بوگاتی چند ساعت پس از انتشار برخی تصاویر تیزری در شبکههای اجتماعی مشخصات کامل نسخه تولیدی نهایی بولاید را منتشر کرد. تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو با قیمت ۴.۳ میلیون دلار تولید خواهد شد.
بوگاتی تصاویر رسمی و جزئیات نسخه تولیدی نهایی هایپرکار مختص پیست خود را منتشر کرده و آنگونه که قبلاً دیده بودیم تفاوت خاصی با نسخه قبلی وجود ندارد. بولاید هماکنون وارد فاز بعدی توسعه خود شده است، فرایندی که از سال ۲۰۲۱ شروع شده بود. بوگاتی اشاره خاصی به تفاوت نسخه نهایی بولاید نکرده اما میتوانید برخی تفاوتها همچون اسپویلر بازنگری شده را ببینیم. همچنین برخی تفاوتهای کوچک در ورودیهای هوای بزرگ وجود دارند و ورودی هوای روی سقف نیز کمی بزرگتر شده است.
متأسفانه بوگاتی تصاویر جدیدی از بخش عقب بولاید منتشر نکرده بنابراین نمیدانیم که آیا دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی اگزوز مدل قبلی تغییری داشتهاند یا خیر هرچند با توجه به تصاویر پروفایل جانبی بولاید میتوان گفت تغییر چندانی در این بخش رخ نداده است. بولاید چیزی بیشتر از شیرون بازطراحی شده است و به همین خاطر بازمهندسی وسیعی در آن انجام میشود. سیستم تعلیق، گیربکس و خنککننده بهبود یافتهاند تا بتوانند در بولاید عملکرد بهتری داشته باشند.
عبور سریع از پیچها اولویت این هایپرکار پیست محور بوده و به همین منظور بوگاتی تقریباً تمامی قطعات را تحلیل و بررسی کرده تا حداکثر پرفورمنس به همراه کاهش حداکثری وزن حاصل شود. در حال حاضر پیشرانه W16 سیلندر کواد توربوی بوگاتی قدرت ۱۵۷۸ اسب بخار را تولید میکند و وزن خودرو نیز ۱۴۵۱ کیلوگرم اعلام شده است. رئیس بوگاتی میگوید:
بولاید عصر جدیدی را برای بوگاتی رقم میزند. تا پیش از این خودرو ما چنین پیشرانه پرقدرتی را با طراحی بسیار سبکوزن ترکیب نکرده بودیم. حاصل این فرمول تولید خودرویی پیست محور با عملکردی در حد موتور اسپرت است.
بوگاتی در زمان معرفی اولیه بولاید در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو با قیمت ۴.۳ میلیون دلار خواهد ساخت. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود اولین نمونههای نسخه تولیدی نهایی بولاید در سال آینده به دست مشتریان ثروتمند خود خواهند رسید.
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بولید/سولوس/T50s/AMRpro/ردبولRB17
کدوم یک اول از خط میگذرن؟؟
SFXSuperFast
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲FXX K EVO
پادشاه این کلاس
1100 KG
6.3L V12 NA 1050HP +KERS
800KG DOWNFORCE+
پاسخ پدال گاز و چابکیش تو پیچهای سرعت پایین و ترمزگیری بهترش بخاطر وزن پایین تر
از بولید بهتره
ولی AMR PRO و T50S ازش سریعترن
البته نه با فاصله خیلی زیاد مخصوصا اگر تو یه پیست سرعتی مثل مونزا باشه حتی شاید از گوردون موری سریع تر باشه
T50S Sسی درصد قدرت کم تری داره دوبرابر دانفورس بیشتری تولید میکنه و وزنشم 200کیلو کمتره گیربکسش هم دوکلاچه نیست
AMR PRO تقریبا هم وزنشه و فقط 100 اسب کمتر تولید میکنه گیربکس تک کلاچه و 2 برابرش دونفورس.
ماشینایی ک همه تازه ب مرحله تولید رسیدن ولی کا اوو برا 2018 عه پنج سال پیش.
ی چیز دیگه با اینکه ردلاین انجینای کازوورث استون مارتین و گوردون موری بالاتره ( ب ترتیب 11هزار و 12هزار ) صدای تولیدی کا اوو تو 9هزار و پونصد از صدای هردوتاشون باشکوه تر و سنتی تره.عاشق خرناسه های استارت و دونشیفتاشم.
هان/ خوشگل تر هم هست.
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲آره خوشگل تر هم هست
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بولاید مانستر واقعیه حاجی
اون موتور با اون وزن و طراحی تو پیست !!!!
مگه اصلا کسی جرات نگاه کردن بهش رو داره
فکر کنم بیاد تو فرمول وان ماشینا به صف میشن
براش
GMA
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲آیا از والکری AMR pro سریعتر خواهد بود؟؟
❤ ب ت bugatti
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بله
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بنظرم یک کلاس بالاتر از اونه
چون مقایسش تو فقط خط مستقیم خالی
حتی تصورش غیر ممکنه
اون پیشرانه ۱۶ سیلندر به کسی امون نمیده با ۲ تن وزن
شما خودت چیزی بیشتر از پانصد کیلوگرم
وزن از این ماشین کم کن ؟
۵۰۰ خودش بار وانت محسوب میشه
این حالا فقط مقیاس قدرت بر وزنه
این ماشین قطعا به خاطر پیست محور بودنش ضرایب آیروداینامیک و ارتفاع و تعلیق و ضرایب گیربکس تغییر هجومی کرده
کشش هم به طبع در کنار همه اینا بالا رفته
وااای که منتظر تست واقعیشم !!
میخوام مو به تنم سیخ بشه
محمدهادی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲مسلما در انتخاب تایرها و ابعادش هم بازنگری خواهد شد
این اگر با همین ویژگی ها که دارن میگن آسفالت پیست رو لمس کنه،قطعا پادشاه جدید خواهد شد
ببینیم رونمایی ازش میشه و دوراشو در پیست میزنه یانه فقط صرفا جنبه ی کلکسیون بازی و جنگولک بازی بهش خواهند داد
امیدوارم به مرحله ی عمل و کاربردی شدن واقعی برسه و رکوردهارو در بنورده
لامبورگینی اسنزا و مکلارن سنا هم پیست محورهای پرهیجانی ن فعلا
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر میکنم سنا مجوز جاده داره
❤ ب ت bugatti
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲راستش رو بخوای سنا وحشی هست اما نه به اندازه
پی وان
Djawad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲جنبه کلکسیونی داره
Amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا شاهکاره
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲این نشان از ظرفیت های تولید فوق العاده
بوگاتی داره
تنها .. هدف ساخت محصولات کمپانی
چیز دیگریست
Bavaria
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲مطالب مشابه 😅
ساعت بوگاتی
عینک بوگاتی
تخم مرغ بوگاتی
Daruosh
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلیییییی خفنه😍🤤
d1123
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲تقسیم وزن فاجعه
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲نکنه سوار شدی میدونی😂
محمدهادی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲از کجا میدونی
چیزیکه دراین مورد ارائه نکرده
بعید میدونم با این چهره تقسیم وزن فاجعه یی داشته باشه!!
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲صرفا تصورات ذهنی یک فرد
از شکل و شمایل سه بعدی یک ماشین …
😑
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بیشتر شبیه ماشین بتمنه تا بوگاتی
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بیشترین ماشینی که میتونه بتمن باشه
❤ ب ت bugatti
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲عاشق بولاید هستم
چهارمین خودروی سریع دنیا
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بر چه اساس گفتی شما ؟
R
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ببخشید سه تا اولی کدومن اونوقت؟
❤ ب ت bugatti
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دویل سیکستین
تواتارا (اگر بدون تقلب باشه)
جسکو ابسولت
البته اگر نسخه کانسپت سرعتش رو بگین از جسکو سریعتر خواهد بود(نسخه تولیدی از جسکو کند تر و از هنسی ونوم اف ۵ سریعتر خواهد بود)
R
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲از کلیپای اینستا یاد گرفتی؟
اینا همشون ادعا و خالی بندی ان هر وقت رکورد زدن بیابگو
سریعترین ماشین جهان بوگاتی سوپر اسپرت با ۴۹۰ تاست✌️
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خب اولا این بنده خدا تنها فاکتور سرعت رو در نظر گرفته بود که اون هم
دول سیکستین ک خودتون میدونید قضیه اشو
تواتارا هم بله در حال حاضر در بخش نهایت سرعت
فقط در این بخش
رتبه یکم رو داره
ابسلوت که مدعی نهایت سرعت هست
و هنوز وارد رینگ نشده
و هیچ عملکردی ازش دیده نشده
این وسط اگر مشتری های شیرون ۳۰۰ پلاس بخوان رکورد رسمی بزنن
باز هم مشخص نیست رتبه بندی
پیش بینی های رکورد ۵۱۵ کیلومتری هم در نوادا داده شده
اما این ماشین
شما فاکتور نهایت سرعت رو
وارد تمام زمینه ها میکنی
و بعد قدرت واقعیش رو البته بعد از وارد پیست شدنش متوجه خواهید شد
blackwing
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲به احتمال زیاد رکورد AMG One رو تو نوربرگ رینگ میشکونه ، قطعاً تو مسیرهای صاف خیلی سریع تره
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بسیار بسیار سریع تره
چون ؟ …
شیرون عادی
نسخه پایه
سریع تر از پروژکت وانه
مابقی ک ف بها
GMA
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲AMG one؟؟؟! بولاید؟؟؟!
مقایسه رکورد خودرو جاده ای با خودرو مخصوص پیست بدون محدودیت به نظر خودت عقلانیه؟؟؟
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲من این ماشین رو خواهم خرید
محمدهادی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲من نیز یدونه میخرم…
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بله قطعا
انشالله 😄
❤bugatti
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲راستش نباید به این گرون بگی
نسخه های کلاسیک فراری بالای ۷میلیون دلارن
MasouD
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲نوربرگرینگ دیگه استاندارد تایم زنی شده
هر شرکتی که اقدام به تایم زنی نکنه واقعا معلومه کاسه ای زیر نیم کاسه داره
بحث هندلینگ و لاستیک تقریبا برای همه هیاپرکارهای پیست محور یکی هست و در سرعت عبور از پیچ تفاوت در دهم ثانیه هاست
اینجا رقابت دوباره برمیگرده توی سنت قدرت انجین برای مسیر صاف
البته نباید وزن انجین زیاد باشه که هندلینگ رو ببازه
Arsalan
۳۰ خرداد ۱۴۰۲با بولاید کار رگرا تمومه