بوگاتی

مقایسه بوگاتی توربیون با شیرون، بررسی 7 تفاوت مهم

هایپرکار جدید بوگاتی توربیون تفاوت‌های زیادی با شیرون دارد اما در اینجا قصد داریم به هفت مورد از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین این دو خودرو بپردازیم.

دوران بوگاتی شیرون به پایان رسیده است و حالا پرچم این برند فرانسوی در دستان توربیون قرار گرفته است. قبلاً در پدال به‌طور کامل به ویژگی‌ها و مشخصات توربیون پرداختیم ولی چیزی که خیلی‌ها می‌خواهند بدانند، تفاوت‌های اصلی بین توربیون و شیرون است. می‌توان ساعت‌ها به بررسی جزئیات و تفاوت‌های کوچک بین این دو خودرو پرداخت ولی در اینجا هفت مورد از مهم‌ترین تفاوت‌ها را مرور خواهیم کرد.

۱-پیشرانه

زمانی که مت ریمک سکان هدایت بوگاتی را در دست گرفت، علاقه‌مندان بدبین تصور می‌کردند بوگاتی پیشرانهٔ W16 را کنار می‌گذارد و الکتریکی می‌شود اما ریمک آشکارا اعلام کرد که یک هایپرکار باید خاص باشد و بدین منظور بوگاتی از بهترین پیشرانهٔ بنزینی ممکن استفاده خواهد کرد. برای انجام این کار، بوگاتی از طریق همکاری با کاسورث اقدام به توسعهٔ یک نیروگاه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی کرد که به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تعداد سیلندرهای این موتور مشابه شیرون است اما چیدمان آن متفاوت است و حالا بجای چهار ردیف چهارتایی زیر دو سرسیلندر، دو ردیف هشت‌تایی داریم. به همین دلیل، موتور جدید ۴۰ سانتی‌متر طول بیشتری نسبت به W16 قبلی دارد. تفاوت مهم دیگر در تنفس پیشرانه است. درحالی‌که موتور شیرون به چهار توربوشارژر مجهز بود، موتور توربیون تنفس طبیعی است و در عوض از سیستم هیبریدی با دو موتور الکتریکی در جلو و یکی در عقب بهره می‌برد. نتیجه، تولید مجموعاً ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت است درحالی‌که قوی‌ترین نسخه‌های شیرون ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت داشتند. برای انتقال نیرو نیز هرچند همچنان از گیربکس دوکلاچه استفاده شده اما گیربکس توربیون بجای هفت سرعته، حالا هشت سرعته است.

مقایسه پیشرانه‌ها
بوگاتی شیرون بوگاتی توربیون
ترکیب پیشرانه W16 V16
حجم موتور ۸.۰ لیتر ۸.۳ لیتر
تنفس چهار توربو طبیعی
سیستم هیبرید ندارد سه موتوره
طول ۶۰ سانتی‌متر ۱۰۰ سانتی‌متر
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار ۱۰۰۰ + ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر (فقط بنزینی)
وزن ۴۰۰ کیلوگرم ۲۵۰ کیلوگرم

۲-وزن

ما عادت کرده‌ایم ببینیم خودروهای جدید با افزودن تکنولوژی‌های جدید و خصوصاً الکتریکی‌سازی، سنگین‌تر شوند اما توربیون خلاف این اصل عمل کرده است و وزن کمتری نسبت به شیرون دارد. هرچند وزن این خودرو هنوز اعلام نشده است ولی می‌دانیم که شیرون ۱۹۹۵ کیلوگرم وزن داشت. این کاهش وزن از طرق مختلفی حاصل شده که مهم‌ترین آن‌ها ۱۵۰ کیلوگرم وزن کمتر پیشرانهٔ V16 جدید است. علاوه بر این، شاسی کامپوزیت کربنی جدید هم به کاهش وزن کمک می‌کند. حتی ساختار تصادف عقب توربیون هم از کامپوزیت کربن ساخته شده که از موتوراسپرت الهام گرفته است؛ و در آخر هم به کاهش ۴۵ درصدی وزن سیستم تعلیق می‌رسیم که از طریق قطعات آلومینیومی جدید با پرینت سه‌بعدی بجای جناغی‌های فولادی قبلی حاصل شده است.

۳-پرفورمنس

نبرد بر سر رکورد سرعت ممکن است به پایان رسیده باشد اما این به معنای کند بودن توربیون نیست. هایپرکار جدید بوگاتی به لطف افزایش قدرت و کاهش وزن، پرفورمنس بسیار چشمگیری دارد و حتی حداکثر سرعت کنونی ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت آن نیز از تمام نسخه‌های شیرون بالاتر است. البته میدانیم که شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ توانسته به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما این یک پروتوتایپ اصلاح‌شده بود و حداکثر سرعت نمونه‌های تولیدی شیرون سوپراسپرت روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مقایسه پرفورمنس
بوگاتی شیرون بوگاتی توربیون
صفر تا ۱۰۰ ۲.۳ ثانیه* ۲.۰ ثانیه
صفر تا ۲۰۰ ۵.۵ ثانیه زیر ۵.۰ ثانیه
صفر تا ۳۰۰ ۱۲.۱ ثانیه زیر ۱۰.۰ ثانیه
صفر تا ۴۰۰ ۲۸.۶ ثانیه زیر ۲۵.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت

*اعداد ذکرشده برای شیرون متعلق به نسخهٔ سوپراسپرت هستند

۴-طراحی

بدون شک شیرون هایپرکار بسیار زیبایی بود هرچند که شباهت خیلی زیادی به ویرون نداشت. البته شیرون هرچند از هر زاویه‌ای چشمگیر به نظر می‌رسید اما چندان خیره‌کننده نبود زیرا درهای معمولی و خطوط ساده‌ای داشت. توربیون اما جذابیت بصری بیشتری نسبت به سلف خود دارد درحالی‌که به لطف جلوپنجرهٔ نعل اسبی، همچنان فوراً به‌عنوان یک بوگاتی قابل‌تشخیص خواهد بود. حتی چراغ‌های جلو هم یادآور شیرون هستند هرچند که باریک‌تر شده‌اند تا نمای تهاجمی‌تری را ایجاد کنند. در این هایپرکار جدید همچنین از درهای پروانه‌ای دووجهی بسیار بزرگی استفاده شده است که بخش عمده‌ای از سقف را با خود به بالا می‌برند تا به ورود و خروج سرنشینان کمک کنند. تک برف‌پاک‌کن مرکزی هم به تکمیل خط ستون فقرات مرکزی خودرو کمک شایانی می‌کند. توربین همچنین به دلیل طول بیشتر پیشرانه، کشیده‌تر و کمی عریض‌تر از شیرون شده است.

مقایسه ابعاد
بوگاتی شیرون بوگاتی توربیون
طول ۴,۵۴۴ میلی‌متر ۴,۶۱۰ میلی‌متر
عرض ۲,۰۳۷ میلی‌متر ۲,۰۵۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۱۱ میلی‌متر ۱,۱۸۹ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۷۱۰ میلی‌متر ۲,۷۴۰ میلی‌متر

۵-داخل

کابین شیرون بدون نمایشگر لمسی یا صفحه‌نمایشی برای سرنشین، اصلاً دیجیتالی نیست اما در قیاس با کابین تمام آنالوگ توربیون، داخل هایپرکار قبلی بوگاتی شبیه اتاق مانیتورینگ ناسا به نظر می‌رسد. هرچند سرعت‌سنج مرکزی شیرون واقعاً آنالوگ بود اما در طرفین آن دو نمایشگر قابل تنظیم قرار داشت که به‌عنوان اطلاعاتی-سرگرمی عمل می‌کردند. در توربیون اما صفحه آمپری تمام آنالوگ را می‌بینیم که از سه صفحهٔ دایره‌ای تشکیل شده است. در صفحهٔ میانی، سرعت‌سنج و دورسنج ادغام شده و عقربه‌هایی مثل ساعت مچی، سرعت و دور موتور را نشان می‌دهند. صفحهٔ سمت چپ برای دمای روغن، دمای آب، شارژ باطری و میزان سوخت در نظر گرفته شده و صفحهٔ سمت راست هم قدرت پیشرانه و سیستم هیبریدی را نشان می‌دهد. این آمپرها توسط ساعت‌سازان سوئیسی با استفاده از تیتانیوم و سنگ‌های قیمتی مثل یاقوت ساخته شده‌اند و از ۶۰۰ قطعه تشکیل شده‌اند. علاوه بر این، نمایشگر کوچکی هم در داخل توربیون وجود دارد که کاملاً مخفی است و در صورت خواست راننده از جای خود بیرون می‌آید.

۶-نام

بوگاتی برای محصولات قبلی خود از نام رانندگان مسابقه‌ای معروفی استفاده می‌کرد که با خودروهای مسابقه‌ای این برند رانندگی کرده بودند. به‌عنوان‌مثال، نام ویرون از «پیر ویرون» گرفته شد. وی یک رانندهٔ فرانسوی بود که اولین پیروزی خود در گرند پری ژنو ۱۹۲۰ را با بوگاتی تایپ 37A به دست آورد. نام شیرون هم از «لوئیس شیرون» گرفته شده که از سال ۱۹۲۸ برای بوگاتی مسابقه می‌داد؛ اما ازآنجایی‌که این خودروی جدید اولین بوگاتی جدید طی دو دههٔ گذشته است که از پیشرانهٔ W16 استفاده نمی‌کند، زمان نام‌گذاری جدیدی فرارسیده بود. نام توربیون از اختراع یک ساعت‌ساز سوئیسی ساکن فرانسه در سال ۱۸۰۱ گرفته شده است. این قطعه با خنثی کردن اثر گرانش، باعث افزایش دقت ساعت می‌شوند و هنوز هم پس از ۲۰۰ سال در ساعت‌های گران‌قیمت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۷-قیمت و تولید

هرچند بوگاتی هیچ‌گاه یک خودروساز تولید انبوه نبوده است اما توربیون یکی از خاص‌ترین محصولات این شرکت خواهد بود زیرا درحالی‌که از ویرون ۴۵۰ دستگاه و از شیرون ۵۰۰ دستگاه به همراه تعداد زیادی مدل‌های ویژه مثل دیوو و چنتودیچی ساخته شد، از توربیون فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته می‌شود که همگی به‌صورت دست‌ساز در مولشیم فرانسه تولید خواهند شد. قیمت این خودرو نیز از ۴ میلیون و ۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود که حدود ۷۰۰ هزار دلار از نسخهٔ پایهٔ شیرون گران‌تر است.

مقایسه تعداد تولید
مدل تعداد تولید
بوگاتی EB110 ۱۳۴
بوگاتی ویرون ۴۵۰
بوگاتی شیرون ۵۰۰
بوگاتی دیوو ۴۰
بوگاتی چنتودیچی ۱۰
بوگاتی بولاید ۴۰
بوگاتی میسترال ۹۹
بوگاتی لاووچیو ۱
بوگاتی توربیون ۲۵۰
مقایسه قیمت
بوگاتی شیرون بوگاتی توربیون
قیمت ۲,۹۹۰,۰۰۰ دلار ۴,۰۷۵,۰۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۹ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    اله برکت الله

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      هربار طراحی جدیدش رو میبینم میگم این دیگه تهش هست ولی نسل جدید رو معرفی میکنه ادم غافل گیر میشه

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. SMS

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        خوب شده ،البته با این که همچین ماشینی کهنه نمی شه ولی با عکسا آدم یاد ضرب‌المثل نو که اومد به بازار کهنه میشه دلازار میوفته

        موافقم 11
        مخالفم 2
    2. farbod.

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خیلی مفید بود ممنون ولی به نظرم شیرون جذابیت بیشتری داره

      موافقم 13
      مخالفم 14
  2. FairLady

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    از همه لحاظ بهتر شده به جز همون طراحی ظاهر

    موافقم 8
    مخالفم 16
  3. Hamid3x

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چرا حس میکنم شبیه مکلارن شده

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. Taha Ayoobi

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      عقبش

      موافقم 15
    2. Parham

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره یکم منم احساس می کنم از پشت و از عقب شبیه مکلارن شده

      موافقم 5
      مخالفم 9
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    نمیدونم چرا شیرون بیشتر به دلم میشینه

    موافقم 12
    مخالفم 15
    1. مهران

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      ابهت بهتری داره…یا به قولی طراحی گولاخ تری داره

      موافقم 13
      مخالفم 4
    2. FairLady

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      طراحیش بد نیست اما به اندازه شیرون یا حتی ویرون ( اون زمانی که اومد ) انقلابی و خاص نیست
      انگار به اندازه کافی پختگی و ظرافت تو کارشون نبوده
      همینو با بولاید مقایسه کنید . فاصله رو میبینید
      از کمپانی که میاد بولاید رو با اون طرح نفس گیر میزنه توقع بیشتری میرفت

      https://www.pedal.ir/bugatti/معرفی-نسخه-تولیدی-بوگاتی-بولاید/

      موافقم 3
      مخالفم 17
  5. ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    توربیون عالیه فقط بنظرم دماغشو عمل باید کنه دماغش مثل دماغ گوساله شده

    موافقم 8
    مخالفم 4
  6. ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    آقا امیر دهقان تو لیست نوشته 500 تا بوگاتی شیرون تولید شده
    یعنی واقعا تو کل جهان فقط 500 تا بوگاتی شیرون هست؟؟؟؟

    موافقم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      قاعدتا

      موافقم 15
      مخالفم 0
  7. FairLady

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    «حداکثر سرعت نمونه‌های تولیدی شیرون سوپراسپرت روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است»

    این یعنی در نسخه های بعدی سرعتای بالاتر رو خواهیم دید . تو خبر قبلی چند تا از عزیزان خود استاد پندار میگفتن نه همون ۴۴۰ تا تهشه
    حتی یکیشون میگفت نه تا ۵۵۰ نمیره چون اگه اینطوری بود سمند هم باید تا ۲۲۰ میرفت . همچین اساتیدی داریم 😂

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      خب تو نسخه اول همون 440 دیگه.

      موافقم 10
    2. سوشیانت

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      من کجای کامنتم از مدل ها بعدی صحبت کردم؟! فعلا که چیزی مشخش نیست از مدل های بعدی و فعلا این بیشتر از ۴۴۵ نمیره اساتیدی داریم که حتی خواندن کامنت هم بلد نیستن!

      موافقم 4
      مخالفم 5
  8. نشناسی بهتره

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (501 ديدگاه)

    اینجاس که شاهکار بودن این ماشین ثابت میشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. FairLady

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    شیرون ۳۰۰ + تنها یه نمایش قدرت و حداکثر سرعت نبود ‌. از تجربه ها و دانشی که بدست آوردند قطعا برای این مدل هم استفاده میکنند تا به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت و حتی بالاتر برسند . کاهش وزن مدل جدید و در عین حال افزایش قدرت ، خودش یجور راهنماست

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. R@min

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    غیر از موتور بقیه بخش ها بطور واضح توسط ریمک ساخته شده و با توجه به اینکه فولکس هم قید خرج اضافی رو بوگاتی زده بود، خرید ریمک نجات لحظه آخری بوگاتی بود فقط کاش انقدر واضح ریمک C2 توش نمایان نمی شد.

    حس خاصی نمیشه بهش داشت نه ناامید کننده هست نه مثل ویرون تک و یونیک مخصوصا از لحاظ مهندسی، صرفا راهی برای حیات برند و خب همشونم فروخته شده و مالکینشم اکثرا برای دلالی و سرمایه گذاری باهاش برخورد می کنن.

    موضوع دیگه راجب موتور می تونستن با هشت سیلندر این قدرت بگیرن با وزن و ابعاد کوچکتر درسته که میخواستن متمایز باشه ولی موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر پشت کردن به مکتب خودروسازی اروپا هست، یه عمر تلاش کنی موتور سبک بسازی زرتی ۸ لیتر موتور بدی بیرون با نسبت حجم به قدرت کاملا معمولی چه کاری بود، نصف قدرتشم که انداختن گردن باتری !!

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. JaMsHiD-R1988

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      الان W16 چطور سبک حساب میشه؟
      این V16 که سبک تره
      بعدش شیرون کجاش تک و خاص هست؟
      پونصد تا ازش تولید شده پووونصد تا !
      در برابر ماشینی مثل مک‌لارن F1 حکم سمند رو داره ! ( اغراق زیادی بود ولی خب پونصد تا برای یه هایپر کار خیلی زیاده )
      بعدش چندین چند قرن تلاش و تکنولوژی ساعت سازان توی این ماشین پیاده میشه چطور در برابر شیرون خاص نیست؟
      شیرون عالیه ولی توربیون بهتر از شیرونه . به عنوان جانشین بسیار شایسته هست

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        دوست عزیز ویرون، ویرون 25 سال پیش محصول بسیار یونیک و فراتر از زمانش بود !! شیرون کجای حرف منه ؟؟

        راجب ساختار V و W حرف نزدم چطور همه چی رو چپکی گرفتی ؟؟ همین قدرت امثال فراری، مک لارن و اخیرا لامبو و کوروت با هشت سیلندر و وزن سبک تر و ابعاد بسیار کوچک تر گرفتن، این لقمه دور سر چرخوندن صرفا برای تمایز هست.

        موافقم 4
        مخالفم 6
      2. Elyas

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اقا مهندس بوگاتی شیرون انقد ماشین خاصیه که با وجود اینکه ۵۰۰ تا ازش تولید شده بازم از هایپر کارایی ک ۱۰۰ تا یا ۲۰۰ تا یا حتی لایکان هایپر اسپرت ک ۷ تا ازش ساختن خاص تره و بیشتر بیلیونرا یا مولتی میلیونرا بوگاتی رو خاص ترین هایپر کار میدونن طوری ک میانگین گرفتن کسایی ک بوگاتی دارن یه جت شخصی یه کشتی تفریحی حداقل ۴۰ تا ماشین دیگه تو پارکینگشون دارن یه همچین مشتریایی داره بوگاتی شیرون بعد تو آقای هیچکس فقیر میای نظر میدی راجبش. بوگاتی شیرون ثابت کرد ک قیمت ماشینش به اندازه ارزش واقعی و کاراییشه ن به تعدادش . بعضی از هایپر کارا هم قیمت بوگاتی شیرونن ولی قدرت شون نصفه بوگاتیه و تایپ اسپیدشونم نسبت ب شیرون خیلی پایینه ولی بخاطر تعداد کم شون اندازه شیرونه قیمتشون یعنی اگه شیرون هم مثل اونا تعداد کمی تولید میکرد قیمتش میرفت بالای ۶ ۷ میلیون دلار . اول ببین ماشین چیه بعد نظر بده اوکی

    2. R

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1178 ديدگاه)

      شما به اعصابت مسلط باش استاد🤣

    3. corvette

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      سلام آقا رامین .
      شاسی این توربیون . و ریماک نورا رو بررسی میکردم .
      فهمیدم شاسیا یکی نیست
      ولی شاسی توربیون اینطوری طراحی شده
      انگار یه شاسی ریماک نورا گذاشتن . از روش کشیدن . جاهایی که میخواستن رو عوض کردن
      مفهوم دو شاسی یکیه . ولی کپی کامل نیست

      مورد ۲ هم . این وی۱۶ ساخت کاسورثه . خودتون بهتر از همه میدونید چقد کاسورث خاص هست

      و اینکه چیزی که شما اکثر موارد روش حساس هستید وزن خودرو هست .
      به نظرم با اینکه هایبریدیه و بوگاتیه وزن خیلی خوبی داره

      دوست دارم نظراتتون رو راجب این قضیه بدونم

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        وزن همه چیزه و اولین عامل برای هندلینگ، مصرف سوخت، شتاب گیری، چابکی، تحمل شتاب جانبی و…

        کسی از کپی صحبت نکرده معلومه شاسی تغییرات داشته تا موتور و گیربکس جایگذاری بشه این حرفو دوستمون امین هم به درستی زد و چقدر آدم با سواد و تیزبینی هست، یه مثال راجب این موضوع مقایسه فراری 458 و مشتقات بعدیش با SF ! شاسی یکی هست ولی تغییراتی برای در جلو عقب و تونل گیربکس داده شد تا سیستم هیبریدی جایگذاری بشه.

        متاسفانه یا خوشبختانه تو 30 سال اخیر سرعت پیشرفت موتورهای درون سوز به قدری سریع بود که اعداد و ارقام بی اهمیت شده وقتی یه بیمر با افزایش بوست به راحتی 800 اسب میده یا فورد با ده هزار دلار پکیج کارخونه ای بالای 800 اسب میده و ماشین 9 ثانیه ای تحویل میده ! این حد پیشرفت که حتی به محصولات اقتصادی رسوخ کرده بی سابقه هست و این بزرگترین ضربه به محصولات رده بالا زده، هزار اسب زمان ویرون کجا هزار اسبی که از 8 لیتر در میاد کجا، زمان ویرون محصولات اسپرت و حتی سوپراسپرت به زور 500 اسب رد می کردن الان ماستنگ و بیمر 500 اسب میدن ! حتی سرعت 400 یا بالاتر هم کار ساده ای هست فقط تکنولوژی لاستیک ها عقب افتاده که نمی تونن در برابر فشار و هرزگردی مقاومت کنن.

        بنظرم بهتر بود تو این مدل روی دینامیک محصول کار می کردن تا اعداد و ارقام، البته گفتم خریدار این محصول به این مسائل توجهی نداره به چشم یه سرمایه گذاری بهش نگاه می کنه مثل مانی خوشبین و میلیونرهای دلال دیگه.

        موافقم 8
        مخالفم 3
    4. دانیال_Surrey،England

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      ((غیر از موتور بقیه بخش ها بطور واضح توسط ریمک ساخته شده))
      مثلا الان ریماک تخصص ساخت گیربکس دو کلاچه داره؟
      یا مثلا سسیستم تعلیق در حد بوگاتی و…؟
      مثل همیشه بوگاتی توسط بهترین صنعتگران دنیا ساخته میشه.
      این بحث موتور هم خیلی دیگه بچگانه گفتی،این نوع موتور نماده بوگاتیه بیاد 8 سیلندر بزنه روش؟!!
      با همین تعداد سیلندر و حجم از بسیاری از موتورهای 8 سیلندر سبک تره.
      وزن کلی ماشین هم حدود 200 کیلو فقط سنگین تر از کوروت e ray هستش!
      حالا من نمیدونم این ماشین کجاش شکست به حساب میاد.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        کسی گفت شکسته ؟؟ ماشینی که همش فروخته شده شکسته ؟ مگه فراری و مک لارن و… تخصص گیربکس و تعلیق دارن که آخر اسم برند روش میخوره ! بسیاری از هشت سیلندرهای دنیا کدومه نکنه منظورت موتور چدنی همی هست ؟؟ موتور هشت سیلندر همین مک لارن مورد علاقه شما 180 کیلو هست با توربو تنفس طبیعی بود بازم 20 30 کیلو سبک تر میشه، از وزن هم همینو فهمیدی جایگذاری و بالانس مهم نیست ؟؟ کاسورث اسکل بود یه عمر DFV توسعه داد و تمام صنعت کشوند به سمت جایگذاری کوچک و تمام ساختارهای موتوری فرستاد زباله دونی تاریخ ؟؟ به جز عدد و تیتر همون 16 سیلندر چه دلیلی داشت؟ به کل مهندسی خودرو تر بزنیم و انکار کنیم که این تحفه 16 تا سیلندر باید داشته باشه !

        صرفا نگاه فنی هست که مشخصا اکثرا در باغ نیستن.

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. دانیال_Surrey،England

          ۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          من کلا مفهوم کامنتت رو نمیفهمم واقعا.
          16 سیلندر همونقدر برای بوگاتی واجبه که برای جگوار 12 سیلندر واجب بود و وقتی 6 سیلندر شد خریداراش پسش زدن.
          مفهوم کلی بوگاتی همون رولز رویسه فانتومه با قدرت بسیار بیشتر و اسپرت تر.
          این چیزی که بالا هم گفتی بیشتر به درد جانشین های پی1 و لافراری میخوره نه بوگاتی.

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          رامین …

          هنوز برات تجربه نشده که توی کامیونیتی ایرانی فقط باید تعریف و تایید کنی …

          حق هم که بگی چون دیگران باطل می بیننش ، تو میشی غلط …

          حالا هی بیا توضیح بده …

          وقتی خودت یه چیزی رو می دونی و می دونی که بقیه ( تقریبا ) نمی دونن ، برای اثبات حرفت باید از اعصابت مایه بگذاری ، آخرش هم طرف حرف تو رو قبول نمیکنه …

          عاقبت تو می مونی و زمانی که تلف شد و اعصابی که رنده شده …

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. R@min

          ۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          مثل همیشه کاملا فهمیدی دوست من 😉 تاریخچه موتوراسپرت بوگاتی کم از بقیه نیست، به امروزه نگاه نکنیم فقط شده یه آرم و نماد ثروت.

          راجب ذات بوگاتی هم باز صدقه سر همین ریمک بود که به کاسورث سفارش داد وگرنه فولکس میخواست همین مفهوم هم برقی کنه.

          تو تاریخش هم موتورهای هشت سیلندر بوده پس با یه هشت سیلندر لبه تکنولوژی مثل موتور لامبو به چیزی پشت نمی کرد، بالاتر هم گفتم این قضایا صرفا یه تیتر سازی برای تمایز هست نه مهندسی و قدم رو ب جلو مثل چیزی که در ویرون بود.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        4. R@min

          ۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          ! i M α η δ υ α R

          اعصابی خورد نشده دوست من دانیال جزو بچه های خوب و با سواد اینجاست، من نظرمو میگم بقیه هم نظرشونو.

        5. Mohammad

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          اقا رامین من هنوزم منتظر اون مولتی کرنکی که گفتی هستم

        6. R@min

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          محمد جان باید با شکل توضیح داد ولی اگر متنی بگم توی دوازده سیلندر علاوه بر میل لنگ تخت یه سری وزنه ها و نگهدارنده به انتهای میل لنگ اضافه میشه تا جلوی لرزش گرفته بشه و بالانس موتور حفظ شه، قبلا هم که گفتم میل لنگ تخت نهایت برای هشت سیلندر قابل استفاده هست.

          موتور V12 خیلی پیچیده هست، تو متن نمیشه جزئیات درست تشریح کرد.

        7. فیات مولتیپلا

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (44 ديدگاه)

          دانیال جان که میگی ۱۲ سیلندر برای بوگاتی واجبه، بوگاتی از همون اولش تمرکزش روی کوچیک ساختن و سیک کردن موتور بود! وقتی بنز از ۷ لیتری شیش سیلندر استفاده می‌کرد بوگاتی ۴ سیلندر سوپر شارژ داشت، برای یک کمپانی که سابقه مسابقه رانی انقدر طولانی داره اتفاقا باید انتظار موتورهای کوچیک داشته باشی! لامبورگینی سابقه ریسینگ نداشت و آزاد بود از موتور های بزرگ استفاده کنه، ولی اولین موتوری که براشون طراحی شد ۳.۵ لیتر بود! کاملا مشخص بود برای ماشین های فرمول یکه
          اما فراری همیشه تمرکزش روی کوچیک کردن حجم بود
          موتوری که زمان پیخ طراحی شد شاهکار‌مهندسیه و دیگه هم تکرار نمیشه، ولی این واجب بودن ۱۶ سیلندره اشتباهه والا

        8. Cert

          ۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (173 ديدگاه)

          بهتر بود از دو موتور ۸ سیلندر استفاده می‌کرد

    5. ارسلان

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      یه نظر علمی بزار.

    6. ارسلان

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      جان من

      این ماشین واضحه ریماک c2

      من کاری به صحبت خیلی ها ندارم

      فقط این جمله از کامنت شما رو
      اینجا می نویسم
      تا بجای حرف بیخود
      حداقل کامنت مثبت از احساستون تو مقاله بزارید
      متخصص نخواستیم

      چیزی که میخواید رو به دست بیارید

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ارسلان

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        اوضاع چقدر خرابه یک کامنت هم نمیشه نوشت
        مسئول سایت
        بزارید مردم بیدار بشند 😂

      2. ارسلان

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        حرفمو پس میگیرم
        خلاصه شد
        ممنون 👍

        1. ارسلان

          ۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          یک کلام
          گفتم از چیزی که تجربه خودتونه حرف بزنید
          سند و مدرک و حرف لغز و اینا رو که میگی
          بزارید کنار تا عامه مردم هم یاد بگیرند
          بجای حرف، کار آفرین باشند
          همون مهندسین که میگی علمشون پابلیک نمیشه خود شما هستند که یک مسیر متفاوت رو طی کردند

          صد بار تو کامنتم خواستم بفهمونم
          بجای گذروندن بیهوده وقت
          از لحظه هامون برای ترقی خودمون استفاده کنیم ولی یک دندگی بچگانتون مانع میشه
          هزار بار گفتم بجای گفتن بیهوده این حرف ها اینجا، چرا چیزی که میخواید رو بدست نمیارید تا قسمتی از اون رو با صلاح دید خودتون به اشتراک بزارید تا سطح سواد عموم هم ترقی کنه
          بله سربازی هم سخته
          ولی حرف زدن شما هم ناپسند آقای ..منصور ؟
          همیشه انقدر راحت وقتی چیزی برای گفتن نداری با شخصیت و ضعف افراد بهشون توهین میکنی
          من حالا هیچی
          هزاران ادم هستند دارند تو زندگیشون سختی رو تحمل میکنند بجای اینکه بیان اینجا وقتشون رو از بین ببرن
          تا اهدافشون رو محقق کنند
          من شرمندم که فضای این سایت به این صورته
          امیدوارم مردم ما هم که همین الان هم دارند هوشیار میشوند و خداروشکر
          جایگاه های ویژه در بین الملل داشته باشند
          نمیخواستم زیاد بشه عذر خواهی میکنم
          دیگه کامنت نمیزارم شاد باشید
          رامین و منصور شما هم همینطور

    7. ارسلان

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      رامین
      حرفم منفی نبود
      شما سوادت خوبه
      یکسری جزئیات از دسترس ما خارجه
      یک مطلب ناقص هم فقط بار منفی داره

      1. R@min

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        شما مثبتش کن حرفی داری اضافه کن ناقصه کاملش کن.

        هیچ جزییات هم از دستت خارج نیست کلی کتاب راجب خودرو هست هزاران مطلب هم تو اینترنت.

        1. ارسلان

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          ادم تحصیل کرده اش اظهار نظر نمیتونه بکنه
          اینترنت که فقط یک منبع خبریه
          حقیقتا خود من سربازم
          اگر فرصت داشتم تمام وقتم رو میزاشتم
          بتونم راهی گروه فولکس واگن بشم
          تا بخوام اینجا حتی کامنت بزارم
          طبیعتا دوست ندارم هم نوع خودم درجا بزنند
          چون تو یک اجتماعیم

        2. ارسلان

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          نمیدونم کامنتا دست کیه …
          عزیزم منابعی که میگی نصف
          واقعیت رو جلوت میزارند
          شما چرا خودت مشغول نمیشی
          بجای گذروندن وقت داخل موبایل

        3. ارسلان

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          پدال پاک نکن

          شما اول واقعیت رو لمس کن
          بعد در محدوده خودت با ما به اشتراک بزار

        4. R@min

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          منم امیدوارم هر کسی به خواسته هاش برسه، منابع و کتب هم توسط مهندسین و آدم های مطلع این حوزه نوشته شده و اشتراک گذاشته میشه.

          صغرا کبرا هم نچین وقت ارزشمند خودتو کسی رو نگیر حرف فنی داری بفرما، محدوده من و هر کسی هم به شما و هیچ کس دیگه ای ربطی نداره.

        5. ارسلان

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          کسی که وقتش ارزشمند باشه نمیاد کامنت
          من و شما رو بخونه
          نگرانش نباش
          استاد بهت گفتم محدوده
          یعنی حد اطلاعاتی که میتونی با به اشتراک گزاشتنش به دیگران فایده رسونده باشی
          اونم وقتی که واقعی باشه

          نه بخوای به قول خودت با صغرا و کبرای مهندسین وقت ارزشمند کسی رو بگیری
          حرف فنی از خودت داری بیان کن
          تا پاسخ فنی داشته باشی یا ما استفاده کنیم
          فن از تجربه به دست میاد
          لازم نیست ریپلی بزنی

        6. ارسلان

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          مشکل دقیقا همینه
          از بین بردن جوونیت با اطلاعات مصرفی
          که مهندسین و انحصار گرایان این حوزه برای کسب سودشون نشر میکنند
          دوستای من
          مطالبی که تو هر حوزه پخش میشه
          هیچ وقت دست اول نیست
          با تلاش و استمرار هر طوری شده
          اون چیزی که ارزشتونو داره به دست بیارید

        7. R@min

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          سند و مدرک تمام حرفام هست الکی لغز نخون پسر خوب حرف فنی بزن لااقل تلاش کن همین حرف منو نقض کن من راضیم به همین، تجربه داری بگو بیشتر می دونی مطلع کن من نادانو، حتی یک خط فقط یک خط !!

          البته چیزی داشتی می‌گفتی مثل تو زیاده.

        8. ! i M α η δ υ α R

          ۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          ارسلان …

          خودت میگی علم خودروسازا انحصاریه و پابلیک نمیشه ، بعد به رامین گیر دادی از اون علم اگه چیزی بلدی کامنت کن !!!!

          با خودت درگیری داداش !!!!

          فکر کنم این هفته همش پاس 2 بودی !!!

          🤣🤣🤣

          فازت چیه ؟

          سربازی فشار آورده …

          مجبور نیستی ریپلای بزنی و بی منطق ، اعتراض کنی …

        9. ارسلان

          ۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          کلام
          گفتم از چیزی که تجربه خودتونه حرف بزنید
          سند و مدرک و حرف لغز و اینا رو که میگی
          بزارید کنار تا عامه مردم هم یاد بگیرند
          بجای حرف، کار آفرین باشند
          همون مهندسین که میگی علمشون پابلیک نمیشه خود شما هستند که یک مسیر متفاوت رو طی کردند

          صد بار تو کامنتم خواستم بفهمونم
          بجای گذروندن بیهوده وقت
          از لحظه هامون برای ترقی خودمون استفاده کنیم ولی یک دندگی بچگانتون مانع میشه
          هزار بار گفتم بجای گفتن بیهوده این حرف ها اینجا، چرا چیزی که میخواید رو بدست نمیارید تا قسمتی از اون رو با صلاح دید خودتون به اشتراک بزارید تا سطح سواد عموم هم ترقی کنه
          ((اگر فقط با دیدن و خوندن شرح و ساخته
          ادمای موفق و نشر مجبوری اون
          بدون حتی یک تجربه نزدیک
          یا حداقل انجام فعل خواستن برا خودتون فقط،
          احساس آرامش میکنین حرفی ندارم ))
          بله سربازی هم سخته
          ولی حرف زدن شما هم ناپسند آقای ..منصور ؟
          همیشه انقدر راحت وقتی چیزی برای گفتن نداری با شخصیت و ضعف افراد بهشون توهین میکنی
          من حالا هیچی
          هزاران ادم هستند دارند تو زندگیشون سختی رو تحمل میکنند بجای اینکه بیان اینجا وقتشون رو از بین ببرن
          تا اهدافشون رو محقق کنند
          من شرمندم که فضای این سایت به این صورته
          امیدوارم مردم ما هم که همین الان هم دارند هوشیار میشوند و خداروشکر
          جایگاه های ویژه در بین الملل داشته باشند
          نمیخواستم زیاد بشه عذر خواهی میکنم
          دیگه کامنت نمیزارم شاد باشید
          رامین و منصور شما هم همینطور

        10. ! i M α η δ υ α R

          ۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          ارسلان عزیز …

          فتوایی که میدی روی کاغذ درست به نظر میرسه ،
          اما در زندگی درست در نمیاد …

          اتفاقا عامه مردم نه دنبال علم هستند و نه اگر شما بدست آوردی باید به اونها بگی ، چون نظم عالم بهم می خوره …

          این از این …

          در ضمن شما که من رو نمی شناسی چطور قضاوت میکنی ؟

          هر کسی در زندگی خودش سختی کشیده اما جار زدن نداره …

          من دوران سربازیم سال 88 افتادم سیستان وبلوچستان که عبدالمالک ریگی اونجا قتل عام میکرد و بچه های اصفهانی روز قبل از اعزام برای ما فاتحه می خوندن …

          گوشت تنمون ریخت تا رفتیم و برگشتیم …

          حالا باید میومدم همه جا جار میزدم …

          کتاب ” سومو ” از پل مگ گی رو لطفا پیدا کن و حتما بخون ….

          به نظرم خیلی بدردت می خوره …

          در ضمن من ایمان نیستم ، عزیز …

          مهدیار هستم …

          لطفا کامنت گذاشتن رو هم ترک نکن …

          ارادت …

        11. ارسلان

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          ایمان من کامنتم واضح بود چرا حرف های خودت رو میای میگی
          نه از جار زدن مشکلات گفتم
          نه شما رو قضاوت کردم
          نه گفتم کسی علمشو در اختیار ‌کسی بزاره
          یکی گفتم شما حرفت ناپسند بود
          یکی اینکه مردم ما آگاه بشند
          حالا شما سعی کن با توجه به کامنت مقابلت صحبت کنی نه یک راست حرف خودت
          من ریشه ای فرهنگی صحبت میکردم
          بریم سراغ مشکلات شما که اون زمان داشتی
          و الان با گفتنش میتونی کمک کنی به بهتر شدن نسل های بعدی
          و اینکه دنیا جهنم نیست که کسی علمشو دراختیارکسی نزاره اتفاقا اینطوری جلو نمیره
          به دست اوردن علم هم زحمت میخواد
          کسی که صاحب علمی شده
          صاحب یک سرمایه شده که میتونه هوشمندانه ازش استفاده کنه یا غیر هوشمندانه
          حتی ممکنه مثل شما ذهنش خراب باشه ..؟
          هیچ وقت به هیچ چیزی تکیه نکن جز خودت
          و تجربه هات
          هیچ کتابی وجود نداره که کمکت بکنه
          اگر خواستی من کتاب مینویسم برات بخون
          داداش گل
          اولین چیزی که باید متوجه بشی اینکه الان
          تو خودت نیستی
          و بزرگ ترین هدف انسان فقط وفقط خودشناسی هست
          یک فرد
          باید
          استقلال کامل داشته باشه
          ۹۰ درصد جهان ندارند

    8. JaMsHiD-R1988

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      آقا رامین گل شما میگی با هشت سیلندر هم میتونن همین قدرت رو بگیرن و پشت کردن به اصالت بوگاتی نیست . درسته ولی قضیه اش میشه مثل C63 جدید !
      ملت نمیتونن ماشینو به عنوان یه بنز با عدد 63 قبول کنن چون چهار سیلندره حتی با اینکه به اصالت خودش برگشته

      مردم دیگه به وزن سنگین و بوگاتی با تعداد سیلندر بالا عادت کردن

      خب توی بحث بازاریابی و پیدا کردن خریدار منطقی نیست اصلا که بوگاتی هشت سیلندر باشه ! باید چهار تا توربو بندازن رو ماشین که تراکم باز خیلی می‌ره بالا قابلیت اطمینان پایین میاد بعدش باز باید برای رسیدن به عدد ۱۸۰۰ اسب باز اون چندین موتور الکتریکی رو بزارن . اینم میشه انجام داد ولی دیگه کسی بوگاتی نمیخره . تو ذهن مردم جا افتاده که یه بوگاتی باید شونزده تا سیلندر داشته باشه و دیگه نماد موتور اسپرت نیست . همون طور که همه هم میدونیم نماد ماشین لوکس و اشرافی هست !

      خب معلومه میان با سلیقه مردم پیش میرن . همون ۱۶ سیلندر اما با آرایش متفاوت !

      بعدش شما میگی که هشت لیتر موتور و شونزده سیلندر پشت کردن به مکتب اروپا هست . بله درسته اروپایی ها همیشه روی وزنِ کمِ ماشین های اسپرت و پرفورمنس تاکید داشتن
      ولی این بوگاتیه . هر ماشین اسپرت و پرفورمنس نیست
      همیشه و همیشه سنگین بوده .

  11. javad-bmw

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    به نظرم شیرون بوگاتی تَره.
    البته این نظره منه و کاملا سلیقه ای هست ، اما وقتی شیرون رو نگاه میکنم خیلی با وقارتر به نظر میرسه، همون چیزی که یه ماشین از برند بوگاتی باید باشه،نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. رامتین

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    بنظرم طراحیش اسپرت تر شده که همین نکته مثبتشه. نمای جلو و چراغها بهتر شدن. نمای کنار اون قوس کاملا دایره ای را کمی از بین برده که بسیار کار خوبی بود. فقط نمای عقب با اینکه زیباست اما چون مکلارن این رویه را داشته، نکته منفی محسوب میشه برای بوگاتی و باید نوآوری دیگری ارایه میکرد.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. AMANTE

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    مدل شیرون برای من مثل شخصی بود که کت و شلوار پوشیده و کلت به کمر اش بسته و لازم باشه از اسلحه اش استفاده میکنه.
    مدل توربیون هم برای من مثل شخصیه که کلت به کمر داره ولی ترجیح میده با شمشیر اعضای بدن طرف رو قطعه قطعه کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. ALI.S

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    خیلی خوب شده.
    ولی اگر تیزر رونمایی هر دو رو کنار هم می‌گذاشتین هم جذاب می‌شد.
    از این لحاظ هم مقایسه بد نیست😁

  15. سهیل گل آزاد

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    این سه روزی که از معرفی این ابرخودرو میگذره احساس میکنم خوابه و رویاست از بس اینقدر خفنه واقعا معنای ۱۰۰ درصدی یه رویا رو داره تداعی میکنه تو خودروسازی ته رویاسازیی که میشه از یه خودرو داشت اوج هنر اوج مهندسی ما چیکاره ایم که بخوایم راجبش نظر بدیم حتی وارد بازار هم بشه نمیتونیم از نزدیک هم ببینیمش این ماشین واسه یه طبقه ای از جوامع ساخته شده که دیگه پول واسشون هیچ معنایی نداره طبقه ای از جوامع که افسانه ای زندگی میکنند

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. RezaRs

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    فقط ممنونیم مت ریماک انفجاری که شیرون بعد از ویرون ایجاد نکرد رو توربیون کرد

  17. ! i M α η δ υ α R

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    با آپشن های شخصی سازی و هزینه های تعمیر و نگهداری ، قیمتش راحت به بالای پنج / شیش میلیون دلار هم می رسه …

    هر چند که همه ” توربیلون” ها فروخته شده اما اگه من باشم یه منشن ( عمارت ) میخرم ، رنچ استایل ، توی یکی از نقاط خوب لس آنجلس مثل “وست وود ” یا ” وست لیک ” یا …

    سال دیگه همین موقع حداقل 400k روش اومده …

    با یه جک j4 هم میشه توی لس آنجلس خوش بود …

    موافقم 4
    مخالفم 6
  18. amirboss

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (755 ديدگاه)

    من هنوز درحال هضم هزار اسب بخار و نهصد نیوتن متر از یه بلوک هشت سیلندر تنفس طبیعی هستم….
    بوگاتی خیلی خوب تونسته جایگاه خودش رو بعد معرفی ویرون حفظ کنه و اینکه به مخاطب می‌رسونه به هیچ عنوان بایه خودرو سوپراسپرت معمولی طرف نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      16 سیلندر 8.5 لیتری
      V 16 = وی یعنی دو خطی دو تا 8 سیلندر در امتداد هم
      قدیما به موتورهای وی شکل میگفتن خورجینی

      1. Taha Ayoobi

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4384 ديدگاه)

        دوتا 8 سیلندر با زاویه 72 درجه نسبت به هم.

      2. amirboss

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (755 ديدگاه)

        بله در جریانم.
        منظور من اجزای این موتور وی شکل هست که چطور می‌تونه بدون هیچگونه وسیله پرخوران این قدرت عظیم رو تولید کنه.
        هرجور فکرش رو میکنم غیر ممکنه

  19. خوب

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    حتی بوگاتی توربیون هم از گیربکس دوکلاجه استفاده می‌کنه
    بزرگترین و باشکوه ترین خودرساز جهانم گیربکس دوکلاجه انتخاب می کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. BMW

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    ماه شده

  21. فیات مولتیپلا

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ویرون خیلی شاهکار بود، وقتی شیرون اومد حتی بیشتر خوب بود، اما بعد پیخ حتی بیشتر ماشین های وان آف و تک ساخت و محدود بوگاتی هم همون شیرون شدن، نه فقط شاسی و موتور بیشتر طراحیشون هم اونطوری شد! یکم سپر رو تغییر میدادن و تمام! دیگه خلاقیت و اهمیت بوگاتی برای فولکس‌واگن از بعد پیخ رفت

  22. عارف رضاییان

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    بوگاتی فقط یه ماشین دهن پر کنه چرا چونکه ماشینیه که سوددهی برای شرکت نداره ویا خیلی کم داره با نگاه سرعت و قدرت زیادش هم نمیشه گفت خفن چونکه یکبار باهاش چهارصد کیلومتر بری چهار حلقه لاستیک ویک سرویس موتور خیلی پر هزینه پیاده شدی. فقط در عدد و ارقام گندست و فولوکس برای خود نمایی میسازش

  23. Lil matin

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چرا همه بهش میگن توربیون درحالی که اسم واقعیش توربیلانه؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. محمد مهدی کریمی

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بوگاتی باید بفهمه که دیگه تاپ اسپید مهم نیست همه دنبال هندلینگ و داون فورس هستن به خاطر همین هیچ تو پیست ها نمی توانند به سریعترین ماشین های دنیا(ماشین های f1) برسن

  25. RIWAX

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این ماشین تازه از تنور در اومده و هنوز جا نیفتاده،دو یا سه ماه دیگه چنان میشه محبوب دل ها که آدم کیف می‌کنه(من خودم شیرون سوپر اسپرت دوست دارم)

  26. Amir

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنازم ۲۶۵ میلارد تومن تو ایران از ۱۰ سالگی تا ۱۰۰ سالگی هم کار کنی نمیتونی بخری البته منطقیه بابات همچین قولی فقط محو کیلومترش شدم از ساعت ساعت تره لامصب

  27. Haj mahdi

    ۱۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    غول مرحله آخر بیشتر با تنفس طبیعیش حال کردم
    ولی هیچ وقت ب شیرون نمیرسه این نظر منه!
    چوون شیرون عجیب غریب رخ داره هنوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا