داستان فروش بوگاتی و بنتلی با محصولات دیگری چون لامبورگینی، آئودی و اشکودا متفاوت است.
بوگاتی بیشک جواهری در گروه خودروهای فولکسواگن به شمار میرود که به همت مدیرعامل اسبق آن، فردیناند پیئک، به اوج بازگشت. هر چند محصولات برندهایی چون لامبورگینی، پورشه یا آئودی بهخودیخود سودآوری دارند اما داستان برای دو برند انگلیسی و فرانسوی بنتلی و بوگاتی متفاوت است.
مدیرعامل فولکسواگن، «ولفگنگ دورهایمر»، درمصاحبهای با رسانه «بلومبرگ» گفت:
مشتریان بنتلی بهطور متوسط مالکیت هشت خودروی دیگر را هم دارند. مشتری بوگاتی بهطور متوسط ۸۴ خودرو، ۳ جت و ۱ قایق دارد.
هر چند چنین رقمی کمی اغراقآمیز به نظر میرسد اما میتوان ۳ قایق و یک جت را باور کرد. یک درصد خریداران بازار، بنتلی میخرند و یک درصد همان یک درصد توان خرید محصولات بوگاتی را دارند. به همین دلیل هم بوگاتی در طول ۸ سال عرضه ابرخودروی ویرون تنها ۴۵۰ دستگاه از آن را به فروش رساند.
آخرین مدل ویرون موسومبه «له فیناله» در سال ۲۰۱۵ به فروش رسید. فروش جایگزین آن یعنی شیرون پایه هم در سال ۲۰۲۲ به پایان رسید اما هنوز نمونههای خاصتر یعنی سوپراسپرت، اسپرت و پیوراسپرت ادامه دارد. گمانهزنیهای زیادی درباره محصول بعدی بوگاتی و جانشین شیرون وجود دارد اما سازنده اعلام کرده که این خودرو حتما از یک پیشرانه ۱۶ سیلندر V شکل استفاده خواهد کرد.
آخرین سوپراسپرت درحال توسعه این خودروساز فرانسوی، بولاید، هماکنون درحال به پایان رساندن آزمایشهایش است. نظر شما درباره محصولات بوگاتی چیست؟
در اینباره بیشتر بخوانید:
- تست و بررسی بوگاتی بولاید توسط تاپ گیر در پیست ناردو
- اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!
- انتشار اولین تصاویر واقعی از جانشین بوگاتی شیرون
- رونمایی از بوگاتی شیرون SS تک ساخت، به یاد تایپ ۵۵ افسانهای
shahriar
۷ خرداد ۱۴۰۳برای خودرویی که اینقدر آدمهای نادری توان خریدش رو دارن خیلی براش محتوای بصری و مکتوب تولید شده … البته مطمئن هم نیستم اون قشر خیلی خیلی خاص اساسا وقت نگاه کردن به این قبیل مطالب و تبلیغات رو داشته باشن، احتمالا مارکتینگ اصلی کمپانی از روشهای متفاوت تری باشه
فرزاد
۷ خرداد ۱۴۰۳W16 کافیه تا همه مجذوب خودش کنه و همه بصورت ناخودآگاه باعث تبلیغاتش باشند.
ممد ژانگولر
۷ خرداد ۱۴۰۳خوب که چی آخرش میوفتی میمیری !
من شخصا زندگیه دیزلو بیشتر میپسندم
آریا
۷ خرداد ۱۴۰۳نکنه میخوای بگی فقیر ها نمیمیرن
𝐀𝐥𝐢
۷ خرداد ۱۴۰۳ویرون جزو اون دسته خودروهاست که هیچ خودرویی شبیه اش نیست یه طراحی خیلی خاص و متفاوتی داره
Mohammad
۷ خرداد ۱۴۰۳ما هیچ ما نگاه
ALI.S
۷ خرداد ۱۴۰۳ما و ۹۹درصد مردم دنیا.
واقعاً گرونه!
Mercedes
۷ خرداد ۱۴۰۳ببخشید بقیه مردم دنیا همشون سه تا بوگاتی تو پارکینگ دارن
خوبه مقاله راجع فروش محدود این ماشینه
باز نخونده میای از اینستا کپی پیست میکنی
زیزیگولو
۷ خرداد ۱۴۰۳در نتیجه مشتریای بوگاتی شهروندان معمولی نیستن
۷ خرداد ۱۴۰۳مثل من ❤️
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳گفت بوگاتی، نگفت هایما
Mercedes
۷ خرداد ۱۴۰۳چرا شهروند های آمریکا همشون ۱۶ تا بوگاتی و ۵۴ تا خونه و ۲۱۹ تا جت شخصی دارن
ما هیچ ما فقط نگاه
به نقل از محمد وند پیام بالاتر
Dan
۷ خرداد ۱۴۰۳اقا منم تلاش خودمو میکنم میخوام یکی از ۱ درصدای اون ۱ درصد بشم💪💪🗿
آدولف هیتلر
۷ خرداد ۱۴۰۳مرسی خبر دادی ❤
خیالم راحت شد👍
B
۷ خرداد ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
۷ خرداد ۱۴۰۳ایشالا رقیب ایران ماست میشی
داریوش فدایت شوم
۷ خرداد ۱۴۰۳تو ام می خوای مایه دار شی و مادرو بکنی ترکش؟
دعا نکن بی اثره نمیکنن درکت…
۷ خرداد ۱۴۰۳حق گفتی ولی اینجا جاش نبود تو باید رپر شی به نوید و پیام دیس بدی
خودم
۷ خرداد ۱۴۰۳گفتم سه چهار تا کامنت بزارم سابقه ام تو این اکانت بره بالا 😂
۷ خرداد ۱۴۰۳انشالله از منم میزنی جلو با اینکه حق بودن کامنتا مهمتر از سابقه هست
خودم
۷ خرداد ۱۴۰۳آقا یعنی این هفت هشت تا بنتلی که تو کیش و ارونده یکیش هم پلاک ملیه صاحباشون جت و قایق تفریحی دارن ؟
یکی جواب بده برام سواله
Mercedes
۷ خرداد ۱۴۰۳مانی خوشبین ۸۴ تا ماشین داره؟
خودم
۷ خرداد ۱۴۰۳آقا یعنی این هفت هشت تا بنتلی که تو کیش و ارونده صاحباشون جت و قایق دارن ؟ تازه یکیش هم پلاک ملیه آقا جواب بدید لطفاً برام سواله
froG-driVer
۸ خرداد ۱۴۰۳هر مشتری سایپا به طور متوسط دوازده چک برگشتی.هزاران پول قرض شده برای ثبت نام ماشین و میلیون ها بدبختی دارد😂😂
امیر
۷ خرداد ۱۴۰۳درد و نفرین
HAMID
۷ خرداد ۱۴۰۳خدایا شکرت، عدالتت رو هم دیدیم
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳الان یعنی کل آدمای کره زمین باید بوگاتی داشته باشن؟
مهرداد
۷ خرداد ۱۴۰۳اگر قابل مقایسه باشد دیگر بوگاتی نیست
Hosseink3
۷ خرداد ۱۴۰۳ملکان خودرو های داخلی حداقل 8 نوع کمر درد 3 نوع پا درد و یک نوع سردرد دارند منبع به جون ایران خودرو
Hosseink3
۷ خرداد ۱۴۰۳آقا از اون دوتا پراید سوار معذرت میخواهم 😂
حسین
۷ خرداد ۱۴۰۳تو ایران هم آدم هایی که خانه ، ویلا ، چند خودرو ، مسافرت خارج و … دارند هست ولی همه به اونی که نداره اما خرج هیئت میکنه و به فقرا غذا میده گیر میدن!
۷ خرداد ۱۴۰۳یا حضرت عباس
بریم خارج گریه کنیم به یارو بگیم دو میلیارد بده بریم ایران هایما بخریم عشق کنیم
خودم
۸ خرداد ۱۴۰۳با افتخار حق ترین کامنت
۸ خرداد ۱۴۰۳❤️❤️❤️
محمد
۷ خرداد ۱۴۰۳این نیست که بگی پولامو جمع کنم برم بوگاتی بخرم
وقتی بوگاتی میخری که ندونی با پولات چیکار کنی😂
NAVID۰۰۹۸
۷ خرداد ۱۴۰۳نکتهی جذاب ماجرا اینه که خودِ خریدار تعصبی روی هیچ خودرویی نداره اما اون چند میلیارد انسان که بوگاتی ندارند براش بال بال میزنن از روی تعصب!!!
آقا ، کسی که در این دنیا به هر دلیلی چه حلال چه حرام چه گنگ چه دکتر مهندس و … به پول میرسه یعنی دارای علمی بیشتر از باقی جامعه هست که میدونه تعصب چه را بکشد یا نکشد!!!
حالا من با شما فقرا بیایم بزنیم تو سر معز همدیگه ببینیم تویوتا بهتره یا هیا کیوندای یا چری مری جری وِری و …!!!
بیخیال بشید ببینید پول از کجا میشه درآورد که اگه حداقلش به بوگاتی نمیرسیم حداقل به یه فراری لامبو سطح پائین برسیم/ اما خدایی من حالِ رسیدن به یه ماشین معمولی هم دیگه ندارم چه برسه به یه ماشین خوب!!!
هرکی داره نوش جونش ، هرکسی هم نداره ایشالاه با تلاش بهش برسه.
کاربر دوستدار نوید
۷ خرداد ۱۴۰۳ولی نوید عاشق نوشتنتم،اگه رمان بنویسی حتما اولیت خریدارش منم جدا میگم به جان تو!
S
۷ خرداد ۱۴۰۳فکر کنم سوابقش تو پدال قشنگ یه رمان چند جلدیو رد کنه
Bmw
۸ خرداد ۱۴۰۳S اینو خوب اومدی 🤣🤣🤣
عارف رضاییان
۱۴ خرداد ۱۴۰۳آقای نوید فراری و لامبورگینی را سطح پایین نام نده هر دو تو فروش و سوددهی جزو بهترین خودروسازان هستن و بوگاتی یک برند ضرر ده و به ظاهر خفنه که جز هزینه برای شرکت و صاحبانش دستاوردی نداشته با موتور پر هزینه و الکی پیچیده که فقط بدرد سرعت زیاد میخوره که دوبار باهاش چهارصد تا بری باید کلی هزینه برای اورهال انجام بدی فراری برای چندمین سال پیاپی سود ده ترین برند شد و بوگاتی یک درصد افتخارات فراری در مسابقات و نداره واز نظر فنی هم خیلی پایین تره و به ظاهر خفنه ولی در واقع یک ماشین به ظاهر خفن ولی در واقع ضرر ده هست
زیزیگولو
۷ خرداد ۱۴۰۳مشتریای بوگاتی شهروندای معمولی نیستن ………. کسایی هستن که انتظار دارن خدمات و سرویسای خاص به بهترین شکل ممکن بهشون ارائه بشه و کمپانی بوگاتیم به بهترین شکل ممکن داره این کارو انجام میده
Amirsh
۷ خرداد ۱۴۰۳84 خودرو ؟؟؟ من اصلن تو مغزم نمیگنجه که یه نفر ۸۴ تا ماشین داشته باشه ، حتی گیریم که یه خانواده ی مثلا ۸ نفره منظورش باشه ، اونم تازه به طور متوسط !!
کاربر
۷ خرداد ۱۴۰۳دردی بزنه تو سر مسئولینمون که چقدر عذابمون دادن.الان باید لامبورگینی سوا میشدیم نه پراید که …خر هم نیست
ALI.S
۷ خرداد ۱۴۰۳آره داداش بفرما لامبورگینی!
نه که بقیه مردم دنیا دارن بوگاتی میخرن، ما باید لامبورگینی سوار میشدیم.
انگار ۵۰۰هزار دلار همینجوری از رو هوا در میاد.
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳🤦🏻♂️
S
۷ خرداد ۱۴۰۳کسی منکر بی لیاقتی مسئولین نیست ولی دیگه نمیشه همه کوتاهی هامونو بندازیم گردن بقیه یا از بقیه انتظار داشته باشیم برا مردم لامبو بخرن
امیدرضا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳منظور حتمن لامبو یا بوگاتی نیست
این که تلاش فرد مهمه هم درسته اما بستر و محیط رشد سالم وجود نداره
مزدا
۷ خرداد ۱۴۰۳اینا هم زندگی. میکنند ما هم زندگی میکنیم!
وضع مملکت یه جوری شده ک امسال خونه اجاره میکنی باید هیچی نخوری و نپوشی فقط پول پس انداز کنی اجاره سال بعد رو جور کنی
مازیار
۷ خرداد ۱۴۰۳بعد اینم که ملت دیگه خادم نداره و واویلا
دانیال_Surrey،England
۷ خرداد ۱۴۰۳چه خادمی هم بود.
از وقتی مرد زدن اینترنت ما رو به کل ملی کردن هنوزم درست نشده.
حتی بعد از مرگشم اثرات خدمتشو حس میکنم.
Amirsh
۷ خرداد ۱۴۰۳البته همین طور که تو متن هم گفته زیر نیم درصد از مردم میتونن بوگاتی بخرن ، و این که بیایم وضع زندگی اون زیر یک درصد که برای همون جا هم آرزوی همس رو با طبقه ی متوسط خودمون مقایسه کنیم خیلی مسخرس
واقن نمیشه وضع بد معیشتی و استاندارد پایین زندگی تو ایران رو ندید گرفت ، خود من اگه یه ذره شل کنم ، رسما کارتن خواب میشم :)) قشنگ داریم برای بقای اولیه میجنگیم هر روز ،
ولی اینجور مقایسه کردنا از اعتبار شکایتی که به وضع موجود داریم کم میکنه چون این جور مقایسه ها منطقی نیستن
مازیار
۷ خرداد ۱۴۰۳شما درست میگید
اما اولا وقتی ظلم از حد بگذره و احقاق حقوق اولیه اجتماعی امری محال و مثل رویا بشه اونوقت دیگه هیچ حرجی نیست
و دوما اینکه شکایت به وضع موجود کجا اعتباری داره که ازش کم بشه یا نشه؟ اصلا کجا بحساب میاد؟ اینها صرفا حرفهایی از سر فشار زندگی هست که هیچ گوش شنوایی براش نیست
بیژن
۷ خرداد ۱۴۰۳یه یادی کنیم از اونایی که وقتی یه هایپرکار معرفی میشه و قیمتش رو میبینن یا قیمت مثلا ساعت رو داشبوردش رو میبینن کامنت میزنن که با پول این یه لامبورگینی و یه پورش میخرم و بقیه رو میذارم تو جیبم یا فلان کار رو باهاش انجام میدم.
جرمی کلارکسون
۷ خرداد ۱۴۰۳اندروتیت تو اداره میده میره تو اداره میده میره
پوریا
۷ خرداد ۱۴۰۳بوگاتی زیاد باشه زور بزنه خودشه بکشه بالا مثل این پست باشه در حد اندازه مازراتی یه برند ورشکسته چرا باید با لامبو و پورشه مقایسه بششه سطح تکنلوژی ک توی پورشه ب کار میره باید جلوش تعظیم کرد و همچنین لامبو قدرت برندش فروش یه سال لامبو از کل صد سال بوگاتی بیشتره
گیریزلی
۷ خرداد ۱۴۰۳هر موقع تونستن ببرنش تو قبر اون موقع ارزش پیدا میکنه
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳تو قبر که میشه ببریش ولی اون دنیا نه.
“شما فقط چیزی را میتوانید به آن دنیا ببرید که با خود از آن دنیا آورده باشید”
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳ماشینای سوپر اسپرت و هایپر اسپرت، فقط تو پارکینگ های آدمای پولدار جا به جا میشن و ازشون استفاده نمیشه. حیفه واقعا.
آریا
۷ خرداد ۱۴۰۳این ماشینا بیشتر تو پارکینگ هستن و اصلا خیلی خیلی کم رونده میشن مثلاً ویرون 10 سال پیش کارکردش 5هزار تاس
BMW
۷ خرداد ۱۴۰۳اینجا شاعر میگه:چه عجیب چه جالب😂
خودم
۸ خرداد ۱۴۰۳بچه ها دقت کردین توی منطقه آزاد ها از هایلوکس پلاک منطقه داریم تا 2 تا فراری که یکیش تو میشه یکیش تو ارس ولی یه بوگاتی نداریم 😑 حتی رولزرویس هم داریم مشکل این است
علی جردن
۸ خرداد ۱۴۰۳دقیقا همینطوره منم اگه میخواستم بوگاتی بخرم قبلش چندتا از شاهکارهای ایتالیایی و آلمانی میخریدم دو مدل هم بوگاتی برای تکمیل کردن مجموعه باشکوهم
الهام تبسمی
۸ خرداد ۱۴۰۳کاری ندارم کسی که بوگاتی داره همزمان چند دستگاه خودرو توی پارکینگش نگه داشته
اینو مطمئنم کسی که بوگاتی داشته بغییر از بوگاتی تجربه سواری با حداقل ۸۴ مدل خودروی دیگه توی کارنامه اش داره.
مرتضی
۹ خرداد ۱۴۰۳همه اینا رو گفتین اما اینو بدونین بوگاتیو با پراید قابل مقایسه نیس پراید آخرش یه چیز دیگه س!!!
پویا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳فقط بحث توان خرید نیست بحث سلیقه هم هست شاید اون درصدی که بوگاتی نمیخرن علاقه به بوگاتی ندارن نبرای پولش
مصطفی پناهی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳رفیق یه سری افراد ثروتمند هم قدرت خرید برند ندارن
حرص الکی نخور