بوگاتیریمک-ریماک

سوددهی فراتر از انتظارات جوینت ونچر بوگاتی و ریمک

یکی از خبرسازترین اتفاقات چند سال اخیر دنیای خودرو همکاری نزدیک بوگاتی و ریمک است، دو شرکتی که محصولات خاص آن‌ها طرفداران فراوانی دارد.

جوینت ونچر بین ریمک کرواسی و بوگاتی فرانسه بسیار سودده تر از آن چیزی بوده که انتظارش را داشته‌اند. این دو برند مشهور در حال توسعه محصولاتی مشترک هستند و این را مدیر ارشد ریمک اعلام کرده است. میت ریمک در مصاحبه با رویترز گفته است:

جوینت ونچر دو شرکت بسیار سودده است و جریان سرمایه مثبتی وجود دارد که این موضوع فراتر از انتظارات هرکسی بوده است. در واقع شاهد یک شرایط برد-برد برای همه هستیم.

ریمک همچنین اظهار می‌دارد جوینت ونچر دو برند موردبحث، زمینه‌های همکاری‌های زیادی را ایجاد کرده است. گروه ریمک از جوینت ونچر بوگاتی و ریمک تشکیل شده و خودروهای نورا و شیرون را تولید می‌کند. ۴۵ درصد مالکیت این شرکت در اختیار پورشه قرار دارد و علاوه بر توسعه محصولات خود مشغول تأمین باتری و قوای محرکه دیگر خودروسازان نیز هست. اوایل سال جاری میلادی بود که سرمایه بوگاتی و ریمک ۵۱۹ میلیون دلار افزایش یافت و مدیرعامل ریمک اظهار داشت این کمپانی همکاری استراتژیک بسیار نزدیکی را با پورشه دنبال می‌کند. همان‌طور که می‌دانید پورشه ۲۲ درصد سهام خود گروه ریمک را هم در دست دارد. ریمک می‌افزاید:

ما واقعاً در بسیاری از سطوح مربوط به توسعه و تولید محصول با پورشه همکاری داریم و این همکاری در زمینه توسعه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی آتی نیز ادامه خواهد یافت.

میت ریمک خاطرنشان می‌سازد این گروه بیشتر به فراری شبیه خواهد شد و کسب‌وکاری قابل پیش‌بینی، پایدار و سودده خواهد بود و پس از آن می‌توان شاهد عرضه عمومی سهامش بود. او می‌گوید:

فراری همیشه خبرساز بوده و همواره به اهداف خود رسیده است. چیزی که من می‌خواهم همان پایداری و قطعیتی است که باید قبل از عرضه عمومی سهام داشته باشیم زیرا نمی‌خواهیم قولی عملی نشدنی را بدهیم.

همین عرضه عمومی سهام ریمک و بوگاتی می‌تواند از سه تا ده سال آینده صورت پذیرد و شاید شامل سهامی عام شدن به عنوان یک گروه یا واحد جداگانه باشد. البته ریمک اظهار داشته قطعاً این اتفاق رخ خواهد داد زیرا این شرکت سرمایه‌گذارانی دارد که در یک زمانی به دنبال خروج از آن خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. قاطر فروش

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    می خواستم سهامشو بخرم خط آخر منصرفم کرد

    موافقم 14
    مخالفم 3
  2. net

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    جلوپنجره بسته و نوک نازک و باریک چراغ جلو ریمک بد هست

    موافقم 14
    مخالفم 9
  3. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    جالبه بدونید که باتری های پورشه تایکان و حتی هیبریدی های پورشه رو همین ریمک می‌سازه ، پورشه واقعا فرصت طلب خیلی خوبی هست اون موقع که ریمک تازه تاسیس شده بود و کلا تونسته بود ۹ دستگاه کانسپت وان تولید کنه ، پورشه اومد و بیش تر از ۸۰ درصد سهامش رو خرید و پول زیادی توی این استارتاپ نوپا تزریق کرد ، حدود ۱ سال پیش بود که خیلی از سهامش رو تو ریمک به خاطر کرونا و مشکلات کمبود درآمد فروخت ولی هنوز هم ۴۵ درصد سهام رو داره و هر روز داره سود بیشتری میبره ، همانطور که گفتم این کارش فقط برای سود پولی نیست بلکه مت ریمک متعهد شده که باتری های خودرو های الکتریکی و هیبریدی پورشه رو تولید کنه

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا