شرکت بوگاتی برای تولید پشت آمپرهای جذاب ابر خودروی توربیون با ساعتسازان سوئیسی همکاری کرده است.
این خودروساز تراز اول جهانی چند روز قبل از جدیدترین ابر خودروی خود یعنی توربیون رونمایی کرد. بوگاتی میگوید توربیون با مکانیکی همیشگی تولید شده و این موضوع در کابین خودرو مشهود است. بخش داخلی توربیون در نگاه اول شبیه شیرون به نظر میرسد و بخش اصلی داشبورد پذیرای کنترلهای مختلف و فرمان بزرگ شده اما یک قطعه جدید و جذاب یعنی پشت آمپرها وجود دارد که با همکاری ساعتسازان سوئیسی طراحی و تولید شده است.
این قطعه تیتانیومی تنها ۶۸۰ گرم وزن دارد و بیش از ۶۰۰ قطعه و متریال گرانقیمت همچون یاقوت در آن بکار رفتهاند. ساختار پشت آمپرهای توربیون با تلورانس ۵ تا ۵۰ میکرون تولید شده و قسمت پشتی آن نیز بسیار ظریف است و یک قطعه پشتیبان از صفحه مرکزی محافظت میکند. بخش مرکزی پشت آمپرها نشان دهنده سرعت و دور موتور است و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک هم در زیر آن برای سرعت و نشانگر دنده وجود دارد. دو عقربه پشت آمپرها نیز همانند عقربههای ساعت حرکت میکنند. در سمت چپ پشت آمپرهای توربیون نشانگر دما، سوخت و باتری وجود دارد و در سمت راست هم نشانگر قدرت مربوط به پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸.۳ لیتری هیبرید با ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت نصب شده است.
بوگاتی با طراحی توپی ثابت فرمان اطمینان حاصل کرده که راننده همواره میتواند پشت آمپرها و عقربهها را ببیند. پرههای بالای و پایینی فرمان نیز به عقب پشت آمپرها امتداد یافتهاند تا یک دید کاملاً واضح و بدون مانع را ایجاد کنند. هدف طراحی از طراحی کابین توربیون این بوده که بخش داخلی خودرو در ۱۰۰ سال آینده هم زیبا و جذاب به نظر برسد. آیا بوگاتی به این هدف رسیده است؟
پشت آمپرهای توربیون یک اثر هنری محسوب میشود و نمایشگر مرکزی پنهانی که میتواند از داشبورد بالا بیاید به مدرن نشان دادن کابین کمک میکند و درعینحال حس و حال آنالوگ کابین نیز مکمل آن است. در نهایت باید گفت تحویل اولین نمونههای توربیون به مالکان تا سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و تنها ۲۵۰ دستگاه از این ابر خودروی جذاب تولید میشود.
محسن
۲ تیر ۱۴۰۳با اختلاف زیباترین خودرو تاریخ
پیام۲
۲ تیر ۱۴۰۳خیلی چاشنی ایتالیایی داره
یجوری که انگار مازراتی و پینین فارینا با هم شیرون رو فیس لیفت کردن
طراحی پشت و جلو به هم نمیاد
اشکان
۳ تیر ۱۴۰۳آره همه رو قاطی کردند اینو در آوردند!!!
کپی کاری مشهوده 😁 حالا ملت یا از طراحی چیزی نمیدونند که دهنشونو بخاطر بوگاتی بودن و قیمت میلیون دلاری بستند
froG-driVer
۲ تیر ۱۴۰۳وینتیج هستش استون مارتین نه ها.منظورم کلاسیک طور هست
۲ تیر ۱۴۰۳یا عععللللییییییی .
Taha Ayoobi
۲ تیر ۱۴۰۳واقعا خوشگله
ولی خیلی ظریفه
نمیدوم محافطی چیزی داره یا نه
وی
۲ تیر ۱۴۰۳من هیچوقت بوگاتی رو اونجوری که فراری و گونیخزگ و… دوست دارم دوست نداشتم
ولی این ماشین چند تا المان داره که ادای احترام به دنیای ماشین بازی و ماشین باز ها حساب میشه و باعث میشه خیلی دوستش داشته باشم اول موتور تنفس طبیعی حجیم برخلاف سایر برند ها که رو به توربو و کاهش حجم موتور اوردن
دوم جذاب ترین پشت امپر های تاریخ که انالوگ هستن و مشت محکمی به ترند جدید تبلت ها به جای امپر هستن
و سوم اینکه تنها 16 سیلندر دنیاس
خیلی خوب میشد اگه بقیه کمپانی ها هم از این سبک امپر ها استفاده میکردن حالا نه با ساعت ساز های سویسی که اونقدرا گرون دربیاد ولی خب😂
Taha Ayoobi
۲ تیر ۱۴۰۳منم نمیدونم چرا هیچوقت نتونستم از بوگاتی خوشم بیاد
لامبورگینی و کونیگزگ ر ترجیح میدم.
DonJavad
۲ تیر ۱۴۰۳طراحی داخلی فوق العادس..
ولی طراحی بیرون شیرون پخته تر بود بنظرم.
مهرداد
۲ تیر ۱۴۰۳من مثل شما فکر میکردم تا زمانی که عکس هر دو خودرو کنار هم دیدم و میتونم بگم فقط از نمای بالا خودرو که زیاد مهم هم نیست شیرون زیبا تر بود .هر چند زیبایی تو این سطح سلیقه ای
corvette
۲ تیر ۱۴۰۳شاهکار دنیای خودرو سازی
واقعا بوگاتی با توربیون بار دیگر ثابت کرد
تک پادشاه اقلیم خودروسازیه
با احترام به کونیگزگ و پاگانی و دیگر هایپر ساز ها
بوگاتی یه چیز دیگس
مازیار
۲ تیر ۱۴۰۳چقدر خوبه کاربری با گرایش مشخص بیاد و نظر خودشو بی ریا عنوان کنه. مایه دلگرمی بین این وضع ناجور
این مجموعه آمپر خاص و وحشی هم ارزش این تغییر رو داشت
amir
۲ تیر ۱۴۰۳ولی انتظار اعداد فنی قویتری از بوگاتی داشتم
مثلا بالا۲هزار اسب زیر دو تن تاپ اسپید نزدیک ۵۰۰ یا شتاب زیر دو
Moein Amiri
۳ تیر ۱۴۰۳داداش ۲۰۰۰ هزار اسب رو میخواد چیکار میخواد پرواز کنه مگه واسه یه ماشین اینقد هم زیاده قانع بودن هم چیز خوبیه ها
ارسلان
۲ تیر ۱۴۰۳به نظرت به این هدف نرسیده ؟ 😂
من برای اولین بار به ظاهر خودرو نقد میکنم
شبیه پیش طراحی های فضایی سال های قبله که روی شیرون ایجاد نشد
در اصل شیرون فرزند ویرون محسوب می شد
اما این ماشین یک نسل جدید
POORIYA
۲ تیر ۱۴۰۳می تونست طراحیش بهتر باشه
Amir
۲ تیر ۱۴۰۳چه صدایی داره
ارسلان
۲ تیر ۱۴۰۳این ماشین فوق العاده است
اما جانشین شیرون نیست
جانشین شیرون قطعا پسر شاهه 😂
این ماشین فقط یک خودروی نسل جدید
از بوگاتی محسوب میشه
بعید میدونم جانشین شیرون به این راحتی ها معرفی بشه
ولی ممکنه اشتراکاتی با توربیون داشته باشه
توربیون هم یک شاهکار همانند شیرون
ولی خب 2026 دیگه .. یک درجه بالاتر
ولی جانشین محسوب نمیشه
شیرون بدون برق با ۴ تا توربوی w16
هر جا میخواستی میبردت
همه جا تورو سطح یک نشون میداد
۸۰۰ دستگاه ساخته شد ازش
و فقط نماد نبود
تقریبا همه از ابهت این ماشین لذت بردند
و قدرتش در اختیار خیلی از ثروتمندا برای بیننده ها
و عموم هم لمس شد
جانشین ایم ماشین باید بی نقص باشه
Mercedes
۲ تیر ۱۴۰۳بنظرم بوگاتی سنگتموم عصر کلاسیک و انالوگرو گذاشت
از اونجایی که نسل بعدی الکتریکی و طبیعتا تحول بسیار زیادی رو هم در بحث فنی هم طراحی تجربه خواهد کرد ، با این کار و طراحی انالوگ محور و دکمه ای و … نسخه هیبرید برای اخرین بار هوای طرفدار های عصر کلاسیک ودرونسوز هم داشت
بنواز که خوب مینوازی شاه شاهان
بی صبرانه منتظر 7-8 سال اینده و معرفی نسخه الکتریکی و فوق مدرن هم هستم😌❤️
نشناسی بهتره
۲ تیر ۱۴۰۳برای اولین بار در تاریخ بوگاتی:)))
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/bugatti-tourbillon-interior-4-1.jpg
ارسلان
۳ تیر ۱۴۰۳یه تبلت ام قایم کرده…. خخخخخخخخ
مسخره است به خدا ، هیچ چیز جدیدی نیست ، سه چهارتا ماشین و ترکیب کرده یه چیز داده بیرون
جرمی کلارکسون
۲ تیر ۱۴۰۳یه لحظه فکر کردم فرمونش به جایی وصل نیست
B
۲ تیر ۱۴۰۳هی میگم آمپرش چرا انقدر شبیه ساعته
ارسلان
۳ تیر ۱۴۰۳هیچ دلیلی نداره جز کپی از روی پاگانی….بقیه اش ام داستان سراییه
! i M α η δ υ α R
۲ تیر ۱۴۰۳توی پست معرفی بوگاتی جدید از توربیلون به عنوان یک قطعه یاد شد اما توربیلون بیشتر از یک قطعه است …
موتور توربیلون ( انگلیسی : Tourbillon ) یک چرخدنگ ساعته که برای افزایش دقت اختراع و به ساعت اضافه شده …
چرخدنگ سازوکاری است که حرکت دورانی پیوسته را به حرکت گسسته تبدیل میکند …
چرخدنگ در واقع یک ساختار مکانیکی است ، این سیستم مکانیکی با ترکیب دو نیروی دورانی و خطی یک حرکت متناوب ایجاد میکند که با تغییر پارامترهای دو نیروی ورودی و و ابعاد اجزا ، میزان ضربان آن تعیین میگردد . این سیستم در ساعتهای قدیمی برای ایجاد یک ضربان در یک ثانیه استفاده میشود . این سیستم به دما و لرزش وابسته بوده و خطا دارد .
در ساعتهای قدیمی انرژی این سیستم مکانیکی از نیروی جاذبه زمین ، شارژ یک فنر کششی یا پیچشی یا یک موتور الکتریکی تأمین میشود ، ولی میزان حرکت که مقدار گذشت زمان را نشان میدهد ، وابسته به اندازه و ابعاد یک پاندول و یا چرخ دنده تعادل میباشد
در هر یک از موارد فوق بهطور معمول نمایش به صورت عقربه ای بوده و دقت آن وابستگی شدید به عوامل فیزیکی اطراف دارد . به عنوان مثال تغییر در دما ، اصطکاک و یا ضربه باعث خطا میشود .
در ساعتهای جدید سیستم نوسان ساز مکانیکی با یک کریستال کوارتز جایگزین شدهاست .
توربیلون اختراع سویسی هاست اما breguet مخترع موتور توربیلون (گردباد) فرانسوی الاصل و زاده سویس بوده ( اجدادش از پناهنده های ” هیوگ نوت ” بودن که در پی آزار پروتستان ها در 1685 به سویس فرار کردند و پناه بردند ) …
اختراع توربیلون یا گردباد به نام موتور توربیلون ، در 1795 م توسط نابغه فرانسوی – سوییسی ، آبراهام لویس بریگه ، انجام شد تا از تاثیر نیروی گرانش زمین بر ساعت های مکانیکی جیبی ( در حالت عمودی درون جیب و افقی روی میز ) جلوگیری کنه …
بااختراع موتور توربیلون ، عوارض توربیلون دیگر باعث عقب افتادن یا جلو رفتن عقربه های ساعت نمی شد …
! i M α η δ υ α R
۲ تیر ۱۴۰۳توربیلون :
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Tourbillon.jpg
ARIAN
۲ تیر ۱۴۰۳بهترین صفحه کیلومتر تمام تاریخ 150 ساله خودروسازی. این ماشین بهترین و حد نهایی تمام مهندسی و علم و دانش بشری در یک خودرو هست و قطعا تا آخرین روزی که ماشین بنزینی تولید میشود هرگز چیزی بهتر از این تولید نمیشود.
BMW
۲ تیر ۱۴۰۳یعنی خود عسله
nikan
۲ تیر ۱۴۰۳طراحی داخلیش شاهکاره واقعا زیباس
نوید
۲ تیر ۱۴۰۳مترجم گرامی.”پشت “آمپر”؟؟؟!!!!!!…..واقعا؟؟؟!!!!……پشت “اهم” یا پشت “وات” چطور؟؟؟!!!!…..یک غلط فاحش باتری سازهای ۷۰ سال پیش رو در سال ۲۰۲۴ و معرفی شاهکار تکنولوژی عصر فعلی، شما هم تکرار میکنید؟؟؟!!!!
هنوز وقت اصلاح این عبارت نرسیده؟؟؟؟!!!!
پشت “آمپر” برای آخرین محصول بوگاتی؟؟؟!!!!
جای تاسفه.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲ تیر ۱۴۰۳این بوگاتی دیگه عظمت نسل قبل رو ندارن.البته که در حال حاضر خوفناکتربن انجین رو داره به دلیل تنفس طبیعی بودن ولی خوب باید شاهکار بودنش رو به حساب کاسورث بزاریم که هر کی بخواد براش انجین میسازه.نکته دیگه ظاهرسه که جلوش واقعا زشته مثل دالون میمونه از طرف دیگه نکته بد بعدیش آمپرهاشه که فرمون دورش میچرخه خیلی ناز دخله در مجموع فقط موتورش رو پشم ریزون دیدم بقیش چنگی به دل نمیزنه.انگار بولاید نسل جدید بود
مازیار
۲ تیر ۱۴۰۳یانکی جون با نظرت راجع به ظاهرش موافقم البته فقط بخش جلوش که میتونست با تغییر بیشتر همراه باشه چون این پتانسیل رو قبلا تو دیوو و میسترال دیده بودیم. پشتش به نظرم جذابیت لازم رو داره. و راجع به قضاوت هم یه کمی زوده بزار بیاد زیر ذره بین ببینیم چجوریاست
ضمن اینکه بوگاتی همیشه مجموعه ای از بهترینها بوده چه در بخش فنی و چه کیفیت ساخت و متریال و بحث برندینگ و سایر موارد دیگه. اینطور که از ظاهر امر برمیاد توربیون هم ادامه دهنده شایسته ای هست فقط میمونه بازخوردهای تست میدانی که کمی صبر لازم داره.
RezaRs
۲ تیر ۱۴۰۳از پدال انتظار نمیرفت دقیقا نگه کدوم ساعت ساز نقش داشته داخل پشت امپر توربیون
سوئیسی؟ اینهمه این کشور ساعت ساز داره
تیسو یه اقتصادی سازه اما سوییسی
رولکس سوییسیه
پتک فیلیپ سوییسیه
امگا سوییسییه
بریتلینگ سوییسیه
سواچ سوییسیه
کوین واچ هست
آلبرت هست
لونژین هست هابلوت هست کدوم؟
! i M α η δ υ α R
۲ تیر ۱۴۰۳. Bugatti Used Swiss Watchmakers for the Tourbillon’s Instrument Cluster
: The titanium piece has more than 600 parts and weighs just 1.5 pounds
Bugatti designed the Tourbillon with a “sense of mechanical timelessness,” and that’s most evident in the cabin. It looks pretty similar to the Chiron at a glance, with a central spire containing various controls and a chunky steering wheel, but there’s a new centerpiece—the intricate instrument cluster designed and built with the expertise of Swiss watchmakers.
The titanium piece weighs just 1.5 pounds and contains more than 600 parts and fine gems, like rubies and sapphires. The structure is built with tolerances of 5 to 50 microns, or 0.0002 to 0.002 inches, and the back is just as delicate, with a brace supporting the central screen.
موتور وان هم اسم نگفته …
مثل اینکه اسم شرکت سازنده اعلام نشده …
علی جردن
۲ تیر ۱۴۰۳تو عصری که همه عقربه های آمپرهارو جایگزین نمایشگرهای دیجیتالی میکنن بوگاتی به عقربه های پشت آمپر چرخ دنده اضافه کرده تا کاملا مکانیکی باشه و از دیجیتال دور باشه واقعا بنظرم بهترین کابین سال ۲۰۲۴ باشه
ابوالفضل
۲ تیر ۱۴۰۳خود بوگاتی گفته این خودرو ارتقا یافته شیرون هست یعنی مثل اونه
در رابطه با فضای داخلی هم بگم که اونم شبیح شیرونه و متفاوت تر و ریزه کاری هاس باعث تفاوت این با شیرونه
به نظرم خیلی زیباس مخصوص پشت امپر
EHSAN2007
۲ تیر ۱۴۰۳به نظر خودم اگه خودرو سازی باشه که از نظر طراحی داخلی بتونه باهاش رقابت کنه فقط پاگانی هس اما تو بخش طراحی بیرونی شیرون واقعا زیبا تر و هماهنگ تر بود
taranom
۲ تیر ۱۴۰۳شاهکار
مخصوصن فرمونش
بوگاتی واقعن به مشتری هاش احترام میزاره نسبت به پولی که میدن
taranom
۲ تیر ۱۴۰۳یکی دیگه از جذابیتاش اینه که بر خلاف خودرو ساز های دیگه مانیتور اضافه نکرده و داخلش یه حس کلاسیک بودن رو هم میده
FY
۲ تیر ۱۴۰۳تو عالی ولی بیرونش حس خوبی بهم نمی ده…..
Farhan
۳ تیر ۱۴۰۳از داخلش خوشم اومد واقعا بی نقصه اما بیرونش میتونست بهتر از اینا باشه
مصطفی
۳ تیر ۱۴۰۳سلام
رفقا واقعاً تشخیص نمیدید که حتی یک تصویر واقعی در این فیلم ندیدیم و همش کامیپوتری و ساختگی بود
خیلی واضح بود که
بچه ها، شکی نیست که کلی طرح های زیبا و فناور در دنیا وجود دارن، ولی کمی زشته این تصاویر دروغ تابلو رو باور کنیم
Ali
۳ تیر ۱۴۰۳اونا توربیون میسازن ما فرغیون
ابی
۳ تیر ۱۴۰۳چقدر متخصص داریم ما …باورم نمیشه …
Feri
۴ تیر ۱۴۰۳طراحی صفحه کیلومتر با شرکت jacob &coبوده که قبل از این عم سابقه ساخت ساعت برای این کمپانی رو هم داشته