بوگاتیکونیگ‌زگ

دوئل کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرت‌ها، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فراری SF90 استراداله و لامبورگینی سیان

مجموع آراء: ۲۱۳۶

آراء فراری: ۱۲۷۸

آراء لامبورگینی: ۸۵۸

پیروز دوئل: فراری SF90 استراداله با کسب ۶۰ درصد از کل آراء

کونیگزگ یسکو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹

تعداد ساخت: ۱۲۵ دستگاه

نقاط مثبت: گیربکس منحصربه‌فرد با عملکرد عالی، واکنش فوق‌العادهٔ پیشرانه مشابه موتورهای تنفس طبیعی به لطف سیستم ضد تأخیر توربو، چابک بالا با وجود عرض زیاد، ترمزهای فوق‌العاده قدرتمند

نقاط منفی: بادی‌رول و حرکات زیاد بدنه، نیاز به سوخت E85 برای ارائهٔ حداکثر قدرت

بوگاتی شیرون

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

تعداد ساخت: ۵۰۰ دستگاه

نقاط مثبت: شبیه هیچ خودروی دیگری نیست، ارائهٔ پرفورمنس فوق‌العاده با پیشرانهٔ بنزینی در دنیای پر از هایپرکارهای هیبریدی، شخصیتی بسیار پویاتر از چیزی که انتظار می‌رود، سریع‌تر از تمام خودروهای جهان

نقاط منفی: مصرف سوخت فوق‌العاده زیاد، هرگز برای استفاده‌های معمول کاربردی نیست

مقایسهٔ مشخصات فنی

کونیگزگ یسکو

شیرون سوپراسپرت

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۸.۰ لیتری W16
تنفس توئین توربو کواد توربو
قدرت با بنزین ۱۲۸۰ اسب بخار ۱۶۰۰ اسب بخار
قدرت با سوخت E85 ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر ۱۶۰۰ نیوتن متر
ردلاین ۸۵۰۰ rpm ۷,۱۰۰ rpm
گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه ۲.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر/ساعت ۴۴۰ کیلومتر/ساعت
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ۱۰۰ لیتر
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم
ضریب درگ ۰.۲۷ (ابسلوت) ۰.۳۶
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۷۱۱ میلی‌متر
طول ۴,۶۱۰ میلی‌متر ۴,۷۳۳ میلی‌متر
عرض ۲,۰۳۰ میلی‌متر ۲,۰۳۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۱۰ میلی‌متر ۱,۲۱۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۵۰ لیتر ۵۷ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه ۲.۸ میلیون دلار ۳.۸ میلیون دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    قطعا کونیگزگ

    موافقم 65
    مخالفم 72
    1. Djawad

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کلاس های تئوری چگونه به سرعت 550 برسیم با گونیگزگ

      موافقم 27
      مخالفم 8
    2. Reza Waffen SS

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      ♥️ Koenigsegg ♥️

      موافقم 7
      مخالفم 14
  2. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    سرعت مال بوگاتیه ، میراث بوگاتیه شخصیت بوگاتیه حتی اگه یه روزی سریعترین خودروی تاریخ هم نداشته باشه ، باز هم کلمه سرعت بوگاتی رو تداعی میکنه ، سرعت بازی بود که بوگاتی اون رو با کمی تغییر بازنویسی کرد ، و بقیه خودروسارها دونه دونه وارد شدن

    موافقم 95
    مخالفم 32
    1. SRT

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (624 ديدگاه)

      دقیقا،چ‌ از بوگاتی خوشت بیاد چ‌ نیاد باید این موضوعو قبول کرد.

      موافقم 53
      مخالفم 9
      1. Payfast

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        و باید این موضوع رو هم قبول کرد که با ۵۰۰ کیلو وزن بیشتر ایرودینامیک بد تر با یه چار چرخ محرک شتاب شده ۲.۲
        بعد تو ضریب ایرودینامیک نسخه ابسولوت اومده ولی تو حداکثر سرعت نسخه ۳۰۰ پلاس نیومده =|

        موافقم 31
        مخالفم 6
    2. محمدرضا

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      اینارو ول کن
      اصالت بوگاتی کل بازیو تغییر میده

      موافقم 27
      مخالفم 4
  3. 4wheeled

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    هردو عالین اما بوگاتی همیشه کامل ترین پکیج رو میده

    موافقم 80
    مخالفم 16
    1. وی

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (375 ديدگاه)

      تو پیست اصلا رقیب رقبایی نظیر والکری نیست

      موافقم 16
      مخالفم 30
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        داداش این چه مقایسه ایه
        این ماشین برای راحتی در تاپ اسپید بالا ساخته شده و برای نشون دادن پولدار بودن اشخاص
        والکری یه ماشین پیست محوره که هیچوقت بوگاتی و کلا همرده هاش بهش نمیرسن توی پیست!
        چون میدونیم ماشینای پیست محور تقریبا هیچی شون شبیه ماشینایی مثل شیرون نیست
        شیرون برای پیست نیست
        والکری و وان برای پیستن
        شیرون برای نشون دادن پولدار بودن و تاپ اسپید و راحتی…
        خیلی فرق دارن
        خیلی

        موافقم 32
        مخالفم 3
        1. امیرمحمد

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (144 ديدگاه)

          شیرون قصر متحرک
          والکری ماشینی که میخواد تند بره

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. Payfast

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        Bolide :dont read🗿

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. HamiD

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          Didn’t

          موافقم 17
          مخالفم 6
      3. Reza Waffen SS

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        بزا بیاد حالا بعد کری بخون

  4. Amir

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    من نمیتونم رای بدم شما انتخاب کنید:/

    موافقم 33
    مخالفم 5
  5. Amir evolution

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    با احترام به بوگاتی
    ولی کونیگزگ بهترین تو کلاس خودشه
    تو این دوئل شیرون میره بالا چون ایرانیا اکثرا بوگاتی دوس دارن

    موافقم 62
    مخالفم 26
  6. M83

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هر چی بوگاتی ساخته تبدیل به ی اواتار شده
    شیرون ک بماند
    روی کاغذم دست مال بوگاتیه
    ظاهر کونیگزگ پویاتره اما ابهت بوگاتیو نداره

    موافقم 50
    مخالفم 15
  7. Si

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بوگاتی از نظر مهندسی در برابر کونیگزگ کم میاره

    آلان شاید همه بیاین دیس بدید ولی بزارید جسکو بیاد کامل تست بشه

    موافقم 43
    مخالفم 41
    1. Sobhan

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      جسکو رو تست کردن اون همه قدرت دادن به چرخ های عقب کار احمقانه ای ماشین جاده صاف رو نمیتونه بره زود زاویه میگیره حتی اگه بتونه بره هم فقط به درد جاده صاف خوبه

      موافقم 8
      مخالفم 17
    2. امیرمحمد

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (144 ديدگاه)

      تو 1000 اسب قدرت رو بین دو تا محور تقسیم کنی تاپ اسپید بالاتری میگیری یا فقط بدی به یکی؟
      پس بوگاتی

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Payfast

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        تاپ اسپید ربطی به محور محرک نداره محور محرک روی شتاب تاثیر داره

  8. مهران

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    شتاب کونیگرگ که دیدم یاد شتاب سدان BMW،M5CS افتادم که ۲.۶ بود…به نظرم حیرت انگیزه…
    نظر من بوگاتی هست

    موافقم 34
    مخالفم 17
    1. Amir nistam

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون 2.9 ثانیه ست

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. مهران

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (605 ديدگاه)

        تو برخی مجلات ۲.۶ و ۲.۷ هم براش ثبت شده…
        همون ۲.۹ هم که حساب کنیم برای یه سدان ۱۸۰۰ کیلویی حیرت انگیزه.با اون گشتاوری ‌که داره.

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          اون ها اهمیتی نداره مهم اعداد اعلامی کمپانی هست تو سایت اصلی ام پاور شتاب صفرتاصدش رو گفته ۳ ثانیه

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          سوشیانت آلمانی ها عادت دارن عداد شتاب رو بالاتر می گن الان ۲.۹ گفتن ولی تست شده ۲.۶ تا ۲.۷

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          نه داداش کی گفته آلمانی ها اینطورین؟؟؟
          همین نشون میده که اون تست ها هیچ اعتباری ندارن اگه اعتبار دارن پس چرا واسه هیچکدوم از آمریکایی ها این اتفاق نمیفته؟؟؟
          در ضمن ۲.۹ هم نگفتن ۳ گفتن حداقل یکم تحقیق کن

          موافقم 1
          مخالفم 2
  9. Amin

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    فکر‌ میکنم برای یه فرد ثروتمند ، بوگاتی پرستیژ بسیار بیشتری داشته باشه ، درکنار لوکس بودن و داشتن ویژگی های یه گرند تور ، می‌تونه از پرفورمنس و راحتی و همینطور پرستیژ فوق‌العاده زیادش استفاده کنه

    موافقم 47
    مخالفم 2
  10. Kamy

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    شیرون کوییک اسپرت
    ببخشید ..شیرون سوپر اسپرت
    یه لحظه با کوییک قاطیش کردم

    موافقم 38
    مخالفم 8
  11. JDM lover

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کونیگزگ یسکو ✌❤

    موافقم 30
    مخالفم 9
  12. A.A.S

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    رای من شیرونه❤

    موافقم 32
    مخالفم 5
  13. Yasin

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    کونیگزگ فوق‌العادست و اینو قبلا ثابت کرده
    ولی خب از اصالت و مهندسی و تکنولوژی ناب بوگاتی نمیشه گذشت، خصوصا اینکه یسکو هنوز نه تست شده نه رکوردی زده…

    موافقم 35
    مخالفم 1
  14. وی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (375 ديدگاه)

    فکر کنم بهترین هایپر کار از نظر مهندسی بعد والکری یسکوعه 🤔

    موافقم 12
    مخالفم 20
  15. رامتین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    بیشک شیرون. یعنی چی تاپ اسپید یسکو 500؟ دیگه ادعاهای هر شرکت را به عنوان امار نمیارن!

    موافقم 29
    مخالفم 7
    1. SRT

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (624 ديدگاه)

      داداش چ خوشت بیاد چ نیاد ادعا های این شرکت همیشه ثابت شدست.

      موافقم 16
      مخالفم 13
    2. SRT

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (624 ديدگاه)

      Koenigsegg agera rs با ۱۳۰۰ اسب بخار و تکنولوژی ۶_۷ سال پیش ۴۵۷ کیلومتر در ساعت رفت،دیگه فک نکنم این یسکو ابسلوت تا ۵۰۰ مشکلی داشته باشه

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. امیرمحمد

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (144 ديدگاه)

        480 تا رف😁

        موافقم 1
        مخالفم 1
  16. phonix

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    انتخاب کاملا عشقیه
    هردو در اوج قدرت و زیبایی

    موافقم 10
  17. PURIYA

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    قطعا بوگاتی پادشاهه👑
    کی گفته یسکو ۵۰۰ تا میره این کار از پدال بعید بود آخه مگه رسمی این سرعت رو ثبت کرده؟!!
    اینا فقط حرفه اگر ۵۰۰ تا میرفت که رکورد شیرون ۳۰۰ رو زده بود

    موافقم 25
    مخالفم 6
  18. Sobhan

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    صد درصد شیرون شاید جسکو خوشگل تر باشه از این مدل بوگاتی ولی باز شیرون 🥰

    موافقم 10
    مخالفم 5
  19. امیررضا

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    شدیداً طرفدار کوئنیگزگ هستم ولی بوگاتی اینجا انتخاب منه، یه پکیچ کامل از مهندسی ناب، اشرافیت، شخصیت و هویت رو فقط میشه تو این سگمنت با بوگاتی تجربه کرد.

    موافقم 21
    مخالفم 5
  20. دکتر ع

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    بوگاتی با هیچ کدوم قابل مقایسه نیست❤️

    موافقم 22
    مخالفم 5
  21. سید ابوالفضل حسینی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    1 شتاب کمتر
    2 حد اکثر سرعت بیشتر
    3 آیرودینامیک بیشتر
    4 خدمات پس از فروش بهتر
    5 کیفیت ساخت بهتر
    6 پایداری عملکرد بیشتر موتور
    7 قابلیت تقویت بیشتر از این
    8 کلاس بیشتر
    9کمیابی سوخت الکلی e85 و گرانی
    10 با بنزین 1280 اما بوگاتی با بنزین 1557
    11 فضای بیشتر برای سر نشینان
    نامردی در حق بوگاتی چون یسکو طبق معرفی حد اکثر سرعت 480 کیلومتر دارد و بوگاتی شیرون سوپر اسپرت در پیست رکورد 489.2 را زده

    موافقم 8
    مخالفم 4
  22. ایلیا

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (501 ديدگاه)

    اگه بحث سر هایپرکار باشه برای هایپرکار از نظر من تنها چیزی که مهمه سرعته.هممون می‌دونیم بقیه قابلیت های خودرو مهمه ولی هایپرکار از اسمش معلومه ینی باید سریعترین باشه و بمونه خاطر همین انتخابم کونیگزگه.البته نظر بقیه هم محترمه

    موافقم 7
    مخالفم 12
  23. PURIYA

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    تعصبشو میکشم i love chiron❤
    بوگاتی فقط سرعت نیست لذته عشقه اباهتی که شیرون تو دنیا داره هیچ ماشین دیگه ای نداره تمام مردم دنیا عاشق این لامصب هستن.

    موافقم 16
    مخالفم 5
  24. فريد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    چه پر رو پر رو سرعتشو میزنن ۵۰۰ 👎🏻 کو؟ کجا؟ کی همیچین اتفاقی افتاد ما ندیدیم؟!!!

    موافقم 10
    مخالفم 8
  25. M.Kkarimi

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (862 ديدگاه)

    واقعا باید کدومو انتخاب کرد؟!؟! :/
    ترجیح میدم اصن رای ندم… 😅
    فینال چی بشه…!! یکی از اینا با SF90…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  26. Swedish Arrogant Tiger

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بوگاتی به مراتب خاص تره و تو نقاط مثبتش به خوبی بهش اشاره شده، یسکو ولی سر جلوش با اون چراغ های کوچیک خیلی گنگ و نامفهومه.
    تو کلاس های پایین تر فاکتور قیمت مهمه ولی بنظرم اینجا حتی یک میلیون دلار قیمت کمتر هم نمیتونه مقابل شیرون کاری از پیش ببره.

    موافقم 9
    مخالفم 5
  27. بنانج

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ۵۰۰ کیلومتر در ساعت کنیگزگ نشاندهنده همچیه

    موافقم 3
    مخالفم 10
  28. A.A.S

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    نظر من با قاطعیت بوگاتی

    موافقم 9
    مخالفم 2
  29. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    انتخاب سختیه! ولی بوگاتی و دیگر هیچ. همانند نداره!

    موافقم 9
    مخالفم 2
  30. خودم هستم

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط ماسل کار مثل داج و فورد موستانگ وشوی ss و شوی کوروت بقیش باد هواست

    موافقم 3
    مخالفم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا