بوگاتی

بررسی شاسی بوگاتی توربیون؛ اثر هنری برجسته در صنعت خودرو

بوگاتی توربیون جدای از مشخصات فنی حیرت‌انگیز خود به شاسی بسیار پیشرفته‌ای مجهز شده است.


این کمپانی معتبر برای هایپرکار شاخص خود شاسی جدیدی را ساخته است. قوانین جدید و قوای محرکه هیبریدی باعث شده‌اند بوگاتی نتواند از پلتفرم ابر خودروهای ویرون و شیرون برای توربیون استفاده کند. به همین خاطر شاسی متمایزی را شاخص هستیم که بسیار جذاب و پیشرفته است. اگر بگوییم مهندسان بوگاتی چالش‌های زیادی در جانمایی تمامی قطعات داشته‌اند قطعاً همه‌چیز را دست‌کم گرفته‌ایم.

باید دانست توربیون خیلی طویل‌تر از شیرون نیست اما پیشرانه ۱۶ سیلندر به همراه موتور برقی و گیربکس دوکلاچه و باتری‌های جدید باعث می‌شوند همه‌چیز طراحی متفاوتی داشته باشند. نیروگاه ۱۶ سیلندر توربیون طول بیشتری نسبت به نیروگاه پیشین این برند دارد و برای نصب دستیار هیبریدی نیز باید فضای بیشتری وجود داشته باشد. فرانسوی‌ها پیشرانه ۱۶ سیلندر به سمت عقب خودرو نزدیک‌تر کرده و دو باک سوخت هم در دو سمت آن قرار دارند.

باتری‌های سیستم هیبریدی به حالت T شکل در پشت صندلی‌ها و در تونل مرکزی نصب شده‌اند. صندلی‌ها نیز به یکدیگر نزدیک‌تر شده و در یک محل ثابت شده‌اند تا فضای کمتری را در بخش جلو اشغال کنند. پدال‌ها و غربیلک فرمان توربیون به سمت راننده کشیده شده‌اند و موتور برقی جلو درست پشت فضای بار کوچک قرار دارد. با در نظر گرفتن تمامی این تغییرات، فاصله بین محوری توربیون فقط حدود ۲۵ میلی‌متر بیشتر از شیرون است و حتی خط سقف آن در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد.

یکی از نوآوری‌های مهم بوگاتی برای تولید ابر خودرویی با ابعاد متناسب استفاده از دیفیوزر فیبر کربنی است که به عنوان ساختار تصادف عقب نیز عمل می‌کند و نیاز به ساختار تقویت جداگانه را از بین می‌برد. البته جزئیات شگفت‌انگیز دیگری هم وجود دارند. برای مثال باید دانست توربیون دارای ۸ رادیاتور است و از سیستم تعلیق دوبل جناغی پرینت سه‌بعدی شده استفاده می‌کند. این قطعات توسط شرکت دایورجنت که در پشت‌صحنه توسعه زینگر ۲۱C قرار دارد تولید می‌شوند. جزئیات جذاب توربیون به این موارد ختم نمی‌شوند و در آینده مطالب بیشتری هم منتشر خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. AMG ONE ?

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خواستم یه سوال بپرسم ،ربطی به این پست نداره ، از اون بابت معذرت میخوام
    خواستم بگم که با توجه به قانون واردات خودرو ، باید حجم موتور از ۲۵۰۰ سی سی کمتر و مدل آن بالاتر از ۲۰۱۹ باشد ، با توجه به این قانون یعنی میشه AMG One وارد کرد ، چون هم موتورش ۱.۶ هستش و هم مدل ۲۰۲۲ ؟

    خیلی ممنون

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Kamy

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (693 ديدگاه)

      بحث حجم موتور یکی از فاکتورهاست
      بحث قیمت ، کشور مبدا تولید کننده و خیلی چیزای دیگه هم تاثیر داره

      کاش وارد میشد ما هم از نزدیک میدیدیم این اعجوبه زیبا رو

    2. IRI

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بله اصلا شما AMG One رو آوردی محدودیت قیمت و کشور مبدا رو نداری ولی اینم یادت باشه که بنزین و آسفالتش رو هم باید بیاری

  2. omqali

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    ممنون از استاد شاهین برای مقاله جذابشون

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4670 ديدگاه)

      ارادت دارم ♥️🙏🌺

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. amirkhanzadeh

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (618 ديدگاه)

    شاسی خودرو نگاه می کنم برام شاسی ایش هم از خیلی از خودرو ها جذاب تره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. hosen

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (362 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه از ویرون و شیرون هم موفق تر ظاهر میشه.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. مهرداد ایرانی

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حتی لختشم زیباس

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. Joker

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (597 ديدگاه)

    الله اکبر این همه جلال
    الله اکبر این همه شکوه
    ولی هر چی هم که باشه به پای شاسی فورد موستانگ کونیگ زگ نمیرسه😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. JDM سابق

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (625 ديدگاه)

    بهترین کارو کردن موتور و دادن کاسورث بسازه
    کاسورث یه موتور V12 با حدوده 40 درصد کاهش وزن نسبت به W16 تحویل شون داد، با سبک سازی ساسپنشن و کربن کامپوزیت بیشتر در ساختار بدنه و شاسی ماشین تونستن در وزن صرفه جویی کنن و در بخش محرکه الکتریکی خرج کنن، نتیجه‌ شد زیره‌ دو تن که مثل همون شیرونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا