به دنبال احیای مجدد برند بوگاتی در سال ۱۹۹۸ و سپس معرفی مدل ویرون در سال ۲۰۰۵، این سازندهٔ فرانسوی بهخوبی در راه تبدیلشدن به یک برند قدرتمند در کمتر از ۱۰ سال قرار گرفته بود؛ اما قبل از ویرون و همینطور مدل تازه معرفیشدهٔ شیرون، تلاشی دیگر برای احیای بوگاتی انجام گرفت. در سال ۱۹۸۷ کارآفرین ایتالیایی «Romano Artioli» بوگاتی را خرید و قصد احیای آنرا داشت. اولین خودرویی که پس از احیا توسط بوگاتی تولید شد، مدل EB110 بود.
برای طراحی و ساخت EB110 یک مرکز جدید در مودنای ایتالیا ساخته شد و طراحی آن توسط طراحان سابق لامبورگینی یعنی «پائولو استانزانی» و «مارچلو گاندینی» انجام گرفته بود یعنی کسانی که خودروهایی چون لامبورگینی میورا و کانتاش را طراحی کرده بودند. بدین ترتیب سرانجام EB110 بهعنوان اولین محصول دوران جدید بوگاتی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۴ رونمایی شد یعنی دقیقاً ۱۱۰ سال پس از تولد «اتوره بوگاتی». رومانو آرتیولی با معرفی این خودرو تنها قصد احیای بوگاتی را نداشت بلکه روح عملکرد افسانهای این برند را هم در EB110 ارائه کرده بود.
اما از بوگاتی EB110 GT از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ تنها ۱۳۹ دستگاه ساخته شد و سپس بوگاتیِ احیاءشده، ورشکست شد. یکی از مهمترین مالکان این محصول بوگاتی، مایکل شوماخر بود. بااینحال در حال حاضر ویرون و بهتازگی شیرون بیشتر بازار بوگاتی را در اختیار دارند و EB110 GT در حال تبدیلشدن به مدلی نادر است. حالا یک دستگاه از این سوپراسپرت فرانسوی در تاریخ ۲۵ نوامبر در Duemila Ruote میلان ایتالیا همزمان با نمایشگاه خودروهای اسپرت و کلاسیک «AutoClassica» به حراج گذاشته میشود.
اطلاعات بسیار کمی از این خودروی بسیار زیبا ارائه شده است اما میدانیم که این سوپراسپرت مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V12 با چهار توربوشارژر است. مدلی که به حراج گذاشته شده است از نوع EB110 GT است که ۵۵۲ اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد. البته مدل قویتری از این خودرو هم با نام EB110 SS ساخته شد که ۶۱۱ اسب بخار قدرت داشت.
قیمت این EB110 GT به حراج گذاشته شده هنوز اعلام نشده است اما بههیچعنوان انتظار نداریم که قیمت ارزانی داشته باشد چراکه نمونههای قبلی EB110 در حراجیها با قیمتهایی بیش از ۶۰۰ هزار دلار فروخته شدهاند.
Madjid911 GT2
۲۲ مهر ۱۳۹۵.
اسم طراحان لامبورگینی که روی یک ماشین باشه برای باارزش بودنش کافیه.
vahid porsche
۲۲ مهر ۱۳۹۵لوگوی بوگاتیو برداری لامبورگینی بزاری هیچ فرقی با یه لامبورگینی دیابلو نداره
Madjid911 GT2
۲۲ مهر ۱۳۹۵.
البته نه اونقدر وحید جان ولی شباهت زیاده.
دیدی که طراحاش مشترک بودن.
یادش بخیر اولین قسمت تاپگیر ( قسمت اول فصل اول ! ) مقایسه ی این ماشین با لامبورگینی دیابلو هست. یادش بخیر اون موقع جرمی خیلی جوون بود. نه هموند بود نه جیمز می. با تیف نیدل اجرا میکرد.
البته اون موقع لامبورگینی دیابلو RWD بود. اصلا لامبو AWD نداشت. چون quattro در کار نبود. لامبورگینی تحت مالکیت کرایسلر بود. همه ی محصولاتش RWD بودند.
.
در این قسمت میخواستن بهترین سوپراسپرت ایتالیا رو پیدا کنن.
برنده هم معلوم بود کیه.
.
.
همین بوگاتی EB110 برنده شد.
واقعا این ماشین از زمان خودش جلوتر بود. همین الان هم عملکردش خیلی عالیه. در حد یک هایپرکار ظاهر میشه…
GOD BLESS AMERICA
۲۲ مهر ۱۳۹۵بله اما تو همون تست میگه وقتی پای حس و هیجان و روح اسپرت در میان باشه لامبورگینی می درخشه و جرمی پاش رو روی گاز لامبورگینی میگذاره و میگه فقط به این صدا گوش کنید.
حامد
۲۲ مهر ۱۳۹۵آقا مجید دقیقا درسته. شباهتشون به هم یه کمی هم به خاطر مد روز اون زمان هستش. چیزتا (cizeta v16 ) یا کانسپت ایزوگریفو ویا برتونه ایموشن هم تقریبا همین فرم رو دنبال میکنن.
Madjid911 GT2
۲۲ مهر ۱۳۹۵.گاد بلس جان.
درسته .
من به عنوان یک عشق لامبورگینی این حرفو گفتم.
وگرنه لامبورگینی خصلت هایی داره که باعث میشه عاشقانش اونو بهترین ماشین دنیا بدونن. یکیش همین نعره و غرش زیباست.
.
آقا حامد
درود
کاملا درسته.
مجید
۲۲ مهر ۱۳۹۵بوگاتی فوق العاده س
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵عالیه
فری
۲۲ مهر ۱۳۹۵از نمای بغل، خود کانتاش رو کپی پیست کردن
درکل طراحی جالبی نداره
سینا
۲۲ مهر ۱۳۹۵بوگاتی اون موقع هم دستش به موتور کوچیک نمی رفت چهار تا توربو شارژر
GOD BLESS AMERICA
۲۲ مهر ۱۳۹۵آخرین دستگاه لافراری که قسمتم نشد.
خدایا بجنب این یکی از دست نره زود منو پول دار کن.
Madjid911 GT2
۲۲ مهر ۱۳۹۵.
منتظر باش تا برات از آسمون پول بریزه. !! ???
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵ارزوش خوب
ali zia
۲۲ مهر ۱۳۹۵3.5 لیتر 12 سیلندر
احمد باقری
۲۲ مهر ۱۳۹۵همیشه عالی بوده.
رضا
۲۲ مهر ۱۳۹۵عجب موتوری داره
موتور مدل های قدیمی تر بوگاتی رو هم فلوکس تولید میکرده ایا؟؟؟؟؟