مرحلهٔ نهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرتها
در مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی پدال سرانجام به آخرین گروه خودروهای اسپرت رسیدیم و از این پس شاهد دوئلهای نهایی گروههای مختلف شاسیبلندها خواهیم بود. دوئل امروز اما نبرد نهایی یکی از جذابترین و هیجانانگیزترین گروههای این سری از رقابتها یعنی گروه هایپراسپرتها است. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها SSC تواتارا، آستونمارتین والکری، مکلارن اسپیدتیل و هنسی ونوم F5 حذف شدند و کونیگزگ یسکو، لامبورگینی سیان، فراری SF90 استراداله و بوگاتی شیرون سوپراسپرت به مرحلهٔ نیمهنهایی صعود کردند. سپس از این چهار خودرو نیز SF90 و شیرون موفق شدند خود را به فینال برسانند. البته اختلاف قیمت این دو خودرو بسیار زیاد است اما از لحاظ پرفورمنس نزدیک به هم هستند و حالا شما در آخرین دوئل، برندهٔ گروه هایپراسپرتها را مشخص خواهید کرد. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین بوگاتی شیرون سوپراسپرت و کونیگزگ یسکو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت
مجموع آراء: ۳۳۱۵
آراء بوگاتی: ۱۹۱۰
آراء کونیگزگ: ۱۴۰۵
پیروز دوئل: بوگاتی شیرون سوپراسپرت با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
فراری SF90 استراداله
تاریخ معرفی: می ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: شتاب دیوانه کننده، طراحی بیرونی چشمنواز، کابین لوکس و بسیار راحت، قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی هیولایی، برد تمام الکتریکی، چسبندگی چهارچرخ محرک، هندلینگ عالی
نقاط منفی: فقدان اندروید اتو، فضای بار اندک، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، فقدان پیشرانهٔ V12، قیمتی بسیار گرانتر از اکثر سوپرکارهای فراری
چکیده: SF90 استراداله خودروی شگفتانگیزی است. ظاهر و قوای محرکهٔ این خودرو انقلابی هستند که ممکن است به مذاق برخی از طرفداران متعصب فراری خوش نیاید و کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آنهم خیلی راحت نیست ولی اینها مشکلات بسیار کوچکی هستند. پیش از این هرگز هیچ هایپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری وجود نداشته که به این راحتی توسط افراد بیتجربه قابل هدایت باشد. SF90 با پرفورمنسی شگفتانگیز، نهتنها آیندهٔ محصولات فراری را نشان میدهد بلکه پرفورمنس هایپرکارها را با قیمت بسیار کمتری ارائه میکند.
بوگاتی شیرون سوپراسپرت
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ (نسخهٔ سوپراسپرت در ژوئن ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: ظاهر خیرهکنندهای که شبیه هیچ خودروی دیگری نیست، کابین مجلل، پرفورمنس شگفتانگیز، سریعتر از تمام خودروهای جهان
نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، فقدان ویژگیهای مدرن اطلاعاتی-سرگرمی، فضای بار بسیار کوچک، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، قیمت ماورایی
چکیده: وقتی اکثر هایپرکارهای امروزی برای دستیابی به این سطح از پرفورمنس به سمت الکتریکیسازی رفتهاند، کاری که شیرون سوپراسپرت صرفاً با استفاده از بنزین انجام میدهد چشمگیرتر جلوه میکند. شخصیت این خودرو نیز بسیار پویاتر از چیزی است که انتظار میرود. شیرون یک شکارچی خطرناک است که برای ناهار سوپراسپرتها را میخورد و برای کسانی که نیازشان به سرعت بهاندازهٔ حساب بانکیشان بیپایان است، خودرویی بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
مقایسهٔ مشخصات فنی
شیرون سوپراسپرت | فراری SF90 | |
پیشرانه | ۸.۰ لیتری W16 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | کواد توربو | توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۷,۱۰۰ rpm | ۸,۰۰۰ rpm |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۲ ثانیه | ۲.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۹.۱ ثانیه | ۹.۵ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۰۵ جی | ۱.۰۷ جی |
حداکثر سرعت | ۴۴۰ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲۶.۱ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۰۸۰ کیلوگرم | ۱۷۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۳۳ میلیمتر | ۴,۷۱۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۱۰ میلیمتر | ۲,۶۵۰ میلیمتر |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۶۸ لیتر |
حجم صندوق بار | ۵۷ لیتر | ۷۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۳.۹ میلیون دلار | ۵۲۵ هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMANTE
۱۷ بهمن ۱۴۰۱اینجا دیگه محدودیت قیمتی و خوب و بد وجود نداره، انتخاب بین خوب و خوب تر هست.
انتخاب خودم بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هست.
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱واقعا شرم بر همگی ما باد اگه بوگاتی انتخاب بشه اونم مقابل پادشاه خودروها !!! آقایون و بانوان محترم ، لطف کنید و به پادشاه خودروها رای دهید ، اگه بوگاتی را انتخاب کنید باید به دنبال خرید یه پمپ بنزین سیار هم باشید!!!!
Reza Waffen SS
۱۷ بهمن ۱۴۰۱آقا لامبورگینی از 2 نسخه محدود بنام های Invencible و Autentica رونمایی کرده کرک و پشم نمونده واسم
Sobhan
۱۷ بهمن ۱۴۰۱طبق معمول ایتالیایی هایی که از فضا اومدن طراحیش کردن ،کاش روی جلوش بیشتر کار میکردن 🙌
مهران
۱۷ بهمن ۱۴۰۱جا داشت کابین بوگاتی یکم مدرن تر بود و سیستم اطلاعاتی مدرن تری داشت.زیادی ساده درست شده.
Sobhan
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بوگاتی پادشاه سرعته ،ولی من انتخوابم فراریه چون هیچی ازش کم نداره ،نهایت سرعت هم که هیچ جا به کارت نمیاد کلا بیشتر از ۳۵۰تا بیشتر تو بهترین جاده ها هم نمیتونی بری ،قیمت هم که نگم 🤗
امیررضا
۱۷ بهمن ۱۴۰۱اولا که هی پادشاه پادشاه نکن داداش
ثانیاً وقتی پول خرید بوگاتی داری، چرا فراری بخری؟ یا اصلا به فکر پول بنزین و جایگاه سیار باشی؟!
ثالثا اگه بوگاتی خریدی هرروز که قرار نیست بری باهاش دور دور!!!! حتی فراری هم هر روز نمیره دور دور.
از قضا اونایی که بین بوگاتی و فراری به فراری رای میدن دارن اشتباه میکنن. شوخی نیست که برادر شیروان سوپراسپرته.
وی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱با این که پول بوگاتی داری فراری میخری چون فراری اصیل تره طراحیش زیبا تره (البته تو sf90نه زیاد) خوش صدا تره و مثل شیرون یه دور پیستو درحد سدان های اسپرت نمیزنه بلکه خیلی سریع تر میزنه
safa
۱۸ بهمن ۱۴۰۱وقتی پولشو داشته باشم بوگاتی بخرم ، ۱۰۰٪ پول خرید فراری هم دارم. دیگه بحث نداره هر دوشو میخرم چرا حتما باید یکیشو بخرم.
Amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۱شما قیافه دوتا ماشین رو ببین sf90 انگار داره گریه میکنه ولی بوگاتی خشمگینه
قطعا بوگاتی
Reza Waffen SS
۱۷ بهمن ۱۴۰۱با احترام به اسب سرکش مارانلو انتخابم شیرون سوپراسپرت 👍
phonix
۱۷ بهمن ۱۴۰۱فراری چون از نسخه سوپر اسپرت بوگاتی ماشین متعادل تری هست و میشه باهاش بری بیرون دور دور انتخابمه
وگرنه به چه دردی میخوره ماشین اگه برای لذت نباشه؟
TESLA
۱۷ بهمن ۱۴۰۱با اینکه sf90 از نظر شتاب و پرفورمنس در حد هایپرکارهای سطح بالا هست ولی خود فراری هیچوقت بهش هایپرکار نگفته و اهالی مارانلو اون رو در دسته سوپرکار ها قرار میدن ، در کل این دو تا با هم تو یه کلاس نیستن و با پول شیرون میشه ۶ تا sf90 خرید
TESLA
۱۷ بهمن ۱۴۰۱انتخابم شیرون هست ولی فراری هم دوست دارم
مهران
۱۷ بهمن ۱۴۰۱نباید انتخاب سختی باشه…
انتخابم بوگاتی👑👏
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۱شیرون توی یه لیگ دیگه است
همیشه میخواستم ببینم اگه شیرون
رام شده وحشی بشه چ اتفاقی میافته
خدا کنه توی نسخه بولاید بشه دید این اتفاقو
هرچند نسخه ۳۰۰ پلاس هم بد نبود
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۱این ماشین سلطنت میکنه حاجی
حس شاه جاده میده
حس تسلط به کل جاده ها
مهرانیان
۱۷ بهمن ۱۴۰۱انتخابم قطعاً فراری استراداله است. فقط کودکان هستند که بوگاتی رو تحسین میکنند. چون شیرون با دوبرابر حجم موتور، دوبرابر تعداد توربو، دوبرابر مصرف سوخت بیشتر، شش برابر قیمت بیشتر، صفر تا صد رو شکست خورده و اون سرعت 440 کیلومتری هم به دردت نمیخوره که بهش بنازی. چون در خیابون خودکشی محسوب میشه
بیژن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱اینارو به مهندس ها و مدیرای فولکس واگن هم بگو تا متوجه اشتباه خودشون بشن و به راه راست برگردن.
مهران
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بله…هر کی اینو میخره کودکه.عقل هم نداره مغز هم نداره فهم و شعور انتخاب هم نداره.
چی میگی دوست عزیز🔫😐
Amir
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ببین هرچقدر بزرگتر چابکی کمتر برات یه مثال بزنم که بدونی تو یه کشتی هرچقدر سنگین تر باشی زورت بیشتره ولی اونی که سبک تره چابک تره و اینکه موتور بوگاتی محدود شده دوست عزیز
Sigma
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بوگاتی مثل پراید ۱۱۱ میمونه ارزون که نمیشه هیچ گرونتر
هم میشه پس انتخابم بوگاتی فقط اگه ضبط ترجیحا پایونر سی دی خور هم بندازن روش عالی میشه
مازیار
۱۷ بهمن ۱۴۰۱فراری در کلاس خودش بی نظیره اما با تردید توی کلاس هایپرکار قرار داره
به نظرم همون شیرون برای سردمداری این کلاس مناسب تر باشه
Scuderia Ferrari
۱۷ بهمن ۱۴۰۱اینجاست که متوجه ارزش بالای SF90 استراداله خواهیم شد ولی انتخابم شیرون SS خواهد بود
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱وقتی یه خودی از پشت بهت خنجر میزنه !!!
behnam1012
۱۷ بهمن ۱۴۰۱وقتی از تعصب کور نشدی …
مهدی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بوگاتی یه نماد هست از اشرافی گری و اغراق تو هر بخش، هرچند در راستای هدف ساختش واقعا بی نقص هست و بهترین اما نمیشه بهش گفت خودروی خوب چون اساسا بی کاربرد هست و یه خرس تنبل توی پیست و شهر . در کل این دو خودرو توی یه کلاس جا نمیشن اما اگر قیمت رو لحاظ کنیم مشخصا فراری خودروی بهتری رو ساخته
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۱خرس تنبل ؟
بوگاتی یه جی تیه
سگمنتش مشخصه
در عین حال یک هایپرکار
کاربردی بودن بسته به نیاز شخص
و استفادشه
میشد خیلی راحت این ماشینو رو پیست متمرکز کرد ولی بنظرت خروجی الان داشت
هرچند داخل پیست هم
میتونه باشع
هر ماشینی پس از یه مدت قلقگیری
بسته ب مهارت راننده
میشه از حداکثر توانایی هاش استفاده کرد
حسن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱((کاربردی بودن بسته به نیاز شخص و استفادشه))
غیر از اینکه تو المان باشی و ملیاردر باشی و انقد مهارت رانندگی داشته باشی که بعد از اینکه اف نود ازت رد شد بگیریش البته کسی ندیده اما ما ازت قبول میکنیم .
دو تا از کاربرداش را نسبت به نیاز اشخاص بگو.
اصلا دو تا از مالکان این خودرو را اسم ببر که از گاراژ بردنش بیرون و باهاش تهاجمی رانندگی کردن .
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۱یعنی بنظر شما تمام اشخاص عالم
مثل من و شما بی مهارت رانندگی ان
سوژه بهتر پیدا نکردی پسر
مهارت ؟
خریدارای این ماشین دو دستن
یه دسته برای سرمایه گزاری یا به قول شما نگه داری تو گاراژ
کلکسیونر
دسته دوم هم بسته به
خود طرف در سال از خودروشون
استفاده میکنن
یا برای خودنمایی یا لذت بردن
و هرچیز دیگه ای…
و قطعا نقطه مشترک همشون
وضع مالی توپشونه و
نمیدونم ماشین بازا
حالشون خرابه
یا تو داری اداشون در میاری
کاربرد این ماشینو ندونی شما
و نتونی منطقی برا من توضیحش بدی
همون بهتر از این فضای خودت
لذت ببری
R
۱۷ بهمن ۱۴۰۱حرفت از اساس اشتباس عمو حسن اولا تهاجمی نباس رانندگی کنی این کارا برای خیابون نیست دوما chiron in snow رو تو یوتیوب بزن نگاه کن ببین لذت بردن از ماشینو
حسن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱تعداد تولیدش چند تا هست که دو دسته خریدار داره کلا قیمت 4 ملیون دلار چند دسته ادم را شامل میشه همشون تو یه دسته ان . تعصب زیاد موجب ندیدن نقایصه هیچ کاربردی جز تفریح فوق لاکچری رد شدن از یه خیابون تو محل خودشون و حس عقاب گرفتن و شو اف نداره
حسین
۱۸ بهمن ۱۴۰۱دوست عزیز R
من صرفا اون حس
رو گفتم
حالا شما بیا هی بکوب
این فلانه این بهمانه
ما تسلیم
در مورد حسن اقا هم
حرفی ندارم 😂
اخه پسر خوب
منم نگفتم تولید محدود نیست
من گفتم خریداراش
دو دستن معمولا
نگفتم شیرون صف کشیدن براش
باز هم سوژه پیدا کردی ؟
جلل خالق
شما انگار با کمپانی بوگاتی
و خریدارانش در ارتباطی
در ارتباط بمون
حسین
۱۸ بهمن ۱۴۰۱R عزیز عذر میخوام
فکر کردم خطاب ب من گفتی 🙏
بیژن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بنظر شما افزایش نیم درصدی رشد اقتصادی آلمان سخت تره یا افزایش ده درصدی برای افغانستان؟ این فلسفه اعجاز مهندسی بوگاتیه. حرکت در سرزمین غیرممکن ها.
❤BMW❤
۱۷ بهمن ۱۴۰۱تنبل ؟
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۱اخه فک کن
تو بخش بدون محدودیت آلمان
گازشو گرفتی
یه اس اف نود از کنارت با سرعت رد بشه
کمتر از چند ثانیه
پشتش چراغ بدی
راننده هنوز تو شوکه و
ت اروم فاصله میگیری ازش 😂
Sobhan
۱۷ بهمن ۱۴۰۱قبول دارم نهایت سرعت بوگاتی خیلی بیشتره
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۱سلام صبحان جان
تنها نهایت سرعت نیست
خیلی هامون بوگاتی رو فقط نهایت سرعت میبینیم
در حالی که شخصیت خاص این ماشین
و لذتی ک رانندگی کردن باهاش داره
یا نمیدونیم یا فراموش میکنیم
مصرف بالا داره
توجیحش رده ماشینه
موتور پر قدرتشه
هر ماشین بازی اینارو ندونه
ماشین باز نیست
این ماشینم مثل همه ی ماشینای دیگه
ساخته میشه
با تفاوت مهندسی ساخت
و قطعات ب کار رفته
شتاب گیری شیرون هم با اس اف نود متفاوته
نسخه سوپر اسپرت اجازه
فرصت نمیده بهش
۰ تا ۲۰۰ ۵.۸ ثانیه اعلامی
۰ تا ۳۰۰ ۱۲ ثانیه
در عمل اعداد بهتری باید ببینیم
متاسفانه نسخه سوپر اسپرت
هنوز ویدیویی ازش در دسترس نیست
MASOUD 0099
۱۷ بهمن ۱۴۰۱شیرون سوپر اسپرت
Amin
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بوگاتی به غیر از لوکس و لاکچری بودنش که به حق لوکس ترین سوپر کار هست با اختلاف ، چیزی برای ارائه جلوی اس اف نود نداره …
یه پلتفرم قدیمی و سنگین با مصرف سوخت و استهلاک
فوقالعاده العاده زیاد و قطعات گرون ، از نظر پرفورمنس و لپ تایم و هندلینگ هم قطعا مقلوب اس اف نود میشه …قیمت رو هم که دیگه نگم
قطعا شیرون خودروی خواستنی تری هست ، ولی فراری از هر نظر بهتره ( به غیر از لاکچری بودن ) ، مخصوصا وقتی قیمت رو نگاه کنیم
بیژن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱آدم هایی که تو اون دنیا سیر میکنن به قیمت نگاه نمیکنن. یه جلیقه پافر تن بن سلمان بود که گفتن قیمتش چهارده هزار دلاره. من نوع فنی اونو دارم که از معتبرترین تولیدکننده های پوشاک فنیه و صد و ده یورو خریدمش. اکثر مردم نوع معمولی اونو با پونصد تومن خریدن و استفاده میکنن. همه هم از خریدشون راضی هستن.
Payfast
۱۸ بهمن ۱۴۰۱همون موتور پلتفرم قدیمی و سنگین رو بندازی رو sf90 وزنش از خود شیرون هم بیشتر میشه
911
۱۷ بهمن ۱۴۰۱پدال لطفا دیگه از این شوخی ها نکن. یه درگ باهم بدن که آبروی فراری میره.
R
۱۷ بهمن ۱۴۰۱دادن و اس اف نود نقطه شد😂😂
مهدی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱تقریبا تو همه کلیپها sf90 تونسته چهارصد متر رو۹.۶ بزنه الا همون کلیپ که شما میگی که از لافراری هم شکست میخورد شیرون که جای خود دارد پس ایراد از خودرو یا راننده بوده. در کل شتاب اولیه sf90 مشخصات قویتر از شیرون هست هرچند من اصل کار رو تو پویایی و دینامیک یه سوپراسپرت میدونم که sf90 با اختلاف سرتر از خودرویی مثل شیرون هست کافیه توی یه پیست تست بشن تا عیار هر دو مشخص بشه
مازیار
۱۷ بهمن ۱۴۰۱جناب مهدی فراری از جهاتی خودروی بهتری هست بدون شک
اما واقعا نیازی نیست که بخوایم برتری فراری رو در تمامی جهات توجیه کنیم چون فراریه و نیازی بهش نداره
فراری بواسطه وزن سبک ترش _ و البته گشتاور آنی الکتروموتور _ تو دو ثانیه اول که هنوز تمام اثرات لازم _ به جز وزن _ خودشو نشون نداده شیرون رو جا میزاره اما بعد اون قدرت و گشتاور فراوان شیرون کارش رو انجام میده
۱۶۰۰ واحد قدرت و گشتاور کشک نیست
R
۱۷ بهمن ۱۴۰۱خب؟ مامیگیم مگه ۹.۶ نزده؟ شیرون هم ۹.۱ زده حالا خودت بگو کدومش سریعتره؟
مهدی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱عرض کردم که قابلیت های یه سوپراسپرت تو پیست مشخص میشه جایی که شتاب اولیه و ثانویه و هندلینگ و پایداری و سرعت ورود و خروج از پیچ و ترمز و شاسی و گیربکس و کلا همه چیز یه خودرو رو به چالش میکشه دیگه خودتون ببینید sf90 کجا هست و شیرون کجا . بازم میگم شیرون صرفا نماد اشرافیت و سرعت هست نه چیز دیگه ای
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱آقا یا خانم ۹۱۱ !!! لطفا نگران فراری نباشین !!! فعلا تا ۱۰۰ دیگه باید قیافه تکراری ۹۱۱ را تحمل کنیم !!! همین بسمونه!!!
حامد
۱۷ بهمن ۱۴۰۱داداش عاشق 911 بودن هنره ، مثل اون مردم مادرید که با وجود تیم رئال عاشق اتلتیکو شدن ، کسایی که عاشق 911 هستن میدونن که فراری برند بهتریه ولی هیچوقت و هیچ جوره یه 911 رو با فراری عوض نمیکنن…
ztx
۱۷ بهمن ۱۴۰۱با یک هفتم قیمت تقریبا یه رقیب سرسخت میسازی .
این یعنی فراری .
Sobhan
۱۷ بهمن ۱۴۰۱شاید مسخره کنید ولی من عاشق این مدل فراری هستم 🥰
حسن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱خودروی نمایشی و گاراژ در برابر فراری. همه هم گاراژدار و عشق نمایش . بوگاتی خودرو نیست یه سبکه شوافه برا نیم درصد از ده درصد جمعیت ثرونمند دنیا تنها هایپر کاری که نمیشه باهاش بری تو پیچ غیر از به رخ کشیدن ثروت و شو اف دارایی بی مصرف ترین خودروی تولیدی تاریخ .
پارسا
۱۷ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم چرا باید اصلا این دوئل وجود داشته باشه
قیمت بوگاتی ۷ برابر فراری هست . انگار مثلا چمیدونم کمری رو با اوراکان مقایسه کنی . چرا اینا رو تو یه دسته قرار دادید . به نظرم این دوئل باطله
اگر بخوام مثل دوئل های قبل ارزش خرید رو در نظر بگیریم بدون شک فراری برندست ولی کسی هم که بوگاتی میخره اصلا مسئلش پول نیست . واقعا نمیشه رای داد دوئل از بن مشکل داره
Ferrari
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بحث قیمت نیست، بلکه ارزش در برابر قیمت مطرحه.
بدون شک بوکاتی شیرون سوپراسپرت فناوری ساخت بسیار بالایی داره و لوکس و راحته اما مناسب مسیرهای مستقیم هستش و فقط یک جا در دنیا هست که میشه به حداکثر سرعت این ماشین رسید و اونهم اتوبان های المان هستش
اما فراری با قیمت خیلی بهتر هم پرفورمنس بسیار بالایی داره. درسته در حداکثر سرعت حریف شیرون سوپر اسپرت نیست ولی در هر پیستی، شیرون سوپر اسپرت رو شرمنده میکنه، کابین لوکس و راحتی داره، به اندازه شیرون شایدم بیشتر جلب توجه میکنه، و از همه مهمتر مصرف سوخت بسیار کمتری داره، مصرف سوخت ترکیبی sf90 حدودا ۶ لیتر هست
پارسا
۱۸ بهمن ۱۴۰۱فراری بدون شک ارزشش بالاتره
به نظرم خیلی از پولدار ها بوگاتی میخرن که بگن بوگاتی خریدیم . نه هیچوقت باهاش خیلی تند میرن نه از فناوری هاش خبر دارن
وگرنه به نظرم توی رانندگی شهری فراری حتی تو پرفورمنس هم بهتره چون در زندگی روزمره شتاب صفر تا صد خیلی مهم تره تا امثال سرعت حداکثر
خیلیا میتونن دلایلی بیارن که بوگاتی ماشین بهتریه
ولی مقایسه دو تا ماشین بدون در نظر گرفتن قیمت مسخرست
Royal Driver
۱۷ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم، یک طرف هیولایی به اسم شیرون با یک موتور هیولاییه. از اون طرف هم یک توسنه درنده و عصبی که آماده رنده رنده کردنه هست. واقعا گیجم. بنظرم رای ندم خیلی بهتره.
رامتین
۱۷ بهمن ۱۴۰۱نمرات شیرون را نگاه کن. 10 از 10. 5 از 5. اصلا مگه ایرادی میشه از این گرفت. بیشک بهترین اولترا هایپر اسپرت تاریخه.
Ahmad
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بوگاتی تو سرعت 400 کیلومتر بر ساعت هر 34 ثانیه یه لیتر سوخت مصرف میکنه
اونم اگه تو سرعت 400 بتونه مصرف 26 تا رو حفظ کنه و مصرفش بیشتر نشه
با مصرف 26 میتونه کمتر از یک ساعت با سرعت 400 حرکت کنه
خودم به بوگاتی رای دادم
خیلی دوس دارم انجین 16 سیلندرشو😍
iman
۱۷ بهمن ۱۴۰۱چیزی که مسلمه در این مقایسه شیرون خودروی برتره البته در ازای قیمت هشت برابری که شاید برای عده ای قابل توجیه باشه ولی برای من نیست.فراری در حقیقت یه سوپر کاره نه هایپر کار ولی به قدری قدرتمنده که همه هایپر کارها رو به چالش میکشه با قیمت بسیار مقرون به صرفه.در حقیقت فراری sf90 ارزشمندترین سوپر ماشین فعلی دنیاست
بهنام
۱۷ بهمن ۱۴۰۱به فراری رأی دادم بخاطر شجره ی طیبه اش و علاقه ی بی حد و حصر به این برند وگرنه شیرون کجا و اس اف نود کجا ؟
سوشیانت
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بوگاتی بسته به انتخاب مشتری میتونه محدودیت سرعتش حذف بشه و به سرعت ۴۹۰ برسه پس قطعا بوگاتی شیرون بهتره تو بحث شتاب هم که فراری شتابش ۲.۵ هست بوگاتی هم بعضی سایت ها ۲.۳ ۲.۴ و ۲.۵ اعلام کردن و تو بد ترین حالت با فراری برابره و قدرت بوگاتی هم که خیلی بیشتره
پوریا چالش
۱۷ بهمن ۱۴۰۱من باشم با 300هزار دلار یک هوراکان پرفورمانته میخرم دیگ نیازی ب 500هزار و 4میلیون دلار نیس ک
Sobhan
۱۸ بهمن ۱۴۰۱🤣🤣👏منم
کسی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱پادشاه سوپر اسپورت ها در برابر پادشاه هایپر کار ها
در ارزش به نسبت به قیمت شتاب اولیه و جی فورس و مصرف سوخت اس اف نود جلو است
اما در طراحی سرعت خاص بودن شتاب ثانویهارزش سرمایه ای اشرافیت و ارزش مهندسی بوگاتی جلو است
اما اون چیزی که اس اف نود را بالا میبره اینه که با قیمت سوپر اسپورت حریف هایپر کاره
homayoun
۱۸ بهمن ۱۴۰۱قطعا شیرون ss لایق تاج پادشاهی هستش
mmd
۱۸ بهمن ۱۴۰۱تا وقتی بوگاتی هست بقیه سوپر اسپرت ها باید برن بوق بزنن