اطلاعات بیشتر و فناوریهای جدید. بولاید به سطحی دیگر خواهد رسید.
زمانی که صحبت از ابرخودروها میشود، یکی از نخستین مدلهایی که به ذهن خطور میکند، نام فرانسوی بوگاتی است. این برند با معرفی مدلهای خاصی که همیشه در فهرست مشهورترین، خاصترین و سریعترین خودروهای زمین بودند، نام خود را با واژه ابرخودرو مترادف کرد. با گذشت زمان، هدف این شرکت تغییری نکرد و هماکنون در تلاش است تا هیولای جدید خود را برای تحویل به مشتریان، آماده کند. این خودرو، بولاید نام دارد و بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده توسط شرکت سازنده، قصد دارد به ۱,۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۱,۴۵۰ کیلوگرم وزن دست پیدا کند.
اخیرا رسانه تاپگیر با همکاری این شرکت ویدئوی تازهای را منتشر کرده است که در آن مجری برنامه، «جک ریکس» بههمراه برنده مسابقه ۲۴ ساعتی لمان و راننده تست ارشد بوگاتی، «اندی والاس»، به جزئیات بیشتری درباره این ابرخودرو میپردازند و سواری آن را تجربه میکنند. در ابتدا، والاس از تفاوت میان رانندگی بین شیرون و بولاید میگوید و توضیح میدهد که شیرون خودرویی جادهای است و برای عبور از موانع موجود در مسیرهای شهری طراحی شده اما بولاید بینیاز از المانهای اینچنینی است. بولاید عملا یک خودروی مسابقهای به شمار میرود که مانند سایر محصولات بوگاتی رانندگی راحت و سیستم تهویه مطبوع دارد.
این خودرو که به بزرگترین دیسک ترمزهای جهان مجهز شده است، به موتوری مجهز شده که ۳۵ درصد تمام اجزای خودرو را تشکیل میدهد. این واحد ۸ لیتری W16 به توربوشارژر چهارگانه مجهز شده و در مقایسه با شیرون سوپراسپرت، آخرین رکوردشکن بوگاتی، کمی دورموتور بالاتری دارد. مهندسان بوگاتی، بولاید را به ویژگی مجهز کردهاند که با وجود حالت دستی همیشگی جعبهدنده و رسیدن دورموتور به حداکثر دور مجاز، تعویض دنده انجام میشود؛ چراکه تعویض مناسب دنده توسط مالکان آینده این ابرخودرو احتمالا ناممکن خواهد بود.
بوگاتی در تلاش است به نسبت قدرتبهوزن ۱,۱۰۰ اسب بخار بر تن دست پیدا کند.به گفته والاس، بهلطف حذف المانهای موردنیاز برای رانندگی جادهای، وزن بولاید تا حد ممکن کاهش خواهد یافت. بوگاتی حتی سیستم توربوشارژر تناوبی را حذف کرده است. سیستم یادشده به بوگاتی شیرون اجازه میداد تا پیش از رسیدن به دور ۴,000rpm، از ۲ توربوشارژر استفاده کند؛ درحالیکه در بولاید، تمام چهار توربو بهصورت دائمی درحال فعالیت هستند.
بولاید بهلطف بهرهوری از آیرودینامیک پیشرفته غیرفعال، در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت، سه تن نیروی عمودی (دانفورس) تولید میکند که نزدیک به هزار کیلوگرم آن در بخش جلو و باقی آن در عقب تولید میشود. مهندسان بوگاتی میتوانستند نیروی عمودی بیشتری را هم در این خودرو بهکار بگیرند اما بهگفته والاس، برای رانندگی راحتتر مشتریان و حذف حساسیت آیرودینامیکی ناشی از تغییر زاویه حرکت (و در نتیجه آن تغییر نیروی عمودی در این حالت)، از انجام این کار صرفنظر شده است؛ بهاینترتیب، بولاید در مواجه با ترمزگیری در نزدیکی پیچ با لرزش بدنه مواجه نمیشود.
کابین خودرو پروتوتایپ بوگاتی هنوز راه زیادی را تا رسیدن به هدف بوگاتی دارد. این شرکت چندی پیش از کابین موردانتظار برای بولاید رونمایی کرد. مشخصا در این کابین مسابقهای شاهد استفاده گسترده از فیبرکربن و حتی بخشهای مشخص شاسی فیبرکربنی مونوکوک آن خواهیم بود. صندلیها بهصورت اختصاصی و متناسب با بدن هر مالک طراحی خواهند شد و به شاسی میچسبند. بوگاتی برای شخصیسازی بیشتر فضای داخلی، فرمان و ابعاد اجزای دیگر را هم متناسب با راننده آن دگرگون میکند. بوگاتی اخیرا با تست این خودرو در پیست ایمولا، آن را یک قدم دیگر به معرفی نهایی نزدیک کرده است. نظر شما درباره ابرخودروی بولاید چیست؟
Mr. gt c
۱۹ فروردین ۱۴۰۳خیلی حرفه هم خاص باشی هم جزء برترین ها، تبریک باید گفت به بوگاتی بخاطر خلق این آثار هنری خاص
M@M@DRZ911
۱۹ فروردین ۱۴۰۳۳ تن دانفورس! پهنای تایر ها رو ببین ! ولی موتورش واقعا سنگینه ته زورشون رو زدن واسه سبک سازی .
در ضمن این موتور w16 چهار توربو داره نه ۸ توربو . در متن به اشتباه نوشتید ۸ توربو .
P
۱۹ فروردین ۱۴۰۳دقیقا ، وزن خشکش حدود ۴۰۰ کیلو هست که با اجزا خیلی بیشتر هم میشه ،قبلا در مورد بوگاتی ها میگفتیم این فقط بدرد خط مستقیم میخوره ولا غیر سهام داران عزیز ناراحت میشدن که نه مگه مخصوص پیسته که تو پیست خوب نیست حالا امیدوارم ببرن تو پیستا های معروف تایم رسمی بزنن ببینیم این همه بزرگ نمایی درست بوده یا نه
Fxx k
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ای کاش دوبله میکردین
🇰🇷
۱۹ فروردین ۱۴۰۳کاش میشد با همکاری ریمک همینو به صورت برقی تولید میکردن تا یه پیام برای حفظ محیط زیست هم باشه. هم وزن کم هم قدرت بالا و در عین حال برقی. میشد یه شاهکار مهندسی
JaMsHiD
۱۹ فروردین ۱۴۰۳شما چقدر رو داری عزیزم
برو هیوندا موتور میتسوبیشی تو سوار شو
ریماک قرار بود با کمک بوگاتی ماشین برقی بسازه ، مارک بوگاتی روش نمیخورد !
🇰🇷
۱۹ فروردین ۱۴۰۳همین که بوگاتی میخاد برای مدل های بعدی سراغ انجین ۸ سیلندر و هیبرید بره نشون میده که آینده برقیه !!
حالا هر چقدم امثال شماها چشماتونو به حقیقت ببندین !!
همین هیوندای هم که مسخره میکنی انواع مدل هیبرید و الکتریکی داره که شماها رویاشم نمیبینید مثل ev5 یا آیونیک 5 N بسازین !!
parhamiof
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ببخشید شما از کجا انجین 8 سیلندر و هیبرید رو درآوردید؟
به عنوان پیام محیط زیستم میتونیم بزاریمت جای باتری آیونیک 5،یه کابل بزنیم اینورت یه کابل بزنیم اونورت آیونیک جان ازت انرژی بگیره.
موقع شارژم کابل شارژو میکنیم اینورت شارژ شی قشنگ.
چون میدونی که باطری به محیط زیست آسیب میزنه.
کاهش فروش برقیا تعیین میکنه که آینده برقیه؟
بشین تو پراید نقره ای دور رنگ چپی مدل 72 ت راجع به بوگاتی و هیوندای و تویوتا تعیین تکلیف نکن.
نکته جالبش اینجاست که هیبریدی رو برای ژاپن رویا تعریف کردی.
مهران
۱۹ فروردین ۱۴۰۳امپراطوریه علم و تکنولوژیه
COPO
۱۹ فروردین ۱۴۰۳۸ توربو ؟!
Erwin
۱۹ فروردین ۱۴۰۳چند تا ازش تولید میشه ؟
مردی که دنیا رو فروخت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳حیف که اینا دارن تستش میکنن
آدمای خبلی بهتری هم بودن💔
مهراد
۱۹ فروردین ۱۴۰۳آخ گفتی ، یعنی اینقدر از این اندی والاس بدم میاد که میتونم سرش رو با دست خالی از تنش جدا کنم 😂
کلا بوگاتی تیم تبلیغاتی بسیار ضعیفی داره ( البته اصلا نیاز به تبلیغ نداره )
محمدهادی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳بلاخاره پیست محل تست ناردو بود یا پیست ایمولا؟
Alex Charger
۱۹ فروردین ۱۴۰۳کاش میشد تو جاده هم روندش
amir-mr
۱۹ فروردین ۱۴۰۳افسانه این جاست
هیولای واقعی
بدون رقیب💯
با دیدنش آدم لذت میبره واقعا شاهکار هم از نظر طراحی وهم از نظر مهندسی
JaMsHiD
۱۹ فروردین ۱۴۰۳بهترین فولکس واگنی که تولید میشه
Taha Ayoobi
۱۹ فروردین ۱۴۰۳بزرگترین دیسک ترمز مگه مال لامبورگینی اوروس نبود؟
رامتین
۱۹ فروردین ۱۴۰۳واقعا بی همتاست بوگاتی.
محسن
۱۹ فروردین ۱۴۰۳۱۵۰۰ اسب بخار!!!!!!! برای ماهایی که نهایت ۱۵۰ اسب سوار میشیم قابل درک نیس… ان شاءالله قسمت همه …
NGU
۱۹ فروردین ۱۴۰۳درد و بلای این w16 بخوره تو سر هر چی انجین هشت سیلندر آمریکاییه
Terminator
۱۹ فروردین ۱۴۰۳? Are you really serious
آیا تو سیروس رئالی هستی ؟
Taha Ayoobi
۱۹ فروردین ۱۴۰۳همون موتور W شکل رو قبل از اینکه بوگاتی بدونه ماشین چیه، کرایسلر برای تانک ها تولید میکرده(W24)
اگر هم بخواد درد بلای کسی بخوره تو سر کسی درد و بلای وایپره که میخوره تو سر این موتور.
NGU
۲۰ فروردین ۱۴۰۳کرایسلر و وایپر جفتشون به گورستان تاریخ پیوستن
همون موقعی که بودن هم هیچ مالی نبودن
taha ayoobi حالا اینارو ولش کن خودت چطوری عزیز دل برادر؟
Taha Ayoobi
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ببین تعصب چه کار ها که نمیکنه
اصن خودت کامنتتو دوباره بخونی خجالت میکشی😂
سلامت باشی، شما چطوری؟
فرزند ایران
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ولی نمی تونی بگی وایپر هیچ مالی نبوده
کرایسلر آره
بی خیال اسم
۲۰ فروردین ۱۴۰۳اگه اینطور باشه از اختراعات آمریکا می ره زیر سوال پس بهتره انجین بوگاتی رو نبری زیر سوال
فرزند ایران
۲۳ فروردین ۱۴۰۳الان کوشن؟
کرایسلر که یکی از زباله ترین برندای تاریخه
کلا یه دوتا ماشین خوب داشت مثل 300c
هرچه رو به جلو می رفته نابود تر می شد
اگه نمی رفت با فیات که خیلی وقت پیش از بین رفته بود
𝐀𝐥𝐢
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ظاهر بسیار مخوفی داره
Lucifer
۲۰ فروردین ۱۴۰۳قیمتش رو هم میگفتید شاید یکی بخاد بخره
Lucifer
۲۰ فروردین ۱۴۰۳بی صبرانه منتظرم تایم نورنبرگ رو ببینم
علی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳به به وای نسبت قدرت به وزن از یک به یک هم پایین تر اومده. این محشره ه ه ه ه
علی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳لعنت به هرچی برقی هست. در آینده. با انفجار باطری ها چه خواهد شد….
.یه اتصالی کوتاه پیش بیاد تا پنجاه متر شعاع کباب خواهد شد
amirboss
۲۰ فروردین ۱۴۰۳یه خودرو با نسبت وزن به قدرت ۰٫۹۱ کیلوگرم بر کیلووات (۰٫۶۷ کیلوگرم بر اسب بخار متری؛ ۱٫۵۰ پوند بر اسب بخار)
این اعداد شوخی نیستن و کلی باید فسفر سوزوند تا به درک معنی و مفهومش رسید!
اینم غول مرحله آخر موتورهای درونسوز.
موتوری با آرایش W و چهار توربوشارژر که بیشتر شبیه به یه اثر هنریه.
اگه بوگاتی به همین قدرت ادامه بده میتونه دهن هارو با موتور برقی و ارقام و اعداد نجومی بیشتر باز کرد.
Siyavash
۲۰ فروردین ۱۴۰۳بلک دراگون….
SCORPION
۲۰ فروردین ۱۴۰۳درود وعرض ادب.تمام ابزارالات،ماشینها حالا هرچی،از بولایدوشاتل بگیر تا کامپیوتر وموتورو کشتی،….همه ابزار ،ساخت دست بشر وسیله ای بی روح وفاقد ارزشهای انسانی هستن.یاد بگیرید،درک کنید وبفهمید که هیچکدوم اینها که خوشبختانه خیلیاتون رنگشم هنوز ندیدین ارزش بی احترامی بهمدیگه وهمنوع رو نداره.باشما هستم.که ازین اسباب جوری حرف میزنی وطرفداری میکنی که انگار از جون خودت عزیزتره.به هموطنت،همنوعت،لی ادبی نکن.ماایرانی هستیم.