تجربه رانندگی با بوگاتی بولاید نشان میدهد این خودرو با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت، تجربهای منحصربهفرد در اختیار راننده میگذارد.
سؤال سادهای که به محض مواجه شدن با بولاید برای شما پیش میآید این است که سواری آن چگونه خواهد بود؟ پاسخ ساده هم این است که سواری بولاید به اندازه ظاهر آن ترسناک و دیوانهوار نیست. البته اگر آن را همانند ظاهرش برانید احتمال اینکه پس از پایان یک دور پیست تصادف نکنید کم خواهد بود. بولاید ۵.۱ میلیون دلاری فقط به تعداد ۴۰ دستگاه ساخته میشود و بوگاتی اذعان میکند برخی مالکان احتمالاً هرگز پشت فرمان خودروی خود نخواهند نشست. ما گاهی اوقات چنین موضوعی را درک میکنیم اما بسیار دشوار است که بتوان بر وسوسه راندن بولاید غلبه کرد. اگر فقط به ظاهر بولاید نگاه کنید هرگز آن را کشف نخواهید کرد و بر حس ترس خود که فقط با تماشای خودرو القا میشود غلبه نمیکنید.
قبل از پاسخ به سؤالات بیشتر باید بدانیم بولاید از کجا آمده و اصلاً چرا تولید شده است. این خودرو را میتوان ادای احترامی تحسینبرانگیز به پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربویی دانست که دیگر بهصورت کنونی تولید نخواهد شد. این نیروگاه عظیم در ویرون سال ۲۰۰۵ حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و حالا خروجی آن به ۱۶۰۰ اسب بخار میرسد. با اینکه بولاید همان خودروی مسابقهای ۱۲۵۰ کیلوگرمی زمان کانسپت خود نیست اما بسیار به اهداف اعلامی سازنده نزدیک شده است؛ اما بوگاتی چگونه توانسته شیرون حدود ۲ تنی را به بولاید بسیار سبکتر تبدیل کند؟ باید دانست کل مونوکوک کربنی این خودرو بهصورت اختصاصی ساخته شده و متخصصان دالارا آن را توسعه دادهاند تا با قوانین فعلی لمان همخوانی داشته باشد. همچنین پیشرانه ۱۶ سیلندر نیز کمی تغییر کرده تا با شاسی هماهنگ شود و بتواند ۲.۵ جی نیرو را در پیچها و ۲۹۰۰ کیلوگرم داون فورس را تولید نماید. حتی پمپ سوخت و روغن شیرون و بولاید مشابه یکدیگر است هرچند کمی تغییرات در قطعات دیگر اعمال شده است.
با این تفاسیر تصور کنید رانندگی با بوگاتی بولاید عجیب که وزن بسیار کمتری نسبت به شیرون دارد چگونه خواهد بود. میت ریمک میگوید دشوارترین چیز برای این پروژه تولید محصولی با استانداردهای کیفیتی بوگاتی بوده است. خودروهای مسابقهای بسیار شگفتانگیز هستند اما این خودروها از نوع بوگاتی نیستند. یک خودروی مسابقهای باید بسیار سبک باشد و اهمیتی ندارد که کیفیت آن خوب است یا نه و این موضوع در کیفیت رنگ و کربن و… دیده میشود؛ اما من فکر نمیکنم شرکتی بتواند یک خودروی مسابقهای با این سطح از کیفیت بوگاتی را تولید کند.
ما بیشتر روی گفتههای ریمک فکر کردیم و فکر نمیکنیم که بولاید از این نظر خیلی منحصربهفرد باشد؛ اما ظاهر، حس و عملکرد آن شبیه بوگاتی است. ریمک اذعان میکند وزن خودرو به خاطر توجه به ارزشهای بوگاتی کمی بیشتر است. او میگوید بولاید خیلی روی ثبت سریعترین زمانها در پیست تمرکز ندارد بلکه محصولی درگیر کننده برای رانندگان است. بسیاری از مالکان هم رانندگان حرفهای نیستند؛ اما کاکپیت بوگاتی بولاید چگونه است؟ فضای تنگتری نسبت به انتظارات ما وجود دارد. در خودرو کوچک است و صندلی ثابت نیز کاملاً از جلوی خودرو فاصله داشته و بخشی از فضای ورودی را اشغال میکند. فرمان خودرو به ستون A نزدیک است و دید رو به بیرون نسبت به بسیاری از خودروهای موجود متفاوت خواهد بود. باید گفت فرمان خودرو با تکنولوژی پرینت سهبعدی تولید شده و خوشدست و زیباست. داشبورد هم پذیرای سه نمایشگر کوچک شده تا اطلاعات لازم را به نمایش بگذارد. پدال ترمز حس خوبی دارد و پدال گاز نیز سنگین حس میشود.
ما به هیجانانگیزترین بخش رانندگی با بوگاتی بولاید میرسیم. وقتی استارت بزنید نیروگاه ۱۶ سیلندر از خواب بیدار میشود. صدای تولیدی آن بسیار گیرا یا ترسناک نیست فقط حضور با ابهتی دارد. البته که هیچچیزی مشابه نشستن پشت فرمان یک خودروی ۱۶ سیلندر نخواهد بود. با فعال کردن لیمیتر، اندی والاس راننده بوگاتی میگوید زمانی که آماده شدید پدال گاز را فشار داده و نگه دارید. ما تکرار کردیم در دنده یک این کار را انجام دهیم و او هم پاسخ داد بله؛ و سپس همه چرخها شروع به هرزگردی کردند و ما مستقیماً شلیک شدیم؛ اما آیا بولاید سریعترین خودرویی است که ما راندهایم؟ مشکل این است که قبلاً پشت فرمان مک مورتری اسپرلینگ نیز نشستهایم و همین خودرو تمامی تجارب قبلی و بعدی درباره خودروهای بسیار سریع را تخریب کرده است. در سرعتهای بالاتر فکر نمیکنم بولاید سریعتر از کونیگزگ جسکو باشد. نکته جالب دیگر اینکه بولاید واقعاً حس سریع بودن را خیلی القا نمیکند. برخی از دلایل این کار را میتوان عملکرد شگفتانگیز کنترل کشش و پایداری دانست که همیشه حس میکنید شاسی میتواند انعطاف بالایی داشته باشد. از طرفی انتقال قدرت بهصورت خطی است به این معنی که خیلی نیازی به درگیری در امر تعویض دنده و رانندگی نیست. همچنین پشت آمپرها نیز کوچک هستند و دیدن آنها دشوار است.
به عبارت دیگر شما در حین رانندگی با بوگاتی بولاید حس ایمنی و امنیت را خواهید داشت و این بهترین راه برای غلبه بر وسوسه سرعت است. البته باید گفت ما در مجموع فقط ۶ دور را با بولاید در پیست طی کردیم و بنابراین زمان کافی برای کشف تواناییهای آن را نداشتیم. همچنین در حین تست خودرو بارش باران آغاز شد؛ اما در مجموع باید گفت بولاید یک سلاح ۱۶۰۰ اسب بخاری برای پیست است و درعینحال سواری دوستانهای دارد.
هیچچیز دشواری درباره بولاید وجود ندارد. فرمان خودرو سریع است اما به اندازه محصولات فراری تیز نیست و بازخورد واقعی زیادی هم وجود ندارد اما در مجموع عملکرد مثبتی دارد. با وجود کاهش وزن بسیار نسبت به شیرون، بولاید حس خودروی سبکی را ندارد اما کنترل آن به خوبی صورت میگیرد. سؤال دیگر این است که آیا خودروهایی در این سطح رقبایی دارند که خریداران را مردد کنند؟ ما پاگانی هوایرا R را نزدیکترین چیز به بولاید میدانیم، خودرویی که همانند بولاید بسیار خاص و سفارشی است. البته خودروهای دیگر دوست دارند حس مسابقهای بیشتری را ارائه کنند. برای مثال میتوانیم به فراری FXX K و استون مارتین والکری AMR Pro اشاره کنیم که پیست محورتر از بولاید هستند.
ما فکر میکنیم بولاید همه جوانب کار را در نظر گرفته و بجای اینکه نسخهای دیوانهوار از شیرون باشد، ایدهای واضح از هدف سازندگان را به نمایش میگذارد. مالکان بولاید میتوانند از پیشرانه ۱۶ سیلندر با ۴ توربو و ۶۴ سوپاپ نهایت لذت را ببرند چراکه تنها نیروگاه از این دست در دنیاست.
HELLO.BROTHERS
۱۹ اسفند ۱۴۰۳این توی پیستی تست شده ببینیم تایمش چنده.
HELLO.BROTHERS
۱۹ اسفند ۱۴۰۳تنها زمانی ثابت میشه این ماشین عالی که بیاد پیست نوربرگ رینگ تایم بزنه.
حسن
۱۹ اسفند ۱۴۰۳اخه کدوم نوربر
بی مصرف ترین و تبلیغاتی ترین پیست دنیا
شما یک خودرو که کمپانی رکوردش را اعلام کرده نام ببر که یک مالک و راننده عادی همون رکورد را نه بلکه ده دقیقه بالاتر را تو این پیست زده باشه
پیستی که نه تنها راننده ی حرفه ای بلکه راننده ی حرفه ای مخصوص خودش را میخواد نمیتونه ملاک باشه
Cehx
۱۹ اسفند ۱۴۰۳پیست چالشی هست و تایمش هم مهمه و هر کمپانی هم خودروشو ببره اونجا صد در صد راننده حرفه ای رو میزارن پشت فرمان
البته از ماشین های که بر اساس نوربرگ رینگ ساخته میشن بدم میاد چون معمولا سواری افتضاحی دارند
Taha Ayoobi
۱۹ اسفند ۱۴۰۳نوربرگ 60 درصد راننده اس 40 درصد ماشین.
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳خوب اون راننده میتونه برای هر خودرویی مفید یا غیرمفید باشه پس خودرو هم مثل راننده نقش کامل و مجزای خودش رو داره والا این خیلی سادهست چرا وانمود میکنید که متوجه نمیشید؟ فقط چندتا امریکایی فن هستن که نوربرگرینگ رو زیر سوال میبرن دلیلش رو همه میدونن درحالی که خود امریکاییها ماشینهاشون رو برای تست به اونجا میبرن!!
تو نوربرگرینگ به دلیل طولانی بودن و داشتن پیچهای زیاد و سخت، پالایش بیشتری از قابلیتهای خودرو صورت میگیره. قابلیتهای شتاب مثبت و منفی و جانبی که مهمترین فاکتورها در موتوراسپرت هستن
Taha Ayoobi
۱۹ اسفند ۱۴۰۳کسی از نوربرگ بدش نمیاد، اتفاقا همونطور که گفتی و منم مد نظرم بود، به خاطر پیچ ها و طول زیاد چالش برانگیز تره نسبت به پیست های دیگه، و طبیعیه که هرکسی ماشینو اونجا تست کنه.
درمورد راننده، مشکل اینه که اولا اون راننده ای که با فلان ماشین تایم زده و راننده خوبیه و تایم خوبی زده، نمیاد پشت اون یکی بشینه تا شرایط یکی باشه، راننده ها فرق داره.
دوما اینکه راننده هرچی بیشتر تمرین داشته باشه میتونه عملکرد بهتری داشته باشه اونم تو نوربرگرینگ که به خاطر شرایطش بهش میگن نوربرگرینگ.
پس اون راننده ای که لحاف و دوشک برده اونجا اتراق کرده، خیلی بهتر از راننده های دیگه که نهایت 7 یا 8 دور تمرین میکنن تایم میزنه.
و این راننده های اتراق کننده همونایی ان که با پورشه ها و بقیه اروپایی ها تایم میزنن.
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳همه اینها رو گفتی
اگه تو ۲۰ لپ اولش ۵ امریکایی بود هرگز نمیگفتی
و اگه ۱۰ بود که هرکی اینها رو میگفت حسابش با خودت بود
Cehx
۱۹ اسفند ۱۴۰۳داری بهونه میاری طاها جان
یجوری میگی انگار پورشه فقط بخاطر راننده ها تایم پیستش خوب میشه
الان همین موستانگ GTD مطمئنا راننده ی حرفه ای پشتش گذاشتن و چندین دور زده
𝐀𝐥𝐢
۱۹ اسفند ۱۴۰۳زیادی ترسناک
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳هایپرکارها بیش از هر زمان دیگهای عرضه شدن اما به هر دلیل امکان مقایسه بینشون بر اساس تایم پیست تقریبا منتفی هست و بازار حدس و گمان داغ
اگه دف عقب بود میشد گفت به جز RB17 از همه سریعتره اما AMR Pro اونجاست
Scuderia Ferrari
۱۹ اسفند ۱۴۰۳آقا مازیار
ای کاش والکری تو کلاس هایپرکارها شرکت نمیکرد
تو اولین مسابقه نابود شد که هیچ آبروریزی هم کرد
تو پیچ در ماشین باز شد !!
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳خبر ندارم😄
mehran911
۱۹ اسفند ۱۴۰۳درود
معلومه خیلی استقامتی علاقه نداری!
والکری خوبه انصافا… انتظار داری تو اولین حضور چیکار کنه ؟
هیتلر»
۱۹ اسفند ۱۴۰۳یک هایپرکار واقعی🔥
بوگاتی ساخته شد تا به جهان بفهمونه هایپرکار یعنی چی!
صامورایی
۱۹ اسفند ۱۴۰۳چه جالب. فکر میکردم سواری خشن و ناراحتی داشته باشه یچیزی مثل همون مک مورتری.
mehran911
۱۹ اسفند ۱۴۰۳عجب شاهکاریه…
دم بوگاتی گرم… دم فولکس گرم…
Scuderia Ferrari
۱۹ اسفند ۱۴۰۳آقا مهران
به جان خودم اگه پورشه محدودیت ها و قوانین رو کنار بزنه هرچی هایپرکار پیست محور هست رو از دم تیغ میگذرونه فقط بحث سرمایه و بازار هست که خیلی از برندها سمتش نمیرن
الآن با این مشخصات فنی سطح بالا چرا باید بگن برای ثبت سریع ترین دورها ساخته نشده ؟؟
در حالی که پورشه ۵۰۰ اسبی خیلی راحت و بدون حاشیه میاد رکورد خیلی از سوپر اسپرت ها رو میزنه و یه لبخند هم نثارشون میکنه
بحث تجربه هست و پورشه برای بهترین هندلینگ و استاد پیست شدن خون دلها خورده
mehran911
۱۹ اسفند ۱۴۰۳سوال خوبیه
ببین مسئله اصلی این ماشین پیشرانه است البته شاید هم نیست ببین سیاست و توسعه و توجه به میراث کمپانی موضوع مهمیه… W16 برای بوگاتی مفهوم مهمیه… و اتفاقا من به همین خاطر دوستش دارم بوگاتی تمام سعی خودش رو کرده با حفظ اون پیشرانه ی شاهکار پیست محور بسازه و این برای من قابل تقدیره…
.
ببین بولاید وزن خشکش چیزی حدوده ۱۴۵۰ کیلوگرمه این عدد برای این ماشین فوووق العاده است… ببین مجموعه پیشرانه و گیربکس و سیستم لوکینگ به شکل تخمینی چیزی نزدیک ۵۰۰ کیلوگرمه یعنی یک سوم جرم ماشین که این عدد به شکل افتضاحی زیاده… توجه کن که همون پورشه ۹۱۹ که مثال زدی احتمالا وزن پیشرانه بیش از ۱۵۰ کیلوگرم نیست….
برای یک ماشینه به نوعی میدانجین این وزن بالا در پیچهای تند میتونه اوور استیر ایجاد کنه…
فارغ از این موضوع، اینرسی دورانی این موتور به شکل فاجعهای بالاست…تصور کن ۱۶ عدد سیلندر و شاتون و میللنگ و…. در حال حرکت وجود داره این تعداد قطعات بالای در حال دوران یک اینرسی ذاتی ( اپتیمم کردنش خیلی سخته ) ایجاد میکنه این اینرسی ذاتی باعث میشه پیشرانه نسبت به تغییرات سریع دور موتور تنبل باشه… من بهش میگم “شتاب دور موتور” مقایسه کن با لکسس LFA یا پیشرانه GT3rs ببین چقدر تفاوت وجود داره در کل میتونی Throttle Response این پیشرانهها رو با W16 مقایسه کنی…( میدونم مقایسه پیشرانه توربو با طبیعی از این درست نیست صرفا برای اینکه تفاوت رو متوجه بشی گفتم) این مسئله برای پیشرانههای با خوراک بالا “معمولا” وجود داره…و برای یک خودروی پیست محور که Throttle Response خوب در اون بینهایت حیاتیه، خیلی جالب نیست…
.
نکته دیگه اینکه مدیریت دمایی این پیشرانه و صد البته مصرف سوختش مسئله است… سیستم مدیریت دمایی این پیشرانه با ۴ توربو ۱۶ سیلندر خودش داستانه و میتونه به راحتی نشه تایمهای قابل اطمینان زد مثلا برای پیستی بلندی مثل نوربرگرینگ احتمالا زمانی که در اولین بار (حالت سردی موتور میزنی ) با زمان دورهای بعدی تفاوت داشته باشه…با مصرف سوخت بالاش احتمال این وجود داره تایم دوم رو هم نتونی بزنی و شاید حتی وسط تایمگیری اول نیاز به سوختگیری داشته باشی… چون نسبت مصرف سوختش به مخزن سوختش اصلا نمیخوره ….
به اینها چالش ارتفاع مرکز ثقل رو هم اضافه کن که موتور روی شاسی تو چه فاصله از زمین نصب شده و دمپینگ وزن پیشرانه رو هم اضافه کن و به علاوه چندتا چیز دیگه توضیحش حوصله میخواد…
یکی دوتا دیتا ازش داشتم نه بیشتر یک روز کامل برات حرف میزدم…
.
اما در کل با همه اینها بوگاتی موفق شد ثابت کنه با نگاه به میراثش میتونه ی شاهکار پیست محور بسازه که با همه موارد بالا کاملا برای من قابل احترامه….
R
۱۹ اسفند ۱۴۰۳خلاصه حرفای مهران اینه که پورشه یه موتور کوچیک با یه اتاق خالی بود که رکورد زد و درستم هست اما درمورد مصرف سوخت بوگاتی اشتباهه مصرف سوخت شیرون ۲۳.۵ درهر صد کیلومتره باکشم صدلیتر ظرفیت داره با یک باک پر میتونه ۴۲۶ کیلومتر راه بره مصرف بولاید تو پیست رو تحت فشار اگه ۳۵ لیتر بذاریم با باک صد لیتری حدود ۲۸۵ کیلومتر میتونه را بره مصرف سوختو بازم دوبرابر بذاری باکم نصف حساب کنی که احتمالا برای کاهش وزن کمی از ظرفیتش کم کردن بازم بالای ۴ دور میتونه بزنه پیست فقط ۲۰ کیلومتره
mehran911
۱۹ اسفند ۱۴۰۳مرسی بابت تصحیح عدد و رقم من در مورد مصرف سوخت و حجم باک آپدیت نیستم…
mehran911
۱۹ اسفند ۱۴۰۳درود رفت واسه تایید
به نظرم ی فکری به حال این مشکل بکنید از همه واجبتره
Scuderia Ferrari
۱۹ اسفند ۱۴۰۳همه فکر میکردن میاد و پیست ها رو به آتش میکشه ولی باید گفت از این خبرا نیست چرا ؟؟؟؟
چون هرکسی را بهر کاری ساختند
همین که بوگاتی تلاش کرد یه پیست محور خاص بسازه عالیه ولی پا تو کفش بزرگان موتور اسپرت نمیشه کرد
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۳من از این مقاله یک چیز رو کامل متوجه شدم ،
کیفیت سواری نقطه مقابل با موتور اسپرته
بوگاتی به خاطر تعهدش به این موضوع نتونسته وارد موتور اسپرت بشه چون هدفش بزرگتره
تقریبا ۱ درصد آدما هم هیچ وقت تو پیست نمیرن و دوست ندارند تجربش کنند ولی اکثر آدما هیجان رو دوست دارند ، بوگاتی هم برای آدم های ثروتمند تو بهترین نقطه کیفیت ساخته شده
ولی اگر یه بخش ویژه برای موتور اسپرت هم داشتند واقعا عالی میشد در آینده
Ghin baz
۱۹ اسفند ۱۴۰۳بوگاتی بیمصرف ترین خودروییه که توی عمرم دیدم.
نه هندلینگ نه مانور پذیری خوب مصرف سوخت بالا راندمان پایین موتور در مقایسه با رقبا تنها نکته مثبتش تاپ اسپیدشه که اونم گسی قرار نیست ۵۰۰ تا بره.الان چهارتا بچه که هیچی سرشون نمیشه از صنعت خودرو میپرن میگن،تو میخوای به بوگاتی گیر بدی؟
Cehx
۱۹ اسفند ۱۴۰۳بزار یکی از بچه ها من باشم
بوگاتی رو پولدار ها میخرن (هر پولداری هم نه فقط افراد معروف) پس فکر نمی کنم مصرف سوخت بالاش مشکلی باشه بعدشم هر خودروی v12 و v16 مصرف سوخت بالایی داره
هندلینگ مانور پذیری رو جوری گفتی احساس کردم سوار شدی اما بوگاتی هندلینگ خوبی ای داره تنها عیبش وزن زیادشه که باعث میشه تایم پیستش کم باشه البته منظورم ویرون و شیرون هسته
ولی خب بوگاتی (ویرون و شیرون) پیست محور نیستند بیشتر برای پولدارا هستند هفته ای یبار استارتش بزنن تو محلشون بگردند
و این بولاید با توجه به اینکه وزن کمی داره احتمالا برای پیست مناسبه و تنها نکته وجود داره اینه که عملکرد کامپیوتر هاش چجونه باشند
mehran911
۱۹ اسفند ۱۴۰۳برو سراغ میاتا همه اینا رو بهت میده
حسن
۱۹ اسفند ۱۴۰۳هیچی یه شو اف دیگه از یه خودروی نمایشی
ببرش داخل یه پیست عمومی مگه مخصوص پیست نیست
R@min
۱۹ اسفند ۱۴۰۳حدس و گمان ها درست بود صرفا یه شوآف بیش نبود.
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۳اون چیزی که بوگاتی راجب این ماشین میگفت ،
هزینه سرسام آوری داشت ، مگه میشه انقدر راحت سریع ترین ماشین جهان رو با این مشخصات تولید کرد که داخل پیست بهتر از فرمول وان یا لمان باشه
شاید اگر کسی بود که این هزینه رو پرداخت کنه بخش موتور اسپرت بوگاتی هم راه اندازی میشد تا از هیبت این برند تو موتور اسپرت هم لذت ببریم
شاید در آینده بشه یه کارهایی کرد
قطعا پتانسیل بوگاتی برای بهترین شدن ثابت شدست ، تنها مشکل همون هزینه های وحشتناک بالاست ، مخصوصا بوگاتی که به کوچکترین کمبود قانع نیست ، کلی سرمایه هدر میره که فقط باید به غول های سرمایه گزاری وصل باشه
R@min
۱۹ اسفند ۱۴۰۳چیزی به اسم ماشین لمان نداریم در حال حاضر کلاس هایپرکار هست. هزینه ها هم که همه این بند و بساط به اسم بوگاتی توسط فولکس ساخته شده و صرفا آرم بوگاتی هست یه ذره حس می کنم فکر می کنی اینا واقعا کار بوگاتیه. پنج میلیون پول ماشینه تقریبا شش هفت برابر قیمت یه ماشین کلاس GT3 امروزی و هم قیمت یه ماشین کلاس LMP2 و نمومه های عقب افتاده کلاس هایپرکار این همه پول گرفتن نتیجه چی شده برای اونایی هم که اوج درک و فهمشون از دنیای خودرو رکورد فلان پیسته و موقع فشار تیکه متلک، همینم که نیومدن بزنن سه دقیقه پیش کش اگر حوالی تایم amg one هم بزنه سلطانه، کاش این دکل براشون بمونه تو غار نباشن.
قبلا هم برات گفتم این ساختار و از همه مهم تر موتور تو لول رقابت پیست نیست اساس ساختش رکورد تاپ اسپیده نه تحمل تغییرات آنی گشتاور مثل موتورهای پرفورمنس مسابقه ای و جاده ای.
اگرم دنبال هیبت مجموعه فولکس هستی باید منتظر هایپرکار پورشه بود که اونم پروسه ساختش رو هواس، اوضاع چندسال اخیر فولکس داغون تر از این حرفاس که با یه هایپرکار خودنمایی کنن فعلا تو منجلاب برقی سازی با چین اسیرن البته همه خودروسازها اسیرن.
پیام
۱۹ اسفند ۱۴۰۳ماشین خوبیه ها ولی چون ماشین دوستای ایرانی(سلطان tu5 سوارا) تاییدش نکردن حتی اندی والاس هم ازش تعریف و تمجید کنه دیگه واسم ارزش حتی دیدنم نداره
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳دستکم نگیر دوست عزیز
اینجا افرادی بشدت مشکل پسند و یا غیرممکن پسند داریم
که نه تست و بررسی رو قبول دارن نه مقایسهای نه پیستی نه کارشناسی نه هیچی هیچی هیچی
پسفردا همین بولید هم تایم 6:10 بزنه به نظرشون چیزی نیست بجز یه عدد بیارزش که هیچ نظارتی هم روش نبوده اما طرف خودشون تایم هشت سال قبل رو زده شده عجایب هشتم
حسن
۲۰ اسفند ۱۴۰۳از کی تا حالا ایکس شده منبع معتبر تست و بررسی
اینم یه اروپایی فن مث شماها نوشته بدون اگاهی از خودرو و از روی تعصب
چون گاز میخوره خوبه
به قول عراقیها راح میره
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۳گفته فکر نمیکنم در سرعت های بالا سریع تر از کونیگزگ جسکو باشه
حتی اگر سریع تر هم نباشه داخل پیست تقریبا همه هایپرکار کار هارو میبلعه
درسته میگه برای ثبت تایم ساخته نشده ولی ۲۹۰۰ کیلو داونفورس و اون همه قدرت هم بیکار نمیشینن
Taha Ayoobi
۱۹ اسفند ۱۴۰۳چرا تایمی ازش نمیگن؟
شکیبا
۱۹ اسفند ۱۴۰۳بوگاتی یعنی غول مرحله اخر تقریبا بیشتر مشتری های بوگاتی توی موقعیت اجتماعی خودشون نامبر وان هستند توی مراسم های خاص و نشون دادن جایگاه اجتماعی شخص ، بوگاتی روشن میشه وگرنه اسب بخار و هندلینگ و گشتاور و،،،شاید هیچ وقت توسط مشتریها استفاده نشه شایدم توی دست کلکسیونر ها سالها خاموش دست به دست بشه خلاصه بوگاتی برا از ما بهترونه وچون ما پول یه لاستیکش رو هم نداریم دلیلی بر مزخرف بودنش نیست
ab0lf4zl
۱۹ اسفند ۱۴۰۳دوستان چرا داستان رو پیچیده میکنید؟
این ماشین کلا چهل تا ازش درست میشه پس ب شدت محدود و کلکسیونیه.
و اینکه اگه ی مولتی میلیاردر بخواد با این ماشین رانندگی کنه همزمان هیجان و امنیت رو میخواد.
این ماشین نه مسابقات میره و نه احتمالا تاپ اسپیدش رو کسی تست کنه.
پورش و فراری و لامبو نیستن ک ازش سالی دو سه هزارتا تولید بشه
پس همه چی منطقی باید باشه
nima.jdm
۱۹ اسفند ۱۴۰۳عجب آیرودینامیکی