلی را بر خواهیم شمرد که نشان میدهند خریدن یک بوگاتی ویرون یکی از اشتباهترین کارهای ممکن است.
Bugatti Veyron۴) نمیتوانید خودتان کاری با آن انجام دهید.
بسیاری از سازندگان سوپرماشینها تأکید و درخواست میکنند که سرویس خودرو حتماً در یک کارخانه استریلیزه و تمیز انجام شود. امّا در این میان، برخی علاقهمندان خودرو هستند که میخواهند خودشان کاپوت را بالا بزنند و اندکی در مکانیک آن دست ببرند؛ حتی اگر لزوماً نخواهند دست به آچار شوند.
ولی مشکل این است که در ویرون خبری از کاپوت نیست. با خودرویی روبرو هستیم که دارای ۱۶ سیلندر، ۴ توروبوشارژر و ویژگیهای فنی عجیب و غریبی است که یک گروه «ابر انسان سامورایی» در کنار هم قرار دادهاند. هیچ جایی برای باز شدن وجود ندارد و هیچ قطعه متحرکی از خودروی در حال کار نیز قابلمشاهده نیست که کسی را تحتتأثیر قرار دهد. در واقع، بوگاتی ویرون یک معادل خودرویی برای ساعت دیجیتالی گرانقیمت است که با همان هدف ساخته شده است. نمیتوانید چندان از مهندسی به کار رفته تعریف کنید؛ چون نمیدانید که آن زیر چه خبر است! بلوک موتور ویرون اگر واقعاً بخواهید کاری با خودرویتان بکنید، باید حتماً آن را به بوگاتی بفرستید و آنها نیز مجبورند برای این کار، آن را دو شقه! کنند؛ زیرا هیچ دسترسی از بالا یا پایین به موتور وجود ندارد. بنابراین، بیش از اینکه با مدل ویرون خود ارتباط نزدیکتری داشته باشید، باید با بوگاتی ارتباط برقرار کنید که برای یک علاقهمند خودرو نمیتواند چندان خوشایند باشد. موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی ویرون برای این که بتوانید مقایسهای در اختیار داشته باشید، این محفظه موتور پاگانی هوایرا را ببینید که از فیبر کربن، منیزیم، تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده است. پیشرانه پاگانی هوایرا۳) تعداد بوگاتی ویرونها زیاد است.
وقتی به بازار هایپرکارها با قیمتهای دیوانهکننده قدم میگذارید، حتماً بایستی به فکر خاص بودن خودروی خودتان باشید. وقتی بیش از ۲ میلیون دلار برای یک خودرو خرج میکنید، باید چیزی به دست آورید که برای دسته خاصی از مشتریان تدارک دیده شده باشد. به عنوان مثال، مکلارن را درنظر بگیرید که تنها ۱۰۰ نمونه از F1 تولید کرده است؛ مدلی که قبلاً عنوان سریعترین خودروی جهان را در اختیار داشت.
بوگاتی بیش از ۴۰۰ نمونه ویرون تولید کرده و همین مشکلساز است؛ زیرا شما قرار نیست یک پراید! برانید. خودروی شما باید مدلی خاص و کمیاب از بوگاتی با ۱۶ سیلندر باشد. در همین حال، برای خاصتر شدن ویرون، بوگاتی از چهار مدل مجزا (۱۶.۴، گرند اسپورت، سوپر اسپورت و گرند ویتس) در چند نسخه ویژه استفاده کرده است. منظور از «چند» در اینجا، تعداد ۳۱ نسخه ویژه از بوگاتی ویرون است. Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse ولی جداً باید بپرسیم که آیا میشود هر تغییر رنگ یا تغییر جزئی در طراحی داخل کابین را یک «نسخه ویژه» نام گذاشت؟
۲) کاهش قیمت بوگاتی ویرون سرسامآور است.
استهلاک یک خودروی دستدوم غیرقابلانکار است؛ ولی در مورد بوگاتی ویرون شرایط واقعاً غیر عادی است! شاید با اعداد و ارقام این موضوع بهتر به چشم بیاید؛ یک بوگاتی ویرون ۱۶.۴ با تمام هزینههای نمایندگی و غیره، قیمتی به اندازه ۲ میلیون دلار دارد. در همین حال، یک بوگاتی ویرون با عمر ۶ سال که تنها ۳ کیلومتر حرکت کرده است، ۱/۳۹ دلار قیمت خواهد داشت؛ یعنی ۶۰۰ هزار دلار کاهش قیمت برای خودرویی که حتی با آن رانندگی هم نشده است. در بازار خودروهای دستدوم، شرایط از این هم بدتر است. به عنوان مثال، یک مدل با عمر ۸ سال و مسافت طی شده ۱۷ هزار کیلومتر، ۱/۱ میلیون دلار قیمت خورده است؛ یعنی کاهش قیمتی تقریباً برابر یک میلیون دلار در اثر استهلاک. شاید هیچ خودروی دیگر از این لحاظ به بوگاتی ویرون نرسد. مانند این است که هر سال یک فراری ۳۶۰ را آتش بزنید!
Bugatti Veyron۱) رقبای کنونی «بوگاتی ویرون» را به زیر آب بردهاند.
ویرون حدود یک دهه پیش معرفی شده و در طول این سالها، خودروسازان زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادهاند. بوگاتی از هر لحاظی، اعم از شتاب و عملکرد از سایر رقبا عقب ماندهاند. در عصر کنونی سوپرماشینها، با ۲ میلیون دلار گزینههای مختلفی در دسترس هستند.
کونیگزگ آگرا R با قیمت ۱/۵۴ میلیون دلارفراری لافراری با قیمت ۱/۴ میلیون دلارپاگانی هوایرا با قیمت ۱/۳ میلیون دلارمکلارن P1 با قیمت ۱/۱۵ میلیون دلار برخلاف بوگاتی ویرون، این خودروها همگی ارزشش را دارند؛ چون تعداد زیادی از آنها ساخته نشده است و همگی حسی از دینامیک و زیبایی را منتقل میکنند. البته تنها یک اثر هنری نیستند و میتوان از آنها نهایت لذت در رانندگی را برد.
بوگاتی ویرون در انتهای عمر خود قرار دارد و باید با نسل جدیدی جایگزین شود که می تواند دوباره رکوردها را جابجا کند. شاید این دلیل پنجم برای نخریدین ویرون قلمداد گردد. اما در نهایت احتمالا تملک بوگاتی ویرون به تنهایی کافی و جذابتر از تمام دلایل بالا است. زیرا عشق به سرعت، دلیلی نمیشناسد.
من اطلاعات زیادی ندارم اما دو روز پیش من و تو یه برنامه نشون میداد و عملکرد 5 ماشین برتر جهان را نشان میداد که بوگاتی هنوز از نظر شتاب و سرعت و فرمان پذیری بالاترین رده را در بین ماشینها داراست. فقط ماشینی که دارای دو موتور جت بود بالاتر از این قرار گرفت. احساس میکنم مقالتون کمی مغرضانه است.
هیچی بوگاتی نمی شه.تویبرنامه ای تخت گاز که کارشون وتخصصشون ماشینه می گن هیچ ماشینی به پای بوگاتی نمیرسه اونوقت ما ایرانیا می خوایم نظر بدیم بوگاتی بده یا خوب.کسی که می خواد دومیلیون دولار بده دیگه تو فکر استهلاکش نیست.هرکسی هم سوار بوگاتی بشه خودش احساس خاص بودن رومی کنه.هیچ ماشین سوپر اسپرتی روکسی نمی تونه زیر کاپوتش دست ببره بجز شرکتهای متخصص.حتی بی ام و مدل های پایین هم بگیری باز کاپوت بیشترشون زیرش یه موتور کاملا بسته ست وخبری از این نیست که بخوای دست ببری داخلش
باعرض شرمندگی من که پول ندارم که حتی یه پراید بخرم .ولی اگه یه روزی ۴میلیون گیرم بیاد شک نکنید۲میلیونش برا بوگاتی میپره.اون ۲ میلیون هم میزارم برا هزینه هاش. دوباره من میمونم که حتی پول ندارم یه پراید بخرم.(مثل حافظ) یه بار تیمور لنگ حافظ رو احضار میکنه و میگه : تو میدونی من با چه زحمتی سمرقند و بخارا رو تسخیر کردم ؟اونوقت تو گفتی: اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را به خال هندویش ببخشم سمرقند و بخارا را حافظ میگه :همین دست ودل بازی ها باعث شده من این پایین باشم و هیچی نداشته باشم شما روی تخت پادشاهی ونصف دنیا رو داشته باشید.
من خودم داخل حیاط خونه موتور یه330iرو بازکردم گذاشتم زمین به دو دلیل دلیل اولم صدایی مثل یاتاقان یا رینگ میداد بردیم پرشیا خودرو حدود 20 میلیون پیش فاکتور داد که پشیمون شدم تازه چون پشیمون شده بودم با کلی برو بیا 400هزار تومن بابت کارشناسی ازم گرفتن که بعدا که موتور رو اوردیم پایین فهمیدیم که یه چیزی شبه به پیستون روی یه پیچ نصب شده بود(مثل استکانیهای اتوماتیک) کارش این بود که با فشار روغن زنجیر تایم رو تو دورهای مختلف شل یا صفت کنه که تو بازار یدونه خریدم 240 تازه دست دومش هم بود 100میشد بخرم دلیل دومم این بود که کلا دلم میخواست ببینم فرقش با ماشینای دیگه چیه (سخت تره-راحت تره)که موتورش از موتور ماکسیما که مال 12/13سال پیشه راحت تر بود
سلام.. شنیدم کلا 3 یا 4 تا تو ایران وارد شده…این قانون ام که سنگ تموم گذاشته واردات با حجم موتور بالای2000 سیسی ممنوع خخخخخ ایران کی میخاد سر سامان بگیرد خدا داند
به نظر من کسی که اونقد پول داشته باشه که یه بوگاتی بخره به تمام این چیزا مثل استهلاک و از این قبیل موارد فکر کرده و بعد میره میخره من خودم به شخصه شغلم جوریه که بهم این اجازه رو میده که تا دو سال اینده بتونم یکی بخرم و زمانی که بخرم قبلش فکر خرجشو و این قبیل مسا<ل رو کردم پس الکی جو منفی راجب بهترین ماشین دنیا راه نندازین ممنون
من تازه گیا ام وی ام ۱۱۰نیو گرفتم.دارم تصور میکنم اگه با بوگاتی مسابقه بدم تا بیام دنده رو عوض کنم اون تموم کرده مسابقه رو.فک کنید مسابقه لاک پشت با یوزپلنگ
سلام من نمیدونم این سایت ها چرا کامل توضیح نمیدن مثلان شما همین فراری لافراری رو در نظر بگیرید این ماشین اصلان مجوز تردد تو خیابون رو نداره این همه پول بدی پس برا چی پی1 مکلارن هم ماشین خوبیه ولی شما برید تست روزشو تو مستند گرند تور که جرمی کلارکسون و ریچارد هموند تست کردن بین پی 1 و پورشه 918 و لافراری اخر شد و اصلا اون چیزی که فکر میکتی نیست کونیخزگ هم راجبش اطلاعات ندارم چون خوشم نمیاد ولی خدایی ویرون خدای طراحی و ایرودینامکه همه چیزش از زمان خودش جلوتر بود طراحی موتور w که از دو تا موتور v تشکیل میشه و شتاب معرکه هنوزم بنظرم ماشبن عالیه هستش
بجا اینکه این ماشینو بخرم میتونم با پولش جوونا بیمارا گرفتارایه یه شهرو خوشبخت کنم و به ارزوشون برسونم ای خدا قدری از ثروت این دنیا بهم عطا فرما تا ثابت کنم که بنده توام
ali
۱۴ بهمن ۱۳۹۳با این اوضا هیچی بوگاتی نمیشه
حسين
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴من اطلاعات زیادی ندارم اما دو روز پیش من و تو یه برنامه نشون میداد و عملکرد 5 ماشین برتر جهان را نشان میداد که بوگاتی هنوز از نظر شتاب و سرعت و فرمان پذیری بالاترین رده را در بین ماشینها داراست. فقط ماشینی که دارای دو موتور جت بود بالاتر از این قرار گرفت. احساس میکنم مقالتون کمی مغرضانه است.
یه بنده خدا
۲۶ بهمن ۱۳۹۶اسم اون ماشین دو موتور جته دلورین DMC ۱۲ هست اونقدر سریعه که لقب ماشین زمان بهش دادن نهایت سرعتتش ۱۰۰۳ کیلومتر بر ساعته
حمید
۹ خرداد ۱۳۹۴می دونی که فقط موتورش (اولین موتور Wشکل جهان) یه نوع شاهکار به تمام معناست و خود خودرو یه شاهکار واقعی که باید به سازنده هاش خسته نباشیدگفت
رضا.ص
۶ شهریور ۱۳۹۴اولین موتور W شکل دنیا مختص آئودی هست که به حدود ۱۰ سال پیش برمیگرده.
ALiHidden
۲۵ خرداد ۱۳۹۴من اگه مثلا مولتی میلیاردر بودم قطعا فراری میخردم!
MohamMadreZa
۳۱ خرداد ۱۳۹۴من که آگرا R میخریدم
amir
۹ تیر ۱۳۹۴وقتی کسی مولتی ملیاردر است 600 هزار دلار بجایی بر نمی خوره
ALiHidden
۲۶ تیر ۱۳۹۴خوب شد گفتن من میخواستم یدونه بخرم:|
هادي
۵ مرداد ۱۳۹۴باشه حالا که اصرار داری نمیخریمش
بنیامین
۶ مرداد ۱۳۹۴همین که پولش به دستم برسه یکی می خرم
ولی درخواب
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۴هیچی بوگاتی نمی شه.تویبرنامه ای تخت گاز که کارشون وتخصصشون ماشینه می گن هیچ ماشینی به پای بوگاتی نمیرسه اونوقت ما ایرانیا می خوایم نظر بدیم بوگاتی بده یا خوب.کسی که می خواد دومیلیون دولار بده دیگه تو فکر استهلاکش نیست.هرکسی هم سوار بوگاتی بشه خودش احساس خاص بودن رومی کنه.هیچ ماشین سوپر اسپرتی روکسی نمی تونه زیر کاپوتش دست ببره بجز شرکتهای متخصص.حتی بی ام و مدل های پایین هم بگیری باز کاپوت بیشترشون زیرش یه موتور کاملا بسته ست وخبری از این نیست که بخوای دست ببری داخلش
M3
۲۸ خرداد ۱۳۹۵اتفاقا برنامه ی تخت گاز کارشون تخصصی ماشین نیست و صرفا یک برنامه ی entertainment و سرگرم کننده است
ضمنا کسی که توی فکر هزینه های خودرویی که میخواد سوار بشه نباشه میلیاردر نمیتونه بشه, چون همه اش در حال خرج کردنه
جلال
۱۲ مرداد ۱۳۹۴اینایی که میگن بوگاتی ویرون بده چون موتورش باز نمیشه همونایی ان که به خاطر بیرون اومدن باتری گوشیشون کلاس میزارن…
بیا هو
۱۸ مرداد ۱۳۹۴خدارو شکر به موقع گفتی همین بعازظهر داشتم میرفتم یکیشو معامله کنم حالا همون پرایدو میخرم که تا صدسال دیگه هم تولیدش متوقف نمیشه
بی پول تر از باد
۲۲ مرداد ۱۳۹۴باعرض شرمندگی
من که پول ندارم که حتی یه پراید بخرم .ولی اگه یه روزی ۴میلیون گیرم بیاد شک نکنید۲میلیونش برا بوگاتی میپره.اون ۲ میلیون هم میزارم برا هزینه هاش.
دوباره من میمونم که حتی پول ندارم یه پراید بخرم.(مثل حافظ)
یه بار تیمور لنگ حافظ رو احضار میکنه و میگه : تو میدونی من با چه زحمتی سمرقند و بخارا رو تسخیر کردم ؟اونوقت تو گفتی: اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را به خال هندویش ببخشم سمرقند و بخارا را
حافظ میگه :همین دست ودل بازی ها باعث شده من این پایین باشم و هیچی نداشته باشم شما روی تخت پادشاهی ونصف دنیا رو داشته باشید.
امیرمحمد
۱۰ آذر ۱۳۹۴خدا کنه بهترین هارو بگیری
s
۲۲ مهر ۱۳۹۴اگه پول داشتم ترجیح میدادم لامبو گینی وننو بخرم .ولی نشدنیه.چون 6میلیون دلار قیمت داره و فقط سه تا در جهان وجود داره
پویا
۹ دی ۱۳۹۴داداش اگه فیلم های مقایسه رو ببینی می بینی هم برای سرعت هم برای راحتی داخل و وسایل بهتر از لامبورگینی هست
پویا
۶ آذر ۱۳۹۴ب زودی یکی میخرم
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴من خودم داخل حیاط خونه موتور یه330iرو بازکردم گذاشتم زمین به دو دلیل
دلیل اولم صدایی مثل یاتاقان یا رینگ میداد بردیم پرشیا خودرو حدود 20 میلیون پیش فاکتور داد که پشیمون شدم تازه چون پشیمون شده بودم با کلی برو بیا 400هزار تومن بابت کارشناسی ازم گرفتن که بعدا که موتور رو اوردیم پایین فهمیدیم که یه چیزی شبه به پیستون روی یه پیچ نصب شده بود(مثل استکانیهای اتوماتیک) کارش این بود که با فشار روغن زنجیر تایم رو تو دورهای مختلف شل یا صفت کنه که تو بازار یدونه خریدم 240 تازه دست دومش هم بود 100میشد بخرم
دلیل دومم این بود که کلا دلم میخواست ببینم فرقش با ماشینای دیگه چیه (سخت تره-راحت تره)که موتورش از موتور ماکسیما که مال 12/13سال پیشه راحت تر بود
مهدی اکبری
۱۰ فروردین ۱۳۹۵من نمی دونم !!!
هیچی بوگاتی ویرون نمیشه !!!
داریوش
۱۷ تیر ۱۳۹۵سلام.. شنیدم کلا 3 یا 4 تا تو ایران وارد شده…این قانون ام که سنگ تموم گذاشته واردات با حجم موتور بالای2000 سیسی ممنوع خخخخخ ایران کی میخاد سر سامان بگیرد خدا داند
ramin AMG
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ممنوع نیست حجم بالا2000ccارزش افزوده وپرداخت هزینه گمرکی که تعیین کردن دارد.
he
۹ آبان ۱۳۹۵به نظر من کسی که اونقد پول داشته باشه که یه بوگاتی بخره به تمام این چیزا مثل استهلاک و از این قبیل موارد فکر کرده و بعد میره میخره من خودم به شخصه شغلم جوریه که بهم این اجازه رو میده که تا دو سال اینده بتونم یکی بخرم و زمانی که بخرم قبلش فکر خرجشو و این قبیل مسا<ل رو کردم پس الکی جو منفی راجب بهترین ماشین دنیا راه نندازین ممنون
امین
۵ آذر ۱۳۹۵چون من ازصفر شروع کردم .. .دارم به سختی کار میکنم به نظرمن هیچی تودنیا قابل مقایسه بابوگاتی نیست پس به امید اینده نزدیک که بتونم بخرمش .
امیر
۱۲ آذر ۱۳۹۵من تازه گیا ام وی ام ۱۱۰نیو گرفتم.دارم تصور میکنم اگه با بوگاتی مسابقه بدم تا بیام دنده رو عوض کنم اون تموم کرده مسابقه رو.فک کنید مسابقه لاک پشت با یوزپلنگ
عرفان
۲۲ بهمن ۱۳۹۵سلام من نمیدونم این سایت ها چرا کامل توضیح نمیدن
مثلان شما همین فراری لافراری رو در نظر بگیرید
این ماشین اصلان مجوز تردد تو خیابون رو نداره این همه پول بدی پس برا چی
پی1 مکلارن هم ماشین خوبیه ولی شما برید تست روزشو تو مستند گرند تور که جرمی کلارکسون و ریچارد هموند تست کردن بین پی 1 و پورشه 918 و لافراری اخر شد و اصلا اون چیزی که فکر میکتی نیست
کونیخزگ هم راجبش اطلاعات ندارم چون خوشم نمیاد
ولی خدایی ویرون خدای طراحی و ایرودینامکه همه چیزش از زمان خودش جلوتر بود
طراحی موتور w که از دو تا موتور v تشکیل میشه
و شتاب معرکه هنوزم بنظرم ماشبن عالیه هستش
پیمان
۱۲ فروردین ۱۳۹۶الان تویه سایتها نوشته که خودروی اگرا رکورد بوگاتی رو زده با ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت
سعید
۱۳ شهریور ۱۳۹۶بجا اینکه این ماشینو بخرم میتونم با پولش جوونا بیمارا گرفتارایه یه شهرو خوشبخت کنم و به ارزوشون برسونم ای خدا قدری از ثروت این دنیا بهم عطا فرما تا ثابت کنم که بنده توام
اهورا
۷ فروردین ۱۳۹۷خوب یا بد ما که فقط پراید میتونیم سوار بشیم خخخ
ناشناس
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ایرانیا پول دارن بوگاتی بخرن
درضمن این چیزا مهم نیس فقط سرعت برای مردم مهمه
amir
۱۴ مرداد ۱۳۹۸این حرفارو ولش از کجا میتونم یه بوگاتی بگیرم؟
ناشناس
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اخه تو این گرونی حضرت فیل هم نمیتونه بوگاتی حتی اجاره کنه چه برسه به خریدنش