با تولید ابر خودروی جدید میسترال و بولاید، مأموریت پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری بوگاتی تقریباً به پایان خواهد رسید. این نیروگاه آهنین از چهار توربو استفاده میکند و بیش از ۲۰ سال است که در خط تولید قرار دارد.
در سال ۲۰۲۴ آخرین نمونههای این پیشرانه حجیم از خط تولید خارج خواهند شد و سؤالی که پیش میآید این است: حرکت بعدی بوگاتی چه خواهد بود؟ بجای قرار دادن لوگوی بوگاتی روی ریمک نورا و معرفی خودرویی ریبج شده، کمپانی تازه تأسیس بوگاتی ریمک در حال توسعه یک ابر خودروی کاملاً جدید است.
اتو اکسپرس گفتوگویی جذاب با میت ریمک مؤسس این کمپانی درباره جانشین شیرون داشته است. نکته سورپرایز کننده اینکه ریمک که به خاطر تکنولوژی برقی پیشرفته خود شناخته میشود دو سال قبل از ادغام با بوگاتی کار تولید یک پیشرانه درونسوز را شروع کرده است. شاهکار بعدی بوگاتی که طبق گفته ریمک به عنوان یک هایپرکار هیبریدی بازآرایی شده از پیشرانه درونسوز کاملاً دیوانه کننده استفاده خواهد کرد. رئیس این کمپانی اظهار میدارد با رونمایی از این خودرو در سال آینده شاهد میخکوب شدن همه خواهیم بود. میت ریمک ۳۴ ساله میگوید محصول بعدی بوگاتی ارتباطی با خودروهای کنونی نخواهد داشت. او اظهار میدارد:
خودروی بعدی بوگاتی کاملاً جدید خواهد بود و بنابراین هیچ قطعهای از خودروهای کنونی در آن بکار نخواهد رفت. هیچ قطعهای از شیرون یا نورا در این محصول جدید وجود نخواهد داشت. همهچیز از صفر شروع میشود.
نکته شوکه کننده اینکه بوگاتی در ابتدا میخواست هایپرکار ۱۶ سیلندر خود را با یک شاسیبلند مشابه فراری پورسانگوئه جایگزین کند هرچند قرار بود در این خودرو از قوای محرکه برقی استفاده شود. میت ریمک میگوید تفاوتهای بین محصول بعدی بوگاتی و نورا چیزی فراتر از قوای محرکه خواهد بود. او تصریح میکند:
ابر خودروی جدید بوگاتی سرعتی فراتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت. طراحی زیبا به همراه پشت آمپرهای آنالوگ و جزئیات جذاب جزو ویژگیهای آن خواهند بود؛ اما در ریمک میخواهیم یک خودروی دیوانه کننده و برقی داشته باشیم که حتی در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز دریفت کرده و دود بسیار زیادی را در پشت خود ایجاد کند. چنین خودرویی از حالتهای رانندگی خودران و ویژگیهای آیندهنگرانه استفاده میکند.
بوگاتی قبل از همکاری با ریمک آینده نسبتاً مبهمی داشت زیرا گروه فولکسواگن به دنبال بازنشسته کردن آن یا فروختنش به مالکی جدید بود؛ اما مت ریمک میگوید پس از ادغام دو کمپانی سریعاً برنامه اولیه برای تولید یک شاسیبلند را لغو کرده و تصمیم میگیرد روی ابر خودرویی هیبریدی کار کند. این خودرو سال آینده معرفی خواهد شد اما از آنجایی که تحویل میسترال و بولاید برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده بنابراین احتمال دارد ابر خودروی جدید بوگاتی تا سال ۲۰۲۵ در خیابانها دیده نشود.
توضیح: تصاویر به ابر خودروی بوگاتی میسترال تعلق دارند.
Reza Waffen SS
۲۶ آذر ۱۴۰۱اتحاد باروت و آتش 🔥
چه شود 😱🤯
مازیار
۲۶ آذر ۱۴۰۱چی بهتر از هیجان انگیز ترین وعده از خاص ترین برند خودروسازی جهان؟
محمدرضا
۲۶ آذر ۱۴۰۱بدترین خبر خودرویی جهان
پایان کار انجین مورد علاقه من
corvette
۲۶ آذر ۱۴۰۱فکر کنم یه پیشرانه ۱۲ سیلندر با حجم متوسط باشه
( فکر کنم )
در هر حال بوگاتی و ریمک کارشون درسته
TESLA
۲۶ آذر ۱۴۰۱همین مجله auto express پس از اتمام مصاحبه با مت ریمک ، پیش بینی کرده که هایپرکار بعدی بوگاتی از پیشرانه بیش تر از ۸ سیلندر و کمتر از ۱۶ سیلندر استفاده میکنه که علاوه بر این پیشرانه قدرتمند قراره ۴ پیشرانه الکتریکی هم همراهش بیاد و پیش بینی میشه این سامانه قدرتی مثل ریمک نورا داشته باشه ( یعنی ۱۹۱۴ اسب بخار ) ولی فعلا تنها مشکل بوگاتی اینه که چطوری وزنه این هیولا رو کاهش بده چون شیرون با اینکه درونسوز هست و هیچ باتری الکتریکی درش به کار نرفته، حدود ۲۰۲۰ کیلو گرم وزن داره و محصول هیبرید قطعا خیلی از این سنگین تر خواهد شد به خاطر همین آقای مت ریمک در حال حاضر داره فکر میکنه باید از چه آلیاژی برای ساخت پیشرانه و بدنه خودرو استفاده کنه که در عین کاهش حداکثری وزن به ایمنی خودرو هم لطمه ای وارد نشه ، و اینکه این هیولا قراره اواخر سال ۲۰۲۵ یا نیمه اول ۲۰۲۶ راهی بازار بشه
کیانوش
۲۸ آذر ۱۴۰۱البته فکر کنم تو فاصله دو سال تا عرضه خودرو راجب الیاژ انجین تصمیم گرفته شده باشه و اینکه الیاژ انیجن انچنان تاثیر زیادی تو کم کردن وزن ی خودروی دو تونی و خصچصا هیبریدی نخواهد داشت اکثر خودرو ها الان المینیومی هستن دیگه خودش جزو سبک ترین هاست اگه بخواد وزناین خودرو رچ کم کنه باید روی سیستم هیبریدی تمرکز کنه اگه بخواد وزن کن کنه نباید از چهار تا انجین برقی استفاده کنه در کل با توجه به هدفی که واسه هایپر کار گذاشته یعنی سرعت بالای چهارصد کیلومتر مشخصه که قرار نیست با ی هایپر کار سبک وزن زیر یک و نیم تن طرف بایم و البته در ابتدا هم گفت که شباهتی به بوگاتی شیرون نداره اما چون هدف تاپ اسپید بالاست پس باید وزن بالا باشه چون تاپ اسپید فقط قدرت انجین لازمداره که با وزنکم غیرممکنه و واسه اینکه قدرت کم تر پیشرانه کوچیکتر جبران کنه باید از پیشرانه های برقی با باتری نسبتا پر ظرفیت استفاده کنه نمیشه مثل سایر هیبرید ها زیر پنج کیلو وات باتری بذاره روش باید خیلی بیشتر باشه
hamidreza
۲۶ آذر ۱۴۰۱کمپانی هایی مث بوگاتی ، لامبورگینی ، فراری ، پورشه و فورد و … هستن که روح واقعی خودروسازی رو نگه میدارن
نادر
۲۶ آذر ۱۴۰۱29.27.30
حسین
۲۶ آذر ۱۴۰۱پیشرانه 16 سیلندر بوگاتی
الماس واقعی درونسوز هاست
حیف این موتوره انقدر زود کنار بره
و دلیلی بر کنار رفتنش نیست
طبق گفته های مدیر عامل قبلی و
فولکس واگن
تا سال ۲۰۳۰ این پیشرانه
به حیاطش ادامه میده
جواهر فولکس واگن
Payfast
۲۶ آذر ۱۴۰۱دیگه الماس کوه نور هم باشه بخاطر ۴ توربو بودن و ۸ لیتر باید با این موتور خدافظی کرد و گذاشتش تو موزه
SLR _ 722
۲۶ آذر ۱۴۰۱خدا خیرش بده اون پروژه شاستی بلند رو کنسل کرد . متاسفانه دیگه خودرو ساز ها نیاز به بازار یابی ندارند ، هر وقت پول کسری بیاد یک کراس اوری چیزی تولید می کنند مشکل حل میشه
روزبه
۲۶ آذر ۱۴۰۱شاستتتتتتتتتتتتتتی بلند یا شاسی بلند ؟؟؟
SLR _ 722
۲۶ آذر ۱۴۰۱شاسی صحیح است . ممنون از توجه شما
خدا
۲۶ آذر ۱۴۰۱کاری به توضیحات ندارم و همه میدونیم گنده لات ماشینا بوگاتیه دیگه
ولی حاجی ماشینه عجی دافیه😂
خیلی خشگله
MASOUD 0099
۲۶ آذر ۱۴۰۱ماشینه دافی بره ها 😂
محمد
۲۶ آذر ۱۴۰۱بجای ماشین آب سوز میان برقی هنوز میسازن میدونید سر هر یه باتری لیتیوم یونی ماشین چند آدم بخاتر سمی بودن کبالت و نبودن تجهیزات کشته می شن و هر بار لیتیوم یونی هدکسرن دو سال عمر کنه بعدش میندازنش تو طبیعت و چندین هزار متر مکعب زیست رو از بین می بره من ترجیح میدم از تراکتور گزاییلی استفاده کنم الودگیش کمتره
میکائیل
۲۶ آذر ۱۴۰۱آره اخوی تراکتور بهتره.
گازوئیلم ارزونتره.خدا قوت دلاور😂😂
یه پیشنهاد،چون تراکتورم باتری داره و تو میندازی تو محیط و زیست و گند میزنی بهش.
لطف کن از همون کاری استفاده کن
Taha Malek
۲۶ آذر ۱۴۰۱بعد استفاده نمیدازن تو طبیعت باتری رو
مشکل زخایر موادشه و آلودگیش برای تولیدش که بقولی بهش میگن انتقال آلودگی نه آلودگی صفر که بی منطق و مسخرس
amirboss
۲۶ آذر ۱۴۰۱وقتی سال ۲۰۰۷ اومد یه سونامی به راه انداخت طوری که هنوزم که هنوزم هر ابر خودرویی که به دنیا میاد با برند بوگاتی مقایسه میشه.چقدر شور و هیجان داشتم اون موقع
amirhosein23
۲۷ آذر ۱۴۰۱https://www.aparat.com/v/2GAtp خط تولید بوگاتی ببینید خیلی جالبه