بوگاتی رسماً اعلام کرده است که جانشین شیرون به یک پیشرانهٔ V16 هیبریدی مجهز خواهد بود. این خودرو حدود چهار ماه دیگر رونمایی میشود.
شایعات درست بودند و هایپرکار بعدی بوگاتی به یک پیشرانهٔ V16 مجهز میشود. سازندهٔ فرانسوی با انتشار ویدئوی کوتاهی از نما و صدای این پیشرانهٔ فیبر کربنی، این موضوع را رسماً اعلام کرده است. البته همانطور که قبلاً گفته شده بود، این پیشرانهٔ V16 در کنار سیستم هیبریدی ارائه میشود. بوگاتی فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد پیشرانهٔ شانزده سیلندر جانشین شیرون که قرار است در ماه ژوئن معرفی شود منتشر نکرده اما گزارشهای قبلی حاکی از آن بود که موتور هایپرکار جدید بوگاتی ساخت کاسورث است و حجم فوقالعادهٔ ۸.۳ لیتری دارد. حتی ممکن است این پیشرانه تنفس طبیعی باشد زیرا ویدئوی تیرزی بوگاتی موتوری دور بالا را نشان میدهد.
طبق گفتهها، این پیشرانه تا ۹ هزار rpm دور میگیرد و در کنار سه موتور الکتریکی قرار میگیرد تا مجموعاً ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت را ارائه کند. بااینحال، تنها موضوع رسمی که تا این لحظه تأیید شده، استفادهٔ جانشین شیرون از قوای محرکهٔ V16 هیبریدی است و به دیگر جزئیات باید با دیدهٔ تردید نگریست. بوگاتی اما هرگز با پیشرانههای دیوانهوار بیگانه نیست. این شرکت در نمایشگاه پاریس ۱۹۹۸ یک پیشرانهٔ عظیم ۶.۳ لیتری W18 را در کوپهٔ EB118 معرفی کرد که این موتور بعداً در کانسپتهای شیرون ۱۸/۳ سال ۱۹۹۹ و سدان EB218 هم نصب شد.
بااینحال، جانشین شیرون اولین خودرویی نخواهد بود که از پیشرانهٔ V16 استفاده میکند زیرا این عنوان به کادیلاک V16 سال ۱۹۳۰ اختصاص دارد. چندین دهه بعد، یک موتور شانزده سیلندر را زیر کاپوت کانسپت رولزرویس 100EX دیدیم درحالیکه پروتوتایپهای بامو سری ۷ موسوم به گلدفیش و بنتلی مولسان هم به چنین موتوری مجهز شدند. البته شناختهشدهترین خودروی V16 را باید سوپراسپرت سیزتا V16T سال ۱۹۹۱ دانست.
غیر از پیشرانه، انتظار میرود جانشین شیرون خودروی کاملاً جدیدی باشد و ارتباطی با شیرون نداشته باشد. این آخرین مدلی است که توسط مدیر طراحی بوگاتی «آخیم آنشیدت» طراحی شده است و محصولات بعدی بوگاتی پس از جانشین شیرون توسط تیمی به رهبری «فرانک هیل» طراحی خواهند شد. هرچند ما هنوز چند ماه با دیدن هایپرکار جدید بوگاتی فاصله داریم اما خریداران ثروتمند بوگاتی قبلاً در رویدادهای خصوصی این خودرو را دیدهاند. تولید و تحویل جانشین شیرون اما تا سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد زیرا بوگاتی فعلاً به تولید مدلهای میسترال و بولاید مشغول است. اینها آخرین خودروهایی هستند که از پیشرانهٔ W16 استفاده میکنند. البته این به معنای کوچکسازی موتور محصولات آیندهٔ بوگاتی نیستند زیرا همانطور که رسماً اعلام شده، در هایپرکار بعدی این برند فرانسوی هم شاهد شانزده سیلندر خواهیم بود که البته به شیوهٔ متفاوتی چیده میشوند. گفته شده این ماشین در تمام جزئیات غیرقابل مقایسه خواهد بود.
corvette
۱۰ اسفند ۱۴۰۲حال کردم . V16 . بشدت منتظرم واسش
ولی از اونجایی که بوگاتی یه هایپر جی تی هست
دوست داشتم یه پیشرانه نرم تر و گشتاور بالا روش باشه تا با نقش جی تی بودن بوگاتی سنخیت داشته باشه
این موتور V16 جدید هم ساخت کاسورث خواهد بود . ببینیم چه میکنه .
مهراد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲کاربر کوروت من اینقدر منتظر رونماییشم که انگار قراره وقتی رونمایی میشه بخرمش 😂😂
خدا شاهده وقتی الان دیدم قراره وی شکل ۱۶ سیلندر کاسورث باشه بغض کردم 🥲🥲
amir-mr
۱۰ اسفند ۱۴۰۲افسانه ها هرگز نمی میرند
قرار شاهد یک شاهکار باشیم
R@min
۱۰ اسفند ۱۴۰۲مثل اینکه اولین موتور با بلوک فیبر کربنی ساخته شد، احتمال زیاد پتنت نیسان به ثمر نشست، کاسورث هم که بسازه چه شود.
P
۱۰ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم این اخبار درست باشه و بوگاتی از اون یدونه موتور و یدونه شاسی که این همه سال باهاش پول زیادی به جیب زده دست بکشه و یکمم سر کیسه واسه طراحی کاملا جدید شل کنه
B
۱۱ اسفند ۱۴۰۲شاید باورت نشه بوگاتی همینطوریشم برای وولکس ضرر ده هست 😂😂
Taha Ayoobi
۱۰ اسفند ۱۴۰۲یه شاهکار حساب میشه
ولی چه جالب، کادیلاک حدود 100 سال پیش V16 زده بوده
گوشه ای از قدرت آمریکا…
Bmw
۱۱ اسفند ۱۴۰۲شاهکار یعنی اینکه فرمی جدیدی از موتور به نام w شکل بسازی نه یه چیز مرسوم که صد سال پیش کشیده ترش کردیو اسمشو بذاری گوشه ای از قدرت
Amir Machine
۱۱ اسفند ۱۴۰۲عزیز اون موقعی که کادیلاک اولین موتور V16 تولیدی جهان رو ساخت هنوز موتور V8 هم اون قدرها مرسوم نشده بود و اکثر خودروسازها از موتور 6 سیلندر خطی استفاده میکردن، ضمناً، اولین موتور V8 تولیدی جهان رو هم خود کادیلاک ارائه کرد
Bmw
۱۱ اسفند ۱۴۰۲به هر حال v16 چیزه خاصی نیست که خودروسازی از پس ساختش بر نیاد الان چند تا خودروساز میشناسی که با فرم w موتور تولید کنن ؟ اصلا فکرشو می کردی موتوری به این شکل میشه ساخت؟ البته که نه تا اینکه فولکس واگن یه همچین اختراعی کرد یکی از دلایلی که چیزیو شاهکار خطاب می کنن اینکه واقعا شگفت انگیز باشه و بقیه نتونن تولید کنن v16 حتی در صد سال پیش شاهکار نبوده یه روندی طبیعی تو بزرگ شدن موتور های v شکل بوده
Amir Machine
۱۱ اسفند ۱۴۰۲از دید شما چیز خاصی نیست
ساخت یه موتور عظیم V16 در اواخر دهه ۲۰ که با اون همه قطعات متحرک بدون مشکل کار کنه زمانی که تکنولوژی آلیاژ و ریختهگری بسیار ابتدایی بود، سوخترسانی کاربراتوری بود، خبری از برنامههای کامپیوتری برای طراحی و توسعه نبود، هنوز خیلی از ماشینها هندلی بودن و حتی استارت برقی نداشتن، خیلی از خودروسازها هنوز حتی توان ساخت موتور V8 رو هم پیدا نکرده بودن و موتورهای مرسدس هنوز هشت سیلندر خطی بودن بله اصلا چیز خاصی نیست!!!
Taha Ayoobi
۱۲ اسفند ۱۴۰۲کاربر بی ام و
اولا منظورم از شاهکار بوگاتی داخل متن بود.
دوما، موتور W16 سال 2005 روی بوگاتی به کار گرفته شد
این درحالی بود که کرایسلر در سال 1940 برا تانک ها موتور W30 تولید میکرده.
و اینکه فولکس واگن اختراع نکرد این شکل رو
اولین مدلش W3 بوده که روی موتور سیکلت و بعد هم روی هواپیما ها استفاده میشده که مخترعش هم آلساندرو آنزانی ایتالیایی بود.
اون موقعی هم که کادیلاک V16 میزده بقیه توان این کار رو نداشتن.
Mr
۱۲ اسفند ۱۴۰۲آمریکا اون زمان بله معرکه بود
یه چیز جالب از تکنولوژی اون زمان آمریکا بگم
حدود ۱۲۰ سال پیش آمریکا اولین برجش رو با ارتفاع بیش از ۱۰۰(یا ۲۰۰ متر دقیق یادم نیست) ساخته
منتهی آمریکا امروز خیلی با اون زمان فرق داره
از خیلی کشور ها تو زمینه های مختلف عقب افتاده
فقط بلده بقیرو تهدید به حمله یا تحریم کنه
خودروسازیش هم که شده تسلا پلاستیکی و وانت سازی (به استثنا چند مورد قابل احترام)
کلا آمریکا اون زمان اعجوبه بود
ولی الان دیگه شیره مسن بازنشسته شده
چه بپذیرید چه نه ، الان نوبت آسیاست که جایگاه چند هزار ساله خودش در تمدن بشریت رو پس بگیره (این حرف من نیست حرف تمام سیاستمداران بزرگ ، اقتصاددان های بزرگ و تحلیلگران بزرگ دنیاست که تو انواع و اقسام رسانه های خارجی میتونید راجعش بخونید ، حتی بانک جهانی که قرن ۲۰ ام رو قرن آمریکایی نام گذاری کرده بود این قرن (قرن ۲۱) رو قرن آسیایی نام گذاری کرد
مهرداد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲هایپر کار کهن وارد میشود .
وی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲یه موتور دور بالا از کازورث با حجم 8.3
بهترین انتخابیه که میتونستن بکنن 👏
مهرداد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری نظرتون چیه در مورد این موتور و خودرو جدید بوگاتی ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ اسفند ۱۴۰۲خیر است ان شاالله 😀
parhamiof
۱۱ اسفند ۱۴۰۲شادی عمومی یا همون در حد لبخند؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ اسفند ۱۴۰۲من هنوز به مشخصات شاهین فکر میکنم:
۱/۵ لیتر توربو ۱۱۰ اسب بخار مصرف صدی ۹ تا ۱۰
parhamiof
۱۱ اسفند ۱۴۰۲عزای عمومی اعلام شد.
۱۱ اسفند ۱۴۰۲من به خریداران و متعصبان بدبخت بیچاره شاهین فکر میکنم که چطور روشون شد ۶۰۰ میلیون یا ۵۰۰ میلیون پول به گادپوری (کفتر/شاهین) بدن
Shirko
۱۰ اسفند ۱۴۰۲بسیار خبر خوشحال کننده ای بود 💪💪👏👏
mehran911
۱۰ اسفند ۱۴۰۲یکی از نمادهای مهندسی گروه معظم فولکس
فردا میاد
۱۱ اسفند ۱۴۰۲اره نماد مهندسیه که رفت از شرکت کازورث موتور بگیره🤣
m
۱۱ اسفند ۱۴۰۲دکتر خود کازورث برای آئودی هست
mehran911
۱۱ اسفند ۱۴۰۲خیلی ساله فروخته برادر
فروخت به ماهله بعدش بخش شهری و موتور اسپورت جدا شد، شهری واسه ماهله مونده بخش موتوراسپورت توسط ماهله فروخته شد…
دقیقش رو خاطرم نیست…
سرچ کنید لطفا
mehran911
۱۱ اسفند ۱۴۰۲برای امثال شما که هنوز نمیتونید با اکانت خودتون نظر بدید شاهکاری مثل بولاید با موتور W16 هست سالها باید تلاش کنید برای اون رقیب بسازید…
mehran911
۱۱ اسفند ۱۴۰۲جسارت نباشه
ولی جدیدا که سر میزنم انصافا اوضاع نظرات جالب نیست…
ی زمانی بچهها کتاب میخوندن فلان تا سایت چک میکردن
الان حتی حال گوگل کردن نیست…
مازیار
۱۱ اسفند ۱۴۰۲وقتی امثال شما کم پیدا باشین اونوقت اونها دست به قمه وارد بازار میشن
با یه نگاه به بخش کامنت های سالهای قبل این توازن بخوبی مشخصه
mehran911
۱۱ اسفند ۱۴۰۲لطف داری مازیار جان فرصت کنم بیشتر سر میزنم
حقیقتش خیلی حوصله بحث ندارم این چند روزه فقط کامنتها رو دیدم و رد شدم
اما بعد عید احتمالا بیشتر سر بزنم
مازیار
۱۱ اسفند ۱۴۰۲خوبه
Mercedes
۱۲ اسفند ۱۴۰۲یه همدرد پیدا کردم
چطوری همساده
امین
۱۴ اسفند ۱۴۰۲اونی که به Mehran دیس داده همونی هست که حال گوگل نداره.
سلام بی حال
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ایشالا بوگاتیو وارد کنن ایران😔😲
parhamiof
۱۱ اسفند ۱۴۰۲هیچ شرکتی حاضر نیست واردش کنه چون کسی ازش استقبال نمیکنه.تو درگ از تیگو 8 پرومکس میخوره تو هندلینگ از اریزو 5 fl.تو راحتی از تارا میخوره و تو امکانات از x33 cross.ظاهر سورن xu7+ رو نداره و توان فنی اطلس.دیگه توجیهی نمونده،کارایی آریسانم که نداره مصرف سوختشم بالاس،کابینش دو نفرست به درد خانواده نمیخوره،خدمات پس از فروشم نداره بازار دست دومشم تعریفی نداره.مانیتور و سانروفم نداره حتما.هزینه صافکاری و اینا بماند.
آره درست فکر کردید من مهندس ایرانخوردو هستم.
Mercedes
۱۲ اسفند ۱۴۰۲حاجی کل تیراژ ده سال اخیر بوگاتی ۱۰۰۰ دستگاه هم نمیشه
چی میگی برادر
وارد کنن ایران ؟ حتما هر ۱۰۰۰ تلاشم میخوای وارد شهر
نکن توروخدا فردا قانون واردات بوگاتی برای جانبازان تصویب میشه بعد جانباز میفروشه به بنگاهی بنگاهی هم واسه چهار تا …. وارد میکنه
فردا وارد شد میتونی بخری اصلا؟
چهار تا دز و اختلاصگر بخرن جلوت گاز بدن دودش بخوره تو خلقت ارضا بشی کافیه؟
فريد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ریمک کجای داستانه؟
parhamiof
۱۱ اسفند ۱۴۰۲سیستم هیبریدی.
Shirko
۱۱ اسفند ۱۴۰۲موتور الکتریکیش مال ریمکه
Siyavash
۱۰ اسفند ۱۴۰۲سلام..دیدی حرف من درست از آب در آمد..تا همین چند ماه پیش همه میگفتن امکان داره بوگاتی حتی ۸ سیلندر بشه توربو با چندتا موتور الکتریکی.ولی فقط من گفتم بوگاتی این موتور ۱۶ سیلندر رو حفظ میکنه و فقط توربو هارو برمیداره به جاش از موتور الکتریکی استفاده میکنه..هیچ کس به حرف من توجه نکرد و اعتقادی هم به حرف من نداشتید چون میگفتید الان دیگه قوانین سرسخت آلایندگی اجازه نمیده بوگاتی از موتور ۱۶ سیلندر استفاده کنه…حتی بهتونم گفتم به نظرم ۱۸۰۰ اسب قدرت داشته باشه به هیچ وج امکان نداره بوگاتی موتور ۲۰۰۰ اسبی یا بالاتر رو برایه بوگاتی استفاده کنه…جناب اشتری لطفا اون متن رو که راجب معرفی جایگزین شیرون که چند ماه پیش کار کردی رو به همه نشون بد و تمام پیش بینی ها و کامنت هایه کل کاربران پدال رو برامون کار کن ببین کدوممون بهتر و دقیق تر پیش بینی کردیم،،ممنونت میشم جناب اشتری….
جایگزین شیرون یه هایپر مخوف هست در اصل یه هایپر gt محسوب میشه به نظرم…خیلی برایه معرفی جایگزین شیرون بیتابی میکنم این ۴ ماه مثل ۴ سال میگذره..عجب سالی بشه امسال برایه صنعت خودرو بوگاتی فراری مکلارن پورشه لامبورگینی همه و همه بهترین هایه خودشونو معرفی میکنن..💯💯💯💯
Tesla
۱۱ اسفند ۱۴۰۲وقتی رودستر کبیر با شتاب زیر ۱ ثانیه بیاد همه این زباله های الکی گرون میرن تو حاشیه ⚡️⚡️🚀🇺🇸
فندق
۲ فروردین ۱۴۰۳تسلا خودش جلوی امثال byd زباله الکی گرونه
چی میگی تو
امین
۱۴ اسفند ۱۴۰۲موتور قبلی کنار گذشت
موتور کاملا جدید جایگزین کردکه تنها اشتراک ش با قبلی تعداد سیلندر هست.
مازیار
۱۰ اسفند ۱۴۰۲همکاری بوگاتی کاسورث اگه بهترین همکاری در تاریخ این صنعت نباشه حتما خاص ترینش هست
به لحظه شماریش می ارزه
amirboss
۱۰ اسفند ۱۴۰۲عجب!
بوگاتی از W رسید به V
تنها دوتا خودروساز بودن که تونستن موتور W رو رسما رو خودروهاشون بزارن.
یکی حضرت بوگاتی و اونیکی بنتلی(البته W بنتلی یه کم لول پایین بود)
یه سری خودرو سازها هم پشت درای بسته میخاستن W بزنن که شکست خوردن و خیلی بی سرو صدا جمعش کردن رفت(از جمله آئودی) که تا اونجایی که میدونم به مشکل خنک کاری پیشرانه برخورده بودن.
از یه طرف ناراحت شاهکار W بوگاتی هستم و از یه طرف بهشون حق میدم.
البته موتور 16V دردسرهای W رو نداره ولی یه پلتفرم کشیده تر از پلتفرم فعلی بوگاتی احتیاج داره.
خیلی میشه راجب این مطلب بحث کرد که نه فضا هست و نه حوصله.
رضا THP
۱۱ اسفند ۱۴۰۲تو گروه فولکس واگن موتورای w و vr چیز عجیبی نیستن ، حتی w8 روی پاسات هم بود 😁
Amir Machine
۱۱ اسفند ۱۴۰۲موتور W شکل ابداع فولکس واگن بود و موتورهای W12 بنتلی و W16 بوگاتی همه توسط فولکس توسعه پیدا کردن
آئودی هم مقطعی از همون موتور W12 بنتلی روی A8 استفاده میکرد، شکست و خوردن و جمع کردن بیسروصدا دیگه چیه
amirboss
۱۲ اسفند ۱۴۰۲آئودی تمام تلاش خودش رو برای ساخت و توسعه یه موتور W شکل کرد ولی موفق نشد و توبحث خنک کاری پیشرانه به مشکل خوردن.
حالا موتور VI بنتلی رو که W میخونن رو محصولش استفاده کرد
به آرایش سیلندرها تو موتور بوگاتی و بنتلی توجه کنید متوجه تفاوت های W و VI میشید
امین
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ساختار VI نیست .
VR درسته موتور بنتلی از الحاق ۲تا موتور مشهور VR6 فولکس واگن ساخت.
اون موتور گروه فولکس برای استفاده در زیربرندش ، بنتلی توسعه دارد.
موتور V8 که روی بنتلی نصب میشه ، مربوط به گروه فولکسواگن هست که با تغییراتی در سایر برندهاش مثل آئودی لامبورگینی استفاده میشه.
امین
۱۲ اسفند ۱۴۰۲جهت اطلاع شما دوست عزیز
ساختار موتور ها VR از ترکیب (V shape)
V-Motor و کلمه Reihenmotor
که ترجمه لغوی میشه موتور ردیفی ولی ترجمه روان فارسیش میشه موتور خطی
که با همین عنوان توسط فولکسواگن ثبت و عرضه شد
موتور VR6 سه لیتری که در دهه ۹۰ ساخت و توسعه اش شروع کرد بعدا از همین پیشرانه استفاده کرد برای ایجاد موتور ۱۲ سیلندر خودش
که روی تعدادی از ماشینهای رده بالای زیر گروه هاش نصب شد. در بنتلی با توربو و در فیتون بدون توربو نصب شد
و آرایش سیلندر بوگاتی نیز مثل بنتلی از الحاق دو تا موتور VR هشت سیلندر با چینش V شکل هست. در بنتلی دوتا VR شش سیلندر هست.
لینک پدال میگذارم دقیق توضیح داده
https://www.pedal.ir/bugatti/bugatti-quad-turbo-w16-engine/
https://www.pedal.ir/bentley/under-skin-what-bentleys-w12-owes-volkswagens-vr6/
اولین موتور که W ساخت و روی مثلا پاسات نسل ۵ نصب شد W8 اسم گرفت و بعدا W12 , W16 ساخت
Reihe=ردیف Reihen=ردیف ها
امین
۱۲ اسفند ۱۴۰۲موتور W مال کمپانی فولکسواگن هست که از الحاق ۲پیشرانه V8 با حجم ۴لیتر حاصل شد ، ساختار خیلی پیچیده ای داره ولی چون میخواستن طول موتور کمتر شه و قدرت بسیار زیادی تولید کنه بجای V16 از ساختار W16 استفاده کردند ، که در زیر برندهاش بنتلی و بوگاتی استفاده کرده از این ساختار W ,VR در زیر برند فولکس و آئودی سابقه استفاده داره.
yaghoub
۱۱ اسفند ۱۴۰۲هیبرید رمز موفقیته .
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۲جااااان
عارف رضاییان
۱۱ اسفند ۱۴۰۲بالاخره بوگاتی فهمید که موتور دبلیو شونزدهش پر هزینه و الکی پیچیدست مثل سایر آلمانیها که هزینه بردارن ولی خروجی قدرت و گشتاور خوبی دارن
رامتین
۱۱ اسفند ۱۴۰۲چه هیولایی میخواد ظهور کنه. واقعا دم فولکس گرم که چنین پرکار و پرقدرت ادامه میده.
رضا
۱۱ اسفند ۱۴۰۲هیچ فرقی با تارا نداره
بله درست حدس زدید من اونم…😉
Mercedes
۱۲ اسفند ۱۴۰۲الان اون سه تا موتور الکتریکی *** هستن؟ نمیذاشتن سنگین تر بود
این که کلا ۲۰۰ اسب از شیرون ss قوی تره
زحمت میکشه واقعا
تسلا پلیمر ۱۰۰۰ اسبی اومده ناسلامتی
بعد بوگاتی ۱۸۰۰ واسه سال ۲۰۲۶ ؟ جوک سال؟ حداقل باید ۲۰۰۰ میبود