بوگاتی

محصول برقی بوگاتی، ابرخودروی چهاردر خواهد بود!

احتمالا پیشرانه‌ی بنزینی در مدل‌های دو نفره‌ و اسپرت بوپاتی باقی خواهد ماند و محصول بنزینی با همکاری ریمک، چهاردر چهارنفره خواهد بود. انتشار تصاویر دیجیتالی و رندرهای اولین ابر سدان برقی و خانوادگی بوگاتی در فضای مجازی خبرساز شده است.

شایعات زیادی درباره محصولات آینده بوگاتی وجود دارد اما تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها تائید نشده است. شاید برخی خریداران بسیار ثروتمند محصولات بوگاتی از فضای کابین کم و مصرف سوخت بالای خودروهای درون‌سوز این برند گلایه داشته باشند اما برای این دسته از افراد هم جایگزین‌هایی می‌تواند وجود داشته باشد. یک ابر سدان بدون آلایندگی با پرفورمنس خیره کننده شاید پاسخ مناسب بوگاتی برای چنین درخواست‌هایی محسوب شود. بوگاتی به خاطر تولید خودروهای خانوادگی شناخته نمی‌شود و اگر می‌خواهید خانواده خود را نیز سوار بوگاتی کنید بهتر است یک بوگاتی دیگر بخرید؛ اما ما در این مطلب می‌خواهیم تصورات ذهنی طراحان دنیای خودرو را بررسی نماییم بنابراین از نظر ایده تولید یک خودروی خانوادگی توسط بوگاتی محدودیتی وجود نخواهد داشت. طراحان حتی مرزها را جابجا کرده و یک سدان برقی را برای بوگاتی مجسم کرده‌اند.

در نظر داشته باشید که این تصاویر بدون محدودیت‌های مرسوم منتشر شده‌اند بنابراین همه‌چیز ذهنی و خیالی است. سیهان پارک دانشجوی دانشگاه کاونتری است که این تصاویر را منتشر کرده و سروصدای زیادی به راه انداخته است؛ اما قبل از بررسی تصاویر باید به چند سال قبل اشاره ‌کنیم که بوگاتی و ریمک با همکاری یکدیگر برند مشترکی راه‌اندازی کردند و از همان ابتدا رسانه‌ها حدس‌هایی درباره نتایج این همکاری زدند. در واقع حتی برخی افراد به احتمال تولید ابر خودروی برقی بوگاتی نیز اشاره داشتند؛ اما باید گفت در دهه جاری میلادی خبری از بوگاتی بدون آلایندگی نخواهد بود.

مشخص نیست که آیا این تصمیم به خاطر همپوشانی فروش چنین محصولی با ریمک نورا اتخاذ شده یا خیر اما هدف ما این نیست. به سدان برقی و خانوادگی بوگاتی بپردازیم که ما را به یاد دهه ۳۰ میلادی و میراث واقعی این شرکت می‌اندازد. طراح این کانسپت از خودروهای 57G تانک پیروز در لمان ۱۹۳۷ الهام گرفته هرچند تأثیر زیاد شیرون روی طراحی به ویژه در بخش عقب را می‌توان مشاهده کرد. برجسته‌ترین ویژگی سدان برقی بوگاتی قوای محرکه و کابین آن خواهد بود. در بخش جلو ماهیت واقعی رندرها مشخص می‌شود چراکه خبری از ورودی هوا و سایر دیگر اجزای آیرودینامیک نیست.

با حذف پیشرانه ۸ لیتری بزرگ بوگاتی فضای زیادی در پشت راننده ایجاد شده است. اگرچه برخی افراد از این فضای اضافی برای طراحی وانت پیکاپ بوگاتی استفاده خواهند کرد اما سیهان پارک تصمیم گرفته یک سدان را مجسم نماید. کابین این خودروی مجازی می‌تواند چهار نفر را حمل کند. در استایل درها می‌توان الهام گرفتن از خودروهای قدیمی را دید و طرز باز شدن آن‌ها نیز ورود و خروج را راحت‌تر می‌کند. همچنین ویژگی خط C شکل بوگاتی در این رندرها حفظ شده است. اگرچه کنسول خودرو از جلو تا عقب کشیده شده و دیگر مثل قدیم حس و حال لوکس بودن را القا نمی‌کند اما هدف دیگر طراح یعنی پنهان کردن سلول‌های باتری و سخت‌افزار زیرین را برآورده می‌سازد. وقتی از پروفایل جانبی به رندرها نگاه کنید شباهت زیادی با شیرون خواهید یافت. کلیت خودرو نیز مشابه شیرون است هرچند تفاوت‌های مهمی هم وجود دارد. بخش پشتی خودرو از میسترال گرفته شده و چراغ‌های X شکل جزو مهم‌ترین موارد قابل‌ذکر هستند. شاید برخی از این ویژگی‌ها در خودروی واقعی خود بوگاتی بکار روند اما قطعاً محصول بسیار متفاوتی را در آینده خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (525 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 80
    مخالفم 78
    1. amir

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      بیشتر میخوره کانسپت سیتروئن باشه تا بوگاتی

      موافقم 72
      مخالفم 15
    2. پیام

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      به نظرم رنگ مشکیش عالی میشه

      موافقم 51
      مخالفم 18
    3. Mercedes

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      من اتفاقا خیلی خوشم اومد کاملا طراحی آینده نگر داره و محشره
      عقبش عالیه
      بغلش هم همینطور
      ولی جلوش بنظرم جای کار بیشتری داره و موافقم باید بیشتر روش کار بشه

      موافقم 58
      مخالفم 13
  2. پیام

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    از اینکه بوگاتی داره برقی میشه چه نتیجه‌ای میشه گرفت؟! 😂😂

    موافقم 19
    مخالفم 46
    1. amir

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      میشه نتیجه گرفت که فن های تسلا و هیوندای که خیلی با برقی های برندشون حال میکردن و میکوبیدن تو سر بقیه و ت رول میکردن کم کم باید احساس خطر کنن چون اگه بقیه برند ها وارد برقی ها بشن خوب این برند ها دیگه لات کوچه خلوت نخواهند بود

      موافقم 69
      مخالفم 7
      1. پیام

        ۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        نخیر. نیجش اینه که ژاپنی‌هایی که برای آمریکا و کره و … شاخ و شونه می کشیدن، باید بدونن که از خیلی از کشورها عقب افتادن. دیگه کامنتای ژاپتی فن‌ها هست. ابن نشون میده که تحلیلاشون اشتباه بوده و من همیشه این مسئله رو خواهم گفتم مثل الان که میگم جایگاه سوبارو و میتسوبیشی کجاست؟! پس چی شد اون برندای ژاپنی خوشنام؟!

        موافقم 14
        مخالفم 36
        1. amir

          ۸ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          بله بله درست میفرمایید دوست عزیز اجازه بدهید از سخنان شما نوت برداری کنم
          ضمنا اجازه بدهید به جایگاه برندهای خوشنامی مانند دوو و سان یانگ در عرصه خودروسازی اشاره ای داشته باشیم همچنین از عقب بودن گروه عظیم هیوندای با سه برند کیا هیوندای و جنسیس از هوندا از لحاظ ارزش برند و همچنین از تویوتا از لحاظ فروش و تولید یاد کنیم
          ضمنا باید ذکر شود که اولین خودروهای تولید انبوه برقی و هیبریدی به ترتیب نیسان لیف و تویوتا پریوس بودند همچنین اواخر هم که خبرآمده محصولات سه چرخه توقف تولید خورده شعاع نصف شونده فراخوان خورده فروششان ده برابر شده…. این چطور ممکن است؟ با اجی مجی لاترجی؟ یا تقلب؟

          موافقم 23
          مخالفم 3
        2. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (10 ديدگاه)

          اونی که ایمبولایزر نداره کجای کاره؟

          موافقم 2
          مخالفم 2
  3. مازیار

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    ابر سدان یه جور اضافه کاری هست
    مثل جمرا

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. Mercedes

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      باید به سلیقه های مختلف احترام گذاشته بشه
      اتفاقا هرچی تنوع بیشتر ، بهتر ، خلاقیت چیز بدی نیست اتفاقا چیز فوق‌العاده قشنگیه
      کسی که پولشو داره نخواست نخره ، دلیل نمیشه واسه همه تصمیم بگیریم شاید یکی دوست داشت (خودم جمرا رو دوست دارم)

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. مازیار

        ۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (850 ديدگاه)

        جمرا برای شما با احترام به هردوتون😄
        کجای حرفم بی احترامی بود؟
        نظر شخصیم اینه که هایپرکار دو صندلی متعارف تره

        موافقم 11
        مخالفم 1
  4. همایون

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    یاشار رپ فا که وبسایت رپفا معروف رو بیست سال پیش تو ایران داشت الان امریکا یه مرکز تیونینگ خودرو و خدمات خودرویی تو کالیفرنیا داره چند روز پیش استوری گذاشته بود که بوگاتی تو کالیفرنیا اومده مهمون ها خاصش و مشتری های خاصش رو دعگت کرده یاشار هم جزوشون یه قرارداد منع حرف زدن برای چیزی که میبینند امضا کرده از بوگاتی جدید جلوشون رونمایی کردند تا نظره مشتری ها و نقاط قوت و ضعف محصگل پرتوتایپشون رو ازشون بپرسند قبل نهایی شدن طراحی میگفت تو شش ماه اول همین امسال محصگل جدسد بوگاتی میادش چیزی که گفت میتونم بهتون بگم اون هم فقط به زبون فارسی چراغ هاش خیلی تغییر کرده و انجینش هم گفت سورپرایزتون میکنه و چیزی هست که اصلا فکرش رو نمیکنید و انتظارش رو ندارید

    موافقم 4
    مخالفم 5
  5. پیام

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)
  6. Shirko

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    همه ماشین ها برقی بشن می تونم باهاشون کنار بیام غیر از پاگانی !!

    موافقم 5
    مخالفم 20
  7. Mercedes

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    امیدوارم طراحی کابین هم عوض بشه خیلی تکراری شده
    با اینکه خودم کابین بوگاتی رو خیلی دوست دارم ولی دیگه روی همه محصولاتش تکرار میشه بنظرم خسته کننده شده

    موافقم 8
    مخالفم 7
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    جلوش یه جوریه انگار تازه از خواب پا شده

    موافقم 5
    مخالفم 5
  9. Arash IV

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    واکنش صادقانه موتور W16 : مشکل داری مشکل داری …

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    قیافرو😂

    موافقم 4
    مخالفم 4
  11. x

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی بسیار ضعیف

    موافقم 2
    مخالفم 12
  12. Taha Ayoobi

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 3
    مخالفم 9
  13. BMW

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    اصلا به من چه خوب مگه من قراره بخرم که خوبه یا زشته 🥲😁

    موافقم 10
    مخالفم 2
  14. Amir

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ترجیح میدم پشت یه ماشین بنزینی بشینم تا یه اشغال برقی!

    موافقم 5
    مخالفم 5
  15. Hamid

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مترو شخصی میلیون دلاری

  16. Rp

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه کوینگزگ معذرت 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا