بوگاتی توربیون جدای از مشخصات فنی حیرتانگیز خود به شاسی بسیار پیشرفتهای مجهز شده است.
این کمپانی معتبر برای هایپرکار شاخص خود شاسی جدیدی را ساخته است. قوانین جدید و قوای محرکه هیبریدی باعث شدهاند بوگاتی نتواند از پلتفرم ابر خودروهای ویرون و شیرون برای توربیون استفاده کند. به همین خاطر شاسی متمایزی را شاخص هستیم که بسیار جذاب و پیشرفته است. اگر بگوییم مهندسان بوگاتی چالشهای زیادی در جانمایی تمامی قطعات داشتهاند قطعاً همهچیز را دستکم گرفتهایم.
باید دانست توربیون خیلی طویلتر از شیرون نیست اما پیشرانه ۱۶ سیلندر به همراه موتور برقی و گیربکس دوکلاچه و باتریهای جدید باعث میشوند همهچیز طراحی متفاوتی داشته باشند. نیروگاه ۱۶ سیلندر توربیون طول بیشتری نسبت به نیروگاه پیشین این برند دارد و برای نصب دستیار هیبریدی نیز باید فضای بیشتری وجود داشته باشد. فرانسویها پیشرانه ۱۶ سیلندر به سمت عقب خودرو نزدیکتر کرده و دو باک سوخت هم در دو سمت آن قرار دارند.
باتریهای سیستم هیبریدی به حالت T شکل در پشت صندلیها و در تونل مرکزی نصب شدهاند. صندلیها نیز به یکدیگر نزدیکتر شده و در یک محل ثابت شدهاند تا فضای کمتری را در بخش جلو اشغال کنند. پدالها و غربیلک فرمان توربیون به سمت راننده کشیده شدهاند و موتور برقی جلو درست پشت فضای بار کوچک قرار دارد. با در نظر گرفتن تمامی این تغییرات، فاصله بین محوری توربیون فقط حدود ۲۵ میلیمتر بیشتر از شیرون است و حتی خط سقف آن در ارتفاع پایینتری قرار دارد.
یکی از نوآوریهای مهم بوگاتی برای تولید ابر خودرویی با ابعاد متناسب استفاده از دیفیوزر فیبر کربنی است که به عنوان ساختار تصادف عقب نیز عمل میکند و نیاز به ساختار تقویت جداگانه را از بین میبرد. البته جزئیات شگفتانگیز دیگری هم وجود دارند. برای مثال باید دانست توربیون دارای ۸ رادیاتور است و از سیستم تعلیق دوبل جناغی پرینت سهبعدی شده استفاده میکند. این قطعات توسط شرکت دایورجنت که در پشتصحنه توسعه زینگر 21C قرار دارد تولید میشوند. جزئیات جذاب توربیون به این موارد ختم نمیشوند و در آینده مطالب بیشتری هم منتشر خواهند شد.
AMG ONE ?
۱۴ مهر ۱۴۰۳سلام خواستم یه سوال بپرسم ،ربطی به این پست نداره ، از اون بابت معذرت میخوام
خواستم بگم که با توجه به قانون واردات خودرو ، باید حجم موتور از ۲۵۰۰ سی سی کمتر و مدل آن بالاتر از ۲۰۱۹ باشد ، با توجه به این قانون یعنی میشه AMG One وارد کرد ، چون هم موتورش ۱.۶ هستش و هم مدل ۲۰۲۲ ؟
خیلی ممنون
Kamy
۱۴ مهر ۱۴۰۳بحث حجم موتور یکی از فاکتورهاست
بحث قیمت ، کشور مبدا تولید کننده و خیلی چیزای دیگه هم تاثیر داره
کاش وارد میشد ما هم از نزدیک میدیدیم این اعجوبه زیبا رو
IRI
۱۴ مهر ۱۴۰۳بله اصلا شما AMG One رو آوردی محدودیت قیمت و کشور مبدا رو نداری ولی اینم یادت باشه که بنزین و آسفالتش رو هم باید بیاری
omqali
۱۴ مهر ۱۴۰۳ممنون از استاد شاهین برای مقاله جذابشون
شاهین
۱۴ مهر ۱۴۰۳ارادت دارم ♥️🙏🌺
amirkhanzadeh
۱۴ مهر ۱۴۰۳شاسی خودرو نگاه می کنم برام شاسی ایش هم از خیلی از خودرو ها جذاب تره
hosen
۱۴ مهر ۱۴۰۳یه حسی بهم میگه از ویرون و شیرون هم موفق تر ظاهر میشه.
مهرداد ایرانی
۱۴ مهر ۱۴۰۳حتی لختشم زیباس
جرمی کلارکسون
۳ آبان ۱۴۰۳😂😂😂😂
Joker
۱۴ مهر ۱۴۰۳الله اکبر این همه جلال
الله اکبر این همه شکوه
ولی هر چی هم که باشه به پای شاسی فورد موستانگ کونیگ زگ نمیرسه😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
JDM سابق
۱۴ مهر ۱۴۰۳بهترین کارو کردن موتور و دادن کاسورث بسازه
کاسورث یه موتور V12 با حدوده 40 درصد کاهش وزن نسبت به W16 تحویل شون داد، با سبک سازی ساسپنشن و کربن کامپوزیت بیشتر در ساختار بدنه و شاسی ماشین تونستن در وزن صرفه جویی کنن و در بخش محرکه الکتریکی خرج کنن، نتیجه شد زیره دو تن که مثل همون شیرونه
HFball
۱۵ مهر ۱۴۰۳از همون اولشم حس خیلی خوبی به این شاهکار داشتم و میتونم بگم که تنها ساخته بوگاتی که واقعا یه شاهکار کارآمد و بدرد بخوره
هم کلاسیک هم مدرن هم هنر هم تکنولوژی هم قدرتمند هم جذاب هم لوکس هم هیجان انگیز
علی منصوری
۱۶ مهر ۱۴۰۳جالب اینه تو ایران از پلتفرم ۴۰۵ ….برای سهند، پارس، دنا ، تارا ، اریسان و …..
هنوزم دارن استفاده میکنن و با ی فیس لیفت ی مدل دیگه معرفی میکنن، دوستان اینکه از ی پلتفرم مشترک استفاده کنن تو چیز مرسومیه و عجیب نیست، ولی نه ۴۰ سال، اونم ک طراحی خودشون نیست،
حالا طراحی شاسی این بوگاتی و علم ب کار رفته دریابین