بوگاتی شیرون پروفیلی نسخهای است که فقط در یک دستگاه بر اساس مدل پور اسپرت ساخته شده و حدود یک ماه دیگر به حراج گذاشته خواهد شد.
بوگاتی از هایپرکار شیرون نسخههای زیادی را تولید کرده است که هرکدام برای هدف خاصی ساخته شدهاند. پروفیلی (Profilée) هم قرار بود یکی از همین نسخههای پرشمار باشد زیرا بوگاتی قصد ساخت آن در تعداد محدودی را داشت اما وقتی تمام ۵۰۰ دستگاه برنامهریزیشدهٔ شیرون فروخته شدند، پروفیلی به یک مدل تک ساخت تبدیل شد. هرچند مردان مولشایم میدانستند که امکان ساخت تعداد بیشتری از شیرون وجود ندارد اما توسعهٔ پروفیلی ادامه یافت و بهعنوان یک نمونهٔ تک ساخت برای حراجی در نظر گرفته شد. نام این خودرو هم از مدلهای تایپ ۴۶ و تایپ ۵۰ ژان بوگاتی گرفته شده که به دلیل طراحی منحصربهفرد خود با نام پروفیلی شناخته میشدند.
پروژهٔ شیرون پروفیلی در پاییز ۲۰۲۰ آغاز شد یعنی زمانی که بوگاتی درخواستهایی از مشتریان خود مبنی بر ساخت نسخهای رامتر از پور اسپرت دریافت کرد. بدین منظور، اسپویلر بزرگ و ثابت پور اسپرت با یک بال هیدرولیکی حلقهای جایگزین شده که هم برای تولید داونفورس و هم بیرون کشیدن هوای داغ از محفظهٔ پیشرانه طراحی شده است. در جلوی خودرو ورودیهای هوای بزرگتری نسبت به شیرون معمولی دیده میشود و جلوپنجرهٔ نعل اسبی هم بزرگتر شده تا هوای بیشتری را به رادیاتورها برساند. در اینجا همچنین اسپلیتر جدیدی هم طراحی شده است که داونفورس محور جلو را افزایش میدهد.
بوگاتی این شیرون تک ساخت را با رنگ آبی منحصربهفردی بنام Argent Atlantique به همراه فیبر کربن به رنگ آبی رویال در قسمت پایین بدنه رنگآمیزی کرده است. رینگهای پروفیلی هم با هیچ شیرون دیگری مشترک نیستند و ترکیب رنگ منحصربهفردی دارند. تریمهای آلومینیومی هم تغییرات بیرونی این شیرون را تکمیل میکنند. در بخش فنی، فنرهای سیستم تعلیق خودرو ۱۰ درست سفتتر از پور اسپرت هستند و برای بهبود چسبندگی در پیچها نیز کمبر منفی محور عقب ۵۰ درصد بیشتر شده است. به گفتهٔ بوگاتی، این تغییرات تأثیر منفی روی راحتی شیرون نخواهد داشت.
شیرون پروفیلی مثل پور اسپرت از همان نسخهٔ ۱۵۰۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربو استفاده میکند که ۱۰۰ اسب بخار از شیرون سوپراسپرت و چنتودیچی ضعیفتر است. این بوگاتی تک ساخت ظرف ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و پس از ۵.۵ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت پروفیلی هم روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که شاید در مقایسه با دیگر اعضای خانوادهٔ شیرون چندان چشمگیر به نظر نرسد اما ۳۰ کیلومتر بر ساعت از پور اسپرت بیشتر است.
پروفیلی اولین شیرونی است که تودوزی چرمی آن از ۲۵۰۰ متر نوار چرمی بافته شده است. این چرم روی پانل درها و کنسول مرکزی قابلمشاهده بوده و به کابین خودرو نسبت به پور اسپرت که از آلکانترا استفاده میکند نمای بسیار متفاوتی بخشیده است. شیرون پروفیلی در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ از طریق ساتبیز به حراج گذاشته میشود و به گفتهٔ بوگاتی، بخشی از درآمد حاصل از فروش آن صرف یک هدف خیریه خواهد شد. این عملاً آخرین فرصت برای خرید یک بوگاتی W16 صفرکیلومتر خواهد بود زیرا تمام نسخههای این هایپرکار ازجمله رودستر میسترال و مدل مخصوص پیست بولاید فروخته شدهاند.
Reza Waffen SS
۱ دی ۱۴۰۱به نظرم این نوع اسپویلر بیشتر بهش میاد تا اونیکه رو نسخه پوراسپرت نصب شده
مهردادکمال
۱ دی ۱۴۰۱بوگاتی مثل یه ادم فوق العاده خوش قیافه اس که گونی هم تنش کنن بهش میاد هر اسپویلری هم بزارن باز چشم نوازه
چقد هم غم انگیزه که دیگه شیرون تولید نمیشه
amirboss
۱ دی ۱۴۰۱بوگاتی یه شخصیت کاریزماتیک بین خودرو ها داره
S
۱ دی ۱۴۰۱شتاب کیلویی هست دیگه هرکسی میتونه یه چیزی برا خودش بنویسه من نمیدونم اینایی که شتاب 2.3 2.5 اینا مینویسن پس چرا تو تستا همشون 3.1 3.2 اینا میزنن واقعا چی فکر میکنن الکی از خودشون شتاب میزنن 2.3 😂😂😂😂 همین بوگاتی شیرون هر کلیپی من ازش دیدم 3.1 زده شتاب منم نمیدونم چرا تو توضیحاتشون اینطوری مینویسن
TESLA
۱ دی ۱۴۰۱من احساس میکنم شما از یه دنیا موازی هستید که اونجا شتاب شیرون ۳/۱ یا ۳/۲ هست 😂😂😂 ، اتفاقا بوگاتی همیشه یکی از راستگو ترین ها در زمینه اعلام مشخصات محصولاتش بوده ، شیرون سوپراسپرت تونسته در عرض ۲/۱ ثانیه ( تو کارانددرایور) صفر تا ۹۶ بزنه یا شیرون نسخه پایه تو موتورترند موفق به ثبت شتاب صفر تا ۹۶ : ۲/۳ و ۴۰۰ متر : ۹/۵ شده ( در ضمن شیرون سوپراسپرت ۹/۱ تایم یک چهارم مایل داره ) ، مدرکش هم برو توی این سایت ها یا همین درگی که چند روز پیش بین تسلا پلد و شیرون پور اسپرت و سافایر تو پدال گذاشته شد
S
۱ دی ۱۴۰۱من نمیگم فقط بوگاتی اینطوری هستش من خودم بوگاتی دوست دارم کلن اکثر برندا همیشه یه تایمی میدن ولی تو عمل یه جیز دیگه میشه اتفاقا همین چند وقت پیش خود همین پدال یه پست با کلیپ گذاشت از درگ بوگاتی با یه ماشین دیگه بود الان یادم نیست چی بود اون یکی ماشین همین تقریبا یه ماه پیش بود که چند بار تست شتاب رفتن هر چند بارو 3.1 و 3.2 رفت البته این شتاب خیلی خوبه من نمیگم ضعیفه ولی کلن اکثر برندا اینطوری هستن من فقط منظورم بوگاتی نیست کلی میگم مگه نه من خودم بوگاتی دوست دارم
Royal Driver UK
۱ دی ۱۴۰۱به ۳ ثانیه راضی نیستی ؟
S
۱ دی ۱۴۰۱دوست عزیز شتاب 3 خوبه من کلی اکثر برندارو میگم نه فقط بوگاتی من خودم بوگاتی دوست دارم اکثر برندا وقتی یه شتابیو اعلام میکنن ولی تو تست از اون چیزی که اعلام کردن کمتر میرن من اینو میگم چون واقعا با چشم دیدم که میگم مگه نه من بحثم بوگاتی نیست اتفافا من خودم یکی ماشینای مورد علاقم بوگاتی هست بوگاتی شیرون اسپرت همین یه ماه پیش یه کلیپ دیدم ازش همینجا شتاب 3.1 اینا زد چیزی که دیدم میگم ولی کلن اکثر کارخونه ها اینطوری هستن حالا زیاد مهم نیست ولش کن 😂 😂
Royal Driver UK
۱ دی ۱۴۰۱خب دیگه بستگی داره
حسین
۱ دی ۱۴۰۱خوبه لینکش همین جا هست
بررسی مت واتسون از
شیرون سوپر اسپرت
https://www.pedal.ir/bugatti/bugatti-chiron-autobahn-top-speed/
رو آسفالت شهری
یه فرد غیر حرفه ای مثل مت واتسون
خیلی ساده وسط راه وای میسه
لانچ میکنه و شتاب ۲.۳ ثانیه ثبت میشه
شیرون پتانسیلش برای
خودرویی که فقط از پیشرانه بنزینی
معمولی استفاده میکنه
دیوانه کنندسس!!!
یه موتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری
به خاطر مهندسی
و کیفیت ساخت و قطعاتی که نایابه
لقب جواهر موتور هارو داره
بدون هیچ تکنولوژی خاص و فضایی
و سوخت عجیب غریب و سر و صدا
۱۶۰۰ اسب بخار خالص
هر موقع اراده کنی
خیلی شیک و رام شده زیر پاهاته
کافیه بخوای فقط
تا بدون ترس
جاده رو یکدست از جا بکنی
همشو با وجودت حس کنی
تحت کنترلت
حس فرمانروایی به جاده ها…
عین واقعیت همینه
شیرون شاهزاده واقعیه
آتوره بوگاتی ایتالیایی
نجیب زاده بود واقعی بود
نه تنها خودش بلکه کارش
و خودرو هاش👌
علی
۱ دی ۱۴۰۱شیرون سوپر اسپرت صفر تا ۲۰۰ ۵.۸ ولی این ۵.۵ چرا ۰.۳ اختلاف داره در حالی که شیرون سوپر اسپرت ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری داره؟
حسین
۱ دی ۱۴۰۱علی آقا برای منم جای سوال شد
خواستم خدمت آقای دهقان عرض کنم
اتفاقا
مشکل از متن شماست
یا خیر اطلاعات درست و دقیق بوده
اگر دقیق بوده باشه
پس نشون دهنده اینه
شرکت آمار ضعیف تر از
قدرت واقعی ماشین رو اعلام میکنه
یا اینکه
حرفی که بنده عرض کردم
که پتانسیل این خودرو واقعا
حد نداشته باشه
در صورتی که این نسخه
شتاب ۵.۵ ثانیه داشته باشه
شیرون های پایه
که شتاب ۶.۵ اعلام کردن
دقیقا از همین قدرت استفاده میکنن
و اختلاف ۱ ثانیه تو این محدوده
اختلاف کمی نیست
چطور ممکنه ؟
پس در این صورت قطعا
نسخه های پایه هم
باید تا حالا از طرف شرکت به روز رسانی
شده باشن و شتابشون بهبود پیدا کرده باشه
A.A.S
۱ دی ۱۴۰۱عاشق رینگاش شدم
Hadi
۱ دی ۱۴۰۱شاهکار مهندسی قرن W16 بوگاتی واقعا بین این همه الکتریکی و هیبرید مثل الماسه 👌🏼
جناب ایکس
۱ دی ۱۴۰۱من فقط تو کف رینگ و اسپویلرش ام!!!!
😵💫😵💫😵💫👌👌❤️❤️❤️
Mehdi
۱ دی ۱۴۰۱قبلا بین بوگاتی و لامبو همیشه میگفتم صد در صد انتخاب من لامبو الان که سنم رفته بالاتر این ماشین میبینم حسم به این بوگاتی انگار نزدیکتر
TESLA
۱ دی ۱۴۰۱از لحاظ طراحی واقعا یک شاهکار هست مخصوصا با این رنگ فوق العاده ، از اونجایی که تک ساخته احتمالا قیمتش بالای ۶ – ۷ میلیون دلار باشه هر چند امکان داره تو مزایده خیلی از این رقم بیش تر هم بره
زیزیگولو
۱ دی ۱۴۰۱کمپانی بوگاتی بهترین آیرودینامیکو رو ماشیناش پیاده میکنه
Amiro
۱ دی ۱۴۰۱دوشیدن شیرون تموم شدنی نیست😂😂 لامصب هم خوش رخه هم خوش فروش پول نقده لعنتی
Dna
۱ دی ۱۴۰۱زیباترین شیرون تا به الان بنظرم شیرون 300+ اون دم اضافی خیلی خیلی بهش میاد
اردلان
۱ دی ۱۴۰۱صفر تا ۲۰۰ دیوانه کننده
ماکسیمیلیان
۲ دی ۱۴۰۱همچنان محو جمال جمیل این خودرواَم!
SENNA
۲ دی ۱۴۰۱مثل یه جنتلمنه
خیلی شیکه
بالچه عقبش چیز جدیدیه دوسش دارم
رنگ فوقالعاده ست
دوسش دارم
Moji
۸ دی ۱۴۰۱شتاب فقط elx