مالکان و طرفداران محصولات بوگاتی در سی و نهمین فستیوال سالانه بوگاتی شرکت کردند تا سالروز تولد اتوره بوگاتی را جشن بگیرند. این رویداد سالانه که توسط گروه EBA برگزار میشود شاهد حضور ۵۶ محصول کلاسیک، ۲ دستگاه ویرون، ۱ دستگاه ویرون گرند اسپرت، ۱ دستگاه شیرون اسپرت و مدل کمیاب EB110 آمریکا بود. از جمله خودروهای کلاسیک حاضر در فستیوال بوگاتی میتوان اسطورههایی همچون تایپ ۱۳، تایپ ۳۵، تایپ ۴۴، تایپ ۴۹، تایپ ۵۷ و تایپ ۱۰۱ را نام برد. بسیاری از این خودروها تاریخچهای قابلتوجه در مسابقات دوران خود دارند. خود بوگاتی نیز با شیرون پور اسپرت و سوپر اسپرت در این رویداد حضور یافته بود.
این فستیوال با بازدید از آرامگاه دورلیشایم شروع شد یعنی جایی که اتوره بوگاتی در آنجا دفن شده است. اولین روز رانندگی شامل حضور در برخی از بهترین جادههای جهان بود و پس از آن رانندگان به خانه مولشایم بوگاتی رهسپار شدند. در روز دوم شرکتکنندگان در اطراف آلزاس و کوههای واسگز به رانندگی پرداختند. در سومین روز از فستیوال بوگاتی که در واقع آخرین روز آن بود اکثر محصولات کلاسیک و هایپرکارهای مدرن این خودروساز در معرض دید عموم قرار گرفتند. چند ساعت پس از نمایش این خودروها در مولشایم، محصولات خاص بوگاتی جلوی دید عموم رژه رفتند و پس از آن نیز داوران بهترین خودرو را انتخاب کردند. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، نهایتاً جایزه این رویداد به بوگاتی تایپ 57C کابریولت کورسیکا رسید. البته جوایز دیگری نیز بین شرکتکنندگان توزیع شد که شامل اعطای جایزه مؤسس بوگاتی به تایپ ۴۶ پتیت رویال بود.
کریستوف پیچون رئیس بوگاتی درباره این فستیوال میگوید:
زمانی که ما مولشایم را خانه بوگاتی مینامیم منظورمان از آن به معنای واقعی کلمه است. بله خودروها در اینجا بهصورت دستساز تولید میشوند اما ارتباط بسیار عمیقتری وجود دارد. بازدید از مولشایم برای علاقهمندان این برند شبیه دیدن مکانهای با ارزش برای آنهاست چراکه فهم بسیار بهتری از مردی را ارائه میکند که این سفر را آغاز کرد و محصولاتی تاریخساز را معرفی نمود. ما با افتخار این میراث را ادامه خواهیم داد و با پشتیبانی از فستیوال بوگاتی و حفظ زادگاه بوگاتی در آلزاس این کار را انجام میدهیم.
SLR _ 722
۲ مهر ۱۴۰۱من شنیدم اتوره بوگاتی فرد با اخلاقی بوده بطوری که اسم کوچک تمام کارمندان و کارگران رو میدونسته و در طول روز باهاشون گپ میزده
همینطور وقتی بحران اقتصادی زمان خودش آغاز میشه حاضر نمیشه مانند بقیه خودرو سازان دستمزد کارگران رو کم کنه یا اخراجشون کنه حتی اگر به قیمت ضرر شرکت تموم بشه
روحش شاد
hitman
۲ مهر ۱۴۰۱هعی… کاش همچین انسان هایی الگو بقیه باشن که متاسفانه عبدا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ مهر ۱۴۰۱این رویه با احترام به پرسنل، همچنان در بوگاتی وجود داره
پیر ویرون (Pierre Veyron) و لوئیز شیرون (Louis Chiron) رانندههای بوگاتی در مسابقات بودند
Royal Driver UK 70
۲ مهر ۱۴۰۱دمش گرم
احمدرضا
۲ مهر ۱۴۰۱با اینکه بوگاتی رکورد ماشین محبوبم شکوند ( مکلارن F1 ) اما نمیشه دوسش نداشت
خیلی جذابه و بنظر میاد از هایپرکارای دیگه راحتتر باشه سواریش
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲ مهر ۱۴۰۱چه می خواستیم چه نه رکورد میشکست F1 پیر شده بود
احمدرضا
۲ مهر ۱۴۰۱بله حق با شماس
اما اف وان هنوزم پیر نیست به نظر اکثر طراحان طراحیش خیلی جلوتر از زمانش بود
ضمنا هنوزم سریعترین ماشین دنیا با تنفس طبیعی هست.
Royal Driver UK 70
۲ مهر ۱۴۰۱بهرحال اف۱ افسانه ای هست. ویرون هم همینطور. دوتاشون فرقی ندارن برام
۹۱۱
۲ مهر ۱۴۰۱بهشت ماشین باز ها
Alan.r
۲ مهر ۱۴۰۱بوگاتی واقعا در زمینه کلاسیک عالیه و میتونه با مرسدس بنز و فراری رقابت کنه (البته تقریبا)
بهنام
۲ مهر ۱۴۰۱ماشینی که دوسش داری و مورد علاقته و با اون با باقی ماشین بازها کل کل میکنی باید تاریخ داشته باشه ، پشتوانه ی قوی و غنی داشته باشه باید اصل و نسب داشته باشه .اصلا ماشین بازی یعنی پیشینه ی غنی . بفرما نمونه ای از یک کمپانی با اصل و نسب دارای تاریخ غنی . برای نمونه عرض کردم و نظرم اینه هواداری از خودرو و کل کل خودرویی که از جمله لذتهای دنیوی هست مثل هواداری از تیم فوتبال مورد علاقه هست .در هر دو باید تیم یا ماشین مورد علاقه دارای تاریخ و پیشینه ی غنی و قوی باشند .
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲ مهر ۱۴۰۱حالا یک سری کونیگ زگ دوست البته خودمم این برند رو دوست دارم میان ز مفت میزنن
Royal Driver UK 70
۲ مهر ۱۴۰۱از بچگی همیشه دوست داشتم یک روز برم موزه بینالمللی بوگاتی داخل ماشینا بشینم فرمونشونو لمس کنم… EB110 , ویرون مدلای کلاسیک.. داغش به دلم موند..
فرحان نصیری
۲ مهر ۱۴۰۱عجب فستیوال زیبایی
Payfast
۲ مهر ۱۴۰۱حس بودن تو اون کابین لوکس، حس لمس کردن اون فرمون، حس فشار دادن گاز تا اخر با اون دبلیو ۱۶، حس راحتی تو ۴۰۰ کیلومتر بهتر از هواپیما…
SENNA
۱۰ مهر ۱۴۰۱دلم آب شد واسه اون تایپ35 ها
آرزو دارم تو دهه 30 میلادی تو مسابقه تارگا فلوریو داخل یدونه تایپ 35 سی مشکی در حال رقابت باشم