بوگاتی

خودروی V16 بعدی بوگاتی، کوپه‌ای موتور جلو با الهام از تایپ 57 خواهد بود

پس از معرفی توربیون، بوگاتی به دنبال ساخت خودروهای دیگری با استفاده از پیشرانهٔ V16 هیبریدی است و احیای مدل تایپ ۵۷ SC آتلانتیک یکی از گزینه‌های محتمل خواهد بود.

رئیس طراحی بوگاتی «فرانک هیل» در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان پیشرانهٔ V16 توربیون را در شاسی مونوکوک جابجا کرد گفته است:

مطمئناً. به تایپ ۵۷ SC آتلانتیک نگاه کنید. موتور جلو است. شاید بعداً چنین چیزی بسازیم اما در حال حاضر بسیار خوشحالیم که این مسیر را رفته‌ایم

وی گفته است که بخش سفارشی‌سازی بوگاتی می‌تواند فعالیت خود را با ساخت مدل‌های کاملاً مجزا به‌صورت تولید محدود یا تک ساخت ادامه دهد:

ما با بولاید شروع کردیم و با پوشاندن شاسی و قوای محرکه با طراحی متفاوت، به سنت اتاق‌سازی بازگشتیم. با چنتودیچی به این روند ادامه دادیم و سپس لاووچیو نوآ را به‌عنوان یک خودروی تک ساخت دیوانه‌وار ساختیم. چه کسی می‌داند در آینده چه خواهد شد

حروف SC تایپ ۵۷ مخفف کلمهٔ فرانسوی surbaissé به معنای «پایین آمده» است و به شکل ظاهری این گرند تورر بوگاتی در دههٔ ۳۰ اشاره دارد. در این خودرو، به‌منظور کاهش ارتفاع کاپوت، پیشرانه پشت و زیر محور جلو نصب شده بود و درواقع این اولین خودروی موتور جلو وسط جهان محسوب می‌شد. مدیر فنی بوگاتی «امیلیو اسکروو» در پاسخ به این سؤال که آیا از لحاظ فنی انجام چنین کاری با پیشرانهٔ V16 جدید بوگاتی امکان‌پذیر خواهد بود یا نه، صرفاً به‌صورت مبهمی گفته است:

ما می‌توانیم همه‌چیز را برهم بزنیم

مدیرعامل بوگاتی «مت ریمک» گفته است که پیشرانه‌های بنزینی در آیندهٔ بلندمدت این شرکت نقش پررنگی خواهند داشت زیرا تعداد تولید محدود و پیمایش پایین خودروهای بوگاتی نیاز به الکتریکی‌سازی را ضروری نخواهد کرد و این یعنی پیشرانهٔ هیبریدی بزرگ توربیون را به‌احتمال‌زیاد در مدل‌های دیگری هم خواهیم دید. وی اشاره‌ای نکرده که این خودروها چه شکلی خواهند بود اما تأکید کرده که بوگاتی همیشه فقط خودروهای اسپرت نبوده است و پتانسیل تنوع را خواهد داشت. بااین‌حال، معرفی توربیون در اولویت بوده است زیرا به گفتهٔ مت ریمک، بوگاتی باید یک هایپرکار داشته باشد اما مدل‌های دیگری هم می‌توانند بعداً ساخته شوند.

هرچند در حال حاضر توربیون با قسمت جانبی C شکل و ستون فقرات برجستهٔ مرکزی، تأثیر زیادی از تایپ ۵۷ گرفته است اما خودرویی با کاپوت کشیده و کابین متمایل به عقب جانشین مستقیم‌تری برای این گرند تورر دههٔ ۳۰ خواهد بود. ریمک از اعلام زمان‌بندی احتمالی برای معرفی خودروهای بعدی بوگاتی خودداری کرده اما توربیون را اولین قدم در دوران جدید بوگاتی توصیف کرده است. بوگاتی قبلاً هم به فکر ساخت خودروی ۱۶ سیلندر موتور جلو بود و در سال ۲۰۰۹ کانسپت گالیبیه را به‌عنوان برادر چهاردر ویرون معرفی کرد اما این خودرو هیچ‌گاه تولید نشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3417 ديدگاه)

    جالب نیست تولیدکنندگان ماشین های هایپر و سوپر اسپرت ماشین هاچبک تولید می کنند

    موافقم 8
    مخالفم 20
    1. phonix

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      هاچبک؟
      SLR و سوپرا و SLS و ویپر و… هم لابد کی کارن
      استاد انتظار خیلی بیشتری از شما داریم

      موافقم 21
      مخالفم 1
    2. کاوه

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      خخخخخ.ایشون خودشون رو منتقد و طراح بین اللملی خودرو میدونه بعد به همچین ماشینی و همچین طرحی میگه هاچبک!!!!!!!خدایا ما با کیا شدیم ۸۰ میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟وجدنا پرینت گرفتن از کامنت های این دوستمون و نشون دادنش به سفارت کشورهای دیگه میتونه یه کیس و پرونده قوی برای مهاجرت برای هر کدوم از دوستان ایجاد کنه که ای ایهناس ما اینجا با اینا گیر کردیم!!!😂😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 3
    3. M.Kkarimi

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (861 ديدگاه)

      عه جنابعالی همونی نیستی که میای زیر پست ها تحلیل و بررسی طراحی میذاری ؟😂
      هاچبککک😂😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 2
  2. AMANTE

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    ای جان، ماشینی که خیلی دوست دارم تولید بشه و اگه هم تولید اش نکنه روزی که ثروتمند بشم صد در صد به بوگاتی سفارش اش رو میدم.
    البته اگه ثروتمند بشم.

    موافقم 21
    مخالفم 1
  3. nikan

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    بوگاتی از همون اول هم محدود به هایپر اسپرت نبوده و شاید یه خودرو کوپه موتور جلو با تیراژ بالاتر و قیمت پایین تر از هایپر اسپرت های بوگاتی بتونه وضعیت فعلی بوگاتی رو بهتر کنه.

    موافقم 13
  4. مازیار

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    یه گرندتور V16 از توربین هم خاص‌تر میشه و کاش هیبرید نباشه که ۱۰۰۰ اسب براش کافیه
    کلا به نظرم یه رده بندی قدرتی تو کلاس های متفاوت بد نیست

    موافقم 20
  5. Amirsh

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    الان دیگه بوگاتی تو گروه فولکس واگن نیست ؟
    رفت برا ریمک ؟

    موافقم 13
    1. پیام۲

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      فولکس ۵۵ درصد سهام بوگاتی رو به ریمک فروخت بقیش رو هم انتقال داد به گروه پورشه که انگار مالک فولکسه درحالی که فولکس مالک پورشست🤔

      موافقم 12
  6. Dani

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یک سوال
    مالک بوگاتی هنوز فولکس واگن؟

    موافقم 1
    مخالفم 10
  7. مجید

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    بازگشت به ریشه‌ها معجزه میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  8. BMW

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    اوف

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. امیرمسعود

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    باعرض تشکرازمهندس دهقان بابت مطالب ارزنده درمورد پیشرانه این غولها عکس ومطلب بیشتر بزارید.ممنون

  10. D.A.N.I.Y.A.L

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تایپ ۵۷ یه افسانه بود حالا بوگاتی میخواد یه افسانه دیگه از روی تایپ ۵۷ بزنه

  11. D.H

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به موضوع این مقاله کاری ندارم یک موضوع بسیار مهمی در کشور گریبان گیر مردم هست وآن اینکه مسئله خودرو هست ببینید در همه‌ی کشور های جهان مسئله خودرو در وضعیت بسیار خوبی قرار داره منظورم این هست که قیمت ها عادلانه و به اندازه صحیحی است نه اینکه ۲۰ الی ۲۵ برابر قیمت جهانی بله الان ما داریم خودرو هارو ۲۰ برابر قیمت جهانی می خریریم چرا ؟به این دلیل که حمایت های بی جا و نادرست از مافیا خودرو سازی داخلی داره میشه نمی دونم چرا کسی به این موضوع به این مهمی توجه نمیکنه داریم با پول یه بنز s500 مدل ۲۰۱۳ یه پژو پارس مدل ۹۵میخریم یه سری به بازار خودرو کشور های حاشیه خلیج همیشه فارس بزنید خوب کلا مشهود هست قیمت هارو آدم میبینه واقعا ناراحت میشه بخدا دیگه نمی دونم چی بگم لکسوس lx570که به عنوان مثال بیان میکنم در امارات فوق تمیزش مدل ۲۰۱۳ دو ملیارده همون خودرو در داخل ایران بالای ۳۰ ملیارده دیگه نمی دونم چی بگم فقط از دوستان خواهش مندم که به این مسئله گله کنن وا ز سایت ارزشمند پدال و به خصوص آقای اشتری خواهشمندم به این مسأله گله کنن و دوستان رو هوشیار کنن این و بدونید تا واردات خودرو بدون قید و شرط به طور کامل باز نشه و تعرفه ها کاملا عادلانه و منصفانه نشه قیمت همینی خواهند بود که هست و بازار همین طور در کما بستری خواهد بود واقعا برای این اوضاع گله مند و ناراحت هستم دیگه نمی‌دونم چه بگم ..
    #واردات خودرو #

    1. Mr

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (722 ديدگاه)

      تعرفه 20 درصد برای خودرو اقتصادی
      و 30 درصد برای خودرو لوکس
      سقف قیمت واردات جدود 50 هزار دلار
      واردات خودرو از کشور های مختلف نه فقط 1 کشور
      و جمع کردن مافیا از بازار خودرو (و همینطور ملک)
      این شرایط بهترین و ایده ال ترین حالت برای رضایت همه اقشار و رضایت مردم و بهبود وضعیت بازار خودرو در ایرانه ( البته مافیا باهاش حال نمیکنه)

  12. pouyan-h808

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    خیلی جذاب میشه ولی بعیده تولید ش

  13. مهدی

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    من این بوگاتی رو میخرم ، این زیباترین بوگاتی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا