در یک درگ هیجانانگیز و جذاب، شاهد تقابل بوگاتی شیرون سوپراسپرت با کاوازاکی نینجا H2R و دوکاتی پانیگال SP2 خواهیم بود.
بازهم یک مسابقهٔ درگ دیگر بین خودرو و موتورسیکلت و بازهم هیجان و آدرنالین. این بار اما نمایندهٔ خودروها یک حریف بسیار قدرتمند است: بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۴ میلیون پوندی. این خودرویی است که با دستیابی به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی تولیدی جهان لقب گرفت. در سینهٔ شیرون سوپراسپرت نیروگاه آشنای ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. وزن این هیولا هم فقط ۵ کیلوگرم از ۲ تن کمتر است.
یکی از رقبای دوچرخ شیرون در این درگ، کاوازاکی نینجا H2R است. آخرین باری که این سوپربایک را در مسابقهٔ درگ دیدیم، در رقابت U-Drag ادموندز بود که به مصاف پورشه ۹۱۱ توربو S رفت و شرمنده شد. بااینحال هنوز هم هرگز نباید H2R را دستکم گرفت زیرا از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ بهره میبرد. این پیشرانه ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که برای موتورسیکلتی با وزن تنها ۲۱۶ کیلوگرم اعداد فوقالعادهای هستند. در آخر هم به دوکاتی پانیگال SP2 با پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری V4 میرسیم که ۲۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این سوپربایک با وزن ۱۹۵ کیلوگرم، از رقیب ژاپنی سبکتر است.
حال که شرکتکنندگان را معرفی کردیم بهتر است بدون اتلاف وقت سراغ تماشای رقابت آنها برویم. همانطور که انتظار میرود، بوگاتی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت، در اولین درگ مثل موشک شلیک شد و موتورسیکلتها را در گردوغبار خود رها کرد. در درگ دوم، کاوازاکی شروع بهتری داشت و با تمام توان بوگاتی را به چالش کشید تا پیروز شود اما دوکاتی بازهم نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در درگ سوم شاهد رقابت بسیار نزدیکی بین شیرون و نینجا بودیم که نهایتاً به نفع بوگاتی به پایان رسید تا دو برد به نام تیم چهارچرخ ثبت شود. بوگاتی ۴۰۰ متر را در ۹.۶ ثانیه طی کرد درحالیکه کاوازاکی و دوکاتی این کار را به ترتیب در ۹.۷ و ۱۰.۴ ثانیه انجام دادند.
پسازاین نوبت به مسابقات رولینگ ۸۰۰ متر رسید جایی که شیرون بازهم پیروز شده و به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید. در آخر هم آزمایش ترمز بین سه وسیلهٔ نقلیه برگزار شد که این بار هایپرکار بوگاتی نتوانست حریف سوپربایک ژاپنی شود و به جایگاه دوم اکتفا کرد درحالیکه بازهم جایی جز آخر نصیب دوکاتی نشد.
مشخصات فنی
شیرون سوپراسپرت | کاوازاکی نینجا H2R | دوکاتی پانیگال SP2 | |
پیشرانه | ۸ لیتری W16 چهار توربو | ۱ لیتری I4 سوپرشارژ | ۱.۱ لیتری V4 |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۱۶ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر | ۱۶۵ نیوتن متر | ۱۲۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم | ۲۱۶ کیلوگرم | ۱۹۵ کیلوگرم |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | عقب |
قیمت | ۴ میلیون پوند | ۴۱ هزار پوند | ۳۳,۴۹۵ پوند |
مهراد
۴ دی ۱۴۰۲بوگاتی با ۲ تن وزن و سامانه چهار چرخ محرک و گیربکس دابل کلاچ بازم هرزگردی داره : ببین قدرتش چقدر زیاده
اگر مردی رولینگ ریس رو روی زمین خشک و از ۲۰۰ کیلومتر شروع کن 😂🥲
mercedes
۴ دی ۱۴۰۲کونیزگ رگرا و نورا اینا رو توی رولینگ حرفیه.
نه شیرون و نه هربرقی دیگه ای.
amir
۴ دی ۱۴۰۲شیرون لامصب کوادتوربوش راه میوفته انگار داره پرواز میکنه
خاص
۴ دی ۱۴۰۲۲۰۰ به بعد، تخصص محصولات کوئنیگسگ هست نه بوگاتی.
بوگاتی همیشه ۰ تا ۲۰۰ جزو بهترینها بوده نه ۲۰۰ تا ۴۰۰
ممد ژانگولر
۴ دی ۱۴۰۲بوگاتی الکی بوگاتی نیست که
لامصب با این هیکل و وزن و عظمت عین عقاب که میخواد به شکارش حمله کنه چجوری گارد میگیره همشونو ی لقمه کرد. تو ی عکسی تو موزه بوگاتی انجین بوگاتی شیرونو جدا گذاشته بود پشمام ریخت انقدر این موتور بزرگ بود باورم نمیشد . یعنی اولش فکر کردم مال کشتی چیزی باشه .کل ماشین موتوره
مهراد
۴ دی ۱۴۰۲موتور استوک به وحشی بودن H2R نه دیدم نه شنیدم ، لامصب انگار دعوا داره
MK
۴ دی ۱۴۰۲کاوازاکی چه بوگاتی روسوسک کرد
فکرکنیددوتاکاوازاکی نینجاروبهم بچسپونی یه ماشین ۱۲۰هزارپوندی درست میشه چهارتاچرخ داری ۳۰۰یا۴۰۰تاهم سرعتشه😎
دکتر_ماشین باز
۴ دی ۱۴۰۲با صد و بیست هزار پوند یه کوروت میگیریم و با خیال راحت اونو میرونیم نه اینکه دوتا h2r رو نابود کنیم که توی سرعت دویستا یه فرمون بدیم و از همه ی عزیزانی که قدم رنجه نمودند در مراسم ختم شرمنده بشیم
مهران
۴ دی ۱۴۰۲شیرون🤤🥺اصیل،باوقار….
B
۴ دی ۱۴۰۲کدوم انسان عاقلی چنین درگی میزاره اخه
R
۴ دی ۱۴۰۲خیلیا میگفتن h2r رو هیچ ماشینی نمیتونه بگیره اینم جواب کوبنده بهشون هم تو درگ هم تو رولینگ شکست خورد کاوازاکی سلطان هست ولی تو دنیای موتورسیکلت ها سلطان ماشیناهم با هرزگردی ۹.۶ زده تایم واقعیش ۹.۱ عه
مهرداد
۲۷ دی ۱۴۰۲همین سلطان از 720s شکست خورد
در حالی که مکلارن دو چرخ متحرکه
اینو میگن مهندسی
R
۴ دی ۱۴۰۲تنها بدی بوگاتی صداشه که خفه کردن کاوازاکی هم هیولاست مثل گلوله شلیک میشه
P
۴ دی ۱۴۰۲ای کاش دنی پدروسا هم با ktm موتو جی پی هم تو این درگ بود
Siyavash
۴ دی ۱۴۰۲جانم کاوازاکی ..دوکاتی که چیزی برایه نمایش نداشت..بوگاتی هم که مث همیشه زیبا با وقار و سریع…کاشکی این بوگاتی رو با فراریsf90 و پورشه918 یه درگ برگزار کنن بخدا زبونم مو در آورد آنقدر گفتم…
خاص
۴ دی ۱۴۰۲بفرما:
https://fastestlaps.com/comparisons/vd19mkl78zlc
https://fastestlaps.com/comparisons/vl7sfvgacm81
Siyavash
۴ دی ۱۴۰۲ممنون 💯💯
ALI.S
۸ دی ۱۴۰۲مرد حسابی با هرزگردی ۹.۶ تایم زد.
خوب چیزی که نتیجهاش از قبل این قدر معلومه، چرا باید انجام بشه؟
مهرداد
۲۷ دی ۱۴۰۲رفیق
کانال یو توپ کار واو این درگ هارو انجام میده
می خوایی زنگ بزن به مت واتسن🤣
Siyavash
۴ دی ۱۴۰۲تنها موتوری که به نظرم تویه صفر تا ۳۰۰ میتونه کاوازاکی رو یکم ازیت کنه BMW 1000RR هست وگرنه دوگاتی بجز اسم بزرگش چیزی برایه رقابتوبا H2R هنوز رو نکرده یعنی نداره که رو کنه…
بوگاتی رو نگاه میکنم با این رنگ واقعا خیلی خوف ناک
میشه..مت جان مادرت این بوگاتی رو با SF90 و پورشه918رو به جان هم بنداز ببینیم چی میشه ….💯💯💯❤️🔥❤️🔥❤️🔥
خاص
۴ دی ۱۴۰۲با کلی تحقیق درمورد موتورها خدمتت عرض کنم.
سریعترین موتورهای تنفس طبیعی اینان:
۱. Ducati V4-R 2023 (240 HP)
۲. Honda CB-R Fireblade SP 2023
3. BMW M 1000 RR 2023
4. Aprilia RSV4 Factory 2023
5. Kawasaki ZX10-RR 2023
6. Suzuki GSX-R1000R 2023
7. Yamaha YZF-R1M 2023
۸. MVAgusta F4 Claudio
نینجا H2R استاندارهای لازم برای تردد توی خیابان رو نداره.
عوضش نینجا H2 باوجود قدرت کمتر و وزن بیشتر نسبت به H2R ، از تمام موتورهای بالا «در شتاب ثانویه» بهتره. یعنی از ۲۰۰ به بعد.
ولی در ۰ تا ۲۰۰ حریف هیچکدوم از موتورهای بالا نمیشه.
چون نسبت قدرت به وزنش (بخلاف H2R) خوب نیست.
البته موتورهای دیگهای هم بودند از شرکتهایی که معروف نیستند، برای همین اسمشون رو نیاوردم.
درضمن اینا همه در دستهی Race-Ready هستند.
بخلاف KTM ۱۳۹۰ و دوکاتی StreetFighter و کاواساکی ZH2 و امویآگوستا Brutale RR و … که در دستهی Street-Naked قرار میگیرند.
۳ تا پاورپوینت درست کردم درمورد سریعترین موتورها در دستههای مختلف + اطلاعاتِ هر موتور.
Siyavash
۴ دی ۱۴۰۲ممنون بابت اطلاعات جامع و مفید شما،عالی و اموزنده💯💯🙏🙏
ابوالفضل
۵ دی ۱۴۰۲ممنون از اطلاعات مفیدتون 👍🏻
خاص
۴ دی ۱۴۰۲بشخصه دوست دارم درگ Ducati GP24 (سریعترین موتورِ کارخانهایِ تولید شده در تمام تاریخ و سریعترین موتو جیپیِ تولید شده) رو با Porsche 919 Hybrid Evo ببینم.
چون ۰ تا ۳۰۰ هردوشون حدود ۷.۶ ثانیه.
ماشینهای فرمول۱ هم در بهترین رکوردهاشون، نزدیک ۸.۶ میزنن صفر تا سیصد رو.
راستی رکورد دوکاتی GP24 رو مقایسه کنید با ریمک نورای افسانهای که رکورد صفر تا سیصدش، ۹.۲ ثانیه هست.
صفر تا سیصد شیرون سوپراسپورت: 12.1 ثانیه
خاص
۴ دی ۱۴۰۲راستی یادم رفت بگم
نینجا H2R هم رکورد صفر تا سیصدش 12.87 هست
HFball
۲۲ بهمن ۱۴۰۲داداش من رکورد های 0 تا 300 زیر 11 ثانیه هم از H2R دیدم البته با راننده های حرفه ای که توی مسابقات جزو بهترین موتورسوارا هستن
R
۴ دی ۱۴۰۲شیرون اول میشه فراری دوم پورشه سوم
HFball
۲۲ بهمن ۱۴۰۲داداش توی درگ رولینگ ZX10RR هم به راحتی از BMW 1000RR جلو میزنه و اینو توی بسیاری از ویدیو ها دیدم و کلا توی درگ حتی دوکاتی هم حریف ژاپنی ها نمیشه و بعد از کاوازاکی ZX10RR بهترین عملکرد توی درگ و رولینگ رو سوزوکی GXSR-1000RR داره
Arash IV
۴ دی ۱۴۰۲فقط H2R💪
ALI.S
۸ دی ۱۴۰۲نمیدونم چرا ولی مت واتسون جدیداً ویدیوهای خوبی داره میگذاره!!
این خیلی خوب بود😁
Mohammad ali
۱۰ اسفند ۱۴۰۲کاوازاکی تو ۲۰۰ تا جلوش بلند شد 😐
چقد باید قوی باشی آخه