مرکز طراحی CAMAL در تورین ایتالیا، تصاویری از آخرین پروژه خود با عنوان «راموزا» که یک هایپرکار هیبرید تمامچرخ متحرک است، منتشر کرده است. راموزا که در لهجه پیدمونتی ایتالیایی به معنای «مارمولک» است، به عنوان یک خودروی پرفورمنس درنظر گرفته شده که با توجه به سیستم دیفرانسیل AWD و ارتفاع از سطح زمین، قابلیت مناسبی در حالت آفرود دارد. برای پیشرانه این خودرو از یک موتور ۳/۵ لیتری V12 با چهار توربوشارژر استفاده شده که از بوگاتی EB110 به عاریت گرفته شده است. البته راموزا، شاسی و دیگر اجزایش را نیز از بوگاتی تأمین کرده است. قدرت موتور V12 از طریق یک گیربکس ۶ سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود و این در حالی است که یک موتور الکتریکی در وسط، حرکت محور جلو را تأمین کرده و یک تنظیم دیفرانسیل AWD تشکیل داده میشود.
CAMAL RAMUSA تنظیمات سختافزاری در این خودرو، در نهایت و به صورت ترکیبی، قدرتی برابر ۸۰۰ اسببخار تأمین میکنند. با این حال، هنوز صحبتی در مورد آمار عملکرد راموزا نشده است. همچنین میدانیم که این خودرو دارای طولی برابر ۴۳۲۰ میلیمتر و عرضی برابر ۲۰۲۰ میلیمتر است. راموزا علیرغم فاصله ۲۵۰ میلیمتریاش نسبت به زمین، همچنان از ارتفاع نسبتاً کمی (۱۳۰۰ میلیمتر) برخوردار است و در آن از پوشش بدنه پلاستیکی و برخی بخشهای بدونپوشش از جنس فیبرکربن استفاده شده است. CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercarCAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar نکته جالب در مورد راموزا این است که در آن «کمل» از مدلی به عنوان پایه آن استفاده کرده که ۲۰ سال پیش تولید آن به پایان رسیده و در همین حال، در آن ترکیبی از یک طراحی جدید و طراحی اولیه به کار برده است. به نظر میرسد که فلسفه کلی پسزمینه این کانسپت به مدل «پارکور» از ایتالدیزاین، یعنی یک هیبرید بین یک «سوپرماشین» و یک «آفرود» شبیه باشد. CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercarCAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercarCAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar در همین حال، باید به این موضوع اشاره کرد که «کمل» سعی دارد که یک نسخه تولید محدود از این کانسپت ۲ سرنشینه ارائه کند. در مورد استفاده از موتور EB110 در راموزا، باید گفت که به احتمال زیاد، یک پیشرانه متفاوت در مدل تولیدی به کار گرفته خواهد شد.
موتور به این قدیمی میخواستی بگی منم 16 سیلندر دارم خوب میرفتی یک 12 سیلندر از المانی ها میگرفتی از اینم قویتر (با 4توربو یه موتور الکتریکی 800 اسب فقط باید وزن موتور بکشه)
با پژو پارس میرم شکار ادعایی هم نیست…. رفتن خودشونو کشتن چی درست کردن!!!! خبر ندارن ما ماشین سدان داریم آفرودر با ارتفاعی در حد بلیزر که باهاش کوه میریم – جنگل میریم-لب دریا میریم- توبرف میریم-از وسط رودخونه رد میشیم و… تازه شهرداری های شهر های ما لطف میکنن و برای اینکه قابلیت های ماشین تست و یاد آوری بشه پل ها و سرعت گیر هایی میسازن که مرسدس بنز g63 amg 6*6 نمیتونه از روشون رد شه…بله!!!… اینجوریاست…
فورد
۲۸ آذر ۱۳۹۴قشنگه ولی شبیه ماشین های افرود نیست هم ارتفاعش پایینه هم لاستیکاش برای جاده است نه بیابون
جواد
۲۸ آذر ۱۳۹۴موتور به این قدیمی میخواستی بگی منم 16 سیلندر دارم خوب میرفتی یک 12 سیلندر از المانی ها میگرفتی از اینم قویتر (با 4توربو یه موتور الکتریکی 800 اسب فقط باید وزن موتور بکشه)
mohammad
۲۸ آذر ۱۳۹۴کلا حجمش 3/5 لیتره!به نظر که خوب میاد
mj
۲۸ آذر ۱۳۹۴الان ماشینایی که از ایرانخودرو میان بیرون همنیقدره ارتفاعشون… یه عمری شاسی بلند سوار بودیم نمی دونستیم :-D
usa & japan
۲۸ آذر ۱۳۹۴با پژو پارس میرم شکار ادعایی هم نیست…. رفتن خودشونو کشتن چی درست کردن!!!! خبر ندارن ما ماشین سدان داریم آفرودر با ارتفاعی در حد بلیزر که باهاش کوه میریم – جنگل میریم-لب دریا میریم- توبرف میریم-از وسط رودخونه رد میشیم و… تازه شهرداری های شهر های ما لطف میکنن و برای اینکه قابلیت های ماشین تست و یاد آوری بشه پل ها و سرعت گیر هایی میسازن که مرسدس بنز g63 amg 6*6 نمیتونه از روشون رد شه…بله!!!… اینجوریاست…
shahab
۳ دی ۱۳۹۴دمت گرم حرف دلمو زدی تمام این جاهایی که گفتیو ما سمند رفتیم??
امين
۲۸ آذر ۱۳۹۴موتور 3.5 لیتریو چطوری میشه 12 سیلندر طراحی کرد؟ قدرتش خیلی خوبه
moein
۲۸ آذر ۱۳۹۴بحث موتور به کنار
ولی واقعا خودروی زیباییه
الحق که طراح رو دست ایتالیایی جماعت نیست :)
great britain
۲۸ آذر ۱۳۹۴بیشتر شبیه ماشین های ترنسفورمرز میمونه که میخوان یهو تغییر شکل بدن!!!!!
احمد باقری
۲۸ آذر ۱۳۹۴طراحی خوبی داره، ولی عالی نیست.
Mehdiii
۱۳ اسفند ۱۳۹۴این ایتالیا هم دیگه شورشو در آورده ها!!!!!
بابا شما مگه کار و زندگی ندارین؟؟؟ همش ابر خودرو طراحی میکنن :))))
amin
۱۰ مرداد ۱۳۹۵این ماشین هم میخواد از کوه بره بالا هم تو نوربرگ رینگ زیر 6 دقیقه بره که مشخصه هیچ کدومو نمینوته حتی بد انجام بده
مثل دوشخصیته هاست