بوگاتی توربیون به یک پیشرانهٔ ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است. این ابرخودرو آستانه قیمت نزدیک به ۴ میلیون دلار خواهد داشت.
سرانجام پس از مدتها انتظار، جانشین بوگاتی شیرون با نام توربیون (Tourbillon) رونمایی شد. توربیون قطعهای مکانیکی است که در ساعتهای گرانقیمت برای افزایش دقت استفاده میشود. هرچند این خودرو شباهت زیادی به شیرون دارد اما توربیون خودروی کاملاً جدیدی است که از مونوکوک جدید، سیستم تعلیق جدید و پیشرانهٔ V16 هیبریدی جدیدی بهره میبرد. همانطور که قبلاً مشخص شده بود، در سینهٔ هایپرکار جدید بوگاتی یک نیروگاه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی قرار گرفته است که تا ۹ هزار rpm دور میگیرد و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این پیشرانه که با کمک کاسورث توسعه پیدا کرده، هرچند بسیار بزرگتر از موتور W16 شیرون است اما تنها ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی هم در اینجا وجود دارد که از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و موتور سوم در عقب به همراه باطری ۲۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این سیستم با تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت، مجموع خروجی را به ۱۸۰۰ اسب بخار میرساند. به لطف این نیروی عظیم و لاستیکهای چسبنده و اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲، توربیون ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
جانشین شیرون پس از ۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف تنها ۱۰ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه در کمتر از ۲۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت خود دست پیدا میکند اما این هم پایان ماجرا نیست زیرا با استفاده از سوئیچ ویژهٔ سرعت، بال عظیم عقب خودرو پایین میرود و حداکثر سرعت به ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد. توربیون با وجود تجهیز به قوای محرکهٔ هیبریدی، سبکتر از شیرون است و میتواند صرفاً با نیروی برق هم حرکت و تا ۶۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بوگاتی فعلاً حرفی در مورد سرعت شارژ هایپرکار جدید خود نزده ولی میدانیم که توربیون از معماری ۸۰۰ ولتی برخوردار است.
توربیون برخلاف شیرون به درهای پروانهای دووجهی مجهز است که بهصورت برقی باز و بسته میشوند. زمانی که این درها باز میشوند، کابین آنالوگ خیرهکنندهای را نمایان میکنند. در اینجا خبری از نمایشگر نیست و سه صفحهٔ دایرهای بزرگ که روی فرمان نصب شدهاند همهچیز از سرعت گرفته تا دور موتور و مقدار سوخت را نشان میدهند. این آمپرها که توسط ساعتسازان سوئیسی طراحی و ساخته شدهاند، روی ستون فرمان قرار دارند تا هنگام چرخاندن فرمان ثابت بمانند. روی کنسول وسط هم دکمههای آلومینیومی، کنترلهای دوار و یک اهرم کریستالی دیده میشود که موتور V16 را روشن میکند. هرچند در داخل توربیون همهچیز آنالوگ است اما یک نمایشگر لمسی مخفی در بالای کنسول مرکزی هم وجود دارد که در صورت تمایل راننده بالا میآید و امکان دسترسی به اپل کارپلی را فراهم میکند.
توربیون در بیرون کاملاً نمای آشنای یک بوگاتی را دارد و بسیار شبیه شیرون به نظر میرسد. در جلوی خودرو همچنان همان جلوپنجرهٔ نعل اسبی را میبینیم که هوای موردنیاز رادیاتورها را تغذیه میکند و درعینحال باعث افزایش داونفورس میشود. در عقب نیز دیفیوزری بزرگ و چراغهای باریک دیده میشود و بال عقب فعال خودرو هم میتواند بهعنوان ترمز هوایی عمل کند. توربیون همچنین از سیستم تعلیق چند اتصالی کاملاً جدیدی بهره میبرد که ۴۵ درصد از تعلیق شیرون سبکتر است.
هرچند توربیون هماکنون معرفی شده است اما تولید آن تا قبل از سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و در حال حاضر همچنان در مرحلهٔ آزمایش قرار دارد. از این هایپرکار جدید فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت پایهٔ هرکدام از ۳.۶ میلیون یورو معادل ۳.۹ میلیون دلار آغاز میشود.
pouyan-h808
۱ تیر ۱۴۰۳جلوش واقعا زشته
مخصوصاً اگه به رخ شیرون عادت کرده باشی
این جلو پنجره معمولا ی نسبت خاصی داشته
و الان خیلی پهن شده
طراحیش هم برعکس ویرون به شیرون تغییر بزرگی نکرده
Mosi
۱ تیر ۱۴۰۳ایرانی تحلیل نکن تورو خدا 😂🤦♂️
مجید
۱ تیر ۱۴۰۳البته ظاهر سلیقهایه و تحلیلی نیست
pouyan-h808
۱ تیر ۱۴۰۳بخش کوچیکی از زیبایی توی سلیقه است و بیشترش تناسبته
نمیشه موزیک اوت آف اسکیل باشه
نمیشه اثر تجسمی از یسری چیزا بزنه
NAVID۰۰۹۸
۱ تیر ۱۴۰۳وای😢
چه شاهکاری😯
عجب طراحیای🤩
جُز به جز طراحیشو میشه تا روزها نقد و بررسی کرد!!!
چه در سرِ اون طراح میگذشت که چنین اثر ماندگاری تا اَبد به جا گذاشت!!!
حالا تازه فکرشو بکنید قرارِ چه نسخههای خفنی با ورژنهای مختلف بیاد بیرون😮!!!
طراحی صفحه کیلومترش چنان هوشمندانه طراحی شده که انگاری ساعتسازان سوئیسی با هماهنگی تمام مهندسیش کردن!!!
چرا میگن پول خوشبختی نمیاره!!!
من ترجیح میدم پولدارترین بدبخت دنیا باشم ولی تو بوگاتی به بدبختیام فکر کنم تا اینکه با دمپایی پیادهروی کنم بگم پول چرک کف دسته!!!
بوگاتی با خلق چنین شاهکاری دوباره به صنعت خودرو امیدوارم کرد!!!
! i M α η δ υ α R
۱ تیر ۱۴۰۳{{{ Mosi … ایرانی تحلیل نکن تورو خدا 😂 🤦♂️ }}}
چرا تحلیل نکنه ؟
اتفاقا برای تحلیل کردن هر چیزی لازمه جز پول …
ایرانی ها رو هیچ وقت مسخره نکن عمو …
بوگاتی ویرون بیژن :
اما خودرویی که ما امروز به آن خواهیم پرداخت بوگاتی ویرون بیژن است که با رنگ زرد و مشکی خود در بین سایر بوگاتی ها کاملا متمایز و متفاوت است و به سفارش بیژن پاکزاد ساخته شده است. بیژن پاکزاد در سال ۲۰۱۱ و بر اثر سکتهی مغزی فوت کرد و تلاش پزشکان برای معالجهی وی ناکام ماند. پس از مرگ وی برای مدتها این بوگاتی ویرون در خیابان Rodeo Drive در بورلی هیلز و در مقابل فروشگاه وی پارک شده بود. این خودروی ۱.۷ میلیون دلاری برای مدتها توجه همهی کسانی را که از این خیابان عبور می کردند را به خود جلب می کرد. بعدها که دلیل این امر را از مسئولان بوتیک بیژن پرسیدند آن ها این کار را نوعی ادای احترام به بیژن عنوان کرد.
یک ماه پس از فوت بیژن بوگاتی از نسخهی مخصوص ویرون گرند اسپرت بیژن رونمایی کرد که این خودرو با همکاری کمپانی بیژن طراحی شده بود و از رنگ آمیزی زرد مشهور بیژن نیز برخوردار بود. البته همکاری با بوگاتی اولین تجربهی بیژن در همکاری با یک خودروساز نبود بلکه وی قبلا نیز با رولزرویس برای ساخت یک نسخه ی خاص از مدل فانتوم دراپ هد کوپه همکاری کرده بود.
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/19954_Bugatti-Veyron-Bijan-5.jpg
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/39390_Bugatti-Veyron-Bijan-6.jpg
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/46260_Bugatti-Veyron-Bijan-2.jpg
بوگاتی ویرون زرد-مشکی خود بیژن نیز چندی پیش در نمایشگاهی در کشور امارات به نمایش گذاشته شده بود که ما نیز در همان زمان فرصت عکس برداری از این خودرو را به دست آوردیم .
آستون مارتین این هفته از مدل ویژهای رونمایی میکند که به سفارش بوتیک بیژن ساخته شده است.
بیژن در کنار لباس، ماشینهای لوکس هم میفروشد که در تعدادی محدود ساخته شده و به سفارش این فروشگاه تغییر داده شده است. آستون مارتین بیژن براساس مدل دیبیاس سوپرلجرا (Superleggera) ساخته میشود که سال گذشته به بازار عرضه شد.
آستون مارتین بیژن همزمان با جشنواره خودروهای کلاسیک و کلکسیونی در شهر مانتری در ایالت کالیفرنیا رونمایی خواهد شد. بیژن علاوه بر این آستون مارتین، مدلهایی از رولزرویس فانتوم و بوگاتی ویرون را هم میفروشد. قیمت پایه رولزرویس بیژن که از آن تنها ۳۰ دستگاه ساخته میشود ۸۵۰ هزار دلار است که با اضافه شدن امکانات سفارشی، قیمتش به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار میرسد.
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۴۰۳لاکردار تا دنیا هست بوگاتی هم هست .لامصب تموم نمیشه .
من که روم نمیشه سوارش بشم .احساس میکنم تو پژو ۲۰۶ راحت ترم .
هراکلیوس
۱ تیر ۱۴۰۳ورود ویرون ظهور یک سلسله پادشاهی بر صنعت هایپر هاوبعد ها تولد پسری زیبا به نام شیرون وبعد ها تولد نوه ای زیبا ولی نه غافلگیر کننده مانند اجدادش بنام تیبون
😐
۱ تیر ۱۴۰۳قیافش شبیه شیرونیه که خوابش میاد 😐
ظاهر رو خراب کردند اما باطن خوبه
مصداق بارز بالا رو نبین چه زشته ، … ادامشو بلد نیستم 😐
amir
۱ تیر ۱۴۰۳پشتش که تقریبا همون طرحیه توی la voiture noire استفاده شده جلوشم شیرون با تغییرات ریز
OMID-LAMBO
۱ تیر ۱۴۰۳دوستانی که فقط قصد خرید دارن شروع به انتقاد و تحلیل طراحی و قدرت بکنن
شما نهایتش تو فورزا – نید فور اسپید یا اسفالت موبایل بتونی برونیش 🙄🤐
IO
۱ تیر ۱۴۰۳تویی که اینطور میگی ، نفر اولی هستی که ۴ میلیون دلار نقد گذاشتی کف دست رییس کمپانی بوگاتی و اولیشو خودت برداشتی . مگ نه ؟
AMIN (M.A.S)
۱ تیر ۱۴۰۳به نظر من جلوش عجیبه تا زشت و البته اونقدم زشت نیست نمای عقبیشم مث اون نسخه تک ساخته خوبه
حالا زشتی قشنگی کار ندارم ولی یه لحظه دقت کنید
طراحیش یه حسی میده انگار ریماک C2 دادن بوگاتی بسازه و شده این
به فاصله دماغه تا چرخ جلو و چرخ عقب تا سپر عقب تو نمای کناری طراحی درها تو عکس نمای جلو (اونی که درش بازه) و عقبی و طراحی باله تو نمای عقب و عکس سه نما یه نگاه کنید
مطمئنید ساختار این ماشین اختصاصی خودشه؟
یه حسی میده گرفتن یه ریماکو تبدیل به این کردن
طراحیش در مجموع به نظرم قشنگه ولی اگه ریماک باشه نمیدونم چطوری میشه
(البته اگه احیانا جایی این موضوعو اعلام کردن عذرخواهی میکنم در جریان نیستم)
R@min
۱ تیر ۱۴۰۳صد در صد ریمک C2 هست با یه موتور بنزینی، طراحیشم بسیار شبیه به ریمک تا بوگاتی و از فرم درها و فریم، تونل گیربکس و شباهت معنا دار کنسول داخلی کاملا مشخصه همون شاسی ریمیک C2 هست.
عکس های شاسی ریمک نگاه کنین.
AMIN (M.A.S)
۱ تیر ۱۴۰۳به نظرم بیشتر از زشت عجیبه یعنی زشت نیست بلکه عجیب غریبه جلوش
نمای عقبی بوگاتی تک ساختو استفاده کردن که اونم قشنگه به نظرم در مجموع ماشین قشنگیه
اما یه نکته
به عکس نمای کناریش نگاه کنید و به فاصله دماغه جلو تا چرخ جلو و البته چرخ عقب تا سپر عقب (که قسمت پایینی سپرش نیست ولی فرض کنید هست) دقت کنید
حالا بیاید نمای جلو عکسی که دراش بازه به طراحی جلوش با در باز نگاه کنید و به دراش خیلی دقت کنید
بعدش توی عکسایی که باله بازه به باله نگاه کنید
با دیدن این عکسا
یه ریماک با قیافه بوگاتی ندیدید ؟!!
مطمئنید که ساختار کاملا جدیدی داره؟
من حس میکنم این زیر ساختش ریماک C2 هستش که تغییرات خیلی زیادی کرده
(البته احیانا اگه جایی به ساختار ریماک اشاره کردن عذرخواهی میکنم زیاد در جریان نیستم درباره این ماشین)
جرمی کلارکسون
۱ تیر ۱۴۰۳بوگاتی تو چه رنگیه؟
پیام
۱ تیر ۱۴۰۳آره خدایی جلوش جالب نیست
SRT
۱ تیر ۱۴۰۳طراحیش وقتی درهاش باز باشه خیلییی خفنه
امیدوارم عملکرد فنیش هم قابل توجه باشه
HR3
۱ تیر ۱۴۰۳خطاب به فراریی و مک لارن : خدا برسه به دادت خدا برسه به دادت ….
الف.ی
۱ تیر ۱۴۰۳این دو اصلا رقیب نیستن
باید گفت کونیگزگ و هنسی
سوشیانت
۱ تیر ۱۴۰۳بوگاتی رفته با کاسورث همکاری کرده تا با هنسی رقابت کنه🤣🤣🤣
Mohammad hasan
۱ تیر ۱۴۰۳بوگاتی هایپر اسپرت سازه و اون دو تا که شما گفتی سوپر اسپرت ساز و محصولاتشون تو تیراژ بالاتری ساخته میشن و در دسترس تر هستن
و معمولا برای داشتن بهترین عملکرد تو پیست ساخته میشن
ولی هایپر اسپرت ها برای شکستن رکورد های سرعت و نهایت عملکرد تو خط مستقیم طراحی میشن خلاصه مطلب اینکه
اصلا قابل و قیاس نیستن
amir
۱ تیر ۱۴۰۳یه سوال دارم طراحیش که بعضیا خوششون نیومده خیلی بماند ولی فنی
بهتر نبود از همون موتور w16کواد توربو با سه موتور الکتریکی استفاده میکردن؟اینطوری میشد بالای ۲ هزار اسب باشه الان صفر تا صد ۲ ثانه گفته شده که از ریمک متره با توجه به اینکه رقیبن
به نظرم با توجه به اینکه با بقیه رقابت دارن توربو میبستن به جای تنفس طبیعی میدونم همه تنفس طبیعی دوست دارن ولی بحث سر توان خروجی و رقابته
کاوه
۱ تیر ۱۴۰۳خود بوگاتی اعلام کرد که دیگه دنبال رکورد سرعت و اینا نمیره.و از این به بعد دنبال لذت بخش کردن سواری ماشین برای خریدارهاست.حرف شما وقتی درست بود که بوگاتی قصد داشت ماکسیمم قدرت رو بکشه بیرون برای زدن رکورد سرعت.اما خب همونطور که گفتم دیگه دنبالش نیست.به جاش اومده یه موتور تنفس طبیعی غول و شاهکار رو با موتور برقی ترکیب کرده.مشخصا موتور تنفس طبیعی خیلی سریعتر دور میگیره تاخیر توربو رو نداره و تمام آدمای حرفه ای میدونن که تنفس طبیعی یه لذت دیگه داره و همین رو بذاری کنار گشتاور در لحظه موتور برقیش متوجه میشی چه چیز عجیبی درست مرده و اگه کلیپ اولی رو ببینی که چطور موتور دور میگیره و سرعت چطور بالا میره میبینی که بوگاتی هدفش چی بوده و کاملا هم بهش رسیده.
مجید
۱ تیر ۱۴۰۳هیچوقت فراری و مکلارن مدلهای تولید انبوه و استانداردشون رو با ۴ میلیون دلار نمیفروشن! بوگاتی هم تو زمینهی رکوردهای فنی دست بالاتر رو داره و کسی منکر این نیست! ولی هر چیزی بجای خود!
هنوز جرات نکردن شیرون رو به نوربرگرین بیارن که ببینیم خارج از کاغذ چکارست، البته فراری هم مثل بوگاتی محافظه کاره ولی پورش و لامبورگینی اونجا درخشانترین سابقه رو دارند.
البته این نوربرگرین هم اشکالش اینه که رانندههاش متفاوتن ولی باز کاملترین معیار هست برای سنجش فرمانپذیری و دقت مهندسی در اون ماشین.
به هر حال در نهایت این بوگاتیه که یه ماشین کلکسیونی باارزش و باوقار باقی میمونه و هرگز مثل پورش و لامبورگینی ارزشش وابسته به عملکرد اسپورتش نیست.
فلسفهی فراری و بوگاتی اینه که کلکسیونی بشن در حالی که لامبورگینی و پورش بیشتر دنبال خاطرهسازی و ساختن نوستالژی هستن که همه باهاشون و عملکرد خاصشون، خاطره داشته باشند.
کاوه
۱ تیر ۱۴۰۳بزرگوار شیرون با اون وزن و حجم که ماشین پیست نیست که بخوان ببرنش پیست.اصلا محاله ببرن چون برای پیست ساخته نشده.به قول جرمی ماشینی که توی پیست و برای پیست ساخته شده باشه هدفش زدن تایم پایین توی پیسته و برای همین توی خیابون و عالم واقعیت سواریش خیلی ناراحته و نمیشه به عنوان ماشین روزمره ازش استفاده کرد.بوگاتی هم هدفش این بوده که بشه ازش به عنوان ماشین معمولی هم استفاده کرد.برای همین یه سواری نرم و لذت بخش داره که وقتی پاتو بذاری روی گاز زمین رو جر میده.بوگتی ببشتر از اینکه ماشین پیست باشه بیشتر یه ابر جی تی اه.البته خب یه نسخه مخصوص پیست هم دارن میسازن که قطعا رکورد های خوبی میزنه هرچند خیلی بعید که بتونه با غول های پیست سرشاخ بشه چون کلا هدف از توسعه شیرون و ویرون پیست نبوده و خیلی سخته که بتونن الان ماهیت ماشین رو عوض کنن.خلاصه اینکه شما میگی جرات نکردن بوگاتی رو ببرن نوربرگرینگ نه بحث جرا نیست بحث اینه که بوگاتی به کل ماشین پیست نیست
مجید
۱ تیر ۱۴۰۳هممون میدونیم که بوگاتی ماشین کلکسیونیه و اصلا برمبنای استفاده و کاربرد ساخته نمیشه بلکه یه کالای لوکس هست ولی ما استون مارتینها و بنتلی کانتیننتالها رو هم دیدیم که به عنوان سوپر اسپرتهای سنگین و راحت ساخته و فروخته میشن!
ولی یوقت هست بحث رقابت فنی پیش میاد و میان بوگاتی رو صرف مشخصاتش برتری میدن به نسبت یه سری ماشین دیگه.
ولی این قضیه به این شوری که شما میگید نیست! چون وقتی داریم شاهد SUVهای سوپر اسپرت میشیم اون هم با موتور ضعیفتر از بوگاتیها و بدنهی سنگینتر! نشون میده که لزومی نداره پیست فقط جای (( ماشین مخصوص پیست )) باشه!
پس قراره کجا از ظرفیت اون موتور قدرتمندش استفاده کنه؟ کجا قراره عیارش مشخص بشه؟ مگه مفهوم و معنای ماشین اسپرت چیزی غیر از مسابقه و سرعت کارآمد ( سرعتی که قابل کنترل باشه در پیچها ) نیست؟
برای سواری نرم و لذتبخش میان بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت تاپ اسپید میذارن؟
بله قطعا بوگاتی خواسته در کنار حس اسپرت و هیجانانگیز رانندگی با یه هیولای ۱۶ سیلندر، اگه خواست یجا داخل شهر هم بود تجربهی لوکس و راحتی داشته باشه ولی اصل مفهوم یه ماشین اسپرت اینه که مسابقه بده و تو زمینهی سرعت کارآمد مقایسه بشه!
کریخونیای که با هنسی داشتن رو که نمیشه کتمان کرد.
کاوه
۲ تیر ۱۴۰۳اقا چه ربطی داره؟؟؟؟چون شاسی بلند ها رو میبرن نوی پیست اینم باید ببرن؟؟؟؟مگه شاسی بلند رو میبرن ازش انتظار دارن بیاد رکورد ای ام جی وان و پورشه ار اس ۲ رو بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟شاسی بلند اگه میره توی پیست نهایت انتظاری که سازنده ها ازش دارن اینه که سریعترین شاسی بلند پیست بشه نه بیشتر.الان اگه بوگاتی رو ببرن تو نوربرگینگ و تایم ضعیف بزنه بخاطر موتور حجم بالاش یکی مثل شما و جامعه معمولی که خبر ندارن قضیه چیه مسخره اش میکنن که مثلا ماشین ۵ میلیون دلاری از ماشین ۱۵۰ هزار دلاری تایم ضعیف تری زده و باعث بد جلوه دادن برند میشه.مگه مریضن همچین کاری بکنن؟شما پیش خودت فکر کردی که چون مثلا شیرون سوپر اسپورت به فرض ۱۸۰۰ اسب قدرت داره پس حتما باید سریعترین ماشین پیست باشه اما وزن و آیرودینامیک رو کلا در نظر نمیگیری.ماشین پیست کلا کلا کلا نمیتونه توی مسیر مستقیم خیلی تند بره چون بخاطر آیرودینامیک میچسبه رو اسفالت همینطور ماشینی که برای سرعت زیاد تو مسیر مستقیم ساخته شده نمیتونه توی پیست تند بره چون آیرودینامیک اش ضعیفه.دقیقا عین دپج چارجر که با اینکه یه موتور خیییییییلی غول داره توی ۴۰۰ متر یکی از سریعترین ماشین های دنیاست فقط برای مسیر مستقیم ساخته شده و بره توی پیست با نزدیک ۱۰۰۰ اسب بخار ابروریزی میشه.بوگاتی موتور قوی و غول اش اصلا مال پیست نیست این ماشین ساخته شده که مسیر مستقیم رو سریع بره که به هدفشونم به بهترین شکل رسیدن.با دو تن وزن و آیرودینامیک ضعیف ببری توی پیست از ماشینی که برای پیست ساخته شده و یک چهارم قدرت این و با یک دهم قیمت این شکست میخوره.این شکست چیزی نیست که بخواد بوگاتی انجام بده و صد سال هیچکدوم از بوگاتی ها رو پیست نمیبرن
مهدی
۱ تیر ۱۴۰۳با وجود اینکه از بعضی زوایای روبه رو شاید جالب به نظر نیاد اما به نظرم خودروی زیبایی هست مشخصات خیلی خوبی هم داره احتمالا وزنش هم شاید حدود ۲ تن باشه با وجود تمام ویژگی ها و فاصله قدرت و قیمت ولی دوست دارم بدونم تو پیست میتونه حریف sf90 بشه یا نه که فکر میکنم نه!
الف.ی
۱ تیر ۱۴۰۳شک نکنید ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت به راحتی SF90 رو له میکنه
بوگاتی همیشه بهترین ترمز ها رو هم روی ماشینش میذاره
فقط بحث داون فورس میمونه که شاید SF90 بهتر باشه
الف.ی
۱ تیر ۱۴۰۳عالی بود
هیجان انگیز ترین خبری بود که 2 نیمه شب ممکن بود بخونم
باتریش یه مقدار کوچیک نیست؟
طراحی داخلیش فوق العادست
متاسفانه ترند مسخره طراحی چراغ های باریک و یک تکه به بوگاتی هم سرایت کرده
الحق دنیای مُد چیز حال بهم زنیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ تیر ۱۴۰۳من هم حس می کنم طراحی ظاهری این ماشین به خوبی شیرون نیست
اما داستان پیشرانه و عملکرد فتی حتما تاریخ ساز خواهد بود
الف.ی
۱ تیر ۱۴۰۳سلام
موافقم
صفر تا دویست ادعایی در حد خودرو های فرمول یک
با توجه به اینکه این ماشین برای شکستن رکورد سرعت ساخته نشده و محدوده قدرت هیبریدی ۱۸۰۰ اسب بخاری، من فکر میکنم تا حدی بازار کونیگزگ جمرا رو هدف گرفته
Mosi
۱ تیر ۱۴۰۳یه پست توی لینکدین خود بوگاتی بود که نشون میداد چطور سرعت میگیره
از همین صفحه امپرش بود که خوبه که توی سایت قرار بدید.
نکته ای که داشت این بود که غیر از صدای فوق العاده موتور،عقربه سرعت به شکل غیر قابل باوری بالا میرفت.حداکثر سرعت رو هم نشون نداد.موتورش هم رد لاین بالایی داره
ضمنا یه جا خوندم که توی ۱۲ دیقه از ۰ تا ۸۰ درصد باطریش شارژ میشه
sinasvj
۱ تیر ۱۴۰۳بلاخره غولی که قولشو داده بودن رسید و ممنونم از بوگاتی و ریمک که مارو نا امید نکردن چه از نظر طراحی و چه از نظر فنی و دست کازورث رو میبوسم برای این انجین بی نقص که تنفس طبیعی بودنش هزار برابر عالیتر و خالص ترش میکنه همه چی این ماشین عالیه از کابین باشکوه بگیر تا درهای باشکوه و پرفورمنس قابل ستایش اصن نمیدونم بوگاتی چه اصراری داره ماشین بسازه خب لعنتی برو جت جنگنده بساز😅🔥🔥
Mohammad hasan
۱ تیر ۱۴۰۳حقیقتا شاهکار به حساب میاد…
موتور های وی ۱۶ بسیار کم نظیر هستن و البته پیچیده
ظاهرش خیلی نسبت به نسل قبلی هایپر اسپرت های بوگاتی یعنی شیروان تغییر چندانی نکرده
بوگاتی بیشتر سعی بر اثبات تواناییش تو ساخت پیشرانه های خیلی حرفه ای و سطح بالا داشته و تو دوران برقی سازی هم خواست که تواناییش رو مجدد به رخ بکشه که اون طور که مشخصه از لحاظ فنی از نسل قبلی این محصول هم حتی افراطی تر شد…
Sina
۱ تیر ۱۴۰۳تا حالا از معرفی هیچ ماشینی به اندازه این به وجد نیومده بودم
ذره به ذره ش اثر هنریه و مهندسیه…
واقعا پادشاهه
علی جردن
۱ تیر ۱۴۰۳طراحی پشت فرمون حس یک پاگانی هویرا مینیمال را میده 🤔
B2
۱ تیر ۱۴۰۳دقیقا . پاگانی نماد ابرخودروی لوکس و در عین حال آنالوگه . در کنار اون هم T50 همین فرمول رو داره
ترکیب پرفورمنس بالا و آنالوگ ، ترند این روزای خودروسازیه و ظاهرا ترکیب مورد علاقه ثروتمنداست
من خودم عاشق پاگانیم و اون روح هنری که در محصولاتشه
علی جردن
۱ تیر ۱۴۰۳کابین ماشین پر از جزئیات خیره کننده است
جز به جز چشمو می گره
۱ تیر ۱۴۰۳آقا این چرا جلو پنجرش شبیه دماغ داداشمه 🤭🤭🤭
دیجی
۱ تیر ۱۴۰۳فرق بین بهشتو جهنمو با دیدن داشبورد سمند واین ماشین میشه دید
حامد
۱ تیر ۱۴۰۳این چیه دیگه چقدر زشته 🤦
kawaki
۱ تیر ۱۴۰۳ظاهری حس اونقدر خوبی رو انتقال نمیده
جلوش انگار یه فیس لیفت از شیرون
عقب از لاویتور
طرز باز شدن در هاش مثل ریمک نورا
البته بازم اونقدر بد نیست
ولی فنی فوق العادس
Joker
۱ تیر ۱۴۰۳شاهکار و دیگر هیچ،فقط مقایسه کنید با کونیگ زگ که سی ساله داره به یه انجین با قدمت صد سال اونقدر فشار میاره که هر روز داره یکیش تو اتیش میسوزه🤣لامصب بیخیال شو تا دنیا رو آتیش ندادی🤣شیرون بی خبر اومد و رکورد زد و تولیدش تموم شد و حالا هم بچش به دنیا اومده این هنوز داره تو کوچه پس کوچه ها دنبال زمین خالی میگرده واسه رکورد زدن😂😂بگذریم…جزئیات به خصوص در کابین دیوانه کنندست،بررسی مت واتسون رو ببینید تا پی ببرید بوگاتی چی خلق کرده، هیچ وقت فکر نمیکردم هیچ خودروسازی بتونه تو بحث جزئیات و آنالوگ سازی از پاگانی پیشی بگیره ولی بوگاتی تو این مورد پاگانی رو کنار زد و نشون داد پولی که از مشتری میگیره در مقایسه با خودروسازهای بی هنری نظیر کونیگ زگ نه تنها زیاد نیست بلکه کمم هست…
Mohammad
۱ تیر ۱۴۰۳تو ۵تا پست هستش که شما فقط به کوئنیگزگ تیکه میندازی
خصومتی که شما با کوئنیگزگ داری خود بوگاتی و ریمک و هنسی ندارن
چه بوگاتی چه کوئنیگزگ چه هنسی و پاگانی و… ماشین های ستودنی هستن ، اوج مهندسی ، اوج تکنولوژی خودرویی
ابهت بوگاتی رو هم دوست دارم ولی کوئنیگزگ رگرا فاینال ۲۰۱۹ شتاب صفرتاچهارصدش تقریبا برابر همین بوگاتی هست که قراره ۲سال دیگه تولید بشه ، از روی عدد و رقم حرف بزن تعصب الکی مال بچه هاست
amir-mr
۱ تیر ۱۴۰۳افسانه ها نمیمیرن 🔥
طراحی کابینش ۱۰۰هیچ همه رو میزنه
بابک
۱ تیر ۱۴۰۳تانک تایگر از این قشنگتره😜
NR
۱ تیر ۱۴۰۳اولش یک مقداری طراحیش چشممو زد… ولی آدم هر چقدر که بهش نگاه میکنه بیشتر به جزییات و ظرافت طراحیش پی میبره👌
معمولا شرکت های خودرو سازی بعد از طراحی کانسپت خودرو اون رو بر اساس استفاده توی دنیای واقعی بهینه میکنن
این طراحی از اون دسته طراحی هاست که انگار دقیقا همون کانسپت روی کاغذ تو واقعیت پیاده شده… هنر خالص👌
پ. ن: عجب طراحی فرمون فوق العاده ای داره!! تو نوع خودش اولین عه که همچین فرمی استفاده شده درسته؟؟
مهرداد
۱ تیر ۱۴۰۳شاید انقدر که برای طراحی داخل خودرو و فنی خودرو وقت گذاشته شده براید ظاهر بیرون خودرو نه .ولی مهم روح بوگاتی که داخلش موج میزنه
Mr. gt c
۱ تیر ۱۴۰۳یک هیولای جدید به دنیا معرفی شده
𝐀𝐥𝐢
۱ تیر ۱۴۰۳بالاخره معرفی شد طراحی داخلیش یه حس پاگانی میده به آدم
جالبه جلوش هم شباهت زیادی با کانسپت آتلانتیک داره
https://www.pedal.ir/bugatti/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%be%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d9%85%d9%88%d8%b2-%d8%a8%d9%88%da%af%d8%a7%d8%aa%db%8c/
Mbslrmc
۱ تیر ۱۴۰۳اون فیلمی که توی لینکدین بوگاتی گذاشتن دیوانه واره
صدای موتور ، چجوری سرعت میگیره واقعا یه چیز عجیب غریبیه جالب تر از اون گیج بنزینه که همینجوری داره کم میشه
حقیقتا اصلا فکرشم نمیکردم بعد همکاری با ریمک همچین چیزیو تولید کنن گفتم نهایتا ریمک نورا رو یه ریبج میکنن به اسم بوگاتی میدن بیرون
من تا الان کیلومتری انالوگ تر و خفن تر ماشینای پاگانی ندیده بودم که این کاملا نظرمو عوض کرد
محمدعلی کاشی
۱ تیر ۱۴۰۳++++++++++++++ آینده را هم حالا برانید ++++++++++++++
heshmat021
۱ تیر ۱۴۰۳جلوپنجره زیادی بیرونه و زشتش کرده
زیزیگولو
۱ تیر ۱۴۰۳تو 25 ثانیه میتونه به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنه 👌 …….. رویاهای بشر پایانی نداره
(Saeed(PEUGEOT
۱ تیر ۱۴۰۳امپراطوری از دیار پاریس
بی نظیره طراحی داخلی….در کل یه شاهکاره
مجید
۱ تیر ۱۴۰۳احتمالا توربیون سوپر اسپرت که بیاد ظاهرش جذابتر به نظر برسه.
البته باید یه هایپرکار ظاهر عجیب و حتی یکم ترسناک و زشت داشته باشه که خاص به نظر برسه و دستنیافتنی.
ولی اینکه پلتفرمت و ظاهر کلی ماشینت شبیه یه سدان خانوادگی تر و تمیز و پر از خطوط گرد باشه، این نکات رو باطل میکنه!
باز توربیون یکم کاپوتش رو اختلاف سطح داده با شاستی و باعث شده یکم خاصتر از یه سدان خانوادگی بنظر بیاد ولی چیزی که انتظار میره این عملکرد رو معرفی کنه، یه ظاهر وحشی و خشن مثل آپولو اینتنزا یا لامبورگینی اگویتزا ه یا فراری fxx k evo ه! یه طرح کاملا فضایی که شبیه هر چیزی باشه بجز خودرو!
حالا بوگاتی میخواد یه بنتلی و رلزرویس هایپر اسپرت باشه اشکالی نداره باز همون میسترال خودش، یا خود طراحی کانتیننتال به مراتب خاصتر و اسپرتتره یا یکم از استون مارتین یاد بگیره!
همایون
۱ تیر ۱۴۰۳ظاهرش یه فیس لیفت از شیرونه حتی عقبشم طراحیش شبیه اون نمونه تک ساخت شیرونه داخلش با اینکه کیلومترشمارش واقعا زیباست ولی اینکه مثل سیتروئن c5 وسط فرمون ثابته و فقط دورش میچرخه جذاب نیست
BMZ
۱ تیر ۱۴۰۳نمای جلو و بغل بسیار زیبا و وفادار به سنت های بوگاتی
نمای داخلی کاملا آنالوگ و مینیمال در عین حال بسیار دلنشین
عملکرد فنی و انجین مثل همیشه خدا و چیزیه که از بوگاتی انتظار میره (۸.۳ لیتری – v16 تنفس طبیعی – و جالبتر اینه که قدرت انجین درون سوز به چرخ های عقب میره)
ریمک خیلی خوب تونست جانشین بوگاتیو تولید کنه، بنظرم اگه دست فولکس واگن بود به این خوبی نمیتونست کارو دربیاره
فقط یه باگ کوچیک داره اونم اینکه طراحی پشتش خیلی شبیه مک لارن p1 شده ، بطوری که اگه شب از پشت فاصله ۱۰۰ متری ببینی نمیتونی تشخیصشون بدی
شیرون از همه لحاظ گل بی خار خودروسازی بود ، بنظرم توربیونم از همه رقباش مخصوصا کونیگزگ سرتره و جانشین درستیه برای شیرون
amirmohammadja79
۱ تیر ۱۴۰۳داخل ماشین و پشت آمپر ها مثل یه اثر هنری طراحی شده
راجب نمای جلو و کنار ماشین بنظرم شیرون زیباتر بود
ولی نمای توربیون که الهام گرفته از کانسپت های پیشین هست زیباست
amirmohammadja79
۱ تیر ۱۴۰۳*نمای پشت توربیون
مازیار
۱ تیر ۱۴۰۳در کنار این باطن حیرت انگیز، دوست داشتم ظاهر متفاوتی ببینم