طراحی موتور W16 بوگاتی مجهز به توربوشارژ چهارگانه در سال ۱۹۹۷ آغاز شد و قدرت این موتور طی چند سال به ۱۶۰۰ اسب بخار رسید و اکنون در بوگاتی شیرون سوپر اسپرت و چنتودیچی مورد استفاده قرار میگیرد.
موتور W16 که امروز زیر کاپوت بوگاتی شیرون قرار میگیرد، به تولد ۲۰ سالگی خود نزدیک میشود. به گزارش موتوروان، زمانی که بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد، شگفتی مهندسی آن استاندارد جدیدی را برای عملکرد اسپرت خودروها تعیین کرد و از آن زمان تاکنون این خودرو دستخوش تجدید نظرهای جدی شده که تنها قدرت و تسلط آن را افزایش داده است.
توسعه موتور W16 بوگاتی در سال ۱۹۹۷ با طراحی روی کاغذ و ارائه ایدههای نظری آغاز شد. فردیناند کارل پیئش، رئیس هیئت مدیره گروه فولکس واگن در آن زمان، برای اولین بار موتور ۱۸ سیلندری را تصور کرد که در نهایت به موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربوشارژ که امروزه میشناسیم، تبدیل شد.
موتور ۸ لیتری بوگاتی اولین آزمایش خود را در سال ۲۰۰۱ انجام داد و به خروجی مورد نیاز ۱۰۰۱ اسب بخار متریک (۹۸۷ اسب بخار / ۷۳۶ کیلووات) رسید. قدرت خالص موتور، بوگاتی را مجبور کرد تا راههای جدیدی را برای آزمایش موتور، از جمله میز تست موتور، توسعه دهد.
مهندسان بدون هیچگونه ایده خاصی پیش میرفتند، زیرا به گفته کارل هاینز نویمان، مدیر بخش توسعه موتور فولکس واگن، «هیچ پیشینه یا داده تجربی» برای خودروهایی که میتوانستند با موتور تولیدی مجهز به بیش از ۱۲ سیلندر، با سرعت بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۱۷ مایل بر ساعت) حرکت کنند، وجود نداشت. یکی از موانع اصلی در فرایند توسعه خودرو، اطمینان از معقول بودن و انتقال نیرو به سطح جاده بود.
بوگاتی ویرون و موتور W16 آن تا سال ۲۰۰۵ وارد بازار نشد و به مهندسان بوگاتی چهار سال فرصت داد تا نرمی و قابلیت اطمینان موتور را بهبود بخشند که نیاز به نوآوریهای فنی بیشتری داشت. طراحی W16 تشخیص خطا یا کوبش موتور را دشوار میکرد، بنابراین این شرکت Bugatti Ion Current Sensing را توسعه داد. این سیستم برای نظارت بر جریان یونی هر شمع طراحی شده بود و میتوانست سیلندر را غیرفعال کند، زمانبندی جرقه را کاهش دهد یا در صورت تشخیص کوبش و جرقه اشتباه، فشار تقویتی توربوشارژر را کاهش دهد.
بوگاتی موتور W16 را برای سال ۲۰۱۰ ارتقا داد و توربوشارژرهای بزرگتر و حالتهای دیگر را اضافه کرد که قدرت آن را به ۱۲۰۰ اسب بخار متریک (۱۱۸۳ اسب بخار / ۸۸۲ کیلووات) افزایش داد. با این حال، موتور یادشده با معرفی بوگاتی شیرون افزایش قابل توجهی در خروجی دریافت خواهد کرد. بوگاتی موتور قدیمی را از زیر کاپوت برداشت و سایر قطعات جدید را برای آن توسعه داد. موتور W16 جدید ۱۵۰۰ اسب بخار متریک (۱۴۷۹ اسب بخار / ۱۱۰۲ کیلووات) تولید میکند که بوگاتی افزایش قدرت آن را به توربوشارژرهایی نسبت میدهد که دارای توربوشارژ متوالی جدید هستند.
امروزه موتور W16 بوگاتی میتواند ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند که در شیرون سوپر اسپرت و چنتودیچی (Centodieci) برای مشتریان ارائه میشود. دقیقا ۶ روز طول میکشد تا دو نفر بتوانند W16 را که دارای ۳۷۱۲ قطعه جداگانه است، مونتاژ کنند. پس از تکمیل مونتاژ، موتور کارخانه سالزگیتر فولکسواگن را به مقصد مولزهایم ترک میکند؛ جایی که مهندسان آن را با گیربکس تطبیق میدهند و مونتاژ نهایی خودرو را شروع میکنند.
Elmiraj
۱۰ مرداد ۱۴۰۱پروژهای زیانده و صرفا جهت خودنمایی….
کافیه به اعداد مصرف سوخت ، میزان بازدهی و تولید گرمای این موتور نگاه میکنی تا به عمق فاجعه پی ببری.
در عصر الکتریکی با یک پانزدهم قطعات و یک دوازدهم مصرف این موتور ، شتاب و بازدهی بیشتری ثبت شده !!
حق گوی باطل
۱۰ مرداد ۱۴۰۱Elmirajداریم درمورد سال ۲۰۱۰ صحبت میکنیم
دانیال_Surrey،England
۱۰ مرداد ۱۴۰۱مهندس نظرت درباره ی بازدهی و مصرف سوخت افسانه ای فورد gt چیه؟
rezars pc
۱۱ مرداد ۱۴۰۱تازه باکشم خیلی کوچیکه
Twin H Power
۱۰ مرداد ۱۴۰۱چه خودنمایی دوست داشتنی و دلپذیری
کاش همه اینجور خودنمایی میکردن …
R@min
۱۰ مرداد ۱۴۰۱دیگه از اون ور بوم نیوفت رفیق. کدوم موتور الکتریکی میتونه ۴۰۰ کیلومتر پایدار بره ؟؟؟ میزان حرارت موتورهای الکتریکی تحت فشار که خودش از یه W16 چیزی کم نداره.
shelby
۱۰ مرداد ۱۴۰۱اره بازدهی تو خط راست منظورته
فورد
۱۱ مرداد ۱۴۰۱استاد اینو برای مسافرکشی نساختن که برای لذت بردن از رانندگی یه عده پول دار ساختن درضمن به نظر من این یه اثر هنریه تا خودرو
Reza Waffen SS
۱۱ مرداد ۱۴۰۱تعصب
Iman99
۱۱ مرداد ۱۴۰۱بوگاتی پروژه ای سود ده و جهت اثبات برتری مهندسی و تکنولوژیکی و غلبه بر چالش های مهندسی
کافیه به اعداد عملکردی بخش های مختلف خود توانایی پمپ سوخت و عملکرد اون و توانایی سیستم خنک کننده و کنترل گرمای موتور و بازدهی و توانایی سیستم چهارچرخ متحرک خودرو در سرعت های بالای ۴۰۰ کیلومتر نگاهی بندازیم تا به عمق شاهکار برتری مهندسی و تکنولوژیکی بوگاتی پی ببریم
که تا اون زمان وجود نداشت و فصل جدیدی ارائه داد که تعریفی جدیدی از سطح بالای مهندسی و برتری مهندسی بود که در اروپا انجام شد و فقط این سطح از مهندسی و تکنولوژی رو مگر شرکت های امریکایی سطح بالا بتونن انجام بدن که لازمه اونم ارایه فصل جدیدی از یک پروژه رو میطلبه که نشون دهنده سطح بالا بودن و برتری و مهندسی بینظیری داره که خودش معیار جدیدی هست
در عصر الکتریکی هم هنوز نیستیم چون تازمانی که تکنولوژی های باتری های کنونی جدید و بهینه نشه هنوز الکتریکی ها بصرفه و پاک نیستن و تا بصرفه و پاک شدن الکتریکی ها فاصله داریم
در توانایی مغناطیس و برتری این نیرو بحثی نمیکنیم ولی مسئله مافیایی هست که پشت الکتریکی سازی هست که از طرفی نمیزاره تکنولوژی باتری ها بهینه شه واز طرفی اصرار بر الکتریکی هست همین الان هم تکنولوژی های برتر باتری ها و باتری های بهینه وجود داره که در اروپا یا امریکا اختراع شدن ولی فعلا مافیای که پشت پرده هست فعلا داره برنامه های خودش رو اجرا میکنه و چیزی که خودش میخواد رو داره انجام میده
Milo
۱۰ مرداد ۱۴۰۱دوستان پادکست ۴چرخ قسمت ۲۰ رو حتما گوش بدین ، در مورد بوگاتی که خیلی جذابه،آخرای اپیزود در مورد بلند پروازی کارل پیئش و مشکلات ساخت ویرون توضیح میده، عالی…👍
Aboalfazl demon
۱۰ مرداد ۱۴۰۱بوگاتی خدای هایپر اسپرت های دنیا
خیلی از شرکت ها با صندلی های فیبر کربنی و قدرت ۲۰۰۰ اسب بخاری اومدن رکوردش رو بزنن اما نتونستن
و این بوگاتی هستش که ۱۵ ساله خدای هایپر اسپرت های دنیاس
و فقط خودش میتونه رکورد خودش رو بزنه
JDM lover
۱۰ مرداد ۱۴۰۱بوگاتی با ویرون و به کمک این موتور تونست حد و مرز های هایپرکارهارو ارتقا بده
datsun
۱۰ مرداد ۱۴۰۱به نظرم دیگه تو ۲۰۲۲ دوران این موتور حجیم و پر خرج به سر آمده و از رده خارجه و بیشتر موافق موتورهای با فناوری جدید و کم حجم تر پر بازده مثل موتورهای کونیگزگ هستم
عاشق پدال
۱۰ مرداد ۱۴۰۱هرکی ترجمه کرده ناوارد بوده
ناوارد به موتورهای بوگاتی و ناوارد به تاریخچه.
مثل اینه بگیم 2 تا تخم مرغ اژدها بترکونید تا املت اصیل برا صحبونه داشته باشید.
یا اینکه مثلا بگیم انگور باغات کرج رو بگیرین باهاش شامپاین درست کنین. مثل ربط دادن چیز به شقیقه هست.
ولی ترجمه مشکل داره. امروزه دانشجوی سال اولی بهتر میتونه ترجمه کنه
mahdi-es17
۱۰ مرداد ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/07/bugatti-s-quad-turbocharged-8.0-liter-w16-engine-8.jpg
فکر کن با این بری بیرون😂
mehran911
۱۰ مرداد ۱۴۰۱چقدر درد داره این ماشین واسه ی عده
ببخشید تند می نویسم
ایراد گرفتن از شاهکاری که بارها وبارها توسط “متخصص” های این حوزه تحسین شده میزان بی سوادی آدم رو فریاد میزنه البته که انتظاری بیشتر از این هم نمی رفت
پیشرانه نه ، شاهکاری که سال 2005 رسما توسط فولکس وارد خط تولید شد یکی از خاصترین و تکنولوژیکترین پیشرانه های زمان خودش بود که توان توسعه اش برای هر جایی جز اروپا قفل بود
فولکس انقدری توان داشت که برای برند خاص و تولید محدود بوگاتی یکی از متفاوت ترین پیشرانه تولیدی زمان خودش رو تولید کنه در حالی که از 30 سال قبلش موتور دوازده سیلندر 5.6 لیتری در گروه وجود داشت که با 1600 اسب به عنوان قویترین پیشرانه تاریخ موتور اسپورت پول پوزیشن میزد و پیشرانه های دیگه ای که قابل استفاده در بوگاتی بودند اینم از اون چیزی هایی بود که برای بعضی کشورها قفل بود ( تا الان که دارم می نویسم ترجیح میدم گریز نزنم به خرابکاری های برند های دیگه در همون زمان )
میشه بینهایت در مورد این موتور حرف زد از انبوه قطعات تیتانیومیش بگیر تا دورگیری تا دور موتور 7000 با این ساختار و ابعاد و تعداد سیلندر پیشرانه و این حجم خوراکش که رسیدنش به این دور موتور با این قابلیت اطمینان شگفت انگیزه تا سیستم کولینگ فوق العاده موتورش که توانایی پمپ بیش از 37 لیتر سیال در ثانیه رو داشت تا قابلیت اطمینانش که با وجود بیش از 3700 قطعه موتور رو پلمپ تحویل مشتری میدن …. در کل توضیح بیشتر از ارزشش کم میکنه
الان طرف با اون همه ادعا و تو بوق کردن و شوآف و تبلیغ و… ماشینش واسه تست سرعت صرفا نیم ساعت جلوی دوربین دوام نیاورد و با فضاحت هر چه تمام تر گند زد رفت اونم با وجود پیشرانه ی V8 ای که جوجه تیونرها با بلوکهای دهه شصتش درگستر میسازن و فلان هزار اسب بخار قدرت می گیرن … ( الان ی ترول میاد میگه اونا درگسترن و قابلیت اطمینان براشون مهم نیست )
بگذریم …
حرف اینه مقایسه یک تعداد خزعبل با GT لوکس و ایمن و قابل اطمینانی که تو اتوبان به راحتی هر چه تمام تر 417 تا تایم میزنه فارغ از توهین به خود باعث پایین اومدن سطح سایت میشه
.
این پیشرانه زمانی توسعه پیدا کرده که دنیا در اواسط موج اول الکتریکی سازیست در کل مقایسه اش با پیشرانه الکتریکی فارغ از مضحک بودنش نشون از بی سوادیست
R@min
۱۰ مرداد ۱۴۰۱در ادامه حرفای آقا مهران برای دوستانی که میخوان با پروسه ساخت این ماشین آشنا شن مستند ابرکارخانه ها رو ببینن تو آپارات هم هست. اگر هم جزئی تر راجب هر بخش میخوان ملاقات بی شماری تو اینترنت هست. این ماشین یه جورایی محصول اتحاد کل اروپاس و هر چند خودم به ویرون و شیرون و سایر هایپرکارها علاقه آنچنانی ندارم اما از مهندسیشون نمیشه گذشت و قیاس هنسی ونوم و تواتارا و حتی محصولات کونیگزگ هم با این ماشین منطقی نیست چون همشون بیس موتوری از نمونه های خارجی مثل موتورهای LS جی ام و فورد هست.
حسین
۱۱ مرداد ۱۴۰۱انقدر کامل صحبت کردی مهران جان
بنده حرفی ندارم دیگه
اینکه تو هر پستی از بوگاتی
من از این خودرو و برند تمجید میکنم
از سر تعصب یا طرفداری و مخاطب جذب کردن
نیست …واقعا عشق این ماشین تو وجودمه
نمیخوام داستانش کنم ولی از بچگی انقدر
به ماشین علاقه داشتم دفتر هایی که مدرسه می بردم پر بود از نقاشی ماشین و اعداد و ارقام تخیلی خودم 😅 حالا بگذریم ک کتکم خوردم سر این:))
ولی دور نشم از اصل موضوع ۱۲ سالم بود
تو یه مجله خودرو که تو کمدم پر بود کلا
اولین بار بوگاتی ویرون رو دیدم
و با اون سن آنچنان راجبش با اشتیاق خوندم
هنوزم ک هنوزه یادمه اون لحظات رو
و هرچی بزرگ تر شدم بهتر و بهتر فهمیدم
رفتم سراغ تاپ ترین حد خودروسازی
انقدر این ماشین جزئیات خیره کننده داره
که واقعا نمیشه راجبش حرف زد
و سر درد می گیرید فقط
ببخشید دو ساعت رمان نوشتم
مهران هم واقعا قشنگ توضیح داد
مرسی ازش
فقط اینو میتونم بگم
اینجا جایی که شما حتی اگه ثروتمند باشی
و برای دلالی و سرمایه گذاری این ماشین رو بخری
ماشین باز باشی خانواده دوست باشی
کارمند باشی معلم یا هر سنفی
مطمئن باشید اینو مطمئن باشید
تمام اون یک دلاری هایی ک زحمت کشیدی
و بابت این ماشین دادی
تک تکشون رو تو این ماشین حس میکنی
اینو میخوام بگم که ماشینی میخری که تو عصر امروز واقعا بعد خریدش فراموش میکنی چقدر پول براش دادی حتی اگه اون پول کل سرمایه زندگیت باشه…. این ماشین همش رو برات به بهترین شکل
و سبک ممکن تحویل میده از هر لحاظ
نمیخوام خیلی فلسفی حرف بزنم
سرتونم درد نیارم دیگه
نمیخوام نظرمم تحمیل کنم
چون بی معنیه
ولی در جواب المیراج همین بس
که خودروی ۱۰ ۲۰ سال پیشی
که همین الانم داره تو هر لیتر ۲۰۰ اسب
قدرت بدون هیچ کمک برقی رو خیلی راحت در اختیار راننده میزاره رو با خودرو های الکتریکی
مقایسه میکنه ک درسته قبول دارم واقعا به صرف جیبه آفرین
ولی داداش خوبم اگه ماشین باز باشی
باید ارزش تمام زمان و هزینه ای ک با عشق برای
این ماشین گزاشته شده رو بفهمی
همه میدونیم دنیا رو به آسونی هست
هیچکس انکار نمیکنه
ولی میدونم خودتم قبول داری
اون لذت این ماشینا رو نداره
به هیچ عنوان
ایام بکامتون دوستان ❤
mehran911
۱۱ مرداد ۱۴۰۱درود
ممنون حسین جان بابت و این متن و حس خوبش لذت بردم
.
از رامین عزیز هم ممنونم بابت تکمیل کردن و رفرنس دادن در مورد بوگاتی
Elmiraj
۱۰ مرداد ۱۴۰۱اگه این ارزش ماورایی رو داشت با نیم میلیارد دلار نمیدادنش به یه استارتاپ…!!!!
mehran911
۱۰ مرداد ۱۴۰۱گفتم در کل انتظار بیشتری نمیره
پاسخ خود مت ریماک در مورد بازدهی مالی بوگاتی …
Is Bugatti profitable? If not, what’s the key to getting there? If it is making money, how will you make it even more successful?
Bugatti actually has been very successful and profitable in the last few years. The previous CEO [Stephan Winkelmann] did a really good job and left me a good company to continue building upon. So, profitability wasn’t really the problem for Volkswagen. The problem was, what comes next? Because if you look at Bugatti, it’s all based on the W-16 engine, which is almost two decades old. It is an amazing powerplant that created the hypercar business. The easiest thing for us would be to take the Nevera and slam a Bugatti logo on it and call it a day. But I was against it. I’m an electric car guy, but a Bugatti should still have a combustion engine for some time. But it will be developed in a way that is financially viable. We have developed everything in the Nevera from scratch. You will not find one piece in that car that you can find on another car, and we have done that on a shoestring budget compared to what, for example, Volkswagen has invested in the Chiron. We will do the same for future Bugattis, creating really exceptional products that are not comparable with anything else on the market, but without spending billions on them. That’s really the key. Also, Bugatti is completely sold out until 2025. This is an incredibly good position to be in.
Elmiraj
۱۰ مرداد ۱۴۰۱فولکس واگن ۲۵ سال تمام پول صرفش کرد به جایی نرسید ، آخر سر بدون سوددهی ردش کردن بره….
حالا شما بشین تا ریمک داستانشو از نو بنویسه .
حسین
۱۱ مرداد ۱۴۰۱المیراج داداشمون نیت بدی نداره
بنده خدا فقط یخوردع زیادی تو کار حساب کتاب و سود و ایناس
خدا رو چ دیدی شاید یه شرکت بزنه برا خودش
شایدم بخواد در آینده بوگاتی رو به سود آوری برسونه
برا یه ماشین باز
وقتی بشنوه شرکت حتی داره
ضرر میده انقدر رو ماشین هاش حساسه
انگار بهش عشق تزریق کردی
ولی خب خوشبختانه بوگاتی با تنوع دادن بین مدل های شیرون جلوی ضرر رو گرفت خوشحالیم واقعا
mehran911
۱۱ مرداد ۱۴۰۱به هر حال عجیبه متن به این روشنی واضح نیست این متن رو پورشه یا فولکس ننوشتن مصاحبه ای با خود مت ریماکه
خیلی واضح داره میگه علاوه بر اینکه بوگاتی در چند سال اخیر سودده بوده نکته اینه که فولکس مشکلی از نظر سوددهی نداشته تا 2025 تمام تولیدات بوگاتی پیش فروش شده
(((Bugatti actually has been very successful and profitable in the last few years)))
. The previous CEO [Stephan Winkelmann] did a really good job and left me a good company to continue building upon. So, profitability wasn’t really the problem for Volkswagen
.
اینو کوتاه واسه بقیه میگم
برنامه ریماک الزاما تولید انبوه خودرو نیست ریماک در آینده به عنوان تامین کننده خودروسازهای سطح بالا و اسپورت سازها مطرح خواهد بود این برند برای معرفی تکنولوژی خودش نیاز به ی ویترین برای نمایش توانایی خواهد داشت از طرفی هایپرکار با برند کمتر شناخته شده و تقریبا بدون پیشینه ریماک چندان تاثیرگذار نخواهد بود و چه برندی بهتر از بوگاتی که هم شناخته شده تر هستش
این قرارداد ی حرکت برد برد برای بوگاتی پورشه و ریماک بود
مازیار
۱۰ مرداد ۱۴۰۱حالا نوبت بوگاتیه؟!!
یعنی تعصب اونقدر جلوی چشماتونو گرفته که برترین برندهای غیر آمریکایی رو بحساب نمیارین که هیچ مسخره هم میکنین؟
فکر نمیکنی که اینکار یجور خودزنی هست؟
یا اصلا اهمیت نداره؟
آدمو به خنده میندازین
آمریکایی مترادف باخته
تو پیست تو درگ تو مقایسه
هرجا که آمریکایی باشه کارش باختن هست
نمونه اش داج که ظاهرا بزرگترین هنرش شتابه اما پای عمل که بیاد فقط میبازه اونم به دویست اسب کمتر از خودش
باید پنجاه شصت درصد حجم و به طبع اون مصرف بیشتری داشته باشن تا بازدهی برابر ارائه بدن
و تازه این فقط بروی کاغذ هست چون در عمل همون بازدهی هم حریف نمیشه
واسه همینه که چهارتا پیروزی در لمان شصت سال قبل رو هر روز توی بوق میکنید
یا یه پلک بهم زدن سریع تر از M5 رو توی پیست
چون چیز دیگه ای در دست ندارید
همه با آمریکایی دژمن هستن همه رانندگان درگ که پشت فرمون آمریکایی میشینن یا نفوذی هستن یا فلج
تمام جدول های مقایسه رو چپ و راست می بینید و یا جدول خودتون رو دارید اعداد شتاب آمریکایی باید یک ثانیه کمتر باشه و اروپایی یک ثانیه بیشتر
شایدم برره زیاد دیدین و از افعال معکوس استفاده می کنین
اونوقت محتوای تمام کامنت های شما:
“آمریکایی رستم بقیه کریم شیره ای”
یا اون دوست دیگه که کل صنعت خودرو اروپا رو فقط یه دیوار خرابه میبینه
آدمو به خنده میندازین
یه آمریکایی فن منطقی میشناسم رامین و تمام
SRT
۱۱ مرداد ۱۴۰۱داداش حالا دیگه صفرو صدم نباشیم، یک درصد هم با حرفای کسی مثل المیراژ یا دوستان مشابه ک دیگه همه میشناسن موافق نبودم و نیستم ولی دیگه آمریکا هم اینجوریا که شما گفتی نیست.
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیز
همه آدما حرفایی دارن که خودشون هیچوقت نمیگن
مگه اینکه یکی دیگه دست بندازه و از سینه بکشتشون بیرون
اینم از همونا بود
امیرمحمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۱همه میدونن اگه ماشین برا درگ باشه حداکثر سرعتش کم میشه
من دوج دیمن رو خیلی دوست دارم ولی خدایی بوگاتی برای حداکثر سرعت ساخته شده
مازیار
۱۰ مرداد ۱۴۰۱کمر به خودزنی بستی المیراژ
واقعا چرا؟
Iman99
۱۱ مرداد ۱۴۰۱المیراژ و تسلا رو به حساب امریکا نذار امریکایی فن های واقعی خودشون تسلا رو قبول ندارن و به رسمیت نمیشناسن لازم نیست برای دیس اون کل امریکا رو زیر سوال ببری که درست هم نیست خود صنعت امریکا برتری خودش رو داره و تو هرچی خواسته تونسته برتری خودش رو ثابت کنه و اونقدر پتانسیل داره که فقط خود اروپا میتونه باهاش رقابت کنه و بقیه به پای اون نمیتونن برسن از طرفی هم من هم حرفای mehran911 عزیز رو قبول دارم و مهندسی برتر بوگاتی که در زمان خودش بالاترین چالش های مهندسی رو داشت که از هر کسی بر نمیومد و معیار های جدیدی رو بعد از خودش در صنعت خودرو به وجود آورد که تا قبل از اون به این شکل وجود نداشت هرکدوم سر جای خودش برتری های خودش رو داره و هرکسی که دیگری رو هیت کنه از روی تعصبه و ندیدن واقعیته پس لازم نیست این جواب ها این شکلی باشه و این رو یادمون باشه که توهین درست نیست و احترام متقابل باید رعایت شه
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱بله احترام متقابل خیلی خوبه
خصوصا اون “متقابل”
و زمانی که من آمریکایی دوست داشتم و دنبال میکردم اغلب دوستان آمریکایی فن اینجا هنوز به دنیا نبودن پس به نقاط قوت آمریکایی شناخت کافی دارم
ضمن اینکه خودم ۱۵ سال بلدوزر آمریکایی داشتم و خودمم باهاش کار میکردم پس راجع به اختلاف تکنولوژی ماشین آلات سنگین آمریکایی و بقیه هم شناخت کافی دارم
و همیشه یه کامنت ریپلی شده رو نسبت به کامنت اصلی بسنجید
Iman99
۱۱ مرداد ۱۴۰۱درسته. بعضیا هدفشون اینه که یه چیزایی بنویسن که درجوابشون یه عده بیان جوابایی تندی بدن حالا نکتش اینجاست که اینها اتفاقا هدفشون همون جواب ها هست
حالا نمیگم این مورد اینجا صدق میکنه ولی موارد دیگه دیدم که مطمئنم همینجوریه
هدفش اینه که تو جواب تندی بدی و دیس و دیس بک بازی در بیارن
و در آخر اونها از این تخریب ها لذت میبرن
ما نباید بزاریم اونها از این وسیله استفاده کنن
باید خودشون رو به وسیله ای برای تصحیص و یا مسیر درست تبدیل کنیم و یا از نیروی خودشون علیه خودشون استفاده کنیم
مقابله به مثل درست نیست چون شرایط برابری ممکنه وجود نداشته باشه
پس چون نیت درستی ندارن ما میتونیم نادرست رو به درست تبدیل کنیم با یک سری راهکار ها و مقداری تامل داشتن
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱آقای پدال
خوب این که مشخصه بخاطر وضع نفرت انگیز اینترنت کامنتها اینطوری ارسال میشه چرا حذف اضافه نمی کنید برادرجان؟
مثلا همین کامنت بالایی