بوگاتی با معرفی نسخهٔ ویژهای از شیرون اسپرت با نام ۱۱۰ Ans Edition، تولد ۱۱۰ سالگی خود را جشن گرفته است. این نسخهٔ ویژه بر اساس مدل اسپرت شیرون ساخته شده که حدود یک سال پیش در نمایشگاه ژنو معرفی شد. این نسخهٔ ۱۱۰ سالگی اما نمونهای تولید محدود است و تنها ۲۰ دستگاه از آن ساخته میشود. با توجه به اینکه بوگاتی اصالتاً برندی فرانسوی است و هماکنون کارخانهٔ تولیدی آن در مولشیم فرانسه قرار دارد، در قسمتهای مختلف این نسخهٔ ویژه، طرح پرچم فرانسه کار شده است.
تمامی بیست دستگاه شیرون اسپرت ۱۱۰ Ans Edition در بیرون به رنگ آبی فولادی مات بوده و از عناصر فیبر کربنی برخوردار هستند درحالیکه روی آینههای جانبی و اسپویلر عقب آن نیز طرح پرچم فرانسه به چشم میخورد. شیرون اسپرت نسخهٔ ۱۱۰ سالگی همچنین روی رینگهای آلیاژی به رنگ مشکی مات قرار گرفته که از پشت آنها کالیپرهای ترمز آبیرنگ دیده میشوند. این خودرو حتی از درب باک آلومینیومی ویژهای هم برخوردار است که با دست جلا داده شده و روی آن نشان ۱۱۰ سالگی کار شده است.
همین رنگ آبی در داخل خودرو هم به چشم میخورد و تودوزی چرمی و تریم آلکانترا همگی به رنگ آبی هستند. علاوه بر این، در اینجا نیز تزئینات فیبر کربنی و خطوطی به رنگ پرچم فرانسه به همراه نشان ۱۱۰ Ans Bugatti کار شده است. روی کنسول مرکزی این هایپرکار ویژه یک صفحهٔ فیبر کربنی با مدالهای دستساز نقره تعبیه شده که به گفتهٔ بوگاتی، سطح بالای مهارت این شرکت را نشان میدهد. همچنین سقف شیشهای بنام Sky View که پیشازاین برای شیرون معمولی ارائه شده بود، در این نسخهٔ ویژه بهصورت استاندارد ارائه میشود. این شامل دو پانل شیشهای در بالای سر راننده و سرنشین میشود.
در بخش فنی و پیشرانهٔ شیرون اسپرت اما تغییری صورت نگرفته و این نسخهٔ ۱۱۰ سالگی همچنان از همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. بهاحتمالزیاد بوگاتی این شیرون اسپرت ویژه را رسماً در نمایشگاه ژنو در ماه مارس به نمایش عمومی درخواهد آورد. هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است.
Reza
۲۱ بهمن ۱۳۹۷بازم میگم همون شیرون اول عشقه این اسپویلر با پرچم فرانسه، نشده.
کاش بوگاتی یکم روی عقب شیرون کار کرده بود بخصوص دیفیوزر و چراغ های عقب و اگزوز . هرچقدر که زیبایی جلوی شیرون آدمو مست میکنه نمای عقبش حال آدم رو به هم میزنه. انگار با چاقو قشنگ قسمت عقب رو کات کردی انداختی دور .
ایمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۷این بوگاتی رو از همه مدل هاش بیشتر دوست دارم مخصوصاً رنگ آبی فولادی مات که چشم ها رو خیره میکنه ??
pshycho CI7IC
۲۱ بهمن ۱۳۹۷موتور w12 بوگاتی ؟!
منظورتون w16 هست دیگه!
M
۲۱ بهمن ۱۳۹۷عحب چیزی شده لعنتی !
ولی ای کاش به جای 20 تا 110 تا تولید میکردن به مناسبت جشن 110 سالگی البته یه ریسک بود اکه حتی یدونشو هم پیش رید نمیکردن بدجوری زایه میشدن(ولی احتمال فروش نرفتن همشون خیلی خیلی کمه)
Ali Keyhani
۲۱ بهمن ۱۳۹۷خیلی زیباست و واقعا از لحاظ ظاهری خیلی کم نقصه برعکس دیوو
Mآsكvيch
۲۱ بهمن ۱۳۹۷آدم میبینش لذت میبره
فوق العاده هست
Khosrow
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ذاتا ایتالیا — مالک فولکس المان — پرچم فرانسه / اون 110 روی صندلی هم برجسته حک میشد خیلی جذاب تر از دوخت بود ..
M
۲۱ بهمن ۱۳۹۷این چه حرفیه ؟ ذات ایتالیاییش کجا بود ؟ موتورش تنفس طبیعیه یا ظاهرش جنگنده و پر از خطوط تیزه ؟ دوما مالکیت چه ربطی داره ؟ اصالت خودشو که نمیتونه به خاطر این که از لحاظ مالی جزو املاک فولکسه پرچم آلمان بزنه
ahmad
۲۱ بهمن ۱۳۹۷اگه بوگاتی فرانسوی نیست ، پس مینی ، بنتلی ، رولزرویس هم انگلیسی نیستند ، چون اونا هم تحت تملک شرکتهای المانی هستن و طبق مطلبی که همین چند وقت پیش تو خود سایت پدال نوشته بود تنها 8 درصد قطعات رولزرویس تو خود انگلیس تولید میشه در صورتی که فکر نکنم در مورد بوگاتی اینطور باشه ، مطمئنا خیلی بیشتر از 8 درصدش فرانسویه ، حداقل 50 ، 60 درصدش تو خود فرانسه طراحی و ساخته میشه ، پس بوگاتی فرانسویه ، حداقل بیشتر از رولزرویس ، بنتلی و مینی که انگلیسی نیستند ، فرانسویه .
OMID
۲۲ بهمن ۱۳۹۷تقریبا صد در صد شیرون تو المان طراحی شده
جواد
۲۲ بهمن ۱۳۹۷محشره این اتومبیل
هیچ کمبودی نداره
و اون اقای رضا که پرچم نازی رو داره
شما مدرک طراحی اتومبیل داری و یا اینکه چند ساله داری با فراری کار میکنی که به طراحی این اتومبیل ایراد میگیری