مولشایم، فرانسه. اینجا همانجایی است که بیش از ۱۸۰۰ قطعه مجزا توسط ۲۰ مهندس بوگاتی سرهم میشوند تا شیرون ۱۵۰۰ اسب بخاری ساخته شود. در زمان نگارش این مقاله،۱۲ خودرو در حال تولید بوده و یکی از آنها در ماههای آینده به مشتری خوششانس تحویل داده خواهد شد. در کل بوگاتی پیشبینی میکند حدود ۷۰ درصد هایپرکارها در سال ۲۰۱۷ با دست ساخته شوند. سفارشهای کافی باعث خواهند شد که سر این شرکت برای سه سال آینده مشغول شود. این را هم در نظر بگیرید که قبلاً ۲۲۰ نفر در لیست انتظار برای دریافت این خودرو قرار گرفتهاند.
برای خودرویی بسیار کارا که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن با قیمت ۲.۴ میلیون یورو ساخته خواهد شد، جایی شگفتی زیادی وجود ندارد که بوگاتی سطح وسیعی از شخصی سازی را پیشنهاد کند. ۲۳ رنگ به همراه ۸ نسخهی کربنی قابل انتخاب بوده و برای چرم داخل کابین نیز میتوان ۳۱ رنگ متفاوت را انتخاب کرد. شیرون همچنین با ۸ رنگ برای پوشش چرم آلکانترا در کابین،۳۰ آپشن دوخت متفاوت،۱۸ نوع کفپوش متفاوت و ۱۱ رنگ متفاوت برای کمربندهای صندلی در دسترس است. اگر هیچیک از گزینههای پیشنهاد شده نظر شما را به خود جلب نکرد، رنگهای انفرادی نیز در دسترس شما هستند.
زمانی که همهی آپشن ها نهایی شد، بهطور متوسط پروسهی شروع تولید و تحویل آن به مشتری حدود ۶ ماه طول میکشد.
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵این ماشین یک اسطوره ی تمام عیاره.
عاشقشم .
از زمان خودش 50 سال جلوتره.
شیرون هم که بیاد باز دوباره در ماشین های احتراقی یک سلطان خواهیم داشت.
واقعا بی نظیره.
یادش بخیر بخیر شکست دادن ویرون ، اونم فقط در شتاب اولیه ، 10 سال برای شرکتی مثل پورشه طول کشید. تازه اونم با کمک گرفتن از قوای الکتریکی.
danial
۲۲ بهمن ۱۳۹۵مطمعن باش اگه پورشه یا هر شرکت دیگه ای میخواستن میتونستن یه رقیب واسش بسازن ولی منابع هر شرکت محدوده فقط میتونن تو چند بخش سرمایه گذاری کنن
بیشتر کمپانیام تو هایپرکارشون بحث مصرف سوختو درنظر میگیرن وگرنه فکر نکنم واسشون سخت باشه بجای شش سیلندر 16 سیلندر بزارن
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵.
گیربکسی که با 1000 اسب بخار قدرت خرد نشه ، ساختش 10 سال طول کشید.
دیفرانسیلی که زیر 1000 نیوتن متر گشتاور از هم نپاشه ، فناوری ساختش دست هر شرکنی نیست.
شاسی که 800 کیلو وزن موتور رو تحمل کنه تا الان فقط برای بوگاتی ساخته شده.
بدنه ای که تا 400 کیلومتر بر ساعت از هم نپاشه هر شرکتی نمیتونه بسازه.
اصلا ساخت موتور 16 سیلندر که مثل ساخت کاردستی نیست
تکنولوژی موتور 16 سیلندر خیلی بیشتر از پیشرفته ترین موتور های 6 سیلندره.
مصرف سوخت بوگاتی هم که گفتن 90 لیتر در صد کیلومتر ، فقط وقتی هست که با سرعت 400 کیلومتر حرکت کنه
در غیر از اون مصرف ترکیبی ویرون 2005 کمتر از 23 لیتر در صد کیلومتره که برای موتور 8 لیتری خیلی مناسبه.
در نسل جدید ویرون یعنی شیرون با تکنولوژی غیر فعال کردن سیلندر ها به مصرف ترکیبی 16 لیتر در صد رسیدن که اندازه ی ماشین های اسپورت 8 سیلندر بیشتر نیست. ?
.
بهزاد
۲۲ بهمن ۱۳۹۵مجید جان دیفرانسیل بوگاتی ساخت ricardo هست و سیستم دف و ترکشن هم ساخت haldex سوئد.
danial
۲۲ بهمن ۱۳۹۵هر جوریم که حساب کنی پیشرفته ترین تکنولوژی ها تو مسابقات مهم استفاده میشه مثل فرمول 1 مطمعن باش مرسدس و فراری و … اگه بخوان میتونن ماشینی بسازن که برای شکستن سقف سرعت برنامه ریزی شده باشه.
واسه این جوابتو دادم که فکر نکنی پورشه ده سال برنامه ریزی کرد تا ویرونو شکست بده:)
همون 918 با اون اسب بخار کمش و وزن زیادش بخاطر تکنولوژی هاش که حتی میشه مثل یه ماشین اسپورت سقفشم دراود تا حالا کسی نتونسته تو پیست شکستش بده فکر نکن ساختنش کار راحتیه مگه اینکه هایپر مرسدس که داره میاد بتونه سریعتر بده
کمپانی بوگاتی یکی از بهتریناست ولی فکر نکنم بتونه با کمپانیهای برتر مثل فراری و مکلارن و پورشه و،،، رقابت کنه
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵Danial
اصلا حرفات رو قبول ندارم.
فکر نمیکنم به نتیجه ای برسیم.
بهزاد
۲۲ بهمن ۱۳۹۵مجید جان معذرت الان دیدم نوشتم دیفرانسیل!
گیربکس ساخت ریکاردو هست
ali
۲۲ بهمن ۱۳۹۵مستندی دیده بودم که اکثر این چیزهایی که میگید رو شرکتهای مهندسی برای بوگاتی ساختن
mohsen
۲۲ بهمن ۱۳۹۵مگه مال فولوکس نیست؟
پورشه مال کیه؟
دیگه کلا واسه ادم نشد نداریم
BMW
۲۳ بهمن ۱۳۹۵با آقا مجید موافقم بوگاتی مهندسی خیلی پیشرفته ای داره که فقط فولکس واگن از پس هزینه ها همچین مهندسی برمیاد ببینید فقط قدرت سرعت نیست (اگه این باشه که هنسی و کونیک زگ هم بهش رسیدن)خیلی چیزا دیگه هست که ماها خبر نداریم فقط بگم اینقدر مهدنسیش پیشرفتس که تو نسل قبلی یعنی ویرون اصلا نمیشده به موتوری دسترسی داشته باشن!!!یه جوری طراحیش کردن که کسی به راحتی نتونه بفهمه چه تکنولوژی تو این غول نهفتس!!
رامکال
۲۲ بهمن ۱۳۹۵این تیکه آخر که در مورد تمیزی و خاویار گفته شده زیاد واسه ما جمله نزدیک و قشنگی نمیتونه باشه.
مثلا اگر میگفت این قدر تمیزه که میتونید توش سفره کباب شیشلیک پهن بکنید بهتر بود.
آخ گفتم شیشلیک وااااااااااییییییییییییی.
دلم آب افتاد.
اما واقعا تمیزه ولی دوتا نکته دارد:
1_اینجا تنها و اولین کارخونه ایی نیست که به این شکل اداره میشه.
2_اولا قصه ی اینجور کارخونه های دست ساز و لوکس ساز که به تعداد کم تولید میکنند با انبوه سازا فرق میکنه.
مثلا توی سایت دیگه که همین مقاله رو خونده بودم یک عده اومده بودند که تمیزی اینجا رو با سایپا و خط تولید پراید مقایسه کرده بودند!!!!!!
خوب آخه این چه حرفیه؟؟؟
برای زیر سوال بردن کیفیت خودرو و خودروسازی ایران مثال های بهتر و منطقی تر اونقدر وجود دارد که نیازی به نام بردن از یک کارخونه خاص نباشد.
به قیمت و تعداد تولیدی بوگاتی در سال توجه بکنید.
آیا با پراید و کارخونه سایپا قابل مقایسست؟
Amir amini
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اخه مشکل اینجاس که تو کارخونه ای که 1000 متر مربع وسعتش فقط قطعات سر هم میشن یعنی خیلی از کارایی که تو یه مکانیکی انجام میشه اونجا اصلا انجام نمیشه چه برسه به یه کارخونه بزرگ که توش کلی کار انجام میشه پس باید این همه تمیز باشه وقتی شما دستگاه برش و…. ندارید که بخاد کثیف کاری بکنه از جاهای دیگه میاد فقط سرهم میکنید آگه میخاید مقایسه کنید برید خط تولید موستانگو با پراید مقایسه بکنید ببینید بازم مثل اینجا تمیز هست یا نه
رامکال
۲۲ بهمن ۱۳۹۵امیر جان دقیقا منم همین رو میگم.
برای مقایسه کردن مثال های بهتری وجود دارد.
ولی مردم پراید ورد دهنشون شده.
رامکال
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اما قبلا گفتم بازم میگم به غیر از خودروسازی آلمان(بغیر از اوپل) اگر بخوام یک شرکت رو نام ببرم که در حد جنون میپرستمش همین بوگاتیه.
یک درجه پایین تر اگر بخوام یک شرکت رو نام ببرم که من رو مجذوب خودش کرده “نانو فلوسل” خواهد بود.
و پایین تر از این دوتا “مینی” رو خیلی دوست دارم بامزه زیبا و جذاب.
البته به بعضی های دیگه هم علاقه دارم مثلا نیسان و مزدا و کیا و اشکودا .
اما خوب نه به اندازه اون فهرست بالایی.
یک چیز مهم هم در مورد بوگاتی بگم که با وجود ابعاد بزرگ و وزن زیاد و شکل کپلش به همچین سرعت و شتابی رسیده.
اصلا یکی از دلایل علاقه من هم بهش همینه. شما به داخلش(طراحی و امکاناتش)
فضای توش و ابهتش اینکه سعی نکرده ماشینش رو تیز و سبک و شبیه خودروهای فرمول یک دربیاره دقت بکنید.
اونوقت کیه که بوگاتی رو دوست ندارد.
MPH
۲۲ بهمن ۱۳۹۵.
گفتی فرمول یک ، وزن موتورش تقریبا هم وزن ماشین فرمول یکه!!!!!!!!!
واقعا یه شاهکاره،فقط نخواستن یه دیوونه زنجیری درست کنن که شتاب و سرعتش آدمو انگشت به دهن بذاره،پس یه شاهکار بینظیر ساختن که سرعت و شتاب یه بخشی از اونه………
shirkoooo
۲۲ بهمن ۱۳۹۵بهترین ماشین کل تاریخ
فرشاد سجادیان
۲۲ بهمن ۱۳۹۵هیچ ماشینی بهترین نیست
عارف
۲۲ بهمن ۱۳۹۵من فقط تو اون پاترول موندم که تو قسمت آخر گرند تور اون پورشه رو جا گذاشت.گفتن 1900 اسب قدرت داشته!!!آخه چطور ممکنه!شیرون 1500 اسب قدرت داره.