بوگاتی شیرون به حدی سرعت و شتاب بسیار بالای خود را اثبات کرده که شمار آن از دست ما خارج است! ولی با این تفاسیر بازهم شاهد قرار گرفتن این هایپرکار مشهور در برابر یک سوپر اسپرت مشهور ژاپنی و برخی رقبای مطرح دیگر هستیم. البته این یک مسابقه درگ عادی نیست زیرا چندین سوپرکار تراز اول جهانی در یک فرودگاه روبروی یکدیگر قرار میگیرند تا ببینیم سریعترین خودرو در مسافت ۴۰۰ متر کدام است. گل سرسبد این گروه بوگاتی شیرون بوده که میبایست در برابر نیسان GT-R تیون شده با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار قرار گیرد.
اما قبل از آن باید بگوییم خودروهای دیگری هم در این مسابقه حضور دارند که شامل فراری لافراری، مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر خواهند بود. هر سه خودرو جزو شاخصترین خودروهای قرن به شمار میروند و به ندرت در جادهها دیده میشوند زیرا سقف تولید محدودی دارند. در این رقابت پورشه به عنوان پیروز میدان ظاهر میشود و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۱۹ ثانیه طی میکند.
مسابقه بعدی بین سه محصول مک لارن برگزار میشود و P1 باید در برابر 765LT و سنا قرار گیرد. اگر فکر میکنید P1 برنده میشود اشتباه میکنید. شاید P1 در نگاه اول برنده به نظر برسد اما دادهها نشان میدهد 765LT خودروی سریعتری است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲۲ ثانیه طی میکند. حالا نوبت به مسابقه بوگاتی شیرون و پورشه ۹۱۸ اسپایدر میرسد. ۹۱۸ اسپایدر این بار نیز میدرخشد و زمان ۱۰.۱۷ ثانیه را بر جای میگذارد اما بازهم هایپرکار مشهور بوگاتی با پیشرانه ۱۶ سیلندر خود سریعتر بوده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۱۰ ثانیه طی میکند.
در نهایت شاهد مچ اندازی شیرون و نیسان GT-R با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار هستیم. با توجه به عملکرد قبلی شیرون انتظار رقابتی فشرده و نزدیک را داریم اما اینگونه نیست. GT-R تا بن دندان تیون شده شیرون را محو میکند! بوگاتی حتی به نیسان نزدیک هم نمیشود و علیرغم اینکه زمان ۱۰.۰۲ ثانیهای را ثبت میکند اما در برابر گودزیلای تیون شده کند به نظر میرسد. GT-R موردبحث مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۴ ثانیه طی کرده است. فاصله بین دو خودرو در خط پایان به اندازه طول چندین خودرو بوده و هیجان زیادی دارد.
PRPR
۲۵ مهر ۱۴۰۱فقط جی تی ار
Iman99
۲۶ مهر ۱۴۰۱فقط پورشه ۹۱۱
Iman99
۲۸ مهر ۱۴۰۱چون پورشه ۹۱۱ مثلا نسل ۹۹۱ رو که در نظر بگیریم که از نظر سنی و زمان معرفی هم تقریبا نزدیک به هم هستن و رقیب مستقیم هستن
پورشه ۹۱۱ از همه نظر خیلی بهتر طراحی بسیار بهتری داره تکنولوژی های بسیار پیشرفته تر و پیچیده تری داره و پرفورمنس و عملکرد بسیار بالاتری داره و مهندسی بسیار بالاتری هم داره
در کل پورشه ۹۱۱ در سطح بسیار بالاتریه
و مثلا پورشه ۹۱۱ با ۱۶۰۰ اسب قدرت تایم بهتری از این میزنه که حتی اگه نسبت قدرت به وزن هم در نظر بگیریم بازم پورشه ۹۱۱ دست برتر رو داره
Iman99
۲۸ مهر ۱۴۰۱دلیل اینکه نیسان جی تی آر لانچ معروفی داشت بر میگرده به طراحی و مهندسی گیربکس دوکلاچه اون که توسط شرکت امریکایی بورگوارنر که به طور خاص برای نیسان جی تی آر طراحی و مهندسی شد
درحقیقت به طور کلی گیربکس نیسان جی تی آر یعنی مجموعه کلاچ دوبل و مجموعه لاچ کنترل و طراحی و مهندسی مجموعه عملکردی اون توسط همین شرکت امریکایی بورگ وارنر انجام شده و با کمک بورگ وارنر بود که تونست اون زمان به نتایج مناسبی برسه و به درگ هاش معروف شد و تو درگ ها عملکرد مناسبی داشت
حتی موتور همین نیسان جی تی آر هم به کمک یک شرکت اروپایی باسابقه و کاربلد و موفق در موتور اسپرت طراحی شد چون موتورش برگرفته از موتور مسابقه ای لمانز نیسان هست که همون موتور توسط این شرکت اروپایی که مقر اون در انگلیس هست توسعه داده شد
نیسان جی تی آر در کل این عملکرد مناسبی که اون زمان داست رو به کمک این شرکت های اروپایی و امریکایی بدست آورده بود
حتی در نسخه های نیسمو تجهیزات جانبی اونم هم متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی بوده مثل صندلی های اسپرت ریکارو آلمانی و کمک فنر های آلمانی و…
درکل نیسان جی تی آر همه چیزش بخصوص موتور و گیربکس و طراحی شاسی اون متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی بوده و توسط این شرکت های کاردرست و باسابقه اروپایی و امریکایی طراحی و مهندسی شده
البته به پای خود محصولات اروپایی و امریکایی نمیرسه چون اونها خیلی بالاتر هستن تو همه چیز نه فقط این مورد ولی در کل گزینه قابل قبول و دوست داشتنیه
Iman99
۲۸ مهر ۱۴۰۱در مورد موتور v6 نیسان جی تی آر هم گفتم حقایقی رو بگم تا بدونید
از گیربکس شروع کنیم که این عملکرد نیسان جی تی آر که از اون موقعی که اومد به لانچش معروف بود و با بعضی از سوپر کار ها هم رقابت میکرد همش برمیگرده به مهندسی بی نظیر شرکت امریکایی بورگ وارنر که کار طراحی و مهندسی گیربکس نیسان جی تی آر رو انجام داد قطعا این عملکرد نیسان جی تی آر بخش مهمیش بر میگرده به مهندسی شرکت امریکایی بورگ وارنر که متخصص هست در زمینه مهندسی و طراحی سیستمهای انتقال قدرت و بخش های دیگه
در مورد موتور نیسان جی تی آر هم بازم طبق بررسی ها مشخص شده که این عملکرد مناسبش برمیگیرده شرکت انگلیسی متخصص در زمینه موتور اسپرت که قبل از اینکه نیسان جی تی آر طراحی بشه موتور خودروی لمانز نیسان رو این شرکت اروپایی توسعه داد و این موتور نیسان جی تی آر که الان میبینید بر اساس همون موتور شرکت اروپایی پی دبلوی آر متخصص در زمینه طراحی موتور هست که موتور نیسان جی تی آر بر اساس اون ساخته شده
شاسی و پلتفرم نیسان جی تی آر هم با کمک شرکت های اروپایی متخصص در زمینه طراحی و شاسی ساخته شده
یعتی تقریبا همه چیز نیسان جی تی آر متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی هست و با کمک اونها طراحی و ساخته شده و تکنولوژی و طراحی و مهندسی اون متعلق به اروپا و امریکا هست البته به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها در کل نمی رسه
در ادامه هم حتی علاوه بر بخش های اصلی خیلی بخش های جانبی نیسان جی تی آر هم متعلق به شرکت های اروپایی و آمریکایی هست و تقریبا چیزی از خود کشور سازنده خودش نیس و نداره مثلا در مدل نیسمو جی تی آر از صندلی های آلمانی ریکارو و دامپر های اولینز اروپایی و تکنولوژی های بخش های دیگه از شرکت امریکایی و … استفاده میشه و همش متعلق به اونها هست
Iman99
۲۸ مهر ۱۴۰۱ولی پورشه ۹۱۱ همه چیزش از خودشه و طراحی و مهندسی موتور و گیربکسش و تکنولوژی های اون همه متعلق به خود پپرشه هست که خیلی هاش رو هم از افتخارات و تجارب بدست اومده از موتور اسپرت و مسابقات بدست آورده
amir1400
۱ آبان ۱۴۰۱این درگ ایراد داره ، بوگاتی شیرون استاندارد صفر تا صدش ۲/۵ ثانیه هست و مسافت ۴۰۰ متر هم تو ۹/۶ تا ۹/۸ ثانیه میره
Si
۲۵ مهر ۱۴۰۱هیچ ماشینی در حد gtr نیست مگر اسکای لاین
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۴۰۱هیچ ماشینی در حد پراید bp نیست..
(راننده ی پراید بعد از پشت سر گذاشتن جنسیس)
datsun
۲۶ مهر ۱۴۰۱جنسیس رو که سدانهای شش سیلندر هم میگیرن
تدرر
۲۶ مهر ۱۴۰۱جنسیس رو سمند توربو هم میگیره
Iman99
۲۶ مهر ۱۴۰۱هیچ اسکای لاین gtr ری هم در حد پورشه ۹۱۱ نیست
phonix
۲۷ مهر ۱۴۰۱ولی ان اس ایکس نسل اول که خوب پورشه شد
حالا بیا در باره بال داشتن فیل های اروپایی و امریکایی و بال نداشتن فیل های بقیه دنیا حرف بزن و نتیجه بگیر امریکا و اروپا از همه دنیا بهترن
Iman99
۲۸ مهر ۱۴۰۱ان اس ایکس نسل اول دلش خوش باشه که یه شمه ای از پورشه برده باشه ولی در واقعیت به گرد پای پورشه و افتخاراتش و برتریش نرسید و نمیتونست هم برسه
پس برتری پورشه از روپا و فورد از امریکا همیشگی و ازلی و ابدی بوده و هست
پس مثل همیشه از کامنتای من حرص بخور
مازیار
۲۵ مهر ۱۴۰۱با جمع بزرگان ویدئوی مختصر و مفیدی بود ممنون
شامپو
۲۵ مهر ۱۴۰۱خلاصه اینکه بوگاتی هم هستی برای خودتی
بکش کنار شمشیر سامورایی زخمیت نکنه
Amir
۲۵ مهر ۱۴۰۱این شمشیر نقابه زیرش توپ جنگیه ۲۰۰۰ اسب تیون چه خبره
،،،
۲۶ مهر ۱۴۰۱بلاخره موتور خودشو تیون کرده مث سوپرا نرفته موتور بی ام وه تیون کنه ک وگرنه سوپرا فابریک ۱۸۰ اسبه🤣😂
Khosrow
۲۵ مهر ۱۴۰۱درگ های بی پایه اساس / تیون شده و تا دندان مسلح / خب که چی؟ / یه SLR بدین ما بریم / شما تا صبح درگ کنید ..
datsun
۲۵ مهر ۱۴۰۱در مقابل یه ماشین ۴۰۰ اسبی که درگ نداده بوگاتی ۱۵۰۰ اسب قدرت داره با ۱۶ سیلندر ناقابل ۱۶۰۰ نیتون متر گشتاور بی زبون و چهار توربو بزرگ!
رضا
۲۷ مهر ۱۴۰۱بله درسته اما
وزن نیسان؟
قدرت سر چرخ نیسان؟
اینارو هم بگو
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱درسته درسته
ولی 918 یه چیز دیگس
مهران
۲۵ مهر ۱۴۰۱یه درگ مسخره دیگه…
قطعا انتخابم بوگاتی هست👌
Sobhan
۲۵ مهر ۱۴۰۱صد درصد بوگاتی 😂😂قیمت رو فقط نگا کن
Ali_x76
۲۵ مهر ۱۴۰۱صفر تا صد بوگاتی ۳.۴؟؟؟؟؟؟
چرا انقدر خسته؟
R
۲۵ مهر ۱۴۰۱با شیرون صفر تاصد بالای سه میزنه؟ پیاده شو من درگ بزنم
حسام
۲۵ مهر ۱۴۰۱دقیقا اصلا استارت خوبی نداشت
محمدهادی
۲۵ مهر ۱۴۰۱جالبه اکثرشون شتاب بالای ۳ثانیه داشتن
درحالی که رکورد شون که شرکت اعلام کرده و تو درگ های قبلی دیده شده همه زیر ۲.۸ زدن!!
مشکل از کجا بود؟!
آسفالت مسابقه
ارتفاع از سطح دریا
راننده های مسابقه
دستگاه های اندازه گیری
یا عملکرد عمدی تیم!
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۶ مهر ۱۴۰۱کسی که باشیرون اینطوری درگ بندازه اخرش معلومه
شششضش
۲۶ مهر ۱۴۰۱جی تی ار ۲٫۶هست
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱عاشق همشونم
زمان زیر ۹ جی تی آرفقط
عاشق جی تی آرم😍😍😍
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱ولی زمان ۴۰۰ متر و شتاب های خیلی بد بود
Hamid
۲۵ مهر ۱۴۰۱بطور خلاصه بسیار مزخرف
Sina
۲۵ مهر ۱۴۰۱حالا جالبه یه کلیپ توی اینستا دیدم یه ون بود تیون شده توی درگ نیسان حی تی آرو نابود کرد
دیگه نمیدونم اونو چیکار کرده بودن
یهو آهنگ امینم ونوم رو گذاشت و مثل موشک شلیک شد،نیسان حی تی آر رو ترکوند
Sobhan
۲۵ مهر ۱۴۰۱تیون شده بود میخواستی نزنه 🤣راننده نوب بوگاتی صفر تا صد ۲/۵رو ۳/۲میگرفت واسه همینه هیچ درگی رو قبول ندارم مگر اینکه طرف بتونه همون اعدادی که خود کارخونه گفته رو ثبت کنه
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱والا مت واتسون فقید از خود کمپانی بهتر میزد =/
Sobhan
۲۷ مهر ۱۴۰۱مت واقعا خوب لانچ میکنه 🙌
Hadi
۲۵ مهر ۱۴۰۱فقط GTR…
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱💘 GT-R 💘
حسین
۲۵ مهر ۱۴۰۱چه قشنگ بلبشو راه انداختین انصافا
شیرون که اصلا لانچ نمی کرد
بنده فقط کانال درگ تایمز
و کارواو قبول دارم
مابقی یک در هزار خوب در میاد
بزار یه چیز بگم خیالتون تخت شه تا آخر ..
شیرون تو بدترین حالت بدون لانچ که الان
خودتون نگاه کردید این هنرنمایی مسخره رو
تایم ۱۰ ثانیه رو ثبت می کنه
روی آسفالت با لانچ بدترین حالت ۹.۸
بهترین حالتش هم ۹.۶ تا ۹.۵ هم می تونه باشه
توی پیست درگ هم ۹.۳ تو بهترین حالتش
سریع ترین تایم نسخه پایه اس
نسخه سوپر اسپرت اینجور که مشخصه
تایم ۹.۱ توی آسفالت داشته
فک کنم برای موتور ترند بود
احمدرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱برنده بنظرم 765 بود چون با اینکه تک دیفرانسیل بود ولی فقط یکی دو دهم با برنده فاصله داشت ( بحث GTR جداس )
فريد
۲۵ مهر ۱۴۰۱یعنی باورتون میشه شیرون اندازه ۹۱۱ توربو اس هم نباشه تو ۴۰۰ متر؟ دنیای خودرو رو ببوسید بزارید کنار عکس جی تی ار خوشگلتون 👋🏻
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱من از این راننده شیرون بهتر دنده میدم والا
رضا
۲۷ مهر ۱۴۰۱911در بهترین حالتش 10.1،عموما 10.3/10.4
Afg
۲۵ مهر ۱۴۰۱داشتن این حجم از تیون خیلی عالیه …۲۰۰۰تا
Royal Driver Uk 70
۲۶ مهر ۱۴۰۱P1 The Legend…
امپراطوری خورشید
۲۶ مهر ۱۴۰۱درود بر گودزیلای همیشه پیروز 💪💪💪
Trump
۲۶ مهر ۱۴۰۱درود بر گودزیلای دوپینگی…
SRT
۲۶ مهر ۱۴۰۱شتاب شیرون ۳ و نیم ثانیه
چی بگم والا
Monster 765lt
۲۶ مهر ۱۴۰۱درگ مسخره
درگ های درگ تایمز فقط دیدن داره نه این درگ با یه مشت راننده نوب
AMIN
۲۶ مهر ۱۴۰۱راننده بوگاتی خواب بود یا ماشین مشکل داشت چرا اینقدر لانچش بد بود
جی تی آر سریع تره درسته ولی بوگاتی هم اینقدر کند نیست
امیر
۲۶ مهر ۱۴۰۱پورشه 918ساخت2015هس داره با شیرون 2021سپر به سپر میره.جاست پورشه🇩🇪
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱فلج بودن پای راننده به کمپانی ربطی ندارد..
weinstein
۲۶ مهر ۱۴۰۱برام سواله اگه بوگاتی برنده درگ با GT-R میشد در این حد سروصدا براش را مینداختین؟! که بوگاتی نیسان دوهزار اسبی رو زد؟
تا خرخره تقویته و سبکتره ، معلومه میزنه بوگاتی رو! این رو همیشه دیدیم اینکه وقتی یه چیز ارزونتر ( فرقی م نداره ماشین و موبایل و … ) عملکرد بهتری نسبت به گرونتره داره دوس داریم بکنیم تو چش همدیگه!! دیدی شد!!! دیدی چیکار کرد!!! دیدی بوگاتی به درد نمیخوره!!! بریزیم دور عقده هارو.
آقا اینم بگیم حرف درنیارین واسمون والا خودمم باشم ( بافرض اینکه چیت بزنم و پولشم داشته باشم ) بازم سراغ بوگاتی نمیرم :)
phonix
۲۷ مهر ۱۴۰۱والا 2000 اسب بخار رو با بوس نذاشته
خدا دلار پولشه
محمد حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۱آخه اون GT-R تیون شده رو میخای با بوگاتی مقایسه کنی اون جی تی ار میتونه فابریک مثل بوگاتی با بوگاتی درگ بندازه بوگاتی رو هم تیون کنی سگ نمیتونه بهش برسه من یه فیلم تو اینستا دیدم پژو 508GT Line فابریک با GT-R فابریک کل انداخت GT-R رو نابود کرد همون GT-R فابریک از پراید میخوره نیاز به قضاوت نیست
weinstein
۲۷ مهر ۱۴۰۱موندم هدفت ترول بوده یا جدا این حرفا رو زدی
جی تی آر فابریک از پراید میخوره؟!! :/
فردا نیسان درِ کمپانی رو تخته میکنه
حمیدرضا
۲۷ مهر ۱۴۰۱برای یه سامورایی همه جا ژاپنه🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵
brut
۱ آبان ۱۴۰۱مسابقه غیر عادیه مکلارن پی وان در مقابل فراری لافراری مثل فرغون میمونه عظمت فراری هیچ کدوم از این ماشین قرتی ها ندارن تاریخچه فراری رو برید بخونین ماشیناشون رو یه نگا بندازید بعد بیاین بگید فقط جی تی ار