برای مدتی، به جهت اینکه بر ۴۰۰ متر پادشاهی کنید کافی بود یک تسلا مدل S پلد بخرید و به نزدیکترین پیست درگ بروید اما با آمدن لوسید ایر سافایر این سلطنت به پایان رسیده است. برای اثبات این موضوع، هاگرتی در ویدئویی با عنوان «سریعترین خودروهای جهان»، یک ایر سافایر و یک بوگاتی شیرون را در برابر مدل S قرار داده است. شیرون حاضر در این ویدئو از نوع پور اسپرت است که نیروگاه W16 چهار توربوی آن ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند این سریعترین عضو خانوادهٔ شیرون نیست اما هنوز هم آنقدر سرعت دارد که کمتر خودروی درونسوزی یارای رقابت با آن را داشته باشد.
اما درحالیکه شیرون نشاندهندهٔ نهایت پرفورمنسی است که موتور درونسوز میتواند ارائه کند، لوسید قصد دارد با سافایر همین موضوع را در مورد موتورهای الکتریکی نشان دهد و به همین دلیل، با سدان لوکس خود بیش از هر زمان دیگری به دنبال مغلوب کردن تسلا است. سافایر یک موتور اضافی دارد که مجموع قدرت آن را به ۱۲۰۰ اسب بخار رسانده است. البته هرچند این رقم خیلی زیاد به نظر میرسد ولی تنها ۸۹ اسب بخار از لوسید ایر دریم ادیشن بیشتر است که قبلاً در برابر مدل S پلد شکست خورده و همچنین با موتور تشنهٔ سوخت بوگاتی هم ۳۰۰ اسب بخار اختلاف دارد.
بااینحال، لوسید هوشمندانه عمل کرده و با نصب موتور سوم در عقب یعنی جایی که هنگام شتاب گیری مرکز ثقل خودرو خواهد بود، پرفورمنس ایر را ارتقاء داده است؛ اما آیا همهٔ این کارها برای شکست دادن تسلای ۱۰۲۰ اسب بخاری کافی است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید ولی پیش از آن بهتر است بدانید که در این جمع یک سوپربایک فوقالعاده سریع بنام دوکاتی پانیگال V4 SP2 هم حضور دارد که با هیچ موجود چهارچرخی شوخی نخواهد داشت.
مشخصات فنی
بوگاتی شیرون | تسلا مدل S پلد | لوسید ایر سافایر | پانیگال V4 SP2 | |
پیشرانه | ۸ لیتری W16 چهار توربو | الکتریکی سه موتوره | الکتریکی سه موتوره | ۱.۱ لیتری V4 |
قدرت | ۱۵۰۰ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۱۲۰۰ اسب بخار | ۲۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر | ؟ | ۱۲۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | تک سرعته | تک سرعته | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۲۰۲۰ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم | ۲۵۵۰ کیلوگرم | ۱۹۵ کیلوگرم |
TESLA
۲۵ آذر ۱۴۰۱راننده بوگاتی رندی پابلیک بود که انقدر خوب لانچ زد و با پلد برابری کرد و گرنه همیشه شیرون پشت پلد بوده
R
۲۵ آذر ۱۴۰۱اون شیرون معمولی بوده که پشت پلد بوده بوگاتی سوپر اسپرت تایمش ۹.۱ عه برابر با لوسید
این پور اسپرت هم به خاطر وزن کمتر یک دهم از شیرون معمولی سریعتره
حسین
۲۶ آذر ۱۴۰۱(هرچند این سریعترین عضو خانوادهٔ شیرون نیست اما هنوز هم آنقدر سرعت دارد که کمتر خودروی درونسوزی یارای رقابت با آن را داشته باشد)
درسته سریع ترین عضو
خانواده شیرون
نسخه سوپر اسپرت 300 +
و بعد اون
شیرون سوپر اسپرت عادی.
از نسخه ۳۰۰ + من هنوز تستی ندیدم
ولی نسخه سوپر اسپرت عادی
۰ تا ۱۰۰ ۲.۳ ثانیه رو
روی آسفالت شهری
مت واتسون ثبت کرد
۴۰۰ متر هم فعلا فقط تایم ۹.۱
مشخص شده
در عمل هم پس همون نتایج
احتمالا سریع تر هم ثبت میشه
تو این درگ هم شیرون پور اسپرت
عملا موقع لانچ تو ویدیو بکس و باد کرد
وگرنه اختلاف شروع حرکت کمتر بود
و سریع تر هم اختلاف رو جبران می کرد
جدای از اینکه پور اسپرت
نسبت به نسخه عادی
ضرایب گیربکسش کوتاه تره
وزنش کمتره و دور موتور بالاتری داره
قطعا توی شتاب گیری و ۴۰۰ متر
نتایجی سریع تر از این درگ به دست میاد
در نهایت نسخه 300 +
باید به عنوان پرچمدار گروه
تایمای سریع تری هم ثبت کنه
اسطوره ی درونسوزا
جلوی این عصر جدیدی های
برقی و هیبریدی کم نمیاره 🔥
پرچمو به تنهایی بالا نگه داشته ..
حقا ک لقب پادشاهی خودرو ها
برازندشه 👑
همایون
۲۷ آذر ۱۴۰۱دقیقا کلا اگه تبلیغ لوسید نبود نسخه قویتر بوگاتی رو میاوردن و البته سریعترین موتورسیکلت دنیارو نه این دوکاتی رو
حسین
۲۶ آذر ۱۴۰۱کاربر TESLA
تسلا ک دستش رو بشه بلاخره
تغییر جبهه میدین طرف رقیبش
لوسید 😂
حتی شیرون پایه هم با یک لانچ درست
خیلی راحت ۴۰۰ متر رو با پلاد میاد
از ۴۰۰ متر به بعدم باید دود لاستیک بخوره
نسخه پور اسپرت
ک ۴۰۰ متر هم بهش نمیده
اینجا هم لانچش درسته بد نبود
ولی بکس و باد موقع لانچ زمان گرفت ازش
و اگر نبود اختلاف بیشتر هم میشد
شیرون پتانسیل و کششِ
بالاتر از این حرف ها داره
اینو من بار ها تو فیلما ثابت شده برام
تست بعدی هم به قول شما
با نسخه تولیدی سافایر در کنار
ریمک نورا مدل اس پلاد
تازه انقلابی های دیگه
هم اعتماد به نفسشو داشته باشن 😂
باتیستا ، زنوو ، زینگر و سایرین
ببینیم در حد حرفاشون هستن یا نه
((شلبی تواتارا هم ک از ترس آبرو
انداختن با ویرون سال ۲۰۰۵
بعد خودشون همون ویرون
رو با شیرون پایه درگ گزاشتن
همه دیدن این دو تا چقدر باهم
اختلاف داشتن تا جایی ک شیرون دیگه
دیده نمیشد
همون کافی بود برا نتیجه گیری.))
شیرون 300 + هم بیارن
ببینیم چ جهنمی بشه 👌
و این جهنم زمانی جهنم واقعی که
درگ ۸۰۰ متر و یک مایل و رولینگ هم
برگزار کنن
Reza Waffen SS
۲۵ آذر ۱۴۰۱اگه هزار بارم این درگ برگزار بشه بازم بوگاتی رو انتخاب میکنم ولی مقابل این حجم از پیشرفت کفار سر تعطیم فرود می آورم
Ghawami
۲۵ آذر ۱۴۰۱بوگاتی خدایی انجین ها
Reza-a
۲۵ آذر ۱۴۰۱عجب ویدیویی بود
قبل از هرچیزی اون درگی که m۵ قدیمی قبل از تسلا و لوسید راه افتاد نتیجش غیر قابل تصور بود!
با این ویدیو راحت میشه متوجه شد برقی ها دنیایی متفاوت با درونسوزها دارن، لعنتی یک سدان خانوادگی چطوری با شیرون سرشاخ میشه؟!
لوسید عجب موجودیه اون دوکاتی هم نتونست سرجاش بنشونش!
از ادیت محشری هم که رو کلیپ اجرا شده نمیشه راحت گذشت، جذاب ترین درگی بود که دیدم.
محمدرضا
۲۵ آذر ۱۴۰۱قویترین و آخرین بهترو و عشق ترین ۸لیتریه غیر هیبرید جهان هیچ وقت هیچ خودرویی نتونست بدون هیبرید سازی نزدیکش بشه تسلای برقی که بحثش جداست.
blackwing
۲۵ آذر ۱۴۰۱اگه بحث انتخاب باشه قطعاً بوگاتی چون ۲ دهم ثانیه کندتر بودن دلیل نمیشه دنیایی از تکنولوژی ، لوکس بودن ، کیفیت ساخت ، مهندسی و اسم پر آوازه برند بوگاتی رو درنظر نگیرم !!
Ahmad
۲۵ آذر ۱۴۰۱جا داشت نسبت قدرت به وزن رو هم مینوشتین
علی جردن
۲۵ آذر ۱۴۰۱آقاا قبول نیست پاگانی و کونیخزگ و ۹۱۸ نیست اگه اینا بودن سریعترین درگ دنیا بود
محمد
۲۶ آذر ۱۴۰۱وقتی میشه گفت سریع ترین درگ دنیا که نیسان GTR و تویوتا سوپرا باشن
McLaren
۲۶ آذر ۱۴۰۱می خوای جسکو و رگارا رو بیارن!
احمدرضا
۲۵ آذر ۱۴۰۱مغز آدم سوت میکشه از این همه سرعت تو این مسافت کوتاه
لوسید خیلی قشنگه اما بین اینا انتخاب من بوگاتی بعدم دوکاتی
اگه همین مسابقه رو بشه تو ۱ کیلومتر یا حتی ۱ مایلم برگزار کنن خیلی نتایج جالبتر میشه
OM.01
۲۵ آذر ۱۴۰۱پلد و سافیر،در خوب بودن این ماشین ها شکی نیست اللخصوص لوسید. اما یه سوالی باید پاسخ داده بشه=اینکه حداکثر توانت رو رو میکنی و رکورد میزنی خیلی خوبه. اما چندبار میتونی به حداکثر توانت برسی؟! آن هم پشت سرهم!؟
یه مهندس گفته=شما هیچ وقت نمیتوانید این خودرو رو تو پرفورمنس شکست دهید و خسته اش کنید. قبل اینکه ماشینو خسته کنید خودتون خسته خواهید شد.
کریس هریس گفته=شتاب گیری با این ماشین خیره کنندس چون دوباره، دوباره، دوباره، دوباره دوباره و باز دوباره شتاب میگیرد بدون افت پرفورمنس.کریس هریس ادامه شو نگفت ولی تا 26 بار میشه 400متر رو پشت سرهم بری بدون وقفه با یه تایم واحد!
لوسید و تسلا بی نظیر هستن،اما تا زمانی که روشن نکنن این ماجرا رو که آیا میتونن بار ها بارها پشت سرهم تایم واحد در 1/4 مایل یا حداقل 0_200 رو ثبت کنن من خودروی رقیب رو انتخاب میکنم با اینکه ضعیف تر و کندتر هست و صد البته گرانتر. با احترام به نظرات دوستان.
داود
۲۵ آذر ۱۴۰۱بوگاتی با اون همه ادعا یک سدان لوسید ایر نابودش کرد .لوسید محشره
ferimia
۲۵ آذر ۱۴۰۱اگر روزی ماشین برقی بیاد که چهارصدمتر رو توی ۲ ثانیه بره من بازم انتخابم بوگاتی هست!
در هر صورتی انتخابم بوگاتی هست!
حالا برو دنبال دلیلش
درضمن کافی به جای درگ ۴۰۰ متر درگ دیگه با طول بیشتر برگذار میکرد
اونوقت لوسید خاک بوگاتی رو میخورد.
لوسید عالیه ولی هیچ وقت با یه شاهکار مقایسش نکن.
TESLA
۲۵ آذر ۱۴۰۱زهی خیال باطل 🤣🤣 ، این تازه نسخه پروتوتایپ لوسید بود که ۴۰۰ متر رو ظرف ۹/۱ رفت و گرنه نسخه تولیدی همانطور که کمپانی وعده داده زیر ۹ ثانیه تایم میزنه ، در ضمن حداکثر سرعت لوسید ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت هست و شتاب صفر تا ۲۰۰ : ۵/۷ ثانیه داره به طور خلاصه هیچ درونسوزی حتی بوگاتی کبیر هم تو مسافت ۱ کیلومتر بهش نمیرسه تو ویدئو هم کاملا معلومه که سافایر هر لحظه داشت فاصله خودش رو از رقبا بیش تر میکرد تازه با وجود ۲ سرنشین
R
۲۵ آذر ۱۴۰۱اون جلوه های ویژه بود استاد
یه سرنشین داشت اونم راننده بود
ferimia
۲۵ آذر ۱۴۰۱Tesla تموم شد؟ خعلی تاثیر گذار بود.
از جلوه های ویژه هم که …
homayoun
۳ اسفند ۱۴۰۱اینکه دو سرنشینی که گفتی کاملا سطح آگاهیتو نشون داد داداش با احترام ولی دیگه حرفاتو جدی نمیگیرم.دو سرنشین آخهههه؟!!توکه انقدر ادعات میشه از تکنولوژی روز سر در میاری آبروی برقی بازا رو بردی که!!
مهران
۲۵ آذر ۱۴۰۱شاهکار مهندسی👌
بوگاتی
واقعا لوسید و تسلا حس خاصی رو منتقل نمیکنن.به هیچ وجه
TESLA
۲۵ آذر ۱۴۰۱تازه این نسخه پروتوتایپ و در حال آزمایش سافایر هست ، نسخه تولیدی ۴۰۰ متر رو تو کمتر از ۹ ثانیه میره و یه جورایی حتی میتونه با ریمک نورا هم برابری کنه
خدا
۲۵ آذر ۱۴۰۱حتی اگه آخرم میشد با انتخاب من بوگاتی بود👌
ولی اگه مسیر طولانی بود قطعا بوگاتی اول بود
چون ماشین های برقی شتاب و گشتاور بالایی دارن در مسیر های کوتاه خیلی راحت ماشین های بنزینی رو میگیرن
ولی اگه مسیر طولانی باشه با اون سرعت ۴۸۹ کیلومتری که بوگاتی داره!به گردشم نمیرسیدن
👍
۲۷ آذر ۱۴۰۱اگه درگ ۲۰۰ متر دیگه ادامه داشت همون سدان متلاشی شده بود
Hadi
۲۵ آذر ۱۴۰۱اگه شیرون سوپر اسپرت بود شاید میتونست حتی لوسید هم بگیره…
درگ معرکه ای بود اگه هنسی ونوم F5 باهاش درک بزاره خیلی خفن میشه 👌🏼
Taha Malek
۲۵ آذر ۱۴۰۱فهمیدید دلیل ایلان ماسک برای ادعاش مبنی بر ورشکستگی لوسید چیه؟
TESLA
۲۵ آذر ۱۴۰۱این پایان راه برای الکتریکی ها نیست ، چون بر طبق تصاویر جاسوسی گرفته شده توسط auto express به تازگی یک تایکان با شکل و شمایل بسیار تهاجمی و باله عقب بزرگ در نورنبرگ روئیت شده که بر طبق گفته خبرنگاران این همون نسخه ای که پورشه برای رقابت با تسلا پلد داره آماده میکنه و یه تایکان ۳ موتوره هست که بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره و احتمالا با نماد توربو gt وارد بازار بشه ، از نظر من با توجه به تکنولوژی باتری های پورشه این هیولا حتی میتونه از سافایر هم تو ۴۰۰ متر سریع تر باشه
مازیار
۲۵ آذر ۱۴۰۱اینکه پورشه یا برندهای مطرح موتوراسپرت بخوان به این حرکت افراطی تسلا تو شتاب در قالب اس پلد جواب بدن غیرعادی نیست و به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد نبردهای منصفانه تری در درگ خواهیم بود هرچند به نظر شخصی خودم لزومی برای دستیابی به شتاب زیر دو ثانیه نیست و این از جمله رقابتهای بی فایده هست
پیام
۲۵ آذر ۱۴۰۱من خودم چند بار فیلما کشیدم عقب که فقط رخ اون M5 مشکی گنگ بالا را ببینم
germanlover
۲۵ آذر ۱۴۰۱از لحاظ طراحی بیرونی بوگاتی و از لحاظ طراحی داخلی و قدرت موتور و… لوسید را میپسندم.
لوسید واقعا یکی از کامل ترین خودرو های برقی هست که علاوه بر شتاب و قدرت موتور طراحی خیلی خوبیم داره.
Sobhan
۲۵ آذر ۱۴۰۱لانچ بوگاتی خوب نبود لیز خورد ولی بازم در هر حالت دوم میشد 🙌
Sobhan
۲۵ آذر ۱۴۰۱به کجا داریم میریم ما 😂😂آدم سکته میکنه تو این شتاب ،ولی هیچی بوگاتی نمیشه تو ۱/۲مایل بوگاتی میزد
R
۲۵ آذر ۱۴۰۱سرعتاشونو نگاه کنید این یعنی بعد از ۴۰۰ متر به بعد اون دوتا برقی رو باید ببرن کارواش!!
Siyavash
۲۵ آذر ۱۴۰۱سلام.من تقریبا ۱۰ سال هست مجله پدال رو دنبال میکنم و کامنت هارو تا حدودی میخونم…ولی الان ۱۰ روزه که عضو شدم…به نظرم دنیای درگ، یه درگ بین شیرون..اسپیدتیل..918..پاگانی..جسکو..ریمک..پلاد..و sf90 که همگی مثل درگ موتور ترند کنار هم باشن به تمام ماشین دوستا بدهکاره…
AMIN JAFARI
۲۵ آذر ۱۴۰۱لوسید واقعا معرکه هستش
قیمتش هم مدنظر داشته باشید البته ک از شیرون خیلی کمتره
لوسید 4 نغره هستش و….
فقط لوسید
mahdi-es17
۲۵ آذر ۱۴۰۱دوست داشتم تو این درگ پراید هم بود 😂
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ آذر ۱۴۰۱درگهای جذابی میسازه هاگرتی ولی این پبیت کاملا غیر استاندارد هست برا درگ.مثال هم ابنکه اگر دیمون رو بیاره بعید میدونم بتونه تایم خوبی بزنه نهایت 10.5 بزنه.پس تمام تایمهاش عیر قابل اتکا هست.ببینیم دیمون رو میارن یا نه.
بی خیال اسم
۲۵ آذر ۱۴۰۱درگ قشنگی بود از نظر من
ولی بوگاتی و دوکاتی عشقا خدایی
لوسید خوبه به شخصه به تسلا ترجیحش می دم
اردلان
۲۵ آذر ۱۴۰۱واقعا باید ۱۰دیقه به افتخار راننده دوکاتی و بوگاتی وایساد و دست زد
خفن ترین و بهترین لانچ هایی که تو عمرش ادم میبینه انجام دادن
سروش
۲۵ آذر ۱۴۰۱اعداد روی کاغذ نسبت قدرت به وزن گشتاور همه یه چیز میگه که بوگاتی باید برنده بشه ولی اینجوری نمیشه پس یا علم فیزیک مشکل داره یا سازندگان این فیلم من توی یه فیلم درگ لامبورگینی اونتادور و با اف شانزده در حال بلند شدن از رو باند دیدم که لامبورگینی برنده شد یا یه فیلم دیگه که درگ y2k بود با جت ال سی و پنج که باز موتور سیکلت برد فیلم مرد عنکبوتی رو هم که دیگه همه دیدن یه آدم از دستش تار عنکبوت در میاد
هر موقع در مقابل دید عموم یه درگ با مسیر طولانی که وسیله ها به حداکثر سرعت خودشان برسن و شامل تمام سوپراسپورت ها باشه و موتور سیکلت y2k هم آوردن اون موقع معلوم میشه که جایگاه هرکدام کجاس
Ss
۲۶ آذر ۱۴۰۱برا این تست موتور کاوازاکی H2R میخواست میاوردن همه رو میزد
amirboss
۲۶ آذر ۱۴۰۱,خدا حافظ موتور های فسیلی🥲
...
۲۶ آذر ۱۴۰۱این سافاری باید با پراید مسابقه بده😜😂😂😂
محمد
۲۶ آذر ۱۴۰۱اگه مسیر مسابقه بیشتر بود اونوقت معلوم میشد کی برنده هست