بوگاتی شیرون بهعنوان جایگزین مدل افسانهای ویرون برای اولین بار در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد و به نظر میرسد در بیشتر نقاط دنیا نمایش دادهشده باشد. شیرون در موناکو، مسابقات لمانز، فستیوال سرعت گودوود و خلاصه همهجا به نمایش درآمده است و حتی در ایالاتمتحده هم دیدهشده است اما اولین حضور رسمی شیرون در ایالاتمتحده، نمایش آن در غرفهٔ بوگاتی در گردهمایی پبل بیچ امسال صورت گرفت.
بوگاتی تاکنون بیش از ۲۰۰ سفارش خرید برای شیرون دریافت کرده است که ۳۰ درصد این خریداران از ایالاتمتحده هستند. همانطور که حتماً اطلاع دارید شیرون مجهز به نیروگاه ۸ لیتری W16 با چهار توربوشارژر است که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. بنا بر گزارشات سرعت نسخههای تولیدی این خودرو جهت حفظ لاستیکها روی ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدودشده است. این در حالی است که شیرون بدون محدودیت سرعت و در تلاش برای شکستن رکورد سرعت میتواند به سرعتی بیش از ۴۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
در تصاویر زیر که از گردهمایی پبل بیچ گرفتهشده است یک دستگاه شیرون وجود دارد که در زیر نور خورشید مونتری واقعاً خیرهکننده است. هرچند ممکن است طراحی این هایپراسپرت مطابق سلیقهٔ همهٔ افراد نباشد اما نمیتوان منکر آن شد که طراحی واقعاً تأثیرگذاری دارد.
در خبری دیگر، بوگاتی اعلام کرده است که در کمتر از شش ماهی که از رونمایی شیرون در نمایشگاه ژنو امسال میگذرد، حداقل ۲۰۰ نفر سفارش خرید این خودروی ۲.۷ میلیون دلاری را دادهاند. این در حالی است که پیشبینی میشد تقریباً بلافاصله پس از رونمایی شیرون تمامی ۵۰۰ دستگاه برنامهریزیشده برای تولید آن فروخته شود اما هرگز اینگونه نشد. تصور میشود مشکلات سابق این برند فرانسوی در تحویل بهموقع ۴۵۰ دستگاه ویرون خریداریشده و همینطور قیمت بسیار بالا و هزینههای نگهداری سرسامآور شیرون موجب این امر شده است.
در سوی به نظر میرسید شیرون در بین ثروتمندان دنیا محبوبتر از ویرون شود چراکه در حال حاضر همگی با کیفیت بینظیر محصولات بوگاتی آشنا هستند. بااینوجود درحالیکه تولید شیرون فقط به ۵۰۰ دستگاه محدودشده است انتظار میرود انتظار خریداران جهت تحویل خودروهایشان به بیش از سه سال افزایش یابد.
به همین دلیل بسیاری از خریداران بالقوهٔ شیرون ازدسترفتهاند چراکه آنها باید برای سفارش این خودرو مبلغ ۲۰۰ هزار یورو (۲۲۶ هزار دلار) را بهعنوان سپرده پرداخت کنند. مبلغی که هرچند فقط معادل ۱۰ درصد قیمت شیرون است اما هنوز هم با آن میتوان سوپراسپرتهای بسیار خوبی را خریداری نمود.
درهرحال هنوز معلوم نیست که بهصورت جدی تحویل شیرون به خریداران از کی آغاز خواهد شد اما انتظار میرود برای اولین بار چند دستگاه از این هایپراسپرت خارقالعاده تا قبل از پایان امسال به خریداران تحویل داده شود.
mehdi
۲ شهریور ۱۳۹۵سبک و متریال داخلیش شبیه پاگانی شده
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵اژدها وارد میشود.
پاگانی چی میگه این وسط ؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۲ شهریور ۱۳۹۵از لحاظ قیمتی زیاد فرق با مدل ویرون نداره
بوگاتی ویرون قیمتی بین 2.4 الی 2.6 میلیون دلار قیمت خورده بود
بوگاتی شیرون 2.7 میلیون دلار.
میلیاردرهای فوربس و بلومبرگ برن حالشو ببرن 2.7 میلیون دلار برای کسی مثل دونالد ترامپ که 9 میلیارد دلار ثروت داره چیزی نیست
سامان اذری
۲ شهریور ۱۳۹۵با تشکر از اقای امیر دهقان
ولی تا اونجایی که من میدونم موتور شیرون هم مثل ویرون 16 سیلندره
امیر دهقان
۲ شهریور ۱۳۹۵ممنون از لطفتون
تو متن هم همین گفته شده. موتور W16 یعنی 16 سیلندر W شکل
peyman.german
۲ شهریور ۱۳۹۵پس پژو 206 sd v8 هم هست سیلندر بوده
lord of the DEAD
۲ شهریور ۱۳۹۵سامان جان درسته خوب دوتا موتور 8 سیلندر vشکل کنار هم که در کل میشه 16 سیلندر
سامان اذری
۲ شهریور ۱۳۹۵تو متن w12 نوشته شده بود که بعدا اصلاح شد
مجید
۲ شهریور ۱۳۹۵ماشین جذابیه من فقط دلم میخواد از نزدیک ببینمش و صداشو بشنوم!!!!!!!W16 با چهار تا توربو!!!!!!!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۲ شهریور ۱۳۹۵خیلی غول
Pagani
۲ شهریور ۱۳۹۵بازدهی موتورش خیلی پایینه.
12سیلندرهای تنفس طبیعی 800 به بالا اسب دارن(پاگانی.فراری .لامبو و… )
8سیلندر تنفس طبیعی 608 اسب قدرت داره(918 )
8سیلندر 1سوپرشارژر 1توربو 1200 اسب(هنسی ونوم )
الان این با 16 سیلندر و 4توربو که حجم یه بار مکشش اندازه تنفس 4تا آدم در روز هست. فقط 1500 اسب قدرت داره.
خیلی ضعیف.
اصلا موتورش موتور شاخی نیست.
پروژه تبلیغاتی فولکس.
دلم میخواد یه شرکت مثamg 16 سیلندر 4توربو بسازه تا دنیا بفهمه موتور ینی چی!!!(مطمئنا بالای 2500اسب خواهد بود. )
جواد
۲ شهریور ۱۳۹۵بزرگترین مشکل بوگاتی مدت زمان زیاد تحویل بود که برای 450 نسخه نزدیک به 7 سال طول کشید که باعث افت شدید قیمت اون شد در حالی که کمپانی فراری یا مک لارن نسخه محدود خودشون در کمتر از دو سال تولید میکنن تازه بعد چند سال گرونتر هم میشن ولی بوگاتی نه امیدوارم این اشتباه تو شیرون صورت نگیره
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵آره تا اون موقع Aston Martin AmRB001 و هایپرکار مرسدس معرفی میشن و خیلی تو سر شیرون خواهد خورد. البته به خاطر سیاست های فولکس فکر نکنم جانشین 918 تا وقتی فروش ویرون تموم نشده معرفی بشه.
مسعود
۲ شهریور ۱۳۹۵اگه شیرون هم در فروش مثل ویرون برای کمپانی دردسر ساز بشه احتمال میدم که کمپانی دست از طراحی و ساخت هایپر کار برداره و در عوض برای کسب سود به بازارهای پایین رده نزول کنه مثلا با عرضه سوپر اسپرتی با قیمت کمتر از 500 هزار دلاری وارد رقابت با لامبورگینی و فراری بشه.
این امر باعث دوام و بقای کمپانی میشه.
بی صبرانه منتظر چنین رخدادی هستم .
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵بی صبرانه نگران چنین رخدادی هستم.
شرکت معظم فولکس واگن بوگاتی رو واسه رکورد شکنی و بازار بالای1 میلیون دلار میخواد.
بوگانی بهترین و مناسب ترین پروژه ی تبلیغاتی برای گروه فولکس واگن آ گ هست.
اگه قضیه ی دیزل گیت پیش نمیومد مطمئنم بوگاتی خیلی بهتر از شیرون معرفی میکرد.
تولید هایپرکار برای هر شرکتی سود چندانی نداره و بیشتر یک پروژه ی تبلیغاتیست تا راه کسب درآمد.
راهی که فولکس واگن برای بوگاتی انتخاب کرده با راه لامبورگینی ، پورشه، فراری، مک لارن 180 درجه زاویه داره. کسی که مطالعات ماشینی داشته باشه کاملا اینو درک میکنه.
کلا رقابت های درون گروهی سودآوری بالایی ندارن. همین الانشم پورشه بیشتر با فراری رقابت میکنه تا لامبورگینی.
مطمئنم شیرون موفق خواهد بود و سودآوری خواهد داشت.
ان شا الله بعد از سال 2020 که اثرات دیزل گیت کاملا از بین بره بوگانی خیلی قویتر از گذشته برخواهد گشت.
مسعود
۲ شهریور ۱۳۹۵قربونت برم المنتو ، جیگر چرا ناراحت میشی؟
خب خودت بگو اگه بوگاتی بخاطر عدم سوددهی و اعمال هزینه های توسعه و تحقیق بدون توجیه مالی دوباره ورشکست بشه و 40سال دیگه (مثل 1951 تا 1991) زمین گیر بشه خوبه یا اینکه بیاد تو رده ای مثل لامبورگینی ولی به فعالیتش ادامه بده؟
در ضمن بوگاتی قبلا با ارائه EB110 ثابت کرده که میتونه رقیب قدری برای لامبورگینی باشه چون اون زمان با Diablo رقابت تنگاتنگی داشت حتی جرمی کلارکسون هم اونا رو باهم مقایسه کرده که میتونی اونو تو یوتیوب ببینی .
درضمن شاید بوگاتی بتونه با پولی که از بازار میان رده سوپر اسپرت در میاره دوباره به تولید هایپر کار برگرده ، اینبار با صلابت بیشتر و روی پای خودش نه با تکیه کمپانی مادر.
در ضمن المنتوی عزیز ما همه بوگاتی رو دوست داریم بخاطر همین از ورشکستگی و زمینگیر شدنش میترسیم.
در پایان اگه دوستان رو رنجوندم معذرت میخوام ، همه پدالیها رو عمیقا دوست دارم.
برادر کوچک شما مسعود.
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵دوست گلم من کجا ناراحت شدم آخه عزیز دل.
خدا نکنه شما یا من همدیگه رو برنجونیم.
من فقط خیلی با عجله کامنت میذارم شاید یکم رک تر و مستقیم تر حرف زدم.باید در لحن صحبتم تجدید نظر کنم تا این جور سو تفاهم هایی نشه.
من فقط به خاطر علاقم به ماشین و دوستان گل مثل شما میام پدال و از خیلی تفریحات دیگه میزنم.
شما عزیز مایی.
در تمام مدت 6 ماهی که تا حالا در پدال بودم هرگز نخواستم کسی رو ناراحت کنم . از ته قلبم میگم.. شاید دیگه نتونم خیلی کامنت بذارم.
به عنوان یک جور خداحافظی از همه کسایی که ناخواسته جایی از من ناراحت شدن عذرخواهی میکنم و امیدوارم به دل نگیرن. من هدفم فقط افزایش اطلاعات خودم و گاهی شوخی کردن بوده. متاسفانه در دنیای مجازی با این تایپ کردن ها خیلی وقتا خوب منظورمون رو نمیتونم برسونیم. چون ارتباط چهره ب چهره وجود نداره.
احسان(احسان سابق)
۲ شهریور ۱۳۹۵اما بوگاتی موقع عرضه ابهت بیشتری داشت و عرضه جذابتری داشت
sami
۲ شهریور ۱۳۹۵طراحیش کور رو شفا میده
سعید
۲ شهریور ۱۳۹۵شیرون یا حتی مدل قبلیش چندان کاربردی نیستن در واقع برای این هم ساخته نشدن، بیشتر به این منظور تولید میشه که نشون بدن صنعت خودرو امروز اگر مبحث قیمت تمام شده براش محدودیت نزاره تا کجا میتونه پیش بره، قطعا اگر تمدن بشر تا صد سال دیگه ادامه پیدا کنه این مدلا اون زمان توی حراجی ها با قیمت های عجیب و غریب معامله میشن…
حمي
۲ شهریور ۱۳۹۵نمی دونم این خودرو چقدر کاربردیه ولی خوب مختص ادمهایی هست که میخواهند اخر سوپر ماشینها رو داشته باشند
به نظر من هر کس میتونه بخره باید بخره
احمد باقری
۲ شهریور ۱۳۹۵این ماشین، واقعا معرکه هست. آفرین به بوگاتی، اصلا طراحیش، همه چیزو میگه.
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۵طراحیش ای کاش یکم خشن تر می شد.انگار دماغه اش(کاپوتش) درازه.
ولی در کل عالیه و ایرادی بهش نمیشه گرفت.خوش به حال کسایی که میخرنش.
Sina
۲ شهریور ۱۳۹۵فقط regra
Regera 1790
۲ شهریور ۱۳۹۵فقط Regera
مهدی drift
۲ شهریور ۱۳۹۵فقط agera RS بوگاتی خیلی زشته چرا انقدر طرفدار داره ؟!