نیروبخش گرانترین خودروی صفرکیلومتر دنیا یعنی La Voiture Noire و همچنین سریعترین خودروی جادهای تاریخ یعنی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ بوده است. اگر اولین کانسپت های معرفی شده در زمان حمایت فولکسواگن را در نظر بگیرید، از اواخر دهه ۹۰ میلادی در بازار حضور داشته است. سال ۱۹۹۸ خودروی EB118 با پیشرانه ۱۸ سیلندر ۶.۳ لیتری معرفی شد و یک سال بعد هم EB218 پدیدار شد. همان سال نیز شیرون ۱۸/۳ را دیدیم.
هر سه خودرو همانند EB 18/4 ویرون ۱۹۹۹ از پیشرانههای تنفس طبیعی استفاده کردهاند و بوگاتی هم سرانجام تصمیم گرفت تا برای کانسپت بهروز شده ویرون در سال ۲۰۰۰ از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری استفاده کند. این پیشرانه در مدل تولیدی به چهار توربو مجهز شد و هنوز هم در شیرون بکار رفته است. نیروگاهی که قدرت ۱۵۷۷ اسب بخاری دارد…
خب تمامی اینها را گفتیم تا بگوییم که درباره نیروگاه افسانهای بوگاتی یعنی پیشرانه ۱۶ سیلندر صحبت میکنیم.
اگر از ته دل به این جمله که “جایگزینی برای حجم بالای پیشرانه وجود ندارد” اعتقاد دارید پس از شنیدن اینکه پیشرانه ۱۶ سیلندر بوگاتی به این زودیها بازنشسته نخواهد شد خوشحال میشوید. علیرغم قوانین آلایندگی بسیار سختی که وجود دارد، مدیر بوگاتی گفته پیشرانه این برند تا اواخر دهه جاری میلادی تولید خواهد شد. استفان وینکلمن با اشاره به پیشرانه ۸ لیتری کمپانی گفته که این نیروگاه جواهری با ارزش است. این پیشرانه یک فاکتور فروش منحصربهفرد برای بوگاتی است زیرا هیچ خودروساز دیگری چنین چیزی تولید نمیکند.
وینکلمن خاطرنشان ساخته هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن از ارزشهای این پیشرانه آگاه است و بنابراین نمیخواهد آن را بازنشسته کند.
به این ترتیب جانشین شیرون به احتمال زیاد از قوای محرکه حجیمی استفاده خواهد کرد اما احتمال دارد دومین محصول بوگاتی با تنظیمات بسیار متفاوتی تولید شود. ما به این زودیها جانشین شیرون را نخواهیم دید زیرا تولید نسل فعلی این خودرو تا اواخر سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. کمتر از ۱۰۰ دستگاه از این خودرو وجود دارد که میتوان هر یک را با بهای حدود ۳ میلیون دلاری به خانه برد.
محمد حسین
۹ بهمن ۱۳۹۸باید در کنار حفظ این انجین ، مدل های بعدی رو هیبریدی هم بکنن.
علی
۹ بهمن ۱۳۹۸خدا اون روزا نیاره که شیرون برقی بیاد
ممد ژانگولر
۹ بهمن ۱۳۹۸یک مشکلی که وجود داره برای سوپر اسپورتها اگه برقی بشن دیگه باید با اون موتورهای زیبا که پشت شیشه قرار دارن خداحافظی کرد مگر اینکه بصورت دکوری قرارش بدن که اون حسو دیگه نمیده.به نظرم بهترین کار اینه سوپر اسپرتها که تعدادشون کمه استثنا قرار بدن و اجازه بدن با انجینهای بنزینی تولید بشن .
فقط یک مشکلی که باز وجود داره اینه که یهو میبینی یمی با ماشین ۴۰۰۰۰$ برقی از بقلت سبقت میگیره که اونوقت …?
Twin H power
۱۰ بهمن ۱۳۹۸همین الانم هوندا سیویک تایپ آر میتونه از ماشین افسانه ای مثل لامبورگینی میورا سبقت بگیره .
ولی این چیزی از ارزش های میورا کم میکنه !؟
ممد ژانگولر
۱۰ بهمن ۱۳۹۸منظورم من این چیزی که گفتی نبود. یکم با آرامش بیشتر متنهامو بخونی متوجه میشی چی گفتم
ممنون
هادی نجفی
۹ بهمن ۱۳۹۸این موتور شاهکار هنری و علم هست
ولی دیگه عمر مکانیکی ها به سر اومده
یه زمانی گوتنبرگ با اختراع دستگاه چاپ انقلابی به پا کرد
ولی الان تمام دنیا (به جز ایران خراب شده) بیشتر کارهاشون دیگه با کاغذ نیست، روزنامه الکترونیکی،کتاب PDF, پول مجازی و …
عصر مکانیک و محدود های مکانیکی هم تمام شده، الان کار کردن روی تولید ماشین های مکانیکی شبیه آب تو هاونگ کوبیدنه!
بله قبول دارم هیچی مثل صدای سیلندر های چارجر روح آدم رو بازی نمیده ولی دیگه دوره مال نسل جدید هست…
doubt
۹ بهمن ۱۳۹۸هاونگ!!!!!!!!!!??
محمد حسین
۱۰ بهمن ۱۳۹۸از کسی که به کشور خودش میگه خراب شده ، توقع ادبیات صحیح نداشته باش
OMID
۱۰ بهمن ۱۳۹۸حالا یه دونه گ اضافه داره دیگه مگه چی گفته بنده خدا
آریا ماشین
۹ بهمن ۱۳۹۸پدال لطفا مطلب تیزر محصول جدید لامبورگینی که تو اینستاگرام منتشر کرده رو بزار?