حتماً شما هم به دانستن هزینه های مالکیت محصولات بوگاتی به ویژه شیرون علاقهمند هستید! نظر شما درباره هزینه حدود ۱۰۰ هزار دلار چگونه است؟ شاید این رقم برای هایپرکاری چند میلیون دلاری خیلی بالا به نظر نرسد.
خرید یک خودرو تنها نیمی از راه پیموده شده به حساب میآید و پس از آن است که باید با هزینه های مختلف روبرو شد. خودرو خراب میشود، نیازمند سرویسهای منظم است و عدم توجه کافی به آن با هزینه های گزاف جبران خواهد شد. هرچقدر قیمت خودرو بالا باشد طبیعتاً هزینه های نگهداری و سرویس آن نیز بالا خواهد بود و این موضوع درباره بوگاتی شیرون ۳ میلیون دلاری نیز صدق میکند. در ویدئوی جدید منتشر شده توسط همیلتون کالکشن میخواهیم ببینیم شیرون در بازه زمانی ۱۰ ساله چه هزینههایی خواهد داشت. اگرچه هزینه های مالکیت بوگاتی شیرون پایین نیست اما احتمالاً به اندازهای که تصور میکنید هم وحشتناک نخواهد بود!
بوگاتی از همان درب کارخانه سرویسهای نگهداری رایگان ۴ ساله را برای شیرون ارائه میکند. پس از آن اوضاع تغییر خواهد کرد. سرویس سالانه شیرون ۱۱۵۰۰ دلار هزینه داشته و شامل تعویض روغن و فیلتر روغن، تعویض باتری کلید، تعویض فیلترهای کابین و تعویض روغن ترمز است. سرویس اصلی و بزرگ این خودرو هر چهار سال یکبار خواهد بود که مالک باید یکی از آنها را در ۱۰ سال اول مالکیت بپردازد. این سرویس مهم ۳۴ هزار دلار قیمت دارد.
در این سرویس اصلی شاهد تعویض روغن اکسل جلو و عقب، روغن قفل طولی جدید، روغن گیربکس و فیلتر، تعویض فیلتر هوای پیشرانه، تعویض تسمه تایم، شمعها، روغن هیدرولیک و فیلتر آن و تعویض مایع خنککننده خواهید بود. بوگاتی همچنین تعویض لاستیکها در هر پنج سال را توصیه میکند که ۸۴۵۰ دلار دیگر برای مالک خرج در بر خواهد داشت. پس از گذشت چهار سال اول مالکیت به شش سال بعدی میرسیم که کل هزینه های آن به ۹۱۵۰۰ دلار میرسد. اگر دو جفت لاستیک را نیز حساب کنید این رقم به حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. البته این رقم شامل هزینه چیزهایی که تحت گارانتی نیست نخواهد بود. برای مثال تعویض کلید بوگاتی ۱۳۵۴۷ دلار قیمت دارد و برای ترمزها و روتورها باید ۴۷۴۰۰ دلار پرداخت کرد.
این ویدئو همچنین به هزینه تعویض پیشرانه میپردازد زیرا شاید برخی مالکان پس از ۱۰ سال اول مالکیت مجبور به انجام آن باشند. قلب تپنده شیرون که از نوع ۱۶ سیلندر ۸ سیلندر کواد توربو است قیمت قابلتوجه ۸۵۶,۴۰۶ دلار دارد و این رقم ۲۵۰ هزار دلار گرانتر از پیشرانه ویرون است. تعویض گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز ۱۸۵ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت. قطعاً این ارقام برای ما بسیار هنگفت هستند اما شیرون یک جادوی مهندسی بوده و بوگاتی هم آن را با هزینه های تعمیر کمتری طراحی کرده هرچند نباید آن را خودرویی با استهلاک و هزینه های پایین دانست، اینطور نیست؟
RENAULT5
۱۸ دی ۱۴۰۱ما هم اینجا صفحه دیسک پژو پارس عوض میکنیم
تا دو هفته از هزینه بالاش برای همه میگیم😂
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۱😂طرف از من سوال میکرد ولوو XC90 بخرم یا لندکروزر ۲۰۱۳ !!!
شما بودید چی جواب میدادید ؟؟؟
مسلماً انتخاب عاقلانه XC90 هست هرچند بیشترین استهلاک و گرانترین استهلاک را دارد اما برای خریدارش این مسائل اصلاً مطرح نیست چون ثروتش از هزینههای خودروایش بسیار فراتر هست !!!!!
خُب مطمئناً کسی که ثروتمنده و توانایی خرید بوگاتی یا هر خودرویِ شاخی را دارد ، بحث هزینه و استهلاک در آخر جدولِ گزینههایش هست و در رتبهی اول عشقی هست که کشیده میشود به خرید بوگاتی یا هر خودرویی دیگر !!!
AMANTE
۱۸ دی ۱۴۰۱برای شخصی که پول بوگاتی شیرون رو داره رقم این قیمت ها نه که مهم نباشه زیاد مهم نیست، چون مطمئن ان در ماه یا سال چندین برابر این پول ها رو درمیاره.
چیز جالبی که تووی ردیت خوندم این بود که موقع فروش سوپر ماشین یا هر ماشینی مدارک و سند های نگهداری و سرویس ها چقدر میتونه تاثیر داشته بخصوص درباره سوپراسپرت ها. ولی توی ایران ملاک فقط رنگ نشدگی و تصادفی نبودن هست.
Siyavash
۱۸ دی ۱۴۰۱دقیقا..
alireza206
۱۸ دی ۱۴۰۱کسی که بوگاتی شیرون میخره صد درصد از پس هزینه هاش بر میاد
TESLA
۱۸ دی ۱۴۰۱کسی که ۴ میلیون دلار پول برای یه ماشین میده ، این هزینه های جانبی براش خنده دار هستن 💸💸🤑
محمد مهدی
۱۸ دی ۱۴۰۱شاید با قرض و قوله خریده باشه بنده خدا شاید به نون شبش محتاج باشه
صابر
۱۹ دی ۱۴۰۱😆😆
TESLA
۱۸ دی ۱۴۰۱فک کنم کلا ۵۰۰ تا شیرون تاحالا تولید شده که این خودش به تنهایی نشان از ارزش این جواهر داره ، نگهداری از همچین جواهری قطعا بهایی هم داره
Payfast
۱۸ دی ۱۴۰۱ولی ۱۲۲۰+ لاویوتور و پروفیل که میشه ۱۲۲۲ تا شیرون و بقیه بوگاتی های ساخته شده روی شیرون هستند
محمد
۱۸ دی ۱۴۰۱سال 1393 یک دستگاه بنز CLS 500 مدل 2010 تا 2012 البته اگر اشتباه نکرده باشم پشت ویترین نمایشگاه دیدیم ، قیمتش فکر کنم 320 ملیون بود، رفقا همه کف کرده بودن ، اومدم تو جمع حرف مفید بزنم گفتم : بچه ها اگه کارکردش از 150 هزار کیلومتر کمتر باشه واقعا میارزه و خوبه . یهو همه چپ چپ نگام کردن جواب دادن احمق این 1 ملیون کیلومترش هم مثل روزه اولش ارزشمنده فقط رنگ شدگی نداشته باشه و اتاقش تمیز باشه !
خلاصه سرتون رو درد نیارم دیگه هیچی نگفتم دیدم درکشون از اتوموبیل مثل درک خریدار راننده ی ماک در دهه ی 60 میلادیه ، بگذریم خواستم فقط درد دل کرده باشم .
عدم آگاهی عیب نیست اما اصرار بر نا آگاه بودن بسیار بده
نکته ی اخلاقی : تا آخرین ثانیه ی زندگیمون باید آپدیت یا همان به روز باشیم
Sina
۱۸ دی ۱۴۰۱سلام بچه ها یه سوال
میگم مگه موتور ef7 خرج و مخارجو استهلاکش چقدره که انقدر ازش بد میگن
من واقعیتش یه ماشین چهارچرخ دیسکی با قدرت خوب میخوام بگیرم
پارس elx خداییش دیگه زیادی الکی گرونه مگه چی داره یه ۴۰۵ فیس لیفته تازه با اون بدنه افتضاح ضعیفش بعد از مدل های ۹۴،،، از موتور tu5هم خوشم نمیاد چونکه توی گردنه ها جون نداره
از اونور نگاه کردم سورن elx مدل زیر ۹۶ خداییش امکاناتش و قدرتش و کیفیت ساختش خیلی از پارسlx elx سرتره اونم با قیمت خیلی معقول تر
خرید سورن elx رو پیشنهاد میکنین یا در کل بیخیال همه چیز بشم یه دونه پارس سال زیر مدل ۹۵ موتور معمولی بخرم هم قدرتش توی گردنه ها خوبه هم کم خرجه
موتورxu7pهم میگن روغن مخصوص میخواد خیلی گرونه واس همین همون موتور معمولی بهتره
امیر
۱۸ دی ۱۴۰۱اگه سرویس های ef7 رو به موقع و با هر بار تعویض روغن (اونم زیر ۵۰۰۰ کیلومتر) فیلتر روغن رو عوض کنی تا ۲۰۰ هزار کیلومتر هم بی دردسر برات کار میکنه.
کم مصرف ، بی صدا،داشتن cvvt ،از مزایای این موتوره
اینایی که ازش بد میگن یا نداشتن یا بلد نبودن نگهداری کنند
EF7 بخر خیالت راحت
مهران
۱۸ دی ۱۴۰۱Tu5 کم میاره؟!!!!
یه اس دی مدل نود دارم تو گردنه رسما بدون فشار آنچنانی همه جوره راضیم میکنه با ۴ تا سرنشین و وسایل پا به پا ماشینای کره ای و…میره.نمیگم عالیه ولی بنظرم قدرت و راندمان tu5 خیلی بهتر از حداقل ef۷ یا xu7
پژو مدل ۹۰ ۹۱ برداری کم کار خیلی بهتره.سورن اگه توربو باشه خوب نیست.کلا اتاقشم خوب نیست و فشار میاره به پیشرانه
ایشالا یه ماشین خوب و سر حال بگیری🙏
Carbonado Aventador
۱۸ دی ۱۴۰۱داداش بین لامبورگینی اونتادور و فراری ۸۱۲ نموندی که ببینی کدوم فنی بهتری داره…
سورن ، سمند ، پارس ، ۴۰۵ همشون یکی هستن هیچ فرقی هم با هم ندارن با قیافه هر کدوم که بیشتر حال میکنی همونو بخر..
هرچی میخری فقط فنی و شاسیش سلامت باشه بقیش مهم نیست!!
امیر
۱۸ دی ۱۴۰۱Sina
۱۲ ساله ای اف سون سوار میشم(از صفر) با کارکرد بالای ۲۴۰تا
همیشه بهترین روغن و فیلترو استفاده کنین و نهایت ۶تا۷ هزار تعویض بشه(اگه رانندگی با فشار مداوم باشه نهایت ۵ هزار)
کویل هاش هر دوسال عوض بشه بهتره
حتی الامکان سوپر بزنین در غیر اینصورت با گاز (درصورت دوگانه بودن) استفاده بشه بهتر از بنزین معمولیه!
دراخرم اگه شانس باهاتون یار یاشه و از کارخونه مشکل مونتاژ نداشته باشه، راحت بالای ۲۰۰تا بدون مشکل خواهد بود، حتی با دور بالا
درضمن پیشنهادم اینه ای اف سون صفر خریداری کنید یا حداقل از صاحب قبلیش اطمینان کامل داشته باشین که چجوری ازش استفاده شده!
ناشناس
۲۱ دی ۱۴۰۱سلام دوست عزیز..ef7 خوبه مسلمنا اگه کم کارکردباشه که بهتره.موتورش 16 سوپاپه.موتورش ازپزو بروزتره.ازtu5قویتره.البته موتور بزرگش بهتره درموردelx درسته پلتفرم 405 داره ولی موتورش 7L4 هست..البته موتور زانتیا هم داره..من خودم مدل86دارم فوق العاده س..چندوقت پیش واشرسرسیلندرعوض کردم مکانیک تایمینگ موتور رو سه دندونه اشتباه بسته بود.همونطورباهاش رفتم مسافرت زبون بسته اخ نگفت دادم درست کردن..درمورد سورنelx اونم موتورef7 ولی با تغیرات وتوربو داره بیخیال اون شو..ef7 گزینه مناسبیه..موفق باشید
fordglx2008
۱۸ دی ۱۴۰۱این هزینه ها چیزی از ارزش های بوگاتی کم نمیکنه
Carbonado Aventador
۱۸ دی ۱۴۰۱اتفاقا این هزینه ها به خاطر وسواس مفید سازنده هست…
شما اگه بوگاتیت خشک هم باشه و ۵ سال بگذره باز تمام روغن ها و لاستیک و تسمه تایم رو عوض میکنن…
چون هر چیزی یه زمان مفید برای استفاده داره!!
من این وسواس سازنده رو دوست دارم..
فرض کن بعد ۵ سال ماشینو روشن کنی بزنی به دل اتوبان بعد ترمزت عمل نکنه و نتونی از سرعت ۳۰۰ کیلومتر به صفر برسی..
یه فاجعه بین المللی میشه!!
اینجا ما از اصول سرویس ماشین فقط عوض کردن روغن موتور و تسمه تایمو بلدیم…
درحالی که روغن هیدرولیک هر ۱۵ هزار کیلومتر
و روغن ترمز هر ۳ سال یکبار باید کامل تخلیه و جایگزین بشه…
حالا این حساسیت برای ماشینی که قراره ۴۵۰ تا سرعت بره خیلی بیشتر هم خواهد بود
مسلم
۱۸ دی ۱۴۰۱یکی میمرد از داغ جدایی.یکی میگفت زردک نمیخواهی؟😁
R
۱۸ دی ۱۴۰۱صدای هیولا تو برفو فقط
دوستدار خودروی برقی
۱۹ دی ۱۴۰۱حالا تا شما دارید از مخارج بوگاتی حرف میزنید من یه موز بردارم مرسی
سجاد
۲۰ دی ۱۴۰۱قطعا هزینه اش واستعلاکش. برای. مالک چیزی. نیست درضمن
کسی که تفنگ داره باید فشنگش رو هم داشته باشه