بوگاتی

جولان خودروی تست بوگاتی در جهنم سبز

باز هم نوربرگرینگ و باز هم بوگاتی. عکاسان سمج کانال اینستاگرامی DCN Carphotography، تصاویری از یک خودروی تست شیرون شکار کرده‌اند که در پیست معروف نوربرگرینگ، جولان می‌دهد.  با اینکه چیز زیادی از این نگاره معلوم نیست، لااقل مطمئنیم که بوگاتی خیالی در سر می‌پروراند. شیرون مشکی‌رنگ تصویر، چراغ‌های عقبی متفاوت داشته و تجهیزاتی شبیه به سنسور یا وسایل اندازه‌گیری بر روی شیشه پشت آن، جا خوش کرده‌اند. عجیب‌تر اینکه در این خودرو خبری از نشان بوگاتی نمی‌بینیم. می‌پرسید چرا عجیب؟ چون که هرکس با اندک دانش خودرویی، این وسیله را چیزی جز شیرون نمی‌نامد.


همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد، مدتی است که نام کمپانی فرانسوی و این پیست معروف با هم گره خورده‌اند. دلیل آن شاید، دیوو باشد. همین چند وقت پیش بود که با تیزری از هایپر کار “جدید” بوگاتی، آدرنالین در رگ‌های عاشقان سرعت جوشیدن گرفت. دیوو که به احتمال زیاد نسخه‌ای بهبود داده شده از برادر بزرگ‌تر خود، شیرون، خواهد بود؛ شاید به جای ارائه سرعت‌های دیوانه‌وار تنها به هندلینگ مثال‌زدنی خود بسنده کند. از آنجا که ذات تیزر با دادن اطلاعات زیاد بیگانه است، دانش چندانی از دست پخت جدید فرانسوی‌ها موجود نیست؛ اما می‌دانیم که این ابر خودرو رژیم گرفته و در عین حال با پکیجی آئرودینامیکی برای تولید نیروی رو به پایین زیاد همراه شده است. همه شواهد و قرائن حاکی از هیولایی است که پیچ ها را برای صبحانه نوش جان کرده و دل عاشقان بی‌پول خودرو را به آتش می‌کشد. حال که صحبت از پول شد، بد نیست بدانیم که هر یک از ۴۰ دیوو تولیدی، ۶ میلیون دلار ناقابل از خریدار طلب می‌کند.


مطمئناً یکی از مهم‌ترین دلایلی که کمپانی بنا نهاده شده به دست اتوره بوگاتی، جهنم سبز را برای تست برگزیده، پیچ و خم بی شمار این پیست است. به علاوه، با اینکه تغییر آئرودینامیکی ملموسی در خودروی آزمایشی مذکور نمی‌بینیم، بعید نیست که این بار قطعاتی چون سیستم تعلیقی تازه و یا دیگر قطعات مکانیکی، از جمله جعبه دنده‌ای نو برای کمک به شتاب خودرو، در حال گذراندن مراحل تست خود باشند. با این همه، تمامی این تغییرات به کاهش سقف سرعت تا ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد انجامید.


آیا بوگاتی در اندیشه ثبت رکورد سرعتی  برای خودروهای تولیدی در پیست نام آشنای ژرمن است؟ پس از اینکه پارسال کوئنیگزگ رکورد شتاب ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر و سپس رسیدن به حالت سکون و همچنین سقف سرعت ۴۴۶.۹۷ کیلومتر بر ساعت را همراه با غرور بوگاتی در نوردید، از حمله این شرکت به پیست نباید متعجب شد.

motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    پارسال کوئنیگزگ رکورد شتاب 0 تا 400 کیلومتر و سپس رسیدن به حالت سکون و همچنین سقف سرعت 446.97 کیلومتر بر ساعت را همراه با غرور بوگاتی در نوردید
    جمله رو باید 10 بار خوند نه 100 بار بخونید خیلی حال میده

    1. محمد علی فردین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (24 ديدگاه)

      هیچی نیست اینو امار و رکورد ها نشون داده هیچی نیست بره تو پیستم fxxk مثل کونیک زگ نابودش میکنه اون این کارو نکنه سنا میکنه سنا نکنه بقیه هستند
      اونجا فقط یه حریف داشت اینجا 100 تا از پس اون یدونه هم بر نیومد

  2. Amirferrari

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    بوگاتی با دیوو نشون خواهد داد اگه قرار باشه ماشینی بسازه که پیست رو به آتیش بکشه واسش کار چندان سختی نخواهد بود،خیلیا میگفتن بوگاتی فقط تو مسیر مستقیم سریعه و تو پیست حرفی واسه گفتن نداره،اما حالا ماشینی میسازه تا چشم منتقداش از کاسه دراد،دیوو هیولایی باشتاب زیر دو ثانیه که سریعترین ماشینای پیست باید پشت سرش خاکشو جمع کنن،کونیک زگ هم بره لوح صدافرینی که از گینس گرفته رو قاب کنه بزنه به دیوار هر روز نیگاش کنه بلکه خدا خواست تونست ماشینی بسازه با شتاب صفر تا صد زیر شش ثانیه…? هنسی هم حالا حالاها ماکت سایز واقعی ماشینشو ببره تو نمایشگاه ها باهاش پز بده تا بلکه مثه کونیگ زگ که موتور ماشینشو از فورد گدایی کرده یه خودروسازی پیدا بشه یه موتور از رده خارجی بهشون بده تا شاید بتونه با تیونینگ ازش ۱۶۰۰ اسب بخار دربیاره?

    1. LAMB,O

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      کونیگزگ موتوراش رو از فورد نمیگیره بلکه بلوک موتور رو فورد به سفارش کونیگزگ میسازه و اگه تیونیگ هم اسون بود همه انجام میدادن و رکورد سرعت دنیا رو هم میزدن.
      نکته بعدی که بوگاتی همه قطعات ماشین رو خودش نمیسازه بلکه بیشتر بقیه جاها براش میسازن و خیلی از تکنولوژی هاش هم مال فولکس واگن هست و در ضمن کاری که بوگاتی میکنه زیاد با هنسی فرقی ندارهچون همش موتور شونزده سیلندر قبلیش رو تیون میکنه .اگه بوگاتی بهترین ماشین بود اون وقت همه تو لمانز و فرمول یک بوگاتی میبردن و برنده میشدند ?

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. More

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (72 ديدگاه)

      با این حرفات نه سهام کونیگزگ افت میکنه نه بوگاتی رشد میکنه فقط ثابت میکنی که بشدت بی سوادی امیدوارم شاهین امثال تورو بن کنه خلاص شیم

      1. s.h

        ۳۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        من هر وقت جوابشو میدم خدایی اصلا توهینم توش نیست بلاخره تبادل نظره
        هیچ وقت منتشره نمیکنه ولی توهین های این به طرفدارای بقیه کمپانی هارو منتشر میکنه !!!!!!!!!!!
        اصلا حرف حالیش نمیشه دوست عزیز خود سایت کونیک زک تاریخچه رو نوشته امیدوارم پدال دور از تعصب رو بوگاتی یه بار ترجمشو بزاره یه عده **** متوجه بشن موتور مال خودشه و فقط سفارش میده بابا تازه الانم نه که سال 2008 چون اونموقع رو ریسک بودند و ترجیح میدادن واسه خط تولید هزینه نکنند

  3. احمدرضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    اگر کمی از شیرون ضعیف تر باشه به نظرم معقول نیست که با ظاهر شیرون معرفی شه اینطور نیست؟

    1. Amirferrari

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      مثه اینکه بالا رو نخوندی،همه چیزش از شیرون سرتره،دو برابر شیرون قیمتشه بعد شما میگی اکه کمی از شیرون ضعیفتره …از شیرون قویتره و گیربکس مسابقه ای داره،طراحیشم با شیرون کاملا متفاوته،سریعترین ماشینیه که تا الان تولید شده…تاپ اسپیدشو محدود کردن اونم به خاطر شتاب بسیار بالایی که نسب به شیرون داره…

      1. akrh78

        ۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        تمرکز رو گذاشتن رو شتاب اولیه و زمان پیست.پس طبیعیه که نسبت به ستاپ حداکثر سرعت شیرون متفاوت باشه.اخ که چی بشه این جیگر

    2. Just bentley continental

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (563 ديدگاه)

      این ماشین از شیرو قوی تره فقط سقف سرعتشو کم کردن
      میگن صفر تا صدش زیر ۲ ثانیست و صفر تا دیویستش زیر ۶ ثانیه?این غول مرحله اخره کونیگزگ و هنسی رو به خاک و خون می کشه.

  4. s.h

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    مگه رو بوگاتی تعصب داری که نظرارو نمایش نمیدی من که چیز بدی ننوشته بودم پدال

    1. مهدی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      داداش احتمال 90 درصد مال سرور های مزخرف ایرانیه مقصر پدال نیست برای همه حد اقل یکی دوبار پیش اومده حالا خیلی بهتر شده الان ولی هنوزم مشکلاتی داره

      1. s.h

        ۳۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        نه دادش دوتا نظر دیگه بود یکی جدا یکی هم جواب بچه ها من اصلا نه توهین کردم نه فش توش بود ولی نذاشته ازاین کارا با نظرای من زیاد کرده مخصوصا زیر پستهای بوگاتی واسه اینه که میگم تعصب داره
        وای به روزی که بگندد نمک
        بعد یه سری دیدم و همچنین الان نظرای ضد لامبورگینی رو منتشر میکنه ولی بوگاتی نه
        بی شوخی میگم خدایی احتمال 90 درصد پدال با بعضی ها ریختع رو هم

        1. akrh78

          ۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          خخخخخخخ
          مثلا از فراری و بوگاتی دارن پورسانت میگیرن برا هر کامنت؟
          خخخخخخخخخ

  5. Khosrow

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    هرچی که هست — نمای پشتشو انگار تو کارگاه خم کاری کردن و پریدن از سر خیابون 2تا چراغ خطر گرفتن براش / فاقد روح و هنر ..

    1. akrh78

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      خوب اون موتور بدبخت از کجا نفس بکشه
      4تا توربو میخوان هوا بکشن تو باید پشتش رو توری مشبک میگذاشتن

  6. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    چرا همش قیمتش داره میره بالا اول گفتن 5.3 بعد شد 5.83 حالا شده 6 میلیون دلار
    مگه میخوان تو ایران تولیدش کنن دلار میکشه بالا اینم باهاش همگام میشه

  7. Centenario

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    درست مهندسی بالایی داره ولی 6 میلیون یورو؟؟
    میشه باهاش 30 تا هوراکان خرید??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا