بوگاتی

بوگاتی توربیون معرفی شد؛ جانشین 4 میلیون دلاری شیرون!

بوگاتی توربیون به یک پیشرانهٔ ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است. این ابرخودرو آستانه قیمت نزدیک به ۴ میلیون دلار خواهد داشت.

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، جانشین بوگاتی شیرون با نام توربیون (Tourbillon) رونمایی شد. توربیون قطعه‌ای مکانیکی است که در ساعت‌های گران‌قیمت برای افزایش دقت استفاده می‌شود. هرچند این خودرو شباهت زیادی به شیرون دارد اما توربیون خودروی کاملاً جدیدی است که از مونوکوک جدید، سیستم تعلیق جدید و پیشرانهٔ V16 هیبریدی جدیدی بهره می‌برد. همان‌طور که قبلاً مشخص شده بود، در سینهٔ هایپرکار جدید بوگاتی یک نیروگاه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی قرار گرفته است که تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این پیشرانه که با کمک کاسورث توسعه پیدا کرده، هرچند بسیار بزرگ‌تر از موتور W16 شیرون است اما تنها ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی هم در اینجا وجود دارد که از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و موتور سوم در عقب به همراه باطری ۲۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این سیستم با تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت، مجموع خروجی را به ۱۸۰۰ اسب بخار می‌رساند. به لطف این نیروی عظیم و لاستیک‌های چسبنده و اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲، توربیون ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جانشین شیرون پس از ۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف تنها ۱۰ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در کمتر از ۲۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت خود دست پیدا می‌کند اما این هم پایان ماجرا نیست زیرا با استفاده از سوئیچ ویژهٔ سرعت، بال عظیم عقب خودرو پایین می‌رود و حداکثر سرعت به ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد. توربیون با وجود تجهیز به قوای محرکهٔ هیبریدی، سبک‌تر از شیرون است و می‌تواند صرفاً با نیروی برق هم حرکت و تا ۶۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بوگاتی فعلاً حرفی در مورد سرعت شارژ هایپرکار جدید خود نزده ولی میدانیم که توربیون از معماری ۸۰۰ ولتی برخوردار است.

توربیون برخلاف شیرون به درهای پروانه‌ای دووجهی مجهز است که به‌صورت برقی باز و بسته می‌شوند. زمانی که این درها باز می‌شوند، کابین آنالوگ خیره‌کننده‌ای را نمایان می‌کنند. در اینجا خبری از نمایشگر نیست و سه صفحهٔ دایره‌ای بزرگ که روی فرمان نصب شده‌اند همه‌چیز از سرعت گرفته تا دور موتور و مقدار سوخت را نشان می‌دهند. این آمپرها که توسط ساعت‌سازان سوئیسی طراحی و ساخته شده‌اند، روی ستون فرمان قرار دارند تا هنگام چرخاندن فرمان ثابت بمانند. روی کنسول وسط هم دکمه‌های آلومینیومی، کنترل‌های دوار و یک اهرم کریستالی دیده می‌شود که موتور V16 را روشن می‌کند. هرچند در داخل توربیون همه‌چیز آنالوگ است اما یک نمایشگر لمسی مخفی در بالای کنسول مرکزی هم وجود دارد که در صورت تمایل راننده بالا می‌آید و امکان دسترسی به اپل کارپلی را فراهم می‌کند.

توربیون در بیرون کاملاً نمای آشنای یک بوگاتی را دارد و بسیار شبیه شیرون به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو همچنان همان جلوپنجرهٔ نعل اسبی را می‌بینیم که هوای موردنیاز رادیاتورها را تغذیه می‌کند و درعین‌حال باعث افزایش داون‌فورس می‌شود. در عقب نیز دیفیوزری بزرگ و چراغ‌های باریک دیده می‌شود و بال عقب فعال خودرو هم می‌تواند به‌عنوان ترمز هوایی عمل کند. توربیون همچنین از سیستم تعلیق چند اتصالی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که ۴۵ درصد از تعلیق شیرون سبک‌تر است.

هرچند توربیون هم‌اکنون معرفی شده است اما تولید آن تا قبل از سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و در حال حاضر همچنان در مرحلهٔ آزمایش قرار دارد. از این هایپرکار جدید فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت پایهٔ هرکدام از ۳.۶ میلیون یورو معادل ۳.۹ میلیون دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۶ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    جلوش با اون جلو پنجره بزرگ خیلی زشته درکل ترکیبی از شیرون و لاویتورنوره اما سرعت ۵۵۰ کیلومتربرساعت و نگا بازم تاج پادشاهی سرعت رو روسرش گذاشته بوگاتی. رقیبا هنوز نیومده باید به فکر ساخت جانشین ماشین تست نشدشون بشن 🤣

    موافقم 7
    مخالفم 23
    1. سوشیانت

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      سرعتش ۴۴۵ کیلومتر بر ساعته ۵۵۰ رو از کجا آوردی؟!😂

      موافقم 11
      مخالفم 14
      1. car lover

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1413 ديدگاه)

        باز هم کمبود مطالعه، شیرون قبلی 490 میزد. این هم قطعا میره بالای پونصد. 550 رو هم تو کیلومتر شمار نوشته

        موافقم 10
        مخالفم 14
        1. B

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (865 ديدگاه)

          خودش گفته ته سرعتش ۴۴۴ کیلومتره دیگه
          حالا اگه رکورد سرعت رو هم بزنه اون ماشینو دست مشتری نمیده تنظیمات و مپینگش فرق داره اگرم بده اینارو درست میکنه

          موافقم 10
          مخالفم 4
        2. Mercedes

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (958 ديدگاه)

          داداش شما همسر مدیر شرکت هستی قبل خواب بهت گفته؟
          خود شرکت رسما گفته بعد از فعالسازی speed key تا 445 میره
          بعد تو میگی 500 و 550؟
          ای ایرانی … تو چی بودی خدا خلق کرد (کل ایرانیا رو میگم حتی خودم)

          موافقم 13
          مخالفم 10
        3. سوشیانت

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          کمبود مطالعه اون عددی که روی کیلومتر شمار ماشین ها نوشته میشه هیچکدوم بهش نمیرسن خود بوگاتی داره میگه ۴۴۵ تو میگی ۵۵۰!!! امان از تعصب

          موافقم 5
          مخالفم 4
    2. froG-driVer

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      هه هه هه تو چقدر نمکی😐😐😐.

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. SMS

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        عقبش شبیه مکلارنه چلوش که شیرونه موتورش هم داداش کوچیکه ی وایپره (حیف که توربو نداره ولی خب…)

        موافقم 8
        مخالفم 12
        1. Mercedes

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (958 ديدگاه)

          اره آمریکا خوبه
          بوگاتی خر کی باشه
          کفشای بایدن رو حتما تمیز کن یک ساعت دیکه باید تو کاخ چرک حاضر بشه

          موافقم 11
          مخالفم 9
    3. car lover

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1413 ديدگاه)

      همه چیز رو که قرار نیست مستقیم بگن. وقتی شیرون با 1600 اسب 490 کیلومتر بر ساعت میرفت، این با 1800 اسب مسلماً باید بیشتر بره. علاوه بر اون صفحه کیلومتر هم خودش یه ایستراگ داره به این موضوع. مطمئنا سوپرایزهای زیادی خواهد داشت بوگاتی

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        خودشون میگن ۴۴۵ جناب کار لاور میگه الکی میگن! لابد فرشته ها به شما رسوندن که بوگاتی یه فکر دیگه ای داره

        موافقم 1
        مخالفم 12
      2. دکتر_ماشین باز

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        یکم مطالعه کن اول ، چه ربطی به اسب بخار داره سرعتی که ماشین حرکت میکنه؟ تسلا اس پلید هزار و خورده ای اسبه سیصد تا میره
        مک لارن اف وان با شیشصد اسب ۳۸۰ تا

        موافقم 6
        مخالفم 3
      3. فیات مولتیپلا

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        اون شیرون که شما میگی ۴۹۰ کیلومتر میره با شیرون عادی خیلی فرق داره، هم تو قدرت و هم ایرودینامیک

        موافقم 6
        مخالفم 1
    4. Taha Ayoobi

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4322 ديدگاه)

      550 رو از کجا آوردی؟

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. car lover

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1413 ديدگاه)

        تو صفحه کیلومتر نوشته طاها خان

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          پس با منطق تو لابد سمند هم ۲۲۰ تا میره

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4322 ديدگاه)

          پس پراید هم باید 180 تا بره ولی 170 تا میره

          موافقم 6
          مخالفم 3
    5. MehdiTurbo

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      دوستان من اشتباه میکنم یا نه
      این ماشین جانشین شیرون شیرون چیزی بین پانصد تا شیشصد هزار دلار قیمت داشت یهو چی شد شد چهارمیلیون ؟
      یعنی ۲۶ که بیاد از چهارمیلیون میشه چهارصد هزارتا ؟
      درمورد طراحی باید بگم واقعا عالی کار کردن برعکس للمبو و کار درست بوگاتی کرد که همون طرح اصلی نگه داشت که امضاش کابین داخلش بود و بسیار زیبا شیک هم بیرون هم داخل ارتقا داد
      برعکس لامبو که امضای کابین خلبانیش که فوق العاده بود با یه کابین تسلایی که خیلی شبیه مکلارن جایگزین کرد بیرونشم اون امضای خاص گاو وحشی زیاد به چشم نمیخوره تو نسل قبل انتخابم لامبو بود تو این نسل قطع به یقین شیرون با اینکه شیرون اکلاسیک تر و لامبو اسپرت تر ولی لامبو را بیشتر داشتم ولی تو این نسل اصلا و شیرون جذاب تر چون امضاش حفظ کرد
      داستان لامبو مثل بی ام و است که گند زد به امضا تاریخچه اش و کابین تسلایی برداشت و شیرونم مثل ائودی و پورش فقط ارتقا داد

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. ab0lf4zl

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (233 ديدگاه)

        داداش شیرون قیمتش از دو میلیون و چهارصد هزار دلار شروع میشد

        موافقم 13
      2. Arshin

        ۱۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        کل چیزی که نوشتی معلومه از ماشین و گلاس ماشین سر در نمیاری اولش که لامبورگینی سوپر کاره و بوگاتی هایپر کار و اینکه جنازه بوگاتی هم ۶۰۰ هزار دلار نمیدن و قیمت پایه از ۲ میلیون ۵۰۰هزار دلار شروع میشه

    6. A

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      واقعا کاربرای پدال یه مشت بی سوادن ماشین تغیر زیادی میکنه میگن بی اصالت اصالتش رو حفظ میکنه میگن این همون شیرونه زشت تر شده واقعا بی منطقین ۸ ساله به شیرون عادت کردیم خب معلومه که این زیادی جدیده یه نگاه بهش بندازین چه ابهتی داره به اعدادو ارقامش نگاه کنین بعدم از اون صفحه کیلومترش ایراد میگیرن باید بگم این نسخه معمولیشه و در آینده نسخه های سوپراسپرت و… قراره رکورد های زیادی بشکنن

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4322 ديدگاه)

        شما درست میگی آقای با سواد و تحصیل کرده.

        موافقم 3
        مخالفم 7
    7. R

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      جالبیه قضیه اینجاست سواد ندارید و بر جاهلیت خودتون اصرار میکنید باحال مسخرتون بقیه رو مسخره میکنید 🤣🤣 شرکت گفته با اعمال محدودیت حتی با کلید دوم سرعت ۴۴۵ تا میره اون ۵۵۰ رو الکی نزاشتن خیال نکنید پیکانه🤣🤣🤣 شیرون پونصد بود ۴۹۰ تا رفت جانشینش نمیتونه تا ۵۴۰ بره؟ اینهمه با چشم خودتون دیدید ولی باز تعصب چشتونو کور کرده🤣🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        اگه واقعا ۵۵۰ تا میرفت خود بوگاتی میگفت اون شیرون که میگی ۴۹۰ تا رفت چون خود بوگاتی رسما با اسمش گفته بود که بالای ۳۰۰ مایل سرعتشه تعصب یعنی اینکه فکر کنی بیشتر از بوگاتی میدونی و بگی سرعتش ۴۴۵ نیست!!!

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. Meisam

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          داداش متوجه نمیشه انگار قرار نیست ک فقط همین یه نمونه از توربیون ساخته بشه و قطعا اگه قرار بود مدل های بعدی توربیون زیر ۵۰۰ تا بره مثل کیلومتر شیرون واسه ش میذاشتن نه اینکه بکننش ۵۵۰ تا داریم درمورد ۱۰۰ کیلومتر در ساعت صحبت میکنیم نمیشه ک یه کمپانی مثل بوگاتی ۱۰۰ تا الکی بزاره توی کیلومتر شمار
          بعد نسخه ی پایه شیرون با سرعت تقریبا زیر ۴۴۰ عرضه شد ولی کیلومتر ش تا ۵۰۰ بود و توی نسخه ی سیصد پلاس تقریبا ۴۹۰ کیلومتر رو رد کرد پس قطعا مدل های بعدی ک برپایه ی توربیون قراره عرضه بشه سرعت نزدیک به ۵۳۰ تا ۵۴۰ رو میتونه ارائه بده

      2. Taha Ayoobi

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4322 ديدگاه)

        مگه هرچی مدل جدید تر بیاد سرعتش باید بیشتر شه؟

        موافقم 7
        مخالفم 1
    8. car lover

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1413 ديدگاه)

      من نگفتم 550 کیلومتر برساعت میره، گفتم احتمالش زیاده که از سرعت اعلامی کمپانی بالاتر بره و بعید هم نیست و به صفحه کیلومتر هم بعنوان یه نکته اشاره کردم و مقایسه بین سمند و پراید و بوگاتی دیگه خیلی جالب بود. ولی نیازی نیست فرشته ها برسونن یا کسی بگه ادم یه کم باهوش باشه و اطلاعات و تجزیه تحلیل کنه و کنار هم بذاره میتونه یه حدسایی بزنه وقتی توی صفحه کیلومتر بوگاتی قبلی نوشته بود 500 کیلومتر و 490 رسید تازه با 1600 اسب. مطمئنا با 1800 اسب و چیزی که تو صفحه کیلومتر نوشته 550 میشه انتظار داشت اعداد ارقام فرق کنه. ولی در کل نمیدونم چرا دوستان ناراحت شدن😐 یکی از همینا به من و شما بدن اصلا 400 تا هم بیشتر نره راضیم بخدا😂

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        خب کیلومتر شمار افزایش یافته ولی طبق اعلام خود بوگاتی سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت کم شده قطعا یه چیزی میدونسته که همچین حرفی زده راجب اختلاف ۵ یا ۱۰ کیلومتری که حرف نمیزنیم ۴۵ تاست!

        موافقم 0
        مخالفم 5
      2. Arshin

        ۱۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        این ماشین بیشتر برای شتاب گیری هست نه تاپ اسپید چون از شیرون با پرفورمنس خیلی بالا تری به نهایت سرعت میرسه

  2. nikan

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    و بلاخره انتظار ها به پایان رسید
    طراحی بیرونش واقعا زیباس و شباهتش به شیرون جالبه. طراحی داخلش شاهکاره و تا حدی منو یاد پاگانی میندازه. در مورد موتورش برای منی که عاشق موتور های تنفس طبیعی پر حجمم خیلی خفنه و اینکه با این حجم اینجوری دور میگیره خیلی جذابه.
    تصور کنید چه نسخه‌ های خفنی از این میاد فکرشو بکن بوگاتی توربیون سوپر اسپورت ۳۵۰+ 😂

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. اشکان

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (401 ديدگاه)

      پشتش مک‌لارن ، جلوش شیرون و جمرا ، از اون بگذریم که خود شیرون کپی آلفا رومئو بررا و sz هست . کیلومترشو هم که از پاگانی برداشته .

      موافقم 6
      مخالفم 16
      1. ارسلان

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (260 ديدگاه)

        McLaren Pagani

        موافقم 7
        مخالفم 3
      2. froG-driVer

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        جدی میفرمایید؟!

    2. froG-driVer

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      بالاخره معرفی شد بالاخره معرفی شد( با ریتم و حالت قر دادن)😂

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. علی

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      درسته موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگه هست فولوکس واگن روی بوگاتی و لامبو حساس هست بخاطر همین
      توربیون با موتور تنفس طبیعی ۸.۳ لیتری
      و لامبورگینی روئلتو با موتور تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری و هر دو تاشو هیبرید کرد تا رقبا رو فیتیله پیچ کنه

      1. nikan

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (161 ديدگاه)

        علی الان بوگاتی هیچ ربطی به فولکس واگن نداره و توسط ریماک از فولکس خریداری شده وگر نه هنوز داشت نسخه های ویژه شیرون تولید میکرد و خبری از توربیون و بولاید نبود

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. مهدی

          ۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1738 ديدگاه)

          دوست عزیز من . بوگاتی ریماک رو خریداری کرد نه برعکس! و الان جفتشون تحت مالکیت فولکس هستن

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. Amir

          ۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (68 ديدگاه)

          ریماک مال بوگاتیه دوست عزیز میتونی با یه سرچ ساده بفهمی

  3. jalopy

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    طراحی جلو میتونست بهتر باشه بنظرم ولی کابین شاهکار

    موافقم 8
    مخالفم 6
  4. FY

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    طراحی جلوش رو دوست ندارم ، انگار طراح هم می خواسته شیرون تو طراحی باشه هم ویرون 🤔 طراحی توش خیلی باحاله ….. خوشم میاد هنوز اصالتش رو بوگاتی حفظ کرده🤔😁

    موافقم 5
    مخالفم 6
  5. Scuderia Ferrari

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    پادشاه جدید هایپر کارها 👑👑
    طراحی داخلی و مشخصات فنی : توربیلون
    طراحی بیرونی با ابهت و جذابیت بیشتر : شیرون

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. B

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (865 ديدگاه)

    اگه یارانی بخاطر تعصبش به بوگاتی خشتک ندره باید بگم طراحیش اصلا خوب نیست شیرون همه جوره طراحی بهتری داشت
    حالت اسپرت تری نسبت به شیرون داره انگار ارتفاعش کمتره و کلا طراحی پیستی تری داره

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. آندره

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    میدونستم این موتور هم شاهکار دیگه از کاسورث هست

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Hadi

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    طراحی اغراق شده ولی جذابی داره و خوشگله 👌🏼
    موتورش هم که شاهکاره و منتظر رکورد های بالای ۵۰۰ تا ازش هستیم 🔥
    کابین هم که شاهکار و مثل اثر هنری میمونه چقدر فرمون و پشت آمپر هاش جذابه و حس آنالوگ کلاسیک جذابی میده 👌🏼

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. johnmarston

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    جالبه اونقدری که این ماشین سعی کرده شبیه شیرون باشه شیرون سعی نکرده به ویرون شبیه باشه از لحاظ ظاهری هرچند ویرون و شیرون پلتفرمشون مشترک بود

    موافقم 10
  10. من

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چرا تو هر نسل جلوپنجرش گشادتر شده؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. فندق

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (722 ديدگاه)

      فکر میکردم ایرانی فقط با چینی های بیچاره پدر کشتگی داره
      شماها تا از یه چیزی ایراد حاج عبدلعظیمی نگیرین روزتون شب نمیشه نه؟
      بیخشید میشه یه ماشین خوب رو نام ببرید لطفا؟ حتما چلنجر ؟

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4322 ديدگاه)

        فندق چلنجر چه مشکلی داره؟

        1. فندق

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (722 ديدگاه)

          معمولا اونایی که از همه چی ایراد میگیرن ، امریکایی فن هستن
          واسه همین گفتم
          بقیمون خیلی مشکل خاصی با بقیه نداریم
          امریکایی فن ها و کره ای فن ها پ…ه میگیرن (با عرض معذرت منظورم خودت نبودی)

          موافقم 1
          مخالفم 8
      2. من

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        در جواب فندق:

        همین ماشین خوبه، حقیقتا دوسش دارم، فقط به قسمت فان ماجرا اشاره کردم.

        تو بازار آزاد فقط خودروهای خوب سالها فروش دارن، البته “خوب” یک لغت نسبیه و به مرور زمان یا ترتیب اولویت ها ممکنه معنیش تغییر کنه، اگه شما چلنجر رو ماشین خوبی نمیبینی برای اینه که تعریف شما از خوب با سایر آدمایی که چلنجر رو خوب می دونن فرق داره.

      3. آریا

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (191 ديدگاه)

        چلنجر چه ایرادی داره ؟
        حتما میخوای بگی تیبا 2 تو خوبه فندق(مغز)

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. فندق

          ۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (722 ديدگاه)

          دیدی؟
          واسه همینه که میگم با امریکن فن مشکل دارم
          تعصب شدید کورکورانه که همه چیو میکوبن تا ثاتب کنند امریکایی خوبه
          من اسم تیبا رو اوردم؟
          در جواب (من) هم بگم که : باهات موافقم
          و اینکه کلا خودم با ماسل کار حال نمیکنم واسه همین به چلنجر گیر دادم (چارجر رو استثنا دوست دارم)
          ولی اصلا مسئله اینکه من با چی حال میکنم نیست ، مسئله اینه امریکایی فن ها چقدر تعصب چرت روی آمریکا دارن
          یارو اومده میگه موتور این داداش کوچیکه وایپره
          بعد میگین آمریکایی فن تعصبی نیست؟
          امریکایی فن ها تو همه چی عقده ای هستن مثل خود امریکایی ها
          یارو فن اپل اندازه …. حالیش نمیشه بعد ادعا میکنه اپل بهترینه ، در حالی که اپل سر سوزن هم به گرد پای پرچمدارای اندرویدی نمیرسه
          تو ماشینم همینه ، ماشین امریکایی خوبه ، ولی به هیچ عنوان قابل قیاس با اروپایی نیست

          موافقم 2
          مخالفم 3
    2. مهدی

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1738 ديدگاه)

      مگه نباید باد بخوره به اون رادیاتورهای وامونده ؟ 😁

      1. من

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        اگه باد نخوره که اوضا خراب میشه، اینم نسل به نسل باد بیشتری میطلبه!

  11. Mercedes

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (958 ديدگاه)

    خب خب خب
    بالاخره روز موعود فرا رسید
    نظر شخصی خودمو میگم:
    طراحی بیرونی:
    بنظرم یکم بیش از حد شبیه شیرون شده و خب انتظار داشتم بخاطر تفاوت ۱۰ ساله و یک نسلی و اینکه حداقل تا ۸-۹ سال اینده جانشینی نخواهد داشت یکم بیشتر روی اینده نگر بودن مانور بده ، طراحیش واسه الان عالیه ، ولی بعید میدونم ۶-۷ سال دیگه همچنان بین رقبا زیبا بنظر برسه (شاید هم برسه ولی خب حدسم رو گفتم)
    از لحاظ موتوری خب واقعا جای خیچ حرفی نمیذاره ، اما در دنیایی که تسلا ۱۵۰ هزار دلاری ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت میده ، یا برند های چینی و کره ای و بعضا آمریکایی با قیمت خای خیلی پایین نزدیک به ۱۰۰۰ اسب رو براحتی میدن ، ۱۸۰۰ بنظرم کمه ، در دنیایی که ریمک و کونیگزگ هستن ، این ماشین قراره تا ده سال پرچمدار بوکاتی باشه ، تمامی مشخصاتش واسه امروز عالیه ، حتی خیلی بیشتر از عالی ، اما واسه سال ۲۰۳۴ هم همینطوره ایا؟ شرط میبندم کمتر از ۵ سال اینده امثال ریمک و کونیگزگ بالای ۲۰۰۰ اسب رو براحتی ارائه میدن (هرچند همین الان هم اگر اشتباه نکنم جمرا و نوارا بالای ۲۰۰۰ اسب هستن)
    طراحی بیرونی با اختلاف نسبت به شیرون پایه پیشرفت داشته (مثل مقایسه پراید با فونیکس fx میمونه تفاوتشون بنظرم)
    ولی خب نسبت به نسخه سوپر اسپرت نمیهش گفت همین اختلاف وجود داره چون بنظرم سوپر و پیور اسپورت زیبا بودن
    هرچند بازم این ماشین از همشون زیبا تره
    از زیبایی که بگذریم ، بنظرم بدون هیچ شک و شبهه ای این ماشین چند ده لول لاکچری تر از پدران خودش هست و تقریبا طراحی مشابه این خودرو رو قبلا یادمه توی رندر های غیر رسمی و کانسپت ارت ها چند باری دیده بودم با چنین جلونجره بزرگی (بنظرم ایده باحالی بود) در هر صورت خطوط بیشتر بدنه ، انحنا های جذاب ، افزایش ابعاد بدنه و ماشین ، جلوپنجره بزرگ تر و حتی فرم و زاویه led های کوچیک چراغ جلو و جهتشون همگی دست به دست هم دادن تا ماشین لوکس تر از قبل بشه
    طبیعتا همین موارد روی افزایش جنبه اسپرت ماشین هم تاثیر گذاشتن و قطعا اسپرت تر هم شده ، ولی همونطور که قبلا خود اقای ریمک بهمون تقلب رسونده بود! این ماشین بیشتر از اسپرت بودن روی حنبه لاکچری بودن تمرکز کرده و اگه به حرف خودشون استناد کنیم ریمک بعدی باید بیشتر روی اسپرت بودن مانور بده
    طراحی داخلی ؟ بی نظیر! واقعا جور دیگه ای نمیتونم توصیفش کنم ، کاملا حساب شده ، هوشمندانه و ظریف و بی نقص طراحی شده ، چه میشه گفت ؟ هیچی !
    اولش مانیتور خورد تو ذوقم ، هرچند طرفدار پروپاقرص مانیتور های خفن و جذاب (مثل مرسدس یا بیمر و چینی و کره ای و …ها) (نه مانیتور های تویوتا که ۲۰ کیلومتر حاشیه داره مال قرن بوقه) هستم ، ولی خب مامیتور اونم به این شکل ساده مستطیلی مثل یک زائده در امتداد و بالای کنسول وسط ؟! واقعا خورد تو ذوقم ، تا اینکه فهمیدم کانیتور متحرکه و مخفی میشه 😌 از بوگاتی بایدمدهمین انتظارو داشت ، بنظرم بهترین تصمیم ممکن بود
    خودم انتظار مانیتور یکپارچه با داشبورد (مشابه eqs) داشتم که به هارمونی طراحی اسیب نزنه ، ولی خب مانیتور مخفی شونده قطعا چیز جذاب تریه و باز هم بوگاتی نوشن داد فکر همه جارو کرده
    از لحاظ فنی هم خب قدرت موتور رو که نظرمو گفتم ، ولی توی بحث سرعت هم با اینکه صفر تا صد 2 ثانیه ای واقعا محشره اون هم واسه این ماشین با این وزن و ابعاد! اما خب یه مسئله وجود داره و اونم بحث حداکثر سرعت هست که ظاهرا در حالت عادی پیشرفتی نسبت به شیرون پایه نداشته (۳۸۰ کیلومتر بر ساعت) و با فعال کردن speed key هم سرعت اگر اشتباه نکنم بجای ۴۲۰ (شیرون پایه) به ۴۴۵ (توربیلون (توربیون؟)) میرسه
    خب بنظرم پیشرفتش اونقدری که انتظار میرفت نبوده در این بخش ، اونم وقتی که شیرون ss+300 تا 490 کیلومتر بر ساعت رو لمس کرد و 30 تا هم ازش تولید شد
    (تغییر شکل و طراحی کابین و صندلی ها هم بنظرم خیلی مثبت و جذاب بوده)
    در نهایت یه نکته وجود داره
    با اینکه گفتم تو یه سری بخش ها پیشرفتش نسبت به سوپر اسپرت کم بوده یا حتی پسرفت داشته
    اما نکته اینجاست که کسی ایفون ۱۵ پرومکس رو با ایفون ۱۴ بیس مقایسه نمیکنه! این خودرو هم نباید با فول ترین نسخه شیرون ، یعنی سوپر اسپرت مقایسه بشه ، بلکه باید با خود شیرون پایه مقایسه بشه ، که از نظر من با اختلاف فاحشی شیرون پایه رو کنار میزنه و قطعا پیشرفت خیلی زیادی نسبت بهش داشته
    رقیب شیرون سوپر اسپورت میشه نسخه های تکمیلی و ارتقا یافته این مدل که در سالهای اینده عرضه میشن

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. آریا

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (191 ديدگاه)

      کونیگزگ جمرا با 3 تا موتور الکتریکی و یه موتور درون سوز 3 سیلندر جمعا 1800 اسب بخاره و صفر تاصدش با وجود گشتاور و شتاب لحظه‌ای بالا دو نیم ثانیه ‌س
      ولی این بوگاتی تنفس طبیعی هم هست

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. فندق

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (722 ديدگاه)

        اره
        ولی جمرا 2200
        این دوستمون درست گفته

    2. Cert

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      در بوگاتی قدرت اهمیتی ندارد

  12. مهدی

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    نمای جلوش خیلی زمخته، جذابیت قبلی رو نداره

  13. رامتین

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    همچنان از هر نظر عالی ولی چرا کیلومترشمار تا 550 نمایش داده میشه؟ آخه در بهترین حالت 480 را بتونه بزنه، آنهم با شرایط و تجهیزات کاملا مسابقه ای. از این مسخره بازیها خوشم نمیاد. واقعیت همیشه جذابتره.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. علی جردن

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بنظرم این یک بوگاتی شیرون هست که بالغ شده

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. اوس ممد

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (958 ديدگاه)

    چراغای عقبش جنسش چیه؟ led نیست ؟

  16. ابوالفضل

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    بسیار شبیه به شیرون
    طراحی داخلیش عالیه مخصوصا کیلومتر شمارش
    بالاخره بوگاتی به موتور V شکل و تنفس طبیعی رو آورد
    عکس آخری رو که دیدم بازم ظاهر ویرون جذبم کرد 😍

  17. Vision

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که عاشقش شدم. فردا ساعت ۵ صبح بعد نماز میرم یکی بخرم ۱۲۰تا هم بره کافیه برام بالاتر جریمه میشیم خدا برکت

  18. Yasin

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    بی‌نظیره… طراحیش عالیه، قسمت پشت هم که حرف نداره! درهای پروانه‌ای هم کاملا جدیده، البته شاید بهتر می‌شد طراحی قسمت جلو متفاوت‌تر نسبت به شیرون می‌بود.
    قطعا تا 10 سال دیگه باز هم پادشاه سوپراسپورت‌هاست بوگاتی 🔥🔥❤

    موافقم 3
    مخالفم 1
  19. علی

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    سلام بر شاه شاهان فقط داخل خودرو ببینید خدایی از این آنالوگ تر. زیباتر میشه ساخت بگید ؟؟؟؟؟؟؟؟
    داخل کابین مثل مجسمه نمادین تراشیده شده بنظر هنرمند اصلی داخل کابین بوده که زحمت زیادی واسه طراحی و. زحمت بسیار بیشتر واسه ساخت بادقت و ظرافت بسیار زیاد که از عشق میاد بسیار زیبا و خیال انگیزه

  20. علی

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    طراحی بیرون قوی هست
    ولی طراحی داخلی مثل موزه ساعت های گرانقیمت شبیه هست
    هایپر کار فقط و فقط. لامبورگینی و بوگاتی. بجز این دوتا باقی سیاهی لشگرند

    1. Amir

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      البته لامبورگینی فقط چند تا هایپر کار داره
      که همون چند تا هم فوق العاده هستند

  21. BMW

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    طراحی داخل زیبا

  22. شیخ جاسم عبود نبود

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    والا من که باور نمیکنم کسی که میخرش بتونه باش 400,500 تا بره مگه کشکه اینو میخرن فقط جهت پز

  23. MADE IN USA

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    رو صفحه کیلومترش۵۵۰ نوشته ولی بعید میدونم
    مگر اینکه یخورده بیشتر رو گیربکسش وقت گذاشته باشن
    انتقاد مزخرف نکنید که انگار خریدین و راضی نبودین
    بوگاتی شرکت قدرتمندی و خودشو الکی زیر سوال نمیبره
    بعد لطفا سر حداکثر سرعتش از اشغال های داخی الگو برداری نکنید
    بوگاتی نه سایپا نه ایرانخودرو
    خیلی نظر ساده و بچه گانه ای دادی که پراید رو صفحه کیلومترش۱۸۰تا نوشته ولی نمیره
    بوگاتی سایپا نیست درکش اینقدر سخته

  24. HOW AM I

    ۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام امیدوارم فراری یک هایپرکار بسازه به همه خودروسازان یاد بده هایپرکار یعنی چی آخ آخ آخ چه شود اگه بشه

  25. علی منصوری

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (388 ديدگاه)

    خوشگله…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا