اگرچه استفاده از داینامومترها امری عادی بنظر می رسد اما این وسیله ها کاربردهای زیادی دارند و از تکنولوژی بالایی سود می برند. داینو به حدی مهم است که بوگاتی نیز برای تست هایپرکارهای خود از آن استفاده می کند.
داینوی بوگاتی که بطور خاص برای کاربردهای پرسرعت طراحی شده است توانایی تست تا سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد. اگرچه این سرعتی بسیار بالاست اما فقط اندکی بالاتر از سرعت محدود شده ۴۴۰ کیلومتر در ساعت شیرون محسوب می شود. البته نیروهای موجود حتی در سرعت های کمتر نیز قابل توجه هستند.
لاستیک های شیرون در سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعت هر ثانیه بیش از ۵۰ بار خواهند چرخید و نیروی حدود ۴ هزار جی را روی آنها اعمال می شود. طبق گفته بوگاتی، وزن سوپاپ هوا در این سرعت ها به ۵۵ کیلوگرم می رسد.
طبیعتا فقط جاذبه نیست که چنین نیروهای شدیدی را به چرخ وارد می کند چراکه خود شیرون نیز در صورت مساله قرار دارد. به منظور اطمینان از اتصال ایمن خودرو به داینو در هر زمانی، شیرون باید با ۲۰ پیچ محکم بسته شده به زیر بدنه در جای خود قرار بگیرد. این پیچ ها به صفحاتی که روی مونوکوک قرار دارند بسته می شوند. سپس هر صفحه به دیگر زنجیرهای قوی بسته می شود و خودرو در جای خود مستحکم می ماند. زنجیر باید بتواند در برابر ۲۴ تن نیرو دوام بیاورد تا خودرو را همیشه روی داینو نگه دارد.
برخلاف دیگر داینوهای چهار چرخ که هر اکسل چرخاننده خودش را دارد، داینوی بوگاتی فقط یک چرخاننده دارد. این خودروساز می گوید چنین چیزی باعث کاهش لغزش چرخ و اتلاف پرفورمنس می شود.
میشائیل گریک مهندس بوگاتی می گوید:
در داینامومتر تک چرخاننده همه قطعات را می توان در شرایط رانندگی واقعی تست کرد. میزان مقاومت رانندگی این داینو مشابه همان چیزی است که در جاده می بینیم
چنین چیزی نه تنها برای ارائه آمار درست مهم است بلکه بخشی از توانایی های تولید قدرت عظیم پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری شیرون به حساب می آید. با لغزش و اتلاف کمتر داغ شدن لاستیک ها نیز کمتر می شود و امکان تست خودرو در سرعت های بالاتر فراهم خواهد شد.
البته این به معنی وزن بالای چرخاننده نیز هست زیرا وزن آن به ۳.۵ تن می رسد و جرم چرخشی آن حدود ۷۲۰ کیلوگرم است. این چرخاننده همچنین حداکثر قدرت توقف ۱۶۰۹ اسب بخاری دارد.
یک فن بزرگ نیز در تاسیسات بوگاتی وجود دارد که ۳۰۰ هزار مترمکعب هوا را در هر ساعت جابجا می کند تا وزش باد واقعی در جاده ها را شبیه سازی کند. این فن همچنین باعث خنک شدن پیشرانه در مواقع ضروری می شود.
مهندس بوگاتی اظهار می دارد:
به این ترتیب ما می توانیم تست آزاد و ایمن را در حتی در حداکثر سرعت شیرون بررسی و تضمین کنیم. ما همچنین می توانیم تست ها را در هر زمانی از سال انجام دهیم و شرایط آب و هوایی تاثیری روی آن ندارند. این امر به ایده آل شدن بخش فنی کمک می کند
در نهایت باید گفت تست داینوی شیرون و تایید اینکه واقعا قدرت ۱۵۹۶ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متری تولید می کند یک امر ضروری خواهد بود.
Joker
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱1618 اسب بخار سر چرخ!!! کلمه شاهکار در وصف این هیولا کمه،اونایی که به ظاهر خودشون رو رقیب این ماشین میدونن با سوخت هسته ای و هزار جور ادا و تیون شاید بتونن به این قدرت خالص دست پیدا کنن😂یعنی چه فعل و انفعالاتی باید تو مغز یه نفر صورت بگیره که اون ماکت های رقیب رو بهتر از این هیولا بدونه😂🤣🤣🤣🤣فورد کونیگ زگ،لوتوس هنسی🤮🤣 بیست ساله معرفی شدن هنوز در مرحله تئوری قرار دارن،هر بار هم که با موفقیت یه استارت میخورن یه پست تو پدال ازشون منتشر میشه و طرفداراشون کلی ذوق میکنن واسه اینکه فقط روشن شدن،خودشون هم تعجب میکنن که چطور یه ماکت استارت میخوره😂
afshin
۱۳ خرداد ۱۴۰۱خبر از دنیای ماشینا داری ؟
کونیگزگ با موتور هشت سیلندر این قدرتو داده بیرون یه موتور سه سیلندر داده ۶۰۰اسب رکورد بوگاتی رو چند باری زده لوتوس فور هنسی اینا رو با چی مقایسه میکنی
zeg02
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱جدیدا چقدر مقالات تکراری تو پدال چاپ میشه!
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ps معادل المانی اسب بخار هست ولی ضریب تبدیلش متفاوته ، مثلا ۱۰۰۰ پی ای ، میشه 986 hp .
p.Rad هم مخفف pro Rad یعنی به ازای هر چرخ .
amirhosein23
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱https://www.aparat.com/v/2GAtp خط تولید بوگاتی شیرون حتما ببنید
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بوگاتی همیشه دنبال نمایش و بزرگ نمایی هست.والا وحشیتر و قویتر از این رو رو داینو بردن بدون این مسخره بازیه.همچین میگن 50 کیلو وزن سوپاپ میشه انگار برای بقیه 2گرمه.والا یه تیونر با کمترین امکانات پودرش کرد انقدر ادا در نیاوردن.جمع کنید بساط کذایی رو
elman
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز
شما کلا میگی همه چی فقط خودروسازی آمریکاست ؟
Alan.r
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱عجب هیولایه!!! ۱۶۰۰ اسب بخار !!!!
dariush-moslemi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بوفانی همیشه رو قدرت ماورایی و حداکثر سرعت خیلی زیاد تمرکز می کنه و این قدرت و سرعت براش عادیه
MRD
۱۶ تیر ۱۴۰۱همه چیز بوگاتی رو دوست دارم به جز قیمت نامعقولش و هزینه ی نگهداری نامعقولترش
با قیمت کاپوت این ماشیم میشه پنج تا دوج چارجر هکلت خرید این حتی برای بهترین دنیا هم زیادی گرونه