بوگاتی توربیون به یک پیشرانهٔ ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است. این ابرخودرو آستانه قیمت نزدیک به ۴ میلیون دلار خواهد داشت.
سرانجام پس از مدتها انتظار، جانشین بوگاتی شیرون با نام توربیون (Tourbillon) رونمایی شد. توربیون قطعهای مکانیکی است که در ساعتهای گرانقیمت برای افزایش دقت استفاده میشود. هرچند این خودرو شباهت زیادی به شیرون دارد اما توربیون خودروی کاملاً جدیدی است که از مونوکوک جدید، سیستم تعلیق جدید و پیشرانهٔ V16 هیبریدی جدیدی بهره میبرد. همانطور که قبلاً مشخص شده بود، در سینهٔ هایپرکار جدید بوگاتی یک نیروگاه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی قرار گرفته است که تا ۹ هزار rpm دور میگیرد و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این پیشرانه که با کمک کاسورث توسعه پیدا کرده، هرچند بسیار بزرگتر از موتور W16 شیرون است اما تنها ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی هم در اینجا وجود دارد که از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و موتور سوم در عقب به همراه باطری ۲۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این سیستم با تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت، مجموع خروجی را به ۱۸۰۰ اسب بخار میرساند. به لطف این نیروی عظیم و لاستیکهای چسبنده و اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲، توربیون ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
جانشین شیرون پس از ۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف تنها ۱۰ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه در کمتر از ۲۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت خود دست پیدا میکند اما این هم پایان ماجرا نیست زیرا با استفاده از سوئیچ ویژهٔ سرعت، بال عظیم عقب خودرو پایین میرود و حداکثر سرعت به ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد. توربیون با وجود تجهیز به قوای محرکهٔ هیبریدی، سبکتر از شیرون است و میتواند صرفاً با نیروی برق هم حرکت و تا ۶۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بوگاتی فعلاً حرفی در مورد سرعت شارژ هایپرکار جدید خود نزده ولی میدانیم که توربیون از معماری ۸۰۰ ولتی برخوردار است.
توربیون برخلاف شیرون به درهای پروانهای دووجهی مجهز است که بهصورت برقی باز و بسته میشوند. زمانی که این درها باز میشوند، کابین آنالوگ خیرهکنندهای را نمایان میکنند. در اینجا خبری از نمایشگر نیست و سه صفحهٔ دایرهای بزرگ که روی فرمان نصب شدهاند همهچیز از سرعت گرفته تا دور موتور و مقدار سوخت را نشان میدهند. این آمپرها که توسط ساعتسازان سوئیسی طراحی و ساخته شدهاند، روی ستون فرمان قرار دارند تا هنگام چرخاندن فرمان ثابت بمانند. روی کنسول وسط هم دکمههای آلومینیومی، کنترلهای دوار و یک اهرم کریستالی دیده میشود که موتور V16 را روشن میکند. هرچند در داخل توربیون همهچیز آنالوگ است اما یک نمایشگر لمسی مخفی در بالای کنسول مرکزی هم وجود دارد که در صورت تمایل راننده بالا میآید و امکان دسترسی به اپل کارپلی را فراهم میکند.
توربیون در بیرون کاملاً نمای آشنای یک بوگاتی را دارد و بسیار شبیه شیرون به نظر میرسد. در جلوی خودرو همچنان همان جلوپنجرهٔ نعل اسبی را میبینیم که هوای موردنیاز رادیاتورها را تغذیه میکند و درعینحال باعث افزایش داونفورس میشود. در عقب نیز دیفیوزری بزرگ و چراغهای باریک دیده میشود و بال عقب فعال خودرو هم میتواند بهعنوان ترمز هوایی عمل کند. توربیون همچنین از سیستم تعلیق چند اتصالی کاملاً جدیدی بهره میبرد که ۴۵ درصد از تعلیق شیرون سبکتر است.
هرچند توربیون هماکنون معرفی شده است اما تولید آن تا قبل از سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و در حال حاضر همچنان در مرحلهٔ آزمایش قرار دارد. از این هایپرکار جدید فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت پایهٔ هرکدام از ۳.۶ میلیون یورو معادل ۳.۹ میلیون دلار آغاز میشود.
R
۱ تیر ۱۴۰۳جلوش با اون جلو پنجره بزرگ خیلی زشته درکل ترکیبی از شیرون و لاویتورنوره اما سرعت ۵۵۰ کیلومتربرساعت و نگا بازم تاج پادشاهی سرعت رو روسرش گذاشته بوگاتی. رقیبا هنوز نیومده باید به فکر ساخت جانشین ماشین تست نشدشون بشن 🤣
سوشیانت
۱ تیر ۱۴۰۳سرعتش ۴۴۵ کیلومتر بر ساعته ۵۵۰ رو از کجا آوردی؟!😂
car lover
۱ تیر ۱۴۰۳باز هم کمبود مطالعه، شیرون قبلی 490 میزد. این هم قطعا میره بالای پونصد. 550 رو هم تو کیلومتر شمار نوشته
B
۱ تیر ۱۴۰۳خودش گفته ته سرعتش ۴۴۴ کیلومتره دیگه
حالا اگه رکورد سرعت رو هم بزنه اون ماشینو دست مشتری نمیده تنظیمات و مپینگش فرق داره اگرم بده اینارو درست میکنه
Mercedes
۱ تیر ۱۴۰۳داداش شما همسر مدیر شرکت هستی قبل خواب بهت گفته؟
خود شرکت رسما گفته بعد از فعالسازی speed key تا 445 میره
بعد تو میگی 500 و 550؟
ای ایرانی … تو چی بودی خدا خلق کرد (کل ایرانیا رو میگم حتی خودم)
سوشیانت
۱ تیر ۱۴۰۳کمبود مطالعه اون عددی که روی کیلومتر شمار ماشین ها نوشته میشه هیچکدوم بهش نمیرسن خود بوگاتی داره میگه ۴۴۵ تو میگی ۵۵۰!!! امان از تعصب
froG-driVer
۱ تیر ۱۴۰۳هه هه هه تو چقدر نمکی😐😐😐.
SMS
۱ تیر ۱۴۰۳عقبش شبیه مکلارنه چلوش که شیرونه موتورش هم داداش کوچیکه ی وایپره (حیف که توربو نداره ولی خب…)
Mercedes
۱ تیر ۱۴۰۳اره آمریکا خوبه
بوگاتی خر کی باشه
کفشای بایدن رو حتما تمیز کن یک ساعت دیکه باید تو کاخ چرک حاضر بشه
car lover
۱ تیر ۱۴۰۳همه چیز رو که قرار نیست مستقیم بگن. وقتی شیرون با 1600 اسب 490 کیلومتر بر ساعت میرفت، این با 1800 اسب مسلماً باید بیشتر بره. علاوه بر اون صفحه کیلومتر هم خودش یه ایستراگ داره به این موضوع. مطمئنا سوپرایزهای زیادی خواهد داشت بوگاتی
سوشیانت
۱ تیر ۱۴۰۳خودشون میگن ۴۴۵ جناب کار لاور میگه الکی میگن! لابد فرشته ها به شما رسوندن که بوگاتی یه فکر دیگه ای داره
دکتر_ماشین باز
۱ تیر ۱۴۰۳یکم مطالعه کن اول ، چه ربطی به اسب بخار داره سرعتی که ماشین حرکت میکنه؟ تسلا اس پلید هزار و خورده ای اسبه سیصد تا میره
مک لارن اف وان با شیشصد اسب ۳۸۰ تا
فیات مولتیپلا
۲ تیر ۱۴۰۳اون شیرون که شما میگی ۴۹۰ کیلومتر میره با شیرون عادی خیلی فرق داره، هم تو قدرت و هم ایرودینامیک
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳550 رو از کجا آوردی؟
car lover
۱ تیر ۱۴۰۳تو صفحه کیلومتر نوشته طاها خان
سوشیانت
۱ تیر ۱۴۰۳پس با منطق تو لابد سمند هم ۲۲۰ تا میره
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳پس پراید هم باید 180 تا بره ولی 170 تا میره
MehdiTurbo
۱ تیر ۱۴۰۳دوستان من اشتباه میکنم یا نه
این ماشین جانشین شیرون شیرون چیزی بین پانصد تا شیشصد هزار دلار قیمت داشت یهو چی شد شد چهارمیلیون ؟
یعنی ۲۶ که بیاد از چهارمیلیون میشه چهارصد هزارتا ؟
درمورد طراحی باید بگم واقعا عالی کار کردن برعکس للمبو و کار درست بوگاتی کرد که همون طرح اصلی نگه داشت که امضاش کابین داخلش بود و بسیار زیبا شیک هم بیرون هم داخل ارتقا داد
برعکس لامبو که امضای کابین خلبانیش که فوق العاده بود با یه کابین تسلایی که خیلی شبیه مکلارن جایگزین کرد بیرونشم اون امضای خاص گاو وحشی زیاد به چشم نمیخوره تو نسل قبل انتخابم لامبو بود تو این نسل قطع به یقین شیرون با اینکه شیرون اکلاسیک تر و لامبو اسپرت تر ولی لامبو را بیشتر داشتم ولی تو این نسل اصلا و شیرون جذاب تر چون امضاش حفظ کرد
داستان لامبو مثل بی ام و است که گند زد به امضا تاریخچه اش و کابین تسلایی برداشت و شیرونم مثل ائودی و پورش فقط ارتقا داد
ab0lf4zl
۱ تیر ۱۴۰۳داداش شیرون قیمتش از دو میلیون و چهارصد هزار دلار شروع میشد
Arshin
۱۸ تیر ۱۴۰۳کل چیزی که نوشتی معلومه از ماشین و گلاس ماشین سر در نمیاری اولش که لامبورگینی سوپر کاره و بوگاتی هایپر کار و اینکه جنازه بوگاتی هم ۶۰۰ هزار دلار نمیدن و قیمت پایه از ۲ میلیون ۵۰۰هزار دلار شروع میشه
A
۱ تیر ۱۴۰۳واقعا کاربرای پدال یه مشت بی سوادن ماشین تغیر زیادی میکنه میگن بی اصالت اصالتش رو حفظ میکنه میگن این همون شیرونه زشت تر شده واقعا بی منطقین ۸ ساله به شیرون عادت کردیم خب معلومه که این زیادی جدیده یه نگاه بهش بندازین چه ابهتی داره به اعدادو ارقامش نگاه کنین بعدم از اون صفحه کیلومترش ایراد میگیرن باید بگم این نسخه معمولیشه و در آینده نسخه های سوپراسپرت و… قراره رکورد های زیادی بشکنن
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳شما درست میگی آقای با سواد و تحصیل کرده.
R
۱ تیر ۱۴۰۳جالبیه قضیه اینجاست سواد ندارید و بر جاهلیت خودتون اصرار میکنید باحال مسخرتون بقیه رو مسخره میکنید 🤣🤣 شرکت گفته با اعمال محدودیت حتی با کلید دوم سرعت ۴۴۵ تا میره اون ۵۵۰ رو الکی نزاشتن خیال نکنید پیکانه🤣🤣🤣 شیرون پونصد بود ۴۹۰ تا رفت جانشینش نمیتونه تا ۵۴۰ بره؟ اینهمه با چشم خودتون دیدید ولی باز تعصب چشتونو کور کرده🤣🤣🤣
سوشیانت
۱ تیر ۱۴۰۳اگه واقعا ۵۵۰ تا میرفت خود بوگاتی میگفت اون شیرون که میگی ۴۹۰ تا رفت چون خود بوگاتی رسما با اسمش گفته بود که بالای ۳۰۰ مایل سرعتشه تعصب یعنی اینکه فکر کنی بیشتر از بوگاتی میدونی و بگی سرعتش ۴۴۵ نیست!!!
Meisam
۶ مرداد ۱۴۰۳داداش متوجه نمیشه انگار قرار نیست ک فقط همین یه نمونه از توربیون ساخته بشه و قطعا اگه قرار بود مدل های بعدی توربیون زیر ۵۰۰ تا بره مثل کیلومتر شیرون واسه ش میذاشتن نه اینکه بکننش ۵۵۰ تا داریم درمورد ۱۰۰ کیلومتر در ساعت صحبت میکنیم نمیشه ک یه کمپانی مثل بوگاتی ۱۰۰ تا الکی بزاره توی کیلومتر شمار
بعد نسخه ی پایه شیرون با سرعت تقریبا زیر ۴۴۰ عرضه شد ولی کیلومتر ش تا ۵۰۰ بود و توی نسخه ی سیصد پلاس تقریبا ۴۹۰ کیلومتر رو رد کرد پس قطعا مدل های بعدی ک برپایه ی توربیون قراره عرضه بشه سرعت نزدیک به ۵۳۰ تا ۵۴۰ رو میتونه ارائه بده
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳مگه هرچی مدل جدید تر بیاد سرعتش باید بیشتر شه؟
car lover
۱ تیر ۱۴۰۳من نگفتم 550 کیلومتر برساعت میره، گفتم احتمالش زیاده که از سرعت اعلامی کمپانی بالاتر بره و بعید هم نیست و به صفحه کیلومتر هم بعنوان یه نکته اشاره کردم و مقایسه بین سمند و پراید و بوگاتی دیگه خیلی جالب بود. ولی نیازی نیست فرشته ها برسونن یا کسی بگه ادم یه کم باهوش باشه و اطلاعات و تجزیه تحلیل کنه و کنار هم بذاره میتونه یه حدسایی بزنه وقتی توی صفحه کیلومتر بوگاتی قبلی نوشته بود 500 کیلومتر و 490 رسید تازه با 1600 اسب. مطمئنا با 1800 اسب و چیزی که تو صفحه کیلومتر نوشته 550 میشه انتظار داشت اعداد ارقام فرق کنه. ولی در کل نمیدونم چرا دوستان ناراحت شدن😐 یکی از همینا به من و شما بدن اصلا 400 تا هم بیشتر نره راضیم بخدا😂
سوشیانت
۲ تیر ۱۴۰۳خب کیلومتر شمار افزایش یافته ولی طبق اعلام خود بوگاتی سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت کم شده قطعا یه چیزی میدونسته که همچین حرفی زده راجب اختلاف ۵ یا ۱۰ کیلومتری که حرف نمیزنیم ۴۵ تاست!
Arshin
۱۸ تیر ۱۴۰۳این ماشین بیشتر برای شتاب گیری هست نه تاپ اسپید چون از شیرون با پرفورمنس خیلی بالا تری به نهایت سرعت میرسه
nikan
۱ تیر ۱۴۰۳و بلاخره انتظار ها به پایان رسید
طراحی بیرونش واقعا زیباس و شباهتش به شیرون جالبه. طراحی داخلش شاهکاره و تا حدی منو یاد پاگانی میندازه. در مورد موتورش برای منی که عاشق موتور های تنفس طبیعی پر حجمم خیلی خفنه و اینکه با این حجم اینجوری دور میگیره خیلی جذابه.
تصور کنید چه نسخه های خفنی از این میاد فکرشو بکن بوگاتی توربیون سوپر اسپورت ۳۵۰+ 😂
اشکان
۱ تیر ۱۴۰۳پشتش مکلارن ، جلوش شیرون و جمرا ، از اون بگذریم که خود شیرون کپی آلفا رومئو بررا و sz هست . کیلومترشو هم که از پاگانی برداشته .
ارسلان
۱ تیر ۱۴۰۳McLaren Pagani
froG-driVer
۱ تیر ۱۴۰۳جدی میفرمایید؟!
froG-driVer
۱ تیر ۱۴۰۳بالاخره معرفی شد بالاخره معرفی شد( با ریتم و حالت قر دادن)😂
علی
۲ تیر ۱۴۰۳درسته موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگه هست فولوکس واگن روی بوگاتی و لامبو حساس هست بخاطر همین
توربیون با موتور تنفس طبیعی ۸.۳ لیتری
و لامبورگینی روئلتو با موتور تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری و هر دو تاشو هیبرید کرد تا رقبا رو فیتیله پیچ کنه
nikan
۲ تیر ۱۴۰۳علی الان بوگاتی هیچ ربطی به فولکس واگن نداره و توسط ریماک از فولکس خریداری شده وگر نه هنوز داشت نسخه های ویژه شیرون تولید میکرد و خبری از توربیون و بولاید نبود
مهدی
۲ تیر ۱۴۰۳دوست عزیز من . بوگاتی ریماک رو خریداری کرد نه برعکس! و الان جفتشون تحت مالکیت فولکس هستن
Amir
۳ تیر ۱۴۰۳ریماک مال بوگاتیه دوست عزیز میتونی با یه سرچ ساده بفهمی
jalopy
۱ تیر ۱۴۰۳طراحی جلو میتونست بهتر باشه بنظرم ولی کابین شاهکار
FY
۱ تیر ۱۴۰۳طراحی جلوش رو دوست ندارم ، انگار طراح هم می خواسته شیرون تو طراحی باشه هم ویرون 🤔 طراحی توش خیلی باحاله ….. خوشم میاد هنوز اصالتش رو بوگاتی حفظ کرده🤔😁
Scuderia Ferrari
۱ تیر ۱۴۰۳پادشاه جدید هایپر کارها 👑👑
طراحی داخلی و مشخصات فنی : توربیلون
طراحی بیرونی با ابهت و جذابیت بیشتر : شیرون
B
۱ تیر ۱۴۰۳اگه یارانی بخاطر تعصبش به بوگاتی خشتک ندره باید بگم طراحیش اصلا خوب نیست شیرون همه جوره طراحی بهتری داشت
حالت اسپرت تری نسبت به شیرون داره انگار ارتفاعش کمتره و کلا طراحی پیستی تری داره
آندره
۱ تیر ۱۴۰۳میدونستم این موتور هم شاهکار دیگه از کاسورث هست
Hadi
۱ تیر ۱۴۰۳طراحی اغراق شده ولی جذابی داره و خوشگله 👌🏼
موتورش هم که شاهکاره و منتظر رکورد های بالای ۵۰۰ تا ازش هستیم 🔥
کابین هم که شاهکار و مثل اثر هنری میمونه چقدر فرمون و پشت آمپر هاش جذابه و حس آنالوگ کلاسیک جذابی میده 👌🏼
johnmarston
۱ تیر ۱۴۰۳جالبه اونقدری که این ماشین سعی کرده شبیه شیرون باشه شیرون سعی نکرده به ویرون شبیه باشه از لحاظ ظاهری هرچند ویرون و شیرون پلتفرمشون مشترک بود
من
۱ تیر ۱۴۰۳چرا تو هر نسل جلوپنجرش گشادتر شده؟
فندق
۱ تیر ۱۴۰۳فکر میکردم ایرانی فقط با چینی های بیچاره پدر کشتگی داره
شماها تا از یه چیزی ایراد حاج عبدلعظیمی نگیرین روزتون شب نمیشه نه؟
بیخشید میشه یه ماشین خوب رو نام ببرید لطفا؟ حتما چلنجر ؟
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳فندق چلنجر چه مشکلی داره؟
فندق
۱ تیر ۱۴۰۳معمولا اونایی که از همه چی ایراد میگیرن ، امریکایی فن هستن
واسه همین گفتم
بقیمون خیلی مشکل خاصی با بقیه نداریم
امریکایی فن ها و کره ای فن ها پ…ه میگیرن (با عرض معذرت منظورم خودت نبودی)
من
۱ تیر ۱۴۰۳در جواب فندق:
همین ماشین خوبه، حقیقتا دوسش دارم، فقط به قسمت فان ماجرا اشاره کردم.
تو بازار آزاد فقط خودروهای خوب سالها فروش دارن، البته “خوب” یک لغت نسبیه و به مرور زمان یا ترتیب اولویت ها ممکنه معنیش تغییر کنه، اگه شما چلنجر رو ماشین خوبی نمیبینی برای اینه که تعریف شما از خوب با سایر آدمایی که چلنجر رو خوب می دونن فرق داره.
آریا
۱ تیر ۱۴۰۳چلنجر چه ایرادی داره ؟
حتما میخوای بگی تیبا 2 تو خوبه فندق(مغز)
فندق
۲ تیر ۱۴۰۳دیدی؟
واسه همینه که میگم با امریکن فن مشکل دارم
تعصب شدید کورکورانه که همه چیو میکوبن تا ثاتب کنند امریکایی خوبه
من اسم تیبا رو اوردم؟
در جواب (من) هم بگم که : باهات موافقم
و اینکه کلا خودم با ماسل کار حال نمیکنم واسه همین به چلنجر گیر دادم (چارجر رو استثنا دوست دارم)
ولی اصلا مسئله اینکه من با چی حال میکنم نیست ، مسئله اینه امریکایی فن ها چقدر تعصب چرت روی آمریکا دارن
یارو اومده میگه موتور این داداش کوچیکه وایپره
بعد میگین آمریکایی فن تعصبی نیست؟
امریکایی فن ها تو همه چی عقده ای هستن مثل خود امریکایی ها
یارو فن اپل اندازه …. حالیش نمیشه بعد ادعا میکنه اپل بهترینه ، در حالی که اپل سر سوزن هم به گرد پای پرچمدارای اندرویدی نمیرسه
تو ماشینم همینه ، ماشین امریکایی خوبه ، ولی به هیچ عنوان قابل قیاس با اروپایی نیست
مهدی
۱ تیر ۱۴۰۳مگه نباید باد بخوره به اون رادیاتورهای وامونده ؟ 😁
من
۱ تیر ۱۴۰۳اگه باد نخوره که اوضا خراب میشه، اینم نسل به نسل باد بیشتری میطلبه!
Mercedes
۱ تیر ۱۴۰۳خب خب خب
بالاخره روز موعود فرا رسید
نظر شخصی خودمو میگم:
طراحی بیرونی:
بنظرم یکم بیش از حد شبیه شیرون شده و خب انتظار داشتم بخاطر تفاوت ۱۰ ساله و یک نسلی و اینکه حداقل تا ۸-۹ سال اینده جانشینی نخواهد داشت یکم بیشتر روی اینده نگر بودن مانور بده ، طراحیش واسه الان عالیه ، ولی بعید میدونم ۶-۷ سال دیگه همچنان بین رقبا زیبا بنظر برسه (شاید هم برسه ولی خب حدسم رو گفتم)
از لحاظ موتوری خب واقعا جای خیچ حرفی نمیذاره ، اما در دنیایی که تسلا ۱۵۰ هزار دلاری ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت میده ، یا برند های چینی و کره ای و بعضا آمریکایی با قیمت خای خیلی پایین نزدیک به ۱۰۰۰ اسب رو براحتی میدن ، ۱۸۰۰ بنظرم کمه ، در دنیایی که ریمک و کونیگزگ هستن ، این ماشین قراره تا ده سال پرچمدار بوکاتی باشه ، تمامی مشخصاتش واسه امروز عالیه ، حتی خیلی بیشتر از عالی ، اما واسه سال ۲۰۳۴ هم همینطوره ایا؟ شرط میبندم کمتر از ۵ سال اینده امثال ریمک و کونیگزگ بالای ۲۰۰۰ اسب رو براحتی ارائه میدن (هرچند همین الان هم اگر اشتباه نکنم جمرا و نوارا بالای ۲۰۰۰ اسب هستن)
طراحی بیرونی با اختلاف نسبت به شیرون پایه پیشرفت داشته (مثل مقایسه پراید با فونیکس fx میمونه تفاوتشون بنظرم)
ولی خب نسبت به نسخه سوپر اسپرت نمیهش گفت همین اختلاف وجود داره چون بنظرم سوپر و پیور اسپورت زیبا بودن
هرچند بازم این ماشین از همشون زیبا تره
از زیبایی که بگذریم ، بنظرم بدون هیچ شک و شبهه ای این ماشین چند ده لول لاکچری تر از پدران خودش هست و تقریبا طراحی مشابه این خودرو رو قبلا یادمه توی رندر های غیر رسمی و کانسپت ارت ها چند باری دیده بودم با چنین جلونجره بزرگی (بنظرم ایده باحالی بود) در هر صورت خطوط بیشتر بدنه ، انحنا های جذاب ، افزایش ابعاد بدنه و ماشین ، جلوپنجره بزرگ تر و حتی فرم و زاویه led های کوچیک چراغ جلو و جهتشون همگی دست به دست هم دادن تا ماشین لوکس تر از قبل بشه
طبیعتا همین موارد روی افزایش جنبه اسپرت ماشین هم تاثیر گذاشتن و قطعا اسپرت تر هم شده ، ولی همونطور که قبلا خود اقای ریمک بهمون تقلب رسونده بود! این ماشین بیشتر از اسپرت بودن روی حنبه لاکچری بودن تمرکز کرده و اگه به حرف خودشون استناد کنیم ریمک بعدی باید بیشتر روی اسپرت بودن مانور بده
طراحی داخلی ؟ بی نظیر! واقعا جور دیگه ای نمیتونم توصیفش کنم ، کاملا حساب شده ، هوشمندانه و ظریف و بی نقص طراحی شده ، چه میشه گفت ؟ هیچی !
اولش مانیتور خورد تو ذوقم ، هرچند طرفدار پروپاقرص مانیتور های خفن و جذاب (مثل مرسدس یا بیمر و چینی و کره ای و …ها) (نه مانیتور های تویوتا که ۲۰ کیلومتر حاشیه داره مال قرن بوقه) هستم ، ولی خب مامیتور اونم به این شکل ساده مستطیلی مثل یک زائده در امتداد و بالای کنسول وسط ؟! واقعا خورد تو ذوقم ، تا اینکه فهمیدم کانیتور متحرکه و مخفی میشه 😌 از بوگاتی بایدمدهمین انتظارو داشت ، بنظرم بهترین تصمیم ممکن بود
خودم انتظار مانیتور یکپارچه با داشبورد (مشابه eqs) داشتم که به هارمونی طراحی اسیب نزنه ، ولی خب مانیتور مخفی شونده قطعا چیز جذاب تریه و باز هم بوگاتی نوشن داد فکر همه جارو کرده
از لحاظ فنی هم خب قدرت موتور رو که نظرمو گفتم ، ولی توی بحث سرعت هم با اینکه صفر تا صد 2 ثانیه ای واقعا محشره اون هم واسه این ماشین با این وزن و ابعاد! اما خب یه مسئله وجود داره و اونم بحث حداکثر سرعت هست که ظاهرا در حالت عادی پیشرفتی نسبت به شیرون پایه نداشته (۳۸۰ کیلومتر بر ساعت) و با فعال کردن speed key هم سرعت اگر اشتباه نکنم بجای ۴۲۰ (شیرون پایه) به ۴۴۵ (توربیلون (توربیون؟)) میرسه
خب بنظرم پیشرفتش اونقدری که انتظار میرفت نبوده در این بخش ، اونم وقتی که شیرون ss+300 تا 490 کیلومتر بر ساعت رو لمس کرد و 30 تا هم ازش تولید شد
(تغییر شکل و طراحی کابین و صندلی ها هم بنظرم خیلی مثبت و جذاب بوده)
در نهایت یه نکته وجود داره
با اینکه گفتم تو یه سری بخش ها پیشرفتش نسبت به سوپر اسپرت کم بوده یا حتی پسرفت داشته
اما نکته اینجاست که کسی ایفون ۱۵ پرومکس رو با ایفون ۱۴ بیس مقایسه نمیکنه! این خودرو هم نباید با فول ترین نسخه شیرون ، یعنی سوپر اسپرت مقایسه بشه ، بلکه باید با خود شیرون پایه مقایسه بشه ، که از نظر من با اختلاف فاحشی شیرون پایه رو کنار میزنه و قطعا پیشرفت خیلی زیادی نسبت بهش داشته
رقیب شیرون سوپر اسپورت میشه نسخه های تکمیلی و ارتقا یافته این مدل که در سالهای اینده عرضه میشن
آریا
۱ تیر ۱۴۰۳کونیگزگ جمرا با 3 تا موتور الکتریکی و یه موتور درون سوز 3 سیلندر جمعا 1800 اسب بخاره و صفر تاصدش با وجود گشتاور و شتاب لحظهای بالا دو نیم ثانیه س
ولی این بوگاتی تنفس طبیعی هم هست
فندق
۲ تیر ۱۴۰۳اره
ولی جمرا 2200
این دوستمون درست گفته
Cert
۶ تیر ۱۴۰۳در بوگاتی قدرت اهمیتی ندارد
مهدی
۱ تیر ۱۴۰۳نمای جلوش خیلی زمخته، جذابیت قبلی رو نداره
رامتین
۱ تیر ۱۴۰۳همچنان از هر نظر عالی ولی چرا کیلومترشمار تا 550 نمایش داده میشه؟ آخه در بهترین حالت 480 را بتونه بزنه، آنهم با شرایط و تجهیزات کاملا مسابقه ای. از این مسخره بازیها خوشم نمیاد. واقعیت همیشه جذابتره.
علی جردن
۱ تیر ۱۴۰۳بنظرم این یک بوگاتی شیرون هست که بالغ شده
اوس ممد
۱ تیر ۱۴۰۳چراغای عقبش جنسش چیه؟ led نیست ؟
ابوالفضل
۱ تیر ۱۴۰۳بسیار شبیه به شیرون
طراحی داخلیش عالیه مخصوصا کیلومتر شمارش
بالاخره بوگاتی به موتور V شکل و تنفس طبیعی رو آورد
عکس آخری رو که دیدم بازم ظاهر ویرون جذبم کرد 😍
Vision
۱ تیر ۱۴۰۳من که عاشقش شدم. فردا ساعت ۵ صبح بعد نماز میرم یکی بخرم ۱۲۰تا هم بره کافیه برام بالاتر جریمه میشیم خدا برکت
Yasin
۱ تیر ۱۴۰۳بینظیره… طراحیش عالیه، قسمت پشت هم که حرف نداره! درهای پروانهای هم کاملا جدیده، البته شاید بهتر میشد طراحی قسمت جلو متفاوتتر نسبت به شیرون میبود.
قطعا تا 10 سال دیگه باز هم پادشاه سوپراسپورتهاست بوگاتی 🔥🔥❤
علی
۲ تیر ۱۴۰۳سلام بر شاه شاهان فقط داخل خودرو ببینید خدایی از این آنالوگ تر. زیباتر میشه ساخت بگید ؟؟؟؟؟؟؟؟
داخل کابین مثل مجسمه نمادین تراشیده شده بنظر هنرمند اصلی داخل کابین بوده که زحمت زیادی واسه طراحی و. زحمت بسیار بیشتر واسه ساخت بادقت و ظرافت بسیار زیاد که از عشق میاد بسیار زیبا و خیال انگیزه
علی
۲ تیر ۱۴۰۳طراحی بیرون قوی هست
ولی طراحی داخلی مثل موزه ساعت های گرانقیمت شبیه هست
هایپر کار فقط و فقط. لامبورگینی و بوگاتی. بجز این دوتا باقی سیاهی لشگرند
Amir
۳ تیر ۱۴۰۳البته لامبورگینی فقط چند تا هایپر کار داره
که همون چند تا هم فوق العاده هستند
BMW
۲ تیر ۱۴۰۳طراحی داخل زیبا
شیخ جاسم عبود نبود
۲۰ تیر ۱۴۰۳والا من که باور نمیکنم کسی که میخرش بتونه باش 400,500 تا بره مگه کشکه اینو میخرن فقط جهت پز
MADE IN USA
۲۶ مرداد ۱۴۰۳رو صفحه کیلومترش۵۵۰ نوشته ولی بعید میدونم
مگر اینکه یخورده بیشتر رو گیربکسش وقت گذاشته باشن
انتقاد مزخرف نکنید که انگار خریدین و راضی نبودین
بوگاتی شرکت قدرتمندی و خودشو الکی زیر سوال نمیبره
بعد لطفا سر حداکثر سرعتش از اشغال های داخی الگو برداری نکنید
بوگاتی نه سایپا نه ایرانخودرو
خیلی نظر ساده و بچه گانه ای دادی که پراید رو صفحه کیلومترش۱۸۰تا نوشته ولی نمیره
بوگاتی سایپا نیست درکش اینقدر سخته
HOW AM I
۸ شهریور ۱۴۰۳سلام امیدوارم فراری یک هایپرکار بسازه به همه خودروسازان یاد بده هایپرکار یعنی چی آخ آخ آخ چه شود اگه بشه
علی منصوری
۲۳ مهر ۱۴۰۳خوشگله…