بوگاتی

تست و بررسی بوگاتی بولاید توسط تاپ گیر در پیست ناردو

اطلاعات بیشتر و فناوری‌های جدید. بولاید به سطحی دیگر خواهد رسید.

زمانی که صحبت از ابرخودروها می‌شود، یکی از نخستین مدل‌هایی که به ذهن خطور می‌کند، نام فرانسوی بوگاتی است. این برند با معرفی مدل‌های خاصی که همیشه در فهرست مشهورترین، خاص‌ترین و سریع‌ترین خودروهای زمین بودند، نام خود را با واژه ابرخودرو مترادف کرد. با گذشت زمان، هدف این شرکت تغییری نکرد و هم‌اکنون در تلاش است تا هیولای جدید خود را برای تحویل به مشتریان، آماده کند. این خودرو، بولاید نام دارد و بر اساس آخرین  اطلاعات منتشرشده توسط شرکت سازنده، قصد دارد به ۱,۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۱,۴۵۰ کیلوگرم وزن دست پیدا کند.

اخیرا رسانه تاپ‌گیر با همکاری این شرکت ویدئوی تازه‌ای را منتشر کرده است که در آن مجری برنامه، «جک ریکس» به‌همراه برنده مسابقه ۲۴ ساعتی لمان و راننده تست ارشد بوگاتی، «اندی والاس»، به جزئیات بیشتری درباره این ابرخودرو می‌پردازند و سواری آن را تجربه می‌کنند. در ابتدا،  والاس از تفاوت میان رانندگی بین شیرون و بولاید می‌گوید و توضیح می‌دهد که شیرون خودرویی جاده‌ای است و برای عبور از موانع موجود در مسیرهای شهری طراحی شده اما بولاید بی‌نیاز از المان‌های این‌چنینی است. بولاید عملا یک خودروی مسابقه‌ای به شمار می‌رود که مانند سایر محصولات بوگاتی رانندگی راحت و سیستم تهویه مطبوع دارد.

این خودرو که به بزرگ‌ترین دیسک‌ ترمزهای جهان مجهز شده است، به موتوری مجهز شده که ۳۵ درصد تمام اجزای خودرو را تشکیل می‌دهد. این واحد ۸ لیتری W16 به توربوشارژر چهارگانه مجهز شده و در مقایسه با شیرون سوپراسپرت، آخرین رکوردشکن بوگاتی، کمی دورموتور بالاتری دارد. مهندسان بوگاتی، بولاید را به ویژگی مجهز کرده‌اند که با وجود حالت دستی همیشگی جعبه‌دنده و رسیدن دورموتور به حداکثر دور مجاز، تعویض دنده انجام می‌شود؛ چراکه تعویض مناسب دنده توسط مالکان آینده این ابرخودرو احتمالا ناممکن خواهد بود.

بوگاتی در تلاش است به نسبت قدرت‌به‌وزن ۱,۱۰۰ اسب بخار بر تن دست پیدا کند.به گفته والاس، به‌لطف حذف المان‌های موردنیاز برای رانندگی جاده‌ای، وزن بولاید تا حد ممکن کاهش خواهد یافت. بوگاتی حتی سیستم توربوشارژر تناوبی را حذف کرده است. سیستم یادشده به بوگاتی شیرون اجازه می‌داد تا پیش از رسیدن به دور ۴,000rpm، از ۲ توربوشارژر استفاده کند؛ درحالی‌که در بولاید، تمام چهار توربو به‌صورت دائمی درحال فعالیت هستند.

بولاید به‌لطف بهره‌وری از آیرودینامیک پیشرفته غیرفعال، در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت، سه تن نیروی عمودی (دانفورس) تولید می‌کند که نزدیک به هزار کیلوگرم آن در بخش جلو و باقی آن در عقب تولید می‌شود. مهندسان بوگاتی می‌توانستند نیروی عمودی بیشتری را هم در این خودرو به‌کار بگیرند اما به‌گفته والاس، برای رانندگی راحت‌تر مشتریان و حذف حساسیت آیرودینامیکی ناشی از تغییر زاویه حرکت (و در نتیجه آن تغییر نیروی عمودی در این حالت)، از انجام این کار صرف‌نظر شده است؛ به‌این‌ترتیب، بولاید در مواجه با ترمزگیری در نزدیکی پیچ با لرزش بدنه مواجه نمی‌شود.

کابین خودرو پروتوتایپ بوگاتی هنوز راه زیادی را تا رسیدن به هدف بوگاتی دارد. این شرکت چندی پیش از کابین موردانتظار برای بولاید رونمایی کرد. مشخصا در این کابین مسابقه‌ای شاهد استفاده گسترده از فیبرکربن و حتی بخش‌های مشخص شاسی فیبرکربنی مونوکوک آن خواهیم بود. صندلی‌ها به‌صورت اختصاصی و متناسب با بدن هر مالک طراحی خواهند شد و به شاسی می‌چسبند. بوگاتی برای شخصی‌سازی بیشتر فضای داخلی، فرمان و ابعاد اجزای دیگر را هم متناسب با راننده آن دگرگون می‌کند. بوگاتی اخیرا با تست این خودرو در پیست ایمولا، آن را یک قدم دیگر به معرفی نهایی نزدیک کرده است. نظر شما درباره ابرخودروی بولاید چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (429 ديدگاه)

    خیلی حرفه هم خاص باشی هم جزء برترین ها، تبریک باید گفت به بوگاتی بخاطر خلق این آثار هنری خاص

    موافقم 20
    مخالفم 4
  2. M@M@DRZ911

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (366 ديدگاه)

    ۳ تن دانفورس! پهنای تایر ها رو ببین ! ولی موتورش واقعا سنگینه ته زورشون رو زدن واسه سبک سازی .
    در ضمن این موتور w16 چهار توربو داره نه ۸ توربو . در متن به اشتباه نوشتید ۸ توربو .

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. P

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      دقیقا ، وزن خشکش حدود ۴۰۰ کیلو هست که با اجزا خیلی بیشتر هم میشه ،قبلا در مورد بوگاتی ها میگفتیم این فقط بدرد خط مستقیم میخوره ولا غیر سهام داران عزیز ناراحت میشدن که نه مگه مخصوص پیسته که تو پیست خوب نیست حالا امیدوارم ببرن تو پیستا های معروف تایم رسمی بزنن ببینیم این همه بزرگ نمایی درست بوده یا نه

      موافقم 12
      مخالفم 8
  3. Fxx k

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش دوبله میکردین

    موافقم 13
    مخالفم 4
  4. 🇰🇷

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کاش میشد با همکاری ریمک همینو به صورت برقی تولید میکردن تا یه پیام برای حفظ محیط زیست هم باشه. هم وزن کم هم قدرت بالا و در عین حال برقی. میشد یه شاهکار مهندسی

    موافقم 5
    مخالفم 21
    1. JaMsHiD

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      شما چقدر رو داری عزیزم

      برو هیوندا موتور میتسوبیشی تو سوار شو

      ریماک قرار بود با کمک بوگاتی ماشین برقی بسازه ، مارک بوگاتی روش نمی‌خورد !

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. 🇰🇷

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        همین که بوگاتی میخاد برای مدل های بعدی سراغ انجین ۸ سیلندر و هیبرید بره نشون میده که آینده برقیه !!
        حالا هر چقدم امثال شماها چشماتونو به حقیقت ببندین !!
        همین هیوندای هم که مسخره میکنی انواع مدل هیبرید و الکتریکی داره که شماها رویاشم نمیبینید مثل ev5 یا آیونیک 5 N بسازین !!

        موافقم 4
        مخالفم 21
        1. parhamiof

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (753 ديدگاه)

          ببخشید شما از کجا انجین 8 سیلندر و هیبرید رو درآوردید؟
          به عنوان پیام محیط زیستم میتونیم بزاریمت جای باتری آیونیک 5،یه کابل بزنیم اینورت یه کابل بزنیم اونورت آیونیک جان ازت انرژی بگیره.
          موقع شارژم کابل شارژو میکنیم اینورت شارژ شی قشنگ.
          چون میدونی که باطری به محیط زیست آسیب میزنه.
          کاهش فروش برقیا تعیین میکنه که آینده برقیه؟
          بشین تو پراید نقره ای دور رنگ چپی مدل 72 ت راجع به بوگاتی و هیوندای و تویوتا تعیین تکلیف نکن.
          نکته جالبش اینجاست که هیبریدی رو برای ژاپن رویا تعریف کردی.

          موافقم 5
          مخالفم 7
  5. مهران

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    امپراطوریه علم و تکنولوژیه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  6. COPO

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ۸ توربو ؟!

    موافقم 3
    مخالفم 7
  7. Erwin

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند تا ازش تولید میشه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. مردی که دنیا رو فروخت

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    حیف که اینا دارن تستش می‌کنن
    آدمای خبلی بهتری هم بودن💔

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. مهراد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (862 ديدگاه)

      آخ گفتی ، یعنی اینقدر از این اندی والاس بدم میاد که میتونم سرش رو با دست خالی از تنش جدا کنم 😂

      کلا بوگاتی تیم تبلیغاتی بسیار ضعیفی داره ( البته اصلا نیاز به تبلیغ نداره )

      موافقم 5
      مخالفم 9
    2. محمدهادی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      بلاخاره پیست محل تست ناردو بود یا پیست ایمولا؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. Alex Charger

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاش میشد تو جاده هم روندش

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. amir-mr

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (402 ديدگاه)

    افسانه این جاست
    هیولای واقعی
    بدون رقیب💯
    با دیدنش آدم لذت میبره واقعا شاهکار هم از نظر طراحی وهم از نظر مهندسی

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      بهترین فولکس واگنی که تولید میشه

      موافقم 6
      مخالفم 7
  11. Taha Ayoobi

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4387 ديدگاه)

    بزرگترین دیسک ترمز مگه مال لامبورگینی اوروس نبود؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. رامتین

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    واقعا بی همتاست بوگاتی.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  13. محسن

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ۱۵۰۰ اسب بخار!!!!!!! برای ماهایی که نهایت ۱۵۰ اسب سوار میشیم قابل درک نیس… ان شاءالله قسمت همه …

    موافقم 15
  14. NGU

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    درد و بلای این w16 بخوره تو سر هر چی انجین هشت سیلندر آمریکاییه

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. Terminator

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ? Are you really serious
      آیا تو سیروس رئالی هستی ؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4387 ديدگاه)

      همون موتور W شکل رو قبل از اینکه بوگاتی بدونه ماشین چیه، کرایسلر برای تانک ها تولید میکرده(W24)

      اگر هم بخواد درد بلای کسی بخوره تو سر کسی درد و بلای وایپره که میخوره تو سر این موتور.

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. NGU

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        کرایسلر و وایپر جفتشون به گورستان تاریخ پیوستن
        همون موقعی که بودن هم هیچ مالی نبودن
        taha ayoobi حالا اینارو ولش کن خودت چطوری عزیز دل برادر؟

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4387 ديدگاه)

          ببین تعصب چه کار ها که نمیکنه
          اصن خودت کامنتتو دوباره بخونی خجالت میکشی😂

          سلامت باشی، شما چطوری؟

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. فرزند ایران

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (106 ديدگاه)

          ولی نمی تونی بگی وایپر هیچ مالی نبوده
          کرایسلر آره

      2. بی خیال اسم

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (80 ديدگاه)

        اگه اینطور باشه از اختراعات آمریکا می ره زیر سوال پس بهتره انجین بوگاتی رو نبری زیر سوال

        موافقم 1
        مخالفم 4
      3. فرزند ایران

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (106 ديدگاه)

        الان کوشن؟
        کرایسلر که یکی از زباله ترین برندای تاریخه
        کلا یه دوتا ماشین خوب داشت مثل 300c
        هرچه رو به جلو می رفته نابود تر می شد
        اگه نمی رفت با فیات که خیلی وقت پیش از بین رفته بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
  15. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1555 ديدگاه)

    ظاهر بسیار مخوفی داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. Lucifer

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش رو هم میگفتید شاید یکی بخاد بخره

  17. Lucifer

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرم تایم نورنبرگ رو ببینم

  18. علی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    به به وای نسبت قدرت به وزن از یک به یک هم پایین تر اومده. این محشره ه ه ه ه

  19. علی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    لعنت به هرچی برقی هست. در آینده. با انفجار باطری ها چه خواهد شد….
    .یه اتصالی کوتاه پیش بیاد تا پنجاه متر شعاع کباب خواهد شد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. amirboss

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (755 ديدگاه)

    یه خودرو با نسبت وزن به قدرت ۰٫۹۱ کیلوگرم بر کیلووات (۰٫۶۷ کیلوگرم بر اسب بخار متری؛ ۱٫۵۰ پوند بر اسب بخار)
    این اعداد شوخی نیستن و کلی باید فسفر سوزوند تا به درک معنی و مفهومش رسید!
    اینم غول مرحله آخر موتورهای درونسوز.
    موتوری با آرایش W و چهار توربوشارژر که بیشتر شبیه به یه اثر هنریه.
    اگه بوگاتی به همین قدرت ادامه بده میتونه دهن هارو با موتور برقی و ارقام و اعداد نجومی بیشتر باز کرد.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. Siyavash

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (814 ديدگاه)

    بلک دراگون….

  22. SCORPION

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    درود وعرض ادب.تمام ابزارالات،ماشینها حالا هرچی،از بولایدوشاتل بگیر تا کامپیوتر وموتورو کشتی،….همه ابزار ،ساخت دست بشر وسیله ای بی روح وفاقد ارزشهای انسانی هستن.یاد بگیرید،درک کنید وبفهمید که هیچکدوم اینها که خوشبختانه خیلیاتون رنگشم هنوز ندیدین ارزش بی احترامی بهمدیگه وهمنوع رو نداره.باشما هستم.که ازین اسباب جوری حرف میزنی وطرفداری میکنی که انگار از جون خودت عزیزتره.به هموطنت،همنوعت،لی ادبی نکن.ماایرانی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا