بوگاتیکونیگ‌زگ

نبرد هایپرکارها، درگ کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت

دو نمونه از سریع‌ترین و قوی‌ترین هایپرکارهای حال حاضر جهان به مصاف هم رفته‌اند تا مشخص شود در ۴۰۰ متر بوگاتی سریع‌تر است یا کونیگزگ.

بوگاتی شیرون سوپراسپرت و کونیگزگ یسکو هردو مدعی عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان هستند. بوگاتی با دستیابی به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت، به کسب این عنوان بسیار نزدیک شد اما این رکورد چون فقط در یک جهت حاصل شده بود، به‌طور رسمی به ثبت نرسید. از سوی دیگر، کونیگزگ یسکو ابسلوت هم ادعای دستیابی به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. در اینجا اما کاری با سقف سرعت این دو هایپرکار نداریم بلکه می‌خواهیم ببینیم در مسافت ۴۰۰ متر کدام‌یک سریع‌تر است.

یسکو در دو نسخه با نام‌های اتک و ابسلوت تولید می‌شود که اولی روی پیست و دومی روی حداکثر سرعت تمرکز دارد. در این رقابت، نسخهٔ اتک حضور دارد که برای تولید داون‌فورس به بال بزرگی در عقب مجهز است و در حداکثر سرعت نمی‌تواند به شیرون سوپراسپرت برسد. بااین‌حال، دو نسخهٔ یسکو از لحاظ مشخصات فنی باهم تفاوتی ندارند و هردو از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند. این موتور با استفاده از بنزین، ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85، این رقم به ۱۶۰۰ اسب بخار افزایش میابد. به گفتهٔ مت واتسون، نمونهٔ حاضر در این درگ از بنزین معمولی استفاده می‌کند.

بنابراین، یسکو ضعیف‌تر از رقیب فرانسوی خود خواهد بود زیرا پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربوی بوگاتی در شیرون سوپراسپرت ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. درنتیجه، اگر باک یسکو با سوخت E85 پر شده بود قدرت‌ها برابر می‌شد ولی هایپرکار سوئدی هنوز هم می‌تواند به شکست دادن شیرون امیدوار باشد زیرا با وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم، بسیار از هایپرکار دو تنی گروه فولکس‌واگن سبک‌تر است. البته از سوی دیگر، شیرون از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد درحالی‌که در یسکو تمام نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

به خاطر همین موضوع، در درگ اول یسکو نتوانست حریف شیرون شود زیرا در آغاز حرکت با هرز کردی و کمبود کشش مواجه شده ولی هایپرکار سوئدی‌ها در درگ دوم لانچ بسیار بهتری داشت و شانه‌به‌شانهٔ رقیب پیش رفت. در پایان هردو خودرو هم‌زمان پس از ۹.۶ ثانیه از خط پایان عبور کردند ولی بررسی ویدئو نشان داد که شیرون اندکی جلوتر بوده است.

اما اگر مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک بوگاتی از بین برود چه خواهد شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ابتدا یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت انجام شد و با اینکه بوگاتی در شروع حرکت به مشکل خورد، بازهم یسکو نتوانست پیروز شود. سپس رولینگ دوم از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد و این بار سرانجام هایپرکار کونیگزگ توانست یک پیروزی را در کارنامهٔ خود ثبت کند.

مقایسه مشخصات فنی

کونیگزگ یسکو بوگاتی شیرون
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 توئین توربو ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو
قدرت ۱۲۸۰ اسب بخار ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۱۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۷۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (541 ديدگاه)

    بوگاتی

    موافقم 118
    مخالفم 20
    1. حسین

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (229 ديدگاه)

      قطعا بوگاتی خیلی سریع تر بود
      ولی درگ دستکاری بود
      اگر درگ تایمز برگزار می‌کرد می شد فهمید
      سوپر اسپرت، تسلا اس پلاد رو تو ۴۰۰ متر زده کونیگزک که دف عقبه و عددی نیست مقابلش
      حتی اگه درگ ۸۰۰ متر از سکون اجرا کنن کونگیزگ هم سوخت اتانول بزنه بازنده میشه
      حتی اگر رولینگ از ۱۰۰ کیلومتر برگزار کنن
      کونگیزگ هم اتانول زده باشه ، اگر راننده بوگاتی درست گاز بده شیرون سوپر اسپرت میزنه
      بوگاتی فقط راننده درست میخواد
      شیرون عادی هم خیلی راحت کونیگزگ رو میزنه
      کونیگزگ فقط توی دور خوبه که رکورد بزنه اونم با اتانول ولی ماشین خوبیه توی پیست هم بوگاتی رو میزنه چون بوگاتی برای پیست ساخته نشده

      موافقم 31
      مخالفم 22
      1. اسمو ولش

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        16سیلندر بنظرت چیز کمیه
        آنقدر قدرت داره ک میشه با جت مقایسه ش کرد

        موافقم 18
        مخالفم 4
        1. LapsusGT

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حالا بعدش 16 سیلندر هیبرید که نیرو بهتریم میده فکر کن چیه برای توربیون 🔥

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. عشق بیوک

          ۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4 ديدگاه)

          فقط به پلاک ها نگاه کن که از ماشین گرون تره😂

  2. رهگذر

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    فیلم نصفه نیمه س ک

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. جواد عقیلی

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      درود. ممنون از تذکرتون. مجددا بارگزاری شد.

      موافقم 25
      مخالفم 5
  3. احمدرضا

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (763 ديدگاه)

    تازه این اتک بود با بنزین معمولی
    ایکاش میشد ابسلوت بیارن با سوخت E85

    موافقم 77
    مخالفم 11
  4. Joker

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (624 ديدگاه)

    با اختلاف مسخره ترین درگ تاریخ…همین که این درگ رو به مناسبت ۱۰ میلیون سابسکرایب برگزار کرده معلوم بود سر و تهش چرته،تو درگ اول جسکو مَحو میشه و تو درگ دوم با اختلاف چند سانتی شکست میخوره؟! نشون یه بچه هم بدی متوجه میشه تو درگ دوم لانچ بوگاتی از قصد فعال نشده!درگ اول رو نیگا کنید چطور کف ماشین میچسبه زمین و ماسه ها بلند میشن!!!درگ دوم رو هم توجه کنید که ذره‌ای ماشین فاز تهاجمی درگ اول رو نداره و با دنده مُرده شروع میکنه!🤔جالبه بدونید شیرون بدون لانچ کنترل همیشه با دنده دو شروع به حرکت میکنه و توربوها هم با تاخیر چند ثانیه‌ای فعال میشن!کمتر پیش میاد شیرون بتونه بدون لانچ کنترل زیر ده ثانیه رو بزنه ولی نکته جالب اینجاست که تو درگ دوم تایم هر دو ماشین ۹.۶ اعلام میشه که این تایم مال شیرون تو درگ اول هستش که از لانچ کنترل استفاده کرده!!! تو درگ دوم هیچکدومشون تایم زیر ده ثانیه رو غیر ممکنه تونسته باشن بزنن!چرا باید تایم شیرون تو درگ اول رو واسه تایم هر دو ماشین تو درگ دوم اعلام کنه!🤔سوال اینجاست که چرا مَش واتسون مخاطبی رو که سالیان ساله داره درگ ها رو میبینه و با تایمشون آشنایی داره رو احمق فرض میکنه؟!تمام عالم و آدم میدونن جسکو با سوخت e85 و ۱۶۰۰ اسب بخار اونم تو پیست تاپ گیر با راننده حرفه ای نتونست تایم زیر ۱۱ بزنه و از پس ۹۱۱ توربو s بربیاد بعد چطور ممکنه با سوخت معمولی و ۱۲۸۰ اسب بخار اونم رو آسفالت معمولی با ماسه و چسبندگی در پایین ترین حد ممکن تایم ۹.۶ رو بزنه همپای شیرون!!😂😂😂مثه این میونه واتسون بگه تایم شیرون سوپراسپرت ۸ ثانیه شده!همه میدونن غیرممکنه شیرون ۸ ثانیه تایم بزنه!بازم سوال پیش میاد که چرا اینقدر این درگ احمقانه بود؟ شاید به این دلیل که مالک هر دو ماشین یک نفره و مش واتسون نمی‌خواست دل مالک رو بشکنه؟🤔🤣احتمالا مالک دوست نداشته ماشینی که چند میلیون دلار بابتش پول داده تحقیر بشه!😔اونم از ماشینی شکست بخوره که از قضا باز مال خودشه😂واسه همین گفته تایم شیرون تو درگ اول رو بزن تَنگ تایم جفتشون تو درگ دوم🤣جالب میشه اگه بدونید طرف ایرانیه و من هر با که از مسیر الوصل رد میشم جسکو رو دم کافی شاپ میبینم،جالبترش اینجاست پلاکایه روی جفت ماشینا از خود ماشینا گرونترن🤨از اینا که بگذریم…این اتفاق در مورد درگ رولینگ هم باز تکرار میشه!تو رولینگ اول جسکو محو میشه و تو رولینگ دوم پیروز؟! تو درگ رولینگ اول شیرون با اختلاف پیروز میشه و تو رولینگ دوم که از سرعت ۱۰۰ با دنده ۳ هست مش واتسون خیلی احمقانه یادش میره و با دنده مُرده حرکت میکنه !!!دیگه از این احمقانه تر ممکن نیست،در پایان اینا رو نگفتم که بگم بوگاتی بهتر از کونیگ زگ هستش(که قطعا هست😁)این قضیه در مورد هر ماشین دیگه ای هم میتونست باشه،بلکه خواستم بدونید تمام درگ های مت واتسون دارن شبیه به دوربین مخفی های فیک میشن،خودشونم میدونن مخاطب میدونه همه چیز فیکه ولی با کمال پررویی باز انجامش میدن،بر خلاف درگ تایمز مت واتسون حتی یکبار هم راضی نشده از پیست های درگ معتبر استفاده کنه،بهترین و با کیفیت ترین پیست درگ دنیا تو ابوظبی هستش و جالب اینجاست مت واتسون هر سال تا امارات میاد و وسط صحرا تو دل ماسه ها و در جَوار شُترها درگ میزاره ولی حاضر نیست از پیست درگ ابوظبی استفاده کنه مثه درگ تایمز!🤔چرا؟چونکه نمیتونه دست تویه تایم ببره و توانی کنه…حالا جدا از تمام این حرفا یه نظرسنجی؟انصافا قبول دارید کونیگ زگ فقط یه فورد موستانگ قُمپُزه؟😂😂😂
    گزینه1:بله
    گزینه2:به قول نِدا چرا که نه
    گزینه3:هر دو گزینه

    پ.ن:یه مدت نبودم گفتم شاید طرفدارای کَچَل دلتنگمن خواستم با یه کامِنت به بُلَندایِ پیشونی مِستر کَچَل واسشون جبران کنم،اینم تا یادم نرفته بگم

    فراری و لامبورگینی و ‌وکونیگ زگ واسه بوگاتی یه پَشَن🦟

    موافقم 55
    مخالفم 109
    1. فقط انگلستان

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      توجهتو جلب میکنم به مکلارن765LT که با ۸۵۰ اسب بخار کمتر از شیرون تایم ۰تا۴۰۰ متر برابری باهاش داره.

      موافقم 54
      مخالفم 21
      1. R

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1297 ديدگاه)

        شیرون سومر اسپرت ۴۰۰ متر :۹.۱
        ۷۶۵ ال تی ۴۰۰ متر : ۹.۸
        خواب دیدی خیر باشه مرد متعصب انگلیس دوست

        موافقم 36
        مخالفم 19
        1. مازیار

          ۶ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1391 ديدگاه)

          با توجه به AWD بودن شیرون فکر کنم منصفانه باشه اگه بخوایم با تایم پیست درگ ۷۶۵ مقایسه کنیم که ۹/۳۷ هست.

          موافقم 21
          مخالفم 1
      2. ا.م

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        وزن کمترشو یادت رفت بعد اینکه تایم ۴۰۰ مترش کجا با شیرون برابری میکنه صدم ثانیه تایین کنندس از شیرون معمولی ضعیف تره چه برسه شیرون اس اس

        موافقم 5
        مخالفم 6
    2. احمدرضا

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (763 ديدگاه)

      خوب میشی

      موافقم 12
      مخالفم 5
    3. نیما

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میدونی اگه کونیگزگ جسکو ابسولوت با سوختE85میارودن چی میشد؟😂کلا بوگاتی باید می‌رفت شرکتشو جمع کنه این یارو رفته ضعیف ترین مدل کونیگزگ رو آورده بنده خدا کجای کاری😂😂😂

      موافقم 36
      مخالفم 24
    4. Nr

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (139 ديدگاه)

      موندم چطوری کامنتای اینطوری رو تایید میکنه پدال…
      سواد نداری؟ تو درگ اول ترکشن کنترل باعث شد کویینگزگ عقب بمونه… تو راند بعد خاموشش کرد… د اخه حداقل به حرفاشون گوش بده
      خوشم میاد تو کل یوتیوب مردم حال کردن با این درگ پایاپای… بعد یه ایرانی میاد واسه من حرف میزنه ازاینکه تو درگ دستکاری کردن… چرا باید دستکاری بکنن؟ همه مث تو بچه ان که طرفداری شرکت رو بکنن؟ اعتبار خودشون رو زیر سوال میبرن؟

      موافقم 11
      مخالفم 11
    5. patrix

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش شما اهل کجایی مگه.من خودم فجیره میشینم.البته تازه دو ساله بهمون جواز دادن.قبلش جزر قمر بودیم.

      موافقم 1
      مخالفم 1
    6. رضا

      ۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      کی گفته و کدوم منبع داری که میگه بوگاتی بدون لانچ کنترل با دنده دو شروع میکنه به حرکت؟!بوگاتی شاید میشه گفت مشکل فول بوست شدن یا تیز راه افتادن داره که توی کلیپ درگ تایمز با شیرون که توی پیست با چسبندگی بالا هم بود به وضوح قابل مشاهده بود
      دوم این که شروع از سرعت ۱۵ کیلومتر بین این دو بازم برتری با اونی هست که چهار چرخه و برعکس،شروع از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برتری قطعا با دف عقبه،و اینکه کونیگزگ با این قدرت کمترش برای هر تن ۹۰۰ اسب بخار داره که ۱۰۰ اسب از بوگاتی بیشره
      و این که دقت کنی رولینگ ۱۰۰ کیلومتر مت گفت از دنده ۳ و بوگاتی هم توی دنده ۳ بود و بعد جون گرفتنش دیگه فاصله تقریبا ثابت بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. Silent

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (636 ديدگاه)

    مشکل عدم هماهنگی سیستم های لانچ کنترل و ترکشن حتی توو ماشین های توو این سطح از ICE (درون سوز) بدجور توو ذوق می زنه از هر 3بار لانچ 2 بار عدم هماهنگی ترکشن کنترل توو خط استارت دیده می شه…. مسایلی مثل گرم گردن لاستیک ها و وضعیت آسفالت بماند.
    یکی از نقاط قوت EV ها ثبات توو خط استارت هست.

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (229 ديدگاه)

      ولی داخل فیلم خیلی خنده دار و بولد بود
      هم رولینگ و هم درگ دوم اگه آدم باهوشی باشید می‌فهمید بوگاتی گاز نمیخوره ، تو رولینگ اول هم یه ذره بوگاتی رو تخته کرد پرواز کرد ماشین
      کاربر جوکر واقعا بی دلیل نمی‌گفت
      بوگاتی یه ذره گاز می‌خورد مهلت نمی‌داد
      به قول شما باید یه راننده درست باشه بهترین تایم رو بزنه وگرنه بوگاتی شیرون سوپر اسپرت تو حالت عادی با بکس و باد کردن هم تسلا اس پلاد رو زده چه برسه اصولی باشه
      این نشون از مهندسی فوق العاده این ماشین داره
      بهترین درونسوز تاریخ هم به خاطرات پیوست
      نتیجه تلاش بهترین مرد صنعت خودروسازی و بهترین کمپانی خودروسازی فردیناند پیئچ و فولکس واگن حتی تونستن بنز و بی ام و رو تو کشور خودشون کنار بزنن برای یه مدت
      طبیعیه بهترین ماشین جهان بوگاتی رو بجا گزاشته باشن ، هرچند آخرین بازمانده اس شیرون بود که تموم شد .

      موافقم 3
      مخالفم 6
  6. R

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    کونیگزگ یه شکست کامله
    ببینید چطوری توسط سلطان نقطه شد!!! اومدن درگ دوم رو حساب کردن که بوگاتی توش دیرتر حرکت کرد بازم با این حال شکست خورد!! فقط صدای داخل کابین رو بشنوید که راننده نمیشنوه انقد بلنده!!! داخل بوگاتی مثل رولزرویس سکوت!! بعد جالبه با اون همه ادعا و ضعف و کیفیت پایین قیمتش با لوکس ترین و سریعترین خودروی جهان یکیه!! این درگم جوری برگذار کردن که اومدن یه شانسم به کونیگزگ بدن که طرفداراش ناراحت نشن
    درحالیکه تازه رقیب یسکو توربیونه نه شیرون!!

    موافقم 17
    مخالفم 38
    1. محمد هادی رضایی

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ۰_۴۰۰_۰ رو چی داری بگی۲۷.۸۳ ثانیه😂رکوردی ک ثبت شده اونم فق توسط خود کوئینگزیگ سلطانتم حتی‌نزدیکشم نتونسته بزنه جالب اینکه قبل این رکورد دوباره دست خود کوئینگزیگ با خودرو رگرا بود ک ۰ تا ۴۰۰ رو تو۲۰.۶۸ ثانیه رف رکوردی ک بوگاتی نتونسته زیر ۲۶ ثانیه بزنه بحث من خورد کردن بوگاتی نیست بوگاتی خداس بر منکرش لعنت ولی این ک تویی ک نهایت ماشینبازیت این بوده ک رو پژو پارس منبع اگزوز بستی ک نباید بیاد شرکت کوئینگزیگ رو زیر سوال ببره

      موافقم 27
      مخالفم 10
      1. R

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1297 ديدگاه)

        اینا شوافه راس میگه بره رکورد ۴۹۰ رو بزنه ۵ ساله ادعا داره الان وارد ۶ سال شده

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. B

          ۶ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          خب اون ۴۹۰ هم خودش شو آفه با اینکه بوگاتی رو به باقی هایپرکار ها ترجیح میدم ولی حداقل استاندارد دوگانه نداشته باشین برای بالا پایین بردن شرکتا

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. R

          ۶ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1297 ديدگاه)

          490 شوافه؟ کلاس هایپر کار واسه همین حداکثر سرعت ساخته شده بوگاتی بنیانگذارش بوده اونوقت توش بهترین نباشه؟ انگار انتظار داشته باشی آمریکا که هواپیمارو اختراع کرده تو هواپیماسازی بهترین نباشه شتابو که برقیا رکورد دارن تو این زمینه یه چیزی بگو با منطق سازگار باشه اقای B

          موافقم 3
          مخالفم 4
        3. B

          ۷ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          والا حرف خودت منطقی نیست کی میگه هایپر کار یعنی نهایت سرعت ؟ تعریف من درآوردی میدی از خودت که بگی من بر حقم
          490 هم عدد خود بوگاتیه و گینس یا یه مرجع همچین اعدادی رو تایید نکرده
          مثل خیلی از اعداد دیگه که باقی کمپانیا میدن
          اونور خیلی هایپر کار های دیگه تو پیست بوگاتی رو میزنن همین نسخه اتک هم مناسب درگ ریس نیست و مخصوص پیسته دد حالی که بوگاتی تو میست از ۹۱۱ هم میخوره
          جوش نزنی ولی شما منبع تعاریف این موضوعات نیستی

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Mazyar

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همرو ساکت کنید آغا الان بهترین ماشینه دنیا توربیونه نه اگرا ببینید اگرا تو 20 ثانیه تونست 0 تا 400 دو پر کنه درحالی که توربیون 0 تا 400 رو توی 13 ثانیه پر کنه اما توربیون هنوز توی هیچ مسابقی نبود این تسته خوده شرکت بوگاتی بود که نشون داد چقدر قوی تو فکرشو بکن موتوره V16 درو توربیون داره☠️ درحالی که شیرون با موتوره W16 تونست کونگزگو شکست الان تو بیا بگو توربیون نمیتونه اگرارو شکست بده اگر توربیون با اگرا مسابقه بدن اگرا کناره توربیون مخف میشه توربیون با اختلاف 7 ثانیه برنده میشه 100 درصد اگر توربیون بره تست سرعت بده رکوردو میگیره تاحالا هر مسابقی این دو ماشین دادن بوگاتی برده🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️🗣️

  7. amirmohammadja79

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    بوگاتی فوق العاده‌س و شاهکاره هیچ شکی توش نیست
    ولی انتخابم کونیگزگ هست
    چون دف عقبه با موتور v8 و بنزین معمولی توانایی تولید ۱۲۸۰ اسب بخار رو داره و توسط یه شرکت جمع و جور و یه رئیس فوق‌العاده ساخته میشه و به همچین جایگاه بالایی رسیده

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. R

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1297 ديدگاه)

      این موتورو اونقدر تقویت کردن که دیگه جا نداشت سوخت اتانول بهش اضافه کردن جای اضافه کردن حجم موتور که قدرت تولیدشو ندارن نتیجش شده استهلاک و لرزش بالا دف عقبم یه ضعفه دیگه اس

      موافقم 14
      مخالفم 15
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با اینکه تو این کلاس هنسی و تواتارا رو میپسندم ولی جنازه بوگاتی تو درگ دوباره تاکید میکنم تو درگ همه رو شکست میده.مگر اینکه برن تو پیست درگ تا برتری ۴ چرخ متحرک بوگاتی از بین بره.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. BMW is GOD

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بوگاتی و کونیگزگ همیشه تو شتاب و سرعت بهترین هستن

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5740 ديدگاه)

      تو سرعت

      موافقم 5
      مخالفم 7
  10. Siyavash

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    کاملا این درگ فیک و بی اعتبار بود..مت واتسون فقط دو سه سال اول کانال رو راه انداخته بود تایم هاش واقعی بود حتی همون موقع یادمه نیسان gtr رو آورد و به بنز gtr بازوندش که همون بنز تویه هیچ درگی تویه کل اینترنت بچرخید تحت هیچ شرایطی حریف نیسان نمیشد از اون موقع دیگه به درگ هاش شک کردم..

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. NAVID@@98

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1209 ديدگاه)

      نه کجا تحت چه شرایطی ؟
      از عوضی بودن این عوضی که بحثی نمیکنیم
      ولی همون مرسدس بنز gtr که گفتی با همون ماشین رکورد پیست نوربرگرینگ رو زد و الانم رکوردش نزدیک پورشه با ۶ و ۴۰ و … هست
      درصورتی که نیسان gtr خودشو پاره کرد نتونست تایم زیر ۷ بزنه نوربرگرینگ و این نشون دهنده برتریشه مرسدس بنز
      تو درگ هم تک دیفرانسیل رو با هر چرخ محرک اصلا نباید مقایسه کرد تا در موردس حرف هم بزنید
      درنتیجه
      نتیجه گیری هام زیاده فرصت کردم میزارمشون
      خدایی👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 بخصوص مرسدس بنز و فورد و هر موضوعی پرفورمنس اروپایی۱ تیونینگ که وی ۸ های وحشی آمریکایی۱ خدایی و…کلا جنسشون جوره همه هرجوره

      موافقم 4
      مخالفم 4
  11. .NARGES.

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    شکست میخوره چون هرکی ندونه ماشین باز های واقعی که اطلاعاتشون عالیه می‌دونن کوئینگزگ مهندسیش برای تاپ اسپیده نه شتاب و به رکورد هر دو شرکت اجحاف کامل دارن که دو تا سیاست جداگانه رو دنبال میکنند

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. وی

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (406 ديدگاه)

    کمتر ماشین توربو داری به خوش صدایی یسکوعه یسکو فوق العادس

    موافقم 7
    مخالفم 3
  13. همایون

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (972 ديدگاه)

    اصلا واسم قابل درک نیست که چرا خودروسازانی مثل مکلارن و کونیگزک و ونوم خودروهایی با بیشتر از هزار اسب درست میکنن ولی محرک عقب میسازند؟درسته چهارچرخ بودن وزن رو بالا میبره ولی وقتی اسب بخار بالا بره مجبوری چهارچرخ کنی که قدرت با هرزگردی از بین نره
    واقعا جسکو در مقابل شیرون سوپر اسپرت اصلا ارزش خرید نداره وقتی میتونی با قیمت یکسان یک خودرو لوکستر قدرتمندتر با برند معتبرتر با تعداد سیلندر دوبرابر بخری چرا بدی کونیگزک بخری

    موافقم 4
    مخالفم 6
  14. مرتضی

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. اگر ویدیو ها رو با زیرنویس فارسی بذارید بهتره. ممنون از سایت خوبتون.

  15. هیچی

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط ی چی بگم بوگاتی شیرون 16سیلندره
    خلاصه هر چی باشه اسمش روشه بوگاتی
    قدرتش تو درگ اول مشخصه رو آسفات خاک بلند میشه
    مث جت میمونه لامصب

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. HFball

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه دوئل بسیار بسیار مسخره
    جاییکه باید ابسلوت رو میاوردن نه این نسخه که پکیجش فقط برا پیسته نه درگ
    بعدشم به راننده ها توجه کنید همش دارن تلاش میکنن مثل همدیگه رانندگی کنن درصورتیکه این دو خودرو سبک رانندگی متفاوتی دارن
    شیرون وزنش بیشتره و چهار چرخ محرک هم هست و دو برابر سیلندر و حجم و دو برابر توربو داره با قدرت و گشتاور خیلی بیشتر (در بنزین معمولی)
    این مسابقه خیلی نابرابر بود کلا برتری رو به شیرون داده بودن همینجوریشم یسکو دمش گرم که تونست حداقل توی رولینگ بهش غلبه کنه چون با دو چرخ محرک در برابر چهار چرخ محرک بوگاتی خیلی درگش ضعیفه
    دوست داشتم بجای یسکو و شیرون توربیون و جمرا بودن خیلی بهتر میشد مقایسه کرد یا اینکه برای جذابیت بیشتر در مقابل شیرون سوپر اسپرت، آگرا آر اس رو میاوردن تا رقابتشون خیلی جذاب تر بشه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. رضا

      ۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      کونیگیزک اگرا آر اس که از ۹۱۱توربو اس میخوره تو ۴۰۰ متر
      بعدشم اینجا یسکو ۶۰۰ کیلو سبک‌تره و نسبت قدرت به وزن بهتری از شیرون داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. ADAK

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2220 ديدگاه)

    یسکو بی حاشیه و کار درست
    بنظرم بهترین هایپرکار حال حاضر

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. nima.jdm

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1012 ديدگاه)

      اره تقریبا

  18. Vahid

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اگه دقت کرده باشید راننده ماشین سفید تو اکثر تست ها و اون کیلومتر نشون میداد بد دنده تعویض میشد حال اتوماتیک یا دستی
    وگرنه بعید بدونم بوگاتی برنده میشد
    چون هرزگردیش هم کم نبود بوگاتی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. nima.jdm

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    کونیگزگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا