بالاخره اتفاق افتاد! بوگاتی تحویل رسمی هایپرکار شیرون به مشتریان را آغاز کرد. در ادامهی تستی که کریستیانو رونالدو انجام داد، سه نسخهی اول این خودرو خط تولید بوگاتی در فرانسه را ترک کردند تا وارد گاراژ مالکان ثروتمند خود در اروپا و خاورمیانه شوند.
این هیولای ۲.۴ میلیون یورویی به وسیلهی تیمی ۵۰ نفره از متخصصان که در مولشایم فرانسه مشغول بکار هستند مونتاژ میشود. این تأسیسات همچنین محل تولید تمامی ۴۵۰ دستگاه ویرون قبلی در طی ۱۰ سال پروسهی تولید بوده است. امسال بوگاتی تخمین میزند که تا ۷۰ دستگاه از شیرون را تولید خواهد کرد و البته همهی آنها قبلاً به مشتریان شخصی فروخته شدهاند. قبلاً بیش از ۲۲۰ دستگاه از شیرون رزرو شده و بدین ترتیب اگر بخواهید امروز شیرون بخرید حداقل سه سال باید منتظر بمانید.
البته راه آسانتری نیز برای خرید شیرون وجود دارد. با پرداخت پولی که ۱۵۹۰ بار کمتر از بهای شیرون است شما میتوانید مدل یک دوازدهم این هایپرکار را بخرید که دستساز بوده و دادههای موردنیاز برای ساخت آن مستقیماً توسط بوگاتی تأمین میشود. اگر به این حد نیز قانع نیستید میتوانید نسخهی یکهشتم آن را جزئیات فوقالعادهتر بخرید.
خب به شیرون فول سایز بازگردیم! این سه نسخهی ابتدایی ازنقطهنظر فنی اولین شیرون هایی نیستند که به خریدار تحویل داده میشوند زیرا قبلاً یک مدل شیرون به همراه کانسپت ویژن گرن توریسمو به میلیاردر اهل عربستان سعودی فروخته شدهاند. یک نسخهی دیگر از این هایپرکار احتمالاً با رنگی منحصربهفرد در نمایشگاه ژنو هفتهی آینده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
در تأسیسات بوگاتی هر پیشرانه، سیستم تعلیق، بدنه و کابین با دست ساخته شده و در نهایت دقت و کمالگرایی مونتاژ میشود. زمانی که خریدار از بین ۸ رنگ پوشش الکانترا، ۳۰ گزینه ی دوخت متفاوت، ۱۸ نوع کفپوش و ۱۱ رنگ کمربند ایمنی یکی را انتخاب کرد، فرایند مونتاژ واقعی که بهطور متوسط ۶ ماه طول میکشد آغاز میشود.
به لطف افتتاح نمایندگیهای جدید در مونیخ، مونته کارلو و توکیو، حالا بوگاتی قادر است تا ارتباطی نزدیکتر با مشتریان بالقوه داشته باشد. بااینوجود کمپانی انتظار ندارد که بیش از ۵ دستگاه شیرون را در هر ماه به مشتریان تحویل دهد.
مهراب
۱۷ اسفند ۱۳۹۵منم میخوام……….
Kasra
۱۷ اسفند ۱۳۹۵زیباست
ولی
بی خاصیته
(تنها خاصیتش پزشه)
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ اسفند ۱۳۹۵.
پس طبق نظر شما همه ی هایپرکار ها بی خاصیتن.
Kasra
۱۷ اسفند ۱۳۹۵بله دقیقا
مهم ترین بخش یک هایپر کار سرعتشه، اولا که به جز آلمان کشور دیگه ای نیست که بدون محدودیت سرعت باشه(اگه هست بگید) مثلا در کالیفرنیا که افراد بسیار ثروتمندی زندگی میکنن و به راحتی میتونن یه هایپر کار بخرن، فقط تا 110 کیلومتر میتونن توی جاده سرعت داشته باشن و اگه سرعت بیشتری داشته باشن پوستشون کندس(مثل ایران نیست که یه جریمه کوچولو نوشته بشه و تموم).
دوما،از بین این افراد که این ماشین رو میخرن، چند نفر هستن که بتونن در پیست با نهایت سرعت باهاش رانندگی کنن؟ گذشته از کسایی که واسه پولشون زحمتی نکشیدن، بقیه ثروتمندا زیاد وقت اینو ندارن که رانندگی حرفه ای یاد بگیرن که ماشین رو در سرعت 400 و خورده ای کیلومتر کنترل کنن.
بنابراین اگه کسی دنبال سرعت خوبی با هزینه معقولی باشه 911 توربو اس کفایتش میکنه.
فیصل
۱۷ اسفند ۱۳۹۵یه آگهی تو دبی دیدم 17 ملیون درهم. نوشته بود ماشین تو کاناداست و عکساش هم گذاشته بود
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ اسفند ۱۳۹۵°
نگاه کنید تو عکس دوم چه شکوه و زیبایی دارن.??????????
مخصوصا اون رنگ سرمه ای که جلوتر از همه پارک شده منو عاشق خودش کرد
شکوه نگاهش و خشم تو چشماش دیوانه کنندست. ?
Man
۱۷ اسفند ۱۳۹۵منم یکی از این پیش ثبت نام ها خریده بودم انگار گفتن ششم فروردین بهم تحویل میدن .پرسیدم چرا زودتر تحویل نمیدین گفتن آخه عید نوروزه شرکت معظم بوگاتی تعطیله کارمنداش میرن تعطیلات ششم بیا تحویل بگیر.???
من حالم خوبه دکترم رفتم گفته داروهاتو سر وقت بخور.
بی مزه هم خودتی
Saber.J
۳۰ فروردین ۱۳۹۶طبق آمار کسانی بوگاتی میخرن که حدود ۵۰ خودروی معروف دیگه توی گاراژ، دوتا جت خصوصی و چندتا قایق لوکس دارن، پس فکرشو بکنید احتمالا اکثر خریدارها بوگاتی شون رو ماهی یه بار هم از گاراژ بیرون نمیارن، برای خیلیا این یه جور تجارته و برای بقیه هم صرفا یه هوس، تعداد بسیار معدودی هم ازش تا حدودی استفاده میکنن، تجارت از این نظر که بعد از تحویل آخرین شیرون قیمتش چند برابر میشه، مثل فراری انزو ۶۶۰هزار دلاری که درست بعد از تحویل آخرین دستگاه تولیدی، قیمتش به ۱.۳ میلیارد دلار رسید