مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرتها، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فراری SF90 استراداله و لامبورگینی سیان
مجموع آراء: ۲۱۳۶
آراء فراری: ۱۲۷۸
آراء لامبورگینی: ۸۵۸
پیروز دوئل: فراری SF90 استراداله با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
کونیگزگ یسکو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
تعداد ساخت: ۱۲۵ دستگاه
نقاط مثبت: گیربکس منحصربهفرد با عملکرد عالی، واکنش فوقالعادهٔ پیشرانه مشابه موتورهای تنفس طبیعی به لطف سیستم ضد تأخیر توربو، چابک بالا با وجود عرض زیاد، ترمزهای فوقالعاده قدرتمند
نقاط منفی: بادیرول و حرکات زیاد بدنه، نیاز به سوخت E85 برای ارائهٔ حداکثر قدرت
بوگاتی شیرون
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
تعداد ساخت: ۵۰۰ دستگاه
نقاط مثبت: شبیه هیچ خودروی دیگری نیست، ارائهٔ پرفورمنس فوقالعاده با پیشرانهٔ بنزینی در دنیای پر از هایپرکارهای هیبریدی، شخصیتی بسیار پویاتر از چیزی که انتظار میرود، سریعتر از تمام خودروهای جهان
نقاط منفی: مصرف سوخت فوقالعاده زیاد، هرگز برای استفادههای معمول کاربردی نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
کونیگزگ یسکو | شیرون سوپراسپرت | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۸.۰ لیتری W16 |
تنفس | توئین توربو | کواد توربو |
قدرت با بنزین | ۱۲۸۰ اسب بخار | ۱۶۰۰ اسب بخار |
قدرت با سوخت E85 | ۱۶۰۰ اسب بخار | – |
گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر | ۱۶۰۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۸۵۰۰ rpm | ۷,۱۰۰ rpm |
گیربکس | ۹ سرعته چند کلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه | ۲.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۵۰۰ کیلومتر/ساعت | ۴۴۰ کیلومتر/ساعت |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ۱۰۰ لیتر |
وزن | ۱۴۲۰ کیلوگرم | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
ضریب درگ | ۰.۲۷ (ابسلوت) | ۰.۳۶ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۷۱۱ میلیمتر |
طول | ۴,۶۱۰ میلیمتر | ۴,۷۳۳ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۳۰ میلیمتر | ۲,۰۳۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۱۰ میلیمتر | ۱,۲۱۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۵۰ لیتر | ۵۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۲.۸ میلیون دلار | ۳.۸ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
عزرائیل
۱۱ شهریور ۱۴۰۱یه چیز عجیبی میاد به ذهنم😂
اگه یسکو هم مثل شیرون موتور ۸ لیتری W16 کواد توربو داشت چی میشد؟😂
یکی بیاد بگه ذهنم راست میگه یا نه🗿
PURIYA
۱۱ شهریور ۱۴۰۱خیلی چیز خاصی نمیشد پیشرانه بوگاتی حدود ۴۴۰ کیلوگرم وزن داره اگر اونو بزاری روی یسکو خود به خود یه تجهیزات دیگه ای هم باید بهش اضافه کنی مثلا رادیاتور بیشتر و غیره اینجوری وزنش شاید از بوگاتی هم بیشتر بشه.
تازه مطمئنم این موتور طوری طراحی شده که برای یه ماشین چهارچرخ محرک پرفورمنسش رو نشون بده و تا اونجایی که من میدونم یسکو تک دیفرانسیله به این ترتیب تنظیمات لانچ کنترل هم باید مجدد برنامه ریزی بشن و مانع هرز گردی بشن ولی در کل این موتور برای شیرون ساخته شده.
Payfast
۱۱ شهریور ۱۴۰۱چیزی نمیشد کونیگزگ ورشکست میشد چون اون موتور فقط واسه بوگاتی ساخته شده =|
پ.ن: موتور دویل سیکستین کواد توربو بود؟
SRT
۱۱ شهریور ۱۴۰۱اره طبق ادعا هاشون،ولی تو تسخه تولیدی نهایی اگه اشتباه نکنم فقط یه وی هشت تویین توربو بود
چیزی که اول قولشو دادن این بود
V16
12.3litr
Quad turbo
5007 HP
5094 NM
Payfast
۱۱ شهریور ۱۴۰۱اگه مال بوگاتی رو میگی اول میخواستن w18 ۱۰ لیتری استفاده کنن
Payfast
۱۱ شهریور ۱۴۰۱اگه هم مال دویل سیکستین رو میگی ممنون
مهران
۱۱ شهریور ۱۴۰۱و اگه وزن اونو داشت…
Mercedes-Benz
۱۳ آذر ۱۴۰۲برای کونیگزگ بد میشد
چون کونیگزگ کم اینرسی ترین و بهترین پیشرانه رو داره و موتور سبک تری هم داره
عاشق پدال
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ولی حق یسکو هست. ازش تکنولوژی میباره
علی
۱۱ شهریور ۱۴۰۱چرا مصرف سوخت را نزدین؟ اگه به مصرف سوخت نگاه کنیم باید کوینگزگ را انتخاب کنیم
SRT
۱۱ شهریور ۱۴۰۱بله چقدر هم که مصرف سوخت مهمه واسه این بخش.
نمردیم از بدبختی
۱۱ شهریور ۱۴۰۱اوه اوه این از آس اف نود و سیان سخت تره 🗿
معین
۱۱ شهریور ۱۴۰۱فرق کواد توربو و توئین توربو چیه
arshia
۱۱ شهریور ۱۴۰۱کواد توربو 4 تا توربو داره
تویین توربو 2 تا
صدرا
۱۲ شهریور ۱۴۰۱چرا حس میکنم کابین تمام کونینگزگ ها زشته
محمد
۱۲ شهریور ۱۴۰۱چون فاصله کف ماشین تا زمین کم است و روی سرعت گیر و چاله چوله های جاده های ما با زمین برخورد میکند هیچ کدام را نمیپسندم. هر کسی که این ماشین ها را بخرد باید برایش خیابان و جاده شخصی هم بکشد. هاه.هاه . 🙃🍼🙃🍼
امیرمحمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۱نظر یه کسی که توی دنیای پراید و ماشینای آشغال گیر کرده
و فکر میکنه بهترین ماشین پیکان و پی کی هستن
بی نام
۱۴ خرداد ۱۴۰۲آخی نمیدونستم شما جزو دارندگان بوگاتی جهان هستین .
Ali darai
۲۵ شهریور ۱۴۰۱جسکو بی نقص تر از بی نقص فقط همین
bugatti bolid❤
۲۱ اسفند ۱۴۰۱به چراغ های جسکو نگاه کنید ،مسخرس
ولی شیرون واقعا ابهت داره
تنها چیزی که باعث میشه به شیرون رای ندم بوگاتی بولایده
ویژگی های خوب شیرون:ابهت بالا،سرعت بالا،قوی بودن،فضای بالای صندوق عقب
یک نظر سنجی دیگه
بوگاتی بولاید:لایک
پورشه ۹۱۹ اوو:دیسلایک
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ اسفند ۱۴۰۱یسکو تلفظ درست Jesko هست
متاسفانه J در این اسم سوئدی، ی تفلظ می شه
Arsalan
۳۰ خرداد ۱۴۰۲دوستان از هر لحاظ ( به جز قیمت و وزن ) بوگاتی بهتره چون اولا با بنزین به نهایت سرعت میرسه ام تو کونیگزگ باید سوخت E85 بریزی که بتونه به نهایت سرعت برسه دوما تو نهایت سرعت عملکرد و پرفورمنس بوگاتی بهتره اما تو کوئیگزگ اینو نمیبینیم سوما کابین بوگاتی مجلل تر و با کیفیت بیشتریه. هنوز کونیگزگ و امثالهم راه داره تا بتونم به شرکتهای با تجربه مثل بوگاتی ، فراری ، پورشه و …. برسن
Meraj
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بوگاتی شیرون الان ۸ ساله که ساخته شده ولی جسکو ۵ سال
ولی بازم بوگاتی شیرون پا به پای کونیگزگ میره
ولی قطعا با اومدن بوگاتی بولاید سلطنت کونیگزگ جسکو ابسلوت به پایان میرسه
مهراد
۱۵ مرداد ۱۴۰۲اصلا از شیرون انتظار نداشتم
میلاد
۲۹ دی ۱۴۰۲دوستان دقت کنید حداکثر سرعت بوگاتی شیرون ۵۰۰ کیلومتر هست که به نظر می رسه در اینجا اشتباه درج شده باشه (به هر دلیلی) ! و جالب تر اینکه کسی نمیدونه سرعت نهایی و واقعی اون دقیقا چقدر هست !! زیرا این حداکثر سرعت توسط کمپانی بوگاتی محدود شده و نخواسته بیشتر از اون ادامه بده ، این مطالب رو با تحقیقات بیشتر از دیگر سایت ها و بالاخص سایت های خارجی به دست آورید، بدرود
Meraj
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳و خدمت شما ارض کنم سرعت بوگاتی ۵۰۰ کیلومتر است 😕
Nismo
۹ آبان ۱۴۰۳پادشاه بوگاتی
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳طراحی داخلی این خودرو چیزی که بهش ایراد وارده
نبود نمایشگر و جا لیوانی هست که برای خودرویی با این قیمت ضعف محسوب میشه