بوگاتی در حال انجام آزمایشهای توسعهٔ نهایی روی بولاید است و حالا ویدئویی جالب از این آزمایشها منتشر کرده است که صدای خارقالعادهٔ موتور را نشان میدهد.
بوگاتی بولاید پیش از آغاز تحویل اولین نمونهها به خریداران در سال ۲۰۲۴، وارد مراحل نهایی توسعه شده و حالا بوگاتی ویدئوی جالبی از آزمایش این هایپرکار مخصوص پیست در یک پایگاه هوایی منتشر کرده است. این شرکت همچنین جزئیات جالب در مورد آیرودینامیک افراطی بولاید منتشر کرده است. این خودرو ابتدا در قالب یک کانسپت در اکتبر ۲۰۲۰ رونمایی و سپس نسخهٔ تولیدی آن در آوریل ۲۰۲۳ معرفی شد. در این فاصله، مهندسانی بوگاتی، بولاید را طی دورهای شبیهسازیشدهٔ بیشماری در مشهورترین پیستهای جهان آزمایش کردند تا طراحی و تنظیمات آن را دقیقتر کنند.
بااینحال، اصلاحات نهایی در دنیای واقعی و بهعنوان بخشی از برنامههای آزمایشی متمرکز بر موتوراسپرت انجام گرفته است. آیرودینامیک دیوانهوار بولاید با تولید نزدیک به سه تن داونفورس، خودرو را به پیست میچسباند. در این ماشین، اسپلیتر جلو با بالهای یکپارچه با دیفیوزر جلو و بالههای جانبی کار میکند. کابین کمعرض خودرو نیز به کمک فرم و مکان نصب آینههای جانبی بال شکل، امکان عبور هوای بیشتری را از اینترکولرهای جانبی فراهم میکند. بوگاتی در بولاید بجای دوربین از آینههای سنتی استفاده کرده است زیرا این آینهها باعث میشوند راننده بتواند فاصله با خودروهای دیگر را سریعتر تخمین بزند.
در عقب خودرو هم بیش از همه یک بال عظیم قابل تنظیم جلبتوجه میکند که با سر اگزوزهای مرکزی، چراغهای LED باریک X شکل و دیفیوزری بزرگ همراه است. در این نما لاستیکها هم مشخص هستند. زیر این پوستهٔ تهاجمی، شاسی مونوکوک و پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربوی شیرون پنهان شده است. این موتور ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و در کنار وزن ۱۴۵۰ کیلوگرمی قرار میگیرد.
بولاید افراطیترین بوگاتی تاریخ توصیف شده که وعدهٔ تحمل شتاب جانبی تا ۲.۵ جی را داده است اما به گفتهٔ بوگاتی، این ماشین مثل برادران جادهای خود، توسط همهٔ رانندگان صرفنظر از سطح مهارتشان قابلکنترل خواهد بود. این شرکت تنها ۴۰ دستگاه از بولاید تولید میکند که هرکدام ۴ میلیون یورو قیمت دارند اما هیچکدام جواز تردد در خیابانها را نخواهند داشت.
فورد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲الان یکی میاد میگه 206 با بوگاتی فرقی نمیکنه
R
۱۴ خرداد ۱۴۰۲تا شما نگی کسی نمیگه اینجا جای مسخره بازی و نمک بازی نیست
Kamy
۱۴ خرداد ۱۴۰۲میر سلیم و امثال میر سلیم زیاد داریم
هستن کسایی که این حرفو بزنن
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اما یادآوریش هیچ لطفی نداره
Ali
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اره راس میگی
اینجا جاییه که با حرفای جدی
همو باید جر بدیم درسته اره
OMID-LAMBO
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بهرحال هردوشون یه هدف رو دنبال میکنن و اون هم حمل و نقله
یا الاغ و گاو و شتر که فرقی با بولاید ندارن چون با اونا هم میشه حمل و نقل کرد
Arasto
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ولی این کجا و آن کجا…
شما اگر خودت خر رو انتخاب میکنی توقع نداشته باش بقیه هم خر رو انتخاب کنن چون صرفا هدفش رسوندن فرد به مقصده
farhot
۳۱ خرداد ۱۴۰۲این بنده خدا حرف میرسلیمو تکرار کرد
واسه دفاع از حرفش که گفته بود 206با لندکروز فرقی نداره تو یه کلیپ دیگه گفت هرجفتش برای حمل و نقله
حسین کاظمی
۱۴ خرداد ۱۴۰۲😂
Shrek
۲ تیر ۱۴۰۲کلا منتظریم یکی یه چی بگه از آب گل آلود ماهی بگیرین ،نه؟ بیکارین جدا؟
کلا هرچی میشه میآید ربطش میدین به دولت
آقا جان اگر میخواستیم راجع مسائل دولت حرف بزنیم میرفتیم تو یه سایت دیگه اینجا سایت خودرو هست در جریانید؟
بعد الان داری اینو با لندکروز یکی میکنی؟ خیلی کشورها هستن که ماشینهایی در حد لندکروز و بخارشو میسازم شاید ایرانم یه روز به اونجا رسید
ولی بوگاتی چطور؟ با فرض که بگیم کونیگزگ و ریمک و ssc و هنسی برندهای باشن که همرده بوگاتی باشن حتی در این صورت کشور های سوئد ، آمریکا و کرواسی تونستن تا حالا ماشینی در حد بوگاتی فرانسوی بسازن اونم روی کاغذ که یعنی کلا ۴ تا کشور به این لول رسیدن تا الان!(شایدم بیشتر ولی من الان اینا تو ذهنم بود)
بعد نکنه توقع داری فردا سایپا بیاد بوگاتی بزنه و با این ۴ تا کشور رقابت کنه؟ در جریانی که حدود ۲۰۰ کشور داریم و ۴ تاش میشه تقریبا ۲ درصد!جهان
JooJoo
۱۴ خرداد ۱۴۰۲سه تن داون فورس….
اگه ای ام جی وان بتونه یه پیچ رو با سرعت 120 رد کنه این با چه سرعتی رد میکنه؟؟؟؟؟؟
اگه پراید قرار بود این حجم داون فورس رو تولید کنه خودش زیر داون فورس خودش له میشد
محمدهادی
۱۴ خرداد ۱۴۰۲نگفته این سه تن رو در چه سرعتی ایجاد میکنه
ولی بهرحال این داونفورس وحشتناک در کنار ۱۶۰۰ اسب بخار و تنها ۱۴۵۰ کیلو گرم بهمراه تحمل شتاب جی بالای ۲ همه و همه یک خودروی خارق الاده میسازه!!
عملکردی شبیه به خودرو های جی تی ۱ یا در حدود کلاس Lmp2
قطعا برای تحمل این شتاب جانبی خودرو باید روی تایر های اسلیک بره تا بتونه این مقدار جی رو از طریق شاسی و اتصالات و تعلیق و رینگ و تایرها پخشش کنه
خیلی دوستدارم یه سر به نوربرگ رینگ بزنه!
JooJoo
۱۴ خرداد ۱۴۰۲داون فورس ای ام جی وان در حالت بیشینه حتی به 800 کیلو هم نمیرسه.
ehsan
۱۴ خرداد ۱۴۰۲در حال حاضر غول مرحله آخر هست این بوگاتی چه دانفورسی داره با وزن یک 911 gt3 بیش از 1000 اسب بخار بیشتر داره 😲🤩🤪😲
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اگه تکلیف عملکرد این چند تا هایپرکار ماورائی (بولید سولوس RB17 T50s و AMR pro) نسبت به هم مشخص نشه خماری بدی بجا می مونه
یک شهروند ساده
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اگه الکتریکی نیست آینده ای نداره. دوستانی که موافق هستند لطفا دیسلایک بفرمایند.
PRPR
۱۴ خرداد ۱۴۰۲برقی کردن خودرو ها مثل دنده دستی و دنده اتومات ماشین میمونه . خیلی ها تعصب داشتن که لذت رانندگی با دنده دستی که بعد مدتی یا نظرشون عوض شد یا عادت کردن . ولی هنوز که هنوزه خودرو های زیادی با دنده دستی تولید میشن طرفداران خوشون رو دارن . برقی کردن خورو ها هم همینجوری شاید خیلی ها نظرشون عوض شه ولی همیشه عده زیادی هستند که ماشین های برقی رو به بنزینی ترجیح بدند.
منتقد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اگر لایک میخوای ، بگو لایک کنید .
دیگه این حرفها چیه!!!!!!!!!
R
۱۴ خرداد ۱۴۰۲باز هم سخنان سخیف از یه یک خود شیرین
farhot
۳۱ خرداد ۱۴۰۲این ماشین واسه آینده نیست
اتفاقا هرچی قدیمی تر بشه باارزش تر میشه
ولی درحال حاضر هیچ برقی توان مقابله باهاشو نداره چون برقی هرچقدر قوی تر میشه وزنشم سنگین تر میشه
البته من خودم مخالف ماشین برقی نیستم و بیشتر طرفدار هیبریدی مثه پورش 918 هستم که خداب تکنولوژی برقی و درون سوزاس
ایران
۱۴ خرداد ۱۴۰۲موتور ۱۶ سیلندر با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت با اون صدا و کمتر از ۱.۵ تن وزن واقعا عالیه اونایی که میخرن چه عشق حالی کنن هیولای درونسوز
احمدرضا
۱۴ خرداد ۱۴۰۲فکر کنم یه سری رکوردها قراره پودر بشن
R
۱۴ خرداد ۱۴۰۲این یک هیولاست
R
۱۴ خرداد ۱۴۰۲وقتی پادشاه جاده میخواد پادشاه پیست هم بشه
R@min
۱۴ خرداد ۱۴۰۲به احتمال زیاد وزن خشک 1450 هست که با مایعات تا 1600 میشه که تقریبا نسبت وزن به قدرت 1 به 1 داره. گیربکس هم باید سکوئنشنال باشه و قطعا یکی از محورها از تعلیق پوشراد استفاده می کنه. ارقام دیوانه واره ولی مدیریت 1600 اسب تو پیست !!! بنظرم به اندازه ساختن یه هایپرکار مشکله.
کاش می شد یه شرایطی فراهم بشه که استون والکری AMR PRO، فراری FXX-K EVO و بولاید تو یه پیستی رکورد بزنن.
Scuderia Ferrari
۱۴ خرداد ۱۴۰۲آقا رامین
FXX-K Evo دیگه توان رقابت با هایپر کارهای پیست محور مدرن رو نداره و باید منتظر نسخه XX جانشین LaFerrari باشیم که قطعاً رقیب سرسختی برای والکری AMR Pro ، مرسدس AMG One و سایر هایپر کارهای پیست محور خواهد بود
بوگاتی بولاید هم بعید میدونم کسی بتونه در پیست باهاش رقابت کنه و یک پله بالاتر از رقباست
R@min
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بنظرم دست کم گرفتیش به هر حال تا دیدن عملکرد در دنیای واقعی نمیشه چیزی رو تایید و تکذیب کرد.
بعید می دونم این بوگاتی بتونه سریع تر از بقیه باشه. این حجم قدرت و گشتاور هر سیستم ترمز و گیربکسی رو تو چند دور هات لپ ذوب می کنه. البته باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم.
R/T
۱۴ خرداد ۱۴۰۲خارقالعاده است
عجب صدایی
R/T
۱۴ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Bugatti-Bolide-3.jpg
چقدر گنگه
تحت پیگرد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بهترین صدایی که از یک ماشین تا حالا شنیدم صدای پاگانی huayra r لامصب زوزه میکشه
hamidreza
۱۴ خرداد ۱۴۰۲v12 هایی که بنز برا پاگانی میسازه واقعا خوش صدا هستن… !
کابین پاگانی برا من زیباترین کابین رو بین بقیه سوپراسپرت ها داره… با اینکه خودم فن دو آتیشه لامبورگینی هستم ولی این موضوع رو نمیشه کتمان کرد.
Siyavash
۱۴ خرداد ۱۴۰۲روخ گنگی داره آدم یاد ماشین بتمن میوفته..در کل امیدوارم حداقل سه تا پیست خوب مثل نوربرگ.بره و رکوردش رو ببینیم چیکاره هست…
homayoun
۱۴ خرداد ۱۴۰۲من که از بوگاتی بولاید خوشم آمد ولی حیف پولش رو ندارم درآخر هم میخوام بگم که نظر هاتونو دربارهی پیامک بدین متشکر
homayoun
۱۴ خرداد ۱۴۰۲آرزو موفقیت برای همه دارم😂😂😂
hamidreza
۱۴ خرداد ۱۴۰۲موشک بالستیک… همراه با نهایت لذت رانندگی…
hamidreza
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ولی زیبا ترین صدای v12یی که شنیدم برا مورسیه لاگو sv بوده… واقعا هیچجوره نمیتونم صدای هیچ انجینی رو باهاش مقایسه کنم… واقعا جدا از تعصب بهترین صدا ی انجین های v12 از نظر من برا لامبورگینی هست…
فراری هم فراموش نکنیم در کنار کاثورث…😅
homayoun
۱۴ خرداد ۱۴۰۲به احتمال زیاد وزن خشک ۱۴۵۰ هست که با مایعات تا ۱۶۰۰ میشه که تقریبا نسبت وزن به قدرت ۱ به ۱ داره. گیربکس هم باید سکوئنشنال باشه و قطعا یکی از محورها از تعلیق پوشراد استفاده می کنه. ارقام دیوانه واره ولی مدیریت ۱۶۰۰ اسب تو پیست !!! بنظرم به اندازه ساختن یه هایپرکار مشکله.
کاش می شد یه شرایطی فراهم بشه که استون والکری AMR PRO، فراری FXX-K EVO و بولاید تو یه پیستی رکورد بزنن.
homayoun
۱۴ خرداد ۱۴۰۲فکر کنم یک سری رکورد ها قراره پودر بشن
❤BMW❤
۱۴ خرداد ۱۴۰۲این یه سوپر اسپرت پیست محوره و قراره خیلی از هایپر کار ها رو توی پیست جر بده
JDM
۱۴ خرداد ۱۴۰۲الان اون تسلا میاد میگه رودستر کبیر بیاد از این بهتره بشین تا بیاد واقعا صدای بولاید وحشیه مثل ذاتش اصالتشو نخریده مثل بعضیا
Bmwgg6
۱۵ خرداد ۱۴۰۲یا باید برای درونسوز طی ده سال اینده به این ماشین برسیم تولید زیاد یا تن به خودرو های الکتریکی(اسباب بازی و ارمیچری) بدیم
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۲گااااد اف کارز