بوگاتیکونیگ‌زگ

چرا ابرخودروسازان هنوز از مرز 490 کیلومتربرساعت عبور نکرده‌اند؟

مالکان بوگاتی، کونیگزگ و هنسی به این سوال پاسخ می‌دهند.

در لحظه‌ای که این مقاله نگارش می‌شود، رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان در دستان بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ پلاس است؛ خودرویی که توانست مرزهای سرعت را در هم بشکند و به رقم خیره‌کننده ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حال مسئله این است که تولید شرون با معرفی جانشین آن یعنی توربیون متوقف شد. پس چرا برندهای دیگر برای شکستن این رکورد تلاش نمی‌کنند؟ چرا خود بوگاتی جانشین سریع‌تری را برای این ابرخودرو رونمایی کند؟

مصاحبه اخیر مجله تاپ‌گیر با موسسان شرکت‌های کونیگ‌زگ و هنسی نشان می‌دهد که برای این انفعال، دلایلی موجه وجود دارد. «کریستین ون کونیگزگ»، مدیرعامل و بنیان‌گذار کونیگزگ، می‌گوید:

ما آیرودینامیک را داریم و درعین حال می‌دانیم که پیشرانه یسکو تاب گذر از سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد. اما مسئله اصلی این است که تایر مقاوم و لازم برای انجام ایمن این تست وجود ندارد.

به نظر من اگر تایری را فقط برای رکوردشکنی تولید کنند هم فایده‌ای ندارد چون در آن صورت دیگر مشتری توان خرید آن را نخواهد داشت.

«من ریمک»، مدیرعامل برند بوگاتی-ریمک، هم با این دیدگاه موافق است و باور دارد که ساخت یک تایر تک‌تولیدی برای شکستن رکورد راه درستی نیست.

واقعا نمی‌توانید این کار را انجام دهید چون زمانی که یک تایر خلق می‌شود، سرمایه‌گذاری پشت آن وجود دارد. شما هم می‌توانید آن سرمایه را بین هزاران خودرویی که تولید می‌کنید پخش کنید.

او در ادامه به‌شکلی نامحسوس به حداکثر سرعت ممکن بوگاتی توربیون اشاره می‌کند؛ خودرویی که در مقایسه با شیرون و به‌خاطر بهبودهای مکانیکی و الکترونیکی، قدرتمندتر و سبک‌تر شده و حال ضریب پسای کمتری هم تولید می‌کند. راننده رکوردشکن بوگاتی و برنده مسابقه ۲۴ ساعتی لمان، «اندی والاس»، می‌گوید که درصورت درخواست بوگاتی برای یک رکوردشکنی تازه، او با کمال میل آن را قبول خواهد کرد. اما درصورت هماهنگی والاس و بوگاتی باز هم مانعی وجود خواهد داشت: آیا مسیری ایمن برای انجام این تست سرعت وجود دارد؟

«جان هنسی»، بنیان‌گذار تیونینگ و خودروسازی هنسی، می‌گوید:

ما باور داریم که تایرهای میشلین کاپ 2R توانایی گذر از مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۹۰ کیلومتر بر ساعت) را دارند. هر خودرو پارامتر نیروهای عمودی متفاوتی دارد و در بخش‌های گوناگون، واکنش متفاوتی به فشار نشان می‌دهد. ما احتمالا تست خود را روی سیستم داینو هواپیمایی میشلین انجام دهیم تا مطمئن باشیم که تایرها از مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت عبور می‌کنند.

مسئله اصلی ما محل انجام آزمایش است. جاده‌ها کوتاه‌اند و ما را مجبور می‌کنند که آغاز داشته باشیم و خودرو را با شتاب اولیه بسیار بالا به حرکت درآوریم. همه این عملیات به‌همراه ترمزگرفتن باید پیش از اتمام مسیر انجام شود. بنابراین اگر یکی از خودروهای ما بتواند از مرز ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت هم عبور کند، عملا جایی برای رسیدن به حداکثر سرعت خود ندارد.

می‌توانیم از بزرگ‌راه‌های بین شهری استفاده کنیم اما این کار خطر زیادی دارد. (مسیر) بسیار باریک است و ممکن است حیوانی در میانه تست از آن عبور کند.

هنسی با این جمله به رکوردشکنی کونیگزگ آگرا RS در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌کند که در یک بزرگ‌راه بسته در ایالت نوادای آمریکا انجام شد. هر چند تست این شرکت سوئدی بی‌خطر بود اما هنسی باور دارد که ریسک بالایی دارد.

اگر به بزرگراه فکر کنیم، تگزاس هم جای خوبی است. ما با این ایالت همکاری داشته‌ایم و آن‌ها بزرگراه‌های جدید را در اختیارمان قرار داده‌اند. اما باز هم مسئله عدم‌کنترل حیوانات وجود دارد. من با سرعت بیش از ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت با پرنده‌ها برخورد کرده‌ام. مسئله کمی نیست اگر کسی به ۵۰۰ کیلومتربرساعت برسد؛ هر چند بوگاتی هم این کار را در یک جهت انجام داد. تست دوطرفه بهتر خواهد بود.

ریمک نورا R

هم‌اکنون به‌جز برندهای بوگاتی، کونیگزگ و هنسی شرکت‌های دیگر هم به تولید ابرخودروهای بسیار سریع مشغول هستند و قصد دارند در زمینه‌های مختلف رکوردشکنی کنند. برای مثال، خودروهای برقی بوگاتی-ریمک یعنی نورا و نورا R روی شتاب اولیه تمرکز دارند و در تلاش هستند تا رقیب اروپایی خود، پینین‌فارینا باتیستا، را بار دیگر کنار بگذارند. به نظر شما، این رقابت تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا خودروهای تولید انبوه به سرعت ورای ۵۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهند کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    میگن وقتی بالای ۵۰۰ کیلومتر بری میرسی به خدا . اینکه میگم شوخی نیستا
    حتی تو سرعتهای بالای ۳۰۰کیلومتر بعد از ۲۰ دقیقه رانندگی آدرنالینی که مغز تولید میکنه شمارو میبره به خاطرات قدیمتون و صحنه های عجیبی میاد جلوی چشتون تا جایی که درد و تصادفو دیگه حس نمیکنید .

    موافقم 64
    مخالفم 102
    1. انالیز

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (518 ديدگاه)

      بطری رو بزار کنار

      موافقم 172
      مخالفم 5
      1. amirkhanzadeh

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        دهنت زیبا 🤣🤣

        موافقم 75
        مخالفم 4
    2. جرمی کلارکسون

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (986 ديدگاه)

      واکنش صادقانه خلبانان اس ار 71 : ما خدایی ندیدیم

      موافقم 132
      مخالفم 14
      1. JaMsHiD-B

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2814 ديدگاه)

        کلا کاری به بحث ندارم ولی خلبانان SR71 جی سوت های مخصوص خودشون رو دارن که مخصوص پرواز در ارتفاع های بسیار بالاست . جریان خون رو در تمام بدن متعادل نگه میدارن و نمیذارن خون در پا تجمع کنه و بخاطر کم بودن اکسیژن تو اون ارتفاع یه طورایی به ریه کمک می‌کنه تا تنفس رو انجام بدن . بعدش برای رکورد زدن با این ماشین ها افراد با تجربه با بدن آماده میشینه پشت این ماشین ها که تحمل نیروی جی رو دارن و با سرعت های بالا مشکل ندارن . وگرنه آدم عادی نمیشینه پشتش که بخواد پونصد تا بره و رکورد بزنه

        موافقم 62
        مخالفم 4
      2. خاص

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (239 ديدگاه)

        کور باد چشمی که تو را نمی‌بیند.

        موافقم 19
        مخالفم 10
    3. Muty

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2202 ديدگاه)

      کدوم جاده هست شما بتونی با ۳۰۰ تا ۲۰ کیلومتر ممتد بری؟!! مگه جاده ی جهنم باشه 🤪

      موافقم 37
      مخالفم 3
    4. nasser

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تاحالا مگه ۲۰ دقیقهباا سرعت ۳۰۰تا رانندگی کردی

      موافقم 10
    5. امید

      ۱۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کی میگه؟
      خودت ببین از خودت بگو…

    6. Mercedes

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (956 ديدگاه)

      اینا به کنار
      چرا هیچ خبری از بولاید نیست؟

  2. Amir Enzo

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    دقیقا همین بحث ها هست که جلو گیری می کنه دیگه ، کوتاه بودن مسیر پیست یا استاندارد نبود تایر برای سرعت 500 تا

    موافقم 50
    مخالفم 4
    1. محمدهادی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      پیست ناردو توانایی رسیدن به این سرعت هارو نداره؟
      خب یه پیست بیضی ۱۰ کیلومتری بسازن تموم شه بره دیگه

  3. AMIN JAFARI

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    ماشین برقی خیلی راحت تر ب این سرعت ها میرسند البته اگه باطری تموم نکنع

    موافقم 18
    مخالفم 87
    1. Cehx

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      ببین کاری ندارم به جو دنیای ماشین و اینا ولی با منطق خودت و درگ های برقی ها کاملا این موضوع مشخصه که موتور بنزینی در سرعت بالاتر هم شتابش بهتره و هم تاپ اسپیدش بیشتره و صرفا شتاب اولیه اش کمتر از برقیه بعدشم بحث این پست اصلا موتور ماشین نیست موتور های بنزینی ای که به این سرعت برسند وجود داره اما پلتفرم و شرایط لازمش فراهم نیست وگرنه چند تا از خودرو ساز های نام برده شده در تئوری به 500 رسیدن

      موافقم 48
      مخالفم 3
  4. مازیار

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    سرعت ۵۰۰ و بیشتر، به نسبت وقت و هزینه‌ای که براش خرج میشه کم اهمیت ترین فاکتور هست

    موافقم 51
    مخالفم 8
  5. OM.01

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (552 ديدگاه)

    در سرعت ۴۸۰ تا ۶۴۰ کیلومتر در ساعت درگ آیرودینامیکی به فاکتور مهمی در تعیین میزان سرعت شما تبدیل می‌شود. برای اینکه بتوان در چنین سرعت‌هایی بر باد مخالف غلبه کرد نیروی زیادی لازم است. در یک نقطه درگ تلاش می‌کند سرعت خودرو را کاهش دهد و اندازه آن با نیروی لاستیک‌ها برای حرکت رو به جلوی خودرو برابر خواهد شد. وقتی به این نقطه برسید دیگر نخواهید توانست سریع‌تر حرکت کنید و اینجا قدرت بیشتر پیشرانه اهمیتی نخواهد داشت. قدرت عظیم پیشرانه تنها باعث هرزگردی چرخ‌ها خواهد شد و سرعت خودرو را افزایش نخواهد داد. در این نقطه چیزی که نیاز دارید نیروی چسبندگی بیشتر لاستیک‌هاست. همه‌چیز به توازنی بی‌نقص بین وزن، قدرت پیشرانه و آیرودینامیک بستگی دارد.

    هرچند دستیابی به سرعت 300 مایل بر ساعت در دنیای خودروهای استاندارد چالش های خاص خودشو داره اما هرساله در دریاچه نمک بونویل هفته سرعت خودروهای LSR این سرعت رو فتح میکنن
    ثبت سرعت فراتر از 200 و 250 مایل برای بل ایر 55 فوردهای 32 انواع ماسل کارهای که برای هفته سرعت بونویل طراحی شدن کاری نداره، اگه نتونن ثبت کنن یه جای کار ایراد داره😅

    اونی که عشق سرعت داره هرسال تو دریاچه نمک بونویل هرسال رکوردهارو جابجا میکنه با عشق و علاقه دانش مهندسی که داره. 500 و 600 و 700 کیلومتر رو میبینه و جایزه هم میبره عشق هم میکنه
    یا مثال خیلی نزدیک تر اون بنده خدا فورد GT مدل 2005 تیونینگ شده تونست 500 کیلومتر سرعت بره تو باند فرودگاه

    مالکان بوگاتی کونیگزگ و ریماک واقعا از ماشین هاشون استفاده نمیکنن… واقعا استفاده نمیکنن. تاپ اسپید تو این برندها صرفا یه عددی هست که هیچوقت استفاده نمیشه

    موافقم 69
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2062 ديدگاه)

      جانی بومر با یه فورد جی تی تیون شده ۵۰۰ کیلومتر رد کرد بدون ادعا با دو تا توربو اضافه تازه ماشین روزمرشه !!! اینا ۲۰ ساله تو کفش موندن فقط میچاپن.

      موافقم 57
      مخالفم 9
      1. amir-mr

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (402 ديدگاه)

        پدال مقاله همین جانی بومر کار کرده بود
        رفتم خوندمش چیزی که واسم جالب بود قدرت
        ماشینه که ۲۷۰۰ اسب بخاره
        ولی یک سوال از چه گیربکسی روی این ماشین
        استفاده کرده؟!

        موافقم 30
        1. JDM سابق

          ۱۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          یسری کمپانی‌ها تو آمریکا هستن برای مصارف خیلی سنگین و گشتاور بالا قطعه تولید میکنن و یا حتی سفارش قطعه میگیرن
          گیربکس هایی که انقدر قدرت تحمل میکنن معمولاً پاورگلاید، TH400 و سری 4L افترمارکت هستن
          اینم یه 6 دنده کاستوم بیلد ترمک هست که شفت و دنده هارو از بیلت ساختن
          تایراش هم نیتو هستن، همون برندی که دوج دیمن تایر تولید می‌کنه

          موافقم 26
      2. Mahdi

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من موندم چطور فورد جی تی باد بلندش نکرده چون این یه ماشین کلاسیک که نهایتا تا۳۲۰تا میتونه بره خلاص

        موافقم 16
        مخالفم 3
  6. Joker

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    وقتی اینکاره نیستی دنبال بهونه ای🤣🤣🤣توربیون جوری رکورد رو میزنه که دیگه اینا تو رویا هم نتونن نزدیکش بشن،یکی نیست بگه مرتیکه کچل تو یه ماشین بساز که زیر ده ثانیه صفر تا صد رو پر کنه و آتیش نگیره ما قبولت دارین دیگه سرعت ۵۰۰ تا پیشکش😂فکر کن چند میلیون دلار پول ماشین بدی بعد یه جی کلاس پشت چراغ قرمز دودت کنه 🤣🤣🤣🤣

    موافقم 14
    مخالفم 46
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    میلیون ها دلار هزینه میکنی تا از مرز ۵۰۰km عبور کنی ولی لاستیکی برای رکوردزنی پیدا نمیشه و همونجا متوقف میشی و بحث تئوری میاد وسط
    با این همه حال بوگاتی رو بیشتر از کوئنیگ زگ و هنسی قبول دارم چون اون احساس آرامش در سرعت های بالا خیلی مهمه

    موافقم 46
    مخالفم 4
  8. یوسف

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    توی سرعت 250 تا 280 همه چیز خیلی سریع اتفاف میافته. حتی زمان پلک زدن هم میتونه یه اتفاق بیافته….. واقعا کار هر کسی نیست
    چه بزسه به سرعت 500 تا……

    موافقم 32
    مخالفم 2
  9. JaMsHiD-B

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2814 ديدگاه)

    دلیل قانع کننده ای برای سرمایه گذاری اونم برای رکورد تاپ اسپید که لاستیک و مهندسی آیرودینامیک و چسبندگی لازم رو نیاز داره وجود نداره . به بیشتر از این سرعت هم نیاز نیست

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. حسن

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    دنیا جای امتحانه دیگه دارن زورشون را میزنن
    بوگاتی با لاستیک سفارشی یک طرفه 490 تا را زد و اون لاستیک توی بازار وجود نداره

    موافقم 18
    مخالفم 1
  11. حسن

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    از نظر من بحث سرعت برای بوگاتی تمام شده است مهمترین مبحث در این مقوله وزنه وزن بیشتر گرمای بیشتر و از هم پاشیدن لاستیک محتمل تره
    تنها خودروهایی که برای سرعت باقی مونده کونیک و هنسی هستن که مث بوگاتی خیلی سنگین نیستن و محدودیت ندارن
    یعنی با لاستیک عادی بوگاتی 430 تا رفته با لاستیک سفارشی 490 اینا با لاستیک عادی میتونن 490 را بزنن چون وزن بسیار کمتری دارن 2 تن مقابل 1400 کیلو

    موافقم 14
    مخالفم 6
  12. شکیبا

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    احتمالا با این سرعت پیشرفت تکنولوژی این اخرین رکورد هایی هست که توسط انسان با اتوموبیل جابجا میشه با ساخت سیستم ضد جاذبه و حذف چرخ و اصطکاک لاستیک ها مردم صد سال دیگه با سرعت صوت میرن شمال و برمیگردن

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD-B

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2814 ديدگاه)

      عزیز جان سرعت صوت؟
      جاده شمال رو مستقیم بزنن شاید بتونی این چیزی که میگی انجام بشه که محاله جاده مستقیم اونم تا شمال !
      مگر اینکه با یه کنکورد پرواز کنی که بتونی به سرعت صوت برسی و سه سوته شمال باشی

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. یوسف

        ۱۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دهنت طلا داداش تصور جاده شمال با این سرعت فکرش که میکنی مبخیسی به خودت فقط یه اعثاب و روانی صفر کیلومتر به سرش میزنه ف ر سرعت صوت تو جاده شمال …

  13. Reza Rafee

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ۵۰۰ تا خیلیه کی می خواد این کارو بکنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  14. مهرداد

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ۳۰۰ پلاس یعنی چی میشه توضیح بدید؟؛
    خب چرا نمی‌نویسید بیش از ۳۰۰ کیلومتر و همون عین متن انگلیسی رو میارید؟!
    خب یعنی چی اینکارا؟!

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. حسن

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      این یه اسمه نامها را ترجمه نمیکنن
      شما تمامش را با هم بخون شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس
      شیرون عادی 25 سانت کوچک تره اینا برا سرعت 490 ساختن که تمامش همونه فقط کامپیوتر کنترل مرکزی اون خودرو که رکورد زد را نداره لاستیکهای مناسب سرعت بالای 420 سفارشیه اما چجوری و با چه قیمتی میشه سفارش داد معلوم نیست وزنش هم با اضافه شدن صندلی دوم بیشتر شده اما به صورت نمادین همون بوگاتیه که رکورد زد

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. علی صفرپور

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      یعنی بیش از 300 مایل بر ساعت (معادل 490 کیلومتر بر ساعت) و بخشی از نام خودروی رکوردشکن بوگاتیه.

  15. عرفان

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    500 تا بره یا 600 تا بره اصلا میگیم 700 تا کله مینیمومه سرعت استاندارد تو جاده ها 100 تا 150 تا هست . میخوای کجارو خراب کنی کجارو اباد کنی 500 تایی که راحت ازش حرف میزنیم خوده کمپانی تو پیست تو جاده صاف میگه به ریسکش نمیارزه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  16. علی

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دردنیای موتورسیکلت.سوزوکی هایابوسا به راحتی به سرعت چهارصدکیلومتر دست پیدا میکنه!!برای همین درآمریکا غیرمجازهست این موتور!!

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. حسن

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      بزرگوار ترمز نداشت برا همین گفتن نمیتونی بفروشی
      سوزوکی هایابوسا به علت خارج شدن روغن ترمز در موقع ترمز گرفتن منع فروش شد و فراخوان دادن اوناییکه خریدن ببرن تحویل بدن تا عیب رفع بشه
      انقد عیبش اساسی و کشنده بوده که اصلا نمیشده کوتاهی کرد

  17. محمد علی خوش گفتار

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سرعت ماشین ها به‌ نقطه ایی‌رسیده که دیگه باید جاده و چرخ و لاستیک منسوخ بشه تا بتونن به سرعت های بالاتر و با استهلاک کمتری دست پیدا کنن
    از این مرحله به بعد ماشین ها دیگه نباید با زمین تماس داشته باشند

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. آرش

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (385 ديدگاه)

      دقیقا منم با نظرت موافقم محمد علی!
      وقتی ۵۰۰ تا بریم هر لحظه ممکنه چپ کنی یا سر پیچ کنترل ماشسن رو ار دست بدی یا…
      شاید ماشین پرنده یک چیز علمی تخیلی باشه ولی توی این دوره زمونه لازمه!

  18. amirboss

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (757 ديدگاه)

    با تکیه به علم آیرودینامیک میشه روی زمین و با همین لاستیک ها به سرعت های بالاتری هم دست پیدا کرد.
    این وسط یه سیستم هوشمند باید طراحی بشه تا با کنترل نیروی داون فورث و آپلیفت توسط قطعات آیرودینامیکی تعبیه شده در خودرو، هم روی مانور پذیری خودرو کنترل داشته باشه هم وزن خودرو رو توی سرعت های بالا کنترل کنه.
    این وسط فقط یه اتوبان صاف و بی انتها لازمه.
    هیچ چیز غیر ممکن نیست.

  19. محمد

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز بعد میفهمی چندنفر بخاطر همین سرعت بالا میمیرند تو شهر کلا میتونی 60تا بری دیه سرعت بالا چه فایده ای داره مگه اینجا پیست مسابقه ‌ست😂

    موافقم 6
    مخالفم 3
  20. BMW

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    توربیون یه گریز بزنه برای رکورد بد نیست 🥲😁👌

    موافقم 3
    مخالفم 2
  21. Nima

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به یه بنده خدا مرسدس سال 1930 با 3000 هزار اسب و حداکثر 700 کیلومتر اشاره نشده بنز مدل t80 البته یکبار بیشتر تست نشده تو موزه است

  22. رنگو

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از این ماشین ها تنها کشوری که میتونید درست استفاده کنید ، آلمان هست تازه اگه یه روز آفتابی گیر بیارید
    کاش به جای این همه هزینه و تلاش برای ماشین، برای برداشتن محدودیت سرعت استفاده می‌شد

    موافقم 3
    مخالفم 4
  23. Iranian

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرض کنیم این ابر خودرو رو تولید کردند و بالای 500 سرعت داره بازم مسئله جاده اس نمیگم یه جاده مخصوص و بزرگ مستقیم از یه کشور به کشور دیگه ساخته بشه شاید اون موقع بشه با این سرعت رفت و شایدم چند ده سال طول بشه تا دنیا به اونجا برسه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا