این ویدئوی مربوط به مسابقه درگ ۱۳ دقیقه و ۵۱ ثانیه طول میکشد اما قطعاً ارزش دیدنش را دارد. در ویدئویی که TheStradman منتشر کرده نگاهی نزدیک به خودروی خاطرهانگیز SSC تواتارا خواهیم داشت. همچنین درگی نسبتاً طولانی بین این خودرو با بوگاتی ویرون انجام میشود و علیرغم اینکه این درگ خیلی هیجانانگیز است اما خب زود تمام میشود.
فرایند توسعه SSC تواتارا قطعاً مدتزمان زیادی طول کشیده اما این مدت زیاد ارزش منتشر ماندن را داشته است. پس از حدود ۱۰ سال نسخه تولیدی این خودرو در راه بوده و اولین نمونه آن در این ویدئو پدیدار شده است. همانگونه که گفته شد رقیب تواتارا در این کلیپ بوگاتی ویرون افسانهای است. جالب اینکه رئیس SSC شخصاً پشت فرمان خودروی تولیدیاش نشسته تا تواناییهای آن را به رخ بکشد.
اما بد نیست به بدیهیترین نکته درباره این درگ اشاره کنیم. قرار دادن یک هایپرکار جدید در برابر خودرویی ۱۵ ساله منصفانه به نظر نمیرسد مخصوصاً اینکه هایپرکار جدید از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۱۷۵۰ اسب بخار استفاده کرده بود.
اما ویرون هم علیرغم سن بالایی که دارد خودرویی دست و پا بسته نبوده و همچنان یکی از سریعترین خودروهای تاریخ است. از طرف دیگر دوست داریم رقابت این دو هیولا را با کونیگ زگ جسکو، بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ و… ببینیم.
اما پیش از ورود به ویدئوی اصلی شاهد رویارویی ویرون با کمری هستیم! بله تویوتا کمری کاملاً استوک! البته این مقایسه فقط برای خنده نیست و هدف از آن نشان دادن میزان سریع بودن ویرون میباشد.
صادقانه باید گفت دلیلی برای باور عدم باخت بد ویرون وجود ندارد. SSC با قدرت زیاد خود کاملاً در برابر ویرون برتر نشان میدهد. بدنه آئرودینامیک این خودرو همانند چاقوی جراحی هوا را میشکافد.
این اولین باری نیست که SSC تواتارا را در حال نمایش میبینیم. اخیراً نیز شاهد رکورد شتابگیری ۹۶ تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعتی ۲.۵ ثانیهای آن بودهایم؛ اما برای اولین بار سرعت بالای آن را تماشا میکنیم. در این ویدئو ادعا میشود تواتارا در مسافت ۸۰۰ متر به سرعت ۳۸۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
اگرچه این ادعا اصلاً بهصورت رسمی اعلام نشده اما نسبت به رکورد سرعت رسمی کنونی که به کونیگ زگ آگرا RS تعلق دارد پایینتر میباشد.
[دانلود ویدئو]یوتیوب:
MAHDI
۵ مهر ۱۳۹۹شاهین جان :: پورشه 911 توربو S و ب ام و M8 کامپتیشن و نیسان GTR نیسمو و آئودی R8 V10 پرفومنس توسط مجله AUTO BILD sport cars مقابل هم قرار گرفتن که جدای از بررسی و رقابت بین این خودروها، در پیست LAUSITZRING هم باهاشون زمان گیری کردن که مطلبش رو منتشر کردن اما فقط مونده کلیپ زمان گیری هارو منتشر کنن، لطفا وقتی فیلم این رقابت اومد مطلبش رو بزار????
سهند
۵ مهر ۱۳۹۹چرا با ویرون درگ کرده ؟اگر میخواستند اثبات کنند که محصول خوبی ساختند نباید با ماشین ۱۵ ساله درگ میکرد ،باید با شیرون و شیرون سوپر اسپرت درگ میکرد این جذاب نیست.
M.A.S
۵ مهر ۱۳۹۹همیشه از هایپر کارای اینجوری که فقط میخوان عین اسب سرعت برن حالم بهم میخوره
چون اگه رکوردشون شکسته شه دیگه خاص نیستن به نظرم
هایپر کارایی مثل پورشه کررا جی تی یا 918 هنوزم خاصن
یا مثلا سنا واقعا خوش استایلن و باحال و ابدی
اصلا از اینا خوشم نمیاد یعنی چی اخه
ولی دیدین با اینکه توآتارا 750 اسب قویتر بود نتونست خیلی جلو بیوفته
خیلی این موضوع برام جالب بود
بین این هایپر کار سازای مسخره به نظرم بهترین کوئنیخزگه و رگرا بهترین مدل کوئنیخزگه
بعدش بوگاتی و ویرون هم بهترین مدلشه
اما هرگز از اینا خوشم نمیاد
اینا اگه خوب بودن برندای با اصالتی مث فراری و لامبورگینی همچین چیزایی میساختن
یا سوپر کار سازابی مثل مک لارن و آمریکایی های اصیل اینارو تولید میکردن
نه تازه در اومده هایی مث ریماک و هونگچی و کوئنیخزگ و…
akrh78
۵ مهر ۱۳۹۹“ولی دیدین با اینکه توآتارا ۷۵۰ اسب قویتر بود نتونست خیلی جلو بیوفته ”
نکنه ما یه ویدیو دیگه رو دیدیم ??
M.A.S
۶ مهر ۱۳۹۹نسبت به 750 اسب بخار اختلاف
خیلی جلو نیوفتاد
فک میکردم بیشتر از این بتونه جلو بیوفته
Reza
۵ مهر ۱۳۹۹حالا چرا ویرون؟؟؟
ممد ژانگولر
۵ مهر ۱۳۹۹اون بابا تو عکس اول که ماشالله هیکلیه معلومه پودر پروتئینی که به بدنش زده کیفیت خوبی نداشته چون موهاش ریخته ?
ارشیاSVJ
۵ مهر ۱۳۹۹چه مسخره!!!!????
Mahdi
۵ مهر ۱۳۹۹بوگاتی ویرون هم خیلی ضعیف تره هم قدیمی ولی آنچنان کم نیاورد ولی انصافا هنوز بوگاتی ویرون خیلی جذاب
Hadi
۵ مهر ۱۳۹۹ولی بازم همون ویرون ۱۵ سال پیش بازم بوگاتیه…
و همچینم کم نیورد…
SRT
۶ مهر ۱۳۹۹ویرونِ تکرار نشدنی!
M2F....GHI
۵ مهر ۱۳۹۹چیزی که نظر منو اینجا به خودش جلب کرد شیفت های خشن تواتارا بود،با این حساب و البته با توجه به مقدار تاخیر،وجود گیربکس دو کلاچه منتفیه و احتمالا یه نمونه نیمه اتوماتیک تک کلاچه مث پاگانی هوایرا توش باشه
Aria
۵ مهر ۱۳۹۹از بچگی از اینجور ماشینا خوشم نمیومد
امین
۵ مهر ۱۳۹۹شتاب ۰ تا ۱۰۰ شیرون نه طبق ادعای شرکت(که ۲.۵هست) در واقعیت ۲.۸ ثانیه هست و اینو با یه کرنومتر ساده و تمام ویدیو های شتابگیری میتونید حساب کنید(مثلا رگرا میگن ۲.۸ درحالیکه ۳.۴ هست تو واقعیت میتونید تو تمام فیلمهاش ببینید) اینssc شتاب ۹۶تا ۱۹۳(تقریبا ۱۰۰ تا ۲۰۰) توی ۲.۵ ثانیه پر میکنه این عدد وحشششششتناااااااااککککککه وووحششتتناک?? تقریبا هزارو هشتصد اسب بخار اونم با ۸ سیلندر ۲ توربو ?? فک نکنم اصطحلاکش زیاد باشه چون تیون نیس که استاندارد کارخونس
h!$@\/\/
۵ مهر ۱۳۹۹کرنومتر؟؟؟
خودتم میدونی که سرعت فیلی که میبینی رو fps تعیین میکنه…
امین
۶ مهر ۱۳۹۹فیلمی که ۲ دیقه ای هست در واقعیت توی ۲ دیقه و یک ثانیه اتفاق افتاده یعنی؟! چقدر آخه بی منطقین
OMID
۶ مهر ۱۳۹۹دقیقا
یه فیلمی که توی دو دقیقه اتفاق افتاده میتونه موقع پخش بشه یک دقیقه چهل و پنج ثانیه یا بیشتر بشه
ویدیو حداقل چهار بار انکد دیکد میشه تا شما ببینی و دقیقا این اتفاقا میوفته
و فیلم هم یک تیکه روون نیست بلکه متشکل از عکس هاست
اینا اطلاعات حداقلی هست که همه راجب ویدیو دارن
OMID
۵ مهر ۱۳۹۹از روی ویدیو نمیشه قضاوت کرد کسایی که از نزدیک تست کردن این اعداد رو به دست آوردن
ویدیو ممکنه یه کم کندتر یا تند تر پخش بشه یا به خاطر فریم پایین اون لحظه که دقیقا به صد میرسه داخل ویدیو میوفته و بیشتر طول بکشه تا دیده بشه و …
استهلاک هم ربطی به تیون و اینا نداره به هر حال حجم پایین و قدرت زیاد استهلاک رو بالا میبره البته تو این جور ماشینا اهمیتی نداره(نمونه استهلاک بالا ماشین فابریک پروجکت وان که نیاز به تعمیر اساسی موتور در هر 50000 کیلومتر داره ولی اصلا قرار نیست هیچ کدوم از این جور ماشینا به این کارکرد برسن)
R
۶ مهر ۱۳۹۹سرعت ۹۶ تا ۱۹۳ تواتارا هم با کرنومتر اندازه گرفتی؟
حميد
۵ مهر ۱۳۹۹عجب هیولایی
akrh78
۵ مهر ۱۳۹۹خیلی دوستش دارم آنبوردش عالیه
1750 به محور عقب واقعا وحشتناکه
Maserati
۵ مهر ۱۳۹۹این چه درگ مسخره ای بود!!!!باید از ایست کامل درگ شروع بشه برو بابا این مسخره بازی ها بدرد نمیخوره فقط درگ های گرند تور رو قبول دارم
امین
۵ مهر ۱۳۹۹اتفاقا اتفاقا اختلاف زیادی هم انداخت دیگه حداقل اینو نگید که نزدیک بودن
" Swedish Arrogant Tiger "
۵ مهر ۱۳۹۹ویرون داستانش جداست.
هایپر کار های زیادی میان ولی این از اون
هاییه که هیچوقت فراموش نمیشه.